Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:02:
[...]

Zeker, miracast werkt met het nieuwe model. Je zal een keuze moeten maken: netflix of miracast.
Dan is de keus snel gemaakt. Netflix heb ik niet. En als ik dat ooit ga nemen kan ik het altijd op de laptop streamen dmv miracast naar de WD TV, naar de tv dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zalmanman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:45:
Over die Personal Edition gesproken, is daar al een ETA van? Ik lees hier en daar dat hij op de WD site moet staan, maar ik kan 'm niet vinden - tenzij het uiterlijk gewoon niet veranderd is.
Meen augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
EvJd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:41:
[...]

Kan het toch niet helemaal loslaten. Nu zit ik te denken...als de WD TV Live zowel mijn windows 8 als mijn xp laptop niet kan zien....dan zou het eerder in de verbinding moeten zitten...dus bij mijn modem.
Ik heb een Xperia Box V8, iemand dan wellicht een oplossing?
In een vergelijkbaar netwerk met de Xperia Box V8 kan ik ook mijn NAS niet meer zien. Dus wellicht zit hier het probleem?
Iemand ook een Xperia Box V8 (KPN/Telfort) die wellicht een idee heeft?
Yes zoals ik in mijn vorige post zei is die maat van mij verhuist en ervaart hij hetzelfde probleem. Die heeft dus ook een Xperia Box v8! Ik ben vandaag nog even daar geweest dus uiteraard nog even gekeken. Instellingen wijzigen en homegroup uitzetten heeft inderdaad allemaal geen nut. Zowel via wifi als bekabeld herkent die geen network shares. Ik ben er nu achter dat op de pc's de wdtv wel zichtbaar is. Ook geeft de wdtv bij network aan dat hij verbonden is met het netwerk. Zodra ik window's network shares aanklik gaat het pijltje draaien wat aangeeft dat hij aan het laden is maar dit blijft die maar doen.

Hij heeft het daar in het begin wel een keer gedaan en vandaar dat ik dacht dat het niet aan de router ligt maar daar moet ik nu toch deels op terugkomen. Zoals ik al zei blijft die maar laden terwijl je normaal na windows network shares zou moeten kunnen kiezen tussen alle pc's of servers met shares. Zover komt de wdtv dus niet eens. Hieruit maak ik dan toch op dat hij mogelijk ergens bij de router wordt tegen gehouden of erna bij de pc. Ik heb al het één en ander geprobeerd met portforwarding maar dit heeft allemaal geen nut. Kan mijn inziens ook niet de oplossing zijn aangezien een magic package via me tel de pc gewoon uit slaapstand haalt. Lijkt me stug dat dit wel kan en de wdtv wordt geblokkeerd. Ook gezien het feit dat de wdtv het helemaal in het begin wel heeft gedaan. Iemand nog ideeën, lijkt erop dat wij hetzelfde probleem hebben EvJd?

UPDATE

Net wel in een forum gelezen dat de computer browser mogelijk het probleem is. Ga morgen testen of dit het oplost, misschien ook iets voor jou om te proberen. Lijkt me overigens wel stug want dat zou betekenen dat dit toevallig op zowel zijn laptop als pc niet goed staat. Zie onderstaande uitleg:

Start "Computer Browser" service and set it to "Automatic" start (this part is crucial, it seems that WDTV box uses this service for auto discovery)

Welcome to Microsoft community forums and thank you for posting the question. As per the description, “computer browser Service" stops automatically and PC to PC connectivity got failed.

This behavior may occur if all the following conditions are true:
• NetBIOS over TCP/IP is not turned on (enabled) on one or more computers in the workgroup.
• The Computer Browser service is not started or is turned off on one or more computers in the workgroup.

Enable NetBIOS over TCP/IP and start the Computer Browser service To resolve this issue, make sure that NetBIOS over TCP/IP is turned on and that the Computer Browser service is running on each computer in the workgroup. To do this, follow these steps.

Step 1: Enable NetBIOS over TCP/IP
1. Click Start, click Control Panel, and then click Network and Internet Connections.
2. Click Network Connections.
3. Right-click Local Area Connection, and then click Properties.
4. Click Internet Protocol (TCP/IP), and then click Properties.
5. Click the General tab, and then click Advanced.
6. Click the WINS tab.
7. Under NetBIOS setting, click Enable NetBIOS over TCP/IP, and then click OK two times.
8. Click Close to close the Local Area Connection Properties dialog box.
9. Close the Network Connections window.

Step 2: Start the Computer Browser service
1. Click Start, right-click My Computer, and then click Manage.
2. Double-click Services and Applications.
3. Double-click Services.
4. On the right side, right-click Computer Browser, and then click Start.
5. Close the Computer Management window.

[ Voor 67% gewijzigd door Sanderr2 op 30-05-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 21:48
[quote]Sanderr2 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:20:
[...]

Yes zoals ik in mijn vorige post zei is die maat van mij verhuist en ervaart hij hetzelfde probleem. Die heeft dus ook een Xperia Box v8! Ik ben vandaag nog even daar geweest dus uiteraard nog even gekeken. Instellingen wijzigen en homegroup uitzetten heeft inderdaad allemaal geen nut. Zowel via wifi als bekabeld herkent die geen network shares. Ik ben er nu achter dat op de pc's de wdtv wel zichtbaar is. Ook geeft de wdtv bij network aan dat hij verbonden is met het netwerk. Zodra ik window's network shares aanklik gaat het pijltje draaien wat aangeeft dat hij aan het laden is maar dit blijft die maar doen.

Hij heeft het daar in het begin wel een keer gedaan en vandaar dat ik dacht dat het niet aan de router ligt maar daar moet ik nu toch deels op terugkomen. Zoals ik al zei blijft die maar laden terwijl je normaal na windows network shares zou moeten kunnen kiezen tussen alle pc's of servers met shares. Zover komt de wdtv dus niet eens. Hieruit maak ik dan toch op dat hij mogelijk ergens bij de router wordt tegen gehouden of erna bij de pc. Ik heb al het één en ander geprobeerd met portforwarding maar dit heeft allemaal geen nut. Kan mijn inziens ook niet de oplossing zijn aangezien een magic package via me tel de pc gewoon uit slaapstand haalt. Lijkt me stug dat dit wel kan en de wdtv wordt geblokkeerd. Ook gezien het feit dat de wdtv het helemaal in het begin wel heeft gedaan. Iemand nog ideeën, lijkt erop dat wij hetzelfde probleem hebben EvJd?

Dit is 1 en al herkenning! Heb inderdaad exact hetzelfde! Ik hoop zo op een oplossing. Want op zich een schitterend apparaat, maar zeer frusterend als het niet goed werkt.

Geprobeerd wat er hierboven stond, maar wd tv zag zo snel mijn computer niet , maar daarnaast werkt dan de media shares weer helemaal niet....bijzonder..bijzonder...

[ Voor 4% gewijzigd door EvJd op 30-05-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(e)xperia box bezitters, Motrax heeft er ook eentje en volgens mij werkt het bij hem wel. Misschien even een DM sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb een v8, plus een Synology DS213. Geen problemen. Ik snap dan ook niet waarom jullie wel problemen hebben ;)

In de experia zero aanpassingen gedaan: geen portforwarding aanpassingen gedaan.

Setup:
Synology hangt direct aan de experia box.
WD wireless direct aan Experia, of via lan aan een andere wireless router - geen probleem
WD via electriciteitsnetwerk via standaard KPN adapter ding - geen probleem

Toepassingen:
Netflix: geen probleem.
Film vanaf Synology: geen probleem.
Shares: aandachtspuntje: dat heb ik wel werkend gekregen ooit, maar al heel lang niet meer gebruikt. Bij mij de "workgroup" wel degelijk van belang en moesten exact aan elkaar gelijk zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:58:
(e)xperia box bezitters, Motrax heeft er ook eentje en volgens mij werkt het bij hem wel. Misschien even een DM sturen?
Dit was echt puur toeval dat we op het zelfde moment reageren :D

[ Voor 38% gewijzigd door Motrax op 30-05-2014 11:05 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
EvJd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:16:
[quote]Sanderr2 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:20:
[...]

Dit is 1 en al herkenning! Heb inderdaad exact hetzelfde! Ik hoop zo op een oplossing. Want op zich een schitterend apparaat, maar zeer frusterend als het niet goed werkt.
De tip die ik eerder gaf van de computer browser heeft dus niet gewerkt?

Je zou ook nog kunnen checken of de computer wel als master staat ingesteld. Ook dit heeft weer ze weerslag op de network shares zie onderstaande bericht. Je PC zou als master browser ingesteld moeten zijn en niet de router of een ander apparaat.

Initially I was not able to discover any of my network shares, although the media server bit did recognize my workstation. After about 3 days of researching in and scouring this forum I discovered that the DVR for my CCTV setup was causing the problem. Once I disconnected it I was able to browse my network shares.
A little more digging reveals that no matter what I do, the DVR always becomes the master browser on the network when I plug it in. Part of the reason is probably that my DVR is always on (it's CCTV after all), whereas my workstation is frequently turned on and off.
My question, is there a way to force my workstation to become the master browser on the network after it's been turned on, or to prevent the DVR from taking up this role? The software embedded in the DVR itself is rather screwed up and I don't have a lot of possibilities to manipulate its network features (**bleep**, I need to use the Hosts file to give it a name on the network...).
I don't really want to leave this DVR off the network as it will not allow me to check the cameras when I'm not at home. Any ideas would be appreciated. Thanks.

Zie onderstaande link.
http://scottiestech.info/...r-in-a-windows-workgroup/

Tot slot heb ik gelezen dat het ook nog te maken kan hebben met het inladen van network shares. Ergens (ik moet de bron even verschuldigd blijven) heb ik gelezen dat daar wel is vaker problemen mee zijn. Gezien het feit dat de wdtv wel verbinding heeft met het network zou je hem gewoon is kunnen laten laden. Ik heb gelezen dat bij mensen de shares vaker pas na 10 tot 20 min zichtbaar werden en dat dit weer afhankelijk was van de hoeveelheid data op de servers. Dit zou in ons geval verklaren waarom die het in het begin wel 1x gedaan heeft en nu de servers gevuld zijn met films niet meer. Het is alleen lastig voor mij om al deze opties te testen aangezien het bij mij thuis allemaal vlekkeloos werkt.

Ik hoor het graag mocht 1 van deze oplossingen werken! Ik heb eventueel ook nog wel wat registerinstellingen die je in windows kan wijzigen maar dat lijkt me allemaal stug aangezien hij geen enkele laptop of pc in windows network shares weergeeft. En zoals ik eerder zei dan zou het dus 'toevallig' bij elke computer verkeerd moeten staan. Vandaar ook dat ik nog steeds zoek naar een eventueel router probleem. Ik heb de wdtv al een statisch ip adres gegeven, iets wat mogelijk volgens het web al een oplossing was. Dat zou je ook nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:58:
Dan ligt het dus toch aan een enkele of meerder network shares waar de wdtv problemen mee heeft en daardoor blijft laden. Klinkt ook logisch aangezien de wdtv in de beginfase het 1x gedaan heeft bij die maat van mij en ik erna niks aan de router heb gewijzigd. Toch vreemd dat hij dan direct problemen heeft met het weergeven van alle shares en niet alleen degene waar het niet goed gaat. De enige wijziging die ik namelijk toen heb doorgevoerd heeft te maken met ze pc/server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:01:
Dit was echt puur toeval dat we op het zelfde moment reageren :D
lol, ik dacht even dat tweakers net als facebook nu een notify geeft als je naam genoemd wordt.
Sanderr2 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:
Toch vreemd dat hij dan direct problemen heeft met het weergeven van alle shares en niet alleen degene waar het niet goed gaat. De enige wijziging die ik namelijk toen heb doorgevoerd heeft te maken met ze pc/server.
Misschien blijft hij er op 1 hangen ofzo. Dat hij die als eerste probeert en niet verder gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:12:
Misschien blijft hij er op 1 hangen ofzo. Dat hij die als eerste probeert en niet verder gaat.
Precies dat lees ik ook terug op het internet. Bedenk me net wel dat ik zijn pc hier toen thuis heb opgesteld om hem helemaal te configureren als server. Toen heb ik de pc getest met mijn eigen router en wdtv en toen werkte alles wel. Dan zou het dus toch ergens in de verbinding van router naar pc moeten zitten en niet direct in de instellingen van de pc want die zijn hard ingevoerd en aangezien de router bij hem het de eerste keer ook heeft gedaan en daar niks aan gewijzigd is. Ga dit weekend mocht ik er daar zijn nog een keer goed kijken naar de master browser. Dat is het enige wat kan wijzigen op het moment dat je de pc uit een netwerk omgeving trekt en hem terug plaatst in een andere.

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderr2 op 30-05-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Volgens mij is de Experia box bij mij de master. Kon ik vinden via command prompt en dan vond ik mijn eigen computer en de Experia box.
Bij het command nbtstat -a zag ik bij de Experia de regel "_MSBROWSE_" komen. Bij mijn eigen computer met hetzelfde command niet.

Hoe maak ik van mijn computer de "Master" en heeft dit nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld mijn wifi of iets dergelijks? Had er hiervoor namelijk nog nooit van gehoord en om erachter te komen kostte al wat gegoogle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
EvJd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:24:
Volgens mij is de Experia box bij mij de master. Kon ik vinden via command prompt en dan vond ik mijn eigen computer en de Experia box.
Bij het command nbtstat -a zag ik bij de Experia de regel "_MSBROWSE_" komen. Bij mijn eigen computer met hetzelfde command niet.

Hoe maak ik van mijn computer de "Master" en heeft dit nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld mijn wifi of iets dergelijks? Had er hiervoor namelijk nog nooit van gehoord en om erachter te komen kostte al wat gegoogle...
Dan lijkt mij dit het probleem! Op het moment dat jou experiabox master is blijft die daar loaden en wordt de wdtv dus eigenlijk tegen gehouden omdat hij hier niks herkent. Wat ik begreep moet je pc ingesteld staan als master. Ik heb hier ooit wel een forum over gevonden hoe dit te wijzigen maar dat durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen. Ik ga hier vanmiddag zelf even achteraan en mocht ik een oplossing hebben laat ik het je weten. Verder zou ik zeggen google is your friend :P

Update

Net gecontroleerd en ook hier is de experia box de master browser. heb het nog niet voor elkaar gekregen om dit te wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderr2 op 30-05-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:19

Zalmanman

So long,

Ik kan gewoon niet zoeken. Hij staat al te koop op de WD site: linkje (S/N: WDBPUF0000NBK). €89,99 met normale verzending, €102,92 voor express verzending.

Maar wat lees ik nu, de Personal Edition lust geen Netflix? Nouja, zoals gezegd, via Miracast kan het ook. Al vraag ik me wel af wat de echte meerwaarde van de PE als mediastreamer is, ten opzichte van z'n voorganger.

[ Voor 20% gewijzigd door Zalmanman op 30-05-2014 18:25 ]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Ik dacht het voor elkaar te hebben. Een stuk van de oplossing staat in het forum. WD TV en PC mogen niet dezelfde werkgroep hebben. Nu echter volgende probleem. De ene keer (aan het begin) zie ik af en toe mijn PC naam, dan plotseling is de bron niet meer bereikbaar en zie ik de EXPERIA staan. Dus toch nog iets met MASTER instellingen?

[ Voor 66% gewijzigd door EvJd op 30-05-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zalmanman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:21:
[...]

Ik kan gewoon niet zoeken. Hij staat al te koop op de WD site: linkje (S/N: WDBPUF0000NBK). €89,99 met normale verzending, €102,92 voor express verzending.

Maar wat lees ik nu, de Personal Edition lust geen Netflix? Nouja, zoals gezegd, via Miracast kan het ook. Al vraag ik me wel af wat de echte meerwaarde van de PE als mediastreamer is, ten opzichte van z'n voorganger.
Bij amazon is hij volgens mij ook te koop, denk dat ze eerst op de usa markt zich richten? Ik heb ergens augustus gelezen, maar geen idee waar. Was geen Nederlandse site in iedergeval.

Ik heb wel de firmware van de Nederlandse site op die van mij gezet, werkt ook, maar het downloaden ging wel heel traag. Ik kijk graag netflix, dus meer dan in de kast liggen doet die nieuwe speler hier niet.
EvJd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:22:
dan plotseling is de bron niet meer bereikbaar en zie ik de EXPERIA staan.
Wat een ellende met die experia boxen zeg, het ziet er mooi uit, maar hierop zit je niet te wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
EvJd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:22:
Ik dacht het voor elkaar te hebben. Een stuk van de oplossing staat in het forum. WD TV en PC mogen niet dezelfde werkgroep hebben. Nu echter volgende probleem. De ene keer (aan het begin) zie ik af en toe mijn PC naam, dan plotseling is de bron niet meer bereikbaar en zie ik de EXPERIA staan. Dus toch nog iets met MASTER instellingen?
Het is sowieso een probleem met de master instellingen. Doordat je de Experia box uit je workgroup haalt wordt automatisch de PC in die workgroup de master browser. Ik zou nu voorstellen om je pc en wdtv een statisch ip adress te geven, dit is wat ik gelezen heb vaker de oplossing als network shares soms wel en soms niet zichtbaar zijn of wegvallen.

Nu ben ik wel benieuwd wat je in je router hebt veranderd of hoe jij deze in een andere workgroup heb geplaatst. Dit had ik vanmiddag ook gecheckt en ik zag onder LAN als ik inlog op de router domein: HOME staan. In mijn haast heb ik aangenomen dat dit de workgroup is en dat deze dus in een andere staat dan de wdtv en pc (die staan in WORKGROUP). Maar dat blijkt dus niet zo te zijn aangezien ik via cmd en 'net view' duidelijk ook de experiabox zie. Dus ben benieuwd wat jij veranderd hebt en waar ik dit doe? _/-\o_

Of heb je gewoon de workgroup van de pc en wdtv gewijzigd? dat kan natuurlijk ook :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderr2 op 31-05-2014 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:56:
Wat een ellende met die experia boxen zeg, het ziet er mooi uit, maar hierop zit je niet te wachten.
Houd je van de straat he haha! Tevens een goede leer voor de toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJd
Sanderr2 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:55:
[...]

Het is sowieso een probleem met de master instellingen. Doordat je de Experia box uit je workgroup haalt wordt automatisch de PC in die workgroup de master browser. Ik zou nu voorstellen om je pc en wdtv een statisch ip adress te geven, dit is wat ik gelezen heb vaker de oplossing als network shares soms wel en soms niet zichtbaar zijn of wegvallen.

Nu ben ik wel benieuwd wat je in je router hebt veranderd of hoe jij deze in een andere workgroup heb geplaatst. Dit had ik vanmiddag ook gecheckt en ik zag onder LAN als ik inlog op de router domein: HOME staan. In mijn haast heb ik aangenomen dat dit de workgroup is en dat deze dus in een andere staat dan de wdtv en pc (die staan in WORKGROUP). Maar dat blijkt dus niet zo te zijn aangezien ik via cmd en 'net view' duidelijk ook de experiabox zie. Dus ben benieuwd wat jij veranderd hebt en waar ik dit doe? _/-\o_

Of heb je gewoon de workgroup van de pc en wdtv gewijzigd? dat kan natuurlijk ook :P
Ik heb inderdaad de workgroup van de pc en de wdtv een andere naam gegeven. Toen zag ik hem heel even. Maar daarna zoveel problemen met mijn windows 8 gekregen dat ik er helemaal klaar mee ben. WD TV terug in de doos...ga hem terugbrengen naar de winkel...terug naar XBMC...

Bedankt voor alle hulp en succes ...ergens zit de oplossing. vindt het alleen nu allemaal teveel gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb ook een hoop ellende gehad met mijn WDlive. Shares die niet meer gevonden konden worden.
Mijn oplossing was of opnieuw connecten met m'n draadloze netwerk. Of een laptop aan hebben.
Dan kon ik wel de shares op m'n WHS 2011 server zien. Het was altijd een beetje klooien om het aan de gang te krijgen. M'n Serviio media server kon ie wel altijd vinden, maar dan kon ik weer geen subs afspelen.
Op het moment gebruik ik hem eigenlijk niet meer. Ik gebruik nu m'n laptop via z'n HDMI uitgang en VLC. Ondanks een 5GHz AC WLAN, hapert het toch nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
EvJd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:49:
[...]

Ik heb inderdaad de workgroup van de pc en de wdtv een andere naam gegeven. Toen zag ik hem heel even. Maar daarna zoveel problemen met mijn windows 8 gekregen dat ik er helemaal klaar mee ben. WD TV terug in de doos...ga hem terugbrengen naar de winkel...terug naar XBMC...

Bedankt voor alle hulp en succes ...ergens zit de oplossing. vindt het alleen nu allemaal teveel gedoe!
Opgelost

Dat zou toch echt de oplossing moeten zijn! Heb vanmiddag tijd gehad om er zelf even na te kijken en bij die vriend van mij werkt nu alles. Ik heb zoals jij ook gedaan hebt de PC/Server en WDTV handmatig een andere workgroup gegeven (van WORKGROUP naar DATA_SERVER). Als gevolg herkende de wdtv meteen de network shares weer. Zowel de wdtv als pc hebben een vast ip adress en alles draait vlekkeloos. Als ik nu via cmd de functie net view uitvoer is de experiabox niet langer zichtbaar en staat mijn pc omschreven als de master browser!!! Dus het probleem zat hem precies zoals ik eerder omschreef in de master browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb af en toe ook gelazer met shares vanwege de master browser-ellende. Bij mij zit het probleem erin dat de wd live zelf ook MB kan worden. Dan ziet ie niets en gaat het mis. Voor mij is de gemakkelijkste (tijdelijke) oplossing om mijn router uit en aan te zetten met de wd live van de stroom af. Dan werkt het meestal weer omdat de router MB toegewezen krijgt. Zoniet, dan de server rebooten en dan werkt het bijna altijd. Als ie dan nog niet wil dan helaas alles uit en in sequence aan: router, server, desktop, wd live.

Met mijn WNDR3700 als MB gaat het prima, met server als MB ook, alleen als de wd live het toegewezen krijgt gaat het mis. En ik gebruik dit progsel om te zien wat MB is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\>lanscan

LANscanner v1.52 - ScottiesTech.Info

Scanning LAN...

Scanning workgroup: WORKGROUP...

JELLE-DESKTOP     10.0.0.100       zz-zz-zz-zz-zz-zz  WORKGROUP
JELLE-SERVER      10.0.0.200       yy-yy-yy-yy-yy-yy  WORKGROUP
JELLEROUTER       10.0.0.1         xx-xx-xx-xx-xx-xx  WORKGROUP  MASTER
SIENEKE           Ping Failed!

Press any key to exit...

Vreemd genoeg zien mijn windows bakken de wd live niet altijd, maargoed... dat boeit me niet, ik speel van shares en dat gaat prima zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Bundin op 02-06-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sanderr2 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:50:
[...]

Opgelost

Dat zou toch echt de oplossing moeten zijn! Heb vanmiddag tijd gehad om er zelf even na te kijken en bij die vriend van mij werkt nu alles. Ik heb zoals jij ook gedaan hebt de PC/Server en WDTV handmatig een andere workgroup gegeven (van WORKGROUP naar DATA_SERVER). Als gevolg herkende de wdtv meteen de network shares weer. Zowel de wdtv als pc hebben een vast ip adress en alles draait vlekkeloos. Als ik nu via cmd de functie net view uitvoer is de experiabox niet langer zichtbaar en staat mijn pc omschreven als de master browser!!! Dus het probleem zat hem precies zoals ik eerder omschreef in de master browser.
Mooi! Toch snap ik niet dat je met een Window smachine het in andere workgroups moet zetten. Ik heb mijn NAS en WD TV in dezelfde workgroup staan en echt nooit last ervan dat ik de mappen niet kan vinden via network shares danwel media server.

Maargoed, het blijft Windows he :X Maargoed het blijft KPN he :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:01:
Maargoed, het blijft Windows he :X
Volgens mij is die experia box het probleem, niet windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:03:
[...]

Volgens mij is die experia box het probleem, niet windows.
Aangepast :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Notna schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:01:
[...]

Mooi! Toch snap ik niet dat je met een Window smachine het in andere workgroups moet zetten. Ik heb mijn NAS en WD TV in dezelfde workgroup staan en echt nooit last ervan dat ik de mappen niet kan vinden via network shares danwel media server.

Maargoed, het blijft Windows he :X Maargoed het blijft KPN he :X
Dat klopt ook wat je zegt! De wdtv en pc of nas moeten ten alle tijden in dezelfde workgroup staan om goed te functioneren dus vandaar dat prima werkt bij jou.

Het probleem ligt niet aan de router of pc/nas maar het network zoals ik eerder al aangaf. Doordat het netwerk binnen een workgroup een master browser selecteerd kan het fout gaan. Als bijvoorbeeld de router wordt gekozen dan werken de shares niet. Door je wdtv en pc/nas in dezelfde workgroup te zetten maar een andere dan de router wordt over het algemeen de pc/nas de master browser, de router komt dan niet meer voor in het verhaal. En dat is essentieel, de pc/nas moet de master browser zijn. Dit heb ik getest en lost het probleem op.

[ Voor 5% gewijzigd door Sanderr2 op 02-06-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderr2
Bundin schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:03:
Ik heb af en toe ook gelazer met shares vanwege de master browser-ellende. Bij mij zit het probleem erin dat de wd live zelf ook MB kan worden. Dan ziet ie niets en gaat het mis. Voor mij is de gemakkelijkste (tijdelijke) oplossing om mijn router uit en aan te zetten met de wd live van de stroom af. Dan werkt het meestal weer omdat de router MB toegewezen krijgt. Zoniet, dan de server rebooten en dan werkt het bijna altijd. Als ie dan nog niet wil dan helaas alles uit en in sequence aan: router, server, desktop, wd live.

Met mijn WNDR3700 als MB gaat het prima, met server als MB ook, alleen als de wd live het toegewezen krijgt gaat het mis. En ik gebruik dit progsel om te zien wat MB is.

Vreemd genoeg zien mijn windows bakken de wd live niet altijd, maargoed... dat boeit me niet, ik speel van shares en dat gaat prima zo.
Zelfde verhaal als in mijn eerdere reacties. Op het moment dat de pc geen master browser is werken de shares niet. Jou oplossing door het netwerk te resetten met alleen de pc eraan zorgt ervoor dat deze master browser wordt. Vervolgens voeg je de wdtv toe en werkt het goed totdat om een vreemde reden dit vanzelf verspringt. Mogelijk kun je via regedit (op je pc instellen dat je PC domein master is. Dit zou het probleem van het verspingen kunnen oplossen.

Regedit -> \HKEY_LOCAL_MACHINE \SYSTEM \CurrentControlSet \Services \Browser \Parameters

en dan:

IsDomainMaster is set to YES
MaintainServerList is AUTO

Indien niet aanwezig zelf zo'n register instelling aanmaken. Let wel dat je exact de benaming zoals hier gebruikt.

Zie ook: http://www.pcreview.co.uk...nserverlist-t1442513.html

[ Voor 11% gewijzigd door Sanderr2 op 02-06-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Heeft toevallig iemand al de nieuwe WD TV Personal Edition gekocht via de WD site, of andere weg/site? (http://www.wdc.co.nl/nl/products/products.aspx?id=1270)

Op hun site heet hij overigens gewoon WD TV (http://www.wdc.co.nl/nl/p...tertainment/mediaplayers/) Ik denk dat ik hem deze week ga bestellen!

[ Voor 16% gewijzigd door Kasper op 02-06-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Net even op " whs 2011 master browser" gegoogled, in de eerste hits kwam gelijk WDlive te voorschijn. ;)

Lol, m'n laptop was masterbrowser en niet m'n WHS 2011 server.
Vandaar dat ik m'n laptop aan moest hebben om de shares op m'n server te zien.

Net dit even gedaan
START>Administrative Tools>Services - Right click Computer Browser, select properties > select automatic from the "Start up Type" drop down list. Then start the service.
Nu is m'n server wel masterbrowser. Vanavond maar eens testen.

[ Voor 69% gewijzigd door Coenen op 02-06-2014 19:51 . Reden: nog wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:06:
Heeft toevallig iemand al de nieuwe WD TV Personal Edition gekocht via de WD site, of andere weg/site? (http://www.wdc.co.nl/nl/products/products.aspx?id=1270)
Die store is betrouwbaar, kan je hem bestellen. Ik heb hem zelf via WD ontvangen, maar daar is hij apart opgestuurd. Ik zou al wel de firmware downloaden, dat duurde bij mij wel een uur (verbinding was niet zo snel), dan kan je op die manier updaten ipv lang te wachten als je hem ontvangt en dan online gaat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:23:
[...]

Die store is betrouwbaar, kan je hem bestellen. Ik heb hem zelf via WD ontvangen, maar daar is hij apart opgestuurd. Ik zou al wel de firmware downloaden, dat duurde bij mij wel een uur (verbinding was niet zo snel), dan kan je op die manier updaten ipv lang te wachten als je hem ontvangt en dan online gaat updaten.
Oke bedankt! Dat zal ik doen, al heb ik hier met glasvezel nooit echt last van trage verbinding.

Maar het lijkt mij toch dat de nieuwste versie ook direct met de nieuwste firmware geleverd wordt? Dit klinkt toch logisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Kasper op 02-06-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:59:Oke bedankt! Dat zal ik doen, al heb ik hier met glasvezel nooit echt last van trage verbinding.

Maar het lijkt mij toch dat de nieuwste versie ook direct met de nieuwste firmware geleverd wordt? Dit klinkt toch logisch.
De trage verbinding ligt aan de server van WD, ik kreeg met wat geluk 15KB/sec met mijn 180Mbit verbinding... maar misschien is dat nu beter geworden, maar kan geen kwaad. Ik weet niet welke firmware er vanuit de fabriek opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:59:
[...]

De trage verbinding ligt aan de server van WD, ik kreeg met wat geluk 15KB/sec met mijn 180Mbit verbinding... maar misschien is dat nu beter geworden, maar kan geen kwaad. Ik weet niet welke firmware er vanuit de fabriek opzit.
Oke haha, ik heb t maar voor de zekerheid gedownload, ging normaal snel nu! Straks na werk hem maar eens bestellen, heb mn loon binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:21
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met m3u playlists?
Ik probeer mijn TV server via een m3u playlist met de WDTV-live te benaderen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe zoiets zou moeten werken.

De m3u file die ik heb is gewoon een tekstje met het volgende erin:
#EXTM3U #EXTINF:-1,1 - Nederland 1 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10070000 #EXTINF:-1,2 - Nederland 2 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10080000 #EXTINF:-1,3 - Nederland 3 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10090000 #EXTINF:-1,4 - TV Noord-Holland http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10100000 #EXTINF:-1,5 - BBC 1 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10610000 #EXTINF:-1,6 - BBC 2 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10620000 #EXTINF:-1,7 - BBC 3 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10540000 #EXTINF:-1,8 - BBC 4 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10530000 #EXTINF:-1,9 - Channel4 http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10600000 #EXTINF:-1,10 - ITV http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10820000 #EXTINF:-1,11 - NHK World http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10560000 #EXTINF:-1,12 - 3Sat http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10800000 #EXTINF:-1,13 - Das Erste http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10700000 #EXTINF:-1,14 - NDR http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10680000 #EXTINF:-1,15 - WDR http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10780000 #EXTINF:-1,16 - Arte http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10690000 #EXTINF:-1,17 - PHOENIX http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10750000 #EXTINF:-1,18 - ZDF http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10670000 #EXTINF:-1,19 - Zdf Kultur http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10760000 #EXTINF:-1,20 - Zdf_Neo http://192.168.1.62:8101/...e0b9274f&channel=10640000
(vergeet die hyperlinks, dat is wat het forum hier ervan maakt)

Als ik die file op een stick zet of op de nas dan zegt de wd tv live dat "there is no media available for playback".
Is er een bepaalde manier waarop ik die m3u moet openen, of is de m3u zelf misschien niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Ik heb vandaag de nieuwe WD TV ontvangen. Direct mijn DVD map (via experiabox samba externe HD) op de begin pagina gezet, voor direct toegang. Werkt perfect!
Spotify; wat aan de langzame kant maar toch doet die wat ik hoopte dat die zou doen!

Maar... ja toch een maar, zit al uren te kloten om miracast werkend te krijgen. Dit hoeft natuurlijk niet direct aan de WD te liggen, maar is toch gerelateerd. Als ik met mijn S4, Screen Mirroring aanzet, dan vind hij direct de WD TV. Maar verbinden hoo maar.. Op een gegeven moment komt er een melding dat de verbinding te zwak is. Al leg ik mijn telefoon op de WD TV, nog de zelfde melding.
Mijn laptop had altijd Intel WiDi geinstalleerd. Maar na de koop van een SSD en dus windows opnieuw geinstalleerd ben ik dat programma kwijt. Nu wil ik dat weer opnieuw installeren via de intel site, zegt hij dat mijn hardware niet compatibel is. In de requirrements van WIDI, staan al mijn hardware als "ondersteunend" en bovendien heeft het al op mijn laptop geinstalleerd gestaan. Toen had ik geen receivende hardware om het ooit te gebruiken, tot nu.
Ik kwam er achter dat Intel PROSet/Wireless uitgeschakeld is vanwege het ontbreken van een adapter. Dit heeft voor mijn SSD aankoop ook gewoon gewerkt.
Ik heb overigens Windows 7 Home Premium 64bit

Heeft iemand ideën wat er loos kan zijn, ik heb vrij weinig zin om windows er weer eens opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:59:
Maar... ja toch een maar, zit al uren te kloten om miracast werkend te krijgen. Dit hoeft natuurlijk niet direct aan de WD te liggen, maar is toch gerelateerd. Als ik met mijn S4, Screen Mirroring aanzet, dan vind hij direct de WD TV. Maar verbinden hoo maar.. Op een gegeven moment komt er een melding dat de verbinding te zwak is. Al leg ik mijn telefoon op de WD TV, nog de zelfde melding.
Je hebt miracast wel aanstaan op de wd zelf? Zit ergens in het menu. Ik denk dat je naast mij momenteel nog de enige bent die dit apparaat in zijn bezit heeft en ik heb zelf geen android toestellen die miracast ondersteunen, ik kan je dus helaas hier niet mee helpen.

Wellicht de vraag even splitsen van de windows vraag en hem op het wd forum neerzetten? Die hebben nu voor de nieuwe speler een apart gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Ja ik heb in het WD menu miracast aanstaan en dan die optie er onder zowel als automatisch als handmatig geprobeerd. Bij handmatig moet je eerst de verbindingmaker (mijn android S4) accepteren en vervolgens krijg je de zelfde melding als bij automatisch.
Ook heb ik de WD op bekabeld en op wifi laten werken. Geen verschil.
Ik zal mijn laptop gedeelte even in een nieuw topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:40:
Denk dat dat beter werkt voor een antwoord, ik heb zowel die windows mogelijkheid niet als een android chromecast telefoon, dus tja, van mij moet je het niet hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ja wat is dat voor onzin. Je moet dus ook nog een telefoontoestel hebben dat officieel Miracast ondersteund?!

Bye bye Netflix op WD Personal Edition dan :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 07:54:
Je moet dus ook nog een telefoontoestel hebben dat officieel Miracast ondersteund?!
Volgens mij moet je een toestel hebben waar een chip inzit die miracast ondersteund omdat het anders niet werkt. De galaxy s4 zit daar volgens mij gewoon bij en zou moeten werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Ik heb op mijn andere topics nog geen reacties.

Ik zat zelf nog te denken. Gebruikt miracast ook de werkgroep. Lees, hij moet in de zelfde werkgroep zitten als het zendapparaat.

Want ik heb de WD de zelfde werkgroepnaam gegeven als mijn laptop/pc, zodat de gedeelde mappen allemaal zichtbaar zijn.
Echter kun je in android naar mijn weten nergens je werkgroep invullen/wijzigen.

EDIT: verdorie heeee, ik verander mijn werkgroep terug naar zijn standaard WORKGROUP en ja hoor! Mijn mobiel is verbonden!

[ Voor 14% gewijzigd door Kasper op 06-06-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
ASW1 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:56:
Ik probeer mijn TV server via een m3u playlist met de WDTV-live te benaderen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe zoiets zou moeten werken.
...
Zijn er nog mensen die op deze vraag een antwoord weten?

Ik begrijp de ballen van die m3u playlists.
De bedoeling is dat ik met de WDTV een m3u playlist kan openen.

Tot nu toe lukt het me wel om met VLC een playlist te maken, het vreemde is echter dat ik diezelfde m3u file dan niet met VLC kan openen. De WDTV opent hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:28:
EDIT: verdorie heeee, ik verander mijn werkgroep terug naar zijn standaard WORKGROUP en ja hoor! Mijn mobiel is verbonden!
:)
ASW1 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:56:
Ik vermoed dat de wd de m3u alleen voor muziek ziet, waarschijnlijk zie je hem wel als je via audio erheen gaat? Je zou bestanden eens kunnen proberen als ingang. Andere optie zou zijn een PLS of een WPL playlijst te maken, die moet hij ook kunnen behappen.

Zelf geen ervaring mee, maar misschien heb je hier wat aan.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blo0odyHell schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:40:
Ja ik heb in het WD menu miracast aanstaan en dan die optie er onder zowel als automatisch als handmatig geprobeerd. Bij handmatig moet je eerst de verbindingmaker (mijn android S4) accepteren en vervolgens krijg je de zelfde melding als bij automatisch.
Ook heb ik de WD op bekabeld en op wifi laten werken. Geen verschil.
Heb net een WD TV Live gekocht en heb me rot gezocht in instellingen om Miracast aan te zetten.
Waar zit dat ding ergens,heb een Galaxy S4 dus zou moeten lukken zoals ik hier lees ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:45:
[...]

Heb net een WD TV Live gekocht en heb me rot gezocht in instellingen om Miracast aan te zetten.
Waar zit dat ding ergens,heb een Galaxy S4 dus zou moeten lukken zoals ik hier lees ?
ik heb geen idee of de WD TV Live editie dit ook ondersteund.
Maar bij de WD TV (personal edition) zit de miracast instelling onder het verbindingen kopje bij instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:25:
nee, helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is jammer,ik zou zo denken dat de Live versie een trapje hoger staat dan de PE,en dat Miracast daar zeker op beschikbaar zou zijn,of ben ik daar mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blo0odyHell schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:25:
[...]

Maar bij de WD TV (personal edition) zit de miracast instelling onder het verbindingen kopje bij instellingen!
Ik heb zelfs geen kopje verbindingen bij instellingen,blijkbaar zijn de 2 toch verschillend,ik dacht dat Live een een beetje veredelde versie was,mis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ik denk trouwens dat ik compleet ander menu heb, wat ik ervan begreep kwam de nieuwste mediaplayer (de PE dus) met een compleet nieuwe interface.

De Live versie is denk ik al wat oudere versie!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blo0odyHell schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:31:
ik denk trouwens dat ik compleet ander menu heb, wat ik ervan begreep kwam de nieuwste mediaplayer (de PE dus) met een compleet nieuwe interface.

Inderdaad je hebt gelijk,de PE is blijkbaar nog zeer jong en zelfs in Belgie alsnog niet verkrijgbaar,wij hinken toch zo achterop. De Live is inderdaad al oud,ik heb hem een jaartje of 3 ook al gehad en omdat ze bij coolblue altijd de laatste versies verkopen dacht ik dat ik goed zat,een domme Belg laat zich rollen.
Niet dat ik die feature echt nodig had,maar als het kan.
Het is voor mij gewoon de beste mediaplayer met ethernet en wifi terwijl de PE editie enkel ethernet heeft,tenzij ik me vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Daar vergis je je wel, de PE heeft ook wifi mogelijkheid! ;) alleen gebruik ik die niet omdat ik er al eens een kabel had gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:31:

de personal heeft een extra menu (grid view), maar ook het standaard theme van de live en tevens kan je een eigen theme gebruiken, dus 1 extra menu ten opzichte van de live.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:16:
Dat is jammer,ik zou zo denken dat de Live versie een trapje hoger staat dan de PE,en dat Miracast daar zeker op beschikbaar zou zijn,of ben ik daar mis?
WD heeft hiervoor gekozen, de live heeft netfix, de personal heeft miracast. Ze hebben beiden wifi, ik geef de sterke voorkeur aan de live vanwege netflix. De rest is gewoon gelijk, wellicht gaat het nog meer afwijken in de toekomst.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Gisteren maar eens een update vanaf de eerste naar de meest recente firmwareversie gedaan. Met ondersteuning voor Netflix en de verbeterde Youtube koppeling, lever ik dan een stukje functionaliteit van TuneIn in (afspelen van een bepald radiostation dat nu niet meer gaat).

Na de update had ik last van flikkeringen van het beeld om de zoveel seconden. Na een factory reset was dat in ieder geval verdwenen.
Echter, toen ik een film die 1080p beeld had en een surround geluidsspoor (Righteous kill) opzette, haperde het geluid om de zoveel seconden en viel soms ook het beeld weg.
Als ik het stereo audiospoor koos, speelde de film wel goed af.
Is de app dan gewoon brak of de speler niet capabel genoeg? Of ben ik de enige met dit probleem...
De speler is aangesloten op een bedraad netwerk + dito internet.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Nog maar een update... Ben weer terug op de vorige firmwareversie ivm toch weer flikkeren en traagheid. Dlna werkt voor geen meter.
Maar met deze versie onthoudt de speler mijn gekoppelde telefoon niet zoals dat wel bij de nieuwste firmware het geval is.

Ik begin van dit alles onderhand goed te balen, ben meer aan het proberen werkend te krijgen dan dat ik er plezier van heb.

Ook heb ik het idee dat het in mediaspelerland een beetje stil staat. De Chromecast is een leuk idee, maar te traag en er zit geen rj45 ingang op.
Als je ziet hoe vloeiend die meuk van Apple werkt... Of heb ik misleidende youtubefilmpjes daarover gezien?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ursamajor schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:10:
Ook heb ik het idee dat het in mediaspelerland een beetje stil staat. De Chromecast is een leuk idee, maar te traag en er zit geen rj45 ingang op.
Als je ziet hoe vloeiend die meuk van Apple werkt... Of heb ik misleidende youtubefilmpjes daarover gezien?
de apple tv is leuk, maar die kan weer geen mkv's enzo afspelen, het blijft allemaal wat behelpen. Ik koop zeker de nieuwe apple tv die dit jaar vast komt, het huidge model zou ik niet meer kopen trouwens. En de markt staat echt stil.

Ik heb trouwens al jouw problemen niet met de nieuwe firmware, maar daar heb je ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien is mijn kastje gewoon gaar of moet ik maar weer een factory reset doen. Weet niet meer of ik dat met deze firmware al had gedaan.
De speler crasht trouwens ook nog als ik een paar films via mn note 2 in de queue heb gezet en hij moet de 2e film gaan spelen.
Erg frustrerend allemaal. Maar om nu ineens allemaal apple dingen te gaan kopen :-/

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
NLKijkt, ja ikweet dat het overbodig is om hier te vragen of het naar deze of de 2009 speler komt... maar de nieuwe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:03:
NLKijkt, ja ikweet dat het overbodig is om hier te vragen of het naar deze of de 2009 speler komt... maar de nieuwe dan?
met de vrijgegevens SDK zou dat mogelijk moeten zijn, maarja, NLKijkt heeft niet eens apps voor de smart tv's en die staan denk ik bovenaan de wensenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik 'struikelde' over de add-on Moviesheets+

Is er iemand die dit kent en of t wat is om te gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Onder de Live SMP of HUB bezitters zal hier weinig tot geen ervaring zijn ...
Unfortunately, it does NOT work with the WDTV Live Streaming or WDTV Hub.
Please refer to Unsupported WD's for more information.
De PE is dusdanig nieuw dat er nog niet veel gebruikers zullen zijn die er al mee experimenteren.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten we dat ook weer

gaan we op zoek naar wat anders voor season sheets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WD-Medic schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:07:
De PE is dusdanig nieuw dat er nog niet veel gebruikers zullen zijn die er al mee experimenteren.
Kan de PE dit aan? Het zegt me helemaal niks. Ik wil het wel proberen als iemand de link naar die addon weet?

Edit: ah, het is iets anders dan de PE zelf onder addons bestaat, ik dacht dat jullie het over een usb addon hadden die de PE kan lezen via de services, maar dit is wat anders.

Ik kwam dit nog wel tegen:
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=23&t=8707

Geen idee of het wat is, maar wellicht werkt dat daarmee wel op de wd tv live, wel riskant.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Toch maar eens een full factory reset gedaan. en de nieuwste firmware er weer opgezet.
Ben nu ook Plex aan het uitproberen, maar op m'n android app, zie ik m'n WDTVLive niet als afspeelapparaat, terwijl de gallerij app hem wel ziet.

Ben al aan het stoeien geweest met die xml bestanden, maar ik heb het idee dat het probleem daar niet zit, gezien ik de speler totaal niet zie...

Iemand een idee?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ursamajor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:36:
Gisteren maar eens een update vanaf de eerste naar de meest recente firmwareversie gedaan. Met ondersteuning voor Netflix en de verbeterde Youtube koppeling, lever ik dan een stukje functionaliteit van TuneIn in (afspelen van een bepald radiostation dat nu niet meer gaat).

Na de update had ik last van flikkeringen van het beeld om de zoveel seconden. Na een factory reset was dat in ieder geval verdwenen.
Echter, toen ik een film die 1080p beeld had en een surround geluidsspoor (Righteous kill) opzette, haperde het geluid om de zoveel seconden en viel soms ook het beeld weg.
Als ik het stereo audiospoor koos, speelde de film wel goed af.
Is de app dan gewoon brak of de speler niet capabel genoeg? Of ben ik de enige met dit probleem...
De speler is aangesloten op een bedraad netwerk + dito internet.
Ursamajor schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:10:
Nog maar een update... Ben weer terug op de vorige firmwareversie ivm toch weer flikkeren en traagheid. Dlna werkt voor geen meter.
Maar met deze versie onthoudt de speler mijn gekoppelde telefoon niet zoals dat wel bij de nieuwste firmware het geval is.

Ik begin van dit alles onderhand goed te balen, ben meer aan het proberen werkend te krijgen dan dat ik er plezier van heb.

Ursamajor schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:56:
Misschien is mijn kastje gewoon gaar of moet ik maar weer een factory reset doen. Weet niet meer of ik dat met deze firmware al had gedaan.
De speler crasht trouwens ook nog als ik een paar films via mn note 2 in de queue heb gezet en hij moet de 2e film gaan spelen.
Erg frustrerend allemaal. Maar om nu ineens allemaal apple dingen te gaan kopen :-/
Ursamajor schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:03:
Toch maar eens een full factory reset gedaan. en de nieuwste firmware er weer opgezet.
Ben nu ook Plex aan het uitproberen, maar op m'n android app, zie ik m'n WDTVLive niet als afspeelapparaat, terwijl de gallerij app hem wel ziet.

Ben al aan het stoeien geweest met die xml bestanden, maar ik heb het idee dat het probleem daar niet zit, gezien ik de speler totaal niet zie...

Iemand een idee?
Je hele verhaal er nog maar eens bijgehaald :P wat een drama ...

Om te beginnen, je hebt een Live SMP?
Die had je aangesloten en via DLNA wilde je video streamen?

Daar begon het zo'n beetje mee toch?

OK DLNA, daar ben je zelf al achter, is leuk om wat foto's op je TV te laten zien maar daar blijft het dan ook wel bij zo ongeveer. Voor video streamen is het vragen om audio en subs problemen nog daar gelaten dat diverse streams ( b.v. DTS ) niet ondersteund worden. Vraag me niet waarom de grote merken en bedrijven nog steeds zweren bij DLNA ...

Verbind je SMP aan je netwerk opslag ( PC of NAS ) via SMB of NFS daar hebben we het in dit topic al vaak genoeg over gehad. Het beste doe je dit bedraad.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wauw haha, ik voel me vereerd ;-)
Ik heb idd de smp 3e generatie. Alles zit bedraad en mijn media staat op een mybooklive.

Wat ik eigenlijk zoek is een manier om muziek aan te zetten, zonder de tv aan te doen, YouTube en netflix kijken (met de tv aan uiteraard). Maar ook dat de muziek niet 3 seconden pauzeert als het volgende nummer komt, want dat is bij mix-cd's niet prettig.

XBMC met de android remote vond ik wel erg prettig, maar de pc die ik ervoor gebruikte was erg lawaaierig en niet krachtig genoeg, dus helaas.
Dus dan maar met plex iets proberen. Als we dan het handige van Plex (hoewel ik daar ook issues mee heb) kan combineren met het mooie van de SMP...
Maar eigenlijk is de functionaliteit van de ChromeCast ook wel erg mooi...

Jammer dat in deze technische wereld nog niet een alles in een oplossing is. Zou voor mijn moeder ook erg makkelijk zijn dan ;-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
OK,

Je MyBookLive is een soort NAS neem ik aan, ik kan dat apparaat niet dus vandaar... Als je verbinding maakt via je netwerk gebruik dan hiervoor SMB of NFS. De instellingen hiervoor vind je gewoon in de setup van je SMP.

Het luisteren van muziek zonder de TV aan te zetten blijft hoe dan ook een issue als je gekozen mediaspeler geen display heeft. Je moet hoe dan ook de TV aanzetten om te zien wat je doet. Speelt de muziek kan je ervoor kiezen de TV idd weer uit te zetten maar dat is duidelijk. Er zijn versterkers, receivers die daar moeilijk over doen en dan geen audio meer laten horen. In mijn geval, Marantz, kan het wel ...

Om niet meteen de WD te kort te doen, er zijn diverse Dune spelers die wel een display hebben zoals b.v. de HD Max, HD Duo enz.. Deze laatste heb ik zelf ook maar moet eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk niet gebruikt aangezien het via de TV toch makkelijker gaat zoals hierboven gezegd.

Het gebruik van mixed albums blijft een probleem aangezien elke track als een apart nummer gezien word. Dat er standalone mediaspelers zijn die dit kunnen tackelen betwijfel ik. Wil je de pauzes tussen de tracks niet kan je beter een mixed versie proberen te krijgen/maken waarbij het complete album uit 1 track bestaat.

Plex en de SMP. De WD ziet je Plex DLNA server als niets anders dan een ... je raad het al ... DLNA server en doet verder niets met de mooie layout die Plex voor ons in elkaar gezet heeft. Zoals vele voor je al ondervonden hebben, vergeet DLNA en ga SMB of NFS gebruiken, daar werkt de SMP het beste mee voor alle Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:25
Hoi,

Ik heb een WD live TV van 2012 en naar volle tevredenheid. Ik kijk meestal films en series vanaf een externe HD en soms gebruik ik Youtube icm een app op mijn android smartphone

Wat ik echter graag zou willen, is zaken die je via een web browser benaderd (uitzending gemist, NOS live etc.) op mijn tv kijken. Nu weet ik van de browser die verstopt zit achter de search knop, maar ik heb geen draadloze usb muis/toetsenbord.

Ik las in dit topic dat je ook een app op je telefoon kunt gebruiken om de web browser te bedienen, dus ik heb WDtvmedia en WD TV remote geïnstalleerd. Met geen van beide zie ik echter hoe ik de muispointer kan bewegen?

Verder had ik ook gehoopt met de WDtvmedia app van ZappoTV ook google en/of een web browser via mn smartphone te kunnen gebruiken, maar ik zie deze optie zo gauw niet?

Kan ik niet gewoon uitzending gemist oid kijken op mn smartphone en dan streamen naar mijn Tv via de media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Anvil_ schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:11:
Hoi,

Ik heb een WD live TV van 2012 en naar volle tevredenheid. Ik kijk meestal films en series vanaf een externe HD en soms gebruik ik Youtube icm een app op mijn android smartphone

Wat ik echter graag zou willen, is zaken die je via een web browser benaderd (uitzending gemist, NOS live etc.) op mijn tv kijken. Nu weet ik van de browser die verstopt zit achter de search knop, maar ik heb geen draadloze usb muis/toetsenbord.

Ik las in dit topic dat je ook een app op je telefoon kunt gebruiken om de web browser te bedienen, dus ik heb WDtvmedia en WD TV remote geïnstalleerd. Met geen van beide zie ik echter hoe ik de muispointer kan bewegen?

Verder had ik ook gehoopt met de WDtvmedia app van ZappoTV ook google en/of een web browser via mn smartphone te kunnen gebruiken, maar ik zie deze optie zo gauw niet?

Kan ik niet gewoon uitzending gemist oid kijken op mn smartphone en dan streamen naar mijn Tv via de media center?
Een muis pointer kan je niet vanuit je smartphone bedienen,dat mag toch duidelijk zijn?Met de remote app kan je idd de WD TV bedienen maar muisbewegingen zijn daar niet bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Nog daargelaten dat die experimentele browser geen flash ondersteuning heeft en dus de meeste video streams niet aan kan.

Uitzending Gemist van je SmartPhone op je TV?

Ik ga even uit van Samsung.

De Galaxy S3 heeft AllShare Cast waarmee dit mogelijk is. De S4 heeft WatchOn, een nieuwe naam voor zo goed als dezelfde mogelijkheid. De nieuwe S5 zal ongetwijfeld ook zoiets aan boord hebben.

Heb je ook een Samsung TV dan werkt dit probleemloos echter als het een SMART TV is dan heb je het niet nodig ivm de vele apps die je kunt downloaden. Heb je een ander merk TV dan zou het via de SMP moet lukken door op je telefoon het Screen Mirror knopje te gebruiken.

Heb je een ander merk telefoon?
Misschien dat iemand anders daar iets over kan vertellen? :P

[ Voor 72% gewijzigd door WD-Medic op 15-06-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

WD-Medic schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:03:
OK,

Je MyBookLive is een soort NAS neem ik aan
klopt
Het luisteren van muziek zonder de TV aan te zetten blijft hoe dan ook een issue als je gekozen mediaspeler geen display heeft.
...er zijn diverse Dune spelers die wel een display hebben...
Die hebben wen een erg beperkt display. Maar dat zal je altijd wel blijven houden.
Het gebruik van mixed albums blijft een probleem aangezien elke track als een apart nummer gezien wordt.
Tja, behalve een htpc heb ik het nog nergens goed gezien.
Plex en de SMP. De WD ziet je Plex DLNA server als niets anders dan een ... je raad het al ... DLNA server en doet verder niets met de mooie layout die Plex voor ons in elkaar gezet heeft. Zoals vele voor je al ondervonden hebben, vergeet DLNA en ga SMB of NFS gebruiken, daar werkt de SMP het beste mee voor alle Media.
Het idee om alles in 1 apparaat te hebben dat niet teveel kost (zoals het een Hollander betaamt) is misschien wat vergezocht. Vroeger moest je de versterker ook op een andere input zetten als je cassette, LP of radio wilde luisteren. Voor elke toepassing dus een eigen apparaat.

Voor films en YouTube waarbij je de tv nodig hebt kun je de wd mooi gebruiken zoals ie bedoeld is en voor muziek zou een CromeCast wellicht een mooie zijn, omdat je die met je telefoon bedient en er binnenkort ook een tune-in app voor komt.
1st World problems... :X

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ursamajor schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:57:
Het idee om alles in 1 apparaat te hebben dat niet teveel kost (zoals het een Hollander betaamt) is misschien wat vergezocht. Vroeger moest je de versterker ook op een andere input zetten als je cassette, LP of radio wilde luisteren. Voor elke toepassing dus een eigen apparaat.

Voor films en YouTube waarbij je de tv nodig hebt kun je de wd mooi gebruiken zoals ie bedoeld is en voor muziek zou een CromeCast wellicht een mooie zijn, omdat je die met je telefoon bedient en er binnenkort ook een tune-in app voor komt.
1st World problems... :X
Nou precies dat is wat een veel voorkomend gedoe is en eigenlijk is er nog niet veel veranderd. OK audio, video en foto's zijn intussen digitaal geworden.

Nu ongeveer 2 jaar geleden kwam kabelaar UPC met de Samsung Horizon mediabox. Een apparaat waarmee je internet binnenkomt, je kan bellen, opnemen met meerdere tuners EN als klap op de vuurpijl je kon er ook je eigen media mee bekijken/luisteren. Dit apparaat zou het helemaal gaan worden...

Goh, wat een tegenvaller was het dat de eigen media niet via een aangesloten USB HDD doorgebladerd kon worden en dat de ingebouwde media speler niet in staat was om een DVD in 1 keer door te spelen ook nog eens omdat .iso niet ondersteund word. Over je eigen LAN media benaderen kon alleen via DLNA want dat was het meeste gebruiksvriendelijk, wat een drama. Geen DTS, geen externe subs, geen foto's als diavoorstelling bekijken enz enz. De droom van een alles in één media apparaat bleek dus een geklapte ballon te zijn.

Terug naar de diverse apparaten dan maar weer, de eigen media speler zoals b.v. de SMP of Live Hub, de Dune HD Duo en soortgenoten, de SMART TV en toch ook nog de Samsung Horizon doos voor de digitale HD zenders. Allemaal met hun eigen voor en nadelen, apps en bedieningsmogelijkheden via AB of telefoon ... en we wachten allemaal nog steeds op dat ene media apparaat dat alles aan kan. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
.. of wacht die is er al ...

De Logitech Harmony AB, je kan er al je verschillende apparaten mee bedienen ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Nou, mijn speler zal wel stuk zijn. Net met de nieuwste firmware, complete factory reset gedaan enz met mn telefoon als afstandsbediening een paar YouTube video's in een queue gezet... Eerst had de speler een paar uur radio staan spelen (tunein), overschakelen naar YouTube resulteerde in een reboot. Daarna deed ie het wel maar: Na filmpje 2, zwart beeld en geen reactie...

Nu m'n Windows tablet maar aangesloten zodat m'n dochtertje toch nog een filmpje kan kijken...

Misschien maar weer terug naar de originele firmware en een chromecast voor Netflix en YouTube halen...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ursamajor schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:14:
Misschien maar weer terug naar de originele firmware en een chromecast voor Netflix en YouTube halen...
voor youtube is er niks beters dan de chromecast, mijn kinderen bedienen die prima en werkt veel soepeler dan de wd variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zo, mijn CromeCast is ook binnen. Zie eventueel het daarvoor bestemde topic :-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik krijg mijn file shares die ik op mijn synology heb staan maar niet zichtbaar. dlna etc werkt prima en de shares werken ook prima onder windows (en mac). maar met de wdtv zie ik ze niet. iemand iets soortgelijks?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
mindcre8r schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:42:
ik krijg mijn file shares die ik op mijn synology heb staan maar niet zichtbaar. dlna etc werkt prima en de shares werken ook prima onder windows (en mac). maar met de wdtv zie ik ze niet. iemand iets soortgelijks?
Heb je de wdtv in dezelfde werkgroep als je gedeelde mappen bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Ja, allebei WORKGROUP (default)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
mindcre8r schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:28:
Ja, allebei WORKGROUP (default)
Oke.
Ikzelf hwb wel eens het probleem dat mijn harde schijf slaapt o.i.d., dan zie ik hem ook niet.

Ik heb mijn externe harde schijf aangesloten aan mijn experiebox en dan via samba gedeeld.

Als ik heb dan bijvoorbeeld via de pc benader, komt hij uit de slaapstand en is hij wel overal zichtbaar. Dan moet je even een snelkoppeling ervan maken. Zodat je de rest van de tijd hem doormiddel van de snelkoppeling uit zijn slaapstand haalt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik weet niet of dit ook op jou probleem slaat. Maar hier had ik eerst wel eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

nee want ook nadat deze uit slaapstand is door een andere bron zie ik de shares niet.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31
Heb ook een WD TV Live aangeschaft, werkt overigens perfect, heel blij mee !
Nu wil ik alleen weten dat als ik hem via hdmi heb aangesloten naar tv deze is weer verbonen,
met een Soundbar, (werkt goed) maar wil voor muziek ook een optische audio kabel aansluiten,
naar de receiver, werkt dit gewoon zonder probleem als er al een audio signaal via de hdmi gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mindcre8r schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:38:
nee want ook nadat deze uit slaapstand is door een andere bron zie ik de shares niet.
je hebt wel een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt in de dsm software voor je mediaspeler? Zo heel lastig is het toch niet? Windows sharing aanzetten op de synology, gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken en de wd in iedergeval leesrechten geven op de mappen die je wilt (schrijfrechten erbij is ook handig, maar niet noodzakelijk als je de medialibrary niet gebruikt) en dan is het gewoon naar video, rode knop indrukken op de afstandsbediening, kies windows share, kies je synology en gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, aanvinken dat hij die blijft onthouden en klaar. Werkt zowel met slaapstand als zonder op de synlogy en mijn inziens kan je beter geen slaapstand gebruiken op je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hoe wis ik eigenlijk het cachegeheugen van de wd tv live ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Albert020 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:50:
Hoe wis ik eigenlijk het cachegeheugen van de wd tv live ?
via de instellingen kan je hem opnieuw opstarten, handig als hij eens heel traag gaat worden. Instellingen van je netwerkaccounts e.d. kan je ook wissen via het menu. Maar er is geen losse functie om de cache te legen, maar dat gebeurd bij een herstart automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:15:
[...]

via de instellingen kan je hem opnieuw opstarten, handig als hij eens heel traag gaat worden. Instellingen van je netwerkaccounts e.d. kan je ook wissen via het menu. Maar er is geen losse functie om de cache te legen, maar dat gebeurd bij een herstart automatisch.
Ok, ja had last die ie ineens heel traag was en kreeg toen de melding dat het geheugen vol zat,
en de box herstart moest worden, dacht dat er een instelling voor was, maar opnieuw starten is idd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag mbt metabibliotheek; alle films tegenwoordig op de NAS schijven staan ipv één externe HD via USB aan de wd tv live (firmware 2.01.86). Echter hij update mijn metadata van films niet meer allemaal (sommige films met geen mogelijkheid een cover toe te voegen) en handmatig toevoegen is sinds de laatste firmware update niet (meer) mogelijk. Ik heb bij iedere film alleen nog maar de mogelijkheid om via Flixster info op te roepen.

Alvast dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
Waarschijnlijk dat de naamstelling van de betreffende films niet klopt, bv. jij noemt de film "Doom3" terwijl het ''Dhoom3" is.. of verkeerd ingestelde read/write rechten op je nas, handmatig metadata zoeken werkt bij mij nog prima, maar wellicht dat anderen misschien nog andere ideeën hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Habana schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:46:
Waarschijnlijk dat de naamstelling van de betreffende films niet klopt, bv. jij noemt de film "Doom3" terwijl het ''Dhoom3" is.. of verkeerd ingestelde read/write rechten op je nas, handmatig metadata zoeken werkt bij mij nog prima, maar wellicht dat anderen misschien nog andere ideeën hebben.
De naamstelling check idd altijd, bijv via themoviedb, toch pakt hij bepaalde films niet. Lees/schrijf rechten toegekend en sluit ik ook als oorzaak uit. Handmatig metadata toevoegen kan ik sinds ik de nieuwe firmware in gebruik heb niet meer (sinds Flixster er ingebakken zit) :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 00:27:
en handmatig toevoegen is sinds de laatste firmware update niet (meer) mogelijk. Ik heb bij iedere film alleen nog maar de mogelijkheid om via Flixster info op te roepen.
Staat de medialibrary wel aan? Als hij niet aanstaat krijg je niet meer de optie in het menu namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Volgens mij heeft de WD niet eens de mogelijkheid om info te scrapen voor netwerk opslag...

Kan me vergissen maar dit werkte op de HUB in ieder geval niet.

[ Voor 14% gewijzigd door WD-Medic op 30-06-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Ik check altijd of de naam van de betreffende film correct is ook van de file zelf, anders word de info niet gevonden, verplaats deze naar de nas en zoek met de WD (handmatig)de info, en gaat al jaren perfect. ik werk met een filmmap deze heeft de filmnaam, met daarin filmnaam-iso, backdrops,folder,.mds bestand en Xml bestand, nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:08:
[...]

Staat de medialibrary wel aan? Als hij niet aanstaat krijg je niet meer de optie in het menu namelijk.
Jazeker deze staat aan met verwijzing naar de verschillende locaties op de extern gekoppelde USB HD's aan de NAS. Het blijft voor mij een raadsel. Vóór deze firmware update had ik nog de mogelijkheid om bijv. via TMDB de metadata binnen te halen, ook handmatig en die info blijft hij nu nog tonen bij de films die al voorzien zijn van de info. Alle nieuwe films (mkv's met de juiste benaming volgens TMDB) haalt hij gewoon niet binnen.

Ik waardeer al jullie input, helaas voor mij nog geen oplossing. Ik blijf ermee bezig, als ultime test ga ik één HD maar eens rechtstreeks koppelen aan de WD TV Live en zien welke opties ik dan heb ;) .

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb een opvallend iets. Op een usb stickje heb ik een paar mapjes staan voor de kinderen met daarin wat via youtube geleende filmpjes in mp4 formaat.
Als ik een map selecteer en afspelen kies, ik ga dus de map zelf niet in, speelt hij het eerste bestand twee keer af en gaat vervolgens door. De rest speelt hij wel eenmalig af.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat iemand antwoord weet op mijn vraag. Heb sinds kort ook een WD Live tesamen met Synology. Ik wil met DS Audio de player bedienen maar iedere keer als hij is uit geweest moet ik Audio Station opnieuw opstarten om de player zichtbaar te krijgen in DS Audio. Kan dit anders want iedere keer deze handeling is een beetje omslachtig en irritant? Als hij eenmaal zichtbaar is werkt het perfect de bediening via de smartphone met DS Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:36:
[...]

je hebt wel een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt in de dsm software voor je mediaspeler? Zo heel lastig is het toch niet? Windows sharing aanzetten op de synology, gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken en de wd in iedergeval leesrechten geven op de mappen die je wilt (schrijfrechten erbij is ook handig, maar niet noodzakelijk als je de medialibrary niet gebruikt) en dan is het gewoon naar video, rode knop indrukken op de afstandsbediening, kies windows share, kies je synology en gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, aanvinken dat hij die blijft onthouden en klaar. Werkt zowel met slaapstand als zonder op de synlogy en mijn inziens kan je beter geen slaapstand gebruiken op je nas.
Een username aanmaken voor de wd? Die snap ik FF niet.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
Hier valt dan ook werkelijk niets aan te snappen, als je de WDlive wilt aanmelden op de Synology nas om connectie te kunnen maken met je content, heb je toch echt een username en paswoord nodig,, deze maak je aan op de nas (DSM software) en voert deze eenmalig in op de WDlive om deze connectie tot stand te kunnen brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Habana schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:04:
Hier valt dan ook werkelijk niets aan te snappen, als je de WDlive wilt aanmelden op de Synology nas om connectie te kunnen maken met je content, heb je toch echt een username en paswoord nodig,, deze maak je aan op de nas (DSM software) en voert deze eenmalig in op de WDlive om deze connectie tot stand te kunnen brengen. ;)
Hoezo valt hier nu niets aan te snappen? Daar is een forum toch voor? Beetje flauw antwoord.

Daar gaat hij: Ga naar DSM Manager, configuratiescherm, gebruiker. Maak nieuwe gebruiker aan met bijvoorbeeld naam WDLive met wachtwoord en pas de rechten aan. Gebruik deze gegevens op je WD Live om in te loggen op je nas. Je kan natuurlijk ook je admin gegevens gebruiken maar dan komen al je mappen zichtbaar op je WDLive en dat kan onhandig zijn. Je kan inloggen middels shares maar je kan, indien je mediaserver installeert op je Synology ook zo inloggen. Je geeft dan bij mediaserver op je NAS aan welke mappen hieronder moeten vallen. Er zijn dus diverse mogelijkheden.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

het aanmaken van users in dsm is voor mij dagelijkse kost (file station van buitenaf / zakelijk)
dat is geen verassing, wat me wel verbaasd is het invoeren van credentials in de WDtvlive.

Mijn verwachting was, dat ik de shares zou zien wanneer ik onder video de rode knop indruk, kies voor windows netwerk share. dan blijft het wiletje draaien en ik krijg geen prompt voor een username en password (wat ik had verwacht).

nu, ik moet deze gegevens invoeren onder instellingen? dan is de aanduiding misschien een beetje onduidelijk maar geef ik dan ook de hostname op? dus bijv NAS\pipo en dan het wachtwoord?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mindcre8r schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:19:
Mijn verwachting was, dat ik de shares zou zien wanneer ik onder video de rode knop indruk, kies voor windows netwerk share. dan blijft het wiletje draaien en ik krijg geen prompt voor een username en password (wat ik had verwacht).
dat zou wel zo moeten zijn, je moet de naam van je nas zien en dan daarop klikken. Heb je wel windows bestandssysteem aanstaan in de dsm software? Anders even herstarten van de mediaspeler, wellicht pakt hij hem dan (mits je natuurlijk in dezelfde workgroup zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

heb beide al gedaan :) hence mijn probleem.ik heb hem zelfs al eens ingesteld als masterbrowser en guest enabled. zelfs dan kreeg ik de shares niet te zien.
ook heb ik het vinkje uit op de shares: verberg deze map in netwerk locaties.

ik denk dat het een WD iets is, aangezien windows \ mac en linux clients de shares wel direct zien bij invoeren van de nas-hostname.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

opgelost! reset to factory defaults van de WD en het werkt weer.
ik kwam van een 2008R2 server af en die credentials stonden ergens cached vermoed ik.

Bears and Bulls

Pagina: 1 ... 44 ... 57 Laatste