@reg2, op welke manier probeer je de harde schijf te benaderen met je Mac? Je zou via de finder prima bestanden naar de Popcorn Hour moeten kunnen kopiëren/verplaatsen via het netwerk.
Verwijderd
Ik heb zo'n Docking station aangeschaft van Konig werkt prima.
Ik heb wat veel films om ze te streamen via wifi
Ik heb wat veel films om ze te streamen via wifi
ik zit te denken op een a of c 300 te kopen maar als ik hier lees dat video_ts al probleeme geeft kan ik beter mijn Ac Ryan HD1 nog houden, jammer ik had echt zit om het te kopen maar met zo veel bug laat ik hem liggen
zo duur media player met zo veel Bug kan gewoon niet
zo duur media player met zo veel Bug kan gewoon niet
Verwijderd
C300 popcorn,
ik heb tal van films erop gezet in allerlei formaten, telkens met de juiste SUBS meestal in .srt.
Maar mijn C300 leest deze niet af.
Nochtans staan ze juist weggeschreven vb. Best.Of.Me.avi met Best.Of.Me.srt
Wat kan er mis zijn beste colaga's.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Reg2
ik heb tal van films erop gezet in allerlei formaten, telkens met de juiste SUBS meestal in .srt.
Maar mijn C300 leest deze niet af.
Nochtans staan ze juist weggeschreven vb. Best.Of.Me.avi met Best.Of.Me.srt
Wat kan er mis zijn beste colaga's.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Reg2
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om de subs handmatig te selecteren via je afstandsbediening? Knop subtitle daarna pijltje naar beneden. Mocht dit zo zijn dan kan je het standaard inschakelen in je setup.
Met de C-300 is wel iets vreemd met ondertitels. Srt's werken bij mijn prima. Maar sub/idx doen het geregeld niet, terwijl de C-300 wel aangeeft dat hij deze gevonden heeft en aangeeft dat deze aangeschakeld zijn - maar geen teksten in beeld desondanks. Op softwarespelers en bijvoorbeeld mijn oude AC Ryan werken ze wel.
Ik krijg de indruk, maar nog niet volledig onderzocht, dat het speelt met sub/idx in combinatie met mkv's (toegegeven, een wat zeldzame combinatie maar het zou geen probleem mogen zijn).
Iemand die deze problemen herkent? En misschien een oplossing weet? Of resteert alleen maar wachten op een nieuwere firmware?
Ik krijg de indruk, maar nog niet volledig onderzocht, dat het speelt met sub/idx in combinatie met mkv's (toegegeven, een wat zeldzame combinatie maar het zou geen probleem mogen zijn).
Iemand die deze problemen herkent? En misschien een oplossing weet? Of resteert alleen maar wachten op een nieuwere firmware?
ik hem toch opgehaald . meteen Sick Beard er op via nzbget of sabnzb werk het prima
je kan rechts de srt de zelfde naam geven als de film anders werk het niet ps je moet wel even de nieuwe FW er in doen via setupbreins schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:48:
ik hem toch opgehaald . meteen Sick Beard er op via nzbget of sabnzb werk het prima
[ Voor 9% gewijzigd door breins op 29-03-2012 18:51 ]
Ik had gister iets raars. Ik was ncis La aan het kijken (mkv file) En ik ging tussendoor even eten. Ging later weer verder kijken en toen klopte de ondertittels niet meer. Ik de serie gestopt en weer verder gekeken en toen ging hij wel weer goed. Iemand ervaring mee?
Verwijderd
Is een bekend probleem. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=56511
Tijdelijk oplossing is om de ondertitel handmatig aan te zetten. Daarna heb ik het niet meer gezien.
Tijdelijk oplossing is om de ondertitel handmatig aan te zetten. Daarna heb ik het niet meer gezien.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 12:28 ]
Heb je wel een nieuwe FW online er ingedaan?chimera2 schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:38:
Ik had gister iets raars. Ik was ncis La aan het kijken (mkv file) En ik ging tussendoor even eten. Ging later weer verder kijken en toen klopte de ondertittels niet meer. Ik de serie gestopt en weer verder gekeken en toen ging hij wel weer goed. Iemand ervaring mee?
voor de a en de c
http://files.syabas.com/p...A-300_UserManual_0212.pdf
[ Voor 11% gewijzigd door breins op 01-04-2012 23:16 ]
@chimera2 Yadis is exclusief voor de Dune mediaspelers, bij de Popcorn Hour blijft YAMJ en NMJ over qua jukebox software.
Oke jammer.
Ik heb er nu een interne schijf in zitten daar kan ik wel coverart mee ophalen. Maar hoe doe ik dat nou met de film en serie op mijn nas?
Ik heb er nu een interne schijf in zitten daar kan ik wel coverart mee ophalen. Maar hoe doe ik dat nou met de film en serie op mijn nas?
Wat is het buiten de TFT-LCD scherm het verschil tussen de C-200 en de C-300? Is de C-300 qua snelheid ook beter?
De C-300 heeft een volledig kleuren LCD die beter leesbaar is en ook daadwerkelijk bruikbare (bijv. navigatie) informatie weergeeft.
Ook is de C-300 ook sneller (bijvoorbeeld met het afspelen van 1080p-60 FPS welke op de C-200 stotterend word afgespeeld)
Ook is de C-300 ook sneller (bijvoorbeeld met het afspelen van 1080p-60 FPS welke op de C-200 stotterend word afgespeeld)
http://www.deyterra.com
Menu van de C300 loopt ook soepeler.
Ik heb beide, de C200 (slaapkamer) en C300 (woonkamer).
Als het prijsverschil voor je niet belangrijk is zou ik voor de C300 gaan. Als dat wel een isseu is heb je aan de C200 heden nog altijd een super NMT!
Als het prijsverschil voor je niet belangrijk is zou ik voor de C300 gaan. Als dat wel een isseu is heb je aan de C200 heden nog altijd een super NMT!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Bedankt voor de info!Thalaron schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:27:
Menu van de C300 loopt ook soepeler.
Verwijderd
Waar de Gbit connectie (auto) van de C-200 nog een bug bevat, werkt deze wel goed met de C-300 waardoor bestanden overzetten over het netwerk een stuk sneller gaat. Hier gaat het met ± 21MB/s. Ook Bluray wordt goed weergegeven als het netwerk op "auto" staat. Dit was ook een drama met de C-200.
Thanks voor de info!Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 04:07:
[...]
Waar de Gbit connectie (auto) van de C-200 nog een bug bevat, werkt deze wel goed met de C-300 waardoor bestanden overzetten over het netwerk een stuk sneller gaat. Hier gaat het met ± 21MB/s. Ook Bluray wordt goed weergegeven als het netwerk op "auto" staat. Dit was ook een drama met de C-200.
Verwijderd
Er is geen verschil tussen een interne schijf of een NAS.
Ophalen van de cover art gaat op precies dezelfde manier.
Wel zijn er schrijfrechten nodig op de NAS en alleen leesrechten is niet meer voldoende.
Ophalen van de cover art gaat op precies dezelfde manier.
Wel zijn er schrijfrechten nodig op de NAS en alleen leesrechten is niet meer voldoende.
Iemand enig idee?
Ik heb al enige tijd een PCH C-300 in gebruik... niet echt noemenswaardige problemen.
Icm met een Synology NAS welke gewoon lijkt te werken zoals het hoort.
Nu zet ik een film/serie op en na 2.5/3 minuten blijft hij hangen.. proberen door te spoelen en dan werkt het uiteindelijk weer... en dat blijft zich zo herhalen. Inmiddels met 3 verschillende MKV's geprobeerd en alle 3 exact hetzelfde probleem... kom er niet achter wat het probleem nu moet zijn....
-- Lijkt opgelost te zijn na reset van router --
Ik heb al enige tijd een PCH C-300 in gebruik... niet echt noemenswaardige problemen.
Icm met een Synology NAS welke gewoon lijkt te werken zoals het hoort.
Nu zet ik een film/serie op en na 2.5/3 minuten blijft hij hangen.. proberen door te spoelen en dan werkt het uiteindelijk weer... en dat blijft zich zo herhalen. Inmiddels met 3 verschillende MKV's geprobeerd en alle 3 exact hetzelfde probleem... kom er niet achter wat het probleem nu moet zijn....
-- Lijkt opgelost te zijn na reset van router --
[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 24-05-2012 08:22 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Kan je de C-300 ook via een web interface bedienen? Het is de bedoeling dat hij ergens neergezet word, zonder directe TV eraan, maar via een HDMI input card op een IPTV systeem.
Het enige wat de web interface hoeft te kunnen is film selecteren en afspelen! Met remote control en die Apps gaat niet zo lekker, doordat er een enorme vertraging zal zitten in wat je indrukt op de remote en wat je te zien krijgt op het scherm doordat het naar IP word omgezet.
Het enige wat de web interface hoeft te kunnen is film selecteren en afspelen! Met remote control en die Apps gaat niet zo lekker, doordat er een enorme vertraging zal zitten in wat je indrukt op de remote en wat je te zien krijgt op het scherm doordat het naar IP word omgezet.
HODL
Ik heb het probleem dat de PCH C-300 en mijn Receiver (Onkyo TX-SR606) niet overeen kunnen komen om DTS HD audio af te spelen.
Zijn er meer mensen die geen DTS-HD audio kunnen afspelen? Zowel de Receiver als de PCH ondersteunen het maar het werkt niet.
Zijn er meer mensen die geen DTS-HD audio kunnen afspelen? Zowel de Receiver als de PCH ondersteunen het maar het werkt niet.
Verwijderd
http://www.networkedmedia...9521&pid=558477#pid558477DJ-B schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:52:
Ik heb het probleem dat de PCH C-300 en mijn Receiver (Onkyo TX-SR606) niet overeen kunnen komen om DTS HD audio af te spelen.
Ze wachten nog op een patch voor de hd audio.
Verwijderd
Er is eindelijk een firmware update. Dacht dat die nooit meer kwam. De release notes is een flink lijst:
Release Date : 10 July 2012
Firmware Version : 05-02-120710-23-POP-420-000
Release Note :
1. NMT apps 05-02-111220-23-POP-420
2. Known Issues
- BD switching audio track is still not stable
- BD Drive compatibility issues
3. Firmware
- Added HLS support
- Added RTSP/MMS support
- Added UTF-16 subtitle support
- Added archive function on Kartina.tv and Polsky.tv Apps
- Fixed after FF mkv files, the subtitle and audio losses sync with the video.
- Fixed the subtitles height is relative to the video being displayed and not to the actual screen.
- Fixed UPNP Directory Listing repeats if UpdateID is incremented
- Fixed unable to go back to Home page when playback audio flash app by pressing Home/Source button RC
- Fixed unable show OSD on TV at 3D video playback
- Fixed cannot detect the FAT16/FAT32 USB thumb drive if plug in the USB thumb drive after player boot up
- Fixed cannot set media destination to internal Sata HDD if USB thumb drive is connected
- Fixed setup: fail to get wifi connection for this security "WPA2-personal ? WPA-TKIP/WPA2-AES" at Linksys Cisco Router
- Fixed cannot play the mkv with 23.976fps with framerate sync on at different TV mode
- Fixed cannot play the mkv with 29.97fps with framerate sync on at different TV mode
- Fixed cannot play the mkv with 25fps with framerate sync on at different TV mode
- Fixed after repeat playback the video, subtitle is unable to show
- Fixed sometime cannot resume next music track after add to queue
- Fixed some BD disc show Data Disc on Local Media
- Fixed WMP11 server: Playback "44hz-337kbps(vbr).wma" file will cause player hang
- Fixed "Add to queue" music feature doesn't show added tracks at now playing screen
- Fixed access to the wrong filter as video instead of photo
- Fixed WMP11: Get “could not open” message when single photo file playback
- Fixed fail to detect the internal sata HDD if USB thumb drive connected in some cases
- Fixed after Audio CD playback the TFT will stay at AudioCD
- Fixed playback MP3 with PNG album art will crash the device
- Fixed Rwin always stay at 5290 (the value shown on screen will still be 5290, but we use Auto Mode now, so the value changes every time to best value)
- Fixed BD Navigation menu failed to launch if there is music playback at background
- Fixed did not have file view or prompt for BD navigation
- Fixed press TV mode button + 3 did not show any message on the screen
- Fixed no response when pressing Source/Home key at setup/apps market page during Audio-CD playback
- Fixed the Local Media show a red cross if have Audio-CD inside the DVD/BD-Rom
- Fixed Youtube got no audio output thru Spidif
- Fixed the info bar can not show up during Audio-CD playback
- Fixed need to reboot the player only able to detect the USB DVD/BD Rom
- Fixed other bugs
4. Home Screen
- Added Vietnam, Romanian, Croatian and Korean language
- Added remember last access feature
- Added allow to playback video or audio disc and direct access to drive directory if only one local drive.
- Fixed access from home screen, show NMJ icon at file browser when there is only one storage which is not NMJ
- Fixed after removing the database but still show J icon at HDD if press on source button from RC
5. NMJ 2.0
- Added a new category "Recent scanned"
- Added TV series episode list to support wrap around
- Enhanced Genre, Year, Rating, Artist menu to remember the last selected item
- Added Vietnam, Romanian, Croatian language
- Fixed UI issue casuing by "switch to file browser" from jukebox UI
- Fixed show wrong instruction/description on general category of Help
- Fixed Show black color cursor at screen keyboard when try to add a playlist at music details
- Fixed does not show storage icon after back from jukebox manager
- Fixed cannot do single playback from episodes button
- Fixed certain movie show 0sec or -44sec at movie main page from Just Scanned category
- Fixed UI showing "|" at movie detail page if only have one subtitle
- Fixed the tool tips at Episodes list option buttons misaligned in wall and list view mode
- Fixed after certain steps get empty thumbnail at Just Scanned category
- Fixed show "undefined" as movie filename at movie detail page thant happened on Just Scanned category in category view mode
- Fixed missing HDD icon at jukebox manager when switching from NMJ to jukebox manager
- Fixed wrong playlist number shown at info bar during photo slideshow at Just Scanned category
- Fixed the photo slideshow doesn't play in sequential order at Just Scanned category
- Fixed certain photo play in reverse order at "by album" in category view mode
- Fixed MP3 gapless files played in reverse order at "by album" issue
- Fixed switch to file browser prommpting error message if focus at path/file name with "&" at NMJ
6. File Browser
- Added the ability to add song to queue
"Enter" will show a popup to add songs to queue or to play selected song immediately
- Added remember source sorting order
- Added support remember current focus after refresh when performing any file operations, changing filter or sorting order
- Added support next and prev navigation in Movie info page
- Added remember last setting for cap/numlock mode
- Added cap/numlock OSD display
- Added more option for search movie info result in Edit Movie page
- Added video and music thumbnail support for uPnP
- Added ability to remove network shared folder at Network Media listing
- Enhanced search input handling by immediately overwrite default text in input field upon first entry
- Added playback single photo upon Enter keypressed with option to navigate to other photos using Next/Prev keys or turn to slideshow using Play key
- Added Vietnam, Romanian, Croatian and Korean language
- Fixed Error 901 issue after completed Add Share from Setup
- Fixed video thumbnail not able to shown for the m2ts file
- Fixed the last wording from the actor column is partially cropped at Movie info page
- Fixed info/descending/mark/add share being shown in UI when try to browse via Network Share in Setup
- Fixed unable close minibrowser when frist user storage does not contain any folder
- Fixed incorrect SRT being download issue
- Fixed unable to perform "All" filter at the first level folder either from SATA/USB device
- Changed "Kb" to "KB" in file listing
7. Setup
- Added Vietnam, Romanian, Korean and Croatian language
- Added mandatory marker * at Share name field in edit share page
- Fixed unable to remove share record in edit share page when share name field is empty.
- Fixed unable to update setup lock status upon setup lock action
- Fixed error code 52 issue when same record being input in Device Name, Sambe Workgroup field
- Fixed UI freeze issue in Other network page after selecting the Wifi security
- Fixed the share name being overwritten after after editing
- Fixed add share protocol status being reset to default issue
- Fixed UI freeze issue while toggle or press Left key to select add share protocol
- Fixed Home screen showing empty items when setting system language to Portuguese
8. Setup Wizard
- Fixed Configuration Proxy Server page at Setup Wizard not in-sync with Setup page issue
- Fixed unable to prompt the password popup box after change the security/password from same SSID
- Fixed Unable to launch Setup Wizard from Home page and App Market
9. Apps Market
- Added Mature Content Feature to AppsMarket
- Added Romanian and Vietnamese language.
- Updated AppsMarket launching flow.
- Added TuneIn and TWiT (Live) Apps
Nieuwe firmware is echt niet aan te raden, krijg mijn C-300 niet stabiel meer op het netwerk. Toch wel vreemd dat een NMT netwerkproblemen heeft! Ook in het forum van Popcorn zelf zie je veel netwerkproblemen met deze firmware. Heb de oude er maar weer opgezet i.c.m. handmatige aanmaak van netwerksectie. Nu wel weer stabiel.
Verwijderd
Hier draait die als een tierelier. Het schijnt met sommige routers een probleem te geven.
ik zit te tweifelen over de popcorn c-300 als vervanger van me mede8er x500.
na de hdx1000 over gestapt op de mede8er maar onder vind veel freezes vooral na kopieren of alleen al benaderen van pc naar mede8er daarna is het een mooi scherm waar alleen uit zetten helpt.
nu vraag ik me af hoe is / zijn de ervaringen vanaf pc naar popcorn te browsen kopieren, streamen of instelingen te bewerken?
is de c-300 stabiel en heeft de de c-300 een al gezien mogelijkheid?
dus als je een serie bijvoorbeeld hebt gekeken laat hij dit zien door een vinkje of iets dergelijks?
na de hdx1000 over gestapt op de mede8er maar onder vind veel freezes vooral na kopieren of alleen al benaderen van pc naar mede8er daarna is het een mooi scherm waar alleen uit zetten helpt.
nu vraag ik me af hoe is / zijn de ervaringen vanaf pc naar popcorn te browsen kopieren, streamen of instelingen te bewerken?
is de c-300 stabiel en heeft de de c-300 een al gezien mogelijkheid?
dus als je een serie bijvoorbeeld hebt gekeken laat hij dit zien door een vinkje of iets dergelijks?
Nieuwe Firmware op mijn C-300 gezet en heb nu een maf subtitel probleem.
Het lijkt wel of de subtitles dubbel en over elkaar worden weergegeven. Heb al zitten spelen met de voorgrond en achtergrondkleur van de letters, maar blijft nog steeds slecht.
Dit is een foto van de subtitel.

Heb ook even gecontroleerd bij films en series die ik al gezien heb, waarbij het eerst goed was. Hier ook hetzelfde effect met de subtitles. Ik gebruik losse .srt bestanden die gedownload zijn met de popcorn zelf.
Heeft iemand anders ook dit probleem en/of de oplossing ?
Het lijkt wel of de subtitles dubbel en over elkaar worden weergegeven. Heb al zitten spelen met de voorgrond en achtergrondkleur van de letters, maar blijft nog steeds slecht.
Dit is een foto van de subtitel.

Heb ook even gecontroleerd bij films en series die ik al gezien heb, waarbij het eerst goed was. Hier ook hetzelfde effect met de subtitles. Ik gebruik losse .srt bestanden die gedownload zijn met de popcorn zelf.
Heeft iemand anders ook dit probleem en/of de oplossing ?
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Als je in de video de subs helemaal uitzet? Kan zijn dat hij ingebakken en externe subs over mekaar heen legt.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat is het helaas niet. Zitten geen subs ingebakken.
Zoals eerder ook aangegeven, heb ik dit ook met films die voorheen goed waren.
Via een ander forum heb ik het advies gekregen om een Factory Default reset te doen. Dit ga ik vanavond dan ook maar proberen.
Factory Reset hielp helaas niet.
Daarna de NMT Apps van mijn USB Stick verwijderd
PCH Files & Folders van mijn datadisk verwijderd
Een Recovery Firmware terug gezet.
Firware update naar de laatste Firmware gedaan.
Nu zijn de subtitles weer helemaal goed.
Zoals eerder ook aangegeven, heb ik dit ook met films die voorheen goed waren.
Via een ander forum heb ik het advies gekregen om een Factory Default reset te doen. Dit ga ik vanavond dan ook maar proberen.
Factory Reset hielp helaas niet.
Daarna de NMT Apps van mijn USB Stick verwijderd
PCH Files & Folders van mijn datadisk verwijderd
Een Recovery Firmware terug gezet.
Firware update naar de laatste Firmware gedaan.
Nu zijn de subtitles weer helemaal goed.
[ Voor 35% gewijzigd door Luppie op 09-08-2012 07:56 ]
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Er is een nieuwe firmware uit, dd 9 augustus, 05-02-120806-23-POP-420.
Deze fixet het reeds beruchte DNS/DHCP probleem van de vorige nog recente versie.
Release date : 9 August 2012
Firmware version : 05-02-120806-23-POP-420-000
Known Issues
Firmware
- Fixed get invalid DNS when using Auto IP
- Fixed album art for Flac
- Fixed playback crash for some Flac files
- Fixed album art for WMA
NMT Apps Version : 05-02-111220-23-POP-420
Release Notes :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 05-02-120710-23-POP-420-000
2. some bug fixes
Over (oplossingen voor) ondertitelingsproblemen wordt met geen woord gesproken.
Deze fixet het reeds beruchte DNS/DHCP probleem van de vorige nog recente versie.
Release date : 9 August 2012
Firmware version : 05-02-120806-23-POP-420-000
Known Issues
Firmware
- Fixed get invalid DNS when using Auto IP
- Fixed album art for Flac
- Fixed playback crash for some Flac files
- Fixed album art for WMA
NMT Apps Version : 05-02-111220-23-POP-420
Release Notes :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 05-02-120710-23-POP-420-000
2. some bug fixes
Over (oplossingen voor) ondertitelingsproblemen wordt met geen woord gesproken.
Voor de geintereseerden: Ik heb het probleem opgelost door de Blue Ray menu's uit te schakelen en over te gaan op bestands navigatie.DJ-B schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:52:
Indien nu een *.m2ts bestand afgespeeld wordt is het geluid prima!
Vraagje
Heb de nieuwste firmware erop gezet en nu moet ik de nmt apps opnieuw installeren, echter lukt het niet op de normale manier via de online manier. Maar ook als ik de nmt apps handmatig download en via usb wil doen werkt het niet. Als ik de usb erin stop kan ik alleen fresh update doen en gaat hij de usb formateren dus ben ik alle gegevens erop kwijt.
Iemand nog tips om de nmt apps te installeren?
Heb de nieuwste firmware erop gezet en nu moet ik de nmt apps opnieuw installeren, echter lukt het niet op de normale manier via de online manier. Maar ook als ik de nmt apps handmatig download en via usb wil doen werkt het niet. Als ik de usb erin stop kan ik alleen fresh update doen en gaat hij de usb formateren dus ben ik alle gegevens erop kwijt.
Iemand nog tips om de nmt apps te installeren?
Nee dat is het niet. Staat denk ik gelijk met nmt installatie op de c300 en daar komk niet verder mee
Is de overstap van de C200 naar de C300 de moeite waard en zijn alle bugs er inmiddels een beetje uit?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Vooral omdat ik eigenlijk al sinds de aanschaf van de C200 met het ding aan het kloten ben. Altijd werkt er weer iets niet meer na een tijdje. Ding loopt vast enz enz. Als ik de C300 aanschaf wil ik er zeker van zijn dat ik een stabielere NMJ heb dan nu.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:46:
Is de overstap van de C200 naar de C300 de moeite waard en zijn alle bugs er inmiddels een beetje uit?
Mijn boefje is liev!
Mensen, kunnen jullie ons voorzien van advies wat wij het beste kunnen doen? Thanks!JB schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:10:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Vooral omdat ik eigenlijk al sinds de aanschaf van de C200 met het ding aan het kloten ben. Altijd werkt er weer iets niet meer na een tijdje. Ding loopt vast enz enz. Als ik de C300 aanschaf wil ik er zeker van zijn dat ik een stabielere NMJ heb dan nu.
Wachen op de C-400 zou ik inmiddels zeggen haha...
Zonder gekheid: Ik vind de C-300 nog altijd beter functioneren. Heb een C-200 en C-300. Werken beide prima. Maar ik merk dat de C-200 nogal eens vast wilt lopen... waar ik dit bij de C-300 amper last van heb.
Ik wil hooguit nog een keer mijn oude C-200 verkopen en omwisselen voor een C-300 (dit ivm dat NMJ van de C-300 niet compatible is met die van C-200 (en omgekeerd). (films e.d. staan op NAS, en kan dus maar 1 database op een share maken).
Als ik moest kiezen koos ik in elk geval direct de C-300. Maar ze zijn beide super!
Zonder gekheid: Ik vind de C-300 nog altijd beter functioneren. Heb een C-200 en C-300. Werken beide prima. Maar ik merk dat de C-200 nogal eens vast wilt lopen... waar ik dit bij de C-300 amper last van heb.
Ik wil hooguit nog een keer mijn oude C-200 verkopen en omwisselen voor een C-300 (dit ivm dat NMJ van de C-300 niet compatible is met die van C-200 (en omgekeerd). (films e.d. staan op NAS, en kan dus maar 1 database op een share maken).
Als ik moest kiezen koos ik in elk geval direct de C-300. Maar ze zijn beide super!
Als je zorgt dat de C-300 een lokaal opslag station heeft (b.v. een usbstick) wordt de database daar opgeslagen i.p.v. op de NAS. Op papier zou je dus op die manier met beide apparaten een database aan kunnen maken.Thalaron schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:19:
...Ik wil hooguit nog een keer mijn oude C-200 verkopen en omwisselen voor een C-300 (dit ivm dat NMJ van de C-300 niet compatible is met die van C-200 (en omgekeerd). (films e.d. staan op NAS, en kan dus maar 1 database op een share maken).
Dan doe ik toch iets fout denk ik.. heb er een USB stick inzitten en een SSD (60GB) (gewoon, had er een liggen). Moet je dan nog iets instellen ofzo?WBT schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:54:
[...]
Als je zorgt dat de C-300 een lokaal opslag station heeft (b.v. een usbstick) wordt de database daar opgeslagen i.p.v. op de NAS. Op papier zou je dus op die manier met beide apparaten een database aan kunnen maken.
Verwijderd
Ik heb hier ook een c-300 maar irriteer me mateloos dat bij het afspelen van een dvd het beeld even op zwart springt. Ikben gelukkig niet de enige, maar de support van popcorn hour is nou niet echt om over naar huis te schrijven.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=59000
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 21:13 ]
Dit probleem had ik ook * JB klopt even af* maar sinds mijn nieuwe voeding erin zit nog geen last gehad. Hoop dat het dus daar aan heeft gelegen want ik was bijna klaar met de C200.Thalaron schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:19:
Maar ik merk dat de C-200 nogal eens vast wilt lopen... waar ik dit bij de C-300 amper last van heb.
Mijn boefje is liev!
Nee zeg dat, irriteer me mateloos aan deze bug....Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:11:
Ik heb hier ook een c-300 maar irriteer me mateloos dat bij het afspelen van een dvd het beeld even op zwart springt. Ikben gelukkig niet de enige, maar de support van popcorn hour is nou niet echt om over naar huis te schrijven.
Ze komen allemaal met "waarschijnlijk" lig het hier en hier aan.... wat heb ik daar nou aan.
Heb het vooral als ik de film even op pauze heb gezet, dan doet het zich helemaal vaak voor.
Heb echt spijt dat ik deze C300 ooit heb gekocht.
Niks anders als ellende . Had hiervoor C200 eigenlijk nergens last van. Totdat ie ineens niet meer opstarten.
Maar dacht na paar jaar trouwe dienst, koop de opvolger. Zal ook wel goed wezen NOT

-Beeld springt op Zwart tijdens films / serie (speel alleen Mkv)
-Popcorn Usb port herkend HD niet... terwijl op pc meteen pakt.
-Te lang op pauze veroorzaakt crash.. moet ik em helemaal uit en aan zetten..
Welke Mediaspeler speelt er naast Popcorn ook nog alles. Want als die 400 net zo ramp is . kijk ik liever verder ...

Deze schijnt wel goed te zijn, heeft ook een handige jukebox functie enzo.Roberto538 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:12:
Welke Mediaspeler speelt er naast Popcorn ook nog alles. Want als die 400 net zo ramp is . kijk ik liever verder ...
Ik krijg geen DVD files afgespeeld. Als ik probeer een film te kijken vanaf mijn Nas vanuit de map Video en hier video_ts aan klik krijg ik het ronddraaiende cirkeltje.
Wat moet ik anders instellen om ook DVD af te kunnen spelen.
Wat moet ik anders instellen om ook DVD af te kunnen spelen.
ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32
Sinds vandaag ben ik mooi bezig geweest om deze mooie mediaplayer in te stellen als alleskunner. Alles goed en wel, NAS gesloopt, harde schijf overgezet, slimline blu-ray speler erin, usenet erop en overzetten van alles.
Totdat.. Als ik een MKV, AVI etc. afspeel is het beeld en geluid goed. Echter, als ik een .ISO open dan kraakt het geluid gi-gan-tisch. Ik heb even gezocht op internet maar volgens ben ik de enige met het probleem. Hebben jullie een idee?
Totdat.. Als ik een MKV, AVI etc. afspeel is het beeld en geluid goed. Echter, als ik een .ISO open dan kraakt het geluid gi-gan-tisch. Ik heb even gezocht op internet maar volgens ben ik de enige met het probleem. Hebben jullie een idee?
Je bent niet de enige...
Als ik het me goed herinner kon ik wel één DVD of .iso afspelen, maar daarna was het geluid in de war en moest ik eerst weer rebooten. Ik meende eigenlijk ook dat dat een bekende bug was, maar als jij niets kon vinden zal ik me wel vergissen.
(Intussen is de mijne al een tijdje buiten gebruik. Ik heb nu een raspberry als speelgoedje. Die heeft helaas ook problemen met .iso's maar bespaart in ieder geval wat stroom...)
Als ik het me goed herinner kon ik wel één DVD of .iso afspelen, maar daarna was het geluid in de war en moest ik eerst weer rebooten. Ik meende eigenlijk ook dat dat een bekende bug was, maar als jij niets kon vinden zal ik me wel vergissen.
(Intussen is de mijne al een tijdje buiten gebruik. Ik heb nu een raspberry als speelgoedje. Die heeft helaas ook problemen met .iso's maar bespaart in ieder geval wat stroom...)
Ik kan ook geen DVD iso afspelen op mijn C300. Als ik die start dan blijft die op een zwart scherm staan. Is dit ook een bekende BUG?
Advies van Syabas: Zet je iso's om naar mkv's..Vjenne-ICT schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:54:
Ik kan ook geen DVD iso afspelen op mijn C300. Als ik die start dan blijft die op een zwart scherm staan. Is dit ook een bekende BUG?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wat een goedkoop advies zeg.... pfffAtlAntA schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:14:
[...]
Advies van Syabas: Zet je iso's om naar mkv's..
Ik heb net een paar dagen een 55F7000. Ik een paar dagen met plezier via mijn popcorn c300 mediaspeler films en series kunnen kijken en luisteren. Vandaag heb in eens geen geluid meer als mijn popcorn via hdmi is aangesloten. SCART werkt wel met geluid
Dus de popcorn aangesloten op mijn es8000 tv en daar doet hij het wel via hdmi.
In het servicemenu een factoryreset gegeven, maar dit mocht helaas niet helpen
Heeft er iemand mischien een idee wat ik nog kan doen
**UPDATE**
De oplossing was om in het servicemenu bij EDID van off naar on te zetten. De vraag is alleen hoe is het veranderd na 3 dgn
Dus de popcorn aangesloten op mijn es8000 tv en daar doet hij het wel via hdmi.
In het servicemenu een factoryreset gegeven, maar dit mocht helaas niet helpen
Heeft er iemand mischien een idee wat ik nog kan doen
**UPDATE**
De oplossing was om in het servicemenu bij EDID van off naar on te zetten. De vraag is alleen hoe is het veranderd na 3 dgn

[ Voor 13% gewijzigd door steven2 op 20-07-2013 23:42 ]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Nou, dan gooi ik er ook nog wel een vraag in. Ik heb dus een Popcorn C300 met de usenet client erop staan, ik heb vaak het probleem dat de usenet maar 2 dagen achter elkaar benaderbaar is. Daarna zegt Windows/Mac OS X dat ze niet meer de C300 kunnen bereiken. Een soort timeout dus. Als dit gebeurd kan je via Windows/Mac OS X niet via explorer/finder benaderen, niet pingen (ondanks goed IP) en niet Chrome/Safari.
Heeft iemand ditzelfde probleem?
Waarschijnlijk een probleem met FTP. Bij valt hij ook in 1 keer eruit als hij ftpverkeer aan het verwerken is. SAMBA gaat eigenlijk altijd goed, maar is iets trager.RobKJ schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:04:
Nou, dan gooi ik er ook nog wel een vraag in. Ik heb dus een Popcorn C300 met de usenet client erop staan, ik heb vaak het probleem dat de usenet maar 2 dagen achter elkaar benaderbaar is. Daarna zegt Windows/Mac OS X dat ze niet meer de C300 kunnen bereiken. Een soort timeout dus. Als dit gebeurd kan je via Windows/Mac OS X niet via explorer/finder benaderen, niet pingen (ondanks goed IP) en niet Chrome/Safari.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Zal er binnenkort nog een keer een update komen voor de C-300?
Weet iemand hoe ik DVD iso's aan de praat kan krijgen? Als ik die start op mijn C300 dan blijft het beeld zwart en gebeurt er niks.
Wel zegt men dat je de iso's het beste kunt omzetten naar MKV bestanden, maar war kun je dat het beste mee doen?
Wel zegt men dat je de iso's het beste kunt omzetten naar MKV bestanden, maar war kun je dat het beste mee doen?
Open je de dvd-iso van een NAS of een lokaal van een harddisk? Via de NAS heb ik ook dit probleem. Om dit te voorkomen open ik altijd eerst een dvd-iso van mijn harddisk en stop deze gelijk weer en dan kan ik wel een iso laden van mijn NAS.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:42:
Weet iemand hoe ik DVD iso's aan de praat kan krijgen? Als ik die start op mijn C300 dan blijft het beeld zwart en gebeurt er niks.
Ja, vanaf de NAS wil ik die openen. Dus een DVD ISO vanaf de HDD eenmalig openen is voldoende? Vreemde oplossing.steven2 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:29:
[...]
Open je de dvd-iso van een NAS of een lokaal van een harddisk? Via de NAS heb ik ook dit probleem. Om dit te voorkomen open ik altijd eerst een dvd-iso van mijn harddisk en stop deze gelijk weer en dan kan ik wel een iso laden van mijn NAS.
Het is voor mij een workaround oplossing 
Het is inderdaad erg vreemd
Het is inderdaad erg vreemd
Verwijderd
Nou, je hoeft er niet veel van te verwachten. Er zijn alleen dingen toegevoegd maar de bugs krijg je vrolijk cadeau. Wordt tijd dat ze eens goed met die SDK Toolkit overweg kunnen.
Kwam dit net tegen op Twitter, misschien interessant voor een van jullie 
Bespaar ruim €30 op aankoop van de Popcorn Hour C-300 met kortingscode: WJQM42 OP=OP Actie geldig t/m zondag 17 nov. http://www.hdsupplies.nl/popcorn-hour-c-300.html
Verwijderd
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Ik ben nu 3 weken bezig om de popcorn c300 te installeren echter krijg ik dit niet voor elkaar. Tijdens het laatste stukje (NZB get installeren) krijg ik steeds een pop up met windows beveiliging te zien: Als ik hier dan de gebruikersnaam nmt, en wachtwoord 1234 invul gebeurt er niets. Ik blijf deze melding krijgen. Ook als ik mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord invul doet hij het niet. De wachtwoorden admin, password, helpen ook niet. Heeft u misschien de oplossing?
Ik hoop op een snelle reactie van iemand.
Vriendelijke groeten,
Ik ben nu 3 weken bezig om de popcorn c300 te installeren echter krijg ik dit niet voor elkaar. Tijdens het laatste stukje (NZB get installeren) krijg ik steeds een pop up met windows beveiliging te zien: Als ik hier dan de gebruikersnaam nmt, en wachtwoord 1234 invul gebeurt er niets. Ik blijf deze melding krijgen. Ook als ik mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord invul doet hij het niet. De wachtwoorden admin, password, helpen ook niet. Heeft u misschien de oplossing?
Ik hoop op een snelle reactie van iemand.
Vriendelijke groeten,
Nieuwe Frimware: Firmware 05-03-140117-23-POP-420 (05-02-131210-23-POP-420) (13.02.2014)
Release date : 13 February 2014
Firmware version : 05-03-140117-23-POP-420-000
Known Issues
- BD switching audio track is still not stable (Forum Firmware using new SDK http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68465)
Firmware
- Changed Dolby truehd and ddplus to passthrough (bitstream) only
- Fixed some ape get audio noise at the end of the file
System
- Changed to new font
- Fixed after playback at least one file, changes in setting page repeat mode not applied until after reboot
- Fixed video bookmark not cleared after restore-to-factory-default settings
- Fixed after several step in Setups Page cause player missing text in the menu button and cannot go to other setup page
- Fixed the number in IP address pane is displayed outside the dedicated box
- Fixed setup lock message overlapped when system language is set to Chinese Simplified
- Updated Translations
NMJ
- Fixed sometimes fail to update tv series poster thumbnail
- Fixed playback multiple files of the same movie from NMJ do not play in correct order
- Fixed multiple files of the same movie with multiple similar nfo file not group together
- Fixed multiple files of the same movie in the same directory, only able to see single file after rescan
- Fixed lost focus after selected "Add to playlist" from Recently-scanned
- Fixed showed undefined on quick audio pane at Recently-scanned in Category-view mode
- Fixed when playback stopped and return to List-view mode, RC no response after quick search in listing page
- Do not allow photo rotation in nmj for read-only database
Release date : 13 February 2014
Firmware version : 05-03-140117-23-POP-420-000
Known Issues
- BD switching audio track is still not stable (Forum Firmware using new SDK http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68465)
Firmware
- Changed Dolby truehd and ddplus to passthrough (bitstream) only
- Fixed some ape get audio noise at the end of the file
System
- Changed to new font
- Fixed after playback at least one file, changes in setting page repeat mode not applied until after reboot
- Fixed video bookmark not cleared after restore-to-factory-default settings
- Fixed after several step in Setups Page cause player missing text in the menu button and cannot go to other setup page
- Fixed the number in IP address pane is displayed outside the dedicated box
- Fixed setup lock message overlapped when system language is set to Chinese Simplified
- Updated Translations
NMJ
- Fixed sometimes fail to update tv series poster thumbnail
- Fixed playback multiple files of the same movie from NMJ do not play in correct order
- Fixed multiple files of the same movie with multiple similar nfo file not group together
- Fixed multiple files of the same movie in the same directory, only able to see single file after rescan
- Fixed lost focus after selected "Add to playlist" from Recently-scanned
- Fixed showed undefined on quick audio pane at Recently-scanned in Category-view mode
- Fixed when playback stopped and return to List-view mode, RC no response after quick search in listing page
- Do not allow photo rotation in nmj for read-only database
Verwijderd
Beste, ik heb mijn popcorn al jaren.
Maar hij leest nog steeds niet TS, DVD bestanden en ook niet de .srt bestanden. (subs met dezelfde naam)
Is het genoeg met de laatste firmware in te laden of moet ik op zoek naar de juiste specifieke firmware hiervoor ?
Alvast bedankt voor uw reactie,
groeten Reg2
Maar hij leest nog steeds niet TS, DVD bestanden en ook niet de .srt bestanden. (subs met dezelfde naam)
Is het genoeg met de laatste firmware in te laden of moet ik op zoek naar de juiste specifieke firmware hiervoor ?
Alvast bedankt voor uw reactie,
groeten Reg2
Hallo!
Is er een mogelijkheid om een ander beter werkend firmware op de Popcorn Hour c-300 te krijgen? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt!
Is er een mogelijkheid om een ander beter werkend firmware op de Popcorn Hour c-300 te krijgen? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt!
Dit vraag ik mij ook af... maar ik geloof niet dat iemand anders hier een antwoord op heeft gevonden.Systemadmin schreef op dinsdag 7 april 2015 @ 15:32:
Hallo!
Alvast bedankt!
jij inmiddels wel ?
Feeling lucky...Phunk