Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Sperenvanger schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:32:
Is er nog verschil in bouwkwaliteit tussen de tablet van Bart Smit en Blokker? Ik hoor alleen maar rare verhalen over loszittende schermen bij Bart Smit... Van de Blokker tablet hoor ik nog maar weinig ervaringen.
De xiron10" is maar een paar dagen uit, de tomtec al langer, zal wel een andere batch zijn, heb nog geen klachten over scherm gezien.

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 23:42

Royz

Kleurenblind!!

ik lees van sommigen van jullie dat jullie 2 jaar garantie hebben gehad op de Tomtec? klopt dat? Ik heb 1 jaar gehad :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
2 jaar is wettelijk verplicht, ook op de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:57
DaBuzzzzz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:48:
Dat is natuurlijk extreem kort door de bocht want zo werkt het niet helemaal in Nederland.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Je hebt dus minimaal 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:57
DaBuzzzzz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:02:
Je hebt dus minimaal 2 jaar garantie
Wat jij wil d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Nee gekkie, ik lees jouw link en daarin staat dat in NL je ook na 2 jaar nog over een deugdelijk product moet beschikken en is dus de garantie feitelijk nog langer dan de gestelde 2 jaar. Dat ik kort door de bocht ben dat weet ik al jaren.

OT genoeg hierover, je hebt je bijdrage meer dan geleverd en ik zat er feitelijk naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:31
Wat me opvalt is data wifi met max 72Mbps verbindt, zowel met android 2.3 als met 4.0. Iemand anders de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 15:36
Heb deze tablet net gehaald, ziet er goed uit, twee dode pixels maar dat ga ik proberen te fixen.

Alleen nu gaat m'n tablet niet meer aan. Ik wil ISC erop, en bij het opstarten met ESC loopt de tablet nu dus vast. Ik zie wel wazig de achtergrondverlichting, maar dat is ook alles.

(batterij stond nog op 60%)

edit: opgelost, heb een AMD cpu ipv intell (x86)

[ Voor 12% gewijzigd door Cabo op 21-12-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb even contact gehad met de klantenservice van Blokker. Ik wou even duidelijkheid of die Xiron nu alleen via hun webshop was te bestellen of dat die ook in de winkels lag (en tegen beter weten in of ze misschien heel toevallig iets wisten over een mogelijke officiële upgrade naar ICS ;)).

Alleen webshop dus maar er werd mij ook verteld dat er nogal veel teruggestuurd werden omdat die blijven hangen bij het opstarten bij een of andere naam/logo (iets met een Q geloof ik).

Dat riekt potentieel naar een firmwareprobleem of mogelijk zelfs user error want dat de kwaliteitscontrole zo slecht zou zijn dat een dergelijk groot deel met een hardwaredefect de fabriek zou verlaten waardoor ze niet eens opstarten zou me toch een beetje verbazen.

Duurt de allereerste keer opstarten misschien erg lang bij dit ding en moet je gewoon wat geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

DaBuzzzzz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:48:
Op het briefje wat ik erbij kreeg stond ook echt 1 jaar garantie van Tomtec. Overigens ga ik straks proberen ICS erop te zetten, maar eerst eens kijken hoe ik precies een dump maak (voor het geval dat #androidnoob)

/edit zo een dump maken is nog lastiger dan ICS erop zetten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 21-12-2011 19:50 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Tablet ziet er gaaf uit, alleen heb 1 dode pixel, erg irritant. Verder zit er stof onder het glas, ik zie een zwarte vlek zo groot als 3 grote pixels. Alleen het is net onder het glas. Echt vaag.

Ik ga morgen terug, ik probeer alleen nog de dead pixel fix...

edit: nog een mogelijkheid om de originele rom terug te flashen. Ik heb nu namelijk 4.0 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cabo op 21-12-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Zo te zien heb ik 1 stofje onder het glas, ter grootte van een dode pixel. Geen dode pixels zelf. Heb hem sinds 12 uur vanmiddag, maar ben er tot nog toe erg blij mee

@Cabo gewoon geupgrade? Ik twijfel een beetje over ik een dump moet maken. Moet wel, maar is wel erg veel werk zo te zien :P

[ Voor 27% gewijzigd door Royz op 21-12-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428365

Zou er iemand een dump van de tomtec willen uploaden aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 00:59
Hoi, ik heb een probleem met de Xiron als ik bij stap 6 de stuurprogramma's probeer bij te werken krijg ik de melding '' het stuurprogramma is niet voor dit systeem ontworpen''

wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:51
Anoniem: 428365 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:18:
Zou er iemand een dump van de tomtec willen uploaden aub?
Zelf medewerking verlenen??
Welke Tomtec??
De 8 inch misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
jaroen89 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:26:
Hoi, ik heb een probleem met de Xiron als ik bij stap 6 de stuurprogramma's probeer bij te werken krijg ik de melding '' het stuurprogramma is niet voor dit systeem ontworpen''

wat doe ik verkeerd?
Welke CPU heb je, intel of AMD. Controlleer dat en installeer de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-06-2023
Voor de personen die de usb mass storage missen (externe hdd ofzo)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1389375

Hopelijk hebben jullie er wat aan

if not...bit3m3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 00:59
Cabo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:27:
[...]

Welke CPU heb je, intel of AMD. Controlleer dat en installeer de juiste.
bedankt is nu gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Volgens Bart Smit komt in januari een officiële update naar Android ICS.
Royz schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:16:
Moet wel, maar is wel erg veel werk zo te zien :P
Dat viel echt reuze mee hoor. Twee programma's installeren op je apparaat, aansluiten op de pc en dan een CMD-schermpje openen en 3 zinnetjes of zo intikken.

[ Voor 52% gewijzigd door Megaflix op 21-12-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Megaflix schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:19:
Kijk leuk om te lezen, ben benieuwd maar denk dat we de newsmy versie eerder hebben dan de tomtec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 13:55

RobTweaks

Captain Hindsight

Wordt deze dan automatisch gepusht naar de tablet? Dan is het handmatig updaten met alle risico's van dien toch helemaal niet interessant?

Ik zit zelf ook te denken aan de aanschaf van een dergelijk tablet. Als de update naar ICS over een maand automatisch gaat, dan wacht ik even en ga ik zelf niet rotzooien met Chinese tooltjes.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
robtaal schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:28:
Wordt deze dan automatisch gepusht naar de tablet? Dan is het handmatig updaten met alle risico's van dien toch helemaal niet interessant?

Ik zit zelf ook te denken aan de aanschaf van een dergelijk tablet. Als de update naar ICS over een maand automatisch gaat, dan wacht ik even en ga ik zelf niet rotzooien met Chinese tooltjes.
gepushed worden zal niet lukken het is geen telefoon ;)

maar ik denk je dan een update.img kan downloaden bij tomtec die je dan op je sdcard mag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
:D Dat vind ik leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Vraag me wel af of al deze aandacht dat veroorzaakt heeft, versneld heeft of allemaal toevallig bij elkaar is gekomen. Het is dan alsnog de eerste ICS tablet op de NL markt gok ik zou en dat is op zijn zachts opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430594

Gisteravond besteld, vanmiddag in huis :)

Natuurlijk even bezig geweest met ICS. Nadat "Run" klaar is, blijft Tux, het linux logo, linksbovenin beeld staan. Verder gebeurt er niets. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 10:34
Ter info: na flashen ICS, zijn er programmas die niet meer dan 1 sdcard herkennen.

Aangezien onze tomtec maar 4 gb heeft en geen 16gb zoals zijn org. Broertje de K97, Blijft er maar een dikke 2 gb over voor apps. (int memory wordt gezien als sdcard #1 ). Daarom heb ik geprobeerd met de init.rc en de init.k29.rc aan te passen, zodat de "interne valse sdcard" werd gemount op /mnt/sdcard2 en gelinkt op /sdcard2. En external_sd card op /mnt/sdcard. ( dit dus door boot.img en aan te passen en te flashen.

Het goede nieuws: het flashen werkt super snel (alleen boot aanvinken ) en de nieuwe mounts waren zichtbaar. (vold.fstab door een mount -o remount,rw /system en een adb pull, push)

Het slechte : .... De swap liet mijn " instellingen" crashen als ik de grootte van de sdcard wou zien.

Dus heren en dames ... Hebben jullie nog een idee voor een goede swap truuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 10:34
Anoniem: 430594 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:47:
Gisteravond besteld, vanmiddag in huis :)

Natuurlijk even bezig geweest met ICS. Nadat "Run" klaar is, blijft Tux, het linux logo, linksbovenin beeld staan. Verder gebeurt er niets. Iemand een oplossing?
Reset geven (heb je eerst de clean knop gebruikt ? )

Anders "same player shoots again".....

[ Voor 5% gewijzigd door Sparcky op 21-12-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de 1e keer heb ik de clean knop niet gebruikt. Vervolgens de tablet gereset dmv een paperclip. Opnieuw op mijn PC aangesloten, nog een keer geprobeerd, maar hielp niet.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Ik heb de tablet succesvol geroot en weer een stukje sneller weten te krijgen met ROM toolbox! :)

Ik heb een tutorial om te rooten geschreven, en in de TS ingevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik ben de tutorial voor die dump aan het volgen. maar bij de stap
su krijg ik geen popup op de tablet.

iemand een idee? (10inch TOMTEC)
alleen rkdump effe 755 chmod'en.
zoals mastermind al verklapt had.

sorry had het eerder moeten zien :P

[ Voor 29% gewijzigd door Proxx op 21-12-2011 23:42 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
Mijn tablet is ook succesvol geflasht naar ICS 4.0!

Ik heb wel een probleem met mijn 16Gb microsd kaart - de tablet ziet het niet als het geformatteerd is met NTFS. Het werkt wel als het FAT32 is. Ik wil wel bestanden groter dan 4Gb erop zetten dus heeft iemand een oplossing voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
misschien EXT ? maar dat werkt weer niet geweldig met windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673

Klopt het dat tux lang in de bovenhoek blijft staan met updaten.
Kijk er nu al 10 minuten tegenaan zonder dat er iets veranderd...

Anoniem: 401655

Is deze rom beschikbaar voor de Fview pro van een tijd geleden? Draait eveneens op RK2918..

Anoniem: 261369

Beste mensen,

Ook ik heb vandaag de Tomtec Ultimate10 gehaald bij de BS. Ze wisten daar blijkbaar al van de klachten over de loszittende randen en dode pixels dus ze hebben hem meteen in de winkel al nagekeken en getest op de dode pixels. Alles leek in orde.

Heb er thuis een uurtje op zitten spelen en ik moet zeggen dat hij behoorlijk goed bevalt :) Zelfs met de standaard rom loopt hij al best behoorlijk goed en kun je er al best veel mee doen.

Omdat dit mijn eerste tablet is heb ik wel wat vragen aan mensen die al wat ervaring ermee hebben en ik hoop dat iemand van jullie de moeite wilt nemen om mijn vragen te beantwoorden:

1. Natuurlijk wil ik hem graag upgraden naar 4.0 maar ik zou ook graag terug willen kunnen naar de standaard stock rom. Nu staat er wel een handleiding hier voor het back-uppen van je rom maar dat is behoorlijk wat gedoe. Is het niet mogelijk om zoals in 10 stappen de ICS erop wordt gezet ook weer zo terug te gaan naar de standaard rom? Kan iemand daar een dump van maken zodat het op dezelfde wijze kan en werkt maar dan andersom ;) dus downgraden.

2. Is er geen speciale of onderscheiding in de market zoals de apple ipad dat doet? Ik had stiekem gehoopt dat er voor apps zoals nu.nl en ad (algemeen dagblad) speciale tablet versies zouden zijn zoals op de ipad.

3. De mensen die hem al hebben draaien op ICS 4 werkt alles echt gewoon 100%? alle hardware zoals camera aan beide kanten enz.?

4. Was deze tablet niet beter geweest gezien zijn Terga2 etc.? Klik

[quote]Megaflix schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:19:

Hoe komen wij dan aan die update?

• Cabo
Ga de tablet omruilen, heb een dode pixel en stof onder het scherm. Hoe kan zsm de tablet weer stock krijgen?

• Proxx
Ik heb gisteren laat mijn tablet ook naar 4.0 geflitst en moet zeggen dat ik het op 2.3 acceptabel vond werken. zeker niet slechter als verwacht. maar met 4.0 wordt het toch wel een pareltje..

hij lijkt veel beter te presteren. en de GUI is natuurlijk ook een verademing.

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12
Mijn camera's doen het niet meer na de upgrade. Tenminste niet via de ingebouwde camera app.

-edit-
Ik moet zeggen dat ik dit niet geprobeerd heb met de originele ROM. Misschien is het een hardware probleem...

[ Voor 40% gewijzigd door Gajescheren op 22-12-2011 10:12 ]

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 03:18
Vreemd, beide camera's werken hier perfect. Ik ben her en der tot nu toe enkele kleine bugs tegengekomen misschien handig om deze te verzamelen in de ts?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hebben jullie heb in de winkel gehaald of besteld via internet ?

Zit namelijk zelf te twijfelen over een Qware Pro3 (Intertoys )voor 99 euro en deze voor 100 euro meer.
Zal met name een leuk speeltje worden en om mee te stoeien op de bank maar ik twijfel dus tussen deze twee.

Weet dat jullie alleen ervaring hebben met de 10"maar toch zou ik willen weten hoe het werken met een wat grotere tablet is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
rtunru schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:26:
[...]

Zelf medewerking verlenen??
Welke Tomtec??
De 8 inch misschien??
* Darkangle Kijkt naar topic titel
* Darkangle ponders...

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 12:13
Ik twijfel tussen de 10" Xiron/ TomTec en de Pro3 van Intertoys. Beide €199, zelfde CPU, Pro3 minder RAM, Pro3 meer GPU, Pro3 niet leverbaar vooralsnog in de 10" en de Xiron/ TomTec wel. Hmmm. Het is overigens voor mijn ouders... Lastig.

• DaBuzzzzz
Tomtec is wel een IPS scherm. GPU mis je alleen bij Games evt

• Barns
Ja precies, dat IPS is wel weer lekker. Mja de oude baas is verslaafd aan Angry Birds... |:(

• Psychosystema
Barns schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:33:
Ik twijfel tussen de 10" Xiron/ TomTec en de Pro3 van Intertoys. Beide €199, zelfde CPU, Pro3 minder RAM, Pro3 meer GPU, Pro3 niet leverbaar vooralsnog in de 10" en de Xiron/ TomTec wel. Hmmm. Het is overigens voor mijn ouders... Lastig.
Tomtec/Xiron heeft een IPS scherm en meer RAM. Als je ouders alleen maar gaan web surfen, dan is dit veel beter dan the Pro3. Angry birds draait heel soepel, geen probleem.

Ik heb de 10 Inch Pro2 en dat is gewoon slecht. TN scherm, tijd/datum die elke keer reset als je de tablet reboot, elke paar dagen hard reset omdat de tablet niet meer reageerde.

[ Voor 3% gewijzigd door Psychosystema op 22-12-2011 12:43 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Tsjonge, vanavond flashen naar ICS of op de officiele wachten? lastig :P

• Cabo
Als je kan flashen naar ISC, dan kan je toch ook naar de originele firmware flashen. Ik heb de firmware op mn pc, alleen weet niet waar te beginnen.

• Psychosystema
Heeft iemand de originele 2.3 firmware gedumpt? Zou je dat graag uploaden voor mij?

Anoniem: 437458

flashen was een fluitje van een ....
Kunnen jullie mij nog vertellen hoe mijn Vodafone usb prepaid stick K 3770 aan het werken krijg. Als ik de apn gegevens intoets en op opslaan ga gebeurt niets. de APN gegens worden niet opgeslagen

• DaBuzzzzz
Volgens de notes van Newsmy is er niet terug te flashen, althans niet via de 'normale' manier.

Het is bijna Januari, ik ga iig wachten ondanks dat ik dit hele gedoe helemaal tegek vind. Ik ben een Linux/Android N00b en ken mn plaats

• Proxx
op de normal manier is de FW ook niet te dumpen en op de normale manier is er ook geen 4.0 beta op je tomtec ;)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Zou je iets missen als je nu flasht t.o. de originele? Of is ICS = ICS?

En zou je van flash ICS naar originele ICS kunnen?

• DaBuzzzzz
Proxx schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:40:
op de normal manier is de FW ook niet te dumpen en op de normale manier is er ook geen 4.0 beta op je tomtec ;)
thru thru

• Cabo
Hoe zouden ze reageren bij de bart smith als ik aan kom lopen met m'n tablet. Ik denk niet dat de medewerkers er verstand van hebben dat er android 4.0 op draaid?

Ik klaag normaal niet zoveel, maar mn blijft nu ook hangen bij aanklikken van de market en andere acties... Moet continue de restknop indrukken, dit is niks :) Na 1 minuut freezed de tablet compleet.

[ Voor 38% gewijzigd door Cabo op 22-12-2011 14:51 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hadden jullie hem in de winkel gekocht of besteld via internet ?

We hebben hier een eplaza (BS) en een Blokker :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Besteld via Bartsmit.nl..

Foto van mijn tablet, die niet (meer) wil booten:

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/5883/imag0008rf.jpg

Straks nog maar een keer proberen, al denk ik dat het niets helpt... Straks even op andere pc, heb trouwens de Drivers voor AMD gebruikt, omdat deze 64 bit was. Heb een Intel 2500K.

Edit: Fixed :9~ Heel erg bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 430594 op 22-12-2011 15:12 ]

• DaBuzzzzz
VVaarom zou je die drivers proberen als er in de howto duidelijk staat dat je dat niet moet doen?

DaBuzzzzz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:59:
VVaarom zou je die drivers proberen als er in de howto duidelijk staat dat je dat niet moet doen?
5. Ga (Windows 7) naar Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers en je ziet een onbekend apparaat staan. Klik daarop en zoek ergens werk het stuurprogramma (de driver) bij van dit apparaat. Dit is namelijk de tablet.
6. Installeer de drivers van dit apparaat met de driver uit de volgende map:
\TomtecUltimate10ICSupgrade\Rockusb\x86\win7
Kan ook aan mij liggen...

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:29
Ik heb de x86 drivers gebruikt onder een i7 2600k en win7 64-bits. Maar dat scherm met Tux had ik ook na het flashen, daarna heb ik met een paperclip de resetbutton 15 seconden ingeduwd en daarna opgestart. Dan zie je na een aantal seconden 'android' in het midden en dan moet je nog zo een minuut wachten, maar daarna deed hij het hier gewoon goed.

Oplossing gevonden, heb 32 bit PC gepakt, 32 bit drivers dus ook, en de Chinese .zip.

Werkt tot nu toe erg goed, heerlijk! Allemaal bedankt voor de uitleg!

DaBuzzzzz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:38:
Volgens de notes van Newsmy is er niet terug te flashen, althans niet via de 'normale' manier.

Het is bijna Januari, ik ga iig wachten ondanks dat ik dit hele gedoe helemaal tegek vind. Ik ben een Linux/Android N00b en ken mn plaats
Mee eens!
mitch187 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:50:
Vreemd, beide camera's werken hier perfect. Ik ben her en der tot nu toe enkele kleine bugs tegengekomen misschien handig om deze te verzamelen in de ts?
Goed idee, ik wil ook graag weten welke bugs er zijn etc. en of het inderdaad zo is dat dingen continu crashen zoals de market zoals sommige zeggen.

De officiële update van TomTec zou dan hier moeten komen te staan straks in januari.

Misschien dat ik straks een ga bellen met TomTec om te kijken of zei de update naar ICS kunnen bevestigen zoals Bart Smit zegt.

Ik heb trouwens de nieuwe market 3.x geïnstalleerd op de huidige stock firmware maar die blijft maar crashen net zoals de app van de pers. Hebben hier meer mensen last van?

• Imaroe1905
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 18:39
Ik zit er heel erg over na te denken om de Tomtec Ultimate 10 Tablet bij de bartsmit te kopen.
Twee dingen die ik er dan ook nog mee wil doen:
-Ebooks lezen
-video bestanden streamen naar de tablet van mijn pc

Mijn vraag is dan ook. Kan dit en werkt dit lekker ?
Ik heb nog wel gezocht, maar kan nergens een antwoord vinden dus ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

• DaBuzzzzz
ja kan

• Imaroe1905
Dat gaat dan ook op voor het streamen van video naar de tablet ? Dan heb ik het niet over Full-HD films, maar vind het altijd wel fijn om nog een film of serie te kijken als ik naar bed ga.

Alvast bedankt voor je antwoord.

• Cabo
Er draait Android op, en dat soort apps betaan. Het is niet out of the box, dus je moet even zoeken op de market place.
https://market.android.com/

• Imaroe1905
Cabo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:48:
Er draait Android op, en dat soort apps betaan. Het is niet out of the box, dus je moet even zoeken op de market place.
https://market.android.com/
Ah, bedankt voor je snelle antwoord. Ja dit is mijn eerste tablet/android OS dus ik weet nog niet echt wat de beperkingen zijn.

Ik zat even te kijken op de market en zag deze app al staan: Android Market: VLC Direct - Apps op Android Market#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS52bGNkaXJlY3QudmxjZGlyZWN0Il0.

Klinkt interesant ;)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

BS Player kan het volgens mij ook... ik ga het vanavond proberen vanaf mijn NAS

• DaBuzzzzz
Bart Smit Player? :P

• Imaroe1905
Nog een "noob" vraag van mij, maar kan het niet vinden op de android market website. Kun je de apps daar ook kopen met IDEAL of alleen creditcard ?

Anoniem: 401655

Volgens mij alleen Creditcard, maar weet ik niet zeker hoor.

• sattertje
  • Laatst online: 07-01 21:34
Heb 'm ook gehaald en ICS erop gezet.
Toch vind ik 'm nog aardig laggen. Bij scrollen tussen schermen en in de browser. Niet echt vloeiend.

Bij het scrollen in de browser duurt het zelfs soms even bij het scrollen in een tweaker forum en geeft hij allereerst heel kort witte vlekken voor dat hij de tekst weergeeft

Nu zie ik bij CPU spy en bij de info van AnTutTu dat hij niet meer aangeeft dan 1008 mhz.

Moet toch 1200mhz zijn?

• mitch187
  • Laatst online: 20-05 03:18
Wie een externe hdd op zijn tablet wilt gebruiken dit doen met behulp van de app "Drive mount"

Root req.
Android Market: Drive Mount

En idd, het is op dit moment alleen mogelijk op gebruik te maken van een creditcard.

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Knoop doorgehakt, vrijdag avond toch maar even naar de stad om er een te halen. Ik ben benieuwd.

• Roandl
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik heb problemen met de agenda!

Deze wil bij mij niet synchroniseren. Ook bij Accounts & Synchronisatie onder het instellingen menu in mijn Google account staat de agenda ook niet om te synchroniseren. Op mijn Android telefoon staat deze wel namelijk. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen en hoe dit verholpen kan worden?

• Cabo
Imaroe1905 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:59:
Nog een "noob" vraag van mij, maar kan het niet vinden op de android market website. Kun je de apps daar ook kopen met IDEAL of alleen creditcard ?
Alleen via CC, maar je kan ook een virtuele CC aanschaffen. Zoals hier staat beschreven, lees de reacties van de gebruikers. Ik heb het zelf nooit gedaan, heb zelf een CC.

• Cabo
Roandl schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:09:

Deze wil bij mij niet synchroniseren. Ook bij Accounts & Synchronisatie onder het instellingen menu in mijn Google account staat de agenda ook niet om te synchroniseren. Op mijn Android telefoon staat deze wel namelijk. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen en hoe dit verholpen kan worden?
Welke Android versie, en heb je connectie met 3G/WIFI? Ik weet niet veel van tomtec, kan aan hun versie liggen? Maar probeer de originele google agenda app te installeren? Mijn tablet is nu dood, dus kan het niet checken :)

• Savage008
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

• Roandl
Cabo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:14:
[...]

Welke Android versie, en heb je connectie met 3G/WIFI? Ik weet niet veel van tomtec, kan aan hun versie liggen? Maar probeer de originele google agenda app te installeren? Mijn tablet is nu dood, dus kan het niet checken :)
Heb ICS erop gezet. En de orginele versie van google agenda kan ik in de market niet vinden.. Heb idd verbonden met WIFI

• Proxx
DaBuzzzzz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:59:
omdat er in de tutorial een foutje gemaakt is denk ik. anders mag er wel bij staan dat je voor x64 eveneens de x86 drivers moet pakken.

bij mij is het op een w7x64 gelukt met de amd64 drivers ;)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sjonge, moet je nou de AMD 64-bit drivers hebben of de x86 drivers als je een 64bit Intel hebt? :p Lijkt erop dat beiden werken?

• sattertje
sattertje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:01:
Heb 'm ook gehaald en ICS erop gezet.
Toch vind ik 'm nog aardig laggen. Bij scrollen tussen schermen en in de browser. Niet echt vloeiend.

Bij het scrollen in de browser duurt het zelfs soms even bij het scrollen in een tweaker forum en geeft hij allereerst heel kort witte vlekken voor dat hij de tekst weergeeft

Nu zie ik bij CPU spy en bij de info van AnTutTu dat hij niet meer aangeeft dan 1008 mhz.

Moet toch 1200mhz zijn?
Iemand hetzelfde?

• Proxx
Royz schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:43:
Sjonge, moet je nou de AMD 64-bit drivers hebben of de x86 drivers als je een 64bit Intel hebt? :p Lijkt erop dat beiden werken?
AMD64

AMD64 is de instructie set als ik mij niet vergis. en ontworpen door amd daarna als standaard instructie set gebruikt onder x64. :P beetje verwarrend is het wel ja

[ Voor 25% gewijzigd door Proxx op 22-12-2011 16:54 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik zit ook de overwegen even bij Bart Smit langs te gaan maar heb nog wat vragen.

Ten eerste vind ik het het verstandigst om niet meteen ICS er op te zetten omdat je dan bij problemen niet weet of dat nou aan het apparaat of aan ICS ligt. Ik ga dus rustig eerst een paar weken aan de gang met de originele 2.2. Zeker nu Bart Smit al een officiële upgrade aangekondigd heeft. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan het zelf rommelen maar wil in eerste instantie meteen aan de slag kunnen met een apparaat dat werkt en waar ik apps op kan gebruiken. Zo heb ik het ook met mijn huidige 7" tablet gedaan.

Ik wil dus graag de ervaringen horen van mensen die niet met de firmware gerommeld hebben en alles nog origineel hebben gelaten. Zijn die mensen nog tegen zaken aangelopen die niet werken terwijl ze wel zouden moeten werken? Liefst ook info van mensen met al eerdere ervaringen met Android devices voor wie dit niet allemaal nieuw is en die dus enigszins kunnen vergelijken. Hoe zijn de gebruikservaringen in elk relevant opzicht?

Tevens wat is nou een realistische gebruiksduur van de accu? Wie heeft daar voldoende ervaring mee?

Kan men apps/games vermelden die door de Market als incompatible worden aangemerkt en dus niet geïnstalleerd kunnen worden (waarbij het natuurlijk niet door de Androidversie komt)? En natuurlijk ook wat wel werkt. :)

En aan mensen die al wel ICS geïnstalleerd hebben. Heeft men al succesvol Android 3.x apps geïnstalleerd en zo ja welke en werken die zoals het hoort en voldoende vlot?

Het zou ook handig zijn als de OP wat van deze zaken in de TS zou kunnen opsommen. Dergelijke info vind ik op korte termijn interessanter dan het upgraden naar ICS. Dat komt later wel.

• Cabo
M'n tablet omgeruild. Weet niet zo goed wat er mis ging, nadat ik ISC erop heb gezet dat alles vast liep. Denk dat ik de originele firmware op een SD kaart heb gezet en daar vanaf wilde booten. Daarna liep alles vast na een minuut.

Ik heb dus geprobeerd alles te resetten, maar dat ging niet binnen een minuut. Maar goed heb een andere tablet met een dode pixel, dat is alles :)

• Barns
Psychosystema schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:42:
[...]

Tomtec/Xiron heeft een IPS scherm en meer RAM. Als je ouders alleen maar gaan web surfen, dan is dit veel beter dan the Pro3. Angry birds draait heel soepel, geen probleem.

Ik heb de 10 Inch Pro2 en dat is gewoon slecht. TN scherm, tijd/datum die elke keer reset als je de tablet reboot, elke paar dagen hard reset omdat de tablet niet meer reageerde.
Bedankt voor deze info! Heb hem inmiddels aangeschaft. Nu voorzichtig proberen, met alle folie er nog op, zodat hij terug kan als 'ie toch niet bevalt :P

• mrkb_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 07:36
Hier hetzelfde. De kalender-sync-functie is niet beschikbaar; mail, contacts, books e.d. wel. Factory reset helpt helaas niet, net zoals alle bekende trucs (zoals een tweede account toevoegen). Voor de duidelijkheid: dit is met ICS op een TomTec, verbonden met WiFi.

Ook heb ik de truc om problemen met de Market (ontbrekende apps, zoals Facebook en Twitter) geprobeerd (pixel density aanpassen). Helaas, ik krijg het niet voor elkaar.

Anoniem: 428335

Roandl schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:09:

Bij mij exact het zelfde. Als ik ergens googlecalendarsyncadapter.apk download en installeer krijg ik wel de optie 'agenda' er bij in 'Accounts & Synchronisatie', maar de agenda app werkt dan nog steeds niet. ("Geen agenda's.")

Iemand enig idee? Werkt de Google agenda wel bij iemand die ICS geflashed heeft?

• Roandl
mrkb_ schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:12:
[...]

Hier hetzelfde. De kalender-sync-functie is niet beschikbaar; mail, contacts, books e.d. wel. Factory reset helpt helaas niet, net zoals alle bekende trucs (zoals een tweede account toevoegen). Voor de duidelijkheid: dit is met ICS op een TomTec, verbonden met WiFi.

Ook heb ik de truc om problemen met de Market (ontbrekende apps, zoals Facebook en Twitter) geprobeerd (pixel density aanpassen). Helaas, ik krijg het niet voor elkaar.
De facebook en dergelijke apps heb ik hier vandaan gehaald. En dat werkt prima.. Ben alleen nog op zoek naar de calendar app..

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:17
Ik weet niet of iemand dit al heeft gemeld maar bij mij word gezegd dat ik 729 aan beschikbaar geheugen heb.
Is dit een schoonheids foutje of word er ook echt maar zoveel gebruikt?

Ik draai ICS en hij is geroot

• sattertje
Kan iemand even kijken wat hun CPU aangeeft in ICS (via cpu spy oid)?

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

In de Belgische vestigingen van Bart Smit zijn deze tablets ook te krijgen. Ik heb gevraagd of ik eens mocht controleren op dode pixels in de winkel en dat was gen probleem.
Net even gedacht dat ik met stof onder het glas zat, maar ik was domweg vergeten om de beschermplastic te verwijderen. 8)7

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik kon het niet laten, heb ook ICS erop gezet. Geweldig dat het werkt. Ben super blij :)

• Cabo
Anoniem: 428335 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:14:
[...]

Bij mij exact het zelfde. Als ik ergens googlecalendarsyncadapter.apk download en installeer krijg ik wel de optie 'agenda' er bij in 'Accounts & Synchronisatie', maar de agenda app werkt dan nog steeds niet. ("Geen agenda's.")

Iemand enig idee? Werkt de Google agenda wel bij iemand die ICS geflashed heeft?
Calander werkt ook niet bij op de stock rom. Spellen in ieder geval wel :)
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/1931/imag00571g.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Cabo op 22-12-2011 18:43 ]

• jgelauff
Cabo schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:40:
[...]

Calander werkt ook niet bij op de stock rom. Spellen in ieder geval wel :)
[afbeelding]
calendar en business calendar werkte bij mij prima op 2.3 stock rom op 4.0 niet

• jgelauff
sattertje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:22:
[...]

Kan iemand even kijken wat hun CPU aangeeft in ICS (via cpu spy oid)?
1,01 oftewel 1008 mhz in diverse tools, ICS geeft andere waarden voor memory en cpu t.o.v. de 2.3 versie kan ik concluderen

• Cabo
Bij mij is de CPU 1200 onder 2.3.1

• Imaroe1905
Ik heb hem vandaag ook gekocht, ik laat de tablet voor die paar weken nog wel even op 2.2 en wacht ik rustig op de nieuwe update.

Was nog wel iets vreemds want toen ik de tablet kocht en ik informeerde naar de garantie en eventuele omruil procedure werd mij verteld dat als er iets mis mee was ik me moest melden bij de fabriekant en niet bij hun.
Maar klopt dat wel ? ik heb toch een koop overeenkomst met Bart Smid en niet met de fabrikant ?

Verder erg tevreden nu, probeer alleen nog uit te vinden hoe ik op de Andriot Market kom, want hij geeft aan dat ik nog geen apparaat heb geregistreerd op mijn account en ik zie verder ook geen icoontje op de tablet die mij naar de market brengt.

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Imaroe1905 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:56:
Was nog wel iets vreemds want toen ik de tablet kocht en ik informeerde naar de garantie en eventuele omruil procedure werd mij verteld dat als er iets mis mee was ik me moest melden bij de fabriekant en niet bij hun.
Maar klopt dat wel ? ik heb toch een koop overeenkomst met Bart Smid en niet met de fabrikant ?

Verder erg tevreden nu, probeer alleen nog uit te vinden hoe ik op de Andriot Market kom, want hij geeft aan dat ik nog geen apparaat heb geregistreerd op mijn account en ik zie verder ook geen icoontje op de tablet die mij naar de market brengt.
Mij hebben ze gezegd dat ik bij problemen met de tablet bij hen terecht kon (Bart Smit Heist-op-den-Berg).

Ik heb ook net uren lopen zoeken naar een oplossing om op de Market te komen. Gewoon bij apps (recht bovenaan) op Market klikken. Zo kan je apps downloaden en installeren.
Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste