Dan moet ik eerst even een windows pctje zien te regelenjgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:15:
[...]
dat kan zijn dan gaan toch de partities niet helemaal goed, moet je toch even met rkbatchtook de image upgraden
Bij Instellingen - apps - op sd kaart zie ik apps staan, maar deze staan niet op mijn externe sd kaart, maar intern...jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:09:
[...]
ga eens in je instellingen naar apps, kies voor: " op SD-kaart" daar staan de moveable apps en met een vinkje aan kun je gewoon met android verplaatsen geen extra tools gebruiken dus ...
Wanneer ik naar apps - alles ga zie ik uiteraard alle apps. Selecteer ik hier een spel bijv. dan komt er " verplaats naar SD kaart" klik er op en dan komt er " kan App niet verplaatsen"
Maar ik ontdekte ook dat wanneer ik de tablet nu op een pc aansluit, hij de SD kaart niet ziet, alleen de interne opslag komt tevoorschijn in windows verkenner.
De SD is als fat32 geformateerd
Daarnaast kan ik bepaalde games niet installeren die het wel deden in je vorige versie ( 4.03 2 )
Zoals bijv. Jelly Defense dat draaide gewoon soepeltjes, hij wil nu niet eens installeren.
Heb flash er af gehaald en opnieuw geinstalleerd
[ Voor 10% gewijzigd door Olakius op 07-03-2012 14:22 ]
Andronymus
Ik had net hetzelfde voor.jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:15:
[...]
dat kan zijn dan gaan toch de partities niet helemaal goed, moet je toch even met rkbatchtook de image upgraden
Heb hem nu succesvol met rkbatchtool geïnstalleerd.
als je de tablet aansluit op een pc en kiest voor mass storage krijg je weldegelijk 2 schijven.Olakius schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:20:
[...]
Bij Instellingen - apps - op sd kaart zie ik apps staan, maar deze staan niet op mijn externe sd kaart, maar intern...
Wanneer ik naar apps - alles ga zie ik uiteraard alle apps. Selecteer ik hier een spel bijv. dan komt er " verplaats naar SD kaart" klik er op en dan komt er " kan App niet verplaatsen"
Maar ik ontdekte ook dat wanneer ik de tablet nu op een pc aansluit, hij de SD kaart niet ziet, alleen de interne opslag komt tevoorschijn in windows verkenner.
De SD is als fat32 geformateerd
Daarnaast kan ik bepaalde games niet installeren die het wel deden in je vorige versie ( 4.03 2 )
Zoals bijv. Jelly Defense dat draaide gewoon soepeltjes, hij wil nu niet eens installeren.
Heb flash er af gehaald en opnieuw geinstalleerd
misschien moet je toch even de hele update img downloaden en flashen met rkbatchtool.
Ik haal nu de update imgae binnen, had hem net gewoon met de system.img in de 403 map gezet en met rkandroidtools geflashd. Blijft nu hangen in het opstart scherm bij herstart... toch maar ff opnieuw met update.img en rkbatchtool....jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:27:
[...]
als je de tablet aansluit op een pc en kiest voor mass storage krijg je weldegelijk 2 schijven.
misschien moet je toch even de hele update img downloaden en flashen met rkbatchtool.
Wordt vervolgd haha
Andronymus
ik denk dat ik de losse sytem.img uitzet dan kan iedereen met de update.img upgraden dan weten zeker de juiste boot.img en parameter worden gebruikt
Ah, heb het nu met rkbatchtool gedaan, dat gaat goed. Alleen de sd kaart is nog niet gemount zegt hij, ik zal hem ff opnieuw opstarten......
Ok... het probleem lijkt in de SD kaart te zitten.
Wanneer ik deze er in doe en opnieuw opstart blijft hij in de bootanim hangen.
Zodra ik hem er uit haal gaat hij door met opstarten.
Doe ik de SD kaart er in terwijl de tablet opgestart ziet hij een sd kaart die niet gemount is....
euh............
Doe ik de SD kaart er in terwijl de tablet opgestart ziet hij een sd kaart die niet gemount is....
euh............
[ Voor 52% gewijzigd door Olakius op 07-03-2012 15:12 ]
Andronymus
link2sd gebruikt met vorige versie? wordt anders toch even formateren denk ikOlakius schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:07:
Ah, heb het nu met rkbatchtool gedaan, dat gaat goed. Alleen de sd kaart is nog niet gemount zegt hij, ik zal hem ff opnieuw opstarten......
euh............
Ik heb system.img geinstalleerd met rkandroidtool, en dit werkt gewoon. Verder lijkt alles te werken !
Ik heb momenteel nog geen SD-kaartje erin zitten, en hierdoor kan ik bepaalde apps niet installeren die op 403-1 wel werken (o.a. aldiko geeft na het downloaden de foutmelding dat hij geen usb of sd-card kan vinden).
Vanmiddag dus maar even een sd-kaartje halen
Bedankt gelauff !
Ik heb momenteel nog geen SD-kaartje erin zitten, en hierdoor kan ik bepaalde apps niet installeren die op 403-1 wel werken (o.a. aldiko geeft na het downloaden de foutmelding dat hij geen usb of sd-card kan vinden).
Bedankt gelauff !
AUW !!!!!!!!!! wat een stomme fout heb ik gemaakt !!!
Ik heb mijn Sd kaart op de pc geformateerd met partition wizard , als fat32...
maar.... als logical drive en niet als primary partition.
Stom......
Nu primary gemaakt en werkt gewoon uitstekend !
Spellen installeren enz gaat nu ook gewoon, waar ik vanmiddag zei dat Jelly Defense niet wilde installeren, dat kan nu hersteld worden. Omdat hij op de sd kaart wil installeren ging dat niet, nu dus wel.
Thx. Jgelauf !!
Ik heb mijn Sd kaart op de pc geformateerd met partition wizard , als fat32...
maar.... als logical drive en niet als primary partition.
Stom......
Nu primary gemaakt en werkt gewoon uitstekend !
Spellen installeren enz gaat nu ook gewoon, waar ik vanmiddag zei dat Jelly Defense niet wilde installeren, dat kan nu hersteld worden. Omdat hij op de sd kaart wil installeren ging dat niet, nu dus wel.
Thx. Jgelauf !!
[ Voor 27% gewijzigd door Olakius op 07-03-2012 15:30 ]
Andronymus
of je flashed de boot.img van 4.0.3-1 en je hebt een werkend systeem met 567mb sdcardJodel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:25:
Ik heb system.img geinstalleerd met rkandroidtool, en dit werkt gewoon. Verder lijkt alles te werken !
Bedankt gelauff !
Misschien een gekke vraag, maar dat bij jou je front-cam het, in bijvoorbeeld Skype? Vanavond maar even m'n tablet updaten.
jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:14:
[...]
geef maar even een voorbeeld dan check ik het even, maar je ziet dus alle applicaties in principe ook de protected. Wel blijven er spelregels gelden zoals device type, android versie, resolutie e.d.. evt kun je via de build.prop een ander toestel faken, ik heb ondertussen de fingerprint 4.0.3 en build.prop settings voor een samsung I-gt9100 schijnen veel spelletjes op te werken maar die aanpassingen kunnen altijd nog.
Bij wel met skype. Alleen geluid leek het niet direct te doen. Ik heb nog geen tijd gehad om er dieper in te duiken.Fikkie007 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:54:
Misschien een gekke vraag, maar dat bij jou je front-cam het, in bijvoorbeeld Skype? Vanavond maar even m'n tablet updaten.
[...]
Klopt het trouwens dat adb niet meer werkt sinds ics ?
[ Voor 7% gewijzigd door Jodel op 07-03-2012 16:08 ]
Even ter info: Market heeft de naam veranderd in " Google Play Store "
zodra je inlogt in Market en je gaat akkoord zal je icoontje op je tablet ook in bovenstaande naam veranderen.
Ik was zelf even op zoek naar market en zag toen het icoontje Play Store er voor in de plaats.
Scheelt jullie wellicht wat zoekwerk ;-)
zodra je inlogt in Market en je gaat akkoord zal je icoontje op je tablet ook in bovenstaande naam veranderen.
Ik was zelf even op zoek naar market en zag toen het icoontje Play Store er voor in de plaats.
Scheelt jullie wellicht wat zoekwerk ;-)
Andronymus
Verwijderd
Vraag? Wat zijn nu precies de voordelen vd laatste update Ics? Ik werk nog steeds met de eerste versie en heb geen klachten.
je krijgt dan
4.0.3-3
full market
apps naar sd card verplaatsen
tablet weer als mass-storage aan te koppelen
nova launcher is geupdate
snelheid
+ de dingen uit 4.0.3-2
aangepaste partities:
data naar 2gb (installatie van apps)
user naar 567mb (/sdinternal)
externe sd (/sdcard) is nu dus default opslag medium
eerder vermelde tweaks
nova launcher toegevoegd (selectie bij installatie) default laucher bevat achtergronden app
nieuwere google apps
chinese en japanse toetsenborden verwijderd
4.0.3-3
full market
apps naar sd card verplaatsen
tablet weer als mass-storage aan te koppelen
nova launcher is geupdate
snelheid
+ de dingen uit 4.0.3-2
aangepaste partities:
data naar 2gb (installatie van apps)
user naar 567mb (/sdinternal)
externe sd (/sdcard) is nu dus default opslag medium
eerder vermelde tweaks
nova launcher toegevoegd (selectie bij installatie) default laucher bevat achtergronden app
nieuwere google apps
chinese en japanse toetsenborden verwijderd
ik ben bezig met 2 aangepaste versies,Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:46:
Dus verplicht sdcard erin? Heb ik nu namelijk (nog) niet.
4.0.3-3isd1gb: partities terug naar orgineel dus 1 gb apps en 1,9 gb internalsd (zoals in 4.0.3-1)
en dan nog een versie
4.0.3-3isd: 2 gb apps storage en 567mb internal sd dan met interne SD-card als default dus geen verplichte sdcard
Verwijderd
Is er eigenlijk al iemand bezig met CM9 voor deze tablet? Ik volg de ontwikkeling daarvan een beetje omdat ik die op mijn SGS2 ga zetten ipv de officiële samsung ICS met Touchwiz. De meeste phones hebben nog geen goede CM9 omdat er nog geen officiele ICS is vrijgegeven de de kernels en drivers nog buggy zijn. Dat mag voor deze tablet geen hindernis zijn als ik de gebruikservaringen hier lees.
Probleem is dat de kernel source van deze tablet niet beschikbaar is, dus is het ook niet mogelijk om een aangepaste android versie hiervoor te maken. Hoogstens de tweaks zoals jgelauff die toepast.
als aanvulling ik ben afgelopen vrijdag in een mailwisseling met TOM-TEC er achter gekomen dat zij niet eens (willen) snappen wat gpl betekend als kernel licentie en dat zij eigenlijk hun source moeten openbaren.bartbh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:25:
Probleem is dat de kernel source van deze tablet niet beschikbaar is, dus is het ook niet mogelijk om een aangepaste android versie hiervoor te maken. Hoogstens de tweaks zoals jgelauff die toepast.
Hun antwoord :dat geld niet voor onze producten en nu doen we geen verdere mededelingen....
dus misschien moet iedereen in het bezit van een tomtec of xiron tablet eens gaan mailen met de vraag of ze de source van kernel mogen hebben.
Verwijderd
Hier wel op me xiron met de versie 4.3.1 van dit forumFikkie007 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:54:
[...]
welke tomtec mail jij ? dan ga ik ook eens klagen.. uuhh vragenjgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:30:
[...]
als aanvulling ik ben afgelopen vrijdag in een mailwisseling met TOM-TEC er achter gekomen dat zij niet eens (willen) snappen wat gpl betekend als kernel licentie en dat zij eigenlijk hun source moeten openbaren.
Hun antwoord :dat geld niet voor onze producten en nu doen we geen verdere mededelingen....
dus misschien moet iedereen in het bezit van een tomtec of xiron tablet eens gaan mailen met de vraag of ze de source van kernel mogen hebben.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
ik heb met de helpdesk contact gehad maar misschien ga ik breder zoeken binnen het bedrijfProxx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:00:
[...]
welke tomtec mail jij ? dan ga ik ook eens klagen.. uuhh vragen
Verwijderd
Bij andere tablets blijkbaar ook een probleem: http://forum.yarvik.com/s...Android-and-kernel-sourcejgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:30:
[...]
als aanvulling ik ben afgelopen vrijdag in een mailwisseling met TOM-TEC er achter gekomen dat zij niet eens (willen) snappen wat gpl betekend als kernel licentie en dat zij eigenlijk hun source moeten openbaren.
ja snel geld verdienen met behulp van chinezen die ook de licenties niet respecteren heet dat.
paperclipreset gedaan en nu kan ik de HOST file wel veranderen en opslaan :-zjgelauff schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:30:
dan heb je bij instellingen (en ja je kan naar beneden scrollen) onder root opties 3 opties om aan te vinken
root verkenner
laad bestandssyteem\
en
maak een back-up van de systeem applicatie
deze moeten aanstaan
De aangekondigde versies van 4.0.3-3 voor mensen zonder extra sdcard of die de /sdcard mounting weer op de interne SD-card willen hebben
4.0.3-3-isd-1GB http://www.mediafire.com/?am2jgkj0vao7syo
1GB apps storage, 1,6GB internal SD (is default)
4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?ifz4ltua42bfa2h
2GB apps storage, 567MB internal SD (is default)
1GB apps storage, 1,6GB internal SD (is default)
4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?ifz4ltua42bfa2h
2GB apps storage, 567MB internal SD (is default)
[ Voor 10% gewijzigd door jgelauff op 07-03-2012 18:57 ]
Heb net ook even de helpdesk gemaild ( kwam via internet op een adres in Amstelveen, of het helpt weet ik niet )
Andronymus
@Musicmasters: Nee, ik gebruik de meegeleverde oortjes. Ik ga eens mijn oortjes van mijn oude mp3 speler gebruiken. Bedankt, voor je reactie.
@Jgelauff: eeeehhh raak ff t spoor kwijt qua versies...
welke versie moet ik nu downloaden, als ik een extra SDkaart van 8GB er bij in heb zitten.
Ik wil eigenlijk gewoon de opslag zó hebben staan, zoals ie STANDAARD "af fabriek"staat .
Kan ik V3 gewoon flashen met de RKandroidtool (en de nieuwe system.img in de rockdev/imagemap zetten?)
en dan de procedure met erase etc etc? dus zelfde tool en werkwijze als ICS V1?
welke versie moet ik nu downloaden, als ik een extra SDkaart van 8GB er bij in heb zitten.
Ik wil eigenlijk gewoon de opslag zó hebben staan, zoals ie STANDAARD "af fabriek"staat .
Kan ik V3 gewoon flashen met de RKandroidtool (en de nieuwe system.img in de rockdev/imagemap zetten?)
It's more fun to compute
ik probeer de xiron image teurg te flashen maar het lukt niet.
hij blijft nu hangen op het newsmy logo. terwijl die juist niet op de xiron hoort.
ik had de xiron geupdate naar 4.0.3 maar het wifi bereik was heel slecht. daarom wil ik hem terug flashen
maar via de uitleg in de start post lukt het niet.
hij blijft nu hangen op het newsmy logo. terwijl die juist niet op de xiron hoort.
ik had de xiron geupdate naar 4.0.3 maar het wifi bereik was heel slecht. daarom wil ik hem terug flashen
[ Voor 35% gewijzigd door Proxx op 07-03-2012 20:19 ]
Ik had jouw versie 4.0.3-1 er op staan. De upgrade.img in de root van de micro SD gezet.jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:35:
stap 1 download update img http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejff
pak het uit zodat hij update.img heet
plaats het op de root van je sd card
tablet herkend update en zal gaan rebooten en installeren
let op alles op de internal sd card is weg na update
met deze 4.0.3-3 hoef je geen link2sd meer te gebruiken je weer vanuit android apps verplaatsen
De installatie (zwarte scherm, gele letters) heeft de tablet bij mij geheel doorlopen. Daarna word de tablet opnieuw opgestart maar dan blijft de tablet vasthangen in de blauwe Newsmy scherm.
Ik heb zojuist de update met de tool gedraait, was even wennen aan die lay-out 
Waar de tool " firmware file" vraagt even browsen naar de update.img.
Opstarten duurde net wat langer dan normaal, maar er zit ook zoveel moois in.
Verder geeft hij bij mij via de market vaak aan dat er geen ruimte is op het blad, mogelijk iets ta maken met de Nova launcher ?? Benchmark is een +/- 200 punten lager.
Wederom een mooie van jgelauff !
Verder geeft hij bij mij via de market vaak aan dat er geen ruimte is op het blad, mogelijk iets ta maken met de Nova launcher ?? Benchmark is een +/- 200 punten lager.
Verwijderd
heb hem nu weer up & running. Kon het rommelen natuurlijk niet laten. Werkt weer als een trein. Benchmark of niet, voelt nog even goed aan. En ook prachtig is de usb mass storage optie, werkt geweldig ! was ik erg blij mee, eindelijk normaal met mijn linux bakkie files overgooien. Lang gezocht naar mogelijkheden om dit onder ubuntu 11.10 te combineren maar dat gaat dus niet echt. Nu ineens weer out of the box door deze rom ! fantaaastische optie. Chapeau !!
Net naar de 4.0.3-3 geupdate, nu download ie geen apps meer van de marketplace, Geven allemaal een foutmelding als ik downloaden aanklik.
Als ik in de markt bij Mijn apps kijk zie ik drie apsp staan die op downloaded staan maar geen van de drie kan ik cancellen en zelfs na een reboot staan ze er nog.
Als ik in de markt bij Mijn apps kijk zie ik drie apsp staan die op downloaded staan maar geen van de drie kan ik cancellen en zelfs na een reboot staan ze er nog.
hoezo het spoor bijster? er zijn gewoon verschillende configuraties nodig omdat niet iedereen een externe sd card heeft je dan problemen krijgt.Catsefrats schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:05:
@Jgelauff: eeeehhh raak ff t spoor kwijt qua versies...
Standaard Af fabriek kent het tablet geen externe sd card. en heb je 1 GB opslag voor apps.
nee en V3 is een compleet img dus moet je met een imagemanager zoals rkbatchtool flashen zie ook mijn posts van vandaag,
de melding komt niet van nova launcher maar van de aanwezige default laincher kun je gewoon negeren of in de market zeggen geen snelkoppelingen aan te makenVis079 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:28:
Ik heb zojuist de update met de tool gedraait, was even wennen aan die lay-out
nee is vandaag al getest en dus alleen te flashen met rkbatchtool i.v,m. partities.n!kneem schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:23:
[...]
Ik had jouw versie 4.0.3-1 er op staan. De upgrade.img in de root van de micro SD gezet.
De installatie (zwarte scherm, gele letters) heeft de tablet bij mij geheel doorlopen. Daarna word de tablet opnieuw opgestart maar dan blijft de tablet vasthangen in de blauwe Newsmy scherm.
ik denk dat je gewoon last hebt van een marketupdate die er tussen door is gekomen, cache en gegevens van de market app wissen en kijken of het dan is opgelost.-MB- schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:10:
Net naar de 4.0.3-3 geupdate, nu download ie geen apps meer van de marketplace, Geven allemaal een foutmelding als ik downloaden aanklik.
de xiron image moet je terug flashen met rkbatchool, dat staat nog niet in de startpost omschreven.Proxx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:13:
ik probeer de xiron image teurg te flashen maar het lukt niet.
@jgelauff
Heb vanmiddag de 4.0.3 v3 geïnstalleerd, zojuist de dingen weer opnieuw geconfigureerd het en werkt goed
Alle apps zijn nu inderdaad ook te vinden in de market/store. Heel erg bedankt!
Heb vanmiddag de 4.0.3 v3 geïnstalleerd, zojuist de dingen weer opnieuw geconfigureerd het en werkt goed
Verwijderd
Ik had dezelfde problemen, bleef bij newsmy logo hangen.
alleen was het mn eigen fout, ik probeerde het via de android tool en niet de batch tool
btw, wat zijn nu echt de must have apps en tweaks/verbeteringen, volgens mij heb ik daarvan nog geen samenvatting voorbij zien komen?
alleen was het mn eigen fout, ik probeerde het via de android tool en niet de batch tool
btw, wat zijn nu echt de must have apps en tweaks/verbeteringen, volgens mij heb ik daarvan nog geen samenvatting voorbij zien komen?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 22:24 ]
FF voor de zekerheid: dus "?g5obwu0c98eejff" dowloaden (en uiteraard unzippen) en dan met rkbatchtool: "?4q7y1k3941l72l8" er op zetten?jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:49:
Versie 4.0.3-3 is te downloaden:
http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejff
flashen met rkbatchtool: http://www.mediafire.com/?4q7y1k3941l72l8
Tablet weer aansluiten in uit-stand met esc en dan op USB? nix geen erase enz.?
Sorry, heb RKbatchtool nog nooit gebruikt, dus liever even dubbelcheck om frustraties te voorkomen.
(upgrade 2.3 naar 4.0 V1 via RKandroidtool gedaan)
It's more fun to compute
ja inderdaad.Catsefrats schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:24:
[...]
FF voor de zekerheid: dus "?g5obwu0c98eejff" dowloaden (en uiteraard unzippen) en dan met rkbatchtool: "?4q7y1k3941l72l8" er op zetten?
Tablet weer aansluiten in uit-stand met esc en dan op USB? nix geen erase enz.?
Sorry, heb RKbatchtool nog nooit gebruikt, dus liever even dubbelcheck om frustraties te voorkomen.
(upgrade 2.3 naar 4.0 V1 via RKandroidtool gedaan)
in rkbatchtool selecteer je rechtsbovenin de update.img
als je het tablet zo aansluit dan wordt er een vakje groen en kun je op upgrade drukken.
ik heb het nu met de RKbatch tool 1.3 die update terug gezet zoals jgelauff het beschrijft.
maar hij blijft nu op het Xiron boot logo hangen.
al 3 keer opnieuw geprobeerd. maar hij start echt niet op. ben nu al dik 10min. op dat scherm aan het wachten
al 3 keer opnieuw geprobeerd. maar hij start echt niet op. ben nu al dik 10min. op dat scherm aan het wachten
Cache etc verwijderen did the trick. Market werkt nu weer.
ik krijg hier helaas continu prepare idb fail
wat doe ik n00b verkeert
thanks alvast
wat doe ik n00b verkeert
thanks alvast
probeer eens een restore i.p.v een upgrade in de tool?Proxx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:40:
ik heb het nu met de RKbatch tool 1.3 die update terug gezet zoals jgelauff het beschrijft.
anders
hang je tablet eens aan rkandroidtool en erase de idb eens.
en probeer het daarna nogmaals.
heb je al eens een paperclip in het reset gaatje gestopt?
tablet uit en met esc ingedrukt er aan gehangen?woelffie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:42:
ik krijg hier helaas continu prepare idb fail
wat doe ik n00b verkeert
thanks alvast
juiste drivers zijn geinstalleerd?
geen adapter eraan?
jgelauff
ik heb net geprobeerd eerst erase idb met android tool en dan via batchtool upgrade. maar werkt ook niet
zal nu eens proberen restore te doen dan.
EDIT: ja run als admin.
PS: de tomtec versie rooten en alle roms is me ook altijd gelukt.
met die xiron heb ik gewoon slechte wifi dus vandaar dat ik terug wil.
ik ben bang dat er iets mis is met de image die ik heb
EDIT2:
restore functie kom ik bij precies hetzelfde uit.
(blijft hangen opt xiron boot logo) (met xiron boot logo bedoel ik het logo voor de bootlogo van android zelf)
EDIT3:
heeft iemand een originele rom voor de xiron 10" die of via de juiste boot.img etc via rkandroid tool geflashed kan worden. of iemand met een werkende xiron 10" update.img die via de RKbatch tool geflashed kan worden?
ik heb net geprobeerd eerst erase idb met android tool en dan via batchtool upgrade. maar werkt ook niet
zal nu eens proberen restore te doen dan.
EDIT: ja run als admin.
PS: de tomtec versie rooten en alle roms is me ook altijd gelukt.
met die xiron heb ik gewoon slechte wifi dus vandaar dat ik terug wil.
ik ben bang dat er iets mis is met de image die ik heb
EDIT2:
restore functie kom ik bij precies hetzelfde uit.
(blijft hangen opt xiron boot logo) (met xiron boot logo bedoel ik het logo voor de bootlogo van android zelf)
EDIT3:
heeft iemand een originele rom voor de xiron 10" die of via de juiste boot.img etc via rkandroid tool geflashed kan worden. of iemand met een werkende xiron 10" update.img die via de RKbatch tool geflashed kan worden?
[ Voor 76% gewijzigd door Proxx op 07-03-2012 23:21 ]
Joow...net geupdate naar V3. Ging van een leien dakje.
Morgen apps er weer ff op en alles weer instellen.
Testing tomorrow.
Thnx Jgelauff!
Morgen apps er weer ff op en alles weer instellen.
Testing tomorrow.
Thnx Jgelauff!
It's more fun to compute
bovenstaande gedaan krijg helaas nog altijd de meldingjgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:45:
[...]
tablet uit en met esc ingedrukt er aan gehangen?
juiste drivers zijn geinstalleerd?
geen adapter eraan?
********************test device fail***********************************/*
******************upgrade done sucses(0) fail(1)********************

Foutje.....
[ Voor 93% gewijzigd door jgelauff op 08-03-2012 05:11 ]
Heb ook v3 er op draaien, en alles werkt netjes en soepel. Upgraden ging simpel, had de tool nog niet eerder gebruikt maar wijst voor zich ( voor mij althans )
Waar ik echt super blij mee ben is dat de SD kaart weer functioneerd zoals hij bedoeld is, apps etc. kunnen gewoon verplaatst worden. App2sd werkt dus ook gewoon !
De tablet wordt op deze manier steeds meer zijn geld waard !
Complimenten voor JGelauff , niet alleen voor het aanpassen van de ROMS maar ook voor je geduld om andere mensen te helpen om hun tablet op orde te krijgen !
Waar ik echt super blij mee ben is dat de SD kaart weer functioneerd zoals hij bedoeld is, apps etc. kunnen gewoon verplaatst worden. App2sd werkt dus ook gewoon !
De tablet wordt op deze manier steeds meer zijn geld waard !
Complimenten voor JGelauff , niet alleen voor het aanpassen van de ROMS maar ook voor je geduld om andere mensen te helpen om hun tablet op orde te krijgen !
Andronymus
Verwijderd
Probeerde ik gisteren voor de eerste keer sinds mijn aankoop de koptelefoon... werkt niet, ook niet met andere koptelefoon. Als je een beetje druk op de fiche zet krijg je even mono-geluid. Zal een slecht contact zijn.
Zal hem moeten binnendoen... hopelijk onmiddelijk een omruiling ipv opsturen naar tomtec.
Spijtig want voor de rest goed toestel.
Zal hem moeten binnendoen... hopelijk onmiddelijk een omruiling ipv opsturen naar tomtec.
Spijtig want voor de rest goed toestel.
Is er voor Nova Launcher misschien ergens een verborgen instelling waarmee je alles verdeeld over je hele scherm kunt krijgen? Op dit moment krijg ik alles alleen in een vierkant midden in het scherm (in horizontale modus), zou het mooier vinden dat alles mooi verdeeld wordt als in de standaard launcher.
Ik kan het in ieder geval niet vinden, maar kan ook blind zijn
.
Verder: Mooi werk jgelauff, heb het idee dat mijn wifi nu ook stabieler is (tov. V1)
Ik kan het in ieder geval niet vinden, maar kan ook blind zijn
Verder: Mooi werk jgelauff, heb het idee dat mijn wifi nu ook stabieler is (tov. V1)
je moet de rasterinstellingen veranderen naar bv 6 bij 8 in het bovenste menu item zo uit mijn hoofd, heb tablet niet bij de hand ben op werkjappas schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:21:
Is er voor Nova Launcher misschien ergens een verborgen instelling waarmee je alles verdeeld over je hele scherm kunt krijgen? Op dit moment krijg ik alles alleen in een vierkant midden in het scherm (in horizontale modus), zou het mooier vinden dat alles mooi verdeeld wordt als in de standaard launcher.
Ik kan het in ieder geval niet vinden, maar kan ook blind zijn.
Verwijderd
bovenstaande gedaan krijg helaas nog altijd de melding
ik krijg ook steeds deze melding na het updaten.
ik doe aansluiten met esc ingedrukt en tablet uit, daarna vind de tool mijn device, ik selecteer de update img, druk op update en aan het eind krijg ik die melding.
HELP
ik doe aansluiten met esc ingedrukt en tablet uit, daarna vind de tool mijn device, ik selecteer de update img, druk op update en aan het eind krijg ik die melding.
HELP
probeer eens restore.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:42:
HELP
verschil tussen update en restore is dat restore ook een format doet.
Het wil wel eens voorkomen als de recovery ook geupdate wordt dat de check aan het eind van de upgrade op fail komt te staan.
wat moet je dan doen?
usb kabel eruit halen
tablet aan zetten
en als het goed is wordt alles bijgewerkt
wat moet je dan doen?
usb kabel eruit halen
tablet aan zetten
en als het goed is wordt alles bijgewerkt
Verwijderd
Ik zal het eens doen als ik mijn tablet weer terug heb. Overigens veel handiger als iemand die aan de kernel meegewerkt heeft dit doet. Wij kunnen hoogstens klagen dat zij zich niet aan de licentie houden. Maar alleen iemand met auteursrechten op een deel van de kernel kan ze een bericht sturen dat ze zijn rechten schenden. Wellicht een leuke voor gpl-violationsjgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:30:
[...]
@jgelauff:
Mooi werk.
Versie 4.0.3-3 staat er sinds gisteren op en alles werkt vloeiend.
(aleen een cache van market moeten "clearer" zoals ook hoger beschreven.)
Vraagje: Hoe heb je dat "apps moven" naar de externe SDcard opgelost ?
Of hebben ze dat bij "newsmy" in 5 maart versie gedaan ? indien zo wat hebben zij dan veranderd ?
Ik weet nog hoe ik heb zitten zwoegen op dat "f*cking" probleem tijdens de kerstvakantie.
Maar nu
Wat loopt hij mooi ...
Veel succes met het verdere "hacken" ...
(Ik hoop dat ik binnenkort wat meer tijd heb om opnieuw wat te ROMmelen
)
Mooi werk.
Of hebben ze dat bij "newsmy" in 5 maart versie gedaan ? indien zo wat hebben zij dan veranderd ?
Ik weet nog hoe ik heb zitten zwoegen op dat "f*cking" probleem tijdens de kerstvakantie.
Maar nu
(Ik hoop dat ik binnenkort wat meer tijd heb om opnieuw wat te ROMmelen
Verwijderd
rev104 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:42:
dank voor de hulp, hij geeft inderdaad een foutmelding maar het blijkt er toch gewoon wel op te staan dus usb kabeltje eruit en opstarten en het loopt als een zonnetje
dank voor de hulp, hij geeft inderdaad een foutmelding maar het blijkt er toch gewoon wel op te staan dus usb kabeltje eruit en opstarten en het loopt als een zonnetje
Welke voordelen biedt de Nova launcher eigenlijk t.o.v. de "standaard"launcher?
Andersom gevraagd: welke nadelen heeft de "standaard" launcher t.o.v. de Nova-launcher?
heb tijdens opstarten aangegeven, dat ie met de Nova-launcher moet opstarten... kan ik deze keuze (indien gewenst) ook weer ongedaan maken?
Andersom gevraagd: welke nadelen heeft de "standaard" launcher t.o.v. de Nova-launcher?
heb tijdens opstarten aangegeven, dat ie met de Nova-launcher moet opstarten... kan ik deze keuze (indien gewenst) ook weer ongedaan maken?
It's more fun to compute
ik kreeg gisteren mijn Xiron niet terug geflashed. en dit komt doordat ik een verkeerd RKbatch had.
versie nummer was wel gelijk. maar toch zitten er veschillen in de binary
de link in de startpost werkt niet meer dus via google had ik zelf een versie gezocht die niet compatible is
via een tweaker heb ik alsnog de juiste versie gevonden!!!! bedankt
Mijn Xiron had slecht bereik zijn er meer mensen die hier last van hebben?
de TomTec heeft vol bereik op 2meter van de router terwijl de Xiron misschien 2streepjes haalt
deze gaat denk ik terug naar de blokker!
de link in de startpost werkt niet meer dus via google had ik zelf een versie gezocht die niet compatible is
de TomTec heeft vol bereik op 2meter van de router terwijl de Xiron misschien 2streepjes haalt
[ Voor 23% gewijzigd door Proxx op 08-03-2012 18:15 ]
de 4.0.3-3 is inderdaad een mengeling van de newsmy rom van 5 mrt waar ineens de move 2 sd en mass storage in verschenen in de settings.apk en andere permission files, Verder zijn de synchronisaties weer aangepast van de calender en gallery en een andere vending.apk voor de market en de eerdere tweaks.Sparck schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:59:
@jgelauff:
Mooi werk.
Maar nuWat loopt hij mooi ...
![]()
(Ik hoop dat ik binnenkort wat meer tijd heb om opnieuw wat te ROMmelen)
de nova launcher is iets lichter, bied meer opties om intestellen en de scrollable widgets werken wel.Catsefrats schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:02:
Welke voordelen biedt de Nova launcher eigenlijk t.o.v. de "standaard"launcher?
de keuze kun je gewoon veranderen in nova launcher of via de apps in instellingen.
hoezo verkeerde versie rkbatchtool, ik heb gisteren 2 keer een werkende link gepost?!Proxx schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:08:
ik kreeg gisteren mijn Xiron niet terug geflashed. en dit komt doordat ik een verkeerd RKbatch had.
het wifi bereik is een van de zwakkere punten van dit tablet er zijn zowel xirons als tomtecs die dit hebben,
ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er maar 1 antenne aan de chip is gemaakt daarom ook 72mbps max. Maar vergeet niet dat die streepjes niet alles zeggen je kan prima een connectie hebben op 25mbps zonder problemen.
Verwijderd
De nieuwe versies staan volgens mij nog niet op de eerste pagina van het topic. Is dit niet erg lastig voor nieuwe volgers?
Hoe besluit ik nu welke laatste versie ik wil? Kan het niet helemaal meer volgen. Ben fanatieke hobbyist, geen ict-er :-)
Hoe besluit ik nu welke laatste versie ik wil? Kan het niet helemaal meer volgen. Ben fanatieke hobbyist, geen ict-er :-)
ja ja de ts moet nog worden bijgewerktVerwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:32:
De nieuwe versies staan volgens mij nog niet op de eerste pagina van het topic. Is dit niet erg lastig voor nieuwe volgers?
even voor de zekerheid nog de versies en de vraag of het nu duidelijk is?
Er zijn dus 3 versies beschikbaar van de custom rom versie 4.0.3-3Heb je een extra sdcard in je tablet?
dan heb je de keus uit 3 versies- Versie met 2gb ruimte om apps te installeren de extra (externe sdcard) als default sd-card met 567MB interne ruimte voor data zoals foto's muziek: 4.0.3-3 http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejff
- Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB als default sd-sdcard voor data zoals foto's muziek en de extra sdcard als external_sd: 4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?ifz4ltua42bfa2h
- Versie met 1gb ruimte om apps te installeren met 1,6GB ruimte als default sd-card voor data zoals foto's muziek en de extra sdcard als external_sd: 4.0.3-3-isd-1GB http://www.mediafire.com/?am2jgkj0vao7syo
heb je geen extra sd card in je tablet?
dan heb je de keus uit 2 versies- Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB ruimte voor data zoals foto's muziek:
4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?ifz4ltua42bfa2h - Versie met 1gb ruimte om apps te installeren met 1,6GB ruimte voor data zoals foto's muziek:
Verwijderd
Ik heb inmiddels 4.0.3 v3 draaien als een tierelier met aan 4GB SD kaartje.
Het is de versie o.b.v. de v2 variant waarbij alleen de system.img is vervangen
Ik loop tegen een probleempje aan:
Downloaden applicaties mislukt (Installeren op usb-opslag of Sd-kaart is mislukt )
Installeren op usb-opslag of Sd-kaart is mislukt
Tijdens het downloaden in de Market krijg ik de melding ( Installeren op usb-opslag of Sd-kaart is mislukt) sommige apps kan ik wel installeren en andere weer niet, weet iemand waar het aan kan liggen?
Downloaden applicaties mislukt (Installeren op usb-opslag of Sd-kaart is mislukt )
Tijdens het downloaden in de Market krijg ik de melding ( Installeren op usb-opslag of Sd-kaart is mislukt) sommige apps kan ik wel installeren en andere weer niet, weet iemand waar het aan kan liggen?
Verwijderd
Draait als een speer weer .Maar iemand een idee hoe je de melding na het installeren van een app ..Geen ruimte op scherm .. weg krijg
Is hier al eens behandeld, market instelling; widgets automatisch aanmaken.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:57:
Draait als een speer weer .Maar iemand een idee hoe je de melding na het installeren van een app ..Geen ruimte op scherm .. weg krijg
Andere optie is de default launcher echt verwijderen
Formatering van je sdcard misschien?Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:55:
Ik heb inmiddels 4.0.3 v3 draaien als een tierelier met aan 4GB SD kaartje.
sorry jgelauff ik heb het gistere niet in de gaten gehad. bovendien was ik er van overtuigd dat die versie die ik had ook wel zou werken aangezien het flashen en alles ook goed ging versie nummer is ook het zelfde.jgelauff schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:30:
[...]
hoezo verkeerde versie rkbatchtool, ik heb gisteren 2 keer een werkende link gepost?!
het wifi bereik is een van de zwakkere punten van dit tablet er zijn zowel xirons als tomtecs die dit hebben,
ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er maar 1 antenne aan de chip is gemaakt daarom ook 72mbps max. Maar vergeet niet dat die streepjes niet alles zeggen je kan prima een connectie hebben op 25mbps zonder problemen.
mijn eigen schuld zullen we maar zeggen
om nog heel even terug te komen op dat wifi verhaal.
dat er zowel tomtec's en xirons met slecht bereik zijn wil je dat mee zeggen dat er sommigen "defect" zijn of dat wifi in het algemeen geen sterk punt van de 2 tablets zijn.
want mijn tomtec functioneert prima terwijl de xiron qua bereik zwaar onder doet. (getest met WIFI Analyzer)
-50dBm TomTec 10" 2011
-90dBm Xiron 10" 2011
Verwijderd
Was Fat32 geformateerd. Wellicht opnieuw formateren? Moet ik dat op mijn windows PCtje doen of is er een betere methode?
EDIT: Heb het kaartje opnieuw geformateerd op mijn PC en krijg nog steeds de melding. O.a. bij de maxthon web browser for 10"tab. Andere apps gaan wel weer goed

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 23:11 ]
Ik denk dat het te maken heeft met welk chineesje de antenne draatjes in je tablet heeft gestopt, mijn tomtec zit in het grootste deel van woonkamer op -60 Bm. Maar ervaar dat niet als een probleem. Maar mischien een goede vraag hier, zijn er meer mensen met tegenvallende wifi?Proxx schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:03:
[...]
sorry jgelauff ik heb het gistere niet in de gaten gehad. bovendien was ik er van overtuigd dat die versie die ik had ook wel zou werken aangezien het flashen en alles ook goed ging versie nummer is ook het zelfde.
mijn eigen schuld zullen we maar zeggen
om nog heel even terug te komen op dat wifi verhaal.
dat er zowel tomtec's en xirons met slecht bereik zijn wil je dat mee zeggen dat er sommigen "defect" zijn of dat wifi in het algemeen geen sterk punt van de 2 tablets zijn.
want mijn tomtec functioneert prima terwijl de xiron qua bereik zwaar onder doet. (getest met WIFI Analyzer)
-50dBm TomTec 10" 2011
-90dBm Xiron 10" 2011
kan wel zeggen dat de bouw kwaliteit van de Xiron beter is als mijn tomtec. (scherm tape
)
de xiron voelt daarom wat solider aan.
PS: waarschijnlijk krijg ik binnen kort ook nog een Tomtec 10" 2012 in huis zal die ook eens vergelijken
de xiron voelt daarom wat solider aan.
PS: waarschijnlijk krijg ik binnen kort ook nog een Tomtec 10" 2012 in huis zal die ook eens vergelijken
[ Voor 29% gewijzigd door Proxx op 08-03-2012 23:19 ]
Die installeerd hier zonder problemen, kun je wel apps naar sd verplaatsen? Anders zou ik zeggen doe een upgrade met een compleet image voorvde zekerheid.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:05:
[...]
Was Fat32 geformateerd. Wellicht opnieuw formateren? Moet ik dat op mijn windows PCtje doen of is er een betere methode?
EDIT: Heb het kaartje opnieuw geformateerd op mijn PC en krijg nog steeds de melding. O.a. bij de maxthon web browser for 10"tab. Andere apps gaan wel weer goed
Verwijderd
Ik heb de stock rom vervangen door de v3 versie met de RKandroid tool met de installatiestappen van v2 en de system.img van v3. Op het moment van flashen zat de sd-kaart al wel in de tablet. Is dit wellicht de oorzaak?jgelauff schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:21:
[...]
Die installeerd hier zonder problemen, kun je wel apps naar sd verplaatsen? Anders zou ik zeggen doe een upgrade met een compleet image voorvde zekerheid.
Heb je je SD kaart wel als primary geformateerd en niet als logical drive ? die fout maakte ik namelijk,Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:46:
[...]
Ik heb de stock rom vervangen door de v3 versie met de RKandroid tool met de installatiestappen van v2 en de system.img van v3. Op het moment van flashen zat de sd-kaart al wel in de tablet. Is dit wellicht de oorzaak?
Handig om je SD kaart mee te formateren is DIT programma
Andronymus
Verwijderd
Wat ook lijkt te werken is de default launcher 'freezen' met rom toolbox. Dat lijkt verder geen consequenties te hebben voor werking v.d. tablet.jgelauff schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:02:
[...]
Is hier al eens behandeld, market instelling; widgets automatisch aanmaken.
Andere optie is de default launcher echt verwijderen
Trouwens: 4.0.3-3 werkt als een trein! Tablet reageert nog iets sneller en werkt nog soepeler, lijkt 't (had eerdere tweaks onder oudere rom al uitgevoerd). Mooi werk dus!
Verwijderd
De SD kaart was al geformateerd als primary.....Olakius schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 07:45:
[...]
Heb je je SD kaart wel als primary geformateerd en niet als logical drive ? die fout maakte ik namelijk,
Handig om je SD kaart mee te formateren is DIT programma
Volgens mij kun je 2 dingen doen, of de sd card wissen op het tablet met optie onder instellingen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:20:
[...]
De SD kaart was al geformateerd als primary.....
of flashen met een compleet image en het dan proberen.
de complete img is opgebouwd met de laatste kernel image van newsmy en mocht het zo zijn dat het dan wel goed werkt dan weet ik zeker dat ik er goed aan heb gedaan de losse system.img niet meer aan te bieden.
Verwijderd
Ca. 5 à 10 dB zwakkere ontvangst dan mijn Android telefoon, maar het is continu in beweging, die signaalsterkte en dus moeilijk met zekerheid vast te stellen. Veel concurrerende wifi-netwerken in 't appartementencomplex... Signaal zakt af en toe zo ver weg dat verbinding wegvalt, waarna hij zich moet herstellen.Ik denk dat het te maken heeft met welk chineesje de antenne draatjes in je tablet heeft gestopt, mijn tomtec zit in het grootste deel van woonkamer op -60 Bm. Maar ervaar dat niet als een probleem. Maar mischien een goede vraag hier, zijn er meer mensen met tegenvallende wifi?
Aanleg van antennedraadjes in tablet zeg je? Zou daar nog wat aan te doen zijn als je 'm zelf openmaakt?
Verwijderd
werkt mooi deze laatste versie .Heb alleen nog steeds het probleem van het niet opladen als de tablet uit is .
Ik ga binnenkort op vakantie naar Spanje
en wil eigenlijk een (beetje!) internetten op de Tablet.
(xiron met stock rom)
Nu kan ik een prepaid data sim overwegen (6euro voor 100 mb) maar dan moet ik wel een dongel aanschaffen.
Een andere oplossing zou ook kunnnen zijn om een prepaid sim te kopen voor in mijn telefoon
(galaxy ace) en dan deze als modem gebruiken via bluetooth. Kan dit eigenlijk wel ?
En hoe moet ik dat doen ?
(xiron met stock rom)
Nu kan ik een prepaid data sim overwegen (6euro voor 100 mb) maar dan moet ik wel een dongel aanschaffen.
Een andere oplossing zou ook kunnnen zijn om een prepaid sim te kopen voor in mijn telefoon
(galaxy ace) en dan deze als modem gebruiken via bluetooth. Kan dit eigenlijk wel ?
En hoe moet ik dat doen ?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Welke provider heb je voor je telefoon ? Ik weet dat veel providers een databundel voor in het buitenland aanbieden voor +/- 10 euro.
Misschien een beetje domme vraag.
De tablet wordt het meest gebruikt door mijn dochter voor haar spelletjes, ik heb de chinese 4.03 rom er op staan en heel veel spelletjes voor die kleine, en ik krijg "ruzie" als die weg zijn.
Hoe kan ik de apps het makkelijkst weer op de tablet krijgen als ik naar 4.03-3 wil?
De chinese rom is niet geroot.
De tablet wordt het meest gebruikt door mijn dochter voor haar spelletjes, ik heb de chinese 4.03 rom er op staan en heel veel spelletjes voor die kleine, en ik krijg "ruzie" als die weg zijn.
Hoe kan ik de apps het makkelijkst weer op de tablet krijgen als ik naar 4.03-3 wil?
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Vodafone.Jodel schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:43:
Welke provider heb je voor je telefoon ? Ik weet dat veel providers een databundel voor in het buitenland aanbieden voor +/- 10 euro.
Maar dan blijft de vraag, kan ik de telefoon als modem gebruiken ?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
even still geweest maar ik ben er weer!
meteen maar even jgelauff's laatste rom geinstalleerd, werkt perfect!
we zouden hier een like knop moeten hebben (Y)
meteen maar even jgelauff's laatste rom geinstalleerd, werkt perfect!
we zouden hier een like knop moeten hebben (Y)
of jou telefoon als modem te gebruiken is hier erg off topic.driel24 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:05:
[...]
Vodafone.
Maar dan blijft de vraag, kan ik de telefoon als modem gebruiken ?
het tablet kan wifi verbinden aan en er zijn dongels die werken,
dus als jij de je telefoon als wifi hotspot kunt instellen doet het tablet het.
Er zijn geen domme vragen, met tools als es file explorer kun je apk's backupen en als je je instellingen op de externe sdcard bewaard heb je nog alles.Philos31 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:57:
Misschien een beetje domme vraag.