Daar heb ik geen last van.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:48:
hebben sommige ook last dat de 10 inch tablet of 8 inch tablet zo slecht oplaadt??? bij de 8 inch moet je nog al het stekkertje heen en weer halen, voordat die echt oplaadt, dus je kan je tablet niet uitzetten, want als je dan de volgende morgen kijkt, is die niet opgeladen.Dit hadden ze anders moeten oplossen.
Voor de mensen met de 2012 versie van de tomtec zijn er nu ook 3 versies beschikbaar van de custom rom versie 4.0.3-3.
Deze kunnen geflashed worden met rkbatchtool.
Tablet wordt gewist!
zorg dat je tablet is opgeladen.
zet je tablet uit
download rkbatchtool
download via de keuze lijst hieronder een versie van de rom.
pak beide uit.
sluit de usb kabel aan op je pc.
houd esc ingedrukt en sluit de usb kabel aan op het tablet.
als je dit nog nooit gedaan hebt zal je pc gaan vragen om drivers.
deze kun je hier downloaden.
als alles is goed gegaan dan heb je nu een RK29 Device
start dan rkbatchtool op (als administrator)
als het goed is er 1 vakje groen (anders is tablet niet goed aangesloten op pc of drivers zijn niet geinstalleerd)
select rechtbovenin op '...' knop de update.img die je al gedownload en uitgepakt had.
druk dan op upgrade.
en wacht dan even rustig af.
als alles is goedgegaan zal er een run ok verschijnen en tablet zal gaan rebooten.
soms verschijnt er een fail bij de check aan het eind, de praktijk leert dat als je dan het tablet afkoppelt en opstart hij prima zal werken.
Deze kunnen geflashed worden met rkbatchtool.
Tablet wordt gewist!
zorg dat je tablet is opgeladen.
zet je tablet uit
download rkbatchtool
download via de keuze lijst hieronder een versie van de rom.
pak beide uit.
sluit de usb kabel aan op je pc.
houd esc ingedrukt en sluit de usb kabel aan op het tablet.
als je dit nog nooit gedaan hebt zal je pc gaan vragen om drivers.
deze kun je hier downloaden.
als alles is goed gegaan dan heb je nu een RK29 Device
start dan rkbatchtool op (als administrator)
als het goed is er 1 vakje groen (anders is tablet niet goed aangesloten op pc of drivers zijn niet geinstalleerd)
select rechtbovenin op '...' knop de update.img die je al gedownload en uitgepakt had.
druk dan op upgrade.
en wacht dan even rustig af.
als alles is goedgegaan zal er een run ok verschijnen en tablet zal gaan rebooten.
soms verschijnt er een fail bij de check aan het eind, de praktijk leert dat als je dan het tablet afkoppelt en opstart hij prima zal werken.
Heb je een extra sdcard in je tablet?
dan heb je de keus uit 3 versies- Versie met 2gb ruimte om apps te installeren de extra (externe sdcard) als default sd-card met 567MB interne ruimte voor data zoals foto's muziek: 4.0.3-3 http://www.mediafire.com/?xc1eq1llbd17fji
- Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB als default sd-sdcard voor data zoals foto's muziek en de extra sdcard als external_sd: 4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?df5t1nzu6opx3in
- Versie met 1gb ruimte om apps te installeren met 1,6GB ruimte als default sd-card voor data zoals foto's muziek en de extra sdcard als external_sd: 4.0.3-3-isd-1GB http://www.mediafire.com/?kexi2ei6ke10557
heb je geen extra sd card in je tablet?
dan heb je de keus uit 2 versies- Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB ruimte voor data zoals foto's muziek:
4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?df5t1nzu6opx3in - Versie met 1gb ruimte om apps te installeren met 1,6GB ruimte voor data zoals foto's muziek:
4.0.3-3-isd-1GB http://www.mediafire.com/?kexi2ei6ke10557
mmm de arm cpu loopt dan wss wel op 1.2 ipv 1 ghzjgelauff schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:10:
[...]
Ik verwacht niet direct vooruitgang bij een rom van tomtec

Inderdaad: geen nieuws is goed nieuws. Ik ben erg tevreden met je rom. Dank!jgelauff schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:17:
Het is erg rustig hier de afgelopen dagen, iedereen tevreden met 4.0.3-3?
Morgen dus ook beschikbaar voor de 2012 versie van de tomtec.
Dat deed de CPU in ieder geval niet in de "officiele" 4.0.3. versie van Newsmy voor de K97, die ik op m'n Xiron tablet heb gehad.AndroidFreakie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:08:
[...]
mmm de arm cpu loopt dan wss wel op 1.2 ipv 1 ghz
Daarin draaide de CPU ook gewoon op 1008MHz.
Hier ook op de 10" Blokker. Het voelt soms alsof de socket slecht contact met het moederbord maakt. Moet vaak freubelen om de laadstatus te krijgen. Bij het plaatsen van de stekker merk je bij de laatste 2mm weerstand. Bij doorduwen klikt hij goed vast, al moet ik zeggen dat ik niet zeker weet of dit doorduwen de bedoeling is... Als het laden niet begint tik ik een paar keer op de tablet bij de connector en laa(d)t hem verder met rust.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:48:
hebben sommige ook last dat de 10 inch tablet of 8 inch tablet zo slecht oplaadt??? bij de 8 inch moet je nog al het stekkertje heen en weer halen, voordat die echt oplaadt, dus je kan je tablet niet uitzetten, want als je dan de volgende morgen kijkt, is die niet opgeladen.Dit hadden ze anders moeten oplossen.
Wellicht zit het probleem niet direct in de versie van Android die op je tablet draait maar meer in het rooten.Catsefrats schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:05:
[...]
Omega, t gaat mij om het volgende probleempje:
Kan Tomtec de garantie weigeren omdat er een niet-originele firmware op zit?
Had het over stofjes onder de glasplaat, niet over dode pixels...
Andere firmware heeft geen invloed op het binnendringen van stofjes...
Android is gewoon het besturingssysteem...ik ben toch vrij om gelijk welk besturingssysteem dan ook op mijn hardware te draaien?
Wanneer je de tablet Root heb je toegang tot apps welke je normaal niet kunt draaien.
Daar zitten apps bij die wel degelijk schade aan je hardware zouden kunnen veroorzaken, zoals bijv. het tunen van cpu snelheid enz. Dus wellicht dat dat buiten de garantie zal vallen, maar wanneer je hem voordat je hem terug brengt / stuurt voor garantie terug zet naar stockrom is die root er ook af, dus of ze iets hard kunnen maken ? ik denk het niet. En stofjes onder de glasplaat moet volgens mij gewoon binnen de garantie vallen, ongeacht welk besturingsysteem je hebt. Dat zou hetzelfde zijn als bijv. je aansluiting voor de adapter het niet meer goed doet, zoals bij andere mensen hier op het forum. Dat heeft niets met het besturingsysteem te maken.
Andronymus
Een beetje on topic blijven graag, hoe garantie werkt of kan werken heeft niet echt iets met dit tablet te maken.
...in dit geval wel een beetje, omdat het mij er om gaat, mocht ik besluiten hem ter reparatie aan te bieden (om de stofjes te laten verwijderen), ik vooraf liever zekerheid wil hebben of ik het tablet in de originele staat (stockROM) moet aanbieden óf dat ik gewoon de ICS 4 custom ROM er op kan laten staan.jgelauff schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:35:
Een beetje on topic blijven graag, hoe garantie werkt of kan werken heeft niet echt iets met dit tablet te maken.
Heb nl. liever geen zin om WÉÉR alles opnieuw te moeten flashen en installen...
It's more fun to compute
Beetje een nondiscussie... Je krijgt hier van niemand zekerheid. Als echt je zekerheid wil, gewoon de stock erop zetten. Anders blijft het een gok...Catsefrats schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:39:
[...]
...in dit geval wel een beetje, omdat het mij er om gaat, mocht ik besluiten hem ter reparatie aan te bieden (om de stofjes te laten verwijderen), ik vooraf liever zekerheid wil hebben of ik het tablet in de originele staat (stockROM) moet aanbieden óf dat ik gewoon de ICS 4 custom ROM er op kan laten staan.
Maak dan een backup van alles met Titanium backup, de pro versie kan zonder installatie dialoog alles restoren (scheelt een hoop geklik). Die kan je overigens ook met paypal kopen. http://matrixrewriter.com/android/Catsefrats schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:39:
[...]
...in dit geval wel een beetje, omdat het mij er om gaat, mocht ik besluiten hem ter reparatie aan te bieden (om de stofjes te laten verwijderen), ik vooraf liever zekerheid wil hebben of ik het tablet in de originele staat (stockROM) moet aanbieden óf dat ik gewoon de ICS 4 custom ROM er op kan laten staan.
Als je hem opstuurt krijg je misschien gewoon model 2012 terug en heb je ook niets. Maar goed we praten hier dus hoe kmb europe omgaat met garantie en niet over het tablet vandaar mijn opmerking off topic.
En andere optie is nog steeds glasplaat zelf los halen, schoonmaken en dicht maken.
En andere optie is nog steeds glasplaat zelf los halen, schoonmaken en dicht maken.
Okidokie...over tot de orde van de dagjgelauff schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:56:
Als je hem opstuurt krijg je misschien gewoon model 2012 terug en heb je ook niets. Maar goed we praten hier dus hoe kmb europe omgaat met garantie en niet over het tablet vandaar mijn opmerking off topic.
It's more fun to compute
Ik neem aan dat je met clicks bedoeld dat de tablet reageerd alsof op die plek het scherm aangeraakt wordt ?EMP schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:30:
Wegens weinig tijd nog niets kunnen updaten hier. Ik wilde het eigenlijk wel gaan doen, maar heb de laatste tijd problemen dat mijn Xiron 'rechtsonder' ongeveer 2 cm uit de hoek (diagonaal) random clicks genereert. Soms een half uur niet, en dan tien keer per minuut...
Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Is dit repareerbaar, of is hij echt niet goed en moet ik garantie gaan halen (firmware is nog origineel en hij heeft altijd in een (hema ipad)hoes gezeten, dus zou geen probleem moeten zijn).
Probeer hem eens terug naar fabrieksinstellingen te zetten, kijken of dat helpt.
Om dat te doen ga je bij instellingen naar privacy daar vind je de optie terug zetten naar fabrieksinstellingen.
p.s. de gegevens OP de tablet gaan dan verloren, gegevens op SD kaart etc. blijven bestaan.
Na het instellen van fabrieksinstellingen zal het touchscreen opnieuw callibreren.
Mocht dat niet helpen, dan zou ik ( als ik jou was... ) toch aanspraak maken op de garantie, want dat hoort toch niet te gebeuren lijkt me, en het maakt de tablet lastig bruikbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Olakius op 14-03-2012 22:59 ]
Andronymus
Verwijderd
Vraagjes aan jgelauff:
Hallo ongelooflijke kenner...
Ik bezit de ultimate 10'inch versie van tomtec
Ik heb die gekocht bij Bart Smit Antwerpen,vorige maand (februari).
Nu draait die op je ICS 4-2 met de novalauncher.
Vraagjes:
- Lost je versie ICS 4.0.3 het geheugenprobleem van 1008 ipv van de volle 1200 op?
- weet jij hoe ik ervoor kan zorgen dat live-tv (yelo telenet) niet hapert?
- hoe kan ik dat ellendig beeld (splashscreen van newsmy (wereldbol met die handen) verwijderen?
Sinds enkele dagen zitten er precies witte stofvlekjes achter de glasplaat... wat nu ?
voorts alle lof voor je werk !
Hallo ongelooflijke kenner...
Ik bezit de ultimate 10'inch versie van tomtec
Ik heb die gekocht bij Bart Smit Antwerpen,vorige maand (februari).
Nu draait die op je ICS 4-2 met de novalauncher.
Vraagjes:
- Lost je versie ICS 4.0.3 het geheugenprobleem van 1008 ipv van de volle 1200 op?
- hoe kan ik dat ellendig beeld (splashscreen van newsmy (wereldbol met die handen) verwijderen?
Sinds enkele dagen zitten er precies witte stofvlekjes achter de glasplaat... wat nu ?
heb dit zelf voor gehad en is toen probleemloos omgewisseld. achteraf maakte ik wel de bedenking dat het begonnen was na gebruik van een usb stick en dat de tablet daar tamelijk warm werd. in ieder geval de nieuwe heeft dit niet ook niet bij gebruik van een usb stickOlakius schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:21:
[...]
Ik neem aan dat je met clicks bedoeld dat de tablet reageerd alsof op die plek het scherm aangeraakt wordt ?
Probeer hem eens terug naar fabrieksinstellingen te zetten, kijken of dat helpt.
Om dat te doen ga je bij instellingen naar privacy daar vind je de optie terug zetten naar fabrieksinstellingen.
p.s. de gegevens OP de tablet gaan dan verloren, gegevens op SD kaart etc. blijven bestaan.
Na het instellen van fabrieksinstellingen zal het touchscreen opnieuw callibreren.
Mocht dat niet helpen, dan zou ik ( als ik jou was... ) toch aanspraak maken op de garantie, want dat hoort toch niet te gebeuren lijkt me, en het maakt de tablet lastig bruikbaar.
- Lost je versie ICS 4.0.3 het geheugenprobleem van 1008 ipv van de volle 1200 op?Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:32:
Vraagjes aan jgelauff:
Vraagjes:
Dit is geen geheugen probleem, ik zou het zelfs geen probleem willen noemen.
je bedoelt dat de cpu op max 1008mhz is gezet en niet op de verwachte 1200mhz zoals dat bij 2.3 wel was.
ik heb nog geen enkele rk2918 ics rom gezien waar de processor verder is opgeschroefd dan 1008mhz, sterker nog de aanduidingen bij de leveranciers zijn veranderd van geklokt op 1,2 Ghz naar geleverd met 1,2 Ghz CPU wat natuurlijk een enorm verschil is. Ik denk dat bij klokken op 1,2 GHz er een negatief effect ontstaat op stabiliteit, accu duur, warmtevorming in combinatie met ICS dat de CPU voorlopig op 1008mhz blijft draaien.
Ik zelf ervaar dit absoluut niet als een probleem, sterker nog de benchmarks wijzen dat ook uit.
Dit kan diverse oorzaken hebben, dat lijkt me zo een beetje moeilijk te beoordelen.
je hebt het hier over 2 zaken.
het splashscreen is de wereldbol met handen en zit in zowel de boot.img al de recovery.img als bootlogo.rle
de animatie zit in de systeem.img als /media/bootanimation.zip
de laaste kun je zelf veranderen aangezien je root toegang hebt (zijn ook tooltjes voor om makkelijk een ander te kiezen.)
de bootlogo.rle is een image in een speciaal format dat je kan veranderen maar dan moet je de boot.img aanpassen en opnieuw flashen.
Verwijderd
Dankjewel voor de antwoorden.
ik heb het inderdaad over het bootlogo. De bootanimation heb ik ondertussen al gevonden dankzij info hier op tweakers. Kun je me een heldere uitleg geven over hoe ik moet aanpassen en opnieuw flashen aub?. Of verwijzen waar dat hier ergens staat beschreven? Of kan ik dat bestand ergens vinden, via de tablet zelf?
Wat is er, in mensentaal, dan beter aan de 4.0.3 versie dan de 4.0.2 versie?
Kan ik ergens drivers vinden voor windows 7 om deze tablet vlot te herkennen? Zodat ik meer dan enkel toegang tot de sd-card krijg
Dankjewel!
ik heb het inderdaad over het bootlogo. De bootanimation heb ik ondertussen al gevonden dankzij info hier op tweakers. Kun je me een heldere uitleg geven over hoe ik moet aanpassen en opnieuw flashen aub?. Of verwijzen waar dat hier ergens staat beschreven? Of kan ik dat bestand ergens vinden, via de tablet zelf?
Wat is er, in mensentaal, dan beter aan de 4.0.3 versie dan de 4.0.2 versie?
Kan ik ergens drivers vinden voor windows 7 om deze tablet vlot te herkennen? Zodat ik meer dan enkel toegang tot de sd-card krijg
Dankjewel!
even snel antwoord:
4.0.3-3 t.o.v. 4.0.3-2
full market
apps naar sd card verplaatsen
tablet weer als mass-storage aan te koppelen
nova launcher is geupdate
snelheid
boot.img aanpassing kan ik vanavond wel wat links voor sturen of iets voor typen maar ben nu op het werk dus geen tijd
faq ga je gang om een begin te maken, Topic start onderhoud ik volgens mij op dit moment helemaal alleen en ik heb er geen tijd voor. Wil het wel plaatsen.
4.0.3-3 t.o.v. 4.0.3-2
full market
apps naar sd card verplaatsen
tablet weer als mass-storage aan te koppelen
nova launcher is geupdate
snelheid
boot.img aanpassing kan ik vanavond wel wat links voor sturen of iets voor typen maar ben nu op het werk dus geen tijd
faq ga je gang om een begin te maken, Topic start onderhoud ik volgens mij op dit moment helemaal alleen en ik heb er geen tijd voor. Wil het wel plaatsen.
Op enkele dozen in de bart smit plakte gisteren een gele sticker dat de tablet binnenkort naar android 4.0 geüpdated kan worden.
Verwijderd
Heb afgelopen week net een mail gehad van de TomTec helpdesk over de officiele ICS update:
Geachte Heer, Mevrouw,
Helaas kunnen wij nog geen verwachte datum geven voor de update maar doen
ons best om de update zo snel mogelijk beschikbaar te maken,
wij willen u adviseren onze website helpdesk.tom-tec.eu in de gaten te houden.
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
Schiet dus nog niet echt op...
Geachte Heer, Mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
dat is al een tijdje oud nieuwsTeun_2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:02:
Op enkele dozen in de bart smit plakte gisteren een gele sticker dat de tablet binnenkort naar android 4.0 geüpdated kan worden.
Waarom zou je wachten?Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:10:
Heb afgelopen week net een mail gehad van de TomTec helpdesk over de officiele ICS update:
Geachte Heer, Mevrouw,
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
@Jgelauff thanks voor de info scheelt weer eens een keer flashen om daar achter te komen.
ik geniet ondertussen echt van mij n tabletje.
Eerder had ik de Yarvik 450, 10" met resistief scherm, toen deed ik er niet zoveel mee, maar deze is echt een compagnon, ik neem m mee naar mn werk, tijdens het reizen, etc. etc.
Eerder had ik de Yarvik 450, 10" met resistief scherm, toen deed ik er niet zoveel mee, maar deze is echt een compagnon, ik neem m mee naar mn werk, tijdens het reizen, etc. etc.
Ik heb zojuist de rom (custom rom versie 4.0.3-3) erop gezet "zonder sd > versie1"
Alles is gelukt ! maar nu heb ik geen wifi meer.
Hij wil niet eens inschakelen. Als ik op Wifi "aan" druk.
Komt er "wifi inschakelen" in beeld. Daarna gaat hij van zelf weer op wifi "uit"
Komt er "wifi inschakelen" in beeld. Daarna gaat hij van zelf weer op wifi "uit"
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
dan heb je de verkeerde versie geflashed dus een 2012 versie op een 2011 tablet of een 2011 versie op een 2012 tabletdriel24 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:02:
Ik heb zojuist de rom (custom rom versie 4.0.3-3) erop gezet "zonder sd > versie1"
ah.... Ik heb inderdaad de 2011. en heb de 2012 genomen ! jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"jgelauff schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:06:
[...]
dan heb je de verkeerde versie geflashed dus een 2012 versie op een 2011 tablet of een 2011 versie op een 2012 tablet
Heerlijk... zo'n duidelijk en snel antwoord !
Thanks voor de tips. Alles gedaan, maar het touchscreen blijft niet goed. Momenteel kan ik de L niet eens indrukken.Olakius schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:21:
Berichtje naar de klantenservice van de Blokker gestuurd (moet blijkbaar met appraten > 130 euro) voor garantie.
Bah, zit ik een tijdje zonder (al ging het de laatste weken al niet te best door die touchscreen)
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Nu ben ik al best tevreden over deze tablet, maar er zijn toch nog wel een paar dingen waar ik naar uit kijk als die kernel of SDK nu eens vrij komt,(met de komst van de RK30 is er zicht op,) ben nu aan het stoeien met de dalvik turbo, er zijn al Italiaanse RK29 tablets die ext4 lopen en zelfs dat is niet het beste heb ik begrepen om als file systeem te gebruiken. Er is dus zeker nog wat werk te doen, maar deze tablet is nog lang niet op het maximum van zijn kunnen.
even wat anders, een stukje totaal nutteloze huisvlijt de Rockchip batch tool in het Nederlands gewoon omdat het kan.
http://www.mediafire.com/?rmdxep9w4piod25
even wat anders, een stukje totaal nutteloze huisvlijt de Rockchip batch tool in het Nederlands gewoon omdat het kan.
http://www.mediafire.com/?rmdxep9w4piod25
Verwijderd
Vanavond de ics rom voor de 2012 versie geflashed
En alles werkt perfect ben tot op heden geen rare dingen tegen gekomen
met als uitzondering dat rootexplorer geen root toegang geeft tot system apps en daarna een FC geeft
maar dat deed die ook al in de gingerbread versie die had ik al wel geroot
het is helemaal niet belangrijk,voor de rest prima werk geleverd
dank je wel!!
En alles werkt perfect ben tot op heden geen rare dingen tegen gekomen
met als uitzondering dat rootexplorer geen root toegang geeft tot system apps en daarna een FC geeft
maar dat deed die ook al in de gingerbread versie die had ik al wel geroot
het is helemaal niet belangrijk,voor de rest prima werk geleverd
dank je wel!!
Ik was al benieuwd of er tevreden 2012 versie gebruikers waren,
leuk om te horen.
graag gedaan
leuk om te horen.
graag gedaan
Verwijderd
Nou bijdeze
ik heb nog een C91 ZT tablet 10 inch die was van oorsprong android 2.2 die is inmiddels ook ics geworden
en daar loopt ics ook heel mooi op,en is wel van betere kwaliteit dan "onze " Tomtec/Xiron tablets
dan bedoel ik de hardware
Maar ben nu heel tevreden met deze Tomtec 10 en prijs/ prestatie is meer dan goed
PS ik heb een HUWEI E1750 usb dongle die werkt ook op bijna alle android tablets(zonder pin code)
ik heb nog een C91 ZT tablet 10 inch die was van oorsprong android 2.2 die is inmiddels ook ics geworden
en daar loopt ics ook heel mooi op,en is wel van betere kwaliteit dan "onze " Tomtec/Xiron tablets
dan bedoel ik de hardware
Maar ben nu heel tevreden met deze Tomtec 10 en prijs/ prestatie is meer dan goed
PS ik heb een HUWEI E1750 usb dongle die werkt ook op bijna alle android tablets(zonder pin code)
Heeft iemand na het geweldige werk van jgelauff (dank daarvoor) bluetooth werkend op de 2012?, of blijkt dat BT niet meer aanwezig is in de nieuwe hardware?
Welke versie met extra (32gb) kaart is de fijnste?
Ik heb redelijk veel apps maar ook veel films die ik wil opslaan.
Ik zal er vast overheen hebben gelezen, maar kan ik rooten en flashen met de micro SD erin?
Hoor graag jullie ervaringen.
Ik zal er vast overheen hebben gelezen, maar kan ik rooten en flashen met de micro SD erin?
[ Voor 23% gewijzigd door Carlo Adan op 16-03-2012 00:00 ]
Ik heb zowel de gewone WIFI als de 3G versie in gebruik. Al heb ik de 3G aansluiting nog niet veel gebruikt is het wel een handige optie.jgelauff schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:55:
...
Is er überhaupt iemand met de 3G versie hier?
heb je de 3g versie nog op stockrom draaien?MrFrankie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 05:42:
[...]
Ik heb zowel de gewone WIFI als de 3G versie in gebruik. Al heb ik de 3G aansluiting nog niet veel gebruikt is het wel een handige optie.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een xiron2011 en een xiron 2012 ?
volgens tomtec niets maar volgens ons heeft de 2012 een andere wifi driver en geen bluetooth.driel24 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:54:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een xiron2011 en een xiron 2012 ?
"DE" Rom werkt echt goed.
Mis alleen een app killer... of zit deze ergens verstopt.
Als je veel een het rommelen bent start je van alles op en dat blijft allemaal op de achtergrond mee
draaien. Met de stock rom draaide ik dan zo'n app killer en dan zag je echt een hoop apps.
Mis alleen een app killer... of zit deze ergens verstopt.
Als je veel een het rommelen bent start je van alles op en dat blijft allemaal op de achtergrond mee
draaien. Met de stock rom draaide ik dan zo'n app killer en dan zag je echt een hoop apps.
moet je zelf installeren als je daar controle over wil hebben. Android killed wel apps op een gegeven moment maar dat duurt wel even.
tja.... welke versie is nogal persoonlijk, maar ik gebruik versie 2Carlo Adan schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:54:
Welke versie met extra (32gb) kaart is de fijnste?
Je kunt films etc. ook op de sd kaart opslaan uiteraard, met 32 gb heb je ruimte zat lijkt me.
Staat allemaal duidelijk omschreven maar even ter verduidelijking voor jou :
- bij het flashen naar een nieuwe custom ROM uit dit Topic is je tablet al geroot, dat hoef je dus niet apart te doen.
- bij het kiezen van een custom ROM die geschikt is voor gebruik met externe SD kaart, zoals jij hebt kun je je SD kaart gewoon laten zitten tijdens het flashen. Sterker nog, volgens mij gaat het juist handiger wanneer je hem er gewoon in laat.
goed bedoelde tip: Gebruik svp de zoek functie rechtsboven, je kunt veel vragen zelf beantwoorden omdat deze vaak al behandeld zijn.
Succes !
Andronymus
Verwijderd
Hallo,
ik sta op het punt om mijn tablet terug te sturen naar TOMTEC voor die befaamde lichte spikkeltjes / stofdeeltjes achter de glasplaat. Ze zijn vooral zichtbaar wanneer de tablet uit staat. Het zijn (als ik de uitleg goed heb begrepen) geen dode pixels. Ook stel ik me vragen bij het opladen dat die enkel doet als de tablet aan blijft staan.
Na een mailtje aan tomtec met die probleemmelding, waren ze vrij snel van antwoord dat ik de tablet goed ingepakt samen met een kopie van het aankoopbewijs + wat extra info moet opsturen.
Ondertussen alle aps en eigen documenten geback-upt op SD-card en die eruit gehaald. Nu de tablet nog enkel terug flashen naar de originele androidversie
Vragen:
- Iemand ervaring mee hoelang je je tablet dan kwijt bent? (ben er gehecht aan het geraken)
- andere ervaringen met de service van tomtec? Tips?
Ik ben benieuwd of ze deze 2011-versie gaan herstellen of ineens inruilen voor een 2011 of 2012 versie? Als ik het goed begrijp dan beter een 2011-versie met bluetooth?
@ jgelauff
Kon je me iets geven waarmee ik makkelijk (op de tablet zelf) dat splashbeeld (dus niet de daarop volgende bootanimation) kon verwijderen en eventueel wijzigen? Het zal wel een handeling zijn dat ik pas na herstelling van de tablet (of een nieuwe?) ga doen.
Merci
Marc
ik sta op het punt om mijn tablet terug te sturen naar TOMTEC voor die befaamde lichte spikkeltjes / stofdeeltjes achter de glasplaat. Ze zijn vooral zichtbaar wanneer de tablet uit staat. Het zijn (als ik de uitleg goed heb begrepen) geen dode pixels. Ook stel ik me vragen bij het opladen dat die enkel doet als de tablet aan blijft staan.
Na een mailtje aan tomtec met die probleemmelding, waren ze vrij snel van antwoord dat ik de tablet goed ingepakt samen met een kopie van het aankoopbewijs + wat extra info moet opsturen.
Ondertussen alle aps en eigen documenten geback-upt op SD-card en die eruit gehaald. Nu de tablet nog enkel terug flashen naar de originele androidversie
Vragen:
- Iemand ervaring mee hoelang je je tablet dan kwijt bent? (ben er gehecht aan het geraken)
- andere ervaringen met de service van tomtec? Tips?
Ik ben benieuwd of ze deze 2011-versie gaan herstellen of ineens inruilen voor een 2011 of 2012 versie? Als ik het goed begrijp dan beter een 2011-versie met bluetooth?
@ jgelauff
Kon je me iets geven waarmee ik makkelijk (op de tablet zelf) dat splashbeeld (dus niet de daarop volgende bootanimation) kon verwijderen en eventueel wijzigen? Het zal wel een handeling zijn dat ik pas na herstelling van de tablet (of een nieuwe?) ga doen.
Merci
Marc
ja ik ben bezig een en ander te beschrijven maar dat zal pas van het weekend worden dat ik het online zet.
overigens mag iemand anders natuurlijk ook een en ander beschrijven,
informatie is allemaal te vinden op google,
en het is hier natuurlijk nog steeds tweakers.net en niet aapdoetkunstje.nl
overigens mag iemand anders natuurlijk ook een en ander beschrijven,
informatie is allemaal te vinden op google,
en het is hier natuurlijk nog steeds tweakers.net en niet aapdoetkunstje.nl
[ Voor 47% gewijzigd door jgelauff op 16-03-2012 11:07 ]
Verwijderd
Marchens,
Dat van die stofjes heb ik ook en dat oplaad probleem ook , vind het alleen wel gek dat ik dat oplaad probleem nooit met de originele firmware gehad heb.
Ben benieuwd wat voor en wanneer je de tablet weer terug krijgt.
P.S
Heb ze ook een mail gestuurd.
Al bericht terug van Blokker.
We vinden het vervelend wat voorgevallen is met uw Xiron tablet.
Hiervoor onze excuses.
Echter adviseren wij u om met uw Xiron tablet en de originele kassabon naar de winkel te gaan.
De medewerkers zullen uw klacht beoordelen en een passende oplossing aanbieden.
Onze excuses voor het ongemak.
Dat van die stofjes heb ik ook en dat oplaad probleem ook , vind het alleen wel gek dat ik dat oplaad probleem nooit met de originele firmware gehad heb.
Ben benieuwd wat voor en wanneer je de tablet weer terug krijgt.
P.S
Heb ze ook een mail gestuurd.
Al bericht terug van Blokker.
We vinden het vervelend wat voorgevallen is met uw Xiron tablet.
Hiervoor onze excuses.
Echter adviseren wij u om met uw Xiron tablet en de originele kassabon naar de winkel te gaan.
De medewerkers zullen uw klacht beoordelen en een passende oplossing aanbieden.
Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 16:36 ]
@ Olakius,Olakius schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:19:
[...]
GOED NIEUWS !!!
( nieuwste versie van Jgelauff ROM ) Blue Tooth GPS werkt !!!
Ik heb het volgende getest en werkend bevonden:\
* Losse Blue Tooth GPS - Royal Tek
deze heeft voeding via de sigaretten aansteker van de auto, maar gelukkig heb ik daar een 220V voor waar
hij in kan.
* GPS aan op de tablet ( uiteraard ) en gepaard met de blue tooth dongle ( code 0000 )
* GooGoo bluetooth gps app van Applanet gehaald en geinstalleerd
* duurde even voordat ik de juiste positie kreeg, maar dat ligt aan mijn blue tooth dongel die niet zo heel sterk
is in huis met betonnen muren.
Ik krijg snelheid ( o km per uur uiteraard ) en positie keurig door !
Nu blijkt dat de 2012 versie van TomTec geen BT (meer) heeft, ben ik mij aan het oriënteren op een BT dongle.
Begrijp ik uit jou reactie dat je er ook 1 hebt gepaird met een BT GPS ontvanger?
Kan ik alle soorten dongles die op de markt zijn in de tablet stoppen?
Ga dit weekend maar over naar de custom 4.0.3-3
(P.S. werkt goed die zoekfunctie
@carlo Adan:
hahaha ja, handig he, die zoekfunctie haha
Ik heb ( nog ) de 2011 versie van de TomTec, daar zit bluetooth ingebouwd. Maar ik heb die inderdaad kunnen koppelen aan een bluetooth gps ontvanger. Die ontvanger moet wel 12V stroom hebben ( sigaretten aansteker in de auto bijv. ). Maar ik neem aan dat als je een losse blue tooth dongel aanschaft ( zoals DEZE ) en je hebt de juiste drivers voor android ( want dat is wel belangrijk natuurlijk ! ) dat je die ook met gps kunt koppelen.
Misschien is het handiger om geen blue tooth dongel te kopen maar een USB gps ontvanger
Die zijn er voor ong. 35 a 40 euro , dan heb je direct de gps ontvanger op je tablet.
En daar staat in dit topic ook wel een en ander over geschreven geloof ik ( zoekfunctie hahahaha )
Succes !!!
hahaha ja, handig he, die zoekfunctie haha
Ik heb ( nog ) de 2011 versie van de TomTec, daar zit bluetooth ingebouwd. Maar ik heb die inderdaad kunnen koppelen aan een bluetooth gps ontvanger. Die ontvanger moet wel 12V stroom hebben ( sigaretten aansteker in de auto bijv. ). Maar ik neem aan dat als je een losse blue tooth dongel aanschaft ( zoals DEZE ) en je hebt de juiste drivers voor android ( want dat is wel belangrijk natuurlijk ! ) dat je die ook met gps kunt koppelen.
Misschien is het handiger om geen blue tooth dongel te kopen maar een USB gps ontvanger
Die zijn er voor ong. 35 a 40 euro , dan heb je direct de gps ontvanger op je tablet.
En daar staat in dit topic ook wel een en ander over geschreven geloof ik ( zoekfunctie hahahaha )
Succes !!!
Andronymus
Verwijderd
Inderdaad, ik kwam tot dezelfde conclusie. Heb 'm inmidddels geflashed mbv de 1e versie met ext sd kaart. Mijn tablet draait nu heerlijk op ICS, zonder problemen. Héél veel dank hiervoor!! Fantastisch werk geleverd.
Ik viel even van mijn stoel , omdat ik nog lekker aan het stoeien was met deze tablet ging ik maar eens kijken naar het flash Nand geheugen even de data sheet op gehaald bij Hynix en lezen maar ,
er zit in de 2011 versie van mij een Hynix h27UBG8T2ATR BC en wat lees ik
de H is voor Hynix, de 2 is voor flash de 7 voor nand flash de U voor 2.7volt tot 3,5 volt en nu komt ie BG staat voor 32GB opslag , WTF . hoe zit dat bij dit ding is ie op 4gb gelockt en hoe dan. wij gaan op onderzoek uit
.
bij deze het data sheet
http://www.mediafire.com/?z75yk72ppluws10
kan je ook zelf downloaden staat onderaan de pagina.
http://www.hynix.com/products/support/partnumberdecoder.jsp
er zit in de 2011 versie van mij een Hynix h27UBG8T2ATR BC en wat lees ik
de H is voor Hynix, de 2 is voor flash de 7 voor nand flash de U voor 2.7volt tot 3,5 volt en nu komt ie BG staat voor 32GB opslag , WTF . hoe zit dat bij dit ding is ie op 4gb gelockt en hoe dan. wij gaan op onderzoek uit
bij deze het data sheet
http://www.mediafire.com/?z75yk72ppluws10
kan je ook zelf downloaden staat onderaan de pagina.
http://www.hynix.com/products/support/partnumberdecoder.jsp
Zal wel 32gigabit zijn. Delen door 8 en daar heb je je 4GB
wodo heb je nu gelijk de foto's verwijderd?
ikke niet , staan er nog steeds volgens mediafirejgelauff schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:08:
wodo heb je nu gelijk de foto's verwijderd?
en @ Krypt is idd Gb en geen GB das jammer.
Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn in een tablet, ik bied de mijne aan omdat ik nu een laptop heb.
Ik heb een uur geleden voor mijn vriendin bij de Blokker een Xiron Ultimate 10 (2011 model) gekocht voor 199,-. Eerste indrukken zijn erg positief. Mooi IPS scherm, doet niet onder voor mijn gemodde Nook Color en het formaat is heerlijk. Ik ben stiekem een beetje jaloers omdat ik mijn 7" tablet nu opeens wel erg klein vind.
Ze zit nu op de bank te klooien met de stock ROM terwijl ik uitzoek hoe ICS er het snelst op gaat. Ik neem aan dat ik er wel uit kom maar ik heb toch 1 vraag:
Zijn er ook nog Android 2.3.x ROMs beschikbaar? Of is ICS zo bug-vrij dat het als dagelijkse ROM kan fungeren? De ICS build voor mijn Nook Color is nog erg buggy dus ik zit nu nog op de laatste nightly van CyanogenMod.
Ze zit nu op de bank te klooien met de stock ROM terwijl ik uitzoek hoe ICS er het snelst op gaat. Ik neem aan dat ik er wel uit kom maar ik heb toch 1 vraag:
Zijn er ook nog Android 2.3.x ROMs beschikbaar? Of is ICS zo bug-vrij dat het als dagelijkse ROM kan fungeren? De ICS build voor mijn Nook Color is nog erg buggy dus ik zit nu nog op de laatste nightly van CyanogenMod.
too old, too cold
Ik ben geïntresseerd om mobiel internet, op mijn tabblet te nemen. Mijn GSM provider BASE gebruikt hiervoor een Huawei E367 stick. Werkt zo'n stick automatisch? Ik bedoel hiermee, gewoon deze stick in de USB ingang van mijn 2012 versie Tomtec Ultimate steken en dat de drivers automatisch geïnstalleerd worden.
alleen de 2de customrom 2.3.1 is nog beschikbaar (zal de link ook aanpassen in de ts): http://www.mediafire.com/?jw5ik8ynxe638drNegakinu schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:11:
Ik heb een uur geleden voor mijn vriendin bij de Blokker een Xiron Ultimate 10 (2011 model) gekocht voor 199,-. Eerste indrukken zijn erg positief. Mooi IPS scherm, doet niet onder voor mijn gemodde Nook Color en het formaat is heerlijk. Ik ben stiekem een beetje jaloers omdat ik mijn 7" tablet nu opeens wel erg klein vind.![]()
maar persoonlijk vind ik de ICS roms beter.
hij staat niet in het lijstje wat direct werkt, maar dat zegt niet alles.NVDS schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:15:
Ik ben geïntresseerd om mobiel internet, op mijn tabblet te nemen. Mijn GSM provider BASE gebruikt hiervoor een Huawei E367 stick. Werkt zo'n stick automatisch? Ik bedoel hiermee, gewoon deze stick in de USB ingang van mijn 2012 versie Tomtec Ultimate steken en dat de drivers automatisch geïnstalleerd worden.
als een stick wordt ondersteund hoef je niets te doen en werkt het inderdaad bij insteken
Top! Bedankt! Weet jij toevallig of het Supercharger script van XDA ook op deze tablet werkt? Ik neem aan van wel aangezien het gewoon om kernel optimalisatie gaat. Het maakte mijn Nook Color echt razendsnel.jgelauff schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:23:
[...]
alleen de 2de customrom 2.3.1 is nog beschikbaar (zal de link ook aanpassen in de ts): http://www.mediafire.com/?jw5ik8ynxe638dr
maar persoonlijk vind ik de ICS roms beter.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1334834
too old, too cold
geen idee, zal moeten worden geprobeerd en zie voor ics een andere methode:Negakinu schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:27:
[...]
Top! Bedankt! Weet jij toevallig of het Supercharger script van XDA ook op deze tablet werkt? Ik neem aan van wel aangezien het gewoon om kernel optimalisatie gaat. Het maakte mijn Nook Color echt razendsnel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1334834
http://forum.xda-develope...p?p=16635544#post16635544
[ Voor 11% gewijzigd door jgelauff op 16-03-2012 17:34 ]
Verwijderd
@Negakinu,
Ics draait op mijn 2012 tomtec perfect. 3 van mijn problemen in de stock rom zijn met deze versie opgelost:
Ik kan zonder problemen een vpn verbinding met mn werk opzetten
Usb sticks op de juiste manier unmounten
Snellere browser die minder vaak crashed
Alleen maar voordelen dus!
Ics draait op mijn 2012 tomtec perfect. 3 van mijn problemen in de stock rom zijn met deze versie opgelost:
Ik kan zonder problemen een vpn verbinding met mn werk opzetten
Usb sticks op de juiste manier unmounten
Snellere browser die minder vaak crashed
Alleen maar voordelen dus!
@Negakinu
mocht je naar ics willen flashen volg dan deze guide uit de TS en ga niet eerst via 4.0.3-2:
Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0
mocht je naar ics willen flashen volg dan deze guide uit de TS en ga niet eerst via 4.0.3-2:
Verwijderd
Heb mijn TT 2012 met ICS geflashed en voila een zeer goed en mooi werkend tabletje tevoorschijn gekomen.
Mijn dank hiervoor.
Echter heb ik een vraagje.
Ik beschik over nog een ander tablet die ik nu ook naar ICS wil flashen.(Weet al hoe het moet)
Bij mijn TT 2012 werkt namelijk na de update mijn 16Gb usb stick geformateerd in NTSF niet meer waarop ik HD films zet met een bestand groter dan 4Gb. Bij de 2.3 versie ging dit probleemloos en kon ik de films gewoon afspelen. Mounten geprobeerd deze ziet wel een stick van 16Gb maar kan er niets mee moet geformateerd worden. Als ik dit doe blijft telkens hetzelfde probleem moet geformateerd worden.
Is dit een ICS probleem?
Bedankt (Ga in ieder geval niet meer terug omdat Ics gewoonweg perfect loopt en dat deed de oude 2.3 rom niet )
Mijn dank hiervoor.
Echter heb ik een vraagje.
Ik beschik over nog een ander tablet die ik nu ook naar ICS wil flashen.(Weet al hoe het moet)
Bij mijn TT 2012 werkt namelijk na de update mijn 16Gb usb stick geformateerd in NTSF niet meer waarop ik HD films zet met een bestand groter dan 4Gb. Bij de 2.3 versie ging dit probleemloos en kon ik de films gewoon afspelen. Mounten geprobeerd deze ziet wel een stick van 16Gb maar kan er niets mee moet geformateerd worden. Als ik dit doe blijft telkens hetzelfde probleem moet geformateerd worden.
Is dit een ICS probleem?
Bedankt (Ga in ieder geval niet meer terug omdat Ics gewoonweg perfect loopt en dat deed de oude 2.3 rom niet )
Nou ICS staat er op. Draait prima en redelijk vloeiend. Het enige dat me opvalt is dat er een groot aantal apps niet in de market staan. Facebook bijvoorbeeld. Moet ik de build.prop nog aanpassen ofzo?
Welke Launcher gebruiken jullie? Ik draai zelf Launcher Pro op mijn Nook maar die schijnt niet lekker te draaien onder ICS.
Welke Launcher gebruiken jullie? Ik draai zelf Launcher Pro op mijn Nook maar die schijnt niet lekker te draaien onder ICS.
too old, too cold
heb je zeker weten 4.0.3-3 geflashed? daar zit facebook in de market.Negakinu schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:32:
Nou ICS staat er op. Draait prima en redelijk vloeiend. Het enige dat me opvalt is dat er een groot aantal apps niet in de market staan. Facebook bijvoorbeeld. Moet ik de build.prop nog aanpassen ofzo?
vanaf 4.0.3-2 is nova launcher meegeleverd en er zijn ook goede ervaringen met apex launcher.
Ah, ik heb de ROM uit de TS geflashed. 403.zip & system.img 
Even opnieuw flashen.
EDIT: dus alleen die upgrade.img is voldoende?
Even opnieuw flashen.
EDIT: dus alleen die upgrade.img is voldoende?
[ Voor 21% gewijzigd door Negakinu op 16-03-2012 18:51 ]
too old, too cold
4.0.3-3 is alleen als update.img beschikbaar te flashen met de rkbatchtool:
Sinds gisteren ook in het bezit van deze tablet en vandaag de hier verstrekte ICS rom geinstalleerd. Voor dit geld een prima tablet!! vraag: ik heb fruit ninja geinstalleerd, deze start met goede beeldverhoudingen op maar gaat dan zoomen. Heel irritant, het zoomknopje linksonder lost het ook niet op. Weet iemand raad?
Verwijderd
Ik wil terug naar de Xiron 2.3 stockrom maar klopt de handleiding wel op pagina 1
Terug flashen naar Android 2.3 (stock ROM)"
of kan het ook met rkbatchtool ?
xiron kan alleen met rkbatchtool is namelijk een update.imgVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:03:
Ik wil terug naar de Xiron 2.3 stockrom maar klopt de handleiding wel op pagina 1
Verwijderd
Dus rkbatch als admin opstraten tablet met esc ingedrukt opstraten en ipdate kiezen .jgelauff schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:05:
[...]
xiron kan alleen met rkbatchtool is namelijk een update.img
nee zie ook de ts hoe het wel moet.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:06:
[...]
Dus rkbatch als admin opstraten tablet met esc ingedrukt opstraten en ipdate kiezen .
tablet uit!
usb kabel in je pc
rkbatchtools al admin opstarten
tablet met esc ingedrukt aan de usb kabel aansluiten
groen vlakje verschijnt
update file kiezen en
upgrade
Ik heb geprobeerd om een USB gps ontvanger te koppelen aan mijn 4.0.3 tomtec, maar het is mij (nog) niet gelukt om die werkend te krijgen.Olakius schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:05:
Iemand die dat wel gelukt is? Zo ja, hoe dan?
Je zou een app moeten hebben die als service draait en de gps gevens van de usb2rs232 poort moeten mocken naar de gps provider, net zoal goo goo bluetooth dat doet. Weet echter niet of de kernel usb2rs232 ondersteund en of er uberhaupt een app voor is.
Wilde vandaag trouwens kijken of ik films van mijn nas kon streamen via een smb share. Ik heb cifsmanager en daroonplayer geinstalleerd, wat overigens top werkt op mij desire z. Ik krijg echter cifs manager niet werkend helaas. Kan geen smb mount uitvoeren. Ben bang dat er geen cifs support in de kernel zit. Zo eens even kijken.
Edit
Helaas. Cifs is geen gesupport filesystem. Enkele cifs.ko gedownload,maar er geen kunnen vinden die met insmod te laden zijn.
Wilde vandaag trouwens kijken of ik films van mijn nas kon streamen via een smb share. Ik heb cifsmanager en daroonplayer geinstalleerd, wat overigens top werkt op mij desire z. Ik krijg echter cifs manager niet werkend helaas. Kan geen smb mount uitvoeren. Ben bang dat er geen cifs support in de kernel zit. Zo eens even kijken.
Edit
Helaas. Cifs is geen gesupport filesystem. Enkele cifs.ko gedownload,maar er geen kunnen vinden die met insmod te laden zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door Krypt op 16-03-2012 21:58 ]
Verwijderd
Zo Xiron weer helemaal orgineel met stockrom .Morgen terug naar de blokker om ze eens naar al het stof onder de glasplaat te laten kijken.
Bedankt, voor je heldere uitleg. Ik apprecieer je hulp en inzet.jgelauff schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:25:
[...]
hij staat niet in het lijstje wat direct werkt, maar dat zegt niet alles.
als een stick wordt ondersteund hoef je niets te doen en werkt het inderdaad bij insteken
Jgelauff! Bedankt voor al je hulp! Zonder jou zat half Tweakers nog met een slome stockrom te klooien.jgelauff schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:05:
[...]
xiron kan alleen met rkbatchtool is namelijk een update.img
too old, too cold
Verwijderd
Bij Blokker geweest tablet moet opgestuurd worden duurt een week of 5 ,en dan hoor je of je een nieuwe krijgt .Van loszittende schermen stof onder het glas hebben ze nog nooit gehoord bij Blokker.
Ja Ja
Heb 2 jaar garantie dus wacht nog kan hem altijd nog oplaten sturen.
Ja Ja
Een paar weken geleden kreeg ik op een gegeven moment een lichtere plek linksboven in beeld. Viel met name op bij scherm uit. Was later dan 30 dagen na aanschaf. Op naar Blokker en kreeg hetzelfde te horen als jij. Wel de tablet achtergelaten. Vijf dagen later lag er een nieuwe klaar in de winkel. Prima service! Het hóeft dus niet per se 5 weken te duren.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:51:
Bij Blokker geweest tablet moet opgestuurd worden duurt een week of 5 ,en dan hoor je of je een nieuwe krijgt .Van loszittende schermen stof onder het glas hebben ze nog nooit gehoord bij Blokker.
Ja Ja
Verwijderd
Ben er achter dat het probleem van het niet opladen in de uitstand aan de software ligt. Heb nu de stockversie draaien en nergens meer last van met opladen . Dus iets in de ics versies is niet in orde kwa opladen van de accu.
Ik heb het even uitgeprobeerd en het lijkt erop dat ik dit probleem niet heb. Als ik de tablet volledig uitschakel en dan aan het stopcontact hang gaat het witte lampje aan en laadt hij braaf op. Ik gebruik ICS rom 4.0.3-3.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:43:
Ben er achter dat het probleem van het niet opladen in de uitstand aan de software ligt. Heb nu de stockversie draaien en nergens meer last van met opladen . Dus iets in de ics versies is niet in orde kwa opladen van de accu.
too old, too cold
Weten jullie of je probleem van de loszittende schermen en stofjes onder het scherm etc ook met de tomtec 2012 build hebt of is de 2012 ronde van tablets beter van kwaliteit?
Ik heb een 2011 build en geen last van stof of los scherm. Hit or miss?JelleNL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:33:
Weten jullie of je probleem van de loszittende schermen en stofjes onder het scherm etc ook met de tomtec 2012 build hebt of is de 2012 ronde van tablets beter van kwaliteit?
too old, too cold
ik merk, met de nieuwe -3 Custom Rom, dat mijn toetsenbord vaak wat "laggy" is..
voor zover ik merk komt het alleen echt voor in de ingebakken browser, Dolphin HD heeft het een stuk minder.
is het toetsenbord ook te tweaken, of moet ik een andere downloaden?
voor zover ik merk komt het alleen echt voor in de ingebakken browser, Dolphin HD heeft het een stuk minder.
is het toetsenbord ook te tweaken, of moet ik een andere downloaden?
Verwijderd
ik lees nu al een tijdje iets over los zittende schermen en stof/zand deeltjes onder dit scherm maar bedoelen jullie misschien het bescherm-folie dat standaard over het scherm zit ter beveiliging van het echte scherm tegen krassen?Negakinu schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:01:
[...]
Ik heb een 2011 build en geen last van stof of los scherm. Hit or miss?
ik heb de xiron ultimate gekocht bij Blokker en op die van mij zat al standaard een bescherm-folie op en daar zouden eventueel wel stofdeeltjes onder kunnen zitten hoor
Als het dààr door zou komen, dan was het niet zo'n probleem geweest.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:45:
[...]
ik lees nu al een tijdje iets over los zittende schermen en stof/zand deeltjes onder dit scherm maar bedoelen jullie misschien het bescherm-folie dat standaard over het scherm zit ter beveiliging van het echte scherm tegen krassen?
ik heb de xiron ultimate gekocht bij Blokker en op die van mij zat al standaard een bescherm-folie op en daar zouden eventueel wel stofdeeltjes onder kunnen zitten hoor
Nee, de stofjes/deeltjes zitten ONDER de glasplaat. Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe ze er onder komen, maar feit blijft wel, dat het (vooral bij een witte achtergrond) héél irritant kan zijn, omdat je nl. constant de neiging hebt even met je vinger het stofje te willen verwijderen.
Enige remedie is de glasplaat los te halen, schoonmaken en weer met dubbelzijdig tape terug vast te zetten. Heb nog niet de moed kunnen verzamelen, dit te doen, omdat ik niet precies weet, HOE de glasplaat te verwijderen, zonder dat ie breekt. Misschien valt t allemaal wel mee, maar totdat er iemand hier dmv klein stappenplan en tips me kan leiden, waag ik de gok nog maar even niet.
t heeft dus niets met de screensticker te maken... die ligt al lang en breed op de vuilstortplaats
It's more fun to compute
De handleiding om je glasplaat los te halen? Nagel in een hoek er onder en scherm vanuit 1 hoek lostrekken.
Je kunt ook 1 hoek iets optrekken en je stofjes even naar een kant blazen heb je er ook geen last meer van.
Je kunt ook 1 hoek iets optrekken en je stofjes even naar een kant blazen heb je er ook geen last meer van.
[ Voor 3% gewijzigd door jgelauff op 18-03-2012 17:24 ]
of warm maken met een haar fohne dan laat hij zo los, ik heb hen daar na met zwarte bison polymeer kit weer vast gemaakt met een tande stoker dun aan brengen rond de hele rand die van mij zit super vast ,wel van die kunststof lijm klemmen gebruikt met van die rubbere bescherm stukken er op. Het stof komt volgens mij via de zij aansluitingen binnen die zijn open.
jgelauff en ricardo... bedankt voor de tip.
Hoef dus niet echt bang te zijn voor breken?
It's more fun to compute
Verwijderd
Als je het gaat doen zou je dan foto's willen maken .Kan handig zijn.Catsefrats schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:11:
jgelauff en ricardo... bedankt voor de tip.
Ja hoor, maar dit is geen karweitje dat ik vlak voor t slapen gaan doe... moet ff keer overdag als ik tijd heb...Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:16:
[...]
Als je het gaat doen zou je dan foto's willen maken .Kan handig zijn.
kan dus ff duren...
It's more fun to compute
Verwijderd
Als ik nou nog de keuze heb tussen de oude en nieuwe types van Xiron en Tomtec en ik wil graag zo veel mogelijk v h beste, wat is dan t advies resp wat zijn de voor- en nadelen in een overzicht?
Als leek vind ik t best lastig, ik heb jullie forum al meermaals gelezen!
Kan bij update naar 4.0.3-3 wel een 32 gb geheugenkaart benut wotden?
Voor foto.s, apps..
Hulde aan al jullie wijsheid!
Als leek vind ik t best lastig, ik heb jullie forum al meermaals gelezen!
Kan bij update naar 4.0.3-3 wel een 32 gb geheugenkaart benut wotden?
Voor foto.s, apps..
Hulde aan al jullie wijsheid!
oude xiron en tom-tec hebben bleutooht de nieuwe 2012 tom-tec niet niet zo moeilijk lijkt mij.
[ Voor 12% gewijzigd door ricardo70 op 19-03-2012 07:05 ]
Verwijderd
oude tomtec dus ook. Mijn tomtec 2011 heeft ook blauwtand.....
zwaar OT: kon het niet laten, heb vanochtend weer een HD2 gescoord, echt ongelovelijk goed staat, krasvrij en met doos, papieren, lader, extra batterij voor een zeer schappelijk prijs en ook daar maar ICS op gezet. Vanuit XDA of coors. Daarna SPB shell erover. Man, man wat draait die "oude¨ hardware mooi als je die windows eruit gooit en dan android er op zet. Mooi weer gelukt. maar ja, nu is die klus ook af ...en nu ??....Moet maar weer op marktplaats verder kijken :-)
zwaar OT: kon het niet laten, heb vanochtend weer een HD2 gescoord, echt ongelovelijk goed staat, krasvrij en met doos, papieren, lader, extra batterij voor een zeer schappelijk prijs en ook daar maar ICS op gezet. Vanuit XDA of coors. Daarna SPB shell erover. Man, man wat draait die "oude¨ hardware mooi als je die windows eruit gooit en dan android er op zet. Mooi weer gelukt. maar ja, nu is die klus ook af ...en nu ??....Moet maar weer op marktplaats verder kijken :-)
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 22:04 ]
Heeft iemand al een leuke case gevonden? Ik zelf liep deze tegen het lijf.

Zou een gewone iPad case passen? Want dan hebben we natuurlijk veel meer keuze.

too old, too cold
@Negakinu
Nee dat past niet heb er diverse uitgeprobeerd, en ben uiteindelijk uitgekomen op een zelf gemodificeerde Xenos variant en dat bevalt tot op heden goed.
Nee dat past niet heb er diverse uitgeprobeerd, en ben uiteindelijk uitgekomen op een zelf gemodificeerde Xenos variant en dat bevalt tot op heden goed.