Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
driel24 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:05:
[...]

Vodafone.
Maar dan blijft de vraag, kan ik de telefoon als modem gebruiken ? :)
Android bevat standaard de mogelijkheid om er een wifi-hotspot van te maken, en volgens kan iphone het tegenwoordig ook.

Dus antwoord op je vraag is: ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 23:13
Bedankt ! ik ga zoeken...
(Tips zijn welkom ;) )

edit1 : Gevonden : http://www.livetechz.com/...alaxy-ace-smartphone.html

edit2 : @jgelauff, precies tegelijk :) Wel bedankt ! Met jou is dit een super draad !

[ Voor 72% gewijzigd door driel24 op 09-03-2012 11:15 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:45
driel24 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:10:
Bedankt ! ik ga zoeken...
(Tips zijn welkom ;) )
google? : http://www.trickswindows....laxy-ace-gt-s5830-as.html
als laatste tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 16:36
Zo; de knoop ook doorgehakt en deze tablet aangeschaft.
Toen ik even met de stock rom zat te spelen dacht ik echt "What have I done!?", maar na de flash van de 4.0.3-3 ROM ben ik weer helemaal gelukkig! Top ding is het ineens geworden.

Wel wat problemen met de market gehad, maar inderdaad een cache en data wipe van de market en een reboot heeft het weer opgelost.

Vanavond maar weer eens verder mee spelen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Krypt schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:14:
Zo; de knoop ook doorgehakt en deze tablet aangeschaft.
Toen ik even met de stock rom zat te spelen dacht ik echt "What have I done!?", maar na de flash van de 4.0.3-3 ROM ben ik weer helemaal gelukkig! Top ding is het ineens geworden.

Wel wat problemen met de market gehad, maar inderdaad een cache en data wipe van de market en een reboot heeft het weer opgelost.

Vanavond maar weer eens verder mee spelen.
Welcome to the club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
jgelauff schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:08:
[...]

Er zijn geen domme vragen, met tools als es file explorer kun je apk's backupen en als je je instellingen op de externe sdcard bewaard heb je nog alles.
Dank je, had Ed file explorer zelfs al geinstalleerd maar wist niet dat het daar mee kon.
Backup loopt, kan ik zometeen lekker upgraden.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
  • Laatst online: 27-05 12:04
Is het mogelijk om Clockwordmod Recovery op mijn Newsmy K97 te zetten? In Rom Manager wordt er verteld dat dit eerst handmatig moet worden gedaan?

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
BasDV13 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:42:
Is het mogelijk om Clockwordmod Recovery op mijn Newsmy K97 te zetten? In Rom Manager wordt er verteld dat dit eerst handmatig moet worden gedaan?

Iemand ervaring hiermee?
Dat kan helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Beste mensen , ik heb een email naar de TomTec helpdesk ( in Amstelveen ) gestuurd met de vraag of het mogelijk is om de kernel source van de tomtec ultimate 10 te krijgen, aangezien dit public license software is.

Dit is het antwoord dat ik zojuist ontvangen heb :

-------------------------------------------------------------------------------------
Geachte Heer, Mevrouw,

U kunt de kernel bestanden van Android vinden op de eigen
website van Google: source.android.com.
Met vriendelijke groet,

Tom-Tec Helpdesk

-----------------------------------------------------------------------------------------

H'm ik weet niet of we hier iets mee opschieten....
Dit is de weblink die ik gebruikt heb om contact te krijgen met de helpdesk:

http://www.tom-tec.nl/contact

Wellicht kunnen er, zoals JGelauff ook aangaf, meer mensen reageren en vragen om de kernel source ?

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Ze hebben gewoon standaard antwoorden, dus ze weten heel goed dat niet zo goed bezig zijn of snappen het echt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Tja.... ben toch nog maar even op de genoemde site gaan kijken, en zag wel wat kernels staan, maar geen TomTec natuurlijk..
http://source.android.com/source/building-kernels.html

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
jgelauff, wellicht kan je hier iets mee? http://www.arctablet.com/...-source-code-publication/

Edit, @jgelauff hieronder: Ik snap de frustratie. Om eerlijk te zijn verwacht ik toch weinig tot geen medewerking van Xiron of Tom-tec. Daarom is het wellicht een optie om toch te kijken of het mogelijk is met andere kernel sources toch een custom kernel te bakken voor ons apparaat (vandaar deze link).

[ Voor 84% gewijzigd door Grote Schurk op 09-03-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Ik heb een lijstje met rk2918 kernels sources dus die hoeven jullie me echt niet aan te dragen (los van het feit dat die waarschijnlijk echt niet helemaal werken op dit tablet), het gaat mijn om het principe van respecteren van een opensource licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
suc6 waarmee androidmike?
deze sources werken niet 100% op ons tablet zijn van linux kernel 2.6 en deze zit dus niet onder ICS.
zoals ik eerder heb aangegeven als je hier mee gaat experimenteren verwacht dan geen werkend tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Ik ben toch nog eens in wifi gedoken draait sinds vanochtend na het runnen van een fix met FXR WiFi fix and rescue.
Resultaat: Wifi is stabieler geworden en disconnect niet meer tijdens het gebruik.
misschien het proberen waard voor mensen met tegenvallende wifi ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:13
heb net 4.0.3.3 geinstalleerd met de update via rockchip-tool
de update via sd card werkte niet bij mij
ben super tevreden met mijn tablet

een groot compliment voor JGELAUFF wat een tijd steek je erin
en dat allemaal voor niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
klajo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:27:
heb net 4.0.3.3 geinstalleerd met de update via rockchip-tool
de update via sd card werkte niet bij mij
ben super tevreden met mijn tablet

een groot compliment voor JGELAUFF wat een tijd steek je erin
en dat allemaal voor niets
Dank, maar ik hoop dat het niet voor niets is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n!kneem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01-2022
jgelauff schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:24:
Neen hoor je werk was absolute niet voor niets geweest, ben er reuze tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:13
jgelauff schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:24:
[...]

Ik bedoel dat je zoveel vrije tijd er in steekt
En er niet voor betaald krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
@ jgelaff is de 4.0.3-3-isd rom gebaseerd op de 20120304K974.0ruanjian.rar Newsmy rom of op de oudere februari versie , ben de tel kwijt en kon het ook niet terug vinden.
m.v.g Wodo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
@wodo1 op versie van 4 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Hallo jgelauff ik had een vraag over ntfs geformateerde kaartjes of hdds.Worden die nu al weer herkend in deze android 4.0.3 van jouw ,of gaat dat niets worden in ics .Ik gebruik mijn tablet veel als mediaplayer met de hdmi out en heb alleen mkv bestanden van meer dan 4 gb ik kan niets met fat geformateerd, in honycombe kon je de ntfs mount apk gebruiken , ik hoop dat dit nog gaat lukken in de toekomst .Anders zit ik vast in 2.3. ps echt goed werk wat je hier doet thanx. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
Thanks, gaan we die effe flashen.liep dus achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Ntfs en exfat
Misschien dat iemand de laatste roms kan checken voor ntfs support maar ik vrees dat het niet werkt.
Wel lees ik bij andere op rk2918 gebaseerde tablet op ics dat exFat zou werken, zou iemand dat kunne testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:50:
Ntfs en exfat
Misschien dat iemand de laatste roms kan checken voor ntfs support maar ik vrees dat het niet werkt.
Wel lees ik bij andere op rk2918 gebaseerde tablet op ics dat exFat zou werken, zou iemand dat kunne testen
Kan je cd sdcard niet met ext4 formatteren? Meen ergens gelezen te hebben dat Android dat vanaf Gingerbread ondersteunt. Het is onder Windows misschien lastig om dat te doen. Onder Linux heb ik het voor mijn Nokia N800 wel eens gedaan en dat werkte prima. Men kan natuurlijk altijd effe booten vanaf een Linux live cd maar dan krijg je na het formatteren het probleem om er vanuit Windows je media op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Ik heb een probleem; met de weergave van een pdf versie van een magazine. Hiervoor gebruik ik momenteel nog de standaard reader op mijn 2012 Tomtec Ultimate 10 tablet. Ik zie gewoon een wit scherm in plaats van dat ik een afbeelding en tekst zie. Andere pagina's worden wel weergegeven. Soms helpt het om even door te bladeren.

De pdf file wordt wel correct weergeven op mijn computer. Zijn er nog mensen die problemen ondervinden? Er zitten wel afbeeldingen in de pdf file. De groote is 12 MB. Het gaat over deze pdf file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:47:
Ik ben toch nog eens in wifi gedoken draait sinds vanochtend na het runnen van een fix met FXR WiFi fix and rescue.
Resultaat: Wifi is stabieler geworden en disconnect niet meer tijdens het gebruik.
misschien het proberen waard voor mensen met tegenvallende wifi ervaringen.
Huh?! Dat werkt echt! Verbinding niet meer weggevallen sinds ik dat ding heb gedraaid :-)

UPDATE: toch weer wegvallen verbinding... Het signaal varieert zoveel - ook soms sterker - dat ik niet met zekerheid kan zeggen of het nu echt beter is. Effe 't einde v.d. zonnestorm afwachten :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe tablet van Bart ontvangen ... 2012 model. Vooralsnog dus geen ICS.

Is er wel een custom 2.3 rom beschikbaar? Een andere launcher zou prettig zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Ik formateer op dit moment even een SD kaarje in ext4 als test op bovenstaande vragen....

Zal hem daarna even via de command prompt in exfat formateren.

EDIT:

Ext4 lijkt niet bruiktbaar: SDcard has been unmounted

exFAT is ook niet bruikbaar: SDcard has been unmounted

Dus... fat32 gebruiken, en als primary formateren. Dat werkt in ieder geval zowel op de tablet als in de pc.

[ Voor 87% gewijzigd door Olakius op 10-03-2012 16:14 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: mijn nieuwste rom van jgelauff werkt prima, nog wel soms dat irri gedoe met een supergevoelig scherm, moet ik nog verder zien te tweaken. Maar overall; erg mooi werk !
dank ! Moet je niet een paypal donatierekening ergens hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Heeft iemand nog de laatse 2.3 custom rom als image? door een foutje aan mijn kant ben ik die kwijt.
dan kan ik voor de 2012 versie een custom 2.3 maken met tweaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Ooopssss het glas van mijn TomTec Ultimate 10 heeft een scheurtje..... zo maar ontstaan, niets raars gedaan ( behalve dan wat spelletjes gespeeld enz. ) Touch screen werkt nu niet goed meer :-(
De tablet is gekocht in dec. '11
Gisteren Bart Smit gebeld, zij doen alleen iets met garantie binnen 30 dagen na aankoop, dit is in strijd met het consumenten recht. Ze verwijzen door naar TomTec zelf.
TomTec dus een mail gestuurd met de klacht en morgen maar bellen met ze, maar omdat het een scheurtje is zal het w.s. vallen onder val/stoot schade , dus buiten de garantie. Terwijl de TomTec niet gevallen of gestoten is, zit altijd keurig in bescherm hoes enz. Maar goed, dat zal mijn woord tegen hun woord worden.
Ondertussen ben ik aan het zoeken naar een los scherm voor deze tablet, zodat indien nodig, ik het zelf kan vervangen. Heeft iemand van jullie toevallig een link waar naar een adres waar losse schermpjes te bestellen zijn ?

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de 4.0,3 v1 versie draaien. Ik wil graag de volgende versie flashen:
2.Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB als default sd-sdcard voor data zoals foto's muziek en de extra sdcard als external_sd: 4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?ifz4ltua42bfa2h
Dit is alleen het update.img bestand.

Hoe kan ik deze het beste installeren. De mapstructuur van v1 of v2 gebruiken met de rkandroidtool of gewoon de update op een sd kaartje zetten? Of mis ik nu nog een andere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Je mist de enige methode die wel gaat werken met rkbatchtool, zie ts en mijn eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
jgelauff schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:52:
Heeft iemand nog de laatse 2.3 custom rom als image? door een foutje aan mijn kant ben ik die kwijt.
dan kan ik voor de 2012 versie een custom 2.3 maken met tweaks
Ik heb 'jgtwapt7526v200.img' (237MB) nog in een map staan. Is dat 'em?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Hakkie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:32:
[...]
Ik heb 'jgtwapt7526v200.img' (237MB) nog in een map staan. Is dat 'em?
Ja inderdaad, kun jij deze ergens plaaten? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
jgelauff schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:33:
[...]

Ja inderdaad, kun jij deze ergens plaaten? Dank
Assublief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4.0.3-3 versie 2 met extrenal sd card. Functioneert Dolphin Browser niet. Krijg melding "Oops, check your SD Card". Heb SC geformateerd in PC. Geen effect. Ga nu versie 1 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in ES File Explorer wordt SD Card niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:21:
[...]

Ik heb een lijstje met rk2918 kernels sources dus die hoeven jullie me echt niet aan te dragen (los van het feit dat die waarschijnlijk echt niet helemaal werken op dit tablet), het gaat mijn om het principe van respecteren van een opensource licentie.
Rockchip en respecteren van de GPL?

Ik heb 'even' ge-googled en de situatie lijkt als volgt:
Met enkele uitzonderingen lijkt het erop dat de bedrijven die de tablets verkopen zelf ook niet over de sources beschikken. Rockchip zou binaries aanleveren zonder de source.

Compliance afdwingen bij Rockchip lijkt mij onhaalbaar, china en copyrights... right :/

Enige optie die ik zie is dat we massaal bij Blokker en Bart Smit aankloppen en daar verwacht ik ook vrij weinig van. Die zullen roepen dat ze dat niet kunnen en overmacht enzo als er echt druk wordt uitgeoefend. Switchen naar een ander tablet en het hele circus kan opnieuw beginnen.

Ik ga dit tablet fijn gebruiken met wat ik krijg en mijn volgende tablet koop ik pas als ik weet dat er aan de GPL wordt voldaan. Voor zover ik heb kunnen ontdekken is de kans daarop groot met een OMAP gebaseerde tablet. En moet je om sowieso een kans te hebben weg blijven van Chinese producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Kende Apex Launcher nog niet. Wel de mooie Fancy Widgets van dezelfde maker. Zijn launcher ziet er ook niet verkeerd uit. Doet zeker niet onder voor Nova. Maar of ie gratis blijft... Misschien eens bekijken, jgelauff? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt het perfect het sd kaart gebeuren .eigenlijk werkt het helemaal super met de laatste ics versie ,alleen het probleem van het opladen als de tablet uitstaat nog .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:31:
Is er toevallig ook een Honeycomb versie voor de tom tec ultimate 10
wil toch graag weer op de 1,2 ghz zitten ivm met games de ics 4.0.3 is tof maar net niet wat het moet zijn
voor mij athans ieder gebruikt zn tablet anders

als iemand iets heeft ik hou me aanbevolen
Er bestaat geen Android 3.x versie voor de RK2918. Het is 2.3 of 4.x.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 1 van 403-3 werkt SD card wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:40:
Versie 1 van 403-3 werkt SD card wel.
Hoe kan het dat bij de een het wel werkt en bij de ander de sd kaart niet werkt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotte kaart ??
Verkeerd geformatteerd?? alleen Fat32 en primaire partitie, dus niet ntfs

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
er is niets mis met versie 2, die draait hier prima met en zonder extra sdcard, als je dus de melding krijgt in versie 2 (en dan ga ik er even van uit dat je 4.0.3-3-isd bedoelt) dan is er iets mis met je interne flash geheugen en dus
is er met het flashen vermoedelijk iets mis gegaan. Zijn er meer mensen met dit probleem?
in deze versie is je extra sdcard beschikbaar als /mnt/external_sd en dus niet als sdcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:10:
@shuriken

ok bedankt voor je antwoord

dan zit er niet anders op dan weer terug te gaan naar de stock image

kan ik die ergens hier vinden btw

thanx in advance
Even kijken in de TS kan ook geen kwaad...

"Terug flashen naar Android 2.3 (stock ROM)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Ik heb de kernels van de 2011 en 2012 modellen nog eens goed bekeken en het lijkt erop dat in de 2011 modellen de bcm4329 chip zit (wifi + bluethooth) en in de 2012 modellen de bcm4319 (alleen wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat de beste instellingen zijn om het home scherm in te stellen in nova launcher .dus met tekst onder de icoontjes /Ben nou al een uur bezig maar krijg het niet meer voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi apparaat hoor! Vraagje, ik wil 32 gb micro sdhc kaart gaan aanschaffen, nu lees ik over diverse soorten, is class 10 handig/noodzakelijk of onbruikbaar?.!

Ook lees ik over micro sd wel./niet compatible met wifi?! Meuh?

Op internet zie ik de Samsung voor slechts E 29 bij mediamarkt online. Is die geschikt en aarom wel/niet.? k hoor graag julie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Laatst online: 21-07 13:25
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 02:00:
Mooi apparaat hoor! Vraagje, ik wil 32 gb micro sdhc kaart gaan aanschaffen, nu lees ik over diverse soorten, is class 10 handig/noodzakelijk of onbruikbaar?.!

Op internet zie ik de Samsung voor slechts E 29 bij mediamarkt online. Is die geschikt en aarom wel/niet.? k hoor graag julie ervaringen.
Aan Class 6 heb je in principe genoeg voor je tablet, maar voor 29 eu kan je net zo goed de bewuste aanbieding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 02:00:
Als je goed leest is het 2012 model nu verkrijgbaar bij bartsmit (en waarschijnlijk e-plaza) nog niet compatible met de customs roms hier dus nog niet up te graden naar ICS door een wifi driver verandering. Koop je een xiron bij de blokker dan kan tot nader bericht nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:05:
Iemand een idee wat de beste instellingen zijn om het home scherm in te stellen in nova launcher .dus met tekst onder de icoontjes /Ben nou al een uur bezig maar krijg het niet meer voor elkaar
bureaublad raster van 6 bij 8 t/m 10 moet een goe resultaat opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
jgelauff schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:50:
Ik heb de kernels van de 2011 en 2012 modellen nog eens goed bekeken en het lijkt erop dat in de 2011 modellen de bcm4329 chip zit (wifi + bluethooth) en in de 2012 modellen de bcm4319 (alleen wifi).
Vandaar dat je er bij de 2011 modellen "gratis" bluetooth bij krijgt :)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Krypt schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:41:
[...]

Is er iemand met een 2012 model die zou kunnen testen/verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
mpfan schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:23:
[...]

Is er iemand met een 2012 model die zou kunnen testen/verifiëren?
wat wil je testen/verifieren?
In het topic staat al een ervaring van iemand met versie 2012 die niet zoals op de 2011 met een widget bluetooth aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
jgelauff schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:28:
[...]

wat wil je testen/verifieren?
In het topic staat al een ervaring van iemand met versie 2012 die niet zoals op de 2011 met een widget bluetooth aan kan zetten.
Wat ik wil verifiëren? of er wel bluetooth in zit en of deze dus werkt. Dit omdat er gesproken wordt over een chip zonder bluetooth mogelijkheid.
Als dit al eerder isb esproken zal ik er wel overheen gelezen hebben. Mijn excuus(kun jij aangeven wanneer en waar dit gepost is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
mpfan schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:35:
[...]

Wat ik wil verifiëren? of er wel bluetooth in zit en of deze dus werkt. Dit omdat er gesproken wordt over een chip zonder bluetooth mogelijkheid.
Als dit al eerder isb esproken zal ik er wel overheen gelezen hebben. Mijn excuus(kun jij aangeven wanneer en waar dit gepost is)
Als je nu een xiron gaat halen/bestellen bij blokker heb je BT en ics 4.0.3, ga je een TomTec halen bij BartSmit en E-plaza heb je waarschijnljk de 2012 versie en geen BT en nog geen ICS. en er is hier gewoon een zoek functie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
en er is hier gewoon een zoek functie ;)
Ja dat snap ik ;) en had ik ook gedaan en kwam alleen maar tot dit:
Carlo Adan schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:29:
Ik krijg de bluetooth op de 2012 uitvoering onder 2.3 niet aan de praat. Ik kan en moet dus afwachten op de officiele ICS update.
Heb wel op andere forums gelezen dat het ook moet werken met een switch widget, maar helaas.

Iemand een 2012 uitvoering van de TOMTEC 10 waar bluetooth al werkt?

Zo niet ben ik bang dat er geen bluetooth inzit :-(
Krypt schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:41:
[...]

Dus er is bij mij nu nog wel twijfel of het er nu wel of niet in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door mpfan op 12-03-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
je hoeft voor mij niet te gaan herhalen wat al in dit forum staat hoor (overigens staat er meer over bluetooth), maar heb je nu genoeg informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
jgelauff schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:28:
[...]
bureaublad raster van 6 bij 8 t/m 10 moet een goe resultaat opleveren
'k Probeer niets op te dringen, maar test eens Apex Launcher. Des te meer ik ermee heb gespeeld, des te beter het bevalt. Je hebt o.a. een 'auto' instelling wat raster betreft. Ook kun je de snelheid aangeven waarmee tussen homescreens wordt gescrolled. Ik heb die op 25 gezet met 'elastisch effect' op uit. Het voelt dan allemaal heerlijk vlot aan. Er zijn nog veel meer instellingen om alles aan je persoonlijke voorkeur aan te kunnen passen. Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:33
jgelauff schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:57:
er is niets mis met versie 2, die draait hier prima met en zonder extra sdcard, als je dus de melding krijgt in versie 2 (en dan ga ik er even van uit dat je 4.0.3-3-isd bedoelt) dan is er iets mis met je interne flash geheugen en dus
is er met het flashen vermoedelijk iets mis gegaan. Zijn er meer mensen met dit probleem?
in deze versie is je extra sdcard beschikbaar als /mnt/external_sd en dus niet als sdcard.
Ik heb dit na de eerste keer flashen ook gehad, hij bleef meldingen van een fout in de sdcard geven en wilde ook geen dingen installeren of opslaan omdat deze er niet zou zijn. Na opnieuw flashen (van dezelfde image) alles wel zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
jgelauff schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:50:
Dan lijkt het me niet zo heel erg lastig om die driver erbij in te compileren.
Of lijkt dit eenvoudiger dan dat het daadwerkelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Laatst online: 07-09 09:04
Klopt het dat die Xiron (die de blokker verkoopt) hetzelfde is als de Tomtec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Skobes schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:30:
Klopt het dat die Xiron (die de blokker verkoopt) hetzelfde is als de Tomtec?
nee op dit moment klopt dat niet. en ik kan nu heel lullig doen door je te vertellen dat je gewoon eens moet lezen en beginnen met de topic start dan had je misschien deze vraag niet eens gesteld.
maar goed ik heb vandaag pas 2 keer een soort gelijk antwoord gegeven dus even wat knip en plak

Als je nu een xiron gaat halen/bestellen bij blokker heb je BT en ics 4.0.3, ga je een TomTec halen bij BartSmit en E-plaza heb je waarschijnljk de 2012 versie en geen BT en nog geen ICS.

Als je goed leest is het 2012 model nu verkrijgbaar bij bartsmit (en waarschijnlijk e-plaza) nog niet compatible met de customs roms hier dus nog niet up te graden naar ICS door een wifi driver verandering. Koop je een xiron bij de blokker dan kan tot nader bericht nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jappas schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:03:
[...]

Ik heb dit na de eerste keer flashen ook gehad, hij bleef meldingen van een fout in de sdcard geven en wilde ook geen dingen installeren of opslaan omdat deze er niet zou zijn. Na opnieuw flashen (van dezelfde image) alles wel zoals het moet.
Dat bevestigd dus wat ik heb geschreven, er gaat dus wat mis met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
RalphMalph schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:43:
[...]

Dan lijkt het me niet zo heel erg lastig om die driver erbij in te compileren.
Of lijkt dit eenvoudiger dan dat het daadwerkelijk is ?
zonder sources ergens iets tegen aan compileren lijkt me een onmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Laatst online: 07-09 09:04
Ah oke! Bedankt Jgelauff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Wat is nu echt het voordeel van die alternatieve launchers? Ik draai nu de standaard ics launcher en ben echt nog geen problemen tegen gekomen. Qua geheugen maakt het toch niet echt veel uit, of vergis ik me nu? Tablet heeft toch geheugen genoeg?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat ik een groot voordeel vind, is dat je met een swipe omhoog of omlaag ook acties uit kunt voeren. Zo heb ik ingesteld dat ik met een swype omhoog de app drawer tevoorschijn tover.

Daarnaast kun je met een custom laucher de look en feel vaak finetunen naar jouw wensen, maar dat is natuurlijk ook erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Krypt schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:06:
Wat is nu echt het voordeel van die alternatieve launchers? Ik draai nu de standaard ics launcher en ben echt nog geen problemen tegen gekomen. Qua geheugen maakt het toch niet echt veel uit, of vergis ik me nu? Tablet heeft toch geheugen genoeg?
er was een probleem met scrollable widgets, daarom heb ik nova launcher aan de custom rom toegevoegd, in de nieuwe versie doen de widgets het wel. Echter de instelmogelijk van de standaard launcher zijn nogal karig vandaar ik nova launcher heb laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tabletguide.nl...d-4-0-ice-cream-sandwich/

er komt van blokker geen update
Geachte heer/mevrouw

Graag geven wij u onderstaand antwoord van onze inkoper:

Helaas komt er geen officiële upgrade uit naar Android 4.0. Het is technisch wel mogelijk, alleen mogen wij dat officieel niet aanbieden. Indien de consument op Google gaat zoeken kom je vanzelf bij een stap voor stap handleiding uit hoe dit te doen. Maar nogmaals dit is niet officieel en is ook geheel voor eigen risico omdat je het besturingssysteem gaat veranderen. Gaat dit fout is er een kans dat je tablet niet meer te gebruiken.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Blokker klantenservice
Mirre Meuzelaar

Blij gemaakt met een dode MUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Het ziet er naar uit dat ik een werkende wifi heb gecreëerd op de 2012 versie! Met dank aan RalphMalph voor het testen van de system.img. Ik zal een 4.0.3-3-2012 versie gaan maken met deze kennis, waarschijnlijk woensdag gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
als de blokker je zelfs naar hiertoe drijft wat klagen we dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
jgelauff schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:37:
Het ziet er naar uit dat ik een werkende wifi heb gecreëerd op de 2012 versie! Met dank aan RalphMalph voor het testen van de system.img. Ik zal een 4.0.3-3-2012 versie gaan maken met deze kennis, waarschijnlijk woensdag gereed.
Geen dank. Ik help graag zoals je gemerkt hebt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xiron zou 4 gb interne opslag hebben. Bij opslagcap zie ik slechts 1,95 TOTAAL staan, Klopt dit en waar kan ik de 4 echt zien? Want nu twijfel ik.
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Android partitioneert de NAND. Je hebt naar mijn weten deze partities: cache, data, system, internal sd.
Jij hebt nu 567MB als internal SD (User data), 2GB gaat naar data (ruimte voor apps) en de rest naar system en cache. De ruimte die jij noemt is alleen voor apps.

edit: zat er lekker helemaal naast :P

[ Voor 26% gewijzigd door Grote Schurk op 13-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:27:
[...]

Dat weet ik maar dat bedoelde ik niet, wel: er zijn sd kaarten met ingebouwde wifi begreep ik later. Maar die zijn bv voor camera, tablet heeft immers al wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:41:
[...]

Als je nu een xiron gaat halen/bestellen bij blokker heb je BT en ics 4.0.3, ga je een TomTec halen bij BartSmit en E-plaza heb je waarschijnljk de 2012 versie en geen BT en nog geen ICS. en er is hier gewoon een zoek functie ;)
Het lijkt momenteel andersom mbt de officiele Android 4, bij Blokker is hij niet EN komt hij niet, en bij Bart Smit zit er sticker op de doos met update ICS.

Hoe zeker is dat nog..?

(Voor degenen die m in de garantie willen houden zeg maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:44:
[...]

Het lijkt momenteel andersom mbt de officiele Android 4, bij Blokker is hij niet EN komt hij niet, en bij Bart Smit zit er sticker op de doos met update ICS.

Hoe zeker is dat nog..?

(Voor degenen die m in de garantie willen houden zeg maar.)
FF over die Garantie: staat ergens vermeld, dat -als je de firmware (eigenhandig) vervangt- de garantie op het tablet vervalt?

Heb (nog steeds) last van paar stofjes onder de glasplaat. Had van klantenservice een mailtje, dat ik um evt. kon opsturen en dat zij 'm dan zouden "repareren".

Nu is mijn gedachtenkronkel: verandering van de firmware heeft geen invloed op de aanwezigheid van stofjes ... dus zou dan toch gewoon de garantie van kracht blijven?
Als ik een computer koop met Windows 7 en ik zet daar eigenhandig bijv. Windows vista op en mun muis werkt na verloop van tijd niet meer, dan vervalt mijn garantie toch ook niet omdat ik er een ander besturingssysteem op heb gezet? Garantie zit toch op hardware?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Het is erg rustig hier de afgelopen dagen, iedereen tevreden met 4.0.3-3?
Morgen dus ook beschikbaar voor de 2012 versie van de tomtec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

EMP

Krulloos!

Wegens weinig tijd nog niets kunnen updaten hier. Ik wilde het eigenlijk wel gaan doen, maar heb de laatste tijd problemen dat mijn Xiron 'rechtsonder' ongeveer 2 cm uit de hoek (diagonaal) random clicks genereert. Soms een half uur niet, en dan tien keer per minuut...

Hebben meer mensen hier last van (gehad)?

Is dit repareerbaar, of is hij echt niet goed en moet ik garantie gaan halen (firmware is nog origineel en hij heeft altijd in een (hema ipad)hoes gezeten, dus zou geen probleem moeten zijn).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
jgelauff schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:17:
Het is erg rustig hier de afgelopen dagen, iedereen tevreden met 4.0.3-3?
Morgen dus ook beschikbaar voor de 2012 versie van de tomtec.
Ga er maar van uit, dat geen nieuws goed nieuws is (denk ik).

IK ben in ieder geval super tevreden. _/-\o_

Wàt als strax de "officiële" Tomtec 4.0 ROM beschikbaar komt? Zal daar ook weer e.e.a. door jou aan getweaked worden, of is het meer van "if it ain't broke, don't try to fix it" ? :)

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catsefrats schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:52:
[...]
FF over die Garantie: staat ergens vermeld, dat -als je de firmware (eigenhandig) vervangt- de garantie op het tablet vervalt?

Heb (nog steeds) last van paar stofjes onder de glasplaat. Had van klantenservice een mailtje, dat ik um evt. kon opsturen en dat zij 'm dan zouden "repareren".

Nu is mijn gedachtenkronkel: verandering van de firmware heeft geen invloed op de aanwezigheid van stofjes ... dus zou dan toch gewoon de garantie van kracht blijven?
Als ik een computer koop met Windows 7 en ik zet daar eigenhandig bijv. Windows vista op en mun muis werkt na verloop van tijd niet meer, dan vervalt mijn garantie toch ook niet omdat ik er een ander besturingssysteem op heb gezet? Garantie zit toch op hardware?
De Europese richtlijn (Waaraan Nederland dus minimaal moet voldoen) zegt:
Article 5

Time limits

1. The seller shall be held liable under Article 3 where the lack of conformity becomes apparent within two years as from delivery of the goods. If, under national legislation, the rights laid down in Article 3(2) are subject to a limitation period, that period shall not expire within a period of two years from the time of delivery.
Je hebt dus recht op die garantie, maar er zijn uitzonderingen. Als het duidelijk aantoonbaar is dat de schade geen defect aan het apparaat is maar door de consument is veroorzaakt dan kan je geen beroep op garantie doen.

Ik ben wel benieuwd hoe ze gaan bewijzen dat defecte pixels worden veroorzaakt door het flashen van een custom firmware. Als je tablet echter door oververhitting een vroege dood sterft zouden ze kunnen claimen dat je overgeklokt hebt. Maar dan moeten ze wel de firmware nog kunnen lezen en dit aantonen. De bewijslast ligt bij de verkoper.

Als je na die twee jaar maar binnen de verwachte levensduur van een product een defect ontdekt, dan kan je ok garantie claimen. Alleen dan ligt de bewijslast andersom. Jij moet aantonen dat het defect altijd al aanwezig is geweest. Een voorbeeld hiervan is een oud Ford Focus model een paar jaar terug. daar zat een kleine chip in die door een fabricage probleem te snel stuk ging. Onder andere herkenbaar doordat de tacho opeens uitviel tijdens het rijden. (probeer dan nog maar eens niet te hard te rijden) In de US hebben ze de focussen terug geroepen voor een vervanging. In Nederland als je na twee jaar kwam gaven ze je een rekening. In principe had je met de persberichten uit de US in de hand garantie kunnen claimen.

Maar zoals met veel dingen is er een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Catsefrats schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:07:
[...]

Ga er maar van uit, dat geen nieuws goed nieuws is (denk ik).

IK ben in ieder geval super tevreden. _/-\o_

Wàt als strax de "officiële" Tomtec 4.0 ROM beschikbaar komt? Zal daar ook weer e.e.a. door jou aan getweaked worden, of is het meer van "if it ain't broke, don't try to fix it" ? :)
Ik denk dat tomtec alleen de 2012 versie update, anders moeten ze 2 versies uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Omega, t gaat mij om het volgende probleempje:

Kan Tomtec de garantie weigeren omdat er een niet-originele firmware op zit?
Had het over stofjes onder de glasplaat, niet over dode pixels...

Andere firmware heeft geen invloed op het binnendringen van stofjes...

Android is gewoon het besturingssysteem...ik ben toch vrij om gelijk welk besturingssysteem dan ook op mijn hardware te draaien?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
jgelauff schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:17:
[...]

Ik denk dat tomtec alleen de 2012 versie update, anders moeten ze 2 versies uitbrengen
... maar die is dan m.b.v. jouw creativiteit en tomelose inzet wel weer aan te passen voor de dec. 2011-versie ? ;)

Is un beetje koffiedik kijken natuurlijk, want als jou 4.0.3 V3 al beter is, dan is dat dus niet nodig..

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Catsefrats schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:08:
[...]

... maar die is dan m.b.v. jouw creativiteit en tomelose inzet wel weer aan te passen voor de dec. 2011-versie ? ;)

Is un beetje koffiedik kijken natuurlijk, want als jou 4.0.3 V3 al beter is, dan is dat dus niet nodig..
Ik verwacht niet direct vooruitgang bij een rom van tomtec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een beetje raar de tomtec helpdesk en xiron helpdesk hebben mij een mail gestuurd, dat er binnen een maand een update zou komen, maar dat was in januari.Dus vreemd dat blokker zegt dat dat niet zou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben sommige ook last dat de 10 inch tablet of 8 inch tablet zo slecht oplaadt??? bij de 8 inch moet je nog al het stekkertje heen en weer halen, voordat die echt oplaadt, dus je kan je tablet niet uitzetten, want als je dan de volgende morgen kijkt, is die niet opgeladen.Dit hadden ze anders moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:45:
Toch een beetje raar de tomtec helpdesk en xiron helpdesk hebben mij een mail gestuurd, dat er binnen een maand een update zou komen, maar dat was in januari.Dus vreemd dat blokker zegt dat dat niet zou is.
toen hadden ze de container met batch2 de 2012 nog niet uitgepakt denk ik, maar we wachten af en komt het niet dan hebben we toch ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:48:
hebben sommige ook last dat de 10 inch tablet of 8 inch tablet zo slecht oplaadt??? bij de 8 inch moet je nog al het stekkertje heen en weer halen, voordat die echt oplaadt, dus je kan je tablet niet uitzetten, want als je dan de volgende morgen kijkt, is die niet opgeladen.Dit hadden ze anders moeten oplossen.
ja ben altijd even een paar tellen bezig het tablet te laten beginnen met laden, maar als die eenmaal laadt dan kan ik alles met het snoertje doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 23:13
Wij hebben de stelregel..... er wordt niet meer gespeeld als hij aan de lader hangt.
Onze eerste is daardoor kapot gegaan.

Erg zwak pinnetje.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste