Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RTBravo schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:26:
Net de nieuwe TomTec met stock ICS geupdate met de 2012 ROM van jgelauff. Helaas, de wifi blijft prut, terwijl al mn andere wifi devices in huis volop bereik hebben. Donderdag gaat ie weer terug aangezien t echt een mankement is.
Ik ben benieuwd of het een incidenteel probleem betreft.
Overige mankementen:
- 2 dode pixels (niet te fixen met pixel fixer)
- Stof onder het scherm

Het lijkt erop dat ze er niet van geleerd hebben met de 2011 versie :) Wat wel duidelijk verbeterd is:
- De oplader heeft nu een stekker met een haakse hoek en begint al met opladen als hij er een paar mm in zit. Itt tot mijn 2011 versie die ik in 18 standen moest draaien voordat hij begon te laden.
- Het scherm zit rondom stevig vast. Itt mijn 2011 versie waar het scherm langzaam maar zeker overal los liet.
De vermelde verbeteringen van de nieuwe TomTec is hoopgevend, jammer dat dode pixels en stof onder het scherm wederom voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Ik heb gisteren de 4.0 versie bij Bart Smit gehaald en er 's avonds even kort mee kunnen spelen. Het is mijn enige tablet en mijn eerste ervaring met een tablet, dus ik kan alleen vergelijken met mijn HTC Desire mobiel.

Zo op het eerste gezicht ziet het er netjes uit en de knoppen klikken lekker. Wel zit de USB connector iets scheef in de behuizing, en is de achterkant wat slapjes en makkelijk in te drukken. Dat laatste zorgt ervoor dat ik 'm (nog) niet echt lekker met 1 hand vindt vasthouden: door de gladde afwerking en het gewicht moet je best hard 'knijpen' en dan voelt een mee bewegende achterkant niet vertrouwd aan. Misschien een kwestie van wennen.
Er zit nog een beschermplastic op het scherm dus nadere controle volgt nog, maar tot zover geen dode pixels of stof kunnen ontdekken.
De lader klikt makkelijk vast en in het stopcontact, dus dat voelt ook allemaal prima. USB kabel en koptelefoon nog niet geprobeerd.

In gebruik voelt niet alles even smooth aan: opstarten van en wisselen tussen apps kent soms wat vertraging en ook bij scrollen lijkt de lag meer aanwezig dan op mijn mobiel. Maar het zou kunnen dat het het systeem op de achtergrond bezig met installeren, bijwerken, synchroniseren etc, dus dat zal ik later nog eens beoorderen.
Browsen gaat goed, alleen het laden van de pagina lijkt wat lang te duren.
De apps speciaal geschreven voor tablets zien er mooi uit en werken lekker, zeker die van Google (GMail, Youtube, Play market). Andere apps, zeker die geschaald worden, zien en reageren minder prettig, en ik heb 1 app gehad die niet full-screen wilde draaien.

Dan nog wat problemen:
  • De kalender apps kunnen mijn gmail kalenders niet vinden, zowel de meegeleverde en de zelf geinstalleerde Business Calendar niet. Dat zou een sync probleem kunnen zijn en daar ga ik nog mee verder.
  • De camera's lijken wel erg slecht onder matig licht te presteren: waar op mijn laptop nog best wat detail getoond wordt, is op de tablet een vrijwel zwart beeld te zien. Dat kan nog een breekpunt worden, omdat skypen met schoonfamilie in het buitenland wel een must is. Dit ga ik nog verder testen.
  • Vanmorgen bij het opstaan had de tablet geen Wifi connectie meer. Uit/aanzetten van Wifi lukte niet, het bleef hangen op "uitschakelen". Pas na uit/aanzetten van de tablet werkte het weer. Als dit nog eens gebeurd dan is het einde oefening: een smooth instant-on is een absolute must voor een tablet.
Komende dagen nog wat verder testen, en dan zal blijken of het een blijvertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:45
@croxz
calendar sync in stockrom iCS voor de atp7659 is gewoon op de newsmy manier afgeleverd, dus niet werkend. oplossing een andere calender.apk te installeren waardoor je wel sync krijgt.

wifi probleem wat je beschrijft is inderdaad soms aanwezig, kijk ook even naar de powersave settings voor wifi

meld je bugs ook vooral bij tom-tec bv calendar sync probleem.
of wacht op de 4.0.3-4 customrom die lost een paar van je problemen waarschijnlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croxz, mag bij jullie bart smit hardware wel retour dan? Hier is dat uitgesloten behalve igv defecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Bedankt voor de tips! Ik ga er achteraan. Custom rom wil ik echter nog niet aan, de bedoeling was dat het out-of-the-box zou werken. Voor een tablet is het dan misschien niet duur, maar voor bijna 200,- euro verwacht ik toch wel dat het in de basis werkt.

@Mjon
Een niet werkende kalender (standaard meegeleverde app) en een uitvallend Wifi zijn wat mij betreft defecten, die discussie wil ik wel aangaan bij de Bart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de info staat dat er een 4000mah accu in zit maar de folder van bartsmit geeft voor de 4.0 versi 8000mah aan , klopt dit want op de site van tomtec kan ik het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:40:
in de info staat dat er een 4000mah accu in zit maar de folder van bartsmit geeft voor de 4.0 versi 8000mah aan , klopt dit want op de site van tomtec kan ik het niet vinden
Was tegen dit zelfde probleem aangelopen, Er zitten 2 cellen in die verder (bij mij) géén enkel referentie label of zo hebben. Maar uit de praktijk doe ik er net 1 dag er mee en dan mag ie aan de lader. Dus of het is een redelijk 4000mah of een hele slechte 8000mah. Denk dat we Bart Smit maar op zijn blauwe ogen moeten geloven dat het een 8000mah is. Tomtec is slimmer en vermeld gewoon dat het een hoge capaciteit accu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 4000 mah is vergeleken vergelijkbare tablets wel weinig , mag toch aannemen als bartsmit zegt 8000 dat dit dan ook zo is , lees wel dat accus onderling wel sterk van kwaliteit wisselen.

is het niet met een app oid te meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ spridget , je kan er idd van uitgaan dat het een 8000mAh is heb even in diverse Chinese forums rond gehangen en bij Newsmy. En daar word steeds 3.7V/8000mAh opgeven.
M.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 13:08:

Tom-Tec en Xiron Ultimate 10 (ATP7526) tablet met Android 2.3 of 4.0.3

Tutorial voor het Rooten van je Tomtec Ultimate10 Android 4.01 tablet

(Door Mastermind)

Rooten geeft je tablet root-acces aan tweak-apps waarmee je vele dingen van je tablet kunt tweaken zoals kloksnelheid, SD-buffer, density enz. enz. Je tab is wel kwetsbaarder omdat ook kwaadwillende apps die toegang kunnen krijgen. De onderstaande procedure dient exact opgevolgd te worden, en is geheel op eigen risico.

1. Als je Android Debugging Bridge nog niet hebt, download dan ADB:
http://www.multiupload.com/4QN2BD89D0
mirror: http://www.megaupload.com/?d=K2517DNS
Unrar deze naar bijv. c:\adb
2. Download http://www.semjase.nl/tomtec10/superuser.zip
3. Unzip de file, kopieer de APK file naar je tablet en installeer deze
4. Kopieer de SU.exe en kopieer deze naar de map waarin ADB.exe staat (standaard in /backup).

5. Nu moet je je tablet in debug-mode zetten.
Ga op de tablet naar
Instellingen > Opties voor ontwikkelaars en vink Foutopsporingsmodus bij usb-verbinding aan
6. Sluit de tablet met een USB kabel aan op de PC. Deze zal een mogelijk HTC Dream detecteren.

7. Open de DOS-prompt op je pc (Bureau accesoires -> Opdrachtprompt)
8. Ga in de dos-prompt naar de map met adb.exe met het commando:
CD \adb\backup
vervang "adb" door het pad waarin je ADB uitgepakt hebt
Als het goed is heb je hier SU.exe ook in gekopieerd. Check dit met het DIR commando.

9. Type de volgende commando's,
bold is wat je in moet typen.
schuin gedrukt is commentaar van mij
Kopieer de su uit de zip file naar de data/local van de tablet:
adb push su /data/local
2911 KB/s (22364 bytes in 0.007s)
10. Start de Android Debug Bridge shell op. Type de in bold gedrukte commando's exact over. Na elk commando moet en herhaling van het commando eronder verschijnen. Gebeurt dit niet check dan op typefouten.
adb shell
root@android:/ # su
root@android:/ # mount -o remount,rw /system
root@android:/ # cd /system/xbin
Rename de originele su naar osu zodat je deze altijd terug kunt zetten:
root@android:/system/xbin # mv su osu
root@android:/system/xbin # cat /data/local/su >su
root@android:/system/xbin # chmod 6755 su
Check of de files correcte flags hebben:
root@android:/system/xbin # ls -l *su
-rwsr-sr-x root root 64412 2011-12-14 10:16 osu
-rwsr-sr-x root root 22364 2011-12-21 21:28 su
Klopt het, dan synchroniseren en de tablet rebooten:
root@android:/system/xbin # sync
root@android:/system/xbin # reboot

11. Download de app ROM Toolbox uit de Market om te kijken of je nu root-access hebt. Bij het openen van ROM-toolbox zal er een melding komen of je ROM Toolbox superuser toegang wilt geven.
[afbeelding]
Gelukt? Gefeliciteerd, je hebt een geroote Android 4.01 tablet *O*

Vergeet niet de tablet weer uit USB-debugmode te zetten.

Het verkeerd uitvoeren kan je tablet bricken, en is dus op eigen risico!

Ok, probeer nu al een paar dagen (af en aan) mijn Ultimate10 4.0 te rooten, zonder success.

Bovenstaande uitleg van Mastermind is glashelder, maar ik stuit op een probleempje bij stap 9. Ik krijg een melding dat het apparaat niet gezien wordt.

Apparaatbeheer heeft een Ultimate10 staan, maar zonder stuurprogramma. Mijns inziens het probleem. Prima, even de usb-driver win7 64bit uit het topic scoren, maar dat lijkt niet te vinden.. Sorry als ik iets gemist heb, maar heb toch grondig gezocht door 109 pagina's dacht ik (please correct me if I'm wrong!).

Voor alle duidelijkheid, de RK29 driver is successvol geinstalleerd in de bijbehorende modus, maar dat is zoals ik berijp hier niet van toepassing (nu normale modus met usb foutopsporing), right?
Dus met alleen de juiste usb-driver win7 64-bit (32-bit, mag ook) kan ik dit toch erg leuke tabje eindelijk rooten. Weet iemand me die te wijzen?

Alvast dank en nogmaals excuus als ik iets over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 19:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Kan iemand in de openingspost er duidelijk bij zetten wanneer je de USB drivers van de Android SDK nodig hebt en wanneer je die van RK nodig hebt? Deze vraag is nu al meer dan 3x voorbij gekomen en beantwoord, maar blijkbaar blijft t onduidelijk dat men voor het rooten de USB drivers uit de Android SDK (onder extra) moet installeren. Bij de nieuwste stock ICS versie wordt dit niet automatisch goed geinstalleerd en moet je hem handmatig kiezen en ADB Composite driver gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Wie wil er de ts mee editten of een teksvoorstel aanleveren?

[ Voor 6% gewijzigd door jgelauff op 05-04-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
RTBravo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 07:46:
Kan iemand in de openingspost er duidelijk bij zetten wanneer je de USB drivers van de Android SDK nodig hebt en wanneer je die van RK nodig hebt? Deze vraag is nu al meer dan 3x voorbij gekomen en beantwoord, maar blijkbaar blijft t onduidelijk dat men voor het rooten de USB drivers uit de Android SDK (onder extra) moet installeren. Bij de nieuwste stock ICS versie wordt dit niet automatisch goed geinstalleerd en moet je hem handmatig kiezen en ADB Composite driver gebruiken...
Ik begrijp de aanhoudende vragen toch ook wel, want mijn tablet wordt ook nog steeds niet herkend....
ik heb hem gewoon in usb foutopsporingsmodus staan , de juiste google usb drivers uit android SDK geforceerd, ADB Compostie gekozen enz....
Windows ziet op dat moment wel een device, maar zodra je in de cmd wilt pushen krijg je de foutmedling Device Not Found.. gaat om een TomTec Ultimate 10, 2012 model waar standaard android 2.3 op draait en nu de stockrom van TomTec ICS 4 op geinstalleerd is.

Met de USB Composit driver geforceerd krijg ik in de cmd na de push opdracht de volgende melding:

* Daemon not running starting it now on port 5037 *
* daemon started succesfully
error: device not found

@ RTBRAVO : Ik zie dat je de PID moet toevoegen volgens jou... ( In adb_usb.ini moet je het pid toevoegen, 0x227 )

Nu heb ik inmiddels de adb_usb.ini file gevonden en geopend in kladblok, maar wat is de juiste schrijfwijze voor het toevoegen van de PID ?
ik heb geprobeerd PID = 0x227
maar dat werkt niet...

8)7

p.s. Windows 7 x64

[ Voor 30% gewijzigd door Olakius op 05-04-2012 11:49 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op voorhand sorry dat ik hier nog eens een vraag stel over de garantie en service van tomtec.

Iemand ervaring met het opsturen van zijn tablet (de ultimate 10)?

=> Hoe lang ben je die kwijt?
=> Herstellen ze of sturen ze je een nieuwe op? (ik heb de 2011-versie)

Ik heb hen eerst gemaild met de hier reeds bekende problemen: stof onder het glas, slecht wifi-ontvangst, ...
Meteen een antwoord van hun helpdesk: opsturen met de nodige info + vermelding van het door hen opgegeven ticketnummer.

De tablet gaat vandaag, goed verpakt en terug naar de originele android-versie geflashed, op post naar hun adres in Amstelveen

Merci

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@marchens:
Ik heb hem vorige maand ook opgestuurd naar Amstelveen ivm loslaten en daardoor breuk van de glasplaat.
Heb er zelf flink achteraan gezeten, dwz. Ik heb de volgende dag meteen gebeld of de tablet ontvangen was, mail met de klachten en ticket nr. gestuurd enz. Vervelend was dat er verschillende mensen op verschillende manieren reageerde op mijn vragen. De eerste medewerker die ik aan de lijn had beloofde me een nieuwe tablet, later kwam een andere medewerkster hier op terug enz. Ik heb na 3 dagen onduidelijkheid zelf met het hoofdkantoor van Bart Smit gebeld, zij blijven namelijk eind verantwoordelijk voor de garantie van de tablet als verkoper !!!! Ik heb aan hen de situatie uitgelegd en verteld dat er een nieuwe tablet beloofd was, met ticketnr. etc. Daarna ook mijn verhaal aan zowel Bart Smit als TomTec nogmaals gemaild. Bart Smit heeft zelf contact met TomTec opgenomen en 2 dagen later had ik mijn nieuwe tablet in huis.
Terwijl een dame bij TomTec de dag er voor nog opbelde dat het langer zou duren omdat de tablets niet op voorraad waren, terwijl Bart Smit tegen me zei dat ze wel op voorraad zijn. Ik heb ze het samen lekker laten uitzoeken met elkaar !
Je moet er dus wel even stevig achteraan maar dan kan het redelijk snel gaan.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Olakius,

merci voor je antwoord. Ik neem het als leidraad.
Kun je nog ergens de contactgegevens van het hoofdkantoor (tel en mail) van Bart Smit geven, voor het geval ik dit ook moet doen?

Merci

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@Marchens
Het hoofdkantoor van Bart Smit B.V. is gevestigd in Volendam. Hieronder vindt u de algemene gegevens.

Bezoekadres:

Bellstraat 3-4
1131 JV Volendam

klantenservice 0900 - 0599

Postadres:

Postbus 69
1130 AB Volendam
Fax: 0299-399521

KvK-nummer: Handelsregister Hoorn nr. 36009388
BTW-nummer: BTW (VAT) nr. NL001178520B01

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me vergissen maar we zouden het toch niet meer over garantieregelingen hebben ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

@jgelauff, ik zou de text van Wodo1 opnemen, perfecte omschrijving:

http://gathering.tweakers...message/37966403#37966403

@Olakius, hier staat ook t antwoord op jouw vraag in:
...Zo niet voeg even handmatig 0x2207 tot aan het bestand C:\gebruikers (user)\ * jou naam*\ android\adb_usb.ini
voor de zekerheid dan even adb kill-server en adb start-server ,dan zou adb het weer moeten doen....

Dus alleen 0x2207 onder die comment line zetten, verder nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
RTBravo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:17:
@jgelauff, ik zou de text van Wodo1 opnemen, perfecte omschrijving:

http://gathering.tweakers...message/37966403#37966403

@Olakius, hier staat ook t antwoord op jouw vraag in:
...Zo niet voeg even handmatig 0x2207 tot aan het bestand C:\gebruikers (user)\ * jou naam*\ android\adb_usb.ini
voor de zekerheid dan even adb kill-server en adb start-server ,dan zou adb het weer moeten doen....

Dus alleen 0x2207 onder die comment line zetten, verder nix
THX !!!! Gelukt !!!! Ik zal de handleiding even een beetje aanpassen zodat het voor wat meer mensen duidelijk wordt.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Handleiding Tablet Rooten voor TomTec Ultimate 2012 versie

1. Download Android SDK en installeer deze
http://developer.android.com/sdk/index.html
2. Open uit de map Android SDK Windows het programma SDK MAnager.exe , LET OP ! open dit als Administrator. Wil het programma niet starten ? zet je virus scanner even uit.
3. In SDK Manager installeer je de onderdelen die daarin staan, maar vooral de GOOGLE USB DRIVER ( aanvinken en Install Packages kiezen )
4. Sluit SDK Manager af
5. Als je Android Debugging Bridge nog niet hebt, download dan ADB:

http://www.mediafire.com/download.php?k3bsy7beprh11m1

6. Nu je de USB Driver geinstalleerd hebt dien je Windows nog te forceren om deze driver te gebruiken.
Dit gaat als volgt:

Zet je tablet aan, en ga naar INSTELLINGEN, zet bij OPTIES VOOR ONTWIKKELAARS het vinkje bij USB FOUTOPSORING aan
Sluit je tablet op de computer aan via de USB aansluiting.
Windows zal nu een onbekend apparaat zien en proberen drivers te installeren, dat zal niet lukken want windows kent de drivers niet uit zichzelf
Klik met de rechtermuisknop op Deze Computer en ga naar Eigenschappen ( Properties), dan naar Apparaatbeheer ( Device Manager ). je kunt daar ook komen via het control panel
In de apparaatlijst zul je nu ergens je tablet zien staan, met een geel driehoekje met uitroepteken er in.
Dat betekend dat Windows het apparaat wel ziet, maar de driver niet

Klik met de rechter muisknop op de naam van de tablet in de lijst en klik op eigenschappen.
Daar krijg je een button om de driver te installeren.

Laat de computer NIET zelf zoeken, maar kies voor de optie dat je zelf een apparaat wilt installeren, en navigeer naar de plek waarop de usb driver staat ( standaard wordt deze in adb backup extra gezet )

7. Download http://www.semjase.nl/tomtec10/superuser.zip

8. Unzip de file, kopieer de APK file naar je tablet en installeer deze

9. Kopieer de SU.exe en kopieer deze naar de map waarin ADB.exe staat (standaard in /backup).

10..Ga naar Deze Computer en zoek op je C schijf naar het bestand android\adb_usb.ini
Standaard staat dit hier: C:\gebruikers (user)\ * jou naam*\ android\adb_usb.ini
11. Open kladblok en sleep het bestandje adb_usb.ini in het kladblok venster om het te openen.
12.. Je ziet nu een regel tekst in het kladblok.
onder deze regel tekst zet je de volgende tekst exact neer:
0x2207
Sla het bestand op en sluit kladblok af
13.. Zet je tablet aan, en ga naar INSTELLINGEN, zet bij OPTIES VOOR ONTWIKKELAARS het vinkje bij USB FOUTOPSORING aan.
14.. Sluit je tablet op de USB poort van de computer aan.
15. Op de computer ga je nu naar Start- uitvoeren en type je CMD, waardoor je in de commandline komt. ( zwart window met witte letters ). Je kunt ook naar Bureau Assecoires -> oprachtprompt, dit is hetzelfde.

16.. Ga in de dos-prompt naar de map met adb.exe met het commando:
CD \adb\backup
vervang "adb" door het pad waarin je ADB uitgepakt hebt
Als het goed is heb je hier SU.exe ook in gekopieerd. Check dit met het DIR commando.

Je kunt in de DOS prompt een dir terug door CD.. te typen
Met het commando DIR zie je de inhoud van de map waarin je bent.
Weet je zeker dat je in de goede ADB map zit, ga dan verder met regel 15

17. Type de volgende commando's,

bold is wat je in moet typen.

Kopieer de su uit de zip file naar de data/local van de tablet:
adb push su /data/local
2911 KB/s (22364 bytes in 0.007s)

Start de Android Debug Bridge shell op. Type de in bold gedrukte commando's exact over. Na elk commando moet en herhaling van het commando eronder verschijnen. Gebeurt dit niet check dan op typefouten.

adb shell
root@android:/ # su
root@android:/ # mount -o remount,rw /system
root@android:/ # cd /system/xbin
Rename de originele su naar osu zodat je deze altijd terug kunt zetten:
root@android:/system/xbin # mv su osu
root@android:/system/xbin # cat /data/local/su >su
root@android:/system/xbin # chmod 6755 su
Check of de files correcte flags hebben:
root@android:/system/xbin # ls -l *su
-rwsr-sr-x root root 64412 2011-12-14 10:16 osu
-rwsr-sr-x root root 22364 2011-12-21 21:28 su
Klopt het, dan synchroniseren en de tablet rebooten:
root@android:/system/xbin # sync
root@android:/system/xbin # reboot

Als het klaar is, is je Tablet geroot. Je kunt nu de USB kabel los maken, en het vinkje bij Instellingen-> Opties voor Ontwikkelaars -> USB Foutopsporing weer weghalen.

18. Download de app ROM Toolbox uit de Market om te kijken of je nu root-access hebt. Bij het openen van ROM-toolbox zal er een melding komen of je ROM Toolbox superuser toegang wilt geven. d:)b *O* :Y

:N :S :'(
Mocht je een UNKNOWN DEVICE error krijgen in ADB dan kun je het volgende even checken:

1 tablet aan en bij instellingen\optie voor ontwikkelaar\ usb foutopsporing een vinkje
2 originele usb kabel gebruiken
3.voor de zekerheid dan even adb kill-server en adb start-server

[ Voor 146% gewijzigd door Olakius op 10-04-2012 22:41 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Ik snap niet waarom stap 5 erin zit. Die moet je installen met je SDK namelijk.

Verder komt er niets in voor over hetgeen weinig snappen, welke drivers gebruik je waarvoor (en het forced installen van ADB component driver).

Verder wel ok denk ik op wat typefouten na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
RTBravo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:22:
Ik snap niet waarom stap 5 erin zit. Die moet je installen met je SDK namelijk.

Verder komt er niets in voor over hetgeen weinig snappen, welke drivers gebruik je waarvoor (en het forced installen van ADB component driver).

Verder wel ok denk ik op wat typefouten na :P
Wees gerust zo vrij om het aan te passen, het is een opzetje, en samen maken we er een goede handleiding van, toch ?
Stap 5 komt uit de originele handleiding, zie TS

en inderdaad, er mist nog een stukje over hoe je de drivers forced kunt installeren.

Bedankt voor je reactie !

[ Voor 10% gewijzigd door Olakius op 05-04-2012 18:02 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Olakius schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:08:
Wat vinden jullie van deze aangepaste handleiding ? willen de kenners hier ook even naar kijken ivm evt. foutjes die ingeslopen zouden kunnen zijn....

Handleiding Tablet Rooten voor TomTec Ultimate 2012 versie

( Let op: werkt nog NIET in Windows 8 omdat daar nog geen juiste driver voor is )

1. Download Android SDK en installeer deze
http://developer.android.com/sdk/index.html
2. Open uit de map Android SDK Windows het programma SDK MAnager.exe , LET OP ! open dit als Administrator. Wil het programma niet starten ? zet je virus scanner even uit.
3. In SDK Manager installeer je de onderdelen die daarin staan, maar vooral de GOOGLE USB DRIVER ( aanvinken en Install Packages kiezen )
4. Sluit SDK Manager af
5. Als je Android Debugging Bridge nog niet hebt, download dan ADB:
http://www.multiupload.com/4QN2BD89D0
mirror: http://www.megaupload.com/?d=K2517DNS
Zijn er geen nieuwe links bij punt 5. Deze sites zijn volgens mij uit de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Ik heb de handleiding voor rooten 2012 model aangepast, wil een van de kenners er even krititsch naar kijken ?
thx alvast

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Heb de bestanden van stap 5 even opnieuw ge-upload, heb daar in ook even de ADB driver in aangepast als iemand die voor mij even wil testen op een x86 systeem, ik heb namelijk alleen x64. Dus weet niet zeker of ze het op een x86 doen. Volgens mij zit alles er bij wat je nodig hebt om verder te kunnen
bij deze het linkje

mvg
WoDo1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@WoDo1: thx. voor de nieuwe upload :-) ik heb de link bij stap 5 aangepast , jouw link zit er nu in.

Heb nog niet kunnen testen of deze op x86 werkt, omdat ik zelf ook alleen op x64 draai.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
ooops... ik wilde tabellen maken , het is een rommeltje geworden, zal het straks even herstellen...

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Even tijd voor weer eens een domme vraag :)

Hoe krijg ik mijn tablet weer te zien als USB schijf IPV een USB device? Lichtelijk hinderlijk dat ik maar 1 copy actie tegelijk kan doen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Darkangle, Vinkje weg halen bij instellingen\optie voor ontwikkelaars\usb foutopsporing.

denk dat je dat bedoeld.
mvg
Wodo1

[ Voor 6% gewijzigd door WoDo1 op 06-04-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
WoDo1 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:24:
@ Darkangle, Vinkje weg halen bij instellingen\optie voor ontwikkelaars\usb foutopsporing.

denk dat je dat bedoeld.
mvg
Wodo1
Vinkje staat niet aan.

Misschien ben ik een beetje onduidelijk.

Tomtec, stockrom = je tablet aansluiten op je PC, gedraagd zich als 2x een USB stick/schijf.
4.0.3 stock Newsmy (chinese) tablet aansluiten als PC en hij word herkend als een USB media device met alle restricties en onhandigheden van dien.

Ik wil af van USB media device en terug naar USB stick gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Darkangle schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:34:
[...]
Vinkje staat niet aan.

Tomtec, stockrom = je tablet aansluiten op je PC, gedraagd zich als 2x een USB stick/schijf.
4.0.3 stock Newsmy (chinese) tablet aansluiten als PC en hij word herkend als een USB media device met alle restricties en onhandigheden van dien.

upgraden naar de stockrom van newsmy van 5 maart of naar custom rom 4.0.3-3 lost je probleem op, die versie die jij gebruikt kent geen mass-storage mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Darkangle schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:34:
[...]
Vinkje staat niet aan.

Naar Instellingen gaan en dan Opslagruimte.
Selecteer rechtsboven de 3 puntjes.
USB-Computerverbinding selecteren en dan het juiste aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Mass Storage werkt bij mij in Stock Rom 4.0.3 prima
Ik kan gewoon een 500 GB Harddisk aansluiten op de USB en gebruiken.
Als deze maar FAT32 is geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESS, we have root :9 !! Dat was net even dat laatste zetje wat nodig was om dit klusje te klaren!

Enorm bedankt voor de extra moeite, helpt mega als de juiste tools & driver gewoon voor handen zijn (links waren idd niet up-to-date meer bv en was zelf al googlen, zonder suc6 dus).

@RTBravo, jgelauff, Remco41, WoDo1 & Olakius in het bijzonder voor de aangepaste opzet; SUPER BEDANKT!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon, ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, maar begrijp ik goed dat er een nieuwe 2012-versie is?

Heb al vaker naar deze tablet gekeken als alternatief voor mijn HTC HD2 (4,3'' android 4.0.3 telefoon) op de bank, maar nog nooit tot aanschaf overgegaan, en zit er nu toch serieus over te denken.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Welke kant moet boven als je een microSD kaartje in de Tomtec plaatst? De bedrukte zijde of de kant met de contactjes? (Tablet uiteraard met het scherm boven).

Ik heb namelijk geprobeerd om een microSD kaart te plaatsen in het "TF-slot". Dat zou het micro-SD slot moeten zijn (Transflash is de oude benaming). Probleem is dat het geheugenkaartje met de bedrukte zijde boven ergens tegenaan komt, waardoor hij met de klok mee wil draaien. Draai ik het kaartje om (contactjes boven) dan verdwijnt hij bijna helemaal in de tablet zonder dat ik het gebruikelijke microSD veer-mechanisme voel. Ik durf hem er niet in zijn geheel in te drukken, met het risico dat ik iets forceer en dat het geheugenkaartje er niet meer uit wil. Gisteren heb ik hem er al met moeite uit gekregen met een pincet.

Zijn jullie dit al eens tegengekomen? Ik denk dat ik morgen maar eens terug ga naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil root, maar ADB herkent nog steeds niet m'n Ultimate10, gekocht met reeds 4.0.3 erop.

* RK-drivers (RK29) zijn geinstalleerd, maar volgens ik het begrijp eigenlijk langs geen kanten nodig
* Google 'adb-drivers' zijn goed geinstalleerd dankzij de 0x2207 tips

Maar toch zegt 'adb push su /data/local' nog steeds de fout 'error: device not found'.

Stappen die ik gevolgd heb na de install vd drivers:
* pc heropgestart
* tablet is normaal opgestart (niet met de 'esc' key ingedrukt)
* debug staat aan
* nu pas de usb kabel de pc aansluiten
* in cmd-prompt 'adb push su /data/local'
* error: device not found

Laatste opmerking: het bestand abd_usb.ini staat nergens op m'n PC.
(hidden en system folders zichtbaar + gekende extensies ook zichtbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Jack2 . Als je scherm de bovenzijde is gaan de contactpuntjes naar boven , tekst naar onderen en het sd slot veert op de laatste 2mm. bij er uit halen gebruik ik ook al tijd een pennetje of zo want met mijn nagels is niet te doen.

@Katbollie . Ik zou de Android SDK opnieuw installeren , zonder de adb_usb.ini doet ie het nooit.

mvg
Wodo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Als ik al dit geknutsel hier zie met adb , is er dan gewoon geen behoefte aan de ics stock-rom met root, werkende kalender, gallerie en een full market? Of gaat iedereen zijn eigen gang? Is er iemand die hem al gemaakt heeft? Of zal ik van het weekend dat toch een 4.0.3-t1 produceren voor de 2012 modellen en de atp7659?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Jeglauff, Dat zou idd een hoop mensen veel ergernissen schelen als er een kant en klare rom zou zijn. Een ander vraagje is er nog hoop om de 2011 versie op 1,2 ghz te klokken of is dat simpel weg gewoon niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:15:
Als ik al dit geknutsel hier zie met adb , is er dan gewoon geen behoefte aan de ics stock-rom met root, werkende kalender, gallerie en een full market? Of gaat iedereen zijn eigen gang? Is er iemand die hem al gemaakt heeft? Of zal ik van het weekend dat toch een 4.0.3-t1 produceren voor de 2012 modellen en de atp7659?
Ja dat zou inderdaad handig zijn. Anders blijven we mensen uitleggen hoe te rooten enz....
Mocht je er aan beginnen, maak je dan de externe SD kaart weer als standaard opslag medium ?

[ Voor 7% gewijzigd door Olakius op 07-04-2012 10:22 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:59:
Ik wil root, maar ADB herkent nog steeds niet m'n Ultimate10, gekocht met reeds 4.0.3 erop.

* RK-drivers (RK29) zijn geinstalleerd, maar volgens ik het begrijp eigenlijk langs geen kanten nodig
* Google 'adb-drivers' zijn goed geinstalleerd dankzij de 0x2207 tips

Maar toch zegt 'adb push su /data/local' nog steeds de fout 'error: device not found'.

Stappen die ik gevolgd heb na de install vd drivers:
* pc heropgestart
* tablet is normaal opgestart (niet met de 'esc' key ingedrukt)
* debug staat aan
* nu pas de usb kabel de pc aansluiten
* in cmd-prompt 'adb push su /data/local'
* error: device not found

Laatste opmerking: het bestand abd_usb.ini staat nergens op m'n PC.
(hidden en system folders zichtbaar + gekende extensies ook zichtbaar)
Je geeft aan dat je dankzij de 0x2207 tips de driver hebt geinstalleerd.... maar waar heb je die 0x2207 dan ingezet als je geen abd_usb.ini hebt ?
om de driver te installeren heb je 0x2207 niet nodig, die heb je alleen nodig om adb je device te laten herkennen. Omdat je geen adb_usb.ini hebt waarin je de regel 0x2207 kunt toevoegen, wordt je device inderdaad niet herkend. Vandaar de foutmelding die je krijgt...

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Bericht verplaatst..

[ Voor 116% gewijzigd door wsmaal op 07-04-2012 21:34 . Reden: Bijdrage verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olakius schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:25:
[...]

Je geeft aan dat je dankzij de 0x2207 tips de driver hebt geinstalleerd.... maar waar heb je die 0x2207 dan ingezet als je geen abd_usb.ini hebt ?
om de driver te installeren heb je 0x2207 niet nodig, ...
Ik heb enkele regels in de google usb-driver file 'android_winusb.inf' moeten zetten om deze driver te kunnen installeren, de driver forceren 8)7 :+
; Tomtec Ultimate10-Android4.0
%SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0006
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0006&MI_01
WoDo1 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:01:
@Katbollie . Ik zou de Android SDK opnieuw installeren , zonder de adb_usb.ini doet ie het nooit.

mvg
Wodo1
Ik heb nog eens gezocht en op http://nookdevs.com/NookColor_USB_ADB een download gevonden met de 'adb_usb.ini' file erin, daar heb ik dan de 0x2207 aan toegevoegd en in de '.android' folder gezet.
:*)
Eindelijk, ik heb root. Bedankt guys.

'k Heb wel nog steeds het 'calendar synct niet' probleem.
Nadat ik root had heb ik eens geprobeerd om Calendar.apk en CalendarProvider.apk te vervangen door de versies van m'n SE-X10 (met de DiXperia 7 'Avenger' ROM) , 2.3.4 , maar werkt niet :o :+

Bestaan er ergens werkende versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik begrijp uit de uitleg op pagina 1 dat de custom 4.03-3 van Jgelauff voor de tomtec 2011 al op voorhand geroot is, maar als ik bv Luckypatcher wil gebruiken zegt die dat niet geroot is. Busybox erop gezet, laatste versie maar dat verandert niets....Iemand een tip? of lees ik weer verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
jgelauff schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:15:
Ik zou het ook erg mooi vinden als je de rom kunt maken.
Daar ben ik niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
Ik zou ook graag een custom rom willen zien voor de atp7659 :), stock werkt vrij goed maar ik denk dat er genoeg ruimte is voor verbetering.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Deze tablet heb ik te snel gekocht. De tablet heb ik al 2 maanden niet aangeraakt, en er draait Android 4.0 op. De tablet vind ik erg traag, maar ja voor 200 euro... Binnenkort op marktplaats plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die hun calender/kalender ge-sync-t willen zien heb ik deze thread gevonden:
http://www.slatedroid.com...ge__p__312328#entry312328

Werkt redelijk goed, moet nog eens zoeken hoe ik de verjaardagen ook binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:00:
Voor degene die hun calender/kalender ge-sync-t willen zien heb ik deze thread gevonden:
http://www.slatedroid.com...ge__p__312328#entry312328

Werkt redelijk goed, moet nog eens zoeken hoe ik de verjaardagen ook binnen krijg.
of je installeert gewoon een calendersyncadapter.apk uit in van ics build van bv :http://goo.im/gapps/
of wacht even 2 dagen en dan lever ik een rom waarin het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
WoDo1 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:33:
@ Jeglauff, Dat zou idd een hoop mensen veel ergernissen schelen als er een kant en klare rom zou zijn. Een ander vraagje is er nog hoop om de 2011 versie op 1,2 ghz te klokken of is dat simpel weg gewoon niet te doen?
heb ik al eerder aangegeven 2011 is te draaien op 1,2 ghz met de ics rom alleen dan werken wifi en bluetooth niet. wifi is half aan de praat de krijgen, bluetooth niet dus ik wacht met smart op de upgrade van tom-tec om hun kernel te gebruiken en ben ondertussen aan het proberen een werkende kernel te maken van source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ik denk dat de tablets hier worden gemaakt:
http://www.pipo.com.cn/product.php?id=74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:07:
Deze tablet heb ik te snel gekocht. De tablet heb ik al 2 maanden niet aangeraakt, en er draait Android 4.0 op. De tablet vind ik erg traag, maar ja voor 200 euro... Binnenkort op marktplaats plaatsen.
Traag over welke tablet heb jij het dan . ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Specs Bart Smit TomTec 10" zijn afwijkend (o.a. cap. accu en resolutie camera)
OT: Geen ips 7" en 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
thanks voor de info, had ook al met die rom zitten klooien maar kwam er niet uit. En je kan best wel eens gelijk hebben dat hun de makers zijn. Gezien hun model nummering en de overeenkomst op de printplaten binnen in.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
jack2 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:20:
Draai ik het kaartje om (contactjes boven) dan verdwijnt hij bijna helemaal in de tablet zonder dat ik het gebruikelijke microSD veer-mechanisme voel. Ik durf hem er niet in zijn geheel in te drukken, met het risico dat ik iets forceer en dat het geheugenkaartje er niet meer uit wil.
Ik ben terug naar de winkel geweest en het bleek dat een andere Tomtec uit de vitrine dit euvel niet had. Dus er was toch iets met mijn Tomtec aan de hand. De verkoper was wel bereid om het geheugenkaartje er wat verder in te duwen, en toen sprong waarschijnlijk het veermechanisme los want vanaf dat moment werkte het MicroSD slot zoals het zou moeten!

Dus naast dode pixels, losse glazen en omhoogkomende hoeken is dit weer een punt om bij aanschaf op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
nou mischien geven ze bij pipo de kernel van onze tablet vrij, ik denk van niet die chineese geven niets weg zonder te betalen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:27:
[...]
of je installeert gewoon een calendersyncadapter.apk uit in van ics build van bv :http://goo.im/gapps/
Bedankt voor de tip, precies wat ik wou. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik heb er sinds gisteren ook eentje (TomTec 2012 4.0.3), om een beetje mee te spelen. Hij werkt best aardig en ik heb nog geen hardwarematige fouten kunnen ontdekken maar:
- De Chrome beta werkt nog voor geen meter. Pagina's laden niet, scrollen werkt niet goed, ik mis de bladwijzerbalk
- Ik vind hem traag aanvoelen. Is dat ding nog op de een of andere manier op te voeren?
- Het aanbod aan speciale tablet apps is bedroevend, maar dat kon ik van tevoren weten ;)

Vooralsnog ben ik dus gematigd tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 17-09 16:36
Heb je m stock draaien of met de custom rom? Android 2.3 of ICS? Want met stock 2.3 was ik behoorlijk teleurgesteld. Maar sinds ik de custom van jgelauff heb draaien ben ik echt tevreden.

Chrome werkt daar redelijk op;maar ik vind hem gewoon erg traag,maar zo reageert ie ook op een ics rom op mijn telefoon,dus zegt weinig over de tablet. En deze rom heeft full market access.

Enige probleem wat ik nog heb is, als ik er een usb disk of sdkaartje in heb gehad, dat ie alle apps kwijt is die op de 2e partitie van de interne sd staan en dat er blijft staan dan de sd verwijderd is. Het andere is dat downloads wel vaak failen. Maar voor de rest ben ik erg tevreden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Werkt bij jullie angry birds zodra jullie een vogel vast houden om te lanceren? Hier detecteert de tomtoc mijn haal naar achteren wel maar hij schiet de vogel dan gelijk af terwijl ik mijn vinger stil houd op het touchscreen.

Ik heb het topic al doorgelezen maar niet echt mensen gezien met hetzelfde euvel. Ik heb de 2012 versie met ICS pre-installed, deze week gehaald en hij draait gewoon stock 4.0.3

[ Voor 4% gewijzigd door Venxir op 09-04-2012 17:22 . Reden: Rom-versie vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
Venxir schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:19:
Werkt bij jullie angry birds zodra jullie een vogel vast houden om te lanceren?
Had ik ook gemerkt. De rubber band is ook maar één lijntje. Had je wel al een update van de app gedaan via Google Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ja ik heb alle updates toegepast. Ook merk ik dat ik net zoals een paar andere gebruikers hier, last heb van een band van 1cm op het touchscreen wat niet werkt. Deze band zit aan de kant van de usb aansluitingen. Wordt denk ik een retourtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:25:
Ja ik heb alle updates toegepast. Ook merk ik dat ik net zoals een paar andere gebruikers hier, last heb van een band van 1cm op het touchscreen wat niet werkt. Deze band zit aan de kant van de usb aansluitingen. Wordt denk ik een retourtje...
Ik zou ook zeggen retourtje.
Vorige week gekocht, standaard 4.0.3 ics, niks mis mee, ook Angry brids werkt super (gewone, rio en space).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
ik heb onlangs ook een BS 2012 2.3 versie gekocht en de fameuze jgelauff ICS upgrade gedaan. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zelf heb ik 32GB microSD in de TomTec zitten maar ik vraag me af wat ik er aan.

Kennelijk heeft de upgrade ook een SDCARD directory dus wat heb ik aan de extra SD?

Nogmaals _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ aan JGELAUFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:36:
[...]

Ik zou ook zeggen retourtje.
Vorige week gekocht, standaard 4.0.3 ics, niks mis mee, ook Angry brids werkt super (gewone, rio en space).
Jij ondervind geen klik-gedrag op het moment dat je eigenlijk wil slepen? Als ik scroll dan denkt hij dat ik 9 van de 10 keer klik op het scherm en start hij iets. Ik merk ook dat het gehele touch soms spastisch gaat doen. Ik zal volgend weekend eens langs de BS gaan, komende werkweek geen tijd voor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:58:
[...]
Jij ondervind geen klik-gedrag op het moment dat je eigenlijk wil slepen? Als ik scroll dan denkt hij dat ik 9 van de 10 keer klik op het scherm en start hij iets.
Inderdaad, klopt, geen zo'n ongewenst-klik-gedrag.
1 iets waar ik nu wel aan denk: ik heb nog niet de beschermfolie vh scherm afgedaan. Misschien dat het gevoeliger is zonder die beschermfolie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 22:32
De 2.3 TomTec 2012 terug gebracht naar de BS.
1 dag na de 30 dagen periode.

Toch veel last van de los latende glasplaat.
Daar mijn collega er ook 1 had gehaald en de glasplaat daar helemaal mooi in gemonteerd was, toch de gok gewaagt.

Ik kreeg zonder enig probleem een nieuwe 4.0 pre installed terug, waar de glasplaat perfect van gemonteerd was.

Tevens € 10,- retour gekregen omdat de tablet nu goedkoper is, en 100 dagen retour mogelijkheid, de 30 dagen is per 1 april komen te vervallen voor nieuw aangekochte producten.

1 punt........
Ik vind de pre installed ICS rom veel minder dan de JGELAUFF custom ROM.

Komt er voor deze dus ook een goede, snellere custom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Krypt schreef op maandag 09 april 2012 @ 09:31:
Heb je m stock draaien of met de custom rom? Android 2.3 of ICS? Want met stock 2.3 was ik behoorlijk teleurgesteld. Maar sinds ik de custom van jgelauff heb draaien ben ik echt tevreden.
Ik draai de standaard ROM met 4.0.3. Ik ben benieuwd of jgelauff een nieuwe, snellere ROM voor de nieuwe 2012 versie kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
was even druk met de paasdagen, deze week komt er in ieder geval een 2012/atp7659 custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Handleiding Rooten 2012 versie TomTec heb ik netjes gemaakt, Wil iemand hem svp nog even dubbel checken ?

( pagina 109 )

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Olakius schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:29:
Handleiding Rooten 2012 versie TomTec heb ik netjes gemaakt, Wil iemand hem svp nog even dubbel checken ?

( pagina 109 )
Bedankt voor het aanpassen, maar volgens mij heb je nu de oude link weer bij punt 5 staan.

WoDo1 had een nieuwe link geplaatst:

Wellicht kun je deze nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middag,

Ben nu bezig in de CMD maar kom op 1 of andere manier niet bij de adb devices..
Iemand een tip hoe ik deze zichtbaar kan krijgen?

David

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Is er een IRC kanaal voor dit topic? Anders starten we er toch een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:31:
Middag,

Ben nu bezig in de CMD maar kom op 1 of andere manier niet bij de adb devices..
Iemand een tip hoe ik deze zichtbaar kan krijgen?

David
als je alle bestanden op je C schrijf hebt gezet zou het gewoon c:\adb devices zijn en dan vertel de adb welk apparaat er aan vast zit.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Heb regelmatig dat foto"s op sites een kader zijn met daarin een vraagteken. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:40:
Vraagje. Heb regelmatig dat foto"s op sites een kader zijn met daarin een vraagteken. Wat kan ik hieraan doen?
Adobe Flash Player installeren? Het zijn vaak Flash-kadertjes, die vraagtekenkaders...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megazip
  • Laatst online: 04-08-2023
Betreft: TomTec Ultimate10 Android 4.0.3 - Kernel 3.0.8

Probleem met skype, video werkt verzenden en ontvangen, de audio wordt door de andere skyper niet ontvangen.

Heeft iemand dit probleem ook of weet misschien de oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Skype probleem heb ik dit weekend ook ondervonden. Audio werkt zolang de cam niet aangezet wordt; zodra de cam aangezet wordt,dan verlies je na een tijdje de audio. Op de tablet kun je alles ontvangen,maar er wordt dan geen audio richting de ontvangende partij gestuurd.

Kan een ics probleem zijn; heb gelezen dat er wel meer issues zijn bij mic/video combi met ics.. ben nog verder aan het zoeken. Maar je bent niet de enige.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megazip
  • Laatst online: 04-08-2023
Krypt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:06:
Skype probleem heb ik dit weekend ook ondervonden. Audio werkt zolang de cam niet aangezet wordt; zodra de cam aangezet wordt,dan verlies je na een tijdje de audio. Op de tablet kun je alles ontvangen,maar er wordt dan geen audio richting de ontvangende partij gestuurd.

Kan een ics probleem zijn; heb gelezen dat er wel meer issues zijn bij mic/video combi met ics.. ben nog verder aan het zoeken. Maar je bent niet de enige.
Bedankt voor je reply!
Klopt als de cam aangezet wordt valt de audio weg, bij mij het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Remco41 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:42:
[...]

Bedankt voor het aanpassen, maar volgens mij heb je nu de oude link weer bij punt 5 staan.

WoDo1 had een nieuwe link geplaatst:

Wellicht kun je deze nog aanpassen.
Thx. heel scherp,... is bij deze aangepast.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
heb de kernel.img uit de ics rom weten te krijgen en ga morgen voor de 2012 versie een custom rom in elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
De TomTec past perfect in de 10 inch hardcover sleeve van Trust (10 euro bij Marskramer), ook al is deze volgens de specificaties bedoeld voor de iPad 1 en 2.

De sleeve heeft een harde buitenkant en een zachte binnenvoering. Hij lijkt mij wat robuuster tijdens transport dan een zachte neopreen sleeve/tasje of een cover zoals die van de Hema.

Als je aansluitpoorten van de tablet aan de open kant van de sleeve houdt dan kun je de tablet opladen terwijl hij in de sleeve zit. Deze kant heeft dus relatief weinig bescherming. Pas dus op dat je niet je microSD kaartje verliest als deze per ongeluk ergens tegenaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Ok ik heb de Tomtec Ultimate 10 met Android 4.0 gekocht.

Ik ben echter niet gewend met android 4.0. Ik kom van mijn Motorola Defy met 2.3 android.

Ik snap dat je widgets nu moet toevoegen door naar de apps te gaan en dan de widgets tab te selecteren maar ik zie nergens waar ik de instellingen voor die widgets kan vinden.

Bvb Energiebeheer. In android 2.3 kon je toch veel meer knopjes toevoegen zoals mobile data knop, vliegmodus,...

Ah en nog iets: kan het zijn dat er geen compass functie in de tablet zit? Ik wou een compass app installeren en die sluit gewoon telkens af. En als ik google sky maps gebruik dan blijft die in een bepaalde richting wijzen, ook al draai ik

[ Voor 21% gewijzigd door Cowboy_Henk op 11-04-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Cowboy_Henk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:19:
Ok ik heb de Tomtec Ultimate 10 met Android 4.0 gekocht.

Ik ben echter niet gewend met android 4.0. Ik kom van mijn Motorola Defy met 2.3 android.

Ik snap dat je widgets nu moet toevoegen door naar de apps te gaan en dan de widgets tab te selecteren maar ik zie nergens waar ik de instellingen voor die widgets kan vinden.

Bvb Energiebeheer. In android 2.3 kon je toch veel meer knopjes toevoegen zoals mobile data knop, vliegmodus,...

Ah en nog iets: kan het zijn dat er geen compass functie in de tablet zit? Ik wou een compass app installeren en die sluit gewoon telkens af. En als ik google sky maps gebruik dan blijft die in een bepaalde richting wijzen, ook al draai ik
Geen kompas, widget settings door widget even in te houden, dan los te laten en dan verschijnt een pop up menu met opties, o.a. resize en settings.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:46:
heb de kernel.img uit de ics rom weten te krijgen en ga morgen voor de 2012 versie een custom rom in elkaar zetten
Geweldig !! Alvast bedankt voor je inzet !

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
jgelauff schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:50:
@croxz
calendar sync in stockrom iCS voor de atp7659 is gewoon op de newsmy manier afgeleverd, dus niet werkend. oplossing een andere calender.apk te installeren waardoor je wel sync krijgt.

wifi probleem wat je beschrijft is inderdaad soms aanwezig, kijk ook even naar de powersave settings voor wifi

meld je bugs ook vooral bij tom-tec bv calendar sync probleem.
of wacht op de 4.0.3-4 customrom die lost een paar van je problemen waarschijnlijk op.
Mijn vraag betreffende de niet-werkende kalender is beantwoord met:
Om de agenda functie op uw tablet te gebruiken dient u uw Google account als Exchange account toe te voegen.
Dit werkt inderdaad wel maar lijkt me niet de preferred manier van synchroniseren?
Mijn vraag betreffende het verliezen van Wifi na standby is genegeerd. Overigens merk ik vandaag dat Wifi sowieso een zwak punt is zoals hier in dit topic ook al eerder is gemeld. Op mijn werk kan ik met geen mogelijheid verbiinding krijgen met Wifi. Dat het thuis wel goed werkt komt waarschijnlijk doordat ik vlak bij de router zit en dus erg sterk signaal heb.
Als er deze week nog een custom rom beschikbaar komt voor de 2012 4.0 versie dan zal ik kijken of die de problemen oplost. Zo niet, dan ga ik zaterdag naar Bart Smit voor retour/ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
croxz schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:35:

Mijn vraag betreffende het verliezen van Wifi na standby is genegeerd. Overigens merk ik vandaag dat Wifi sowieso een zwak punt is zoals hier in dit topic ook al eerder is gemeld. Op mijn werk kan ik met geen mogelijheid verbiinding krijgen met Wifi. Dat het thuis wel goed werkt komt waarschijnlijk doordat ik vlak bij de router zit en dus erg sterk signaal heb.
Als er deze week nog een custom rom beschikbaar komt voor de 2012 4.0 versie dan zal ik kijken of die de problemen oplost. Zo niet, dan ga ik zaterdag naar Bart Smit voor retour/ruilen.
Als je onder de geavanceerde instellingen van de wifi aangeeft dat deze niet in slaapstand mag gaan, maar altijd actief moet blijven, dan blijft de wifi bestaan.
Instellingen -> Wifi -> rechtsboven de 3 puntjes selecteren voor Geavanceerd.
Wifi behouden in slaapstaand:
  • Altijd
  • Alleen indien aangesloten
  • Nooit.
Kies Altijd.

Als deze toch in slaapstand gaat, dan moet je de wifi even uitschakelen. Uitschakelen duurt dan wel een paar minuutjes. Daarna kan de wifi weer worden ingeschakeld en heb je weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag of iemand al een bluetooth dongle werkend heeft gekregen op het tablet

ik heb al diverse apps widgets geprobeert maar hij stuurt de bluetooth dongle niet aan

tevens wil ik vragen of iemand ervaring heeft met een hotspot aanmaken via een iphone 4
ik heb het geprobeert met pdanet en mywi maar die maken een adhoc hotspot aan die dus niet werkt met een android tablet

de vraag is nu of de orginele iphone 4 hot spot van ios 5 wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Als ik het nog niet gezegd had, bij deze; jgelauff, mijn dank is groot voor alle inzet van je. Dit topic zou een aanzienlijk minder geweest zijn (en ik had nooit de tablet gehad) zonder jou aanwezigheid!

Ik draai zelf nog op stockrom ICS, maar ga zodra je de nieuwe build hebt ook overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier veel klachten over slechte wifi. Ik moet zeggen dat hij bij mij goed werkt. Met het lekkere weer 2 weken terug gewoon mee in de tuin kunnen internetten. Heb een Xiron model 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:06:

Ipv. Skype kan je de app TANGO proberen, werkt perfect op tablets van Qware en Cherry wellicht ook op TomTec ? Proberen kan nooit kwaad, succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
als het goed gaat, heb ik vanaf morgen een 2012 versie te leen om te testen met een nieuwe rom die ik bijna klaar heb. Met een klein beetje geluk kan ik morgenavond een versie uploaden. Wil nog even een en ander doortesten voordat ik ze hier beschikbaar stel. ik zal dan ook een experimentele versie voor de 2011 uploaden, draai sinds gisteren op een versie met de kernel van de ics rom (bluetooth is niet aan de praat te krijgen) en deze lijkt toch best wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ook ik heb een Tomtec (2012) met de custom firmware van jgelauff. Wat een enorm verschil t.o.v. de standaard firmware! Bedankt jgelauff, en ik hoop dat de nieuwe kernel straks nog meer verbeteringen levert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb net bij Bart Smit de Ultima 10 gekocht en het werkt allemaal hardstikke leuk. Ik kan alleen nergens de google play store app vinden. Ik kan natuurlijk via de browser wel naar de market, maar als ik dan (terwijl ik ingelogd ben in Google) iets wil installeren dan geeft google aan dat ik de play store app niet heb gestart.....

Hoe krijg ik die play store app nu op de tomtec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
henk99 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:00:
Ik heb net bij Bart Smit de Ultima 10 gekocht en het werkt allemaal hardstikke leuk. Ik kan alleen nergens de google play store app vinden. Ik kan natuurlijk via de browser wel naar de market, maar als ik dan (terwijl ik ingelogd ben in Google) iets wil installeren dan geeft google aan dat ik de play store app niet heb gestart.....

Hoe krijg ik die play store app nu op de tomtec?
rtfm (pagina 11) google applications vinkje aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Vandaag heb ik mijn bluetooth music receiver ontvangen en ben gelijk aan het testen geslagen. Conclusie: prut!

Zodra de ontvangst niet helemaal lekker was, dan begon ie te stotteren. Dat is natuurlijk wel normaal, maar wat niet normaal was is dat de gehele UI traag werd, en dat uiteindelijk de hele wifi connectie weg viel. Er was werkelijk geen AP te vinden.

Dacht eerst dat het aan de tablet lag, maar mijn desire z reageerde hetzelfde. Of het ligt aan de receiver, welke geen juiste stream doorgeeft, of het ligt aan Android ,dat alle draadloze verbindingen overhoop gehaald worden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
jgelauff schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:03:
[...]

rtfm (pagina 11) google applications vinkje aanzetten
Thanks jgelauff!
Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste