heb hier ook een Xiron van de blokker en is echt de zelfde als de 8 inch van tomtec komt bij kmb-europe vandaan. zie ook topic hier over de 8 inch versie is volgens mij gewoon een newsmy P9DaBuzzzzz schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:26:
Dit lijkt echt 1 op 1 dezelfde te zijn, geen mindere specs 1Gb werkgeheugen etc, IPS scherm
TomTec is gewoon een OEM afnemer. Xiron heeft hier niets mee te maken, de Xirons en de Intertoys varianten zijn heel andere machines
Jawel, maar is dat hetzelfde platform als de 10 inch is meer de vraag
Rom staat nu ook hier
misschien kan Dabuzz de opening van de topic aanpassen zodat het ook op pagina 1 staat.
misschien kan Dabuzz de opening van de topic aanpassen zodat het ook op pagina 1 staat.
is allemaal rk2918 platform maar wel ander board en aansluitingenDaBuzzzzz schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:37:
Jawel, maar is dat hetzelfde platform als de 10 inch is meer de vraag
Rom staat ook hier: http://www.multiupload.com/FJFGRH9K3Z
Als ik de dump wil maken krijg ik:Sparck schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:27:
Maar begin eerst met "adb een dump" te maken van je oude rom: update.img (zie hoger.)
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /flash/update.img
/data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /flash/update.img
[1] Illegal instruction /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /flash/update.img
Enig idee wat er fout gaat?
Ik zal hem straks aanpassenjgelauff schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:40:
Rom staat nu ook hier
Thanx!haste schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:42:
Rom staat ook hier: http://www.multiupload.com/FJFGRH9K3Z
Ben nu de Android 4.0 Ice Cream Sandwich ROM voor de Bart Smit Tomtec Ultimate 10 aan het downloaden... ff zien of ik vanavond tijd kan vinden de 199 euro tablet te upgraden naar ICS!
Ik heb hem ook zo juist aangeschaft! Was de laatste bij Bart smit Middelburg.
Eerste indruk is dat een heel mooi ding is voor 199 euro!
En dat zegt een iPad 2 gebruiker!
Hij is als kerstcadeau bedoeld voor m'n broer.
Voor dat ik hem aan mijn broer geef, zou ik echter graag de update naar Android 4.0 willen proberen.
Kan iemand misschien in het simpel nederlands stap voor stap uitleggen hoe dit precies moet?
Ik heb nog nooit eerder Android gebruikt.
Eerste indruk is dat een heel mooi ding is voor 199 euro!
En dat zegt een iPad 2 gebruiker!
Hij is als kerstcadeau bedoeld voor m'n broer.
Voor dat ik hem aan mijn broer geef, zou ik echter graag de update naar Android 4.0 willen proberen.
Kan iemand misschien in het simpel nederlands stap voor stap uitleggen hoe dit precies moet?
Ik heb nog nooit eerder Android gebruikt.
Ziet er mooi uitDaBuzzzzz schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:27:
TS aangepast, 3 medeauteurs benoemd
Dan moet iemand uit die topics reeksen ook maar eens met deze ROM aan de gangjgelauff schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:42:
[...]
is allemaal rk2918 platform maar wel ander board en aansluitingen
OT: kan ik de topictitel niet aanpassen? of zie ik wat over het hoofd?
Dus als ik het goed begrijp, hoef ik de tablet niet te rooten om de 4.0 beta update te kunnen installeren? omdat het om een officiele 'beta' versie gaat...
Neen, niet nodig... daarna kan je ICS rooten ;-)edgarf28 schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:16:
Dus als ik het goed begrijp, hoef ik de tablet niet te rooten om de 4.0 beta update te kunnen installeren? omdat het om een officiele 'beta' versie gaat...
Hmm, eerst op je SD card een tmp directory aan maken en probeer dan eenshaste schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:47:
[...]
Als ik de dump wil maken krijg ik:
# /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /flash/update.img
/data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /flash/update.img
\[1] Illegal instruction /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /flash/update.img
Enig idee wat er fout gaat?
/data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/tmp//update.img
(anders is je rkdump corrupt)
[ Voor 3% gewijzigd door Sparcky op 19-12-2011 20:22 ]
Mij wilt het niet lukken met de ESC+Reset toets...
Moet ik dit doen wanneer het apparaat helemaal uit staat of gewoon aan?
mij lukt het met een tablet dat uit is,edgarf28 schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:43:
Mij wilt het niet lukken met de ESC+Reset toets...
usb kabel vast in de pc.
dan esc indrukken en ingedrukt houden
usb aansluiten en esc ingedrukt houden.
het tablet start nu op met beeld op zwart.
En wanneer de Reset knop indrukken dan?jgelauff schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:45:
[...]
mij lukt het met een tablet dat uit is,
usb kabel vast in de pc.
dan esc indrukken en ingedrukt houden
usb aansluiten en esc ingedrukt houden.
het tablet start nu op met beeld op zwart.
niet tenzij hij aanstaat dan kan je in 1 handeling rebooten naar flashmodus.
Ah thanks! Het is inmiddels gelukt. Hij is hem aan het flashen nu... laat zo eventjes weten of het gelukt is!jgelauff schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:48:
[...]
niet tenzij hij aanstaat dan kan je in 1 handeling rebooten naar flashmodus.
EDIT: Het is gelukt, Android 4.0 draait perfect op m'n 199 euro tablet!
[ Voor 11% gewijzigd door edgarf28 op 19-12-2011 21:04 ]
Mijn camera's werken gewoon met 4.0.1, maar Skype gaf wel problemen met geluid en video. Iemand anders ook getest?
M'n externe usb harddisk herkent die nu alleen niet. Iemand getest en werkend gekregen? Kan bij instellingen ook niks vinden over usb.
M'n externe usb harddisk herkent die nu alleen niet. Iemand getest en werkend gekregen? Kan bij instellingen ook niks vinden over usb.
[ Voor 37% gewijzigd door haste op 19-12-2011 21:28 ]
Ik heb er ook een gehaald in Leiden op de haarlemmerstraat
Ze hadden er nog 10 ik heb terplekke gecontroleerd op los zittend glas
De eerste twee hadden inderdaad los glas in de bovenhoek de derde was wel goed
Heb hem nog niet aangehad dus niet kunnen controleren op pixels gaat ook niet gebeuren voor de kerstdagen
Ze hadden er nog 10 ik heb terplekke gecontroleerd op los zittend glas
De eerste twee hadden inderdaad los glas in de bovenhoek de derde was wel goed
Heb hem nog niet aangehad dus niet kunnen controleren op pixels gaat ook niet gebeuren voor de kerstdagen
Yes, mijn tabletje draait nu ook ICS!
Zal de TS straks aanpassen met een kleine tutorial!
[edit]
Zelfs Nederlands!
Erg mooie interface! En hij draait zeer smooth idd!

Zal de TS straks aanpassen met een kleine tutorial!
[edit]
Zelfs Nederlands!
Erg mooie interface! En hij draait zeer smooth idd!
[ Voor 57% gewijzigd door Mastermind op 19-12-2011 22:00 ]
Dik!, kom net terug uit de sportschool, TS is opgeleukt en nog meer succesverhalen. Als ik de mijne heb vertrouw ik op jullie assistentie!
Mastermind! THX, ik geloof dat ik daar wel uit ga komen. Echt bedankt voor de moeite!
is je aanpassing incl werkende camera's?
Mastermind! THX, ik geloof dat ik daar wel uit ga komen. Echt bedankt voor de moeite!
is je aanpassing incl werkende camera's?
[ Voor 33% gewijzigd door DaBuzzzzz op 19-12-2011 23:00 ]
Anoniem: 249253
hoi, hoe moet ik de update doen?
renamen naar update.img en kopieren naar root? of moet er meer gebeuren?
Thanks.
renamen naar update.img en kopieren naar root? of moet er meer gebeuren?
Thanks.
Bij mij ging het net al mis met het maken van de backup
Omschrijving hier gevolgd, maar er ontbrak een stap. Iets met chmod of zo. Nu ben ik niet zo bekend met Linux of Android, maar ik ben er uitgekomen 
Na "adb shell" moest ik eerst nog "chmod 755 /data/rkdump" doen dus.
Ik heb RKAndroidTool.exe opgestart. Tablet uitgezet. Esc ingedrukt gehouden terwijl ik de kabel in de pc stak, tot aan de melding dat er geen drivers waren. Ik heb de drivers geïnstalleerd (hij herkent hem nu als "RK29 device"). Alleen als ik nu in RKAndroidTool.exe op Erase IDB klik, dan krijg ik een error. Wat doe ik nog fout?
Na "adb shell" moest ik eerst nog "chmod 755 /data/rkdump" doen dus.
Ik heb RKAndroidTool.exe opgestart. Tablet uitgezet. Esc ingedrukt gehouden terwijl ik de kabel in de pc stak, tot aan de melding dat er geen drivers waren. Ik heb de drivers geïnstalleerd (hij herkent hem nu als "RK29 device"). Alleen als ik nu in RKAndroidTool.exe op Erase IDB klik, dan krijg ik een error. Wat doe ik nog fout?
INFO:Start to erase IDB
INFO:Start to lower format
ERROR:Lower format failed
ERROR:Erasing IDB failed
[ Voor 36% gewijzigd door Megaflix op 20-12-2011 01:08 ]
Ik moest de tool starten als administrator
Bingo mitch187, dat was hem
Android 4.0.1: hij doet het 
Edit: Hmm, Facebook en Twitter lijken nog niet te werken? Zijn niet compatible geeft hij aan.
Edit: Hmm, Facebook en Twitter lijken nog niet te werken? Zijn niet compatible geeft hij aan.
[ Voor 44% gewijzigd door Megaflix op 20-12-2011 09:34 ]
Anoniem: 249253
Hey megaflix,
ik heb zojuist bij de blokker een 10 inch Xiron gezien, zal deze er ook op werken?
P.S. heb hem gekocht
ik heb zojuist bij de blokker een 10 inch Xiron gezien, zal deze er ook op werken?
P.S. heb hem gekocht
Skype gaf die ook aan dat die niet 'compatible' is, dus dat het mogelijk niet goed werkt.
Een test die ik deed gaf aan dat de mic en cams niet werken. Wil iemand dit ook testen?
En heeft iemand al een usb verbinding met externe harddisk? Dat werkte bij mij gisteren ook niet.
Een test die ik deed gaf aan dat de mic en cams niet werken. Wil iemand dit ook testen?
En heeft iemand al een usb verbinding met externe harddisk? Dat werkte bij mij gisteren ook niet.
Werkt bij iemand hun SD kaartje nog na de 4.0 update?
Mijn 8 Gb micro-sd kaartje deed het voor de update nog perfect maar na de update ziet hij hem nog wel bij de Instellingen (ook de grootte enzo) maar ik kan er niks opzetten. Zelfs geen nieuwe map aanmaken, of de apps er naar verplaatsen.
Weet iemand een oplossing?
Mijn 8 Gb micro-sd kaartje deed het voor de update nog perfect maar na de update ziet hij hem nog wel bij de Instellingen (ook de grootte enzo) maar ik kan er niks opzetten. Zelfs geen nieuwe map aanmaken, of de apps er naar verplaatsen.
Weet iemand een oplossing?
wil die tomtec een beetje loopen met 4.0 ? ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen van mensen met de 4.0 flash er op!
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Eerste indruk, het werkt heel erg snel. Sneller dan Android 2.3 lijkt het wel. De lag uit de menu's en apps is weg. HDMI-menu is inderdaad weg, en er is een bluetooth menu voor in de plaats gekomen. Facebook, Youtube en Twitter werken nog niet, melding dat ze niet compatible zijn geeft de market aan. Dat is op zich wel jammer.
Op dit moment ben ik even bezig met het draaien van dezelfde benchmarks als dat ik deed op 2.3. Even zien of er nog verschil in zit.
AnTuTu doet het in ieder geval wel nu. Verrassend na de crashes die ik kreeg in 2.3. Scores blijven zoals ook bij eerdere benchmarks vooral liggen op grafisch gebied.
RAM: 343
CPU integer: 490
CPU float-point: 119
2D graphics: 197
3D graphics: 359
Database IO: 215
SD card write: 44
SD card read: 73
Total score: 1840
Op dit moment ben ik even bezig met het draaien van dezelfde benchmarks als dat ik deed op 2.3. Even zien of er nog verschil in zit.
AnTuTu doet het in ieder geval wel nu. Verrassend na de crashes die ik kreeg in 2.3. Scores blijven zoals ook bij eerdere benchmarks vooral liggen op grafisch gebied.
RAM: 343
CPU integer: 490
CPU float-point: 119
2D graphics: 197
Database IO: 215
SD card write: 44
SD card read: 73
Total score: 1840
[ Voor 5% gewijzigd door Megaflix op 20-12-2011 10:20 ]
haha. volgensmij ligt bart smit er uit
Zo jammer dat er zo'n relatief brakke GPU in zit. Had het apparaat graag gehaald maar dat houdt me toch tegen denk ik. Al zal het als e-mail, surf, beetje-rommelen-ding uiteraard wel prima voldoen waarschijnlijk.Megaflix schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:17:
Nickname does not reflect reality
GPU is idd wel klote, maar hij voldoet prima voor de rest.
Nieuwe benchmarkscores ter staving:
GLBenchmark 2.1 Egypt: 1381 Frames (12,2 Fps)
GLBenchmark 2.1 PRO: 1022 Frames (20,4 Fps)
Nieuwe benchmarkscores ter staving:
GLBenchmark 2.1 Egypt: 1381 Frames (12,2 Fps)
GLBenchmark 2.1 PRO: 1022 Frames (20,4 Fps)
mja voor 200 euro mag je natuurlijk ook geen wonderen verwachten lijkt me.
voor alles wat ik er mee wil moet het voldoende zijn. dus heb hem maar even snel besteld
voor alles wat ik er mee wil moet het voldoende zijn. dus heb hem maar even snel besteld
Uiteraard is dat zo maar in m'n no-name €90 Intertoys tablet zit een GPU die hier rondjes om loopt, vandaar...Proxx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:36:
mja voor 200 euro mag je natuurlijk ook geen wonderen verwachten lijkt me.
Er staat bij dat hij een "extra grote accu" heeft. Maar hoe lang gaat hij nu eigenlijk concreet mee?
hoelang bijvoorbeeld: muziek afspelen, video's, kijken en browsen.
Als de bouwkwaliteit normaal was en geen dode pixels enzo dan had ik hem ondanks de redelijk brakke GPU nog wel willen overwegen...
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
nu voor minder dan 200, ietsepietsie maar toch....
http://www.bartsmit.com/t...excellent-met-android-2-3
Als je de "APK" manueel installeert, werkt hij wel. Ook niet elk programma herkent de externe SDcard, vanwege een ander mount point.Megaflix schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:37:
Bingo mitch187, dat was hemAndroid 4.0.1: hij doet het
boner schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:58:
nu voor minder dan 200, ietsepietsie maar toch....
GTAIII (Grand Theft Auto dus..) is nu ook beschikbaar voor Android. Iemand toevallig de moed verzameld om dit te testen?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Las dat de batterij iets van 8 uur mee gaat;
Hier een stukje (in het chinees) erover.
http://translate.google.n...6bih%3D926%26prmd%3Dimvns
Hier een stukje (in het chinees) erover.
http://translate.google.n...6bih%3D926%26prmd%3Dimvns
De mijne is nog heel en heeft geen dode pixels, maar er zijn inderdaad mensen bij wie de hele glasplaat er af valt.JT schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:51:
Als de bouwkwaliteit normaal was en geen dode pixels enzo dan had ik hem ondanks de redelijk brakke GPU nog wel willen overwegen...
Dat werkt welSparck schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:59:
Als je de "APK" manueel installeert, werkt hij wel. Ook niet elk programma herkent de externe SDcard, vanwege een ander mount point.
ik neem aan dat als die glasplaat los raakt je toch wel garantie hebt.Megaflix schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:43:
[...]
De mijne is nog heel en heeft geen dode pixels, maar er zijn inderdaad mensen bij wie de hele glasplaat er af valt.
[...]
Dat werkt welThanks! De SD-card heeft trouwens een rare naam als ik hem aan de pc hang. In plaats van het oude label heet hij nu "SD %" met ipv de % een chinees tekentje.
De kwaliteitscontrole is duidelijk nog een zwak punt dusProxx schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:43:
[...]
ik neem aan dat als die glasplaat los raakt je toch wel garantie hebt.
Wat leuk dat dit op de FP is geplaatst! 
nieuws: Tweakers krijgen Android 4.0 werkend op budgettablet Bart Smit
Er staat dat het HDMI-menu is verdwenen, maar dit zat ook niet op mijn (reeds verkochte) QWare Pro3 7" en dat werkte ook gewoon.
Ik zit nu op mijn werk, kan iemand testen of de HDMI-out nog gewoon werkt en dat hij automatisch de resolutie detecteert? (want dat vermoed ik dat ICS dat gewoon doet).
nieuws: Tweakers krijgen Android 4.0 werkend op budgettablet Bart Smit
Er staat dat het HDMI-menu is verdwenen, maar dit zat ook niet op mijn (reeds verkochte) QWare Pro3 7" en dat werkte ook gewoon.
Ik zit nu op mijn werk, kan iemand testen of de HDMI-out nog gewoon werkt en dat hij automatisch de resolutie detecteert? (want dat vermoed ik dat ICS dat gewoon doet).
Even een vraagje over de HDMI out:
Op het moment dat ik een film zou willen kijken op mijn TV via HDMI out, blijft het scherm van de tablet dan mee draaien of valt deze uit te zetten?
En is het geluid via HDMI ook goed te doen?
Als dit zo is is het een hele leuke aanvulling voor de multimedia setup!
Op het moment dat ik een film zou willen kijken op mijn TV via HDMI out, blijft het scherm van de tablet dan mee draaien of valt deze uit te zetten?
Jammer, nu zijn ze in no-time uitverkocht
Zie hier een oplossing voor de market apps die incompatible zijn
Voor mijn HD2 was dit de oplossing, hopelijk morgen voor mijn tom tec die ik ga kopen
http://myraroldan.com/wp/...g-android-market-message/
grt
Voor mijn HD2 was dit de oplossing, hopelijk morgen voor mijn tom tec die ik ga kopen
http://myraroldan.com/wp/...g-android-market-message/
grt
Bij 2.3 gaat de tablet inderdaad uit, en moet je de tablet met muis besturen. De TV echter is dan wel Full-HD resolutie (daarom gaat de tablet ook uit omdat de tablet geen Full-HD is).Darkangle schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:53:
Even een vraagje over de HDMI out:
Geluid gaat dan ook via de HDMI dus afhankelijk van je audioset heb je wel of geen mooi geluid...
De bedoeling is om de tablet als MKV player te gebruiken (Ps3 schiet tekort, en streamen, meh..) via de versterker (onkyo, die als HDMI hub voor de TV fungeert). En af en toe een beetje los te kunnen browsen/film/serie kijken als de vrouw Final Fantasy weer aan het herspelen is. Nu is dit niet echt handig te doen, en om meer dan 200 euro er aan te besteden is wat zonde (ik zie de meerwaarde van een tablet, maar vind dit de prijs niet waard).Mastermind schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:11:
[...]
Bij 2.3 gaat de tablet inderdaad uit, en moet je de tablet met muis besturen. De TV echter is dan wel Full-HD resolutie (daarom gaat de tablet ook uit omdat de tablet geen Full-HD is).
Geluid gaat dan ook via de HDMI dus afhankelijk van je audioset heb je wel of geen mooi geluid...
Zoals ik de persoonlijke ervaringen hier lees, en corrigeer me als ik het fout heb, is deze tablet eigenlijk al zeer leuk met 2.3 erop. Ik denk dat ik het er prima kan uitzingen totdat de officiele 4.x OEM uit is.
Kerstpakket of dit ding. Lijkt me dat deze erg leuk is.
Zo denk ik er over heb deze gekocht voor mijn vrouw heb wel zo als reeds vermeld gelet op los zittend glasDarkangle schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:39:
[...]
De bedoeling is om de tablet als MKV player te gebruiken (Ps3 schiet tekort, en streamen, meh..) via de versterker (onkyo, die als HDMI hub voor de TV fungeert). En af en toe een beetje los te kunnen browsen/film/serie kijken als de vrouw Final Fantasy weer aan het herspelen is. Nu is dit niet echt handig te doen, en om meer dan 200 euro er aan te besteden is wat zonde (ik zie de meerwaarde van een tablet, maar vind dit de prijs niet waard).
Zoals ik de persoonlijke ervaringen hier lees, en corrigeer me als ik het fout heb, is deze tablet eigenlijk al zeer leuk met 2.3 erop. Ik denk dat ik het er prima kan uitzingen totdat de officiele 4.x OEM uit is.
Kerstpakket of dit ding. Lijkt me dat deze erg leuk is.
Weet iemand misschien hoe je de tablet met 4.0 er op kan rooten?
Het is mijn eerste Android apparaat, dus sorry voor de noob vraag.
Jaedgarf28 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:02:
Weet iemand misschien hoe je de tablet met 4.0 er op kan rooten?
- http://androidsu.com/superuser/ versie 3.0.7 downloaden.
- De apk installeren
- "adb" het interne "su" commando vervangen door de "su" uit de zip.
(gebruik van adb hier : http://android-dls.com/wi...p?title=Magic_Root_Access )
Handig eerst een terminal emulator installeren zodat je nieuwe "su" kan testen voor je reboot.
Ik probeer nu al een tijdje de stuurprogramma's bij te werken, dit wil helaas niet lukken.
Als ik ook naar de translatie kijk uit het chinees moet je de tablet op de reset knop drukken en ingedrukt houden. Hoe lang ik dit ook doe, hij start elke keer weer opnieuw op.
en als ik in apparaatbeheer mijn stuurprogramma's willen wijzigen geeft hij aan dat er geen betere stuurprogramma's zijn.
Kan iemand mij helpen?
Als ik ook naar de translatie kijk uit het chinees moet je de tablet op de reset knop drukken en ingedrukt houden. Hoe lang ik dit ook doe, hij start elke keer weer opnieuw op.
en als ik in apparaatbeheer mijn stuurprogramma's willen wijzigen geeft hij aan dat er geen betere stuurprogramma's zijn.
Kan iemand mij helpen?

UitzettenProm0 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:22:
Ik probeer nu al een tijdje de stuurprogramma's bij te werken, dit wil helaas niet lukken.
Kan iemand mij helpen?
De "esc" ingedrukt houden.
USB erin
Werkte bij mij.
Ah eindelijke ik zie het nu.Sparck schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:51:
[...]
Uitzetten
De "esc" ingedrukt houden.
USB erin
Werkte bij mij.

en nu ook bij de blokker als Xiron variant
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=&productId=115440
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=&productId=115440
Is dit zeker weten dezelfde? (Blokker is 3 minuten lopen voor mij, en Bart Smit 45 minuten rijden, no way dat ik deze aanschaf zonder het product even in de winkel te bekijken op maandag modellen)
we zoeken een vrijwilliger om het te bevestigenDarkangle schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:21:
[...]
Is dit zeker weten dezelfde? (Blokker is 3 minuten lopen voor mij, en Bart Smit 45 minuten rijden, no way dat ik deze aanschaf zonder het product even in de winkel te bekijken op maandag modellen)
Voor Xiron moet je wel bij de buren zijnjgelauff schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:23:
[...]
we zoeken een vrijwilliger om het te bevestigen
Daar heeft iemand het al gekocht
[ Voor 7% gewijzigd door rtunru op 20-12-2011 15:26 ]
hebben jullie het nog niet druk genoeg met de 8 inch tomtec en xiron ?rtunru schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:25:
[...]
Voor Xiron moet je wel bij de buren zijn
Daar heeft iemand het al gekocht
Jazeker, maar we zijn ingewerktjgelauff schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:27:
[...]
hebben jullie het nog niet druk genoeg met de 8 inch tomtec en xiron ?
blokker; Xiron WonderMedia WM8650
zie: http://www.portablegear.n...koop,_niet_al_te_best.htm
Helpt niet, is een oud ding. Niet de 10inch die nu in de aanbieiding is
Andere Andriod versie, andere processor.massareal schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:55:
blokker; Xiron WonderMedia WM8650
Deze wil ik wel even kickenwalterworld schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:45:
Er staat bij dat hij een "extra grote accu" heeft. Maar hoe lang gaat hij nu eigenlijk concreet mee?
We zijn op het xiron forum al wat verder met de xiron8", de versie is 2.3.1 met ICS look,jgelauff schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:23:
[...]
we zoeken een vrijwilliger om het te bevestigen
de anTuTu totaal score is 2143, de 3d graphics is even beroerd als bij jullie, 443.
ATP7526
Lijkt de zelfde hardware. We zijn bezig met een dump van de rom.
palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10
Anoniem: 102673
Moet ik voor deze tablet nou deze:
http://www.123bestdeal.co...let-PC-en-iPad-Kloon.html
Overzicht Afmetingen: 253 x 205 x 30 mm.
Geldige Afmetingen: 9.7 tot 10 inch Tablet (max. afm. Tablet +/- 253 x 195mm, minimale breedte 175mm)
of deze:
http://www.123bestdeal.co...or-10-inch-Tablet-PC.html
Overzicht Afmetingen: 280 x 190 x 35 mm.
Geldig Afmetingen: +/- 274 x 182 x 14 mm / 10 inch Tablet PC
de 2e werd hier eerder aangegeven maar volgens mij kloppen de maten dan niet:
Data sheet of Newsmy K97 Tablet PC 9.7" Ultrathin Cortex A8 1Gb DDR3 IPS Android 2.3 Multitouch: Dimension 244.2 x 191.2 x 12.8mm
http://www.123bestdeal.co...let-PC-en-iPad-Kloon.html
Overzicht Afmetingen: 253 x 205 x 30 mm.
Geldige Afmetingen: 9.7 tot 10 inch Tablet (max. afm. Tablet +/- 253 x 195mm, minimale breedte 175mm)
of deze:
http://www.123bestdeal.co...or-10-inch-Tablet-PC.html
Overzicht Afmetingen: 280 x 190 x 35 mm.
Geldig Afmetingen: +/- 274 x 182 x 14 mm / 10 inch Tablet PC
de 2e werd hier eerder aangegeven maar volgens mij kloppen de maten dan niet:
Data sheet of Newsmy K97 Tablet PC 9.7" Ultrathin Cortex A8 1Gb DDR3 IPS Android 2.3 Multitouch: Dimension 244.2 x 191.2 x 12.8mm
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 102673 op 20-12-2011 19:04 ]
Ik krijg m'n externe harddisk niet werkend.
Klopt het dat ICS het niet ondersteunt?
Android 4.0, Ice Cream Sandwich and USB Mass Storage
Like the previous Android release, Honeycomb (Android 3.0), Ice Cream Sandwich (Android 4.0) does not support USB Mass Storage for the devices internal storage. This was previously supported in Android 1.0 - 2.3. Google says it still supports USB Mass Storage for Android 4.0, but only for devices external SD card slots (see more info below). Bron: http://www.companionlink....Sandwich%29_Compatibility
Klopt het dat ICS het niet ondersteunt?
Android 4.0, Ice Cream Sandwich and USB Mass Storage
Like the previous Android release, Honeycomb (Android 3.0), Ice Cream Sandwich (Android 4.0) does not support USB Mass Storage for the devices internal storage. This was previously supported in Android 1.0 - 2.3. Google says it still supports USB Mass Storage for Android 4.0, but only for devices external SD card slots (see more info below). Bron: http://www.companionlink....Sandwich%29_Compatibility
waarom zou je een extern volume aan een tablet willen hangen?
@Goudvarken: Je moet die bovenste hebben (253 x 205 x 30 mm). De tablet is 4:3, zelfde grootte als de iPad. Met een beetje geluk werken iPad keyboard cases ook gewoon via BlueTooth.
Over de HDMI bij ICS:
Ik heb net getest of de HDMI-poort werkt, en deze werkt gewoon!
Hij detecteert kennelijk automatisch de resolutie van de TV en geeft het (ook films) haarscherp en vloeiend weer!
Over de HDMI bij ICS:
Ik heb net getest of de HDMI-poort werkt, en deze werkt gewoon!
Hij detecteert kennelijk automatisch de resolutie van de TV en geeft het (ook films) haarscherp en vloeiend weer!
Tja.. waarom zou je een marathon lopen? Gewoon omdat het kan en handig kan zijn..DaBuzzzzz schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:28:
waarom zou je een extern volume aan een tablet willen hangen?
Ok, fair enough maar je moet geen marathon lopen als je 100KG weegt, en met een Tablet geen PC taken uitvoeren is mijn gedachte
Hmm lijkt me echt een leuke tablet voor dat geld met ICS! zijn er al ergens filmpjes beschikbaar van de tablet met ICS?
Absoluut mee eens.DaBuzzzzz schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:40:
Ok, fair enough maar je moet geen marathon lopen als je 100KG weegt, en met een Tablet geen PC taken uitvoeren is mijn gedachte
En wat is volgens jullie precies de grens? Lijkt mij meer een persoonlijk iets.
Externe hdds lukken hier ook niet maar mijn 16g usb werkt perfect. Heeft android een max partition size of iets dergelijks?
Anoniem: 437274
Ik heb hier een ATP7526 Ultimate 10 van Xiron (Blokker) en de specificaties zijn volgens mij gelijk aan de Tomtec. Ik probeer 'm te flashen, maar de RKAndroidtool geeft steeds de melding "fail to open settings.ini file". Hoe los ik dit op?
Probeer de chinese karakters uit de folder namen halen.
Kopieer de twee folders RKandroidv129 en rockdev naar een directory in c:Anoniem: 437274 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:17:
Ik heb hier een ATP7526 Ultimate 10 van Xiron (Blokker) en de specificaties zijn volgens mij gelijk aan de Tomtec. Ik probeer 'm te flashen, maar de RKAndroidtool geeft steeds de melding "fail to open settings.ini file". Hoe los ik dit op?
(bvb :c:\tmp ) heeft volgens mij te maken met bepaalde characters in het pad.
ATP7526 Ultimate 10 is ook de technaam van de TomTec. Moet dus 100% hetzelfde app (de Newmy K97) zijn
Heeft iemand misschien toevallig nog de achtergrondjes en de digitale klok-widget van de originele 2.3 rom geript? Zo dat ik die in Android 4.0 kan gebruiken!
Ik vond die digitale klok die er standaard op zat wel nice namelijk
Ik vond die digitale klok die er standaard op zat wel nice namelijk
Ik zie diverse mensen dingen vragen die ook in de TS staan 
In de TS staat een tutorial hoe je de tablet kunt flashen naar Android 4. De ZIP-file in deze tutorial heeft de problemen met dat hij settings.ini niet kan openen niet.
Ook staat in deze uitleg hoe je de tablet met de pc kunt verbinden zodat je hem kunt flashen.
Maar grappig dat de Xiron 9,7" tablet precies dezelfde is als de TomTec Ultimate 10. Jammer dat ie niet goedkoper is
In de TS staat een tutorial hoe je de tablet kunt flashen naar Android 4. De ZIP-file in deze tutorial heeft de problemen met dat hij settings.ini niet kan openen niet.
Ook staat in deze uitleg hoe je de tablet met de pc kunt verbinden zodat je hem kunt flashen.
Maar grappig dat de Xiron 9,7" tablet precies dezelfde is als de TomTec Ultimate 10. Jammer dat ie niet goedkoper is
Anoniem: 437279
Ook ik ben maar even naar de BS gereden om er 1 te halen 
Die tutorial is goed te volgen, en voor ik het wist stond ICS er op!
Alleen heb ik het vermoeden dat er een gebied is in mijn scherm die niet werkt. Als het ware een balk die van links naar rechts loopt halverwege de lange kant. Wanneer ik het venster met apps voor heb staan kan ik in die lijn helemaal niets selecteren. Zou ik ermee terug moeten?
Alleen heb ik het vermoeden dat er een gebied is in mijn scherm die niet werkt. Als het ware een balk die van links naar rechts loopt halverwege de lange kant. Wanneer ik het venster met apps voor heb staan kan ik in die lijn helemaal niets selecteren. Zou ik ermee terug moeten?
Met een newsmij logo?? Ik vrees het ergsteAnoniem: 437279 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 08:27:
Ook ik ben maar even naar de BS gereden om er 1 te halen
Daarom maken we hiernaast altijd eerst een dump zodat men terug kan.
[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 21-12-2011 11:22 ]
Begrijp ik het goed dat het ook aan software kan liggen? Ik dacht dat het een hardware gerelateerd probleem zou zijn.
Tevens had ik er volgens mij al last van toen ik hem uit de verpakking had gehaald.
Ik heb geen Newsmy logo.
Tevens had ik er volgens mij al last van toen ik hem uit de verpakking had gehaald.
Ik heb geen Newsmy logo.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 437279 op 21-12-2011 11:27 ]
Nee ik had het over terugbrengen van een Tomtec met een Newsmy uiterlijkAnoniem: 437279 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:23:
Begrijp ik het goed dat het ook aan software kan liggen? Ik dacht dat het een hardware gerelateerd probleem zou zijn.
Ik heb geen Newsmy logo.
Hebben jullie gevraagd de tablet uit de doos te halen? Want ik ga deze vandaag aanschaffen. Waar moet ik vooral op letten? En is deze bij de blokker of bij bart smith te koop?
Ik heb hem ondertussen omgeruild bij de Bart Smit. Ik kreeg eerst een verhaaltje dat het een software defect zou zijn... Toen heb ik de verkoper maar even gedemonstreerd wat er mis ging. Hierna kon ik kiezen: geld terug of een andere.
Uiteraard heb ik voor een andere gekozen, welke ik wel even uitvoerig getest heb in de winkel
De nieuwe reageert 10 keer beter op aanraken, waardoor ik er nu zeker van ben dat de ander een hardware probleem had met het scherm.
Dus vanavond kan ik weer aan de slag
Uiteraard heb ik voor een andere gekozen, welke ik wel even uitvoerig getest heb in de winkel
De nieuwe reageert 10 keer beter op aanraken, waardoor ik er nu zeker van ben dat de ander een hardware probleem had met het scherm.
Dus vanavond kan ik weer aan de slag
Ik heb hem ook net gekocht, geen plekken die het niet doen en hij werkt erg lekker. Vanavond ICS proberen 
@Zwelgje: had je die plek na de nieuwe software? of ook al met de originele?
ah... mooi
@Zwelgje: had je die plek na de nieuwe software? of ook al met de originele?
ah... mooi
[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 21-12-2011 13:14 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Is er nog verschil in bouwkwaliteit tussen de tablet van Bart Smit en Blokker? Ik hoor alleen maar rare verhalen over loszittende schermen bij Bart Smit... Van de Blokker tablet hoor ik nog maar weinig ervaringen.