Ik overweeg om de C-300 aan te schaffen, echter op dit moment werk ik met de Dune Base (en best wel naar tevredenheid). Is het een grote verbetering om over te stappen naar de C-300, of kan ik beter even wachten totdat mijn Dune het begeven heeft?
KAn iemand mij helpen met de NMJ?
Ik heb alle films hernoemt maar hij vind maar een enkele film.
Ik heb een mapje op mijn hdd met alle films. Die staan ook in een mapje met de naam van de film zoals ze hem kennen op moviemeter. in deze map staat dan de film met dezelfde naam. Maar op deze manier vind hij niets
iemand er meer verstand van?
Ik heb alle films hernoemt maar hij vind maar een enkele film.
Ik heb een mapje op mijn hdd met alle films. Die staan ook in een mapje met de naam van de film zoals ze hem kennen op moviemeter. in deze map staat dan de film met dezelfde naam. Maar op deze manier vind hij niets
iemand er meer verstand van?
Je moet wel "opnieuw scannen" kiezen. Dan loopt hij alles na en update hij de info waar nodig.
Zit onder instellingen van de jukebox
Zit onder instellingen van de jukebox
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zijn er meer mensen waarbij de C-300 steeds naar 720p wil overschakelen? Als ik hem handmatig op 1080p/24 zet gaat het goed met films enz, maar serie's lopen dan na een half uur niet meer sync.
Als ik hem op Auto zet schiet hij terug naar 720p en gaat hij 1080p(24) films downscalen naar 720p
Als ik hem op Auto zet schiet hij terug naar 720p en gaat hij 1080p(24) films downscalen naar 720p
Dat probleem ben ik (nog) niet tegengekomen. Bij mij staat hij op auto en hij staat altijd op 1080p.
Overigens hebben we gisteren een 3D TV gekocht en de C-300 werkt uitstekend met SBS (Side-by-Side) films. Dat de TV 3D had vonden we "mooi meegenomen", echter na een kleine demo-sessie gisteren is mijn vrouw razend enthousiast
Echt jammer dat hij geen 3D Blu-Rays kan afspelen (want dan geen 1080p), maar het SBS ziet er al ge-wel-dig uit!
Overigens hebben we gisteren een 3D TV gekocht en de C-300 werkt uitstekend met SBS (Side-by-Side) films. Dat de TV 3D had vonden we "mooi meegenomen", echter na een kleine demo-sessie gisteren is mijn vrouw razend enthousiast
Echt jammer dat hij geen 3D Blu-Rays kan afspelen (want dan geen 1080p), maar het SBS ziet er al ge-wel-dig uit!
http://www.deyterra.com
Ja 3D is voor de film liefhebber toch wel een leuke feature. 3 weken geleden is mijn FullHD tv gesneuveld en heb ik ook een 3D tv gekocht. Erg leuk en HalfSBS werkt idd prima. De resolutie is misschien lager maar dat merk je na 10min kijken toch niet meer.
Jammer alleen dat de c300 geen IDX/Sub/xml 3d subs ondersteund.
Jammer alleen dat de c300 geen IDX/Sub/xml 3d subs ondersteund.
Verwijderd
Dit zou wel eens mijn volgende mediaspeler kunnen zijn, maar een aantal vragen.
Nas functie
- doorvoersnelheid (voldoende om naar te downloaden met circa 25mb/s)
- benaderbaar wanneer c300 standby staat?
Muziekfunctie
- Gapless afspelen?
- Navigeren tijdens muziek afspelen (zo te zien wel)
- Playlists, schuffle en andere basicfuncties werken?
Bluray speler
- slikt alles, speelt alles? dus Blu-ray, dvd en cd.
- al bekend welke slimline spelers ondersteund worden, kosten?
Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, heb geen zin om
380 euro (c300)
115 euro (2tb)
+100 (slimline bluray)
600 euro uit te geven wanneer het apparaat niet aan m'n verwachtingen voldoet.
Nas functie
- doorvoersnelheid (voldoende om naar te downloaden met circa 25mb/s)
- benaderbaar wanneer c300 standby staat?
Muziekfunctie
- Gapless afspelen?
- Navigeren tijdens muziek afspelen (zo te zien wel)
- Playlists, schuffle en andere basicfuncties werken?
Bluray speler
- slikt alles, speelt alles? dus Blu-ray, dvd en cd.
- al bekend welke slimline spelers ondersteund worden, kosten?
380 euro (c300)
115 euro (2tb)
+100 (slimline bluray)
Ff zo beantwoord.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:58:
Dit zou wel eens mijn volgende mediaspeler kunnen zijn, maar een aantal vragen.
Nas functie
- doorvoersnelheid (voldoende om naar te downloaden met circa 25mb/s) : Ja, maar wel net aan.
- benaderbaar wanneer c300 standby staat? Jep
Muziekfunctie
- Gapless afspelen? Geen idee
- Navigeren tijdens muziek afspelen (zo te zien wel) Jep
- Playlists, schuffle en andere basicfuncties werken? Geen idee
Bluray speler
- slikt alles, speelt alles? dus Blu-ray, dvd en cd. Jep, behalve 3D blu-ray
- al bekend welke slimline spelers ondersteund worden, kosten? Helaas niet. Is nog een kwestie van uitproberen. (Bestellen bij HDSupplies is wel een goeie oplossing, die bouwen hem voor je in en testen hem ook)
380 euro (c300)
115 euro (2tb)
+100 (slimline bluray)
[ Voor 1% gewijzigd door Donstil op 23-12-2011 11:00 . Reden: iPhone Typo's ]
Sinds de firmware update kan ik met de filebrowser de mp3 files niet meer zien. Hij geeft aan als ik door de mappen blader, geen content gevonden, hierdoor kan ik ze natuurlijk niet afspelen. Fout van mij? Of de firmware?
Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden of anders even testen:
Ondersteunt de C-300 materiaal dat gecodeerd is in 10-bit kleurdiepte (AKA Hi10P)?
Voor diegene die onbekend zijn met dit fenomeen, een uitleg hiero
Ik kijk wel eens wat van die Japanse zut, en de laatste tijd is er een beweging van fansubbers die hun releases alleen in Hi10P beschikbaar maken. Mijn C-200 zal dit volgens het officiele forum niet ondersteunen, maar over de C-300 kan ik niks vinden mbt 10-bit ondersteuning.
Ondersteunt de C-300 materiaal dat gecodeerd is in 10-bit kleurdiepte (AKA Hi10P)?
Ik kijk wel eens wat van die Japanse zut, en de laatste tijd is er een beweging van fansubbers die hun releases alleen in Hi10P beschikbaar maken. Mijn C-200 zal dit volgens het officiele forum niet ondersteunen, maar over de C-300 kan ik niks vinden mbt 10-bit ondersteuning.
Verwijderd
heb je een filter aan staan? bv alleen video?nemol schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:55:
Sinds de firmware update kan ik met de filebrowser de mp3 files niet meer zien. Hij geeft aan als ik door de mappen blader, geen content gevonden, hierdoor kan ik ze natuurlijk niet afspelen. Fout van mij? Of de firmware?
Das een goeie ff proberen!Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:29:
[...]
heb je een filter aan staan? bv alleen video?
Geen idee eigenlijk. Ik ben Zaterdag weer thuis en wil het wel voor je proberen.Zodiac schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:57:
Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden of anders even testen:
Stuur me Via Wetransfer ff een file in Hi10P en ik probeer het voor je.
En in de Jukebox ? Die kan bij mij keurig met MP3 (en hun tag's) overweg.nemol schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:55:
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 23-12-2011 11:02 ]
Die hele Jukebox nog niet aan de praat gekregen...En in de Jukebox ? Die kan bij mij keurig met MP3 (en hun tag's) overweg.
Moet ik me ff in gaan verdiepen!
Probleem opgelost door filter te wijzigen
[ Voor 10% gewijzigd door nemol op 23-12-2011 11:27 ]
Ooh dat werkt echt mooi. Zeker met het schermpje wat nu werkt.
Zie mijn Filmpje een aantal Posts terug.
Zie mijn Filmpje een aantal Posts terug.
Check je DM, alvast bedankt!Donstil schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:01:
[...]
Geen idee eigenlijk. Ik ben Zaterdag weer thuis en wil het wel voor je proberen.
Stuur me Via Wetransfer ff een file in Hi10P en ik probeer het voor je.
Zou iemand mij kunnen helpen met het instellen van de NMJ? Ik heb alle films en mappen hernoemd maar als ik na het scannen naar mijn nmj ga herkent hij maar een paar (5) films (van de veertig) . Ik heb al een aantal keren geprobeerd maar blijft steeds hetzelfde
Herkend hij maar 5 van de 40 films op Tag gebied of ziet hij die andere films ook echt niet?
Ik heb er al tientallen films op geprobeerd en heb er nog geen gevonden die hij niet kende.
Je kan trouwens ook zelf de Tag opzoeken. Je moet dan de film titel en jaar invullen, hij zoekt hem dan op en je kan de info dan downloaden en opslaan.
Ik heb er al tientallen films op geprobeerd en heb er nog geen gevonden die hij niet kende.
Je kan trouwens ook zelf de Tag opzoeken. Je moet dan de film titel en jaar invullen, hij zoekt hem dan op en je kan de info dan downloaden en opslaan.
Helaas. De file wordt keurig herkend en lijkt ook te spelen alleen het beeld blijft zwart.
Jammer... Dit gedrag zie ik ook op mn C-200. Dus óf het Hi10P profiel moet DXVA gaan ondersteunen of Sigma/Syabas/PCH moeten de firmware zover krijgen, hoewel ik me afvraag of de C-300 wel krachtig genoeg is om het softwarematig te decoden...Donstil schreef op zondag 25 december 2011 @ 01:36:
[...]
Helaas. De file wordt keurig herkend en lijkt ook te spelen alleen het beeld blijft zwart.
Toch bedankt voor de test!
De andere herkent hij helemaal nietDonstil schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:16:
Herkend hij maar 5 van de 40 films op Tag gebied of ziet hij die andere films ook echt niet?
idg bedankt ga nog ff door met stoeien
Ik ben aan het twijfelen tussen de A-300 en de C-300. Online besteld kost de A300 ongeveer € 200 inclusief levering. Het enigste verschil is de BD mogelijkheid en aangezien ik nog geen BD speler heb zou dit interessant kunnen zijn. Enigste vraag is dan, wat zijn de voor- of nadelen van een ingebouwde BD speler in de PCH over een volwaardige BD speler (Panasonic, Denon, etc)? Vooral qua snelheid van de drive, beeld & geluidskwaliteit & mogelijkheden.
[ Voor 9% gewijzigd door SlasZ op 25-12-2011 11:51 ]
Beeld en geluidskwaliteit zijn gelijk. De snelheid kan ik je niet vertellen maar ik kan me voorstellen dat een pch een stuk sneller is aangezien een pc br-Rom lezer vaak sneller kan lezen dan een StandAlone model.
Daarbij komt natuurlijk het voordeel van 1 alles in 1 apparaat tov. 2 losse spelers.
Daarbij komt natuurlijk het voordeel van 1 alles in 1 apparaat tov. 2 losse spelers.
Ligt er helemaal wat je zoekt.bonito069 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 07:58:
Ik overweeg om de C-300 aan te schaffen, echter op dit moment werk ik met de Dune Base (en best wel naar tevredenheid). Is het een grote verbetering om over te stappen naar de C-300, of kan ik beter even wachten totdat mijn Dune het begeven heeft?
De chip in de C-300 is een snellere variant van de chip in de Base 3.0. Op dat punt schiet je er dus niet erg veel mee op.
Door het schermpje zal het afspelen van muziek zonder TV aan uiteraard prettiger zijn dan bij de Dune.
Gui van de PCH is duidelijk van een nieuwere generatie t.o.v. Dune. Al kan je met de Dune Flash Interface (even googlen) wel een eindje komen.
Gezien wat ik nu lees over de problemen, durf ik wel te zeggen dat de Dune een stuk stabieler zijn werk doet dan de PCH.
Wat je dus moet afwegen.
Stabiliteit (dune) tegen extra Functies (PCH)
Waarom de C-300 en niet de A-300
Schermpje is een reden.
De andere reden is volledige Blu-Ray support.
De Sigma 8670 is in feite gewoon een gestripte en iets lager geklokte Sigma 8647. De 8647 heeft volledige Blu-Ray support (licentie kwestie), de 8670 heeft dat niet. Je zal zo hier en daar dus tegen beperkingen aanlopen bij de A-300. Voor de rest is, technisch gezien, de A300 niets minder dan de C300
Verwijderd
Wat is er met de 8670? Zowel de A-300 als de C-300 hebben nl. de 8647......
Ik zou eerlijk gezegd, met een htpc in het achterhoofd, geen redenen kunnen verzinnen om voor de dure C-300 te gaan.
Ik zou eerlijk gezegd, met een htpc in het achterhoofd, geen redenen kunnen verzinnen om voor de dure C-300 te gaan.
Je hebt gelijk. Mijn fout, ik meende dat de A-300 de 8670 had.
In dat geval eigenlijk alleen het schermpje.
De behuizing C-300 vind ik lelijk. Zou voor mij een reden zijn om de C-300 niet te kopen.
Wat betreft HTPC vs C-300.
Heel simpel. HTPC is te gecompliceerd, de C-300 niet. Daardoor is het gebruiksgemak groter en daar is een mediaspeler voor.
C-300
Uit de doos halen
Aansluiten
Netwerkshare verbinden
en kijken maar.
0.5 uur werk
HTPC
Uit de doos
OS installeren
Drivers installeren
Codecs installeren
Netwerkshare verbinden
Hopen dat alles doet zoals je het verwacht had,
En kijken maar
0,5 uur tot vele dagen werk. Dingen als DTS-MA, True-HD en vloeiende 1080P/24 weergave kunnen kopzorgen veroorzaken is mijn ervaring.
In dat geval eigenlijk alleen het schermpje.
De behuizing C-300 vind ik lelijk. Zou voor mij een reden zijn om de C-300 niet te kopen.
Wat betreft HTPC vs C-300.
Heel simpel. HTPC is te gecompliceerd, de C-300 niet. Daardoor is het gebruiksgemak groter en daar is een mediaspeler voor.
C-300
Uit de doos halen
Aansluiten
Netwerkshare verbinden
en kijken maar.
0.5 uur werk
HTPC
Uit de doos
OS installeren
Drivers installeren
Codecs installeren
Netwerkshare verbinden
Hopen dat alles doet zoals je het verwacht had,
En kijken maar
0,5 uur tot vele dagen werk. Dingen als DTS-MA, True-HD en vloeiende 1080P/24 weergave kunnen kopzorgen veroorzaken is mijn ervaring.
[ Voor 14% gewijzigd door Athome op 26-12-2011 13:49 ]
Verwijderd
Enkel die hot swap is m.i. een echt voordeel, de rest boeit mij niet zo.
Dat van een htpc is denk ik idd zo. Ik twijfel al een hele tijd. Maar het kan toch niet zo zijn dat een Zotac AD10 met xbmc en Win 7 niet out of the box zal werken? Ik ben audio/videotechnisch gezien absoluut niet veeleisend. Films draaien van de interne hdd of in de nabije toekomst vanaf een NAS.
Een AD10 of A-300 is qua prijs onderhand gelijk (geheugen AD10 kost niet veel).
Dat van een htpc is denk ik idd zo. Ik twijfel al een hele tijd. Maar het kan toch niet zo zijn dat een Zotac AD10 met xbmc en Win 7 niet out of the box zal werken? Ik ben audio/videotechnisch gezien absoluut niet veeleisend. Films draaien van de interne hdd of in de nabije toekomst vanaf een NAS.
Een AD10 of A-300 is qua prijs onderhand gelijk (geheugen AD10 kost niet veel).
Voor mij was het design van de c300 ook belangrijk.
Voor mij moet een media Player goed in de Versterker storen passen. Iets wat met een a300 niet gaat.
En natuurlijk de interne 2,5" die ik heb geplaatst. Geen idee of dat kan bij de a300 hoor maar dat is voor mij erg handig.
Ook de volledige Blu-ray licentie is natuurlijk een plus punt.
Voor mij moet een media Player goed in de Versterker storen passen. Iets wat met een a300 niet gaat.
En natuurlijk de interne 2,5" die ik heb geplaatst. Geen idee of dat kan bij de a300 hoor maar dat is voor mij erg handig.
Ook de volledige Blu-ray licentie is natuurlijk een plus punt.
Ik weet nog steeds niet welke ik zou moeten kopen. De C200, C300 of A300.
Een scherm wel of niet maakt voor mij niet zo heel erg veel uit. TV moet toch aan voor muziek, gebruik geen versterker;
Een Blu-ray speler ook niet. Heb ik een PS3 voor, mocht ik ooit originele DVD's kopen;
De C-200 heeft geen auto subtitles finder. Maar ja, heb ik dat echt nodig? Ga ervan uit dat ik alleen maar goede, volledige films/series download;
De C-200 is inderdaad de langzaamste van het trio. Maar is dit te merken?
Wat ik wel wil is gewoon rechtstreeks, en snel, downloaden via en op de PCH (er komt dus ook een 2TB HDD in).
Waarom toch een PCH? Ik denk vanwege de goede beschikbare hulp, firmware's en deskundigheid/behulpzaamheid van HDSupplies.
Een scherm wel of niet maakt voor mij niet zo heel erg veel uit. TV moet toch aan voor muziek, gebruik geen versterker;
Een Blu-ray speler ook niet. Heb ik een PS3 voor, mocht ik ooit originele DVD's kopen;
De C-200 heeft geen auto subtitles finder. Maar ja, heb ik dat echt nodig? Ga ervan uit dat ik alleen maar goede, volledige films/series download;
De C-200 is inderdaad de langzaamste van het trio. Maar is dit te merken?
Wat ik wel wil is gewoon rechtstreeks, en snel, downloaden via en op de PCH (er komt dus ook een 2TB HDD in).
Waarom toch een PCH? Ik denk vanwege de goede beschikbare hulp, firmware's en deskundigheid/behulpzaamheid van HDSupplies.
Bij het afspelen heb je geen voordeel van de snellere chip in de C300. In bediening is de C-300 wat vlotter maar de C-200 is ook geen stakker. Het downloadverhaal zal op een C-300/A-300 wel een stuk vlotter verlopen.
Je moet over het algemeen wat meer instellingen te maken in een HTPC dan in een losse mediaspeler. Het afspelen van standaard MKV bestanden met DTS audio zou inderdaad niet lastig moeten zijn om aan de gang te krijgen. Het zou min of meer out-of-the-box moeten werken.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:30:
Maar het kan toch niet zo zijn dat een Zotac AD10 met xbmc en Win 7 niet out of the box zal werken?
Ik heb hier ook een popcorn C-300 staan niet van mij, maar mag er wel even mee spelen. Wat zijn nou die meeste gebruikte plugins/apps? Die NMJ Jukebox is sowieso een aanrader toch? Maar wat nog meer?
Is het overigens mogelijk om een logitech BT keyboard te koppelen aan de C-300?
Is het overigens mogelijk om een logitech BT keyboard te koppelen aan de C-300?
[ Voor 17% gewijzigd door Operations op 27-12-2011 10:02 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Precies. In mijn geval praat ik over mkv's en series zoals NCIS LA als 350MB avi. Ik heb geen films > 10GB of exotische bestandsformaten.Athome schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:54:
[...]
Je moet over het algemeen wat meer instellingen te maken in een HTPC dan in een losse mediaspeler. Het afspelen van standaard MKV bestanden met DTS audio zou inderdaad niet lastig moeten zijn om aan de gang te krijgen. Het zou min of meer out-of-the-box moeten werken.
Voor de familie thuis zou een C/A-300 in het gebruik wel makkelijker zijn, met name voor de internetervaring (YouTube).
NMJ heb ik een tijdje na de eerste release geprobeerd - in vergelijking met onofficiele jukeboxes en met name skins was het toendertijd een oneerlijke vergelijking. Met name YAMJ en de all-in-one HTML skin Sabish GT of Eversion als flash skin zijn, eenmaal geconfigureerd, fantastisch om te zienOperations schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:55:
Ik heb hier ook een popcorn C-300 staan niet van mij, maar mag er wel even mee spelen. Wat zijn nou die meeste gebruikte plugins/apps? Die NMJ Jukebox is sowieso een aanrader toch? Maar wat nog meer?
Edit: Overigens geen idee of deze skins met de C-300 werken - je zou het allicht eens kunnen proberen
[ Voor 6% gewijzigd door Zodiac op 27-12-2011 12:19 ]
Weet iemand mij te vertellen hoe je de C-300 kan benaderen via je PC en je Netwerk?
Ik zie hem wel in mijn netwerkomgeving maar hij vraagt om een wachtwoord, en deze kan ik nergens veranderen of instellen.
draai windows 7
Ik zie hem wel in mijn netwerkomgeving maar hij vraagt om een wachtwoord, en deze kan ik nergens veranderen of instellen.
draai windows 7
Misschien nog een beetje een domme vraag, ik wil die C-300 alleen gebruiken via netwerkschijven er komt dus ook GEEN schijf in de C-300 zelf. Is het dan nog wel mogelijk om apps e.d. te installeren?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
USB-stick van ca 8GB en daar de APPS op installerenOperations schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:19:
Misschien nog een beetje een domme vraag, ik wil die C-300 alleen gebruiken via netwerkschijven er komt dus ook GEEN schijf in de C-300 zelf. Is het dan nog wel mogelijk om apps e.d. te installeren?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Heb je daar meer info over toevallig? Waar kan ik die skins vandaan halen?Zodiac schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:19:
[...]Edit: Overigens geen idee of deze skins met de C-300 werken - je zou het allicht eens kunnen proberen
Ik wil daar wel even mee gaan stoeien, de standaard skin is idd niet echt fraai.
Ja kan gewoon, er zijn op dit moment 68 apps ik heb er nu 66 geïnstalleerd zonder HDD of usb stick.Operations schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:19:
Alles past dus op het ingebouwde flash geheugen. Ik kan alleen niet zien hoeveel ruimt ik in gebruik heb of hoeveel er over is. Maar je hebt 256MB flash en de apps zijn heel klein. En ik denk dat je heel veel apps niet gebruikt. Ik denk als ik alles heb bekeken dat ik minder dan 10 ga gebruiken.
Dus wat Steven2 zegt hoeft dus niet.
Welke 10 gebruik je? Daar ben ik dan wel benieuwd naarpimpimmers schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:07:
[...]
Ja kan gewoon, er zijn op dit moment 68 apps ik heb er nu 66 geïnstalleerd zonder HDD of usb stick.
Alles past dus op het ingebouwde flash geheugen. Ik kan alleen niet zien hoeveel ruimt ik in gebruik heb of hoeveel er over is. Maar je hebt 256MB flash en de apps zijn heel klein. En ik denk dat je heel veel apps niet gebruikt. Ik denk als ik alles heb bekeken dat ik minder dan 10 ga gebruiken.
Oké, dus de C-200 valt af. Blijft alleen nog over, waarom de C-300 tov de A-300.
De verschillen, volgens mij, tot nu toe gevonden:
De C-300 heeft een scherm. Maar dat is geen eis bij mij.
De A-300 is kleiner. Is persoonlijk, maar voor mij beter denk ik. Past beter in kleine kastjes.
De A-300 heeft enkel IR en geen RF. Nu weet ik niet in hoeverre dit een nadeel is? Maar geen €130,- waard denk ik.
De C-300 heeft plaats voor 2 harde schijven. Handig inderdaad. Maar kan ik bij de A-300 niet gewoon 1 extra koppelen via USB of SATA?
De BlueRay-licentie. Wat houdt dat precies in? Kan ik dan helemaal geen BR afspelen, ook geen gedownloade versie? (ik hoef sowieso geen BR-drive)
En hoe zit het met een ISO-bestand bij beide systemen. Kun je die gewoon resumen en navigeren?
En tot slot. Het inbouwen van een HDD, is dat zelf te doen? En dan vooral het installeren. Schrok namelijk van de prijs bij HDSuppplies. €160,-, terwijl die ergens anders €120,- kost (paar maanden terug zelfs maar €60,-
)
Btw, mijn voornaamste reden/gebruik zal zijn het direct dl'e via NZB's. Is het dan nog gerechtvaardigd om zo'n systeem hiervoor aan te schaffen?
De A-300 is kleiner. Is persoonlijk, maar voor mij beter denk ik. Past beter in kleine kastjes.
De A-300 heeft enkel IR en geen RF. Nu weet ik niet in hoeverre dit een nadeel is? Maar geen €130,- waard denk ik.
De C-300 heeft plaats voor 2 harde schijven. Handig inderdaad. Maar kan ik bij de A-300 niet gewoon 1 extra koppelen via USB of SATA?
De BlueRay-licentie. Wat houdt dat precies in? Kan ik dan helemaal geen BR afspelen, ook geen gedownloade versie? (ik hoef sowieso geen BR-drive)
En hoe zit het met een ISO-bestand bij beide systemen. Kun je die gewoon resumen en navigeren?
En tot slot. Het inbouwen van een HDD, is dat zelf te doen? En dan vooral het installeren. Schrok namelijk van de prijs bij HDSuppplies. €160,-, terwijl die ergens anders €120,- kost (paar maanden terug zelfs maar €60,-

Btw, mijn voornaamste reden/gebruik zal zijn het direct dl'e via NZB's. Is het dan nog gerechtvaardigd om zo'n systeem hiervoor aan te schaffen?
[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-12-2011 20:49 ]
Kan jij ook netwerkschijven benaderen zonder Samba-server of NFS-server?pimpimmers schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:07:
[...]
Ja kan gewoon, er zijn op dit moment 68 apps ik heb er nu 66 geïnstalleerd zonder HDD of usb stick.
Volgens mij heb je NMT-Apps nodig en deze installeer je op een usb-stick of HDD.
[ Voor 6% gewijzigd door steven2 op 27-12-2011 22:48 ]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Dit zou wel naatje zijn dan moet ik ook nog een schijf kopensteven2 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:47:
[...]
Kan jij ook netwerkschijven benaderen zonder Samba-server of NFS-server?
Volgens mij heb je NMT-Apps nodig en deze installeer je op een usb-stick of HDD.
Of een USB stick. Dat is het geld toch niet?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Verwijderd
Is dat niet om de interne schijf in de popcorn te kunnen bereiken?steven2 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:47:
[...]
Kan jij ook netwerkschijven benaderen zonder Samba-server of NFS-server?
Ik heb wel de apps geinstalleerd maar geen van alle actief draaien.
Toch is het geen enkel probleem om via de network browser naar mijn NAS te bladeren.
De services voor Samba en NFS zijn inderdaad om de PCH op het netwerk bereikbaar te maken voor andere apparaten. Om een NAS of PC te benaderen vanaf de PCH heb je niets nodig.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:15:
[...]
Is dat niet om de interne schijf in de popcorn te kunnen bereiken?
Ik heb wel de apps geinstalleerd maar geen van alle actief draaien.
Toch is het geen enkel probleem om via de network browser naar mijn NAS te bladeren.
Ik zei als ik alles bekeken heb, dat heb ik dus nog nietOperations schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:43:
[...]
Welke 10 gebruik je? Daar ben ik dan wel benieuwd naaris er geen top10 bekend? Heb beetje gegoogled maar kom geen top zoveel tegen.
De harmony software heeft nog geen C-300, dus heb maar de A-300 geselecteerd zijn die afstandsbedieningen gelijk?
Ik ben van de C200 naar de C300 gegaan...
@ OPERATIONS en wellicht anderen:
C200 controlls = exact hetzelfde aan de C300 (heb mijn Harmony 900 niet hoeven aan te passen).
-----
C300 icm 40GB SSD voor Apps etc.
Share's via NAS voor media.
567 films atm via NMJ... YAMJ werkte simpelweg niet ivm geen HTML Support, dus mocht je dat een harde eis vinden: -> go for the C200!!!
NMJ vindt ik op zicht prima... werkt lekker vlot... alleen heb ik het nog niet voor elkaar kunnen krijgen films op de juiste volgorde te krijgen... (lees: Harry Potter begint bv. met de laatste... Ocean's 11-13-12... Lord of the Rings 1-3-2). Dus hij pakt volgorde van de TITEL in AFLABETISCHE volgorde...
Bij YAMJ pakte die mijn gebruikte benamingen wel.
Namen had ik als voorbeeld:
Harry Potter [1] [jaartal] [SET Naam-1] Naam van betreffend deel.mkv
Wat NMJ ook niet pakte:
Harry Potter Naam van betreffend deel [jaartal] [SET Naam-1].mkv
Mocht iemand meer ervaring hebben met NMJ hoor ik het graag hoe ik dit euveltje kan verhelpen... is opzich geen ramp, maar netjes is anders
.
1e ervaringen met de PCH C-300 tov. de C-200...
Praktisch:
- Interface voelt(is) vlotter aan
- Tot nu toe geen "vastlopers" gehad (C200 liep soms vast, of het duurde enorm lang bij opvragen netwerk share)
Optisch:
- Interface wat moderner
- Info tekst bij afspeler ziet er serieuzer uit. (Grijstinten en hoekig ipv blauw en rond)
NMJ:
- Werkt vlot
- Kent GEEN Set's zoals YAMJ dat kent*.
* Dus Harry Potter zijn 8 losse films in NMJ, ipv 1 map met daaronder de films!
- Moeite met correcte volgorde film series bv.: 1e Ocean's 11 / 2e Ocean's 13 / 3e Ocean's 12 (Eleven/Thirteen/Twelve = Alfabetische volgorde) ** Wellicht dat dit met de benaming op te lossen valt?! **
YAMJ LET OP!!!:
- Werkt, in ieder geval op huidige firmware, NIET!! Dit ivm GEEN ondersteuning van HTML Based spul... ENKEL FLASH based!
@ OPERATIONS en wellicht anderen:
C200 controlls = exact hetzelfde aan de C300 (heb mijn Harmony 900 niet hoeven aan te passen).
-----
C300 icm 40GB SSD voor Apps etc.
Share's via NAS voor media.
567 films atm via NMJ... YAMJ werkte simpelweg niet ivm geen HTML Support, dus mocht je dat een harde eis vinden: -> go for the C200!!!
NMJ vindt ik op zicht prima... werkt lekker vlot... alleen heb ik het nog niet voor elkaar kunnen krijgen films op de juiste volgorde te krijgen... (lees: Harry Potter begint bv. met de laatste... Ocean's 11-13-12... Lord of the Rings 1-3-2). Dus hij pakt volgorde van de TITEL in AFLABETISCHE volgorde...
Bij YAMJ pakte die mijn gebruikte benamingen wel.
Namen had ik als voorbeeld:
Harry Potter [1] [jaartal] [SET Naam-1] Naam van betreffend deel.mkv
Wat NMJ ook niet pakte:
Harry Potter Naam van betreffend deel [jaartal] [SET Naam-1].mkv
Mocht iemand meer ervaring hebben met NMJ hoor ik het graag hoe ik dit euveltje kan verhelpen... is opzich geen ramp, maar netjes is anders
1e ervaringen met de PCH C-300 tov. de C-200...
Praktisch:
- Interface voelt(is) vlotter aan
- Tot nu toe geen "vastlopers" gehad (C200 liep soms vast, of het duurde enorm lang bij opvragen netwerk share)
Optisch:
- Interface wat moderner
- Info tekst bij afspeler ziet er serieuzer uit. (Grijstinten en hoekig ipv blauw en rond)
NMJ:
- Werkt vlot
- Kent GEEN Set's zoals YAMJ dat kent*.
- Moeite met correcte volgorde film series bv.: 1e Ocean's 11 / 2e Ocean's 13 / 3e Ocean's 12 (Eleven/Thirteen/Twelve = Alfabetische volgorde) ** Wellicht dat dit met de benaming op te lossen valt?! **
YAMJ LET OP!!!:
- Werkt, in ieder geval op huidige firmware, NIET!! Dit ivm GEEN ondersteuning van HTML Based spul... ENKEL FLASH based!
[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 29-12-2011 04:43 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat laatste is toch bekend? YAMJ werkt alleen nog maar met flash skins zoals Eversion. Die overigens meer dan prima werkt.
Mmmmm niet bij elke film heb ik geluid, dat probleem doet zich voor bij 8GB HD films. Dat zou toch wel moeten? Al het geluid staat op passthrough toch speelt mijn Z-680 setje niet alles af bij een aantal films krijg ik "no input" op de Z-5500 pod.
Info bij de film levert WMAPRO en VC1 op.
Iemand enig idee?
De enige films die het doen zijn de gene met DTS lukt het wel.
AVI met SRT en dus gewoon stereo audio doen het wel. De films die het niet doen, doen het op een HTPC met mediaportal wel. Dus ligt niet aan de film denk ik.
* wma pro op downmix zetten lost dit op.
Info bij de film levert WMAPRO en VC1 op.
Iemand enig idee?
De enige films die het doen zijn de gene met DTS lukt het wel.
AVI met SRT en dus gewoon stereo audio doen het wel. De films die het niet doen, doen het op een HTPC met mediaportal wel. Dus ligt niet aan de film denk ik.
* wma pro op downmix zetten lost dit op.
[ Voor 140% gewijzigd door Operations op 29-12-2011 21:42 ]
nadeeltje van de c-300 vind ik toch wel dat de AB zo poepie traag reageert. maar goed daar kom ik wel overheen als de rest goed werkt
Kan de Z-680 WMA-Pro decoderen??
Nee, dan heb je inderdaad geen geluid.
Ja, welke versie dan? Vaak worden alleen bepaalde versies ondersteunt
Ik neem aan dat om WMVHD versie gaat. Deze zijn eigenlijk voor XBox360 gebruikers bedoelt. Er zijn vast ook wel andere versies te vinden (MKV)
Ik neem aan dat om WMVHD versie gaat. Deze zijn eigenlijk voor XBox360 gebruikers bedoelt. Er zijn vast ook wel andere versies te vinden (MKV)
[ Voor 33% gewijzigd door Athome op 29-12-2011 18:46 ]
waarschijnlijk niet, maar wat ik al zei wma pro op down mix en het werkt wel.Athome schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:44:
Kan de Z-680 WMA-Pro decoderen??
misschien is het wel het verkeerde formaat inderdaad, dat maakte voor de HTPC nooit uit. Zal er voortaan op letten.
is het trouwens niet mogelijk om radio538 / veronica / 100% NL te luisteren? ik kom via de apps alleen maar shoutcast tegen wat het meest in de buurt komt (en daar vind ik geen 538). maar kan ik niet gewoon ergens live streams opvoeren?
Muziek afspelen werkt opzich prima, alleen als ik in de mp3 lijst sta en ik zeg NEXT dan krijg ik rechtsboven wel het teken van NEXT maar hij gaat niet naar het volgende nummer. Hoe moet dat dan precies? Ik dacht dat je heel goed op het kleine schermpie ff snel dor je nummers heen kon zonder TV. Heb ik dat mis?
Hebben jullie overigens ook dat de filmnamen e.d. niet helemaal op het ingebouwde LCD schermpie passen? Ik had wel verwacht dat hij dit wat zou downsizen.
[ Voor 30% gewijzigd door Operations op 29-12-2011 21:40 ]
Dat is niet heel raar. Bij downmix heeft de PCH het werk al gedaan en hoeft de Z-680 het geluid alleen nog te versterkenOperations schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:49:
[...]
maar wat ik al zei wma pro op down mix en het werkt wel.
Bij je HTPC voer je waarschijnlijk altijd een downmix uit voor alle audio of via software als AC3-filter alleen voor WMA-pro
[ Voor 17% gewijzigd door Athome op 29-12-2011 19:50 ]
Nette post maar 1 kleine correctie. NMJ kent geen set's voor films zo lijkt het.Thalaron schreef op donderdag 29 december 2011 @ 04:37:
- NMJ Kent GEEN Set's zoals YAMJ dat kent*.
Voor serie's werkt dit wel prima. Je kiest dan de serie en er komt een kopje "episodes" bij.
Ik doelde op:Donstil schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:28:
[...]
Nette post maar 1 kleine correctie. NMJ kent geen set's voor films zo lijkt het.
Voor serie's werkt dit wel prima. Je kiest dan de serie en er komt een kopje "episodes" bij.
YAMJ: "Serie" -> "Seizoen" -> "Episodes"
NMJ: "Seizoenen" -> "Episodes"
In NMJ werkt het dus ook, maar zeker als je meer series hebt die lang lopen wordt het wat onoverzichtelijk. (Two and a Half Men bv. al 10 seizoen boxen in NMJ...)
Maar ik doe Series wel gewoon als lijst, die verversen me toch iets te snel om steeds te updaten!
Ja.. YAMJ Eversion werkt via USB/Intern via de C300 volgens mij wel. Shares wilt die niet, dan geeft hij aan dat hij op de C300 moet zijn. Wellicht dat YAMJ Eversion via PC wel werkt... Ik heb echter een MAC... via TOMY kreeg ik allemaal vage errors (kan aan mijzelf/instellingen liggen OFC).MrFl0ppY schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:45:
Dat laatste is toch bekend? YAMJ werkt alleen nog maar met flash skins zoals Eversion. Die overigens meer dan prima werkt.
Eversion zal vast en zeker te regelen zijn... maar gezien ik NMJ zo goed als draaiend heb zoals ik dat wil vind ik het voorlopig wel goed zo... Grootste punt zal denk ik zijn dat ik geen Windows bak heb. En enige wat ik niet werkend krijg is Sets voor films omdat dat er simpelweg nog niet is. Alleen de juiste volgorde van films (1-2-3-etc. ipv 1-3-2-etc.) zou ik ook al prima vinden maar dat pakt NMJ ook niet.
En als ik een nieuwe film heb en enkel "Update" via mijn C300 hoef te doen en 2 min. later klaar is... tov. Computen aanzetten (als die al uit zou staan..) en YAMJ (TOMY) helemaal moet laten draaien = minder handig/snel.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ooh zo. Ja je krijgt de album hoezen van de seizoenen appart idd. Daar onder hangen dan de episodes.
Ik moet nog eens aan Mad Men begonnen en daar heb ik nu dus 4 album hoezen van. Opzich prima maar met meer lang lopende series (Ik bewaar er niets op verder, alles verwijder ik na het kijken) wordt het wat onoverzichtelijk dat klopt.
Ik moet nog eens aan Mad Men begonnen en daar heb ik nu dus 4 album hoezen van. Opzich prima maar met meer lang lopende series (Ik bewaar er niets op verder, alles verwijder ik na het kijken) wordt het wat onoverzichtelijk dat klopt.
Daarom. Maar ik bewaar graag series die nog lopen en welke ik goed vind wanneer ze af zijn bewaar ik ze... zijn er niet heel veel... maar 2 series met 8 seizoenen zijn al 16... you get the point.
Ben nu op mijn Windows partitie (lang leve bootcamp) bezig met YAMJ Eversion ... Als het gewoon werkt is dat altijd goed... maar moet nog even kijken of de voordelen opwegen tegen de nadelen in mijn geval...
Voordeel NMJ is makkelijker up to date houden (totdat TOMY met nieuwe skin overweg kan gaan dan)
Voordeel YAMJ zou zijn het gemak van Setboxen en betere detectie van films (YAMJ altijd alles perfect... NMJ hier en daar tweaks nodig)
Edit:
Ik hou het voorlopig maar op NMJ voor de PCH C300... Mij teveel gedoe op dit moment. Wacht wel tot er een TOMY versie komt waarmee het weer kan. Tot die tijd: Mocht iemand weten hoe je Film"sets" op volgorde van release ipv alfa-volgorde kan krijgen hoor ik het graag!
Ben nu op mijn Windows partitie (lang leve bootcamp) bezig met YAMJ Eversion ... Als het gewoon werkt is dat altijd goed... maar moet nog even kijken of de voordelen opwegen tegen de nadelen in mijn geval...
Voordeel NMJ is makkelijker up to date houden (totdat TOMY met nieuwe skin overweg kan gaan dan)
Voordeel YAMJ zou zijn het gemak van Setboxen en betere detectie van films (YAMJ altijd alles perfect... NMJ hier en daar tweaks nodig)
Edit:
Ik hou het voorlopig maar op NMJ voor de PCH C300... Mij teveel gedoe op dit moment. Wacht wel tot er een TOMY versie komt waarmee het weer kan. Tot die tijd: Mocht iemand weten hoe je Film"sets" op volgorde van release ipv alfa-volgorde kan krijgen hoor ik het graag!
[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 30-12-2011 03:37 . Reden: Zie tekst ]
Skins die van YAMJ gebruik maken kun je vinden op Omertron's (Ontwikkelaar YAMJ) site, MediaPlayerSite. SabishGT ontdekte ik via een post op het NMT forum (Erg fijne skin - bevat tevens een installatie van YAMJ, dus je hoeft alleen maar de map met videomateriaal aan te wijzen en klaar ben je).Donstil schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:21:
[...]
Heb je daar meer info over toevallig? Waar kan ik die skins vandaan halen?
Ik wil daar wel even mee gaan stoeien, de standaard skin is idd niet echt fraai.
Eversion is een apart verhaal, dit is namelijk de eerste flash skin die YAMJ gebruikt voor scraping. Configuratie is wel even wennen, instellingen worden namelijk op een andere manier doorgevoerd, maar met een beetje lezen op DentedBoxes.com is er wel uit te komen (Deze jukebox gebruik ik nu een half jaar met veel plezier)
Thnx voor de info, ik ga me een inlezen dit weekend.
Voor zover ik nu had begrepen werkt het nog niet op de c-300
Voor zover ik nu had begrepen werkt het nog niet op de c-300
Kan iemand heel even mijn laatste post toelichten aub?
Voordat ik dalijk een miskoop bega...
Voordat ik dalijk een miskoop bega...
Ik zou voor de A300 kiezen, goedkoper en het doet wat jij het belangrijkste vindt. Extra schijven koppelen is helemaal geen probleem. Zowel via USB of anders via een NAS op het netwerk is dat zo gepiept. De blu-ray licentie is belangrijk voor originele films. Die zul je toch niet krijgen wanneer je ze download dus ik verwacht daar geen problemen mee. Inbouwen en installeren is super simpel, meer dan een schroevendraaier heb je niet nodig.NeutraleTeun schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:48:
Oké, dus de C-200 valt af. Blijft alleen nog over, waarom de C-300 tov de A-300.
En tot slot. Het inbouwen van een HDD, is dat zelf te doen? En dan vooral het installeren. Schrok namelijk van de prijs bij HDSuppplies. €160,-, terwijl die ergens anders €120,- kost (paar maanden terug zelfs maar €60,-)
ISO bestanden kun je inderdaad gewoon stopzetten en resumen. Er is al volledige ondersteuning voor.
Met een Blu-ray licentie wordt bedoeld dat je dan volledige ondersteuning voor Blu-Ray menu hebt. Is er geen Blu-Ray licentie, dan moet je de debetreffende M2TS zelf opzoeken in de Blu-Ray map. Er is ook nog een BD-lite waarbij er geen ondersteuning is voor menu maar de speler zoekt dan zelf de film in de blu-ray map op.
De A-300/C-300 hoort bij de eerste en de V8 bij het laatste type
De A-300/C-300 hoort bij de eerste en de V8 bij het laatste type
Ik heb voor de a-300 gekozen. Heel mooi apparaat en het afspelen van films gaat echt geweldig. Enige probleem wat ik heb is dat de download snelheid erg langzaam is. Ik haal maximaal 1500kbps als ik direct op mijn popcorn hour download via Usenet.
Ik heb een 60mbit internet verbinding dus theoretisch zou de popcorn rond de 7000kbps moeten kunnen halen.
Setup
Popcorn Hour a-300 > Thompson twg870u met een cat5e kabel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren?
Ik heb een 60mbit internet verbinding dus theoretisch zou de popcorn rond de 7000kbps moeten kunnen halen.
Setup
Popcorn Hour a-300 > Thompson twg870u met een cat5e kabel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren?
Verwijderd
Ik heb een vraag:
Ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer. Mijn oog is gevallen op of de Xtreamer Ultra of de Popcorn A-300, waarbij de laatste mijn voorkeur heeft.
Nou heeft mijn huidige verouderde Xtreamer passieve koeling waardoor deze totaal geen geluid maakt. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de A-300 niet beschikt over passieve koeling als je er een HD in stopt. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Ben op zoek naar een nieuwe mediaplayer. Mijn oog is gevallen op of de Xtreamer Ultra of de Popcorn A-300, waarbij de laatste mijn voorkeur heeft.
Nou heeft mijn huidige verouderde Xtreamer passieve koeling waardoor deze totaal geen geluid maakt. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de A-300 niet beschikt over passieve koeling als je er een HD in stopt. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Mijn definitie van passieve koeling is geen draaiende onderdelen.
Een leeg A-300 is dus stil en koel. Zodra je er een HDD in stopt, wordt hij en warmer en is minder stil.
Maar dit lijkt mij logisch, dus waarschijnlijk snap ik de vraag niet.
Of bedoel je dat de opening voor de HDD zorgt voor de koeling?
Een leeg A-300 is dus stil en koel. Zodra je er een HDD in stopt, wordt hij en warmer en is minder stil.
Maar dit lijkt mij logisch, dus waarschijnlijk snap ik de vraag niet.
Of bedoel je dat de opening voor de HDD zorgt voor de koeling?
[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 31-12-2011 12:10 ]
Verwijderd
Mijn kennis gaat niet zo ver, maar mijn oude Xtreamer had een ventilator die best wat lawaai maakte. Toen ik aan beide kanten de sidewinder er op had gezet, kon die ventilator voor de harde schijf die er in zat uit. Ik dacht dat dat passieve cooling was.
Inderdaad, die Sidewinder Cooler maakt gebruik van koelribben, dat is dus inderdaad passieve koeling.
De A-300 heeft geen fans, dus is ook passief.
Zelfs met HDD blijft hij passief, maar gaat wel meer geluid en warmte produceren.
AFAMyKnowledgeGoes.
De A-300 heeft geen fans, dus is ook passief.
Zelfs met HDD blijft hij passief, maar gaat wel meer geluid en warmte produceren.
AFAMyKnowledgeGoes.
[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 31-12-2011 15:21 ]
Verwijderd
Kunnen jullie misschien aangeven hoeveel tijd het in beslag neemt als je een dvd formaat film (5gb) op deze mediaspeler (zelf zou ik voor de A-300 gaan) zou uitpakken?
Ik ben benieuwd naar de transferspeeds van films vanaf een gigabit netwerk. Kan een eminent 7080 van iemand overnemen, maar vind de speeds op het netwerk gewoon zwaar tegenvallen. Mijn ps3 doet 37/45 mb/sec op mijn netwerk. Maar vind mediaspeler toch handiger.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Wij hebben hier sinds gisteren een Popcorn hour A-300 (hardwarematig de zelfde als de c-300) maar zitten met 1 gigantisch probleem.
.mkv files spelen niet goed af.
Het geluid (DTS en Dolby) samen met de ondertiteling gaat gewoon goed, echter refreshed het beeld maar eens in de 5 seconden.
Blu-ray iso en Video_ts is geen probleem.
foto's en muziek doen het ook perfect.
.mkv zijn goed, want op de a-110 en op de pc doen ze het wel netjes.
Andere kabel, andere firmware en andere monitor al geprobeerd, maakt geen verschil.
Streamen via de PC over lan geeft het zelfde probleem.
A-300 is aangesloten via HDMI, er zit een 640GB WD-black in via SATA.
Verder zit hij via een 1Gbit lan aangesloten.
wie o wie kan ons uit de brand helpen en deze donkere dagen voor ons vullen met wat .mkv video´s?
Het geluid (DTS en Dolby) samen met de ondertiteling gaat gewoon goed, echter refreshed het beeld maar eens in de 5 seconden.
Andere kabel, andere firmware en andere monitor al geprobeerd, maakt geen verschil.
wie o wie kan ons uit de brand helpen en deze donkere dagen voor ons vullen met wat .mkv video´s?
Heb je wel de laatste firmware er op staan?
Want ik heb zowel de A-300 als de C-300 en beide spelen MKV's zonder problemen.
Firmware van Oktober en de firmware van December geprobeerd (van december is de nieuwste) en beide geven dit probleem.rally schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:44:
Heb je wel de laatste firmware er op staan?
versie: 05-01-111125-23-POP-421-000
Dus begrijp ik het goed dat je dus circa 5 seconden een bevroren beeld hebt (op de ondetiteling na) en daarna weer een nieuw beeld en dan weer circa 5 seconden bevroren etc?paulvanelten schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:16:
Wij hebben hier sinds gisteren een Popcorn hour A-300 (hardwarematig de zelfde als de c-300) maar zitten met 1 gigantisch probleem.
Als dat inderdaad een juiste omschrijving is en je hebt het op verschillende beeldschermen geconstateerd en DVD, Divx/Xvid etc gaan wel goed, dan lijkt het mij een defect in de H.264 decodering (I/B-frame en dat soort dingen) en dat moet haast de hardware wel zijn, vermoedelijk in de Sigma chip zelf of de aansturing ervan. Terugbrengen/-sturen dat ding voor een nieuwe.
Dat heb je goed begrepenarsimo schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:09:
[...]
Dus begrijp ik het goed dat je dus circa 5 seconden een bevroren beeld hebt (op de ondetiteling na) en daarna weer een nieuw beeld en dan weer circa 5 seconden bevroren etc?
Als dat inderdaad een juiste omschrijving is en je hebt het op verschillende beeldschermen geconstateerd en DVD, Divx/Xvid etc gaan wel goed, dan lijkt het mij een defect in de H.264 decodering (I/B-frame en dat soort dingen) en dat moet haast de hardware wel zijn, vermoedelijk in de Sigma chip zelf of de aansturing ervan. Terugbrengen/-sturen dat ding voor een nieuwe.
Wij waren ook al bang dat dat het probleem was.
Morgen maar eens terug gaan om hem om te wisselen.
paulvanelten schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:16:
Je zit hier in het C-300 topic hè. Niet het A-300 topic.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:21:
Ik heb een vraag:
Werkt waarschijnlijk hetzelfde als de C200... op enter drukken is 1 nummer in de afspeel lijst, dus er bestaat geen next. Op play (>) drukken zorgt ervoor dat de hele map in de afspeel lijst staat, dus dan werkt next wel.Operations schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:49:
[...]
Muziek afspelen werkt opzich prima, alleen als ik in de mp3 lijst sta en ik zeg NEXT dan krijg ik rechtsboven wel het teken van NEXT maar hij gaat niet naar het volgende nummer. Hoe moet dat dan precies? Ik dacht dat je heel goed op het kleine schermpie ff snel dor je nummers heen kon zonder TV. Heb ik dat mis?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verwijderd
Donstil
Aangezien de A-300 erg nieuw is, is hier nog geen topic van zover ik heb kunnen vinden.
De spelers verschillen op veel punten niet van elkaar, dus zullen onze vragen in dit topic vast ook goed beantwoord kunnen worden.
Aangezien de A-300 erg nieuw is, is hier nog geen topic van zover ik heb kunnen vinden.
De spelers verschillen op veel punten niet van elkaar, dus zullen onze vragen in dit topic vast ook goed beantwoord kunnen worden.
Maar het maakt het C-300 topic er niet overzichtelijker op.Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:44:
Donstil
De A-300 is er langer dan de C-300 dus er is al gelegenheid genoeg geweest om hier een topic voor aan te maken.
Ook jij zou dit bv kunnen doen.
Verwijderd
Ok dat is duidelijk.
Weet jij dan misschien hoeveel tijd het in beslag neemt als je een dvd formaat film (5gb) rechtstreeks op een interne harde schijf op de C-300 uit zou uitpakken? Ik zit er zwaar aan te denken een popcornhour te kopen maar als dit 1 uur in beslag neemt ga ik toch weer twijfelen.
Alvast bedankt voor het beantwoorden!
Weet jij dan misschien hoeveel tijd het in beslag neemt als je een dvd formaat film (5gb) rechtstreeks op een interne harde schijf op de C-300 uit zou uitpakken? Ik zit er zwaar aan te denken een popcornhour te kopen maar als dit 1 uur in beslag neemt ga ik toch weer twijfelen.
Alvast bedankt voor het beantwoorden!
Ik heb pas de popcornhour c300 en heb geen ervaring met mediaspeler, ik hoop dat iemand mij kan helpen om 'uitzending gemist' op de c300 te installeren. Ik krijg op http://www.gemistvoornmt.nl een groen checkmark dit betekent dat alles goed zou moeten werken.
Op de c300 heb ik het een en ander geprobeerd zonder resultaat. In de handleiding van de c-200 staat bij websevices een url waar je http://www.gemistvoornmt.nl in kan vullen. Waar moet ik het adres in de C-300 invullen.
Op de c300 heb ik het een en ander geprobeerd zonder resultaat. In de handleiding van de c-200 staat bij websevices een url waar je http://www.gemistvoornmt.nl in kan vullen. Waar moet ik het adres in de C-300 invullen.
Ik ben bang dat dat op de C-300 niet meer werkt (zeker weten doe ik het niet, ik heb er nog geen een). Het zit op de C-200 niet in het configuratie menu, maar in de html user interface. En die is er niet meer.
Dat is jammer. Ik had het graag in werking gezien. Misschien kun je mij met het volgende helpen, ik heb Myihome op de PC geïnstalleerd maar ik zie het na de update het programma niet meer in de mediaplayer. Hoe krijg ik dat weer te zien?
Ook myihome werkt niet met de Popcorn Hour C-300. Je kan het beste 'gewoon' je mappen op de juiste manieren delen, dan heb je ook geen limitaties met bestanden die niet gestreamd kunnen worden (zoals isos met myihome).
Ik ga voor een Samsung EcoGreen F4 2TB.
Had eerst problemen ivm de 4k-sectors, maar is middels een firmware verholpen?
Hoe kan ik het beste te werk gaan.
HDD aan me pc hangen, daar formateren als NTFS, (kan ik dan ook meteen mijn data er naar toe schrijven? Zo ja, in wat voor een map? Want, als ik de schijf gewoon in NMT formateer dan wordt de schijf verdeeld in 4 mappen)
Is er voor jullie ook een bepaalde voorkeur voor de locatie van de apps?
Gewoon op de schijf, of op een stick.
HDD aan me pc hangen, daar formateren als NTFS, (kan ik dan ook meteen mijn data er naar toe schrijven? Zo ja, in wat voor een map? Want, als ik de schijf gewoon in NMT formateer dan wordt de schijf verdeeld in 4 mappen)
Deze dienen op een stick geinstalleerd te worden, want de APPS hebben EXT3-linux partitie nodig.NeutraleTeun schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:28:
Ik ga voor een Samsung EcoGreen F4 2TB.
Ik heb eerst ook gewerkt met een stick van 16GB, maar dit ging niet lekker met het downloaden via NZBget.
Mijn opzet was om files op te halen en dan uit te pakken naar mijn NAS Ik haalde maar 1 MB/s, terwijl ik via een HDD ruimt 5MB/s haal
Dus een WD Scorpio blue 500MB HDD geplaatst en nu haal ik weer lekker de 5MB/s
Af en toe krijg ik heel even zwart beeld op mijn 50 inch panasonic plasma tijdens een HD film. Rechtboven krijg ik dan weer even HDMI 1 en 1080i te zien, lijkt dus alsof heel even de aansturen richting de tv weg valt. Is dit een bekend fenomeen?
Ik heb dat ook welleens, echter niet TIJDENS het kijken van een film maar tussen het omschakelen van interface naar film toe. Heb je dit vaker? Of enkel tijdens het afspelen van media? Anders een keer de HDMI kabel er een keer uit en indoen (zowel TV zijde alswel PCH zijde).
Als het zich voor blijft doen HDMI kabel wellicht vervangen. Als dat het niet is denk ik dat er iets mis is met je PCH. TIJDENS weergave lijkt me dit immers niet echt de bedoeling..
Als het zich voor blijft doen HDMI kabel wellicht vervangen. Als dat het niet is denk ik dat er iets mis is met je PCH. TIJDENS weergave lijkt me dit immers niet echt de bedoeling..
HDMI kabel lijkt mij niet defect, heeft het immers altijd prima gedaan op de HTPC. Even los halen kan ik wel even doen, ben benieuwd!Thalaron schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:24:
Ik heb dat ook welleens, echter niet TIJDENS het kijken van een film maar tussen het omschakelen van interface naar film toe. Heb je dit vaker? Of enkel tijdens het afspelen van media? Anders een keer de HDMI kabel er een keer uit en indoen (zowel TV zijde alswel PCH zijde).
Verwijderd
Het wegvallen van de aansturing heb ik alleen bij de originele firmware gezien.
Na de update van de firmware, met werkende lcd scherm, is dit niet meer voorgekomen.
Na de update van de firmware, met werkende lcd scherm, is dit niet meer voorgekomen.
De update is het eerste wat ik gedaan heb.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:19:
Het wegvallen van de aansturing heb ik alleen bij de originele firmware gezien.
Hoe vaak ik wel HDMI kabels defect heb zien gaan, terwijl ze altijd gewerkt hebbenOperations schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:07:
[...]
HDMI kabel lijkt mij niet defect, heeft het immers altijd prima gedaan op de HTPC. Even los halen kan ik wel even doen, ben benieuwd!

Ik heb dit probleem ook. Vaak na hèt ontwaken vanuit de screensaver.
(Die moet ik nog steeds uitzetten).
De pch ff uit en aan zetten lost het probleem wel op. Is dus waarschijnlijk wel softwarematig als meerdere het hebben.
(Die moet ik nog steeds uitzetten).
De pch ff uit en aan zetten lost het probleem wel op. Is dus waarschijnlijk wel softwarematig als meerdere het hebben.
Waar blijft de uitgebreide review?
[ Voor 17% gewijzigd door Bartype op 07-01-2012 20:27 ]
Verwijderd
Is er al iemand die een film in 3D gestreamd heeft met de A of C 300 popcorn?
Ik heb een asrock ion 330 die trekt het niet, wel blu ray streamen,met ps3 mediaserver kan ik ook geen 3D streamen vanaf men nas.
Ik heb een asrock ion 330 die trekt het niet, wel blu ray streamen,met ps3 mediaserver kan ik ook geen 3D streamen vanaf men nas.
Ik heb al regelmatig 3D SBS films gestreamed en dat gaat gewoon prima.
Bitrate zou trouwens niet hoger moeten zijn dan een normale full HD film, dus dat zou zeker niet de bottlneck moeten zijn.
Bitrate zou trouwens niet hoger moeten zijn dan een normale full HD film, dus dat zou zeker niet de bottlneck moeten zijn.