Hmm dat gaat hem dus ook niet worden op deze manier, want weet zeker dat in de c variant een andere rotatie sensor zit maar volgens deze info is het precies de zelfde als in de a versie.
Heb jij zelf een A versie of vergelijk je nu de dumps van mij en asdj ? In het laatste geval zou een productienummer van asdj's tablet helpen aangezien dat bepalend is voor de firmware versie als ik het hier goed zie.
Verwijderd
@WoDo1
Misschien is dit iets voor jou:
Sensor-list, laat alle aanwezige sensors in de tablet met naam en typenummer zien.
Denk dat dit is wat je zoekt/zocht.
MMA8425Q 3-axis Accelerometer
AK8975 3-axis Magnetic field sensor
AK8975 Orientation sensor
AL3006 Proximity sensor
AL3006 light sensor
ATP7659 Ultimate 10, 1205256
Misschien is dit iets voor jou:
Sensor-list, laat alle aanwezige sensors in de tablet met naam en typenummer zien.
Denk dat dit is wat je zoekt/zocht.
MMA8425Q 3-axis Accelerometer
AK8975 3-axis Magnetic field sensor
AK8975 Orientation sensor
AL3006 Proximity sensor
AL3006 light sensor
ATP7659 Ultimate 10, 1205256
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 21:01 ]
Is het wel slim om je Android id in de loggings te laten staan? Volgens mij kun je die er beter uit halen. Bij alle sites waarin beschreven staat hoe je APK files direct uit de store op je pc kunt downloaden, waar je de Android id ook voor nodig hebt, is dit id verwijderd.
@WoDo1
Dat van die kernel configuratie gaat niet werken, tenminste niet met de jglauff versie 4.0.3-3 rom. Toen ik dit postte op het forum vanmiddag en had mijn tablet niet bij de hand maar mijn telefoon wel. Op mijn telefoon is deze config wel aanwezig maar nu ik op mijn tablet kijk is deze niet aanwezig.
De aanwezig van config.gz is afhankelijk van configuratie parameter "CONFIG_IKCONFIG" tijdens het compilen van de kernel.
Ook bij de stock-rom 2.3.6 is de config.gz niet aanwezig.
Dat van die kernel configuratie gaat niet werken, tenminste niet met de jglauff versie 4.0.3-3 rom. Toen ik dit postte op het forum vanmiddag en had mijn tablet niet bij de hand maar mijn telefoon wel. Op mijn telefoon is deze config wel aanwezig maar nu ik op mijn tablet kijk is deze niet aanwezig.
De aanwezig van config.gz is afhankelijk van configuratie parameter "CONFIG_IKCONFIG" tijdens het compilen van de kernel.
Ook bij de stock-rom 2.3.6 is de config.gz niet aanwezig.
@ Krypt , thanks goede tip, Zoals ik al aan gaf gaat het op deze manier toch niet werken ,lijkt me sterk dat in allen de zelfde sensors zitten.
@RogierE , daarom het zo fijn zijn als we een custom kernel zouden kunnen maken , dan kunnen we dat soort dingen er in maken
@RogierE , daarom het zo fijn zijn als we een custom kernel zouden kunnen maken , dan kunnen we dat soort dingen er in maken
[ Voor 27% gewijzigd door WoDo1 op 27-10-2012 02:39 ]
Wordt toch eens tijd dat de kernel source wordt vrijgegeven; hoewel ik verwacht dat dat nooit zal gebeuren. En om nu helemaal zelf een kernel te bakken...
Zo heel lastig is het niet om een kernel te maken. We zouden bijvoorbeeld als uitgangspunt de Arnova 9 sources kunnen gebruiken, deze wordt ook genoemd bij het overzicht van OMA op XDA.
Ik heb even zitten googlen maar ik kan nergens sources vinden voor de "MMA8425Q 3-axis Accelerometer". Klopt het dat deze sensor in de tablet zit of geeft dat tooltje dit foutief aan? Ik kom bijvoorbeeld wel een MMA8452 sensor tegen in de Linux kernel sources.
Misschien moet ik even de dmesg en logcat bekijken om te kijken of hier iets anders genoemd wordt.
"Edit"
Logcat geeft inderdaad de MMA8425Q weer. Maar als ik zoek naar bestanden op het filesysteem met MMA84 kom ik alleen MMA8452 tegen.
Ik heb even zitten googlen maar ik kan nergens sources vinden voor de "MMA8425Q 3-axis Accelerometer". Klopt het dat deze sensor in de tablet zit of geeft dat tooltje dit foutief aan? Ik kom bijvoorbeeld wel een MMA8452 sensor tegen in de Linux kernel sources.
Misschien moet ik even de dmesg en logcat bekijken om te kijken of hier iets anders genoemd wordt.
"Edit"
Logcat geeft inderdaad de MMA8425Q weer. Maar als ik zoek naar bestanden op het filesysteem met MMA84 kom ik alleen MMA8452 tegen.
[ Voor 11% gewijzigd door RogierE op 28-10-2012 21:06 ]
Oke voor de ATP7526 zijn we er , Download het complete Jellybean pakket voor de a variant hier
http://www.mediafire.com/?k23qkdkejicx2g3
.als je de b of c versie heb gooi je de kernel.img er uit en download de de juiste hier beneden
en zet die in de map rockdev/image ( wel even uitpakken natuurlijk, je download een zip bestand en na het uitpakken is het een img).voor de B variant van de atp 7526 tot en met productie nummer 151 is dit het linkje
tijdelijk off line ivm wifi probleem
voor de c variant vanaf productie nummer 152 is het deze.
off line ivm wifi probleem word aan gewerkt
op naar de volgende type ultimate 10 de atp7659, dat zou niet zo heel veel werk moeten zijn, de c variant kernel en dan nog wat aanpasingen in de system.img.ivm de rotatie sensor. alle eer gaat nog steeds naar OMA op XDA daar begon het allemaal mee.behalve dan voor die foei lelijke boot animatie( heb ik er dus ook uit gesloopt,smaken verschillen en dat is maar goed ook). Na installatie als eerste het nandfix.zip bestand uitvoeren via de clockwork recovery, de tablet start ook als eerste op in recovery mode. niet vergeten dat bestand op je sd kaart te zetten ander ziet ie de sd kaart dus niet in jellybean
http://www.mediafire.com/?k23qkdkejicx2g3
.als je de b of c versie heb gooi je de kernel.img er uit en download de de juiste hier beneden
en zet die in de map rockdev/image ( wel even uitpakken natuurlijk, je download een zip bestand en na het uitpakken is het een img).voor de B variant van de atp 7526 tot en met productie nummer 151 is dit het linkje
tijdelijk off line ivm wifi probleem
voor de c variant vanaf productie nummer 152 is het deze.
off line ivm wifi probleem word aan gewerkt
op naar de volgende type ultimate 10 de atp7659, dat zou niet zo heel veel werk moeten zijn, de c variant kernel en dan nog wat aanpasingen in de system.img.ivm de rotatie sensor. alle eer gaat nog steeds naar OMA op XDA daar begon het allemaal mee.behalve dan voor die foei lelijke boot animatie( heb ik er dus ook uit gesloopt,smaken verschillen en dat is maar goed ook). Na installatie als eerste het nandfix.zip bestand uitvoeren via de clockwork recovery, de tablet start ook als eerste op in recovery mode. niet vergeten dat bestand op je sd kaart te zetten ander ziet ie de sd kaart dus niet in jellybean
[ Voor 37% gewijzigd door WoDo1 op 04-11-2012 21:47 ]
@WoDo1 Thx voor al het goede werk. Vanavond meteen versie C eens proberen.
@WoDo,
Kan jemij vertellen waar de versie a-b of c staat?
Ik heb de ATP 7526 van eind 2011.
Is dat het nummer onder de barcode?
Of het nummer onder de smalle barcode rechts boven de andere? 201111821KMB111102661 ?
Groet en vooral bedankt voor je goede werk, we zijn allemaal blij.
Kan jemij vertellen waar de versie a-b of c staat?
Ik heb de ATP 7526 van eind 2011.
Is dat het nummer onder de barcode?
Of het nummer onder de smalle barcode rechts boven de andere? 201111821KMB111102661 ?
Groet en vooral bedankt voor je goede werk, we zijn allemaal blij.
@Jobor, hier een linkje,dan hoef ik het niet over te typen,
http://www.tom-tec.eu/pag...0-android-2.3-atp7526.php
Verwijderd
Ten eerste weer hulde aan WoDo1 voor het maken van deze nieuwe versie
Tweede: Iemand ervaring met het aanpassen van de build.prop
Schijnt met aanpassen van deze file dat je de bv de market kan optimaliseren (meer aplicaties compatible) door het aanpassen van de de manufacturer line naar de bv samsung nexus.
Kan je dit zonder meer aanpassen zonder andere regels te hoeven aanpassen?
Tweede: Iemand ervaring met het aanpassen van de build.prop
Schijnt met aanpassen van deze file dat je de bv de market kan optimaliseren (meer aplicaties compatible) door het aanpassen van de de manufacturer line naar de bv samsung nexus.
Kan je dit zonder meer aanpassen zonder andere regels te hoeven aanpassen?
@ rampar25 , de build.prop aanpassen is niet moeilijk ,gebruik zo iets als root explorer dan kan je de rechten van de system map makkelijk aanpassen naar r/w en de build.prop met een tekst editor bewerken.Maar het heeft tot opheden bij mij er niet tot geleid dat de play store volledig is. had al een paar tweaks geprobeerd maar dus blijkbaar niet de juist. Wel een beetje uitkijken want anders start de tablet niet meer op en moet je de firmware opnieuwe flashen . Iets wat bij mij bijna dagelijkse kost is, dus voor mij is dat niet zo'n ramp.wees dus gewaarschuwd als je daar mee experimenteerd.
Verwijderd
@Wodo 1
bedankt voor al je werk. had jij ook gebruikt gemaakt van een dongel?? en zo ja als het bij jou werkt, welk type dongel gebruik jij?? Dan kan ik die ook gaan kopen en kijken of ik dan internet krijg via 3G.
Alleen zie ik zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer qua roms. Ik heb de atp 7659 1205256 nog niet geroot, en ik heb de atp 7526 ultimate 10 van 2011,die is wel met jou vorige rom geroot, en die werkt goed. zit er dan nog verschillen in de vorige rom en de A variant die je nu gemaakt heb??? Deze zijn wel van Xiron, maar dat maakt volgens mij niet uit. Die geroote is nu ook een Tom-Tec.
bedankt voor al je werk. had jij ook gebruikt gemaakt van een dongel?? en zo ja als het bij jou werkt, welk type dongel gebruik jij?? Dan kan ik die ook gaan kopen en kijken of ik dan internet krijg via 3G.
Alleen zie ik zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer qua roms. Ik heb de atp 7659 1205256 nog niet geroot, en ik heb de atp 7526 ultimate 10 van 2011,die is wel met jou vorige rom geroot, en die werkt goed. zit er dan nog verschillen in de vorige rom en de A variant die je nu gemaakt heb??? Deze zijn wel van Xiron, maar dat maakt volgens mij niet uit. Die geroote is nu ook een Tom-Tec.
@Kakie ,Neen er zit nog geen verschil in de a variant , heb vanaf hier geprobeerd om te uploaden naar die hoop heb ik onder tussen opgegeven,word toch echt pas als ik weer thuis ben. Die voor de ATP 7659 staat in de start blokken maar die wil ik eerst nog even goed testen, een mede forum gebruiker was al zo lief om even zijn atp7659 ter beschikking te stellen om dat kunnen te doen. En nee er zit geen verschil tussen de xiron en tomtec a variant , ik zoek nog een grafische vormgever die een Ultimate 10 logo kan maken,zowel voor de boot logo als de bootanimatie, dan is de rom meteen merk onafhankelijk.Ik heb daar geen tijd voor omdat ik dagelijks in het systeem zit te sleutelen en er zo veel verschilende type van zijn van dit model tablet. begint ook wel een leuke sport te worden om dit soort prestaties uit zo'n low budget tab te halen. Het kost alleen redelijk wat tijd. En dan antwoord op je eerste vraag, neen ik heb er nog geen 3g dongel aan gehangen maar dat moet kunnen want de usb host interface is up and running. als je er al een hebt geef dan even door welke dat is kijk ik wel even config daar voor nodig is. was toch al met de 3g bezig ivm whatsapp waar vraag naar is.
[ Voor 14% gewijzigd door WoDo1 op 30-10-2012 03:52 ]
@WoDo1, Om maar even aan te geven hoeveel verschillende er zijn. Mijn type is een ATP7659 met nummer 1203152. Het nummer zou wijzen op een C-versie, maar de naam doet vermoeden dat de mijne nieuwer is. Het vreemde is dat versie 4.0.3.4 voor de C-variant van @jgelauff probleemloos draait, maar bij jouw C-variant heb ik geen wifi en wil het scherm niet roteren na het selecteren van één van de Home menu's maar blijft Portrait. Het opstartlogo wordt in eerste instantie wel Landscape weergegeven. Ik had nog een kernel van de Newsmy K97 en dan roteert het scherm wel, maar werkt ook de wifi niet. Misschien werkt voor mij straks ook de rom voor de ATP7659. Voorlopig blijf ik nog maar even bij 4.3.0.4.
Verwijderd
@WoDo1
Heb je ook al geprobeerd deze regels te veranderen
ro.product.model= naar "ro.product.model=Nexus S"
ro.product.brand= naar "ro.product.brand=samsung"
Het zou een "volledige" market moeten geven
Ik kom dit meerdere malen tegen op internet en youtube
zou moeten werken volgens deze mensen
Ik ga het vanavond wel proberen!
Heb je ook al geprobeerd deze regels te veranderen
ro.product.model= naar "ro.product.model=Nexus S"
ro.product.brand= naar "ro.product.brand=samsung"
Het zou een "volledige" market moeten geven
Ik kom dit meerdere malen tegen op internet en youtube
zou moeten werken volgens deze mensen
Ik ga het vanavond wel proberen!
"fingerprint" is ook zo'n regel die van invloed is op de hoeveelheid apps die beschikbaar zijn.
Excuses voor deze domme post.
[ Voor 91% gewijzigd door G33st op 30-10-2012 17:14 ]
Zo, ik ben weer boven water.
Heb kennis gemaakt met de TomTec service die ik jullie niet wil onthouden.
Probleem met tablet: 1 speaker die kraakte en later helemaal wegviel. Draggen van iconen ging ook vaak fout.
Opgestuurd in Nederland naar service. Zou volgens hun max 2,5 week duren.
Na 3 weken maar eens gecheckt. Ik mocht niet meer via email vragen stellen...!?
Blijkt dat een Duits bedrijf de service heeft overgenomen.
Daar een mail naar gestuurd via hun website. Niks.
Dan maar een nieuwe reparatie call aangemaakt, met in opmerkingen referentie naar bestaande call.
Toen was er eindelijk beweging via de mail, een auto bericht dat tablet aangekomen was.
Gisteren dan eindelijk de tablet thuis gekregen. In totaal heeft het zo'n 2 maanden geduurd.
Resultaat? Nop! Tablet niks aan gebeurd. Speaker doet het niet. Hij ziet er ook verder onaangetast uit.
Prutsers.
Ik dacht ik zal in ieder geval weer eens gaan rond neuzen of iemand JB aan de praat heeft. Ja dus, da's dan wel toppie! Maakt mij weer wat vrolijker.
Heb kennis gemaakt met de TomTec service die ik jullie niet wil onthouden.
Probleem met tablet: 1 speaker die kraakte en later helemaal wegviel. Draggen van iconen ging ook vaak fout.
Opgestuurd in Nederland naar service. Zou volgens hun max 2,5 week duren.
Na 3 weken maar eens gecheckt. Ik mocht niet meer via email vragen stellen...!?
Blijkt dat een Duits bedrijf de service heeft overgenomen.
Daar een mail naar gestuurd via hun website. Niks.
Dan maar een nieuwe reparatie call aangemaakt, met in opmerkingen referentie naar bestaande call.
Toen was er eindelijk beweging via de mail, een auto bericht dat tablet aangekomen was.
Gisteren dan eindelijk de tablet thuis gekregen. In totaal heeft het zo'n 2 maanden geduurd.
Resultaat? Nop! Tablet niks aan gebeurd. Speaker doet het niet. Hij ziet er ook verder onaangetast uit.
Prutsers.

Ik dacht ik zal in ieder geval weer eens gaan rond neuzen of iemand JB aan de praat heeft. Ja dus, da's dan wel toppie! Maakt mij weer wat vrolijker.
@remco41, ik heb het echt alleen maar over de atp7526 en die is er toch echt in 3 varianten, deze zijn nooit verkocht met ICS, De atp7659 had al ICS er op en daar bij is het productie nummer dus niet van belang. Voor de ATP7659 moeten er nog aanpassingen worden gemaakt in de system.img in de map system/tec/firmware van daar dat de wifi het er nog niet in doet. De schrem rotatie is makkelijk daar voor kan je echt letterlijk de sensor bestanden over zetten. de wifi vereist nog wat type werk.
@Ppgwii, dan moet je nandfix.zip nog vanaf de CWRM draaien, zit in het dowload pakket en de tablet start als eerste in de recovery op wel even dat bestand dus op je sd kaartje zetten,zal de post even aanpassen
m.v.g.
WoDo1
m.v.g.
WoDo1
@Wodo1, dan ben ik weer te voorbarig geweest. Nog maar even wachten dan
Verwijderd
@Wodo 1
De dongel die ik heb is van KPN Hsupa usb stick model MF 190 ZTF corporation. Als ik deze erin doe kan ik geen apn selecteren, en handmatig gaat het ook niet. Als ik de sim eruit haal en in een tel. stop zie ik wel div.APN's. en dan kan ik wel internetten, alleen is dit een sim voor alleen internet. vandaar dat ik m met de dongel in noodgevallen mijn tablet kan internetten als ik geen wifi in de buurt heb.
als je tijd heb hoor ik het graag van je. maar ik merk ook dat je het ontzettend druk heb met die roms.....
groetjes
De dongel die ik heb is van KPN Hsupa usb stick model MF 190 ZTF corporation. Als ik deze erin doe kan ik geen apn selecteren, en handmatig gaat het ook niet. Als ik de sim eruit haal en in een tel. stop zie ik wel div.APN's. en dan kan ik wel internetten, alleen is dit een sim voor alleen internet. vandaar dat ik m met de dongel in noodgevallen mijn tablet kan internetten als ik geen wifi in de buurt heb.
als je tijd heb hoor ik het graag van je. maar ik merk ook dat je het ontzettend druk heb met die roms.....
groetjes
Gebruik ik nu ook de handleiding van de tomtec site?WoDo1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:27:
@Jobor, hier een linkje,dan hoef ik het niet over te typen,
Mijn Xiron versie a is nu compleet dood
[ Voor 5% gewijzigd door jaapblizard op 30-10-2012 20:20 ]
@jaapblizzard, wtf?das niet goed. ziet de rockloader hem dan ook niet meer?anders kan je de orginele firmware terug flashen.
Ik heb RKandroidtool gedraaid en Erase IDB, en nou kan ie niks meer vinden
edit: ik heb de zip opnieuw uitgepakt, nou begint ie te lopen :INFO writing enz
edit 2
Hallo WoDo1: Ik zit nu in de CWMR, zegt ie
can't mount /cache/recovery/command
can't mount /cache/recovery/log
can't open /cache/recovery/log
can't mount /cache/recovery/last_log
can't open /cache/recovery/last_log
edit 3
Nu maar gereboot, na het Tomtec logo (30 sec) het JB kruis (bekend van mijn Nexus Galaxy)
wachten af...
edit 4
Hij draait
edit: ik heb de zip opnieuw uitgepakt, nou begint ie te lopen :INFO writing enz
edit 2
Hallo WoDo1: Ik zit nu in de CWMR, zegt ie
can't mount /cache/recovery/command
can't mount /cache/recovery/log
can't open /cache/recovery/log
can't mount /cache/recovery/last_log
can't open /cache/recovery/last_log
edit 3
Nu maar gereboot, na het Tomtec logo (30 sec) het JB kruis (bekend van mijn Nexus Galaxy)
wachten af...
edit 4
Hij draait
[ Voor 93% gewijzigd door jaapblizard op 30-10-2012 20:50 ]
@ jaapblizard 1ste installatie na flashen duur zo'n 4 minuten lijkt een eeuwigheid, ik gebruik een timer want ik ben veels te ongeduldig.
phff dat was even schrikken. kreeg het er even warm van en het is hier al 34 graden(voelt als 42), maar mooi dat ie werkt.
phff dat was even schrikken. kreeg het er even warm van en het is hier al 34 graden(voelt als 42), maar mooi dat ie werkt.
[ Voor 32% gewijzigd door WoDo1 op 30-10-2012 21:47 ]
Zet je toch het raam even open :-)
Hij zeurt nu wel dat de SD kaart geformatteerd moet worden. nou ja...
Hij zeurt nu wel dat de SD kaart geformatteerd moet worden. nou ja...
geflashed op A.
Doet het prima.
windows 8 gebruikt.
Merk tot nu toe vrij weinig verschil met de 4.0.x versies.
nog steeds dubbele karakters bij intypen.
de unlock op het start scherm moet ik vaak meerdere keren doen omdat hij niet goed sleept.
misschien ligt dat aan mijn exemplaar.
3d games gaan nog fout. grafische problemen.
dit even op de klaagbank want hij is verder goed stabiel. play store werkt.
chrome is niiet compatible zegt de store.
installatie vllekkeloos, dikke pluim wodo1
edit: scherm schoonmaken geeft veel betere touch response.
Doet het prima.
windows 8 gebruikt.
Merk tot nu toe vrij weinig verschil met de 4.0.x versies.
nog steeds dubbele karakters bij intypen.
de unlock op het start scherm moet ik vaak meerdere keren doen omdat hij niet goed sleept.
misschien ligt dat aan mijn exemplaar.
3d games gaan nog fout. grafische problemen.
dit even op de klaagbank want hij is verder goed stabiel. play store werkt.
chrome is niiet compatible zegt de store.
installatie vllekkeloos, dikke pluim wodo1
edit: scherm schoonmaken geeft veel betere touch response.
[ Voor 5% gewijzigd door Nouja op 30-10-2012 22:50 ]
@Nouja , ik ken dat euvel , dan is de input controler kapot als je die dan android handmatige op maar 4 of 5 touch zet is dat redelijk verholpen weet even niet wat het regeltje is(ro.touche nog iets??) maar dat doe je in de build prop.ken maar weinig mensen die 10 toetsen tegelijk in drukken meestal type je letter voor letter en dat dan in een rap tempo
@WoDo1 bedankt voor de tip. heb nog geen ervaring met aanpassen build.prop. zal er eens induiken.
misschien is er ook een setting voor key repeat. beetjje fine tunen van input zal wel helpen.
er zat nog wat residu op het scherm na net verwijderen van de folie, had ik erop gedaan voor versturen naar reparatie. schoonmaken scheelt een hoop.
merk nu toch wel aardige verbetering met JB ten opzicht van vorige roms. lange teksten typen zonder vertraging. nice.
misschien is er ook een setting voor key repeat. beetjje fine tunen van input zal wel helpen.
er zat nog wat residu op het scherm na net verwijderen van de folie, had ik erop gedaan voor versturen naar reparatie. schoonmaken scheelt een hoop.
merk nu toch wel aardige verbetering met JB ten opzicht van vorige roms. lange teksten typen zonder vertraging. nice.
Verwijderd
Oke is gelukt. Bedankt.WoDo1 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:01:
@Ppgwii, dan moet je nandfix.zip nog vanaf de CWRM draaien, zit in het dowload pakket en de tablet start als eerste in de recovery op wel even dat bestand dus op je sd kaartje zetten,zal de post even aanpassen
m.v.g.
WoDo1
Dan nog iets... Zijn er meer gevallen waarvan de oplader het na de flash haast niet meer doet?
Verwijderd
@ppgwii
Ik denk niet dat het aan de flash ligt maar aan de opladers van Tomtec ( Ik heb er al drie versleten)
Ik heb er tijdelijk een universele oplader in gebruik. Gaat eigenlijk best wel goed. Zit tenminste niet zo'n lullig kort draadje aan.
@ WoDo1
Ik ben wezen stoeien met de build en heb verschillende versies geprobeerd van Samsung maar nog niet met gewenst resultaat. Wel al bij sommige modellen grotere markets maar dan klopte er na installeren van de app iets niet met de weergave van de app
Het tweaken van de build is inderdaad niet zo moeilijk maar wat moet je waar invullen is nog een ander geval. Iedereen zegt wat anders op het net.
Ik denk niet dat het aan de flash ligt maar aan de opladers van Tomtec ( Ik heb er al drie versleten)
Ik heb er tijdelijk een universele oplader in gebruik. Gaat eigenlijk best wel goed. Zit tenminste niet zo'n lullig kort draadje aan.
@ WoDo1
Ik ben wezen stoeien met de build en heb verschillende versies geprobeerd van Samsung maar nog niet met gewenst resultaat. Wel al bij sommige modellen grotere markets maar dan klopte er na installeren van de app iets niet met de weergave van de app
Het tweaken van de build is inderdaad niet zo moeilijk maar wat moet je waar invullen is nog een ander geval. Iedereen zegt wat anders op het net.

Verwijderd
@rampar 25Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:57:
@ppgwii
@ WoDo1
Het tweaken van de build is inderdaad niet zo moeilijk maar wat moet je waar invullen is nog een ander geval. Iedereen zegt wat anders op het net.![]()
Voor de flash ging het opladen nog redelijk, nu bijna niet meer te doen. Zal maar op zoek gaan naar een andere oplader.
@ppgwii zijn 2 ding die hier bij een rol spelen 1 , brake opladers zelfs voor een chineese veries is de kwaliteit heel erg ver onder de maat zoals Ramper al aan gaf. En ten 2de battery increment van android wilen nog steeds verschuiven, dan denk android dat de batterij leeg is terwijl ie in werkelijkheid nog een voldoende percenteage heeft. De tablet dan reseten wil meestal dan wel helpen en dan loopt ie na een dag weer goed. Ik heb dat ook eens gehad en toen heb ik heb pinnetje van de oplader eens schoon gemaakt, die leek schoon maar de tablet wou toch echt niet opladen, na wat gepriegel hier nooit meer last van gehad de tablet laad nu beter dan daarvoor.
@rampar, daar was ik dus ook tegen aan gelopen, de enige die redelijk werkt was voor de android 2.6 maar daar heb niet zoveel aan als je op jelly bean zit. probeers eens de build.id op IML74K uit
@rampar, daar was ik dus ook tegen aan gelopen, de enige die redelijk werkt was voor de android 2.6 maar daar heb niet zoveel aan als je op jelly bean zit. probeers eens de build.id op IML74K uit
[ Voor 13% gewijzigd door WoDo1 op 31-10-2012 14:40 ]
Google earth crasht. Meer mensen last van?
Je ziet wereldbol met 'zandloper' en dan knalt ie terug naar desktop.
Enkele apps gemeld als niet compatible. Funda, chrome. Is dit kwestie van settings aanpassen?
Verder is hij nog steeds prima stabiel.
Batt verbruik is idd merkbaar verbeterd.
Je ziet wereldbol met 'zandloper' en dan knalt ie terug naar desktop.
Enkele apps gemeld als niet compatible. Funda, chrome. Is dit kwestie van settings aanpassen?
Verder is hij nog steeds prima stabiel.
Batt verbruik is idd merkbaar verbeterd.
[ Voor 7% gewijzigd door Nouja op 31-10-2012 18:29 ]
Yep, Google Earth had ik al gemeld. Heb de logcat en anr melding nog niet bekeken, nog geen tijd voor gehad helaas.
Maar ik verwacht niet dat ie toch soepel zou draaien. Bij de vorige roms zag je dat het fout getekend werd. Vectoren die recht de ruimte in schoten ed. Niet erg bruikbaar.
Chrome leunt erg op de GPU en zo krachtig is deze niet. Wellicht ook het probleem met Google Earth
Maar ik verwacht niet dat ie toch soepel zou draaien. Bij de vorige roms zag je dat het fout getekend werd. Vectoren die recht de ruimte in schoten ed. Niet erg bruikbaar.
Chrome leunt erg op de GPU en zo krachtig is deze niet. Wellicht ook het probleem met Google Earth
[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 31-10-2012 19:32 ]
Kan iemand voor mij dan deze even testen ik heb chrome op de tablet,weet niet of ik die zo over kan zetten op een ander tablet
http://www.mediafire.com/?he3ndxs0mjs11lf
http://www.mediafire.com/?he3ndxs0mjs11lf
[ Voor 48% gewijzigd door WoDo1 op 01-11-2012 12:04 ]
@WoDo1, wat heb je juist nodig?
Ik heb je chrome app op m'n tablet met JB kunnen installeren.
Wat moet ik voor je uittesten?
Ik heb je chrome app op m'n tablet met JB kunnen installeren.
Wat moet ik voor je uittesten?
@BastienVH, gewoon of ie het doet, mocht ie nu heel erg traag zijn. werkt het om de prive gevens te wissen. dat had ik ook hij was eerst niet vooruit te branden na het wissen ging het wel met de snelheid en het laden van de pagina's
Installeren ging zonder probleem en hij loopt vlot, ook als ik ben ingelogd in Chrome. Ik zie dus geen problemen.
@BastienVH, thanks dan kan ie in het rom pakket mee.
@WoDo1, geen probleem, goed dat ie meegeleverd gaat worden.
Ik heb een suggestie: zou je zoals jgelauff versies kunnen maken waarbij de externe microsd-kaart de default sd-card wordt en niet external-sd?
Dit werkt beter voor bepaalde apps.
Alvast bedankt!
Ik heb een suggestie: zou je zoals jgelauff versies kunnen maken waarbij de externe microsd-kaart de default sd-card wordt en niet external-sd?
Dit werkt beter voor bepaalde apps.
Alvast bedankt!
Verwijderd
@Wodo1
Klopt het dat je in de laatste rom versie A de Bluetooth niet meer aan en uit kan zetten bij de instellingen?
Ik kan het niet vinden?
zou je dit in je nieuwe versie weer me willen nemen?
Klopt het dat je in de laatste rom versie A de Bluetooth niet meer aan en uit kan zetten bij de instellingen?
Ik kan het niet vinden?
zou je dit in je nieuwe versie weer me willen nemen?
Verwijderd
2012 model met 151 nummer is toch de B-versie of ben ik nu abuis? Ik heb daar de JB rom op geflashed en alles werkt tot ik wifi aanzet. Dan loopt de tablet vast en werkt allen de reset knop nog.
Ik heb de twee zips gedownload een de img uit het tweede bestandje over die in de rockdev map heen gekopieerd. Verder heb ik geflashed als normaal en de SD fix geflashed met cwm.
Ik heb de twee zips gedownload een de img uit het tweede bestandje over die in de rockdev map heen gekopieerd. Verder heb ik geflashed als normaal en de SD fix geflashed met cwm.
@rampar heb je deze versie dan wel gedownload http://www.mediafire.com/?k23qkdkejicx2g3, daar zit toch bluetooht in. Let wel op het blijft een brake bluetooht dus som's moet ik de tablet herstarten want dan wil ie niet mee werken..
@Omega Supreme , zoals je het beschijft heb je een atp7659 die wil nog niet mee werken. simpele check heb je vanuit de winkel ics op de tablet dan is het een atp7659 ,er want de atp7526 is nooit met ics verkocht en deze rom is echt alleen nog maar voor de atp7526
@Omega Supreme , zoals je het beschijft heb je een atp7659 die wil nog niet mee werken. simpele check heb je vanuit de winkel ics op de tablet dan is het een atp7659 ,er want de atp7526 is nooit met ics verkocht en deze rom is echt alleen nog maar voor de atp7526
Verwijderd
@WoDo1
Nee ik heb deze genomen
http://www.mediafire.com/?l5yb00ml8b4dv3w
Ik dacht dat dat weer een nieuwe was voor versie A ( 2011) omdat er bij stond "Oke voor de ATP7526 zijn we er , Download het complete Jellybean pakket voor de a variant hier" of was deze link voor versie 2012
anders flash ik hem weer terug naar http://www.mediafire.com/?k23qkdkejicx2g3
Nee ik heb deze genomen
http://www.mediafire.com/?l5yb00ml8b4dv3w
Ik dacht dat dat weer een nieuwe was voor versie A ( 2011) omdat er bij stond "Oke voor de ATP7526 zijn we er , Download het complete Jellybean pakket voor de a variant hier" of was deze link voor versie 2012
anders flash ik hem weer terug naar http://www.mediafire.com/?k23qkdkejicx2g3
oh mijn fout verkeerde linkje geplakt zal hem even aanpassen.
Verwijderd
Ik heb echt een atp7526, ik flash hem wel even terug naar stock (gingerbread) en probeer het dan opnieuw.WoDo1 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:54:
Ik heb hem sowieso gekocht om mee te klooien, niet om dagelijks te gebruiken
@Omega Supreme, hmm das niet zo mooi had nog een andere b variant getest en die deed het gewoon . word even puzzelen
Verwijderd
Ben nog op het werk, maar ik probeer het vanavond wel even met een 'schone' tablet. Ik kwam nu van een oude rom die interne flash en sdcard swapt. Geen idee of het uitgangspunt een verschil maakt. Ik poets mijn sd kaartje ook even leeg in mijn computer met alleen de benodigde zip voor de nand fix erop.WoDo1 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:07:
@Omega Supreme, hmm das niet zo mooi had nog een andere b variant getest en die deed het gewoon . word even puzzelen
Hij is nog gewoon te flashen, dat had ik vanochtend al even gecontroleerd. Dus we beginnen met frisse moed opnieuw. Ik laat je vanavond of morgen hier wel even weten of het nog gelukt is. (Hangt er vanaf hoe lang het duurt voor ik hier klaar ben)
Verwijderd
@wodo 1
Heb je in de loop van de week of zo ook nog even tijd, om naar dat dongel gebeuren te kijken?????
en in die Rev a3.zip is daar nog verschil in met de eerste Rom????
of is het nog steeds de eerste???
groetjes
P.S. Je zal zo langzamerhand van al die vragen weer op vakantie moeten gaan.
Heb je in de loop van de week of zo ook nog even tijd, om naar dat dongel gebeuren te kijken?????
en in die Rev a3.zip is daar nog verschil in met de eerste Rom????
of is het nog steeds de eerste???
groetjes
P.S. Je zal zo langzamerhand van al die vragen weer op vakantie moeten gaan.
@kakie , nee hoor ik zit heerlijk in de zon ( gaat hier net onder) de rev a 3 is de laaste versie en de beste tot nu toe, de dongel gaat pas lukken als ik thuis ben, als ik nu de pack list op vraag met pm list packages in de terminal staat het gsm gebeuren gewoon tussen dus mis een klein iets maar weet even niet wat
Verwijderd
@wodo 1
Moet je dan niet van je vakantie genieten???I.P.V. met die roms klooien???
Dus die Rev a.v3 er weer hetzelfde gaan flashen???? zou je misschien ook kunnen aangeven wat deze beter maakt???
Moet je dan niet van je vakantie genieten???I.P.V. met die roms klooien???
Dus die Rev a.v3 er weer hetzelfde gaan flashen???? zou je misschien ook kunnen aangeven wat deze beter maakt???
Verwijderd
@ Wodo 1
Volgen jgelauff, was zijn rom met bepaalde dongels wel te werken, alleen weet ik zo gauw niet met welke, Ik ga er dan maar vanuit dat ik de verkeerde dongel heb voor deze tablet. Dan zou ik even moeten zoeken waar dat staat, en welke dongel types het zijn.
P.S. Is wel langzaam dat downloaden, staat al een tijdje op 78%
Volgen jgelauff, was zijn rom met bepaalde dongels wel te werken, alleen weet ik zo gauw niet met welke, Ik ga er dan maar vanuit dat ik de verkeerde dongel heb voor deze tablet. Dan zou ik even moeten zoeken waar dat staat, en welke dongel types het zijn.
P.S. Is wel langzaam dat downloaden, staat al een tijdje op 78%
@ kakie , programeren is ontspanning voor mij en ik ben erg leergierig wat betrefd android en linux, vind ik gewoon leuk behalve de tablet,nog de telefoon,media speler en de nas om aan te werken(ja allemaal mee genomen op vakantie). Ik zou even de download opnieuw aanzetten kan op mediafire niets ondekken dus weet niet waarom ie langzaam is . Die dongle ondersteuning zat in de kernel van newsmy heb daar wel een lijstje van maar die heb ik nu niet bij de hand. dat waren er niet zo heel veel die ondersteund worden.
moet nog even een build lijst maken met de verschillen in de versie roms was ik nog niet aan toe gekomen .belangrijkste is de play store en build .prop
moet nog even een build lijst maken met de verschillen in de versie roms was ik nog niet aan toe gekomen .belangrijkste is de play store en build .prop
Verwijderd
@wodo 1
Ik heb nog even de handleiding erbij gepakt, en daar wordt wel gezegd dat die 3G dongels ondersteund, In de 8 inch versie die ik gehad had, werkte die wel, alleen in de 10 inch niet. Ik vermoed dat het maar om een paar dongels gaat die wel werken. In het forum kan ik het niet meer terug vinden wat Jgelauff eens een keer vermeldt heeft. Maar goed ik wacht wel totdat je terugbent, en tijd ervoor heb. Ik heb er niet zo'n haast mee, maar zou het wel prettig vinden als die aan de praat gaat. Ik kan altijd mijn tel. gebruiken als hotspot, maar dan is mijn batterij van mijn tel. zo leeg. Als er geen wifi in de buurt is. Zeker als ik die tablet nogal eens gebruik als ik op de bus zit, en dan een lange pauze heb.
Groetjes en zon ze. Ik ben jaloers. dat je van de zon geniet, hier is het bagger.!!!!!!!!!!!!
Ik heb nog even de handleiding erbij gepakt, en daar wordt wel gezegd dat die 3G dongels ondersteund, In de 8 inch versie die ik gehad had, werkte die wel, alleen in de 10 inch niet. Ik vermoed dat het maar om een paar dongels gaat die wel werken. In het forum kan ik het niet meer terug vinden wat Jgelauff eens een keer vermeldt heeft. Maar goed ik wacht wel totdat je terugbent, en tijd ervoor heb. Ik heb er niet zo'n haast mee, maar zou het wel prettig vinden als die aan de praat gaat. Ik kan altijd mijn tel. gebruiken als hotspot, maar dan is mijn batterij van mijn tel. zo leeg. Als er geen wifi in de buurt is. Zeker als ik die tablet nogal eens gebruik als ik op de bus zit, en dan een lange pauze heb.
Groetjes en zon ze. Ik ben jaloers. dat je van de zon geniet, hier is het bagger.!!!!!!!!!!!!
Dit probleem doet zich ook voor bij de ATP7659 als ik de A-versie daarop flash met de alternatieve kernel.imgVerwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:38:
2012 model met 151 nummer is toch de B-versie of ben ik nu abuis? Ik heb daar de JB rom op geflashed en alles werkt tot ik wifi aanzet. Dan loopt de tablet vast en werkt allen de reset knop nog.
De islam kan uw vrijheid schaden
Chrome draait hier ook. Maar niet zo soepel. Alle apps uitgezet maar nog steeds niet vloeiend.
Dolpin draait beter.
Dubbele karakters nu een stuk minder na beetje glassex.
iemand nog tips hoe apps terug te zetten na een flash?
ik las iemand titanium backup noemen. maar na een snelle blik lijkt dit hiermee met
de gratis versie niet mogelijk te zijn. maar ik kan me vergissen. app is voor mij niet echt duidelijk.
tips?
Dolpin draait beter.
Dubbele karakters nu een stuk minder na beetje glassex.
iemand nog tips hoe apps terug te zetten na een flash?
ik las iemand titanium backup noemen. maar na een snelle blik lijkt dit hiermee met
de gratis versie niet mogelijk te zijn. maar ik kan me vergissen. app is voor mij niet echt duidelijk.
tips?
[ Voor 42% gewijzigd door Nouja op 03-11-2012 12:24 ]
Verwijderd
Is het mogelijk om windows 8 op deze tablet te installeren?
Ik zag wel op youtube dat het mogelijk is via usb load op een samsung tablet.
Alvast bedankt.
Ik zag wel op youtube dat het mogelijk is via usb load op een samsung tablet.
Alvast bedankt.
Hallo.
Ik heb zojuist ook Jellybean geinstalleerd op m'n Xiron 10", het lijkt tot nu toe goed te werken.
Ik heb wat vragen over de "opties voor ontwikkelaars": er staan opties voor "HW-overlays uitschakelen" en "GPU-rendering afdwingen".
Deze staan standaard uit, maakt het verschil om ze aan te vinken?
Ik heb zojuist ook Jellybean geinstalleerd op m'n Xiron 10", het lijkt tot nu toe goed te werken.
Ik heb wat vragen over de "opties voor ontwikkelaars": er staan opties voor "HW-overlays uitschakelen" en "GPU-rendering afdwingen".
Deze staan standaard uit, maakt het verschil om ze aan te vinken?
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
@jakk dat zou best wel eens kunnen maar ik hou het bij andriod, gezien de reputatie van microsoft zullen er wel weer spoedig een bak updates uit komen of weer eens een lek zodat je al je gegevens kwijt bent, dus ik laat het voorloopig nog even links liggen.
@Xaphod hw overlay regeld het geheugen gebruik van android en apps als je die uit zet moet steeds opnieuw gekeken worden of het geheugen nog aan de juiste toepassing is toegewezen en niet aan een andere toepassing. het geen wat resulteerd in flink wat batterij verbruik. En de gpu redering afdwingen is ook maar in bepaalde gevallen handig maar dat komt zeer weinig voor, want de standaard android instelling zijn vaak beter dan wat een app ontwikkelaar voor ogen heeft. ook deze slurpt nog al wat stroom dus staat deze bij mij uit.
@Xaphod hw overlay regeld het geheugen gebruik van android en apps als je die uit zet moet steeds opnieuw gekeken worden of het geheugen nog aan de juiste toepassing is toegewezen en niet aan een andere toepassing. het geen wat resulteerd in flink wat batterij verbruik. En de gpu redering afdwingen is ook maar in bepaalde gevallen handig maar dat komt zeer weinig voor, want de standaard android instelling zijn vaak beter dan wat een app ontwikkelaar voor ogen heeft. ook deze slurpt nog al wat stroom dus staat deze bij mij uit.
Verwijderd
Wifi blijft een probleem. Op de stock rom doet hij het prima, op JB loopt de tablet vast zodra ik wifi probeer in te schakelen.
Ik download de eerste link uit WoDo1 zijn mail en vervang de kernel.img door die uit de tweede link (b versie). Dat zou de juiste moeten zijn:
ATP7526 Ultimate10
201202151KMB021200967
Helaas, ik ga eens de standaard Tomtec ICS Update gebruiken kijken wat die doet.
Ik download de eerste link uit WoDo1 zijn mail en vervang de kernel.img door die uit de tweede link (b versie). Dat zou de juiste moeten zijn:
ATP7526 Ultimate10
201202151KMB021200967
Helaas, ik ga eens de standaard Tomtec ICS Update gebruiken kijken wat die doet.
@ omega Supreme , dan haal ik de b en c maar even off line want zonder wifi is een tablet niet zoveel waard.
@WoDo1: bedankt voor de tips, dan blijf ik er vanaf.
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
Verwijderd
Inderdaad, ik zit nu weer op de rom van jgelauff, ik had de ICS van Tomtec geinstalleerd, maar daarop geen market.WoDo1 schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:41:
@ omega Supreme , dan haal ik de b en c maar even off line want zonder wifi is een tablet niet zoveel waard.
Overigens: Met 2.3 en 4.0 Tomtec werkt WiFi probleemloos, met die van jgelauff moet ik soms wifi uit en inschakelen om weer verbinding te maken. Is geen standby probleem, het treed juist op bij continu gebruik.
Het is duidelijk een ROM probleem gezien het feit dat de stock roms beide foutloos werken. Is het mogelijk de market achteraf te installeren? Ik heb gegoogled op een installatie pakketje, maar helaas. Lijkt erop dat die echt in je custom rom moet zitten.
@Omega Wat jgelauff zegt

[ Voor 101% gewijzigd door bezet op 06-11-2012 11:54 ]
of je leest gewoon de handleiding en zet het vinkje google apps bij de opties voor ontwikkelaars aan.
kkan iemand de cursor locatie aanzetten via settings voor ontwikkelaars.
dan teken je lijnen. de lijnen starten opnieuw als je het scherm niet meer aanraakt.
als ik bij mij rondjjes draai waarbij mijn vinger het scherm niet verlaat,
wordt toch regelmatig een nieuwe lijn gestart.
benieuwd of meer mensen dit hebben.
dan teken je lijnen. de lijnen starten opnieuw als je het scherm niet meer aanraakt.
@Nouja , net even uitgeprobeerd . bij mij blijft gewoon keurig de lijn staan tot ik het scherm opnieuw aanraak voor de rest geen ander lijnen of zo.
Verwijderd
Lol, ja dat kan ook. Ik heb alleen de handleiding niet meer, heb me echt rot zitten zoeken naar de marketjgelauff schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:56:
of je leest gewoon de handleiding en zet het vinkje google apps bij de opties voor ontwikkelaars aan.
Enig idee trouwens wat het verschil zou kunnen veroorzaken tussen de Tomtec 4.0 en jouw 4.0 in WiFi?
@WoDo1 wil je dit ook nog eens proberen op de rechtr helft van je scherm. bijvoorbeeld opp deze pagina.
bij mij gaat het lllinks en midden goed, maar rechts worden de lijn steeds opnieuws getekend. ik draai cirkeltjes waarbij mijn vinger het scherm blijft aanraken. misscien heb ik toch een defect touch screen..
bij mij gaat het lllinks en midden goed, maar rechts worden de lijn steeds opnieuws getekend. ik draai cirkeltjes waarbij mijn vinger het scherm blijft aanraken. misscien heb ik toch een defect touch screen..
@Nuoja ,ik kan de meest geweldig figuurtjes tekenen zowel links als rechts op het scherm. En dan komt er geen lijntje bij.Alles blijft staan tot ik het scherm opnieuw aan raak.
Verwijderd
Mijn eerste tablet had dit probleem. Heb hem teruggestuurd naar Tomtec en een nieuwe gekregen wegens een defect touchscreen.Nouja schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:09:
kkan iemand de cursor locatie aanzetten via settings voor ontwikkelaars.
Een andere test die je kan doen: in een multi touch test app die cirkels tekent waar je het scherm aanraakt. Bij mij ging de cirkel knipperen omdat het de continue aanraking niet continu registreerde.
Een vlug vraagje: is de processor in de tom tec ultimate een dual core of single core.
En ik ben aan het twijfelen tussen de tom tec ultimate 10 en de nog te releasen 8 inch versie van Archos G10 XS die in december moet uitkomen voor 199 euro zonder cover/keyboard (=coverboard) en met 250 euro. Meer info http://www.tabletsmagazin...ablets-met-keyboard-dock/
Ik vind alleen super weinig review van de tom tec ultimate 10. Hoe is de bouwkwaliteit enzo, de reactiesnelheid,...
En ik ben aan het twijfelen tussen de tom tec ultimate 10 en de nog te releasen 8 inch versie van Archos G10 XS die in december moet uitkomen voor 199 euro zonder cover/keyboard (=coverboard) en met 250 euro. Meer info http://www.tabletsmagazin...ablets-met-keyboard-dock/
Ik vind alleen super weinig review van de tom tec ultimate 10. Hoe is de bouwkwaliteit enzo, de reactiesnelheid,...
Verwijderd
Single core. Bouw kwaliteit kan goed zijn, maar QA afdeling is ruk. Met andere woorden er zijn veel slechte exemplaren tussen die je om moest wisselen. Geen idee of het met de laatste modellen nog steeds zo is overigens.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:51:
Een vlug vraagje: is de processor in de tom tec ultimate een dual core of single core.
[...]
Reactiesnelheid van het touchscreen is in orde, de uitvoering van progs is trager dan op dual core tablets met nieuwere arm cores.
De archos is sneller geclocked, ik heb geen idee wat voor SoC er in zit, maar de core zal niet minder zijn als de A8 in de Tomtec en derhalve sneller. De GPU van de archos is sowieso een stuk sneller Archos heeft meer werkgeheugen en meer opslag.
M.a.w. als ik niet al een tomtec had, zou ik wachten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 20:58 ]
Mja ok dan wacht ik wel. Ik wou gewoon een budget gezinstablet (rond 200 euro)voor kinderspelletjes, filmpjes kijken, browsen voor mij, skypen maar hij moet vlot werken en niet laggen.
@cowboy_henk
Ik was net bij de BS en de Tomtec ultimate 10 met 8 gig lag er voor 125 euro. Met een sticker dat er een Jelly Bean update komt. Op de website is deze niet te vinden maar ik zie wel 2x eenzelfde Tomtec ultimate daar??
De website van eplaza.com heeft wel de 8 gig versie te koop maar voor 170 euro. Zouden ze een foutje hebben gemaakt in de winkel waar ik was?
Voor 125 euro heb je een leuke 10 inch, die eigenlijk doet wat je wilt. 10 inch is wat lastiger te hanteren voor je kinderen maar dat hangt een beetje van de leeftijd af.
Ik was net bij de BS en de Tomtec ultimate 10 met 8 gig lag er voor 125 euro. Met een sticker dat er een Jelly Bean update komt. Op de website is deze niet te vinden maar ik zie wel 2x eenzelfde Tomtec ultimate daar??
De website van eplaza.com heeft wel de 8 gig versie te koop maar voor 170 euro. Zouden ze een foutje hebben gemaakt in de winkel waar ik was?
Voor 125 euro heb je een leuke 10 inch, die eigenlijk doet wat je wilt. 10 inch is wat lastiger te hanteren voor je kinderen maar dat hangt een beetje van de leeftijd af.
[ Voor 33% gewijzigd door RogierE op 10-11-2012 17:05 ]
@Cowboy_henk:
in april heb je al gemeld een 10 inch gekocht te hebben Cowboy_Henk in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" en in oktober had je die van je broer te leen Cowboy_Henk in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" dus je weet precies de antwoorden op je eigen vragen.
in april heb je al gemeld een 10 inch gekocht te hebben Cowboy_Henk in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" en in oktober had je die van je broer te leen Cowboy_Henk in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" dus je weet precies de antwoorden op je eigen vragen.
Die van mijn broer heb ik uiteindelijk amper kunnen gebruiken omdat die vast was gelopen door een foutief paswoord; Nu is die terug bij mijn broer.
En neen ik heb die niet gekocht toen ik in april iets poste maar mijn broer wel maar ik stelde voor hem een vraagje op dit forum.
En ja ik stel nu een vraag over de bouwkwaliteit enzo omdat er weinig of geen reviews van zijn, omdat mijn broer een leek is in die dingen en omdat ik zijn tablet misschien 5 min zelf heb kunnen gebruiken, helemaal niet genoeg om de bouwkwaliteit te beoordelen. Ik heb hem in het begin wat geholpen met apps te installeren enzo en daarom stelde ik een paar vraagjes in begin, of er een compass inzit enzo.
En neen ik heb die niet gekocht toen ik in april iets poste maar mijn broer wel maar ik stelde voor hem een vraagje op dit forum.
En ja ik stel nu een vraag over de bouwkwaliteit enzo omdat er weinig of geen reviews van zijn, omdat mijn broer een leek is in die dingen en omdat ik zijn tablet misschien 5 min zelf heb kunnen gebruiken, helemaal niet genoeg om de bouwkwaliteit te beoordelen. Ik heb hem in het begin wat geholpen met apps te installeren enzo en daarom stelde ik een paar vraagjes in begin, of er een compass inzit enzo.
[ Voor 17% gewijzigd door Cowboy_Henk op 10-11-2012 19:31 ]
ik heb een 16gb sd kaartje waar en hoe moet ik die formateren om films groter dan 8 gb te bekijken?
ik heb nml maar een mogelijkheid om de bestanden te zien op de tt, en als ik hem in een formaat formateer dat leest hij hem niet.
ik heb nml maar een mogelijkheid om de bestanden te zien op de tt, en als ik hem in een formaat formateer dat leest hij hem niet.
Zo weer thuis van vakantie, zit met CyanogenMod 10 te spelen op mijn Ultimate 10, das wel erg grappig.zit nog wel werk in maar loopt.
TomTec Ultimate 10 deze week in de aanbieding bij Bart Smit voor € 125,00.
http://www.bartsmit.com/t...ate-10-android-4-0-tablet
http://www.bartsmit.com/t...ate-10-android-4-0-tablet
yep had ik al gezien, ga de mijne morgen ophalen, ben benieuwd welke ik krijg.
Welkom terug. Het zou mooi zijn als je een werkende ROM voor de ATP 7659 kunt maken. Volgens mij is het enige probleem dat de Wifi niet werkt.
De islam kan uw vrijheid schaden
Kan iemand eens kijken of Angry Birds Star Wars werkt op hun tablet? Bij mij knalt ie er telkens uit omdat een bepaalde library niet geladen kan worden.. Angry Birds Space heeft hetzelfde probleem.
Eens kijken of het aan mijn installatie ligt. Schijnen wel meer gevallen bekend te zijn met andere tablets.
Eens kijken of het aan mijn installatie ligt. Schijnen wel meer gevallen bekend te zijn met andere tablets.
Hopelijk helpt het dan ook bij het vinden van de juiste kernel voor de nieuwere UltimatesWoDo1 schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:15:
yep had ik al gezien, ga de mijne morgen ophalen, ben benieuwd welke ik krijg.
Ik heb jelly bean werkend voor de Atp7526 201202058KMB,die heb ik vanochtend opgehaald. Zou dus voor productienummers 058 of 151 moeten werken,laatste drie cijfers voor KMB. de b variant.
linkje
http://www.mediafire.com/?uakwa63avz3pp33
nand fix.zip op je sd kaartje zetten na eerste opstart in recovery de fix draaien vanaf sd kaart.
linkje
http://www.mediafire.com/?uakwa63avz3pp33
nand fix.zip op je sd kaartje zetten na eerste opstart in recovery de fix draaien vanaf sd kaart.
[ Voor 29% gewijzigd door WoDo1 op 12-11-2012 19:48 ]
@WoDo1, heb je gisteren nog een oud type meegekregen bij de Bart Smit. Je zou toch verwachten dat nu alleen de ATP 7659 zou worden uitgeleverd.
Zou dit ook de prijs van € 125,00 verklaren dan?
Werd de tablet wel met Android 4.0 uitgeleverd of stond er nog Android 2.3 op?
Zou dit ook de prijs van € 125,00 verklaren dan?
Werd de tablet wel met Android 4.0 uitgeleverd of stond er nog Android 2.3 op?
@remco41..de link werkt niet meer heb je deze eventueel in cash met bedrag van 125,= nog erbij vermeld? Wie o wie?
@Remco41 de doos is van een 2.3 maar er zit over al een 4.0 sticker over heen geplakt en een handleiding van 4.0 er bij. Alles werkt naar behoren, geen dode pixels, scherm zit goed vast. jelly bean gelijk er op gezet en die werkt lekker en vlot
[ Voor 13% gewijzigd door WoDo1 op 13-11-2012 13:00 ]