Ik en mijn vriendin hebben een voorkeur/optie opgegeven voor een nieuwbouwhuis. Waarschijnlijk zullen we in januari benaderd worden of we het huis echt willen laten bouwen.
Het huis moet €245.000 v.o.n gaan kosten. Hierbij zit een standaard badkamer.
Nu willen we:
- het reguliere meerwerk laten doen (lage stopcontacten, buitenkranen, vloeren e.d.)
- daarnaast een dakraam laten plaatsen
- niet de badkamer (deze willen we zelf uitzoeken). Hier zouden we dus wat korting op moeten krijgen.
- zelf de keuken uitzoeken.
Gisteren is de financieel adviseur langs geweest. Inclusief al het meerwerk kwam hij aan een hypotheekbedrag van €325.000. Ik schrok daar best wel van. Natuurlijk weet ik dat meerwerk veel kost, zeker als er nog een badkamer en keuken bij moet. Maar €80.000 vind ik wel erg gortig!
Is hij realistisch hierin geweest, of heeft hij toch flink overdreven?
Het huis moet €245.000 v.o.n gaan kosten. Hierbij zit een standaard badkamer.
Nu willen we:
- het reguliere meerwerk laten doen (lage stopcontacten, buitenkranen, vloeren e.d.)
- daarnaast een dakraam laten plaatsen
- niet de badkamer (deze willen we zelf uitzoeken). Hier zouden we dus wat korting op moeten krijgen.
- zelf de keuken uitzoeken.
Gisteren is de financieel adviseur langs geweest. Inclusief al het meerwerk kwam hij aan een hypotheekbedrag van €325.000. Ik schrok daar best wel van. Natuurlijk weet ik dat meerwerk veel kost, zeker als er nog een badkamer en keuken bij moet. Maar €80.000 vind ik wel erg gortig!
Is hij realistisch hierin geweest, of heeft hij toch flink overdreven?