Frans, ik las dat je je enige tijd geleden aan het oriënteren was voor een receiver bij je Dali Zensor 7 speakers.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt en wat je van het resultaat vindt. Ik sta momenteel namelijk voor dezelfde keuze. Mijn oog is gevallen de Dali Zensor 5 (i.c.m. Zensor 1 en vocal, etc.) maar ik weet nog niet welke receiver ik erbij moet aanschaffen. Ik zit ook te twijfelen tussen de NAD T748, Denon 2113 (of Yamaha V673/771). Ik heb de Dali Zensor 5 al beluisterd bij een speciaalzaak met de 2113, en dat klonk goed. Toen ik echter dezelfde speakers beluisterde met een stereo versterker, leken de Dali's wel 10x beter.Na erug lang wachten zijn ze binnen!
Een stukkie groter dan de Zensor 5 die ik had beluisterd in de audiozaak. En wat klinken ze toch mooi.
Fijne diepe (misschien ietswat teveel) en mooi hoog. Op laag volume komen beide ook netjes naar boven.
En dat met mijn brakke JVC RX 5052...
Nu lekker een beetje inspelen, wat proberen te fijn tunen, en rustig verder kijken naar een AVR.
it enorm te twijfelen tussen de Denon 2113 en de NAD T748. De denon is €200 goedkoper, heeft een hoop zooi aanboord waar ik nooit gebruik van maak. De NAD staat bekend om echt zuivere weergave en 7x 40Watt vermogen.
De set wordt later uitgebreidt met een vokal en 2 zensors 1.
Frans
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.