blijft op het startscherm staan.....
doet niets
tja hij kan verder komen dan dat, daar ben ik van overtuigd, misschien na een reset.mregeling2005 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:27:
[...]
doet niets
[ Voor 16% gewijzigd door Carlo Adan op 02-03-2012 22:15 ]
Ik heb gewoon bluetooth in ICS 4.03 ( 2 versie van Jgelauff ). Ik neem aan dat je hem wel aangezet hebt bij instellingen, of zie je hem daar helemaal niet bij staan ?Carlo Adan schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:33:
Potver. Ik las in dit topic eerder dat er wel bluetooth aanwezig zou zijn op de tomtec, al stond het nergens in de specs. Ik heb een bluetooth switch geinstalleerd en file transfer maar volgens deze apps zit er geen bluetooth op:-(
Is er iets anders wat ik over het hoofd zie? (Net zoals de android market verstopt is)
Stom....stom..... in de eerste post lees ik nu al een en ander over de bluetooth met stockROM.. ik moet wachten op de ICS ROM
Andronymus
Als ik dit lees vraag ik me af of er nog wel bluetooth inzit, bij de eerste generatie kun je bluetooth met een widget wel aanzetten.Carlo Adan schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:33:
Potver. Ik las in dit topic eerder dat er wel bluetooth aanwezig zou zijn op de tomtec, al stond het nergens in de specs. Ik heb een bluetooth switch geinstalleerd en file transfer maar volgens deze apps zit er geen bluetooth op:-(
Is er iets anders wat ik over het hoofd zie? (Net zoals de android market verstopt is)
Stom....stom..... in de eerste post lees ik nu al een en ander over de bluetooth met stockROM.. ik moet wachten op de ICS ROM
Heb je al eens een volumemanager geinstalleerd en het media volume omhoog gezet?NVDS schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:33:
Ik hoor bijna geen geluid, wanneer ik de meegeleverde oortjes gebruik. Het volume van de standaard videoplayer staat op het maxium, net als het apparaat volume. Ik werk nog steeds met de stock Android 2.3 versie, maar het is wel de "nieuwe" 2012 versie van de Tomtec Ultimate 10 tablet. Dit is voornamelijk op rumoerige plaatsen dat het geluid echt heel stil is.
Ligt het probleem gewoon aan de kwaliteit van de oortjes? Met andere woorden zouden betere oortjes een oplossing bieden? Of is er nog een instelling die ik over het hoofd zie.
Verwijderd
Andronymus
paperclip in het resetgaatje moet echt werken hoor-WarAx- schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:22:
Goedemiddag,
Ik probeerde vanmiddag mijn Tomtec te upgrade naar 4.0.3 Nu was ik klaar met de install en was ie al geïnstalleerd blijkt dat ik de image die erbij niet heb aangevinkt en dus er ook niet op staat.
De tomtec startte zelf op maar blijft hangen op het Newsmy scherm. Ik kan niks doen, geen reset, geen power off, niks.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Wachten tot de batterij leeg is en dan proberen weer aan te sluiten op de computer?
Groet,
Sjoerd
Je hebt gelijk, ik heb de oorbel van mijn vriendin gebruikt, hij viel uit en heb met de ESC knop alsnog nu kunnen upgraden! Hij is al klaar.jgelauff schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:32:
[...]
paperclip in het resetgaatje moet echt werken hoor
Kijk wat je al niet met een oorbel kan doen-WarAx- schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:39:
[...]
Je hebt gelijk, ik heb de oorbel van mijn vriendin gebruikt, hij viel uit en heb met de ESC knop alsnog nu kunnen upgraden! Hij is al klaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Proxx op 04-03-2012 21:49 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Deze werkt nog steeds: http://220.168.57.227:1949/cunchu/jgelauff schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:28:
download links zijn veranderd bij newsmy:
http://www.newsmy.com/validationAdmin/DownLoadCenter.aspx
maar echt werkt het nog niet helemaal
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Ik ben benieuwd.......jgelauff schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:05:
De voorkant van de downloadsite bij newsmy is even niet bereikbaar maar er staan 2 versies klaar voor de K97, vermoedelijk 1 voor de cameraproblemen met modellen van voor 5 december en waarschijnlijk ook 1 voor de 2011 versie. Ben ze aan het binnen halen en zal in de loop van de dag eens kijken.
Andronymus
ja dat is de achterkant, daar heb jij mij niet over horen pratenShuriken schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:32:
[...]
Deze werkt nog steeds: http://220.168.57.227:1949/cunchu/
[ Voor 27% gewijzigd door jgelauff op 05-03-2012 09:09 ]
Verwijderd
Ikzelf heb een Samsung Galaxy S2 ook niet geroot maar met het programma ASTRO kun je mt de optie Application Backup alle apps backuppen en deze zijn gewoon als .apk te installen op je tablet, ik draai Twitter, Omroep Flevoland, Draw Something etc op mn tablet die apps zijn niet te vinden in de market met ICSProxx schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:48:
dit is misschien niet helemaal de juiste plek. maar ik zoek Draw Something Free APK voor op deze tablet aangezien deze volgens de market niet compatible is.
versie 1.2.8 is de laatste volgens mij. ik had al een oudere versie gevonden maar die werkt nu niet meer.
zelf heb ik nog een HTC Legend maar die is niet geroot en kan ik dus niet bij die APK komen.
Andronymus
Nee, nog niet maar wat let je het te proberen? :-)Olakius schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:01:
Heeft iemand de Maxhton browser voor 10" tablets draaiend op ics 4.03 v2
Android Market: Maxthon Web Browser for 10"Tab
Op de pc gebruik ik deze browser en hij is lekker snel, zou hem graag op de tablet ook gebruiken.
Wat me let om het te proberen is dat mijn tablet blijft aangeven dat het apparaat niet compatible is met het programma.... vandaar mijn vraag eigenlijk, zal voortaan iets duidelijker zijn hahasoeskip schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:02:
[...]
Nee, nog niet maar wat let je het te proberen? :-)
[ Voor 28% gewijzigd door Olakius op 05-03-2012 12:05 ]
Andronymus
Dat is zo omdat je tablet niet vierkant is maar rechthoekig...Carlo Adan schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:07:
Hebben jullie ook, dat als je de tablet staand gebruikt (voor b.v. Wordfeud) je in het home scherm het onderste deel niet kan gebruiken?
Ik voeg even een foto bij van het deel wat ik bedoel.
[afbeelding]
Gebruik je het scherm liggend doet dat deel het wel gewoon.
Ik lees hier en daar een bericht dat het scherm slechte aanraakpunten heeft, is dit er ook 1?
Is dit een bug in 2.3?
Andronymus
Zie ook 'Nadelen' in opening topic. Antwoord is dus 'ja', de mijne had het ook. Heb het (vooralsnog?) wel kunnen oplossen met dubbelzijdige tape in de hoeken. Loshalen van glasplaat is hier ook al omschreven.Carlo Adan schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:00:
Hebben jullie het ook dat aan de zijde waar alle aansluitingen zitten het glas iets hoger staat als aan de andere zijde?
Ik heb op basis van dit topic alle op voorraad zijnde tablets bij de BS bekeken, en ze hadden het allemaal.
Ik ga me er toch aan storen en wil hem ruilen voor een ander, maar misschien hebben ze het allemaal wel.
Hebben jullie dit ook?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Heb jij op de 2012 versie 4.0.3 draaien dan?wcduck schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:12:
Het probleem van de glasplaat heb ik ook. Het staat nogal goedkoop. Daarnaast heb ik ook nog een probleem dat de lader niet goed in de connector past. Hierdoor laadt hij vaak niet op, terwijl de lader er toch echt in zit.
Android 4.03 is wel een enorme verbetering zeg! De tablet kan nu vier dagen standby staan, waar voorheen een dag nog niet eens mogelijk was. Alleen al voor de batterijduur zou ik wisselen. Nog een voordeel: het geluid kan een stuk harder.
@Carlo Adan:Carlo Adan schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:28:
[...]
Heb jij op de 2012 versie 4.0.3 draaien dan?
Heb je geen Wifi problems?
Op blokker.nl niet uitverkocht hoor (ook zaterdag niet)Carlo Adan schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:11:
@ jgelauff
Hier in de omgeving nergens meer een Xiron te krijgen bij de Blokker, en op de webshop ook uitverkocht.
Vandaar de keuze voor een tomtec
Kom een dagje naar de provincie Groningen... je kunt je hier arm kopen in de Xiron 10 inch. Nog volop voorradig in diverse Blokker-shopsCarlo Adan schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:11:
@ jgelauff
Hier in de omgeving nergens meer een Xiron te krijgen bij de Blokker, en op de webshop ook uitverkocht.
Vandaar de keuze voor een tomtec
It's more fun to compute
Verwijderd
Is een bug, daarom was de marketupdater ook uitgeschakeld by default.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:32:
weet iemand soms waarom je de market van de originele xirom rom niet kan updaten?? als je hem geupdate heb, wordt die steeds afgesloten.
Cool!!! Ik heb nog gewacht met 4.0.3-2 tot dat ik mijn 32GB micro SD kaartje heb. (als goed is krijg ik die Dinsdag)jgelauff schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:21:
Draai nu op een beta van een nieuwe rom 4.0.3-3. Met full market dus facebook, marktplaats etc...
Verwijderd
Andronymus
vriendelijke reminder. Ik heb al gegoogled, en daar kwam niet veel uit, en om nu de oude rom terug te zetten om dit uit te vinden is mij een beetje veel werk.Darkangle schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:39:
weet iemand welke originele clock widget bij de 2.3 tomtec stock rom zat?
Ik denk in de launcher2.apkDarkangle schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:13:
[...]
vriendelijke reminder. Ik heb al gegoogled, en daar kwam niet veel uit, en om nu de oude rom terug te zetten om dit uit te vinden is mij een beetje veel werk.
Verwijderd
Hopelijk ben je met deze rom net zo snel met delen als de andere rom ....jgelauff schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:21:
Draai nu op een beta van een nieuwe rom 4.0.3-3. Met full market dus facebook, marktplaats etc...
Verwijderd
Andronymus
Kun je de overschrijfbeveiliging van het HOST bestand er ook afhalen?jgelauff schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:05:
Gezien de vragen: Morgen ga ik verder met de rom 4.0.3-3, het wordt een uitbreiding op 4.0.3-2 dus sdcard mounting en indeling van partities blijft gelijk evenals root.
??n!kneem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:08:
[...]
Kun je de overschrijfbeveiliging van het HOST bestand er ook afhalen?
ja wat is daar raar aan?n!kneem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:25:
Als ik nu het HOST bestand probeer te veranderen / herschrijven lukt dat niet.
Ik open de HOST met de standard textbewerker van android voeg een regel toe, als ik dan de HOST wil opslaan lukt dat niet. Het lijkt erop dat het beveiligt is tegen overschrijven.
[ Voor 3% gewijzigd door jgelauff op 06-03-2012 21:59 ]
heb je wel de root explorer optie aangezet in de settings?n!kneem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:59:
Dit heb ik al met ES File Explorer al geprobeerd maar tis me daarmee niet gelukt.
It's more fun to compute
Waar kan ik die aanzetten?jgelauff schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:00:
[...]
heb je wel de root explorer optie aangezet in de settings?
in de settings even zoeken naar rootn!kneem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:04:
[...]
Waar kan ik die aanzetten?
<denk> had ik al gemeld dar ik met deze Xiron tablet een n00b ben op het andriod gebied?!
settings? Instellingen?!? daar vind ik geen root:'(
in es file explorer onder instellingen zit de optie root opties.n!kneem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:11:
[...]
settings? Instellingen?!? daar vind ik geen root:'(
Jouw 4.0.3-2jgelauff schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:16:
[...]
in es file explorer onder instellingen zit de optie root opties.
welke rom gebruik je
Ja dus?!?ben je geroot?
Ik heb automatische updates aanstaan....heb je de laatste versie es file explorer uit de market?
dan heb je bij instellingen (en ja je kan naar beneden scrollen) onder root opties 3 opties om aan te vinkenn!kneem schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:25:
[...]
Jouw 4.0.3-2
[...]
Ja dus?!?
[...]
Ik heb automatische updates aanstaan....
Verwijderd
bij instellingen zit een optie de snelheid van de aanwijzer te beinvloeden heb je dat wel eens aangepastVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:55:
Super, kan ik weer lekker spelen ! Maar ik weet dat ik laat ben maar toch: is het mogelijk die hypergevoeligheid van het scherm wat af te zwakken in een of andere instelling? een swipe wordt vaak als een activering gepakt, en dat maakt het soms lastig navigeren over het scherm...
Als niet, dan toch erg bedankt, we krijgen een steeds mooier en betere tablet.
Aniehoe, senks !
Verwijderd
Yeah ! Jgelauff did it again !! Hulde !jgelauff schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:58:
morgenochtend komt beschikbaar 4.0.3-3 (moet er nog de laatste hand aanleggen)
Andronymus
[ Voor 19% gewijzigd door jgelauff op 07-03-2012 15:21 ]
geef maar even een voorbeeld dan check ik het even, maar je ziet dus alle applicaties in principe ook de protected. Wel blijven er spelregels gelden zoals device type, android versie, resolutie e.d.. evt kun je via de build.prop een ander toestel faken, ik heb ondertussen de fingerprint 4.0.3 en build.prop settings voor een samsung I-gt9100 schijnen veel spelletjes op te werken maar die aanpassingen kunnen altijd nog.Proxx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:06:
Volledige market houd in dat de melding niet compatible niet meer voor komt ?
[ Voor 11% gewijzigd door Olakius op 07-03-2012 11:54 ]
Andronymus
[ Voor 8% gewijzigd door jgelauff op 07-03-2012 15:20 ]
Verwijderd
Ik heb nu nog de 4.0.3 v1 draaien.jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:55:
en de link van de 4.0.3-3 update.img
http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejff
voorgebruik vanaf de sdcard of met rkbatchtool: http://www.mediafire.com/?4q7y1k3941l72l8
zou iemand deze kunnen testen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 12:16 ]
Verwijderd
Ik zou juist iemand die dat even voor mij zou willen testen flashen vanaf sd.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:10:
[...]
Ik heb nu nog de 4.0.3 v1 draaien.
Kan ik mbv de update op de sd card updaten naar v3 of is opnieuw flashen het handigst?
en nu ik toch nog bezig ben: Hoe kan ik een 32GB sd kaartje het beste formateren/indelen?
draw something. ondertussen heb ik hem al via een andere telefoon.jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:14:
[...]
geef maar even een voorbeeld dan check ik het even, maar je ziet dus alle applicaties in principe ook de protected. Wel blijven er spelregels gelden zoals device type, android versie, resolutie e.d.. evt kun je via de build.prop een ander toestel faken, ik heb ondertussen de fingerprint 4.0.3 en build.prop settings voor een samsung I-gt9100 schijnen veel spelletjes op te werken maar die aanpassingen kunnen altijd nog.
dat is balen van je tablet, ja hoop dat je versie 2011 krijgt want anders kan je nog niet upgraden naar ICS.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:17:
Helaas, ik kan nu even niet rommelen. De tablet is op de post naar Bart Smit wegens een defect scherm. Het scherm laat los en touch screen hapert. Door dat laatste kan je bijvoorbeeld geen icons verslepen. Als je je vinger op de icons houdt regisreert hij meerdere snelle kliks en start de app.
Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben en wat ik terug krijg. Ik lees allemaal diengen over een nieuwe versie ....
Overigens jgelauff, weet jij een goede informatie bron voor als je wil beginnen met het aanpassen/maken van roms?
is downloading, installing, en runningProxx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:29:
[...]
draw something. ondertussen heb ik hem al via een andere telefoon.
maar toch leuk om te kijken of je aanpassing werkt.
Verwijderd
Ik wil het wel proberen via de SD. Kun je aangeven welke stappen ik exact moet doen?jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:27:
[...]
Ik zou juist iemand die dat even voor mij zou willen testen flashen vanaf sd.
hoe bedoel met formateren /indelen? android kan het beste overweg met fat32. en indelen? het kan in 1 partitie
stap 1 download update img http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejffVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:33:
[...]
Ik wil het wel proberen via de SD. Kun je aangeven welke stappen ik exact moet doen?
Kom nl. ook net kijken op het android platform![]()
M.b.t. het indelen bedoel ik idd gebruik van meerdere partitites ivm gebruik van bijv link2sd.
Is 1 partititie van 32GB aan te raden/mogelijk met FAT32?
Verwijderd
Nog een vraag voor de zekerheid: In de 4.0.3 v1 versie zat de parameter (partitie-indeling) en boot.img (start bestand met mount naar sdcard en internalstorage) nog niet.jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:35:
[...]
stap 1 download update img http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejff
pak het uit zodat hij update.img heet
plaats het op de root van je sd card
tablet herkend update en zal gaan rebooten en installeren
let op alles op de internal sd card is weg na update
met deze 4.0.3-3 hoef je geen link2sd meer te gebruiken je weer vanuit android apps verplaatsen
je kan niets extra doenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:41:
[...]
Nog een vraag voor de zekerheid: In de 4.0.3 v1 versie zat de parameter (partitie-indeling) en boot.img (start bestand met mount naar sdcard en internalstorage) nog niet.
Gaat de update dan toch op deze manier lukken of moet ik nog wat extras doen?
Momenteel ben ik de update img aan het binnenhalen en een backup aan het maken met titanium backup.jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:44:
[...]
je kan niets extra doen
ik wil ook juist weten of dit werkt, je kan altijd daarna nog flashen met de hand mocht het niet goed gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door BastienVH op 07-03-2012 13:49 ]
Ik zie nergens flashplayer staan om hem te verwijderen ....jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:49:
flash player moet eerste verwijderd worden en kan daarna door de market wel geupdate worden
Andronymus
als je browser opstart wordt hij geinstalleerd,Olakius schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:54:
[...]
Ik zie nergens flashplayer staan om hem te verwijderen ....
Zal wel aan mij liggen hoor... maar waar kan ik hem vinden ?
Oh... zo ! ok gelukt, thx !jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:55:
[...]
als je browser opstart wordt hij geinstalleerd,
maar het gaat er om als je vanuit de market flash wil updaten komt er een melding dat er iets niet goed is en moet je eerste verwijderen.
Andronymus
Installatie loopt ...jgelauff schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:55:
en de link van de 4.0.3-3 update.img
http://www.mediafire.com/?g5obwu0c98eejff
voorgebruik vanaf de sdcard of met rkbatchtool: http://www.mediafire.com/?4q7y1k3941l72l8
zou iemand deze kunnen testen?
Andronymus
ga eens in je instellingen naar apps, kies voor: " op SD-kaart" daar staan de moveable apps en met een vinkje aan kun je gewoon met android verplaatsen geen extra tools gebruiken dus ...Olakius schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:06:
App2SD geeft wel de mogelijkheid aan " Verplaatsen naar SD" maar geeft vervolgens " Kan App niet verplaatsen " heb nu verschillende apps geprobeerd te verplaatsen, nog geen succes tot nu toe
dat kan zijn dan gaan toch de partities niet helemaal goed, moet je toch even met rkbatchtook de image upgradenJodel schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:14:
Hmm, de installatie melding krijg ik nadat ik een SD-kaart plaats met update.img.
Vervolgens reboot m'n tablet, en installeert hij de nieuwe image. Echter na de volgende reboot lijkt hij in een loop te blijven hangen (newsmy slash screen).
Ik heb hem gereset met met een paperclip, maar ook dit helpt niet.
Ik heb geupdate van 403-1 naar 403-3, kan het zijn dat het probleem hier in zit ?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq