@Negakinu zoek eens op het woord ipad hier in het topic dan worden volgens mij al je vragen beantwoord, inclusief foto's
Point taken!jgelauff schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:40:
@Negakinu zoek eens op het woord ipad hier in het topic dan worden volgens mij al je vragen beantwoord, inclusief foto's
too old, too cold
Verwijderd
Deze past prima:Negakinu schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:55:
[...]
Point taken!Ik heb in dit topic gezocht maar de resultaten vallen een beetje tegen. Weinig sluitende voorbeelden van welke case geschikt is. Die van de Hema die in dit topic besproken is kan niet meer geleverd worden. Wordt het toch die Ebay case denk ik.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004075MTS/
Alle ingangen zijn ook beschikbaar
Bedankt voor de custom roms overigens, maakt dit een heel leuk tabletje
Amazon.co.uk slikt geen Paypal.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:21:
[...]
Deze past prima:
Bedankt voor de custom roms overigens, maakt dit een heel leuk tabletje
too old, too cold
Nou, de klantenservice bij Blokker is om te huilenEMP schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:00:
Thanks voor de tips. Alles gedaan, maar het touchscreen blijft niet goed. Momenteel kan ik de L niet eens indrukken.
Berichtje naar de klantenservice van de Blokker gestuurd (moet blijkbaar met appraten > 130 euro) voor garantie.
Bah, zit ik een tijdje zonder (al ging het de laatste weken al niet te best door die touchscreen)Hopen dat het snel gaat....
Volgens de website moet je een formulier invullen voor garantie voor producten >120 euro. Prima, maar deze staat dus niet online. Klantenservice gemailt, krijg ik een formulier voor retour binnen 30 dagen
Vandaag de klantenservice gebelt. Mevrouw 1 wist het allemaal niet, mevrouw 2 wist uiteindelijk wat meer, en wist mij op kwade toon te vertellen dat ik het oude formulier had (alsof ik daar iets aan kon doen) en dat ik het nieuwe moest invullen. Naja, ze stuurt het nieuwe formulier nou op... weer 20 minuten van mijn leven aan een telefoon gehangen voor.. naja, niet niets, maar echt soepel is het niet.
Ik had juist een tablet in NL gekocht, en niet van een of andere chinese website, om, in geval van garantie, een wat makkelijkere afhandeling te hebben. Wordt hier niet echt blij van... helaas staan ze niet in de shop review.
Ik zal jullie op de hoogte houden, mochten andere mensen deze problemen ook hebben. Tip 1 voor garantie bij Blokker: bel meteen de klantenservice, dat bespaart je een stap in het proces.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Verwijderd
Deze past prima:
Net even deze case bekeken en dat ziet er niet gek uit. Voor dat geld ga ik niet meer verder zoeken; vanavond gelijk bestellen.
Net even deze case bekeken en dat ziet er niet gek uit. Voor dat geld ga ik niet meer verder zoeken; vanavond gelijk bestellen.
Verwijderd
Niet schrikken als je een beetje moet priegelen om het tablet erin te krijgen, als ie enemaal zit zit ie als gegotenVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:07:
Deze past prima:
Ligt het aan mij, of stop de youtube app in de market op een bepaald moment met bufferen?
edit: typo
Verwijderd
Ok, dank voor de tip; gaat vast lukken.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:48:
[...]
Niet schrikken als je een beetje moet priegelen om het tablet erin te krijgen, als ie enemaal zit zit ie als gegoten![]()
Ligt het aan mij, of stop de youtube app in de market op een bepaald moment met bufferen?
Ik had laatst dat zowel Google Maps en Youtube op downloaden bleven steken en dus niet verder kwamen. Ik heb ze daarna afgekapt en niet weer geprobeerd. Beide apps gebruik ik niet; ben zelfs al aan het kijken hoe ik ze eraf kan krijgen.
Edit: Tunein heeft bij mij regelmatig drop-outs; zelf met een buffering van 30 seconden. Op mijn Desire geen probleem op dezelfde netwerken. Iemand enig idee?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 16:28 ]
ik heb 802.11e/WMM QoS ondertussen uitgeschakeld op mijn router om wifi stabiliteit en minder buffering van apps uit te proberen en dit lijkt tot nu toe aardig te werken. De eerder genoemde wifi-fix biedt namelijk ook geen soelaas. en op youtube is HD de boosdoener heb is al wel gemerkt.
Verwijderd
Let er wel op dat er 10 pond bestelkosten erbij komen ,heb er net ook èèn besteld en komt op euro 21.74Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:48:
[...]
Niet schrikken als je een beetje moet priegelen om het tablet erin te krijgen, als ie enemaal zit zit ie als gegoten![]()
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 17:54 . Reden: typo ]
Verwijderd
Kan bij update naar 4.0.3-3 wel een 32 gb geheugenkaart benut wotden?
Voor foto.s, apps..
Verwijderd
Help
Sinds ik de update na ICS heb gemaakt gaan er een aantal dingen mis. Veel apps blijven maar installeren en er gebeurd niks bv Fieldrunners. Ook andere games worden wel geinstalleerd starten laten een korte intro zien en dan klapt de tablet weer naar het hoofdscherm. Zijn deze games dan niet kompatible of moet ik iets instellen.
Bedankt
Sinds ik de update na ICS heb gemaakt gaan er een aantal dingen mis. Veel apps blijven maar installeren en er gebeurd niks bv Fieldrunners. Ook andere games worden wel geinstalleerd starten laten een korte intro zien en dan klapt de tablet weer naar het hoofdscherm. Zijn deze games dan niet kompatible of moet ik iets instellen.
Bedankt
waarom zou het niet werken, als je even had gezocht hier dan je weet ook dat je alleen fat geformateerde kaartjes kan gebruiken.
hoezo blijven maar installeren?Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:58:
Help
Bedankt
heb je de market/google play al eens gestopt en cache e.d. weg gegooid?
Verwijderd
Ja snap er niets van heb een 16Gb sd kaartje erin zitten en heb optie 2 gekozen. Heb zelfs opnieuw een fabrieksinstelling gedaan en daarna direkt gedownload maar steeds dezelfde resultaten.
Ik heb de 2012 versie misschien heeft dat er iets mee te maken.
Bedankt
Is er nog een rom om terug te gaan om het op de oude manier te checken. Ik weet zeker dat fieldrunners toen werkte.
Bedankt
Is er nog een rom om terug te gaan om het op de oude manier te checken. Ik weet zeker dat fieldrunners toen werkte.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 19:44 ]
heb je de sdcard al eens opnieuw gefomateerd? krijg je geen foutmeldingen op de sdcard met een filebrowser?Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:42:
Ja snap er niets van heb een 16Gb sd kaartje erin zitten en heb optie 2 gekozen. Heb zelfs opnieuw een fabrieksinstelling gedaan en daarna direkt gedownload maar steeds dezelfde resultaten.
Bedankt
terig kun je altijd de stockroms staan in de TS
Topic Start (bericht 1)Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:25:
Wat is TS sorry ben een noob zal formateren is proberen.
Bedankt
Verwijderd
Hadden ze die niet bij de Lidl laatst voor de ipad 1 dus voor de tomtec / xironVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:48:
[...]
Verwijderd
@Bertus025
Ik zag het, toch maar 1 besteld :-)
@jcgelauff:
Ik zal es even in mijn routers duiken, wellicht heb ik ook nog wat protocollen draaien die er wel uit kunnen.
Ik zag het, toch maar 1 besteld :-)
@jcgelauff:
Ik zal es even in mijn routers duiken, wellicht heb ik ook nog wat protocollen draaien die er wel uit kunnen.
Verwijderd
Ik heb een probleem met Uitzending Gemist. Als ik doorspoel loopt de file altijd vast. Maakt niet uit welke player ik gebruik. Is dit op te lossen of is dit een manco van Uitzending Gemist?
Ik heb vandaag de Tomtec 2012 versie gekocht ik heb er ICS 4.03 op gezet +sd versie echter wifi werkt niet, wat kan ik hieraan doen
dan heb je de versie voor de 2011 versie geflashedMarouane007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:18:
Ik heb vandaag de Tomtec 2012 versie gekocht ik heb er ICS 4.03 op gezet +sd versie echter wifi werkt niet, wat kan ik hieraan doen
ik heb de versie met RKbatchtool, hoe weet ik zeker dat ik 2012 versie *.img file heb?
dan staat er 2012 in de te downloaden file, als je in de topicstart de juiste links volgt krijg je de juiste fileMarouane007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:21:
ik heb de versie met RKbatchtool, hoe weet ik zeker dat ik 2012 versie *.img file heb?
ah man, ik ben echt blind bedankt....
Ik heb dit ook, ik loop op stock rom ICSVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:48:
[...]
nee, toch niet, ik heb het atp7526403-3-isd-2012.zip bestand erop staan, maar geen Wifi,
SERIEnummer: 201202151KMB021200154 ... Heel raar
Wacht even BT doet het wel zou ik een tussen model hebben, cq toch 2011, ga ik erop zetten en aangeven of die het wel doet.Marouane007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:54:
nee, toch niet, ik heb het atp7526403-3-isd-2012.zip bestand erop staan, maar geen Wifi,
inderdaad wat ik al dacht, het is een 2011 versie, maar er staat toch 2012 op , maar de wifi doet het dus nu mooi aan de slag met apps erop knallen.Marouane007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:57:
[...]
Wacht even BT doet het wel zou ik een tussen model hebben, cq toch 2011, ga ik erop zetten en aangeven of die het wel doet.
Heb je online gekocht dan? Ik heb de mijne in de plaatselijke Blokker aangeschaft. Had een probleem met 't scherm, later dan 30 dagen na aanschaf. Bedrijfsleider heeft tablet ingenomen en heeft e.e.a. verder geregeld. 5 dagen later lag er een nieuwe klaar. Uitstekende service door de plaatselijke vestiging.EMP schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:29:
[...]Nou, de klantenservice bij Blokker is om te huilen
Volgens de website moet je een formulier invullen voor garantie voor producten >120 euro. Prima, maar deze staat dus niet online. Klantenservice gemailt, krijg ik een formulier voor retour binnen 30 dagen
Vandaag de klantenservice gebelt. Mevrouw 1 wist het allemaal niet, mevrouw 2 wist uiteindelijk wat meer, en wist mij op kwade toon te vertellen dat ik het oude formulier had (alsof ik daar iets aan kon doen) en dat ik het nieuwe moest invullen. Naja, ze stuurt het nieuwe formulier nou op... weer 20 minuten van mijn leven aan een telefoon gehangen voor.. naja, niet niets, maar echt soepel is het niet.
Ik had juist een tablet in NL gekocht, en niet van een of andere chinese website, om, in geval van garantie, een wat makkelijkere afhandeling te hebben. Wordt hier niet echt blij van... helaas staan ze niet in de shop review.
Ik zal jullie op de hoogte houden, mochten andere mensen deze problemen ook hebben. Tip 1 voor garantie bij Blokker: bel meteen de klantenservice, dat bespaart je een stap in het proces.
Mijn scherm komt in de linker onderhoek omhoog en er komt nu stof onder de glasplaat.
Omruilen lijkt me niet heel zinvol aangezien iedereen hier blijkbaar last van heeft. Zo krijg ik alleen weer een nieuwe tablet met dezelfde mankementen. Tevens ben ik dan mijn hele setup en ICS install weer kwijt.
Ik wil het zelf gaan repareren. Glasplaat voorzichten verwijderen, schoonmaken en goed vast lijmen. Ik zie dat de glasplaat niet op dezelfde maat als de behuizing gemaakt is. De curve van de hoeken van het glas komt niet overeen met de binnencurve van de casehoeken. Beetje kansloos.
Ik wil het zelf gaan repareren. Glasplaat voorzichten verwijderen, schoonmaken en goed vast lijmen. Ik zie dat de glasplaat niet op dezelfde maat als de behuizing gemaakt is. De curve van de hoeken van het glas komt niet overeen met de binnencurve van de casehoeken. Beetje kansloos.
too old, too cold
en als je een iPad1 hoes koopt? die zitten voor zover ik weet, redelijk strak om de behuizing?Negakinu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:38:
Mijn scherm komt in de linker onderhoek omhoog en er komt nu stof onder de glasplaat.Omruilen lijkt me niet heel zinvol aangezien iedereen hier blijkbaar last van heeft. Zo krijg ik alleen weer een nieuwe tablet met dezelfde mankementen. Tevens ben ik dan mijn hele setup en ICS install weer kwijt.
ik heb er zelf geen last van, omdat de mijne al strak in de case zit
Wel merk ik, met de laatste -3 ROM, dat mijn toetsenbord enorm "laggy" is, en Dolphin en de interne browser lopen regelmatig vast
ben ik de enige met dit probleem?
Bij mij laat de rechter bovenhoek los. Ga hem ook niet terug brengen, want een vervangend exemplaar zal wel hetzelfde probleem hebben. Hij laat voornamelijk los bij gebruik van de tablet.
Nog even wachten totdat de lijm wat meer zacht is geworden zodat ik de bovenkant van het scherm wat verder los kan treken en dan er wat lijm tussen doen. Even nakijken welke lijm ik er het beste voor kan gebruiken.
Toetsenbord issue heb ik ook. Merk dat dat vooral voorkomt bij full size webpagina's en zeker als er ook er flash content bij zit. Wat ook raar is, is dat flash content mee scrollt buiten het scherm van de browser.
Nog even wachten totdat de lijm wat meer zacht is geworden zodat ik de bovenkant van het scherm wat verder los kan treken en dan er wat lijm tussen doen. Even nakijken welke lijm ik er het beste voor kan gebruiken.
Toetsenbord issue heb ik ook. Merk dat dat vooral voorkomt bij full size webpagina's en zeker als er ook er flash content bij zit. Wat ook raar is, is dat flash content mee scrollt buiten het scherm van de browser.
Ik heb vandaag mijn 2012 model ( TomTec ) binnen gekregen.
( mijn 2011 model is gesneufeld )
Wat me opviel is het volgende; Bij instellingen kan ik de resolute van de HDMI poort instellen.
De tablet draait nog op stock rom 2.3
Was dit al zo, en is dit ook zo in de 4.03 versies ? Ik kan het me niet herinneren van mijn 2011 model, daar stond dat dacht ik niet bij, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk.
( mijn 2011 model is gesneufeld )
Wat me opviel is het volgende; Bij instellingen kan ik de resolute van de HDMI poort instellen.
De tablet draait nog op stock rom 2.3
Was dit al zo, en is dit ook zo in de 4.03 versies ? Ik kan het me niet herinneren van mijn 2011 model, daar stond dat dacht ik niet bij, maar ik kan me ook vergissen natuurlijk.
Andronymus
ja dat was al zo bij ics gaat het automatisch bij 2.3 moet je kiezen
Het werkt!
[ Voor 97% gewijzigd door Carlo Adan op 20-03-2012 20:30 ]
Oh, oke, viel me niet eerder op. Inderdaad, bij 2.3 moest ik net nog kiezen maar heb nu 4.03 er op en gaat het automatisch. Nou ja, weer wat geleerd.ricardo70 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:03:
ja dat was al zo bij ics gaat het automatisch bij 2.3 moet je kiezen
Andronymus
Ik heb mijn Tomtec eens goed onderzocht en ben tot zo ver gekomen
dat mijn 1st versie van een redelijk hardware gids klaar is. hij best groot geworden 24mb en ben nog niet klaar maar dat komt door het aantal foto's en informatie. ook hoe je de touchscreen los kan krijgen staat er in.
hier het linkje
http://www.mediafire.com/?54xajkq706l7z41 Werkt niet meer zie even verder op in het forum staat de nieuwe.
ps het is een exe voor windows , ging even niet anders.het is gewoon een Autoplay bestand
dat mijn 1st versie van een redelijk hardware gids klaar is. hij best groot geworden 24mb en ben nog niet klaar maar dat komt door het aantal foto's en informatie. ook hoe je de touchscreen los kan krijgen staat er in.
hier het linkje
http://www.mediafire.com/?54xajkq706l7z41 Werkt niet meer zie even verder op in het forum staat de nieuwe.
ps het is een exe voor windows , ging even niet anders.het is gewoon een Autoplay bestand
[ Voor 12% gewijzigd door WoDo1 op 22-03-2012 22:58 ]
ik kan onder linux best het een en ander bekijken en het ziet er veelbelovend uitWoDo1 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:09:
Ik heb mijn Tomtec eens goed onderzocht en ben tot zo ver gekomen
dat mijn 1st versie van een redelijk hardware gids klaar is. hij best groot geworden 24mb en ben nog niet klaar maar dat komt de het aantal foto's en informatie. ook hoe je de touchscreen los kan krijgen.
hier het linkje
http://www.mediafire.com/?54xajkq706l7z41
@Jgelauff
thanks heb er ook wel even op zitten knutselen, moet nog een paar chips uit zoeken das best pittig en de boven printplaat zit muurvast geplakt dus ben nog even aan het bedenken hoe ik die los ga krijgen.
thanks heb er ook wel even op zitten knutselen, moet nog een paar chips uit zoeken das best pittig en de boven printplaat zit muurvast geplakt dus ben nog even aan het bedenken hoe ik die los ga krijgen.
Zou het denk je mogelijk zijn wanneer de Windows 8 editie voor Arm processoren uit is dit op onze Tablet te installeren?
langzaamaan begin ik steeds meer en meer gebruik te maken van mijn tab, helaas ervaar ik nu de HEMA cover wel een beetje als een irritatie.. ik heb het idee dat mijn tab daardoor een stuk dikker is, eigenlijk wil ik gewoon de iPad hoes, maar dan zonder t apple logootje erop 
straks maar even richting de MediaMarkt
heeft iemand een idee welke realtek chip gebruikt is ?.Ik kom niet verder dan ALC56 en dan nog 2 cijfers. het maakt nog al veel uit. want er zit veel verschil in. en is het laatste wat ik nog zoek voor mijn hardware gids
mvg
Wodo1
mvg
Wodo1
Goed bezig! Bedankt voor je werk!WoDo1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:52:
heeft iemand een idee welke realtek chip gebruikt is ?.Ik kom niet verder dan ALC56 en dan nog 2 cijfers. het maakt nog al veel uit. want er zit veel verschil in. en is het laatste wat ik nog zoek voor mijn hardware gids
mvg
Wodo1
too old, too cold
@ Negakinu ,
Thanks , had er alleen beter in moeten zetten dat je echt in de foto rond moet klikken voor de verschillende informatie. zit meer in dan je denkt. Mijn niet zo technische vriendin het laten testen en die klikte soms te vroeg weg.
Thanks , had er alleen beter in moeten zetten dat je echt in de foto rond moet klikken voor de verschillende informatie. zit meer in dan je denkt. Mijn niet zo technische vriendin het laten testen en die klikte soms te vroeg weg.
Ben benieuwd of je wat gevonden hebt! Mijn glasplaat zit ook niet zo stevig, dus ik zoek een hoes die em goed klemt. Wilde em al meenemen naar de mediamarkt...Yonah schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:33:
langzaamaan begin ik steeds meer en meer gebruik te maken van mijn tab, helaas ervaar ik nu de HEMA cover wel een beetje als een irritatie.. ik heb het idee dat mijn tab daardoor een stuk dikker is, eigenlijk wil ik gewoon de iPad hoes, maar dan zonder t apple logootje erop
Misschien vloeken in de kerk, maar ik denk er toch echt over na om mijn TomTec te verkopen. Hij is leuk om mee te spelen, zeker met android 4, maar ik wil toch echt stiekem over naar een ipad.
Heb ook niet echt een idee wat je er voor terug kan krijgen op MP
Heb ook niet echt een idee wat je er voor terug kan krijgen op MP
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Wat vind je dan de meerwaarde van een Ipad? Vriend van me heeft zo'n ding maar ik zie niet in wat er beter aan is behalve de mooiere afwerking en kunnen roepen dat je een Ipad hebt. Ik geniet net zo hard van mijn Xiron.
Agree, enige wat ik mis is een degelijke app waar ik me bladmuziek in pdf fullscreen kan tonen en notities op kan maken. Tot nu werkt kindle het prettigst voor me maar daar kan ik geen notities in maken.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:51:
Wat vind je dan de meerwaarde van een Ipad? Vriend van me heeft zo'n ding maar ik zie niet in wat er beter aan is behalve de mooiere afwerking en kunnen roepen dat je een Ipad hebt. Ik geniet net zo hard van mijn Xiron.
Ik gebruik hier momenteel MobileSheets voor.soeskip schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:14:
[...]
Agree, enige wat ik mis is een degelijke app waar ik me bladmuziek in pdf fullscreen kan tonen en notities op kan maken. Tot nu werkt kindle het prettigst voor me maar daar kan ik geen notities in maken.
Momenteel nog geen notities jammer genoeg, maar daar wordt aan gewerkt.
Zo, bluetooth music receiver besteld via dealextreme. Kijken of ik dan mijn tablet via bluetooth aan mijn stereo kan hangen. Nu bezig met google music te vullen. Kan ik lekker vanaf mijn tablet muziek streamen.
Ik vind het gewoon net niet helemaal prettig werken. Bijv wordfeud, als je een letter sleept naar een vakje dan blijft hij 9 van de 10 keer onderweg op een verkeerd vakje achter enzo. Misschien is het gewoon hoe ik het ervaarVerwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:51:
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Screen calibration geprobeerd? Check de market. Maar ik zou ook 600 euro aan een iPad uitgeven om fatsoenlijk Wordfeud te spelen hoor...Royz schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:24:
[...]
Ik vind het gewoon net niet helemaal prettig werken. Bijv wordfeud, als je een letter sleept naar een vakje dan blijft hij 9 van de 10 keer onderweg op een verkeerd vakje achter enzo. Misschien is het gewoon hoe ik het ervaar
too old, too cold
Verwijderd
Wat is "ME bladmuziek"? Normale bladmuziek is vaak gewoon PDF. Voor het afbeelden van PDF-bestanden en annoteren daarvan kan je evt. Mantano Reader gebruiken. Ik heb zelf de betaalde versie in gebruik (want die kost maar een paar euro) en ben daar erg tevreden mee.soeskip schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:14:
[...]
Agree, enige wat ik mis is een degelijke app waar ik me bladmuziek in pdf fullscreen kan tonen en notities op kan maken. Tot nu werkt kindle het prettigst voor me maar daar kan ik geen notities in maken.
UPDATE: oh, ik zie het al, je schrijft consequent 'me' waar je 'mijn' of 'mij' bedoelt...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 09:29 ]
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:27:
[...]
UPDATE: oh, ik zie het al, je schrijft consequent 'me' waar je 'mijn' of 'mij' bedoelt...
Daar hebben wel meer mensen last van hier op Tweakers. Telkens als ik een V&A advertentie zie met "bij deze me muismat in de verkoop want ik gebruik me muis niet meer" facepalm ik zo hard dat ik er een blauw oog aan over hou.
too old, too cold
Ik had al zo een opmerking verwacht, maar het gaat me om de manier waarop eht scherm bijv reageert op vinger aanraking.Negakinu schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:27:
[...]
Screen calibration geprobeerd? Check de market. Maar ik zou ook 600 euro aan een iPad uitgeven om fatsoenlijk Wordfeud te spelen hoor...
Dit zou eventueel te maken kunnen hebben met de hechting van de glasplaat. Ik vermoed dat als je de glasplaat zou verwijderen, volgens de tutorial die hier ijverig wordt samengesteld, en hem strak opnieuw hecht, je probleem voorbij kan zijn. Als er geen seal is tussen de beschermende glaslaag en het scherm zelf kan een aanraking verkeerd geregistreerd worden. Deze twee lagen moeten 1:1 op elkaar liggen.Royz schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:57:
[...]
Ik had al zo een opmerking verwacht, maar het gaat me om de manier waarop eht scherm bijv reageert op vinger aanraking.
Ik zelf vind het niet erg om zo iets repareren. Voor 200 euro verwacht ik ook geen iPad bouwkwaliteit. Ik kan me ook goed voorstellen dat er mensen zijn die liever gewoon meteen het driedubbele uitgeven en er zelf niet aan verder hoeven te sleutelen om het werkbaar te krijgen. Ik Tweak graag.
[ Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 22-03-2012 10:07 ]
too old, too cold
Kleine vraag, nu er een 2012 tomtec beschikbaar is, kun je dan beter die bij Bart smit kopen of is de Xiron bij Blokker nu identiek? Blokker zit in mijn woonplaats dus die koop ik liever maar als de 2012 Tomtec versie beter is neem ik die, wat is de mening hierover?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Inderdaad. Ik heb een iPad2 van 't werk gehad, maar gebruik deze niet meer. Ik stoorde mij steeds meer aan het gebrek aan aansluitingen (usb/sd), iTunes gedoe, zeer moeizame toegang tot lokale bestanden (geen file explorer/lastig bestanden delen tussen apps op het apparaat zelf) en aan het gesloten Apple principe. Natuurlijk kun je met diverse aanpassingen en trucs wel wat realiseren. Maar geef mij maar het gemak van Android. Voordelen heeft de Apple natuurlijk ook. Bouwkwaliteit.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:51:
Verwijderd
Die vraag is eerder al gesteld en beantwoord: Het zijn identieke tablets met maar 1 verschil: De Xiron heeft bluetooth en de Tomtec 2012 niet meer. Waar gaat je voorkeur naar uit (voor hetzelfde geld)?vandermark schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:35:
Kleine vraag, nu er een 2012 tomtec beschikbaar is, kun je dan beter die bij Bart smit kopen of is de Xiron bij Blokker nu identiek? Blokker zit in mijn woonplaats dus die koop ik liever maar als de 20120 Tomtec versie beter is neem ik die, wat is de mening hierover?
Tx @ patman70, kon het niet zo snel vinden, heb net de xiron besteld
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Verwijderd
De discussie hierover is opgepikt door Arnoud Engelfriet: http://blog.iusmentis.com...uxbroncode-vrij-te-geven/jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:30:
[...]
als aanvulling ik ben afgelopen vrijdag in een mailwisseling met TOM-TEC er achter gekomen dat zij niet eens (willen) snappen wat gpl betekend als kernel licentie en dat zij eigenlijk hun source moeten openbaren.
Hun antwoord :dat geld niet voor onze producten en nu doen we geen verdere mededelingen....
dus misschien moet iedereen in het bezit van een tomtec of xiron tablet eens gaan mailen met de vraag of ze de source van kernel mogen hebben.
Verwijderd
Nog even over de glasplaat: ik had er één waarvan de hele linkerkant bove de rest uitstak. Deze heb ik dan ook weer teruggestuurd naar Bart Smit en op het retourformulier zeer uitdrukkelijk vermeld dat men een goed afgewerkt exemplaar terug moesten sturen. Dat bericht is goed doorgekomen en binnen 5 dagen had ik een goed exemplaar. Wel heb ik bij Amazon een hoes besteld, dus ik maak over mijn scherm geen zorgen meer
Over een TomTec of Ipad: ik ga echt geen 500 euro dokken voor een iPad. Het prijsverschil is mij te groot als je vergelijkt wat je met beide apparaten kunt doen. Ik heb niet het gevoel dat ik nu iets mis op mijn Android tabelt. Alleen al de extra aansluitingen en memoryslot is voor mij al een pré. Ik ben dus 100% tevreden over mijn TomTec..
..Echter (en dat is vast op te lossen met een andere app): ik krijg bij de ebook app constant de melding dat de Booksprovider gestopt is. Even kijken of Aldiko een goed alternatief is. Dat is ook het enige waar ik nu nog tegen aanloop met de custom rom.
Over een TomTec of Ipad: ik ga echt geen 500 euro dokken voor een iPad. Het prijsverschil is mij te groot als je vergelijkt wat je met beide apparaten kunt doen. Ik heb niet het gevoel dat ik nu iets mis op mijn Android tabelt. Alleen al de extra aansluitingen en memoryslot is voor mij al een pré. Ik ben dus 100% tevreden over mijn TomTec..
..Echter (en dat is vast op te lossen met een andere app): ik krijg bij de ebook app constant de melding dat de Booksprovider gestopt is. Even kijken of Aldiko een goed alternatief is. Dat is ook het enige waar ik nu nog tegen aanloop met de custom rom.
Ik gebruik Aldiko voor boeken/epub en Perfectviewer voor comics/cbr/pdf.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:51:
too old, too cold
Verwijderd
Ok, dank voor de info. Het zal Aldiko gaan worden!Negakinu schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Ik gebruik Aldiko voor boeken/epub en Perfectviewer voor comics/cbr/pdf.Erg tevreden over beiden.
Ik zoek nog steeds iets dan PDF op landscape 2 pagina's laat zien voor magazines. Kan deze dat ook?Negakinu schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Ik gebruik Aldiko voor boeken/epub en Perfectviewer voor comics/cbr/pdf.Erg tevreden over beiden.
hé leuk..... cbr-utjes. (perfectviewer)
Nog niet aan gedacht. Leuk voor de kids
[ Voor 10% gewijzigd door driel24 op 22-03-2012 12:58 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Dat kan hij idd.Royz schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:40:
[...]
Ik zoek nog steeds iets dan PDF op landscape 2 pagina's laat zien voor magazines. Kan deze dat ook?
too old, too cold
Ik vind het echt briljant. Beter dan een hele stapel zware graphic novels met je meeslepen.driel24 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:58:
hé leuk..... cbr-utjes. (perfectviewer)
too old, too cold
Nu lekker een paar daagjes aan de gang met de custom 4.0 ROM op de 2012 TomTec.
Alles werkt eigenlijk wel top, heb Hacker keyboard geinstalleerd, is net een iets fijner keyboard dan normaal in ICS.
Wat me wel opvalt is dat hij zichzelf weleens reboot als je een game opent.
Games al Angry Birds (verschillende versies) Wordfeud, Wordfraud etc. etc.
Alles werkt eigenlijk wel top, heb Hacker keyboard geinstalleerd, is net een iets fijner keyboard dan normaal in ICS.
Wat me wel opvalt is dat hij zichzelf weleens reboot als je een game opent.
Games al Angry Birds (verschillende versies) Wordfeud, Wordfraud etc. etc.
Even tijd voor een rare vraag.
Ik zit nu op werk dus ik kan het niet even bekijken; ik ga volgende week op een business trip naar de US. Ontploft mijn lader als ik die op een omzet blokje plug?
Op zich niet zo'n vreemde vraag nu ik de bouwkwaliteit van dat ding voor geest haal (prima tevreden hoor, het werkt!)
Ik zit nu op werk dus ik kan het niet even bekijken; ik ga volgende week op een business trip naar de US. Ontploft mijn lader als ik die op een omzet blokje plug?
Op zich niet zo'n vreemde vraag nu ik de bouwkwaliteit van dat ding voor geest haal (prima tevreden hoor, het werkt!)
Neen dat gaat niet gebeuren , als je even op je oplader leest staat er 100 tot 240 volt en 50 en 60 Hz dus die werkt daar ook.Darkangle schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:53:
Even tijd voor een rare vraag.
http://wikitravel.org/nl/Elektrische_systemen
ik weet hoe het werkt (thanks anyways) echter mijn punt was dat ik op werk zat en de oplader dus niet bij de hand hebWoDo1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:23:
[...]
Neen dat gaat niet gebeuren , als je even op je oplader leest staat er 100 tot 240 volt en 50 en 60 Hz dus die werkt daar ook.![]()
http://wikitravel.org/nl/Elektrische_systemen
Ta! Da! hier is ie dan de Hardware Gids!!
1ste versie die echt naar mijn zin is, ben een heel eind gekomen dank zij wat hulp van hier , tegen een ieder die me geholpen heeft "thanks".
bij deze het linkje
mvg Wodo 1
http://www.mediafire.com/?dj8me87hoan7szr
1ste versie die echt naar mijn zin is, ben een heel eind gekomen dank zij wat hulp van hier , tegen een ieder die me geholpen heeft "thanks".
bij deze het linkje
mvg Wodo 1
Ja echt wel!Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:06:
Komt er bij jullie ook steeds meer stof onder het scherm ??
Mocht ik dit weekend tijd hebben dan ga ik proberen t scherm los te halen en te reinigen.
Komt het trouwens erg precies hoe je het scherm weer terugzet of is het daarna een kwestie van her-calibreren?
It's more fun to compute
Verwijderd
Volgens mij heb ik een uniek exemplaar. De glasplaat zit er netjes in en helemaal geen last van stof. Heb een Xiron.
Ik denk dat er wel gevallen tussen zitten die slechter zijn en dat de bouwkwaliteit chinees is dat zie je ook wel, maar daar is de prijs ook naar. Maar er zijn hier maar een paar mensen die het melden (let wel er zijn al bijna 500 downloads van de 4.0.3 versie) dus ik weet niet hoe uniek jou exemplaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:06:
Volgens mij heb ik een uniek exemplaar. De glasplaat zit er netjes in en helemaal geen last van stof. Heb een Xiron.
Ik denk dat er meer tevreden mensen zijn.
Verwijderd
Ben benieuwd hoe je het scherm gaat schoonmaken als het los is .Iemand nog een idee wat voor lijm te gebruiken om het weer vast te zetten ?.Scherm gewoon weer terugzetten kan maar op een manieer omdat hij rechtsonder met dat lintkabeltje aan het scherm zit.Catsefrats schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:36:
[...]
Ja echt wel!
Mocht ik dit weekend tijd hebben dan ga ik proberen t scherm los te halen en te reinigen.
Komt het trouwens erg precies hoe je het scherm weer terugzet of is het daarna een kwestie van her-calibreren?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 10:28 ]
MOOI !!!!!WoDo1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:20:
bij deze het linkje
mvg Wodo 1![]()
+1
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Verwijderd
Net de glasplaat van de xiron even met een fohn warmgemaakt .Schermpje komt dan zo los stofvrij gemaakt scherm er weer op weer warm gemaakt en vast .
Goed gedaan hoor.WoDo1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:20:
bij deze het linkje
mvg Wodo 1![]()
Verwijderd
Handige verzameling PDF-bestanden en plaatjes. Maar waarom die executable? (niet dat ik 'm ga uitvoeren, ik kijk wel uit: die PDF-bestanden en plaatjes kan ik zelf wel klikken).WoDo1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:20:
bij deze het linkje
mvg Wodo 1![]()
Echt heel handig! Mooi om in de TS te verwerken!WoDo1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:20:
bij deze het linkje
mvg Wodo 1![]()
Hoe kom ik terug in het overzicht nadat ik op bijvoorbeeld de speakers heb geklikt?
[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 23-03-2012 12:07 ]
too old, too cold
nog niks, ik was al bij Xenos geweest, maar daar hebben ze ook niks,.. alles wat ik vind is "bulky" mischien toch de apple versie maar kopen danRTBravo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:10:
[...]
Ben benieuwd of je wat gevonden hebt! Mijn glasplaat zit ook niet zo stevig, dus ik zoek een hoes die em goed klemt. Wilde em al meenemen naar de mediamarkt...
Precies, hier nog een tevreden mens, ICS versie 3 probleemloos draaiend op een tablet zonder stofjes of loszittende glasplaatjgelauff schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:27:
[...]
Ik denk dat er wel gevallen tussen zitten die slechter zijn en dat de bouwkwaliteit chinees is dat zie je ook wel, maar daar is de prijs ook naar. Maar er zijn hier maar een paar mensen die het melden (let wel er zijn al bijna 500 downloads van de 4.0.3 versie) dus ik weet niet hoe uniek jou exemplaar is.
Ik denk dat er meer tevreden mensen zijn.
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
WoW! Thnxs!WoDo1 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:20:
bij deze het linkje
mvg Wodo 1![]()
Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan
Thanks allemaal. Zal even snel wat antwoorden geven, als er voor de rest nog vragen of suggesties zijn kan je beter een privé berichtje naar mij sturen. Anders word het hier een wirwar van vragen en dat is denk ik niet de bedoeling.
@Bealdaeg
Aangezien ik geen software man ben, en ik ook nog video en flash bestanden heb.Was dit het enige wat ik mij kon bedenken dat voor mij zou gaan werken om alles aan elkaar te knopen, Kende dit programma nog van vroeger en kan daar dus wel redelijk mee overweg . Zo lang als ik de executable maar zelf maak ben ik niet zo bang voor een virus of zo.Word tevens ook nog een keer gescand als ik upload naar mediafire.
@ Negakinu
Rechts onderin zou een terug knop moeten zitten. omdat je van af meerdere foto's op speakers terecht kan komen, had ik er voor gekozen om je terug te sturen naar het overzicht van de binnen kant.
m.v.g
WoDo1
@Bealdaeg
Aangezien ik geen software man ben, en ik ook nog video en flash bestanden heb.Was dit het enige wat ik mij kon bedenken dat voor mij zou gaan werken om alles aan elkaar te knopen, Kende dit programma nog van vroeger en kan daar dus wel redelijk mee overweg . Zo lang als ik de executable maar zelf maak ben ik niet zo bang voor een virus of zo.Word tevens ook nog een keer gescand als ik upload naar mediafire.
@ Negakinu
Rechts onderin zou een terug knop moeten zitten. omdat je van af meerdere foto's op speakers terecht kan komen, had ik er voor gekozen om je terug te sturen naar het overzicht van de binnen kant.
m.v.g
WoDo1
Verwijderd
Net mijn Targus case binnengekregn via Amazon en wat een fraai exemplaar is dit zeg! Tablet past er prima in; ik hoefde niet eens erg te priechelen alle aansluitingen zijn goed bereikbaar. Alleen de Esc button ligt tegen het 'hoekje' aan' maar tot nu toe levert dit geen probleem op. Gisteren via de helpdesk van TomTec ook een 2e netstroomadapter besteld..kosten slechts 7,50 euro incl. verzendkosten!
Steeds als ik contact zoek , dan krijg ik te horen dat ze er niet meer zijn en ik de site in de gaten moet houden...Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:21:
Net mijn Targus case binnengekregn via Amazon en wat een fraai exemplaar is dit zeg! Tablet past er prima in; ik hoefde niet eens erg te priechelen alle aansluitingen zijn goed bereikbaar. Alleen de Esc button ligt tegen het 'hoekje' aan' maar tot nu toe levert dit geen probleem op. Gisteren via de helpdesk van TomTec ook een 2e netstroomadapter besteld..kosten slechts 7,50 euro incl. verzendkosten!
Heb jij het telefonisch besteld of middels een mail?
Verwijderd
Ik heb een mail gestuurd met het verhaal dat ik de adapter nogal eens vergeet (wat ook echt het geval is, want het ding ligt vaker op mijn werk dan thuis). Ik kreeg vrij direct een mail terug met daarin vermeld dat, wanneer ik 7,50 zou overmaken, de adapter gelijk opgestuurd zou worden.
Heb je toevallcig een linkje naar je case?Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:21:
En is het een slanke case.. of een beetje "bulky" zoals die ik nu heb?
tomtec heeft de android 4 handleidingen vast geplaatst op hun helpdesk site
en praten in eens over een ander type nummer in de handleiding
en op de xiron helpdesk site dus niet
en praten in eens over een ander type nummer in de handleiding
en op de xiron helpdesk site dus niet
[ Voor 41% gewijzigd door jgelauff op 23-03-2012 19:48 ]
@ Jegelauf
idd erg grappig dat de tablet in eens 7659 genaamd is , ben benieuw welke tablets ze precies gaan upgraden.
De 2011 of 2012 , allebei lijkt mij het meest logisch.
idd erg grappig dat de tablet in eens 7659 genaamd is , ben benieuw welke tablets ze precies gaan upgraden.
De 2011 of 2012 , allebei lijkt mij het meest logisch.
grappig uit de handleiding:
market niet standaard zichtbaar
mtp is blijkbaar enige mogelijkheid voor filetransfer
bluetooth wordt niet over gepraat
market niet standaard zichtbaar
mtp is blijkbaar enige mogelijkheid voor filetransfer
bluetooth wordt niet over gepraat
Verwijderd
@Yohah - Het linkje was al eerder vermeld in dit topic:
Deze case is héél stevig en niet bepaals slank te noemen. Hij biedt wel een hele goede bescherming voor je tablet.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:21:
[...]
Deze past prima: