Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 03-04 17:44

MrDummy

Nog steeds gek op anime.

Ja: even reclame link over Bart Smit actie: http://myclang.com/2/3fde...b66682806446e170730237206

Rotlinkje, maar hier is het.

MrDummy wijzigde deze reactie 30-03-2012 14:00 (5%)

Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Ondertitel

quote:
MrDummy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:00:
Ja: even reclame link over Bart Smit actie: http://myclang.com/2/3fde...b66682806446e170730237206

Rotlinkje, maar hier is het.
Die staat dus ook op de site en dus niks nieuws onder de zon. :>

PaT wijzigde deze reactie 31-03-2012 12:05 (28%)

Wie goed doet, goed ontmoet.
Have you tried turning it off and on again?

• MisterX2
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2013
Ik volg dit topic ook behoorlijk en na vele tablets te hebben vergeleken, in combinatie met Tweakers, lijkt me de tomtec ultimate een vrij goede (goedekope) vervanger voor de ipad. Let wel, ik heb nog nooit eerder een tablet gehad, dus ben eigelijks heel benieuwd hiernaar :)

Ik heb een beetje begrepen, dat de android 4.0 hierop wel staat, en dat de android market hierop ook volledig werkt.
En dat er verder eigelijks geen noemenswaardige problemen zouden zijn met de software.
(afgezien van wat glasplaten die loslaten ;) )

PaT wijzigde deze reactie 31-03-2012 12:05 (3%)

• BastienVH
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-04 08:18
quote:
MisterX2 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:13:
Ik heb een beetje begrepen, dat de android 4.0 hierop wel staat, en dat de android market hierop ook volledig werkt.
Hou er wel rekening mee dat je momenteel Android ICS (4.0) zélf op de tablet moet flashen.
Hij wordt geleverd met Android 2.3.
Alle info en bestanden vind je in de startpost.
Op zich niets moeilijks aan, gewoon je gedachten erbij houden, exact doen wat er staan en nadien... genieten van ICS!

EDIT: linkje over "nieuwe versie" van tom-tec tablet niet volledig gelezen.
Maar dan nog, eerst zien en dan geloven...

BastienVH wijzigde deze reactie 30-03-2012 15:21 (10%)

• jgelauff
  • Laatst online: 13-04 20:54
quote:
BastienVH schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:49:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je momenteel Android ICS (4.0) zélf op de tablet moet flashen.
Hij wordt geleverd met Android 2.3.
Alle info en bestanden vind je in de startpost.
Op zich niets moeilijks aan, gewoon je gedachten erbij houden, exact doen wat er staan en nadien... genieten van ICS!
Bartsmit verkoopt nu toch een versie met ICS

• jgelauff
Is er al iemand met een nieuwe ultimate 10 van de Bartsmit met ICS er standaard op? is diegene bereid om zijn rom beschikbaar te stellen, Kunnen we kijken of de custom roms daar ook op werken.

• MisterX2
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2013
"EDIT: linkje over "nieuwe versie" van tom-tec tablet niet volledig gelezen.
Maar dan nog, eerst zien en dan geloven."

Daarom was ik ook geinterreseerd in dit tablet :) Eerst nog even afwachten totdat het loon weer binnen is ;)
In de tussentijd, zal ik uiteraard deze topic blijven volgen!

(goed werk!)

• Quad

Quad

Ondertitel

Contact gehad met medewerker van Bart Smit.
Het zijn dezelfde tablets, alleen de oude met 2.3 gaan niet lager verkocht worden ivm inkoop en zullen uitgefaseerd worden.
Die met 4.0 zijn iets lagere inkoopprijs ingekocht (wegens succes meer laten maken), en dus iets lager in prijs.
Hardware is volgens hem exact hetzelfde, behalve dat hij nu volledig gesupport wordt door TomTec op ICS.

Edit@Hieronder, dat kan kloppen, maar het gaat over de ultimate die standaart met ICS komt ipv 2.3.
Dat TomTec geen 4.0 aanbied op de site geen idee, wellicht om toch het stukje verantwoordelijkheid niet bij de gebruiker neer te leggen.

Edit2: Zie dat ze de hele TomTec Ultimate 10 excellent niet meer op de website hebben staan in de databank.

Quad wijzigde deze reactie 30-03-2012 16:17 (31%)

• Carlo Adan
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-07-2013
quote:
Quad schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:48:
behalve dat hij nu volledig gesupport wordt door TomTec op ICS.
Ja maar de site die TomTec in de lucht had om de tablet met ICS te flashen bestaat niet meer
(https://helpdesk.tom-tec.eu/android4-nl) en er staat verder nergens een update

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
Hmm, vandaag bij de lokale Blokker geweest om mijn Xiron om te ruilen voor één die goed vastzit. Samen met de winkelmedewerker de 5 xirons getest die ze hadden: bij alle 5 zat de glasplaat aan de rechterkant los en lag erboven. Ik heb daarom besloten de tablet te retourneren. Erg jammer want nadat ik gisteren ICS erop gezet had was ik qua ervaring erg blij met de tablet :(

Fotografie portfolio - www.bartvandermark.nl

• BlueDevilDuckie
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 05-12-2012
Mijn dochter had haar tablet laten vallen en het touchscreen werkte niet meer. We hadden hem online gekocht en hebben hem dus moeten terug sturen. Vandaag was nieuwe tablet aangekomen (was nog onder fabrieksgarantie) en wilde de WiFi aanzetten: Fout! nochtans is het een 2012 model.

Ik dacht eerst dat er nog een oude 2.3 opstond en heb hem dan geupdate naar de 2.3 2012, maar het probleem bleef.

Dan geflashed naar de stockrom 2.3 2011 en raad maar! WiFi werkt!
Naast die van Marouane007 is dit dus de tweede 2012 tablet met een 2011 binnenwerk...

• lopac42
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-07-2012
quote:
BlueDevilDuckie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:37:
Mijn dochter had haar tablet laten vallen en het touchscreen werkte niet meer. We hadden hem online gekocht en hebben hem dus moeten terug sturen. Vandaag was nieuwe tablet aangekomen (was nog onder fabrieksgarantie) en wilde de WiFi aanzetten: Fout! nochtans is het een 2012 model.

Ik dacht eerst dat er nog een oude 2.3 opstond en heb hem dan geupdate naar de 2.3 2012, maar het probleem bleef.

Dan geflashed naar de stockrom 2.3 2011 en raad maar! WiFi werkt!
Naast die van Marouane007 is dit dus de tweede 2012 tablet met een 2011 binnenwerk...
Wifi werkt toch altijd anders heb je weinig aan de tablet .Je bedoeld bluetooth denk ik ?

• vandermark
Ik wil mijn xiron terug flashen naar de stock-rom. Daarvoor staat in de startpost beschreven hoe het moet maar ik kom er niet uit: wat moet ik met de xiron rom 'Xir10orgupdate' doen in de volgende stappen:

1. download het volgende bestand: http://www.megaupload.com/?d=1G7E0AJQ
Mirror: tomtec231.zip - 148.9 MB
2. unzip tomtec231.zip
3. Ga naar de map RKAndroid_v1.29 en open RKAndroidTool.exe
4. Doe de tablet uit, en houd de ESC van de tablet ingedrukt terwijl je de tablet met een USB-kabel aansluit op de PC. Hou de ESC ingedrukt. Als het goed is staan de drivers er al en wordt de tablet herkend door RKAndroidTool.
5. klik op de knop "Erase IDB". <- Let op! als je deze stap vergeet start je tablet niet meer op tijdens of na het flashen!
6. Als dit klaar is druk je op Run... Android 2.3.1 wordt nu weer geinstalleerd.
7. na het opnieuw opstarten duurt het even heel lang, alle standaard software moet weer worden geinstalleerd dus even geduld.
8. als alles goed is je tablet weer de oude
Terug naar het begin

• lopac42
quote:
vandermark schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:44:
Ik wil mijn xiron terug flashen naar de stock-rom. Daarvoor staat in de startpost beschreven hoe het moet maar ik kom er niet uit: wat moet ik met de xiron rom 'Xir10orgupdate' doen in de volgende stappen:

1. download het volgende bestand: http://www.megaupload.com/?d=1G7E0AJQ
Mirror: tomtec231.zip - 148.9 MB
2. unzip tomtec231.zip
3. Ga naar de map RKAndroid_v1.29 en open RKAndroidTool.exe
4. Doe de tablet uit, en houd de ESC van de tablet ingedrukt terwijl je de tablet met een USB-kabel aansluit op de PC. Hou de ESC ingedrukt. Als het goed is staan de drivers er al en wordt de tablet herkend door RKAndroidTool.
5. klik op de knop "Erase IDB". <- Let op! als je deze stap vergeet start je tablet niet meer op tijdens of na het flashen!
6. Als dit klaar is druk je op Run... Android 2.3.1 wordt nu weer geinstalleerd.
7. na het opnieuw opstarten duurt het even heel lang, alle standaard software moet weer worden geinstalleerd dus even geduld.

8. als alles goed is je tablet weer de oude
Terug naar het begin
Je moet Rkbatchtool gebruiken Dan de update file kiezen en dan upgraden kiezen .
Je moet wel de image van Xiron downloaden niet die van tomtec

http://www.mediafire.com/?0n3qcavm8t3q637

tablet uit!
usb kabel in je pc
rkbatchtools al admin opstarten
tablet met esc ingedrukt aan de usb kabel aansluiten
groen vlakje verschijnt
update file kiezen en
upgrade
Met dank aan Jgelauff

lopac42 wijzigde deze reactie 30-03-2012 19:57 (9%)

• BlueDevilDuckie
quote:
Marouane007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:54:
nee, toch niet, ik heb het atp7526403-3-isd-2012.zip bestand erop staan, maar geen Wifi,

SERIEnummer: 201202151KMB021200154 ... Heel raar
quote:
Marouane007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:26:
[...]

inderdaad wat ik al dacht, het is een 2011 versie, maar er staat toch 2012 op , maar de wifi doet het dus nu mooi aan de slag met apps erop knallen.
Dit heb ik dus ook voor...
En ook Bluetooth aan boord...

• jgelauff
wat zou de wishlist zijn voor een andere kernel?
1. ntfs read/write
2. cifs support
3. tun/tap support
4. cpu speed

• BlueDevilDuckie
1. CPU speed
2. ntfs read/write
3. cifs support
4. tun/tap support

• jgelauff
oja ik had geen nummertjes moeten gebruiken, alleen aanvullingen graag, deze 4 had ik zelf al bedacht gezien de wensen hier

jgelauff wijzigde deze reactie 30-03-2012 20:24 (29%)

• vandermark
TX! Hij is nu bezig O-)

Edit: en klaar en ingepakt om morgen naar Blokker te gaan. Ga me nu oriënteren op vergelijkbare tablet, iedereen en met name Jgelauff bedankt voor dit topic :)
quote:
lopac42 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:47:
[...]

Je moet Rkbatchtool gebruiken Dan de update file kiezen en dan upgraden kiezen .
Je moet wel de image van Xiron downloaden niet die van tomtec

http://www.mediafire.com/?0n3qcavm8t3q637

tablet uit!
usb kabel in je pc
rkbatchtools al admin opstarten
tablet met esc ingedrukt aan de usb kabel aansluiten
groen vlakje verschijnt
update file kiezen en
upgrade
Met dank aan Jgelauff

vandermark wijzigde deze reactie 30-03-2012 21:05 (13%)

• Goldfingers
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01-03-2013
aanvulling: tuningmogelijkheid voor de schermgevoeligheid??
OT:
1. cifs support ; yessss, kijken wat je over je home-netwerk kunt doen !
2. cpu speed ; de cpu kan hardware-matig meer dan we nu kunnen tunen, dus graag!
3. tun/tap support ; niet voor mij, volgens mij echt voor de die-hard, technerds :-) no offense !
4. ntfs read/write ; Microsoft supporten ??? mwwaaaghhhhhh......

Zomaar mijn eigen, persoonlijke aanvulling op de wish-list, nu je er toch over begint...:-)

pven wijzigde deze reactie 31-03-2012 13:53 (8%)
Reden: KInderachtige troll aangepast

Theo older I get, the younger I was

• FritsYpeij
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:14

FritsYpeij

Arwing 16bit

@Jgelauff, Is het mogelijk om bijgewerkte GPU drivers (mochten die beschikbaar zijn) mee te nemen in de kernel update? Ik heb het gevoel dat de tablet grafisch beter kan presteren dan dat hij nu doet. Daarnaast zie ik ook geregeld artefacts in het beeld.

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17-04 16:49
Mijn grootste wens voor een nieuwe ROM is dat de audio-out via usb werkt. Zo kan ik dan een externe DAC aansluiten op de usb-host en zo de tablet gebruiken als audiofiele muziekspeler! :D

TE KOOP audiofiele DUNU DN-19 in-ear monitor

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-04 07:18
Ik hou nog steeds maar 1 wens over voor een eventuele nieuwe kernel en dat is dat de front camera zou werken in Skype. Voor de rest ben ik eigenlijk helemaal tevreden met de 4.0.3-3

• Krypt
  • Laatst online: 23-04 12:23

Krypt

Tigo Nova & Reno Ferre

Erhmm. Bij mij werkt de front cam gewoon in skype. Moet hem alleen selecteren volgens mij.

Plekje nodig om screendumps, foto's eventjes neer te gooien? Gebruik gerust deze plek maar.

• jobor
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 29-01 13:19
Hoi jgelauff,

Ik heb jouw 4.0.3 op de tom tec staan en werkt erg goed.
Nu wil ik de update 4.03.3 eropdoen.
Maar na het downloaden ,dan pakt hij het niet uit. er staat dan: "Kan bestand niet openen: het blijkt geen geldig archief te zijn:".
Wat doe ik fout of moet ik doen?
gr

• jgelauff
quote:
jobor schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:27:
Hoi jgelauff,

Ik heb jouw 4.0.3 op de tom tec staan en werkt erg goed.
Nu wil ik de update 4.03.3 eropdoen.
Maar na het downloaden ,dan pakt hij het niet uit. er staat dan: "Kan bestand niet openen: het blijkt geen geldig archief te zijn:".
Wat doe ik fout of moet ik doen?
gr
Dit soort vragen hoef je niet speciaal aan mij te richten hoor.
Maar welke file heb je gedownload,
Heb je 7zip geinstalleerd?

• jobor
  • Laatst online: 29-01 13:19
Hoi

Deze update:http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejff

Ik heb zowel Win als 7 Zipzip file manager.

vr gr

• jgelauff
ik kan file downloaden en uitpakken dus met de aangeboden file is niets mis.
je zult het toch echt bij jezelf moeten zoeken,

heb je al eens opnieuw gedownload?

• RTBravo
  • Laatst online: 16:54

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik heb de nieuwe tomtec met preinstalled ics. Wat me opvalt is dat de wifi zeer slecht is. Ik wil de 4.0.3-3 proberen, maar het maken van een backup van de huidige formware werkt niet. Windows 7 herkent het device niet met de juiste drivers en dus werkt adb niet... iemand tips?

• lopac42
quote:
RTBravo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:36:
Ik heb de nieuwe tomtec met preinstalled ics. Wat me opvalt is dat de wifi zeer slecht is. Ik wil de 4.0.3-3 proberen, maar het maken van een backup van de huidige formware werkt niet. Windows 7 herkent het device niet met de juiste drivers en dus werkt adb niet... iemand tips?
Als de backup lukt kun je hem dan uploaden de originele ics image .

• RTBravo

RTBravo

Uiteraard :-) maar dan moet ik eerst die backup zien te maken. Hoort windows automatisch de juiste drivers te installen?

• jgelauff
nee heb je deze http://www.mediafire.com/?879d163dmp686zu drivers al eens gedownload?

• RTBravo

RTBravo

Yup, maar die werken alleen als je connect met escape ingedrukt. Dan kan adb echter de tablet niet vinden...

• jgelauff
Heb je de aanwijzingen over de adb .ini hier al eens bekeken waar mensen tegen aanliepen navupdate naar ics

• FV1EDE
  • Laatst online: 06-04-2012
Voor diegene die een andere bootanimation willen en dat is alleen voor de ics rom
download deze bootanimation.zip

http://www.mediafire.com/?42rfg769rv33vft

kopieer deze in de map System/Media
meer niet en het werkt prima

het is de blue variant van de officiele ics boot animation

gr Fred

FV1EDE wijzigde deze reactie 01-04-2012 00:00 (43%)

• RTBravo

RTBravo

Hele avond lopen kloten, adb driver blijft weigeren. Root access is onmogelijk en dus kan ik ook geen wireless adb gebruiken. Schiet lekker op zo...

Wel leuke 1 april gemaakt tweakers met een eigen clippy hahah

• WoDo1
  • Laatst online: 11-02 19:13
quote:
RTBravo schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:29:
Hele avond lopen kloten, adb driver blijft weigeren. Root access is onmogelijk en dus kan ik ook geen wireless adb gebruiken. Schiet lekker op zo...

Wel leuke 1 april gemaakt tweakers met een eigen clippy hahah
De rockdrivers hebben niets met de ADB te maken, en omdat ik niet weet waar je nu vast loopt even een check list.

1 tablet aan en bij instellingen\optie voor ontwikkelaar\ usb foutopsporing een vinkje
2 originele usb kabel gebruiken
3 in Windows apparaat beheer heb je een Android phone met een Android ADB interface
zo nee dan heb je de win adb usb drivers nodig, staan al ergens op heb forum hier zal ook even kijken waar.
(%SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0006
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_2207&PID_0006&MI_01
toegevoegd aan android_winusb.inf en de tablet wordt in USB debugging mode nu wel herkend als )
4 check of de adb het apparaat herkent met adb devices
Zo niet voeg even handmatig 0x2207 tot aan het bestand C:\gebruikers (user)\ * jou naam*\ android\adb_usb.ini
voor de zekerheid dan even adb kill-server en adb start-server ,dan zou adb het weer moeten doen.

dan zou het toch moeten werken zou je zeggen.
mvg
WoDo1

• RTBravo

RTBravo

Thnx voor de support. Inmiddels ben ik zo ver dat ik een ADB composite device in mn apparaat list heb staan. Dit puur door te forcen dat hij die moet gebruiken. Dit device geeft aan dat de PID ID 0000 is ipv 0006, dus ws moeten we dit ook updaten voor de nieuwe devices.

Ik probeer nu de adb connectie te maken, maar hij wordt niet herkend bij adb devices. Het rare is dat ik geen adb_usb.ini file kan vinden op mijn volledige harddisk. Las dat men er vaker problemen mee had en een reinstall van de SDK wonderen deed. Dat ben ik dus nu aan het doen..

Ik vraag me alleen af, kun je een backup doen zonder dat je root bent?

• RTBravo

RTBravo

update:
C:\Program Files\Android\android-sdk\platform-tools>adb devices
List of devices attached
0123456789ABCDEF device

volledig device id btw:
USB\VID_2207&PID_0000&REV_0222&MI_01
USB\VID_2207&PID_0000&MI_01

• WoDo1
Kijk dat begint er op te lijken, succes er mee. Je zou toch de Su kunnen pushen via adb en de tabelt dan rooten.

mvg
Wodo1

• RTBravo

RTBravo

thnx voor je hulp! inmiddels is hij geroot en connect ik via adb wireless :)

Volgende probleem. Ik probeer de backup te maken met rkdump, maar MSE zegt dat het bar.zip bestand een virus bevat?!

• WoDo1
quote:
RTBravo schreef op zondag 01 april 2012 @ 09:50:
thnx voor je hulp! inmiddels is hij geroot en connect ik via adb wireless :)

Volgende probleem. Ik probeer de backup te maken met rkdump, maar MSE zegt dat het bar.zip bestand een virus bevat?!
volgens de scanner idd een virus in een apktje heb deze er maar even uit gesloopt heb je toch niet nodig.
hier het linkje zonder dat bewuste apk bestand.

http://www.mediafire.com/?bb4sne2p45n5hds

mvg
WoDo1

• RTBravo

RTBravo

root@android:/ # cat /proc/mtd
cat /proc/mtd
dev: size erasesize name
mtd0: 00400000 00004000 "misc"
mtd1: 00800000 00004000 "kernel"
mtd2: 01000000 00004000 "boot"
mtd3: 01000000 00004000 "recovery
mtd4: 1e000000 00004000 "backup"
mtd5: 07400000 00004000 "cache"
mtd6: 40000000 00004000 "userdata
mtd7: 00400000 00004000 "kpanic"
mtd8: 1cc00000 00004000 "system"
mtd9: 69400000 00004000 "user"

root@android:/data # /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/update.img
/data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/update.img
update.img found (354314240 bytes)
dumping...
crc found (4 bytes, 0x1336ef11)
done

We have a winner! :)

Klopt het dat de backup partition geen user specific data bevat? Of zet ik met deze dump mn Google login etc ook online? :P

• jgelauff
klopt er zit geen user specific data in.

• RTBravo

RTBravo

Ik heb de dump PM-ed naar jgelauff ter controle. Hoop dat je er iets mee kan :) Met name de Wifi kan sterk verbeterd worden...

• jpg97
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
Ik zag dat er ook een 7" variant is, heeft deze ook een ips scherm?

• Goldfingers
Betekent deze poging voor alle duidelijkheid dat er wellicht een nieuwe rom gemaakt kan worden die ook op de oude, zeg 2011 Tomtecs geflashed kan worden?? Uit deze topic heb ik echter ook kunnen opmaken dat er kleine hardware verschillen zitten tussen de 2011 en 2012 Tomtec, ik dacht met name de BT ???

• jgelauff
Ik heb de image van RTBravo bekeken en het lijkt erop dat deze ICS-rom voor de 2012 versie van de hardware is gemaakt dus Wifi zonder bluetooth. Er zijn en blijven dus 2 hardware versies. In deze ICS-rom wordt ook als type aanduiding ATP7659 gebruikt. Ik zal de update.img uploaden in de loop van de dag/avond en in de TS erbij vermelden als stock rom voor ics-versie.

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:17
Op welke snelheid draait de processor van de 2012 ICS versie eigenlijk? Ik zie dat er op de website van BS geen snelheid meer vermeld wordt, dus ik zou denken dat het nu ook op 1008Mhz draait.

• Quad

Quad

Ondertitel

quote:
bartbh schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:46:
Op welke snelheid draait de processor van de 2012 ICS versie eigenlijk? Ik zie dat er op de website van BS geen snelheid meer vermeld wordt, dus ik zou denken dat het nu ook op 1008Mhz draait.
De QWare draait op die snelheid weet ik, maar de TomTec draait volgens mij toch echt 1.5Ghz

• jgelauff
quote:
Quad schreef op zondag 01 april 2012 @ 13:54:
[...]

De QWare draait op die snelheid weet ik, maar de TomTec draait volgens mij toch echt 1.5Ghz
:( tuurlijk de cpu haalt max 1.2Ghz
ben je in het bezit van een 2012 versie met ics pre-installed?
zo ja, zou je het dan even willen checken?
zo nee zou je dan niet vermoedens willen posten a.u.b.dat draagt niet heel veel bij namelijk.

• jgelauff
oke heb de image even geinstalleerd op model 2011 dus even geen wifi, maar wel 1,2Ghz cpu speed

• WoDo1
quote:
jgelauff schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:42:
oke heb de image even geinstalleerd op model 2011 dus even geen wifi, maar wel 1,2Ghz cpu speed
Cool, dat is wel relaxed , hoe zit het met het geheugen? heb je dan wel de volle 1gb tot je beschikking?

• jgelauff
quote:
WoDo1 schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:44:
[...]

Cool, dat is wel relaxed , hoe zit het met het geheugen? heb je dan wel de volle 1gb tot je beschikking?
die was er altijd al, ICS reserveerd gewoon een deel en geeft dat niet meer weer, dus je ziet 700zoveel ipv 1000gb

• Goldfingers
dat is al winst, overigens de BT gebruik ik nooit op mijn tomtec 2011, dat is op te offeren wat mij betreft maar ja, ik spreek voor mezelf alleen.

• WoDo1
@ jeglauff
duidelijk, vandaar dat ik er niet uit kwam.

ben trouwens net tegen een tooltje aangelopen om bmp bestanden naar het juiste formaat rle bestand om te zetten. kan ik eindelijk met de boot logo aan de gang.

• WoDo1
Thanks , draai op windhoos 7 x64 hier. en ben nog even aan het testen maar anders is het gewoon bmp selecteren en op convert drukken en klaar.

• jgelauff
quote:
Goldfingers schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:46:
dat is al winst, overigens de BT gebruik ik nooit op mijn tomtec 2011, dat is op te offeren wat mij betreft maar ja, ik spreek voor mezelf alleen.
de BT is gekoppeld aan de wifi, dus heb je een model 2011 en je installeert deze rom heb je zowel geen wifi als BT

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:17
De grote vraag is nu dan natuurlijk, of het je gaat lukken om de 2011 versie op 1.2 Ghz kunt krijgen ;)

• Goldfingers
Hej, dat is jammer want de wifi is natuurlijk wel essentieel......

• jgelauff
quote:
bartbh schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:28:
De grote vraag is nu dan natuurlijk, of het je gaat lukken om de 2011 versie op 1.2 Ghz kunt krijgen ;)
ik draai er nu op

• jgelauff
Ik heb dus even een test-rom draaien op basis van de ultimate 10 ICS preinstalled rom op een model 2011, cpu kan dus nu naar 1,2 ghz heb wifi al werkend maar bluetooth nog niet, De rom voelt aardig vlot aan, al is de antutu benchmark maar 1960 (verschilt niet veel van de 4.0.3-3 rom). De rom heeft standaard: facebook, youtube, twitter en skype aan boord, google apps moet aangezet worden en agenda synchronisatie doet het niet, gallery ook niet met picasa webalbums. In de market kun je ook niet alles installeren bv marktplaats app en youtube zijn niet te selecteren. Kortom een leuke rom voor het 2012 model al moet er ook wat aan gesleuteld worden wil het helemaal werkend zijn.

Nu zijn er een aantal opties;
voor de 2011 versie van de hardware:
Op basis van deze rom met een hogere cpu snelheid bluetooth werkend krijgen en uitbrengen als rom 4.0.3-4
De 4.0.3-3 gaan voorzien van deze kernel met hogere cpu snelheid en bluetooth werkend krijgen en uitbrengen als 4.0.3-4
Een kernel met hogere cpu speed builden from source inclusief de andere wishes en die uitbrengen als 4.0.3-4

Voor de 2012 versie van de hardware:
Deze rom aanpassen en voor de 2012 versie van de tomtec uitbrengen als 4.0.3-T1
Een kernel met hogere cpu speed builden from source inclusief de andere wishes en die uitbrengen als 4.0.3-4

Tevens moet ik ook nog even gaan kijken naar de source van android 4.0.4

• RTBravo

RTBravo

Goed bezig jgelauff :-) het viel mij ook al op dat ik dumpert niet meer in de market vond, waar ligt dat aan? En denk je de wifi nog te kunnen tweaken? Wel relaxed dat de cpu weer full speed is!

• jgelauff
de TS is aangepast met de stockrom van de ATP7659 of te wel de ultimate 10 met ICS.
deze is dus evt te installeren op de 2012 versie.

• WoDo1
quote:
jgelauff schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:16:
de TS is aangepast met de stockrom van de ATP7659 of te wel de ultimate 10 met ICS.
deze is dus evt te installeren op de 2012 versie.
Goed bezig !!, heb zelf een 2011 versie dus wacht nog even geduldig :)

• jgelauff
heb vanavond eens gekeken naar source van die 3.0.8 kernel, hij is te builden, wifi heb ik al aan de praat, cpu nog op 1008mhz (maar begin te snappen hoe een ander in elkaar steekt) scherm nog niet werkend, dus bediening met muis. Kortom werk in uitvoering

• Mjon
  • Laatst online: 04-04-2012
Ik heb nu ook de Tomtec 7659 met voorgeinstalleerde 4.0.3.
Ik gebruikte ook de Xiron 2011 stockrom 2.3 dus kan eea vergelijken.
Mocht ik iemand van dienst kunnen zijn dan graag.

Zelf loop ik hier tegen aan, wie kan mijn vraag beantwoorden?

In tegenstelling tot op de Xiron is het kunnen bekijken van mijn gebackupte foto's vanaf de ext hd via de usb ingang die vanaf mijn windows laptop komen op de Tomtec niet mogelijk. Is dit een softwarebeperking, of is hier sprake van hardwarematige beperking? Op de Xiron werkte dit wel daar was dus ook GEEN fat format nodig!

Ik lees hier al dat de custom rom gemaakt door de kenner hier in versie 4.0.3.2 nog soortgelijke problemen had en dat die grotendeels in 4.0.3.3 zijn opgelost daar zou ik uit opmaken dat t een softwareprobleem was maar dat was een andere tabletversie dus de vraag is daarme niet beantwoord.. En ik weet ook echt niet hoe dit met de stockrom werkt, dat kan weer anders zijn dan gelaufs dus ik ben heel benieuwd of en hoe dit met de stockrom mogelijk is.

Mjon wijzigde deze reactie 02-04-2012 00:46 (21%)

• Olakius
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-09-2012
Heb net de stockrom ICS uit de TS op mijn tomtec 2012 versie geinstalleerd, werkt als een speer !

Ik ga er even mee spelen, mocht ik hele gekke dingen tegen komen dan horen jullie het wel weer

Olakius wijzigde deze reactie 02-04-2012 11:04 (119%)

Andronymus

• RTBravo

RTBravo

Heb jij geen slecht Wifi bereik ermee? Dan ligt het aan mn hardware en kan ik weer terug :S

• Mjon
  • Laatst online: 04-04-2012
Ik heb met de Tomtec 7659 met ics ook wat slechter bereik dan ik met de Xiron met 2.3 had.

Zit in de 7659 eigenlijk bluetooth?

Mjon wijzigde deze reactie 02-04-2012 12:58 (20%)

• Olakius
Nu ik de stockrom ics 4.03 op mijn 2012 versie heb draaien, is mijn tablet natuurlijk niet meer geroot...
de linkjes in de TS voor rooten werken niet meer. Heeft iemand een werkende link of andere uitleg om te rooten ?

Andronymus

• jgelauff
quote:
Olakius schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:05:
Nu ik de stockrom ics 4.03 op mijn 2012 versie heb draaien, is mijn tablet natuurlijk niet meer geroot...
de linkjes in de TS voor rooten werken niet meer. Heeft iemand een werkende link of andere uitleg om te rooten ?
linkje bij backupmaken werkt (ADB) en linkje bij de juiste superuser versie werkt, dus ingrediënten staan volgens mij in de TS

• jgelauff
quote:
Mjon schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:43:
Ik heb met de Tomtec 7659 met ics ook wat slechter bereik dan ik met de Xiron met 2.3 had.

Zit in de 7659 eigenlijk bluetooth?
nee helaas het lijkt dezelfde als de 2012 versie hardware van de atp7526 dus alleen wifi

jgelauff wijzigde deze reactie 02-04-2012 14:25 (7%)

• jgelauff
quote:
Mjon schreef op maandag 02 april 2012 @ 00:15:
Ik heb nu ook de Tomtec 7659 met voorgeinstalleerde 4.0.3.
Ik gebruikte ook de Xiron 2011 stockrom 2.3 dus kan eea vergelijken.
Mocht ik iemand van dienst kunnen zijn dan graag.

Zelf loop ik hier tegen aan, wie kan mijn vraag beantwoorden?

In tegenstelling tot op de Xiron is het kunnen bekijken van mijn gebackupte foto's vanaf de ext hd via de usb ingang die vanaf mijn windows laptop komen op de Tomtec niet mogelijk. Is dit een softwarebeperking, of is hier sprake van hardwarematige beperking? Op de Xiron werkte dit wel daar was dus ook GEEN fat format nodig!

Ik lees hier al dat de custom rom gemaakt door de kenner hier in versie 4.0.3.2 nog soortgelijke problemen had en dat die grotendeels in 4.0.3.3 zijn opgelost daar zou ik uit opmaken dat t een softwareprobleem was maar dat was een andere tabletversie dus de vraag is daarme niet beantwoord.. En ik weet ook echt niet hoe dit met de stockrom werkt, dat kan weer anders zijn dan gelaufs dus ik ben heel benieuwd of en hoe dit met de stockrom mogelijk is.
er wordt in de kernel bepaald welke filesystems worden ondersteund, wil je dus extra's op een stockrom dan moet je bij tom-tec navraag doen. Ik ben dus bezig om kernel modules en/of een compleet nieuwe kernel te bouwen, mocht dan allemaal lukken dan gaat dat ook niet werken op een stockrom.

• jgelauff
Heeft iemand die zijn tablet heeft open gehad kunnen kijken welk touchscreen in het tablet aanwezig is?

• jgelauff
Firmware update Android 4.0 Ultimate 10 en Excellent 8 spoedig beschikbaar
staat er op de tom-tec helpdesk site

• jgelauff
Misschien hoef ik dan toch geen eigen kernel te bouwen ?? Net nu ik ontdekt heb hoe het werkt met de cpuspeed, maar goed als de update dezelfde is als nu op de atp7659 dan kunnen we ook nog genoeg doen om het beter te maken.

• WoDo1
quote:
jgelauff schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:15:
Misschien hoef ik dan toch geen eigen kernel te bouwen ?? Net nu ik ontdekt heb hoe het werkt met de cpuspeed, maar goed als de update dezelfde is als nu op de atp7659 dan kunnen we ook nog genoeg doen om het beter te maken.
Denk dat je er wel vanuit kan gaan dat ie het zelfde is , dus blijf voorlopig lekker bij die van jou, als je de cpu ook 1,2ghz krijgt zou ie helemaal mooi zijn. ;)

• jgelauff
begrijp me niet verkeerd, maar als de update van tom-tec een goede kernel bevat dan ga ik daar niet zelf op korte termijn veel tijd in steken.

• RTBravo

RTBravo

Net de nieuwe TomTec met stock ICS geupdate met de 2012 ROM van jgelauff. Helaas, de wifi blijft prut, terwijl al mn andere wifi devices in huis volop bereik hebben. Donderdag gaat ie weer terug aangezien t echt een mankement is.

Overige mankementen:
- 2 dode pixels (niet te fixen met pixel fixer)
- Stof onder het scherm

Het lijkt erop dat ze er niet van geleerd hebben met de 2011 versie :) Wat wel duidelijk verbeterd is:
- De oplader heeft nu een stekker met een haakse hoek en begint al met opladen als hij er een paar mm in zit. Itt tot mijn 2011 versie die ik in 18 standen moest draaien voordat hij begon te laden.
- Het scherm zit rondom stevig vast. Itt mijn 2011 versie waar het scherm langzaam maar zeker overal los liet.

• Olakius
Ik heb af en toe dat het touch screen helemaal niet reageerd. Meestal na een half uurtje gebruik of zo gebeurd dat. De tablet blijft op zich functioneren, ik kan bijv. nog wel typen enz. maar het touch gedeeltje doet het dan niet. Als ik dan opnieuw opstart ( ik kan dan bij uitzetten op ok drukken door met de pijltjes toetsen op mijn usb toetsen bord er naar toe te gaan en enter drukken ) werkt alles weer.
Hebben meer mensen hier last van ?
het is een TomTec 2012 versie, waar oorspronkelijk 2.3 op draaide, nu ics. Voor de duidelijkheid: met beide roms heb ik hetzelfde probleempje.

Nog een klein dingetje:

Ik wil mijn tablet ( ics 4.0 stockrom ) rooten, Maar mijn pc herkend de tablet in foutopsporings modus niet meer..
dat wil zeggen de drivers die ik gebruikte voor mijn 2011 versie om dit te doen werken niet voor de 2012 versie.
Heeft iemand de juiste rockchip drivers voor de 2012 versie ( win 7 x64 )

Olakius wijzigde deze reactie 02-04-2012 19:26 (22%)

Andronymus

• jgelauff
@olakius kijk even op pagina 106; RTBravo is het ook gelukt het heeft te maken met de adb instellingen denk ik.

• WoDo1
quote:
jgelauff schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:58:
Heeft iemand die zijn tablet heeft open gehad kunnen kijken welk touchscreen in het tablet aanwezig is?
het scherm zelf is niet te identificeren , als aansturing worden er 2 GooDix 801GT chips gebruikt

• jgelauff
quote:
WoDo1 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:05:
[...]

het scherm zelf is niet te identificeren , als aansturing worden en 2 GooDix 801GT chips gebruikt
dank voor zover dan wordt het trial en error werk maar niet vanavond.

• RTBravo

RTBravo

Om de tomtec 2012 ics te connecten met adb moet je:
Bij het onbekende apparaat de google driver forceren, adb composite device.
In adb_usb.ini moet je het pid toevoegen, 0x227 uit mn hoofd.

Toen werkte het bij mij

• Olakius
@RTBravo en Jgelauff: Ik heb nu een paar keer gelezen wat er op pagina 106 staat... ik heb volgens mij inderdaad hetzelfde probleem, mijn pc ziet de tablet niet als hij op foutopsporing modus staat en bij het pushen van de SU zegt hij dat er geen device is aangesloten. Maar ik begrijp nog niet wat ik nu precies stap voor stap moet doen om het op te lossen, ik ga nog een keer lezen, maar mocht iemand de moeite willen nemen om het me uit te leggen , graag hahaha alvast bedankt voor de moeite !
Wat ik ook probeer, mijn pc zegt dat de rockusb driver niet geschikt is voor dit apparaat en installeert de driver niet. ( heb ook de driver gedownload die op pagina 106 in een link staat )

Olakius wijzigde deze reactie 02-04-2012 20:26 (16%)

Andronymus

• pcdesign
  • Laatst online: 26-04-2012
Heren, volgens mij is dit dezelfde tablet als de tomtec 10 inch bij kruidvat mét ICS 4.0.
Qua gegevens dan, want het uiterlijk is anders.
Voor maar ¤139,99
https://online.kruidvat.n...roid40TabletPC10inch.html

pcdesign wijzigde deze reactie 02-04-2012 21:00 (11%)

• jgelauff
Ik denk het niet pcdesign

• pcdesign
  • Laatst online: 26-04-2012
Ah... ik zie het al. bijv het geheugen, camera.
Oke, te vroeg gejuigd. ;(

pcdesign wijzigde deze reactie 02-04-2012 21:14 (32%)

• RTBravo

RTBravo

Olakius, lezen :-) Je moet de google drivers forcen die bij de android sdk als optie onder extra staat. De Rockusb drivers zijn enkel en alleen voor connectie met de escape knop ingedrukt voor flashen.

• androidmike
  • Laatst online: 11-04-2012
-

androidmike wijzigde deze reactie 06-04-2012 19:07 (100%)

• jgelauff
welke nieuwe rom?

• androidmike
  • Laatst online: 11-04-2012
@jgelauf

hieruit de text begrijp ik dat je een image draait van ics met 1.2 ghz voor de tom tec ultimate 10 versie 2011

ik draai er nu op

daarvan zou ik de rom graag willen gebruiken

• jgelauff
Helaas androidmike dat is een instabiele versie die ik hier niet deel.

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 23:29
kijk eens hier naar deze aanbieding van Kruidvat
lijkt veel op de tomtec https://online.kruidvat.n...roid40TabletPC10inch.html 10 inch

https://online.kruidvat.n...droid40TabletPC7inch.html 7 inch
met andriod 4,0

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17-04 16:49
quote:
Paperbag24 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:27:
kijk eens hier naar deze aanbieding van Kruidvat
lijkt veel op de tomtec https://online.kruidvat.n...roid40TabletPC10inch.html 10 inch

https://online.kruidvat.n...droid40TabletPC7inch.html 7 inch
met andriod 4,0
Lijkt er niet echt op. 512mb DDR3, ander paneeltype (tft ipv ips), ander schermformaat (16:9 10" ipv 4:3 9,7"), totaal andere behuizing... In de Exotische Android thread hier op Tweakers hebben ze hem al ontleed. Die van de Kruidvat is een rebrand van Eken, de Xiron/TomTec van Newsmy. Alhoewel Eken en Newsmy ook weer rebrands zijn, maar goed... :) Iets over Chinese bomen in een Chinees bos.

Negakinu wijzigde deze reactie 03-04-2012 13:23 (13%)

TE KOOP audiofiele DUNU DN-19 in-ear monitor

• jgelauff
leest hier iemand wel eens terug? kleine moeite groot plezier; deze discussie is gisteravond al langsgekomen

• WoDo1
@ pcdesign, Hoopte hier nog eens een mooie ICS rom vandaan te halen maar dat gaat met dit soort discussies natuurlijk niet lukken.

@ jegelauf , nog verder gekomen met de touchscreen. De GT801 ic is heel erg snel vervangen door de 810. En er is niet zoveel te vinden over GT801 en wat ik wel kan vinden is meteen in het chinees.

• jgelauff
quote:
WoDo1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:57:
@ jegelauf , nog verder gekomen met de touchscreen. De GT801 ic is heel erg snel vervangen door de 810. En er is niet zoveel te vinden over GT801 en wat ik wel kan vinden is meteen in het chinees.
Nee gisteravond geen tijd meer gehad, misschien morgen meer tijd
Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste