Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Frans, ik las dat je je enige tijd geleden aan het oriënteren was voor een receiver bij je Dali Zensor 7 speakers.
Na erug lang wachten zijn ze binnen!
Een stukkie groter dan de Zensor 5 die ik had beluisterd in de audiozaak. En wat klinken ze toch mooi.
Fijne diepe (misschien ietswat teveel) en mooi hoog. Op laag volume komen beide ook netjes naar boven.
En dat met mijn brakke JVC RX 5052...

Nu lekker een beetje inspelen, wat proberen te fijn tunen, en rustig verder kijken naar een AVR.
it enorm te twijfelen tussen de Denon 2113 en de NAD T748. De denon is €200 goedkoper, heeft een hoop zooi aanboord waar ik nooit gebruik van maak. De NAD staat bekend om echt zuivere weergave en 7x 40Watt vermogen.
De set wordt later uitgebreidt met een vokal en 2 zensors 1.
Frans
Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt en wat je van het resultaat vindt. Ik sta momenteel namelijk voor dezelfde keuze. Mijn oog is gevallen de Dali Zensor 5 (i.c.m. Zensor 1 en vocal, etc.) maar ik weet nog niet welke receiver ik erbij moet aanschaffen. Ik zit ook te twijfelen tussen de NAD T748, Denon 2113 (of Yamaha V673/771). Ik heb de Dali Zensor 5 al beluisterd bij een speciaalzaak met de 2113, en dat klonk goed. Toen ik echter dezelfde speakers beluisterde met een stereo versterker, leken de Dali's wel 10x beter.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:29
bas.kb schreef op maandag 14 januari 2013 @ 04:37:
Frans, ik las dat je je enige tijd geleden aan het oriënteren was voor een receiver bij je Dali Zensor 7 speakers.

[...]

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt en wat je van het resultaat vindt. Ik sta momenteel namelijk voor dezelfde keuze. Mijn oog is gevallen de Dali Zensor 5 (i.c.m. Zensor 1 en vocal, etc.) maar ik weet nog niet welke receiver ik erbij moet aanschaffen. Ik zit ook te twijfelen tussen de NAD T748, Denon 2113 (of Yamaha V673/771). Ik heb de Dali Zensor 5 al beluisterd bij een speciaalzaak met de 2113, en dat klonk goed. Toen ik echter dezelfde speakers beluisterde met een stereo versterker, leken de Dali's wel 10x beter.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Ik heb net eind december een nieuwe reciever gekocht en inderdaad een NAD T748. Heb ze één op één vergeleken in een luisterruimte van mijn HiFi-boer op de Zensor 5. Dus de Denon 2313 en de Marantz 5007 en Marantz 6007 naast elkaar.

In vergelijking met de NAD missen zowel Marantz als de Denon diepte in het geluidsbeeld. Bij NAD is de plaatsing van de instrumenten veel beter, klinkt alles niet zo plat, en is er gewoon veel meer onderscheid te maken in de instrumenten. Het laag loopt bij de NAD ook een stuk verder door en is veel gedetailleerder dan op de Marantz/Denon. Daar verlies je gewoon heel veel diepte in de bass en is alles gewoon veel vlakker. Niet slecht maar ook niet bijzonder mooi. Je kunt uit de Dali's heel veel halen, ook nog met een 2x zo dure NAD geprobeerd en dat is weer beter.

Ik zou zeker zelf gaan luisteren maar ik vond de NAD T748 beter dan de Denon 21/23 en de Marantz SR-5007/6007, dus voor die extra euro's zou ik het zeker doen. Je betaald dan voor een stabiel vermogen en een knappe voeding. Gewoon zonder fratsen, 4K upscaling en zogenaamd 130 watt per kanaal waar je toch niets aan hebt >:)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Davidshadow13 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:37:
[...]
Ik heb net eind december een nieuwe reciever gekocht en inderdaad een NAD T748. Heb ze één op één vergeleken in een luisterruimte van mijn HiFi-boer op de Zensor 5. Dus de Denon 2313 en de Marantz 5007 en Marantz 6007 naast elkaar.

In vergelijking met de NAD missen zowel Marantz als de Denon diepte in het geluidsbeeld. Bij NAD is de plaatsing van de instrumenten veel beter, klinkt alles niet zo plat, en is er gewoon veel meer onderscheid te maken in de instrumenten. Het laag loopt bij de NAD ook een stuk verder door en is veel gedetailleerder dan op de Marantz/Denon. Daar verlies je gewoon heel veel diepte in de bass en is alles gewoon veel vlakker. Niet slecht maar ook niet bijzonder mooi. Je kunt uit de Dali's heel veel halen, ook nog met een 2x zo dure NAD geprobeerd en dat is weer beter.

Ik zou zeker zelf gaan luisteren maar ik vond de NAD T748 beter dan de Denon 21/23 en de Marantz SR-5007/6007, dus voor die extra euro's zou ik het zeker doen. Je betaald dan voor een stabiel vermogen en een knappe voeding. Gewoon zonder fratsen, 4K upscaling en zogenaamd 130 watt per kanaal waar je toch niets aan hebt >:)
Ja die NAD T748 spreekt mij ook aan. Die andere versterker die ik gehoord heb was ook een NAD, ik weet alleen niet meer welk type. De muzikale kwaliteiten van de Dali's kwamen daar pas echt tot leven. Als het me alleen daarom zou gaan, was de keuze erg simpel.

Echter hecht ik wel wat waarde aan een aantal andere fratsen. Zo vind ik bijvoorbeeld de tweede zone erg belangrijk, welke ontbreekt bij de NAD. Daarnaast vind ik de netwerk mogelijkheden (DNLA, bedienen met Android app, etc.) een must. Daarom ben ik opzoek naar een Receiver die de features bezit èn het maximale uit de Dali Mentor's kan halen.

Ik zat eraan een denken om een (feature rijke) Receiver aan te schaffen met een Pre-out, zodat ik een eindversterker kan aansluiten. Hieraan zou bijvoorbeeld de Yahama RX-V771 (of 773) voldoen. Deze Receiver heb ik online gezien voor € 400,- maar nog niet kunnen beluisteren (wordt ook erg lastig denk ik). Als ik overigens voor een Receiver plus extra eindversterker zou willen gaan, dan valt Denon 2113 of Yahama RX-V673 al af want die hebben geen Pre-out aansluiting.

Welke eindversterker kan iemand aanbevelen i.c.m. de Yahama RX-V771 om het geluid van de NAD T748 te evenaren? Tweedehands eindversterker zou mogelijk ook OK zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32

FeaR

In GoT we trust

bas.kb schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:34:
[...]
Welke eindversterker kan iemand aanbevelen i.c.m. de Yahama RX-V771 om het geluid van de NAD T748 te evenaren? Tweedehands eindversterker zou mogelijk ook OK zijn.
Alleen vermogen toevoegen wil niet zeggen dat de speakers daar ook beter van gaan spelen. De voorversterker in de receiver moet ook van goede kwaliteit zijn. Dus alleen een eindversterker achter een low-end receiver zetten is niet de mooiste oplossing.

Ik heb zelf behoorlijk wat vermogen achter mijn receiver geklapt om mijn Focals aan te sturen en het verschil was miniem. Wellicht zelfs niet te merken. Volgende stap is dan ook een dedicated pre/pro om meer uit de speakers te halen. En dan gebruik ik al geen hele slechte receiver.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 15-01-2013 07:37 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

FeaR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:35:
[...]
Alleen vermogen toevoegen wil niet zeggen dat de speakers daar ook beter van gaan spelen. De voorversterker in de receiver moet ook van goede kwaliteit zijn. Dus alleen een eindversterker achter een low-end receiver zetten is niet de mooiste oplossing.

Ik heb zelf behoorlijk wat vermogen achter mijn receiver geklapt om mijn Focals aan te sturen en het verschil was miniem. Wellicht zelfs niet te merken. Volgende stap is dan ook een dedicated pre/pro om meer uit de speakers te halen. En dan gebruik ik al geen hele slechte receiver.
OK. Ik kan maar geen keuze maken als het gaat om de receiver. Lastig om concessies te doen op de bovengenoemde features, alsmede de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

bas.kb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:13:
[...]

OK. Ik kan maar geen keuze maken als het gaat om de receiver. Lastig om concessies te doen op de bovengenoemde features, alsmede de geluidskwaliteit.
Waarom geen NAD t748 met Sonos connect? Sonos kan uitgebreid worden tot 32 zones (lijkt mij meer dan genoeg) Dan heb je wel de kwaliteit van de Nad en de streaming mogelijkheden van Sonos. Het enige wat je dan moet doen is de NAD aanzetten met de AB en op de bron zetten van de sonos. Kleine moeite en veel meer luisterplezier

Dit liever dan een mindere versterker die je dan kiest omdat hij toevallig met een app bestuurd kan worden. Maar dat is mijn visie. Wanneer gaan we weer terug naar de tijd waar de klank weer belangrijker is dan al die functies op een surround versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:35:
[...]

Misschien is die Emotiva dan toch een mindere eindversterker dan dat vele beweren...
Ik denk dat wanneer je een eindbak van NAD eraan hangt een t977 dat je echt wel verschil merkt.

Maar die kost ook wel een poepie meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 413389 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:34:
[...]
Misschien is die Emotiva dan toch een mindere eindversterker dan dat vele beweren...
Ik denk dat wanneer je een eindbak van NAD eraan hangt een t977 dat je echt wel verschil merkt.

Maar die kost ook wel een poepie meer natuurlijk.
Dat is helemaal niet het punt van mijn post. Punt is dat alleen vermogen wat het hem niet doet, het is vooral de voorversterking. Meer vermogen lijkt altijd zo zaligmakend, maar dat lost lang niet elk probleem op. Scheelt tevens ook dat mijn speakers behoorlijk makkelijk aan te sturen zijn: puur vermogen is niet echt nodig, stabiel wel aangezien mijn speakers relatief ver dippen (onder de 3 Ohm). Met de BA A25 aangesloten op mijn eindbakken had ik er meer baat bij dan met mijn normale Focals. Heb dan zelf ook het idee dat de gevoeligheid van de BA A25 wat optimistisch is. Dat heeft niets te maken met of de Emotiva goed is of die NAD beter, dat heeft piuur te maken dat alleen vermogen toevoegen lang niet zo veel doet. Zodra ik mijn receiver vervang voor een dedicated pre/pro dan neem ik weer wat stappen vooruit, mijn receiver is nu de bottleneck van de set. En dan betwijfel ik nog of het (het, als in losse voor- en eindversterking) zo veel beter is dan een high-end receiver. Ach, hobby :P

Samengevat: voor - laten we zeggen 700 euro - zou ik eerder al dat geld in een receiver steken dan in een goedkope receiver en een eindversterker voor totaal 700 euro. Sowieso lastig aangezien goedkope modellen veelal geen Pre-Out hebben. Maar goed, dat is mijn mening.

Overigens is dat over dat "pure vermogen" van NAD die aan wordt gehaald ook wat dubbel. Iets als 40 Watt per kanaal op 7 kanalen haalt bijna elke receiver wel. Ik kan best snappen dat bepaalde functies als netwerk en een Android-App doorslaggevens kunnen zijn, in die tijd leven we nu eenmaal.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 15-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap dat de voorversterking net ze belangrijk is voor de klank maar de eindversterking doet ook veel voor het klankbeed. De Nad t748 heeft idd 7x40 echte watts. Voor mijn gevoel heeft hij in de praktijk veel meer en de voorversterker is een stuk beter dan de gemiddelde receiver uit dezelfde price-range.

Goed om te horen dat de Denon 2809 van zichzelf zo slecht nog niet is met grote full range ls.

Daarentegen heeft de T977 van Nad wel wat meer dan de 7x40 echte watt meer op 140 dacht ik:)
Maar ik snap je punt en het was sowieso niet de bedoeling om je emotiva af te kraken of aan te vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 413389 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:40:
Ik snap dat de voorversterking net ze belangrijk is voor de klank maar de eindversterking doet ook veel voor het klankbeed. De Nad t748 heeft idd 7x40 echte watts. Voor mijn gevoel heeft hij in de praktijk veel meer en de voorversterker is een stuk beter dan de gemiddelde receiver uit dezelfde price-range.

Goed om te horen dat de Denon 2809 van zichzelf zo slecht nog niet is met grote full range ls.

Daarentegen heeft de T977 van Nad wel wat meer dan de 7x40 echte watt meer op 140 dacht ik:)
Maar ik snap je punt en het was sowieso niet de bedoeling om je emotiva af te kraken of aan te vallen!
40 Watt lijkt me gewoon heel erg behoudend opgegeven. Wel een mooie eigenschap: aangeven wat er sowieso wordt geleverd en meer is alleen maar meegenomen. Beetje a la een Nissan GTR :P Kan dat zelf altijd wel waarderen, toont een stuk meer van het merk dan creatief meten om zo hoog mogelijke getallen te halen. Maar 7 x 130 Watt klinkt nu eenmaal veel leuker dan 7 x 40.

AVR-2809 is een hele mooie machine, laatste mid-end series die nog in Japan werden gemaakt. Mwah, ik moet zeggen dat ik veel meer van die Emotiva had verwacht, of van het vermogen algemeen. Daarom wil ik anderen ook "behoeden" om dezelfde fout te maken. Zoals ik al wat door laat schemeren twijfel ik een beetje om de XPA's weg te doen en dan gewoon een Denon AVR-4520 te nemen O-) Maar het staat zo vet een paar van die dikke bakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Ik ga nog even rustig nadenken over die NAD T748. Die Dali's klonken zoveel beter op een NAD i.v.m. de Denon 2113. Misschien moet ik die extra features maar opgeven. Ik kan altijd later nog zo'n streaming station met extra zone mogelijkheden aanschaffen.

offtopic:
Fantastisch onderschrift: Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:53:
[...]

40 Watt lijkt me gewoon heel erg behoudend opgegeven. Wel een mooie eigenschap: aangeven wat er sowieso wordt geleverd en meer is alleen maar meegenomen. Beetje a la een Nissan GTR :P Kan dat zelf altijd wel waarderen, toont een stuk meer van het merk dan creatief meten om zo hoog mogelijke getallen te halen. Maar 7 x 130 Watt klinkt nu eenmaal veel leuker dan 7 x 40.

AVR-2809 is een hele mooie machine, laatste mid-end series die nog in Japan werden gemaakt. Mwah, ik moet zeggen dat ik veel meer van die Emotiva had verwacht, of van het vermogen algemeen. Daarom wil ik anderen ook "behoeden" om dezelfde fout te maken. Zoals ik al wat door laat schemeren twijfel ik een beetje om de XPA's weg te doen en dan gewoon een Denon AVR-4520 te nemen O-) Maar het staat zo vet een paar van die dikke bakken :P
Ja die dikke bakken lijken mij ook stoer staan. Ik heb een 4520 geluisterd met monitor audio's en hij was helemaal neutraal afgesteld. Geen audyssey enzo en hij klonk behoorlijk vlak. En wat mij verder opviel was dat ik hem vrij ver moest opendraaien voordat er echt een behoorlijk volume uit kwam. Ik denk dat je voor de 2500 euro eerder naar een arcam avr 400 of een nad t777 of een Anthem mrx 700 kan kijken. Die klinken in mijn ogen een stuk beter. Heb de arcam en anthem kunnen luisteren de t777 niet maar als hij een stap beter is dan de 757 klinkt hij vast en zeker goed.

Om een lang verhaal kort te maken. De 4520 viel voor de prijs tegen. De anthem is de verrassing die heeft een ongelooflijke plaatsing met films in surround en in stereo komt hij ook uit de verf!

sorry dit gaat niet meer over Dali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Recent mijn Dali Mentor 5 bi-wire aangesloten met een degelijke kabel (The Transmission, van Best Wire), wat een verschil! Hiervoor gebruikte ik de standaard speaker kabel van 2-3 euro per meter. Ik viel van m'n stoel van het verschil! Eerder gaf ik al aan dat het me opviel hoe erg de kleine dingen het verschil maken bij deze luidspreker:
- positie (paar cm naar voren/achter/opzij)
- spikes (met/zonder)
- interlinks (1 euro action kabel t.o.v. kabel met prijs van 3 cijfers)
- externe DAC
- en dan nu de bi-wire speakerkabel

Alles is te horen. En zelfs m'n vriendin, die niet weet 'wat er nu weer' veranderd is, hoort het verschil.

Nogmaals, de Mentor serie, ik kan hem iedereen aanbevelen!

(Gebruikt met Denon pma2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 18:37
mad_dog schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:40:
Recent mijn Dali Mentor 5 bi-wire aangesloten met een degelijke kabel (The Transmission, van Best Wire), wat een verschil! Hiervoor gebruikte ik de standaard speaker kabel van 2-3 euro per meter. Ik viel van m'n stoel van het verschil! Eerder gaf ik al aan dat het me opviel hoe erg de kleine dingen het verschil maken bij deze luidspreker:
- positie (paar cm naar voren/achter/opzij)
- spikes (met/zonder)
- interlinks (1 euro action kabel t.o.v. kabel met prijs van 3 cijfers)
- externe DAC
- en dan nu de bi-wire speakerkabel

Alles is te horen. En zelfs m'n vriendin, die niet weet 'wat er nu weer' veranderd is, hoort het verschil.

Nogmaals, de Mentor serie, ik kan hem iedereen aanbevelen!

(Gebruikt met Denon pma2000)
Probeer het eens uit, laat je je vriendin luisteren en zeg je dat je telkens de kabel verwisselt van de oude naar nieuwe. Dat doe je niet en laat haar van de 5 keer beschrijven welke kabel het beste klinkt.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:01
Recent mijn Dali Mentor 5 bi-wire aangesloten met een degelijke kabel (The Transmission, van Best Wire), wat een verschil! Hiervoor gebruikte ik de standaard speaker kabel van 2-3 euro per meter. Ik viel van m'n stoel van het verschil!
Koper is koper. En tenzij je enorme lengtes of enorme vermogens gebruikt, ga je dit echt niet merken met een speakerkabel. Wat wel zou kunnen is dat de goedkope kabel van gewoon uitzonderlijk slechte kwaliteit was (niet geheel koper, breuk in de kabel, etc.).

Dit in tegenstelling tot signaalkabels - deze dragen veel lagere hoeveelheden stroom en zijn daarom ook veel vatbaarder voor de kleinste afwijkingen die vervolgens weer worden versterkt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat ook nog kan is dat de bruggen tussen de terminals van slechte kwaliteit zijn. Maar dan kan je met een paar centimter speakerkabel al goede jumpers maken of beide terminals doorlussen. Bi-wire aansluiten is eigenlijk gelijk aan single-wire met jumpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

Recent mijn Dali Mentor 5 bi-wire aangesloten met een degelijke kabel (The Transmission, van Best Wire), wat een verschil! Hiervoor gebruikte ik de standaard speaker kabel van 2-3 euro per meter. Ik viel van m'n stoel van het verschil!
Wat mij betreft een gevalletje dit: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:53:
NAD is over het algemeen inderdaad vrij behoudend met het vermogen dat ze opgeven. Als ik de reviews van een aantal NAD versterkers eens bekijk, kunnen ze vaak wel 2x meer leveren dan opgegeven is. En volgens mij levert meer vermogen toch niet persé een mooier geluid op. Misschien wel luider, maar dat doet me niet zoveel - mijn oren kunnen zoveel toch niet aan.
bas.kb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:32:
Ik ga nog even rustig nadenken over die NAD T748. Die Dali's klonken zoveel beter op een NAD i.v.m. de Denon 2113. Misschien moet ik die extra features maar opgeven. Ik kan altijd later nog zo'n streaming station met extra zone mogelijkheden aanschaffen.
Als je het op de NAD mooier vond klinken, zou ik daar gewoon voor gaan. Uiteindelijk draait het er toch om wat jij mooi vind klinken. All-in-one klinkt makkelijk en aantrekkelijk, maar uiteindelijk is dat ook gewoon een compromis.

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 17-01-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

henkie196 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:14:
Als je het op de NAD mooier vond klinken, zou ik daar gewoon voor gaan. Uiteindelijk draait het er toch om wat jij mooi vind klinken. All-in-one klinkt makkelijk en aantrekkelijk, maar uiteindelijk is dat ook gewoon een compromis.
Na een tijdje wikken en wegen, heb ik voor de NAD 748 gekozen i.c.m. de Dali Zensor 5, Dali Zensor 1 en Vocal. De sub ontbreekt nog.

Uiteindelijk heeft de klank van de NAD toch gewonnen van de feature loaded Yamaha. Hopelijk krijg ik het geheel binnen voor het weekend!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bas.kb schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:13:
[...]

Na een tijdje wikken en wegen, heb ik voor de NAD 748 gekozen i.c.m. de Dali Zensor 5, Dali Zensor 1 en Vocal. De sub ontbreekt nog.

Uiteindelijk heeft de klank van de NAD toch gewonnen van de feature loaded Yamaha. Hopelijk krijg ik het geheel binnen voor het weekend!! :9
Goede klankmatige keuze gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 12:57
Heb gister mijn Concept 2's ingeruild voor een set Zensor 5's. Een vooruitgang! Echter twijfel ik om toch ook de Ikon 5 Mark 2 uit te proberen, ik mis wat laag, en de ikon serie heeft het wat betere units. Wat ik momenteel aan de zensor's waardeer is het heldere midden, het schelle wat de concept's hadden is verdwenen! Voor het geld zijn de zensor's geweldige speakers, echter voor 500 meer heb ik de ikon. Iemand ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

bas.kb schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:13:
[...]Na een tijdje wikken en wegen, heb ik voor de NAD 748 gekozen i.c.m. de Dali Zensor 5, Dali Zensor 1 en Vocal. De sub ontbreekt nog.

Ik heb ze binnen en het klinkt werkelijk fan-tas-tisch!!! Zo kraak helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Mooie set hé. Ik heb ze ook maar dan met een Denon receiver.

Ga je je nu orienteren op een sub? Die moet ik er namelijk ook nog bij hebben. Ik twijfel erg om de Dali Sub e-12F te kopen of een sub van een ander merk.

Iemand nog tips waar ik op moet letten in combinatie met de Zensor set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Ik woon in een apartementen complex en ben bang dat de bass van een sub doordreunt en ik daarmee de buren frustreer. Daarom doe ik het voorlopig zonder, hoewel ik met films en wat donkere muziek de lage tonen wel mis.

Mocht ik ooit gaan verhuizen naar een huis waar ik de buren minder snel lastig val, dus komt die sub er zeker. Dan ga ik mogelijk voor een Dali Sub e-12F, omdat dit volgens mij ook lekker bij deze set past. Ik heb deze sub overigens zelf nooit in actie gehoord. Maar als je toch van plan bent om +/- € 600,- uit te geven aan een sub, overweeg dan ook: Velodyne EQ-Max 10. Deze vond ik namelijk geniaal klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb toch de zensor 5 verruild voor de ikon 5 mk2, meer laag, mooier hoog. Ontzettend tevreden in combinatie met een nad c326bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 08-06 12:26
Leuk topic, en nog leukere discussies.
Ik ben er van overtuigt dat de Dali's stukken beter klinken met deze kabel. Ik ben bekend met het placebo effect, maar mijn vriendin hoort het ook (ook toen ze nog niet wist wat er anders was).

Ik ben geen kabelverkoper, heb geen aandelen in deze bedrijven, en ben volwassen genoeg om mijn verlies van 120 euro (2e hands kabel) te nemen en toe te geven dat het niet zou werken. Doe met mijn post wat je wilt, maar de reden dat ik het nog even aanhaal is dat ik iedereen de door mij meegemaakte verbetering gun, zeker voor dit soort (relatief) lage bedragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik heb onlangs deze kabel gekocht omdat ik wilde bi-wiren, http://www.whathifi.com/review/qed-x-tc

Via ebay, 4 euro per meter, klinkt erg strak en de kabel ziet er van binnen en buiten erg degelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 19:34
Volgende week de Ikon 1 Mk II en de Ikon 2 Mk II beluisteren om te beslissen welke van de 2 m'n surrounds gaan worden. Dan ook de Vokal d'r bij en de set is compleet. *O*

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Leuk een dali topic.
Sinds een week ben ik eigenaar van een Denon AVR2113, verder heb ik de zensor 7.
Wat een mega geluid, de zensor 1 krijg ik in de loop van de week, ze zijn besteld.
AudioQuest G2 Speaker Cable is de speakerkabel die ik gebruik, is dit een goede kabel ?
Zou het nodig zijn om ook de E12-F te kopen of kan het ook makkelijk zonder, of is het verschil heel groot ?

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• MewBie
MewBie schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:18:
Volgende week de Ikon 1 Mk II en de Ikon 2 Mk II beluisteren om te beslissen welke van de 2 m'n surrounds gaan worden. Dan ook de Vokal d'r bij en de set is compleet. *O*
Net de Ikon 1 en Ikon 2 beluisterd... De Ikon 1 was een demo model en dus al goed ingespeeld. Als je elke dag naar Ikon 6 luistert is de Ikon 1 toch wel een beetje een teleurstelling, het midden mist iets en het laag heeft een gebrek aan punch. De Ikon 2 hadden ze voor me binnen laten komen en moest nog uit gepakt worden. Deze waren dus nog niet ingespeeld, maar hetgeen ik bij de Ikon 1 mistte in het midden was hier al duidelijk aanwezig. Het laag klonk min of meer hetzelfde als bij de Ikon 1, als ze net zo los komen als m'n Ikon 6 gaat dat helemaal goed komen :9

Het is dus de Ikon 2 geworden :*) Pics komen nog wel in het show topic.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:04
@dreke008 Het is dat ik de G2 kabels gratis bij mijn speakers kreeg, maar als ik kabel had moeten kopen, had ik gewoon twee rollen 1,5mm2 of dikker bij Conrad gekocht.

Audioquest G2 is 16 gauge, of 1,3mm2 kabel en verdomd dun - geluid is gelukkig goed genoeg op 4x 10 meter. Wel lekker flexibel, en toch een dikke mantel. Maar 4 EUR per meter niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 23:12
Oef, vanmiddag gaan kijken bij Overgaauw in Leiden, daar hadden ze de Dali Zensor 5. De verkoper raadde mij aan om ook eens de B&W 685 te luisteren, die had dezelfde prijs.

Damn, wat een verschil. De Dali werd compleet weggeblazen door de B&W, vooral de soundstage van B&W was vele malen mooier.

Zelfde volume en versterker overigens, leuke zaak ook, ze hebben veel staan en kunnen dus ook veel laten luisteren door instant te switchen naar een andere speaker / versterker :) .

[ Voor 23% gewijzigd door TheJVH op 15-02-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Flozem schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:56:
@dreke008 Het is dat ik de G2 kabels gratis bij mijn speakers kreeg, maar als ik kabel had moeten kopen, had ik gewoon twee rollen 1,5mm2 of dikker bij Conrad gekocht.

Audioquest G2 is 16 gauge, of 1,3mm2 kabel en verdomd dun - geluid is gelukkig goed genoeg op 4x 10 meter. Wel lekker flexibel, en toch een dikke mantel. Maar 4 EUR per meter niet waard.
Dan blijven we voorlopig nog bij deze kabel, opzich wel tevreden ermee.
Heb alleen vandaag de NAD-T748 besteld, in de opstelling Denon AVR2113 en Dali Zensor 7 was ik meer dan tevreden over het geluid.
Echter toen ik de Dali Zensor 1 als achter speakers aansloot was de vreugde gedaan.
Wat ik ook probeerde ik kreeg bij het luisteren van muziek niet meer de bas eruit zoals in de eerst genoemde opstelling.
Na wat navraag en lezen op diverse forums waar gebruikers ervaringen stonden vermeld tot de conclusie gekomen dat de Denon niet voldeed naar de wensen die ik had.
Ook de Marantz SR6007 viel af, dit om de reden omdat ze in de zelfde fabriek gemaakt worden dan de Denon, D&M groep is de eigenaar, en Philips heeft ook de aandelen verkocht die ze hadden van Marantz en Denon.
Las op meerdere forums dat de Marantz van tegenwoordig niet meer de Marantz van vroeger waren.
Knoppen op de afstandsbediening zitten ook op de zelfde plek, alleen in een iets luxere vorm.
Dit gaf me een rare smaak en geen vertrouwen in een verbetering.
Dus ik heb gekozen binnen het budget naar de beste muziek prestaties zowel voor muziek, dus 2 kanalen en voor surround.
Er was nu een leuke set aanbieding voor €999, toch heb ik er niet voor gekozen om de NAD-T567 erbij te bestellen, de test resultaten waren niet wat je zou verwachten voor een blu-ray speler in die prijsklasse, dus dat hebben we niet gedaan.
Ga eerst eens kijken hoe de NAD presteert samen met de Eminent EM7380, daar kun je ook vanalles mee.
Iets erbij gekocht is ja zo gedaan, maar we bouwen het setje met en met rustig naar tevredenheid op.
Over de prestatie van de NAD-T748 kom ik nog op terug.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
@dreke008

Dat is toevallig - net een NAD T748 besteld ter vervanging van mijn Pioneer vsx510 welke meerdere defecte speaker relais bleek te hebben. Altijd gedacht dat het aan mijn oude Eltax speakers en/of bekabeling lag. Reparatie werd te duur voor een 12 jaar oud budget receivertje.

Marantz viel bij mij af vanwege klankbeeld VS NAD en de te hoge prijs voor een made-in-china Marantz. Zet er wel tzt een mediaspeler naast.

T567 niet gekocht ivm tegenvallende reviews (hoewel de prijs a 300 EUR me wel in de verleiding bracht) en het feit dat ik er op dit moment met een jvc breedbeeld nog niet veel aan heb... Oude dvd speler is nog OK - koop tzt wel een nette blueray speler van een ander merk.

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 16-02-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Flozem schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:35:
@dreke008

Dat is toevallig - net een NAD T748 besteld ter vervanging van mijn Pioneer vsx510 welke meerdere defecte speaker relais bleek te hebben. Altijd gedacht dat het aan mijn oude Eltax speakers en/of bekabeling lag. Reparatie werd te duur voor een 12 jaar oud budget receivertje.

Marantz viel bij mij af vanwege klankbeeld VS NAD en de te hoge prijs voor een made-in-china Marantz. Zet er wel tzt een mediaspeler naast.

T567 niet gekocht ivm tegenvallende reviews (hoewel de prijs a 300 EUR me wel in de verleiding bracht) en het feit dat ik er op dit moment met een jvc breedbeeld nog niet veel aan heb... Oude dvd speler is nog OK - koop tzt wel een nette blueray speler van een ander merk.
Bij mij heeft de opmerking van bas.kb de doorslag onderanderen gegeven.
Hij heeft speakers uit de zelfde reeks als ik, hij heeft dus de Denon avr2113 reeds verruild voor nad t748.
Verder ook gesproken hierover met een goede bekende van me die heeft alles van het merk Naim.
Maar dat is echt niet te betalen voor een normale burger.
Zijn versterker is maar 2x 20watt, heeft zuilen tot 10cm aan het plafond, en werkelijk je weet echt niet wat je meemaakt. Nog nooit zoiets moois gehoord, dus hij was snel klaar met de keuze tussen Denon, Marantz en Nad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Flozem schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:35:
Die NAD komt toch ook gewoon uit China?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ja, maar wel 200 EUR goedkoper, en voor zover ik kan beoordelen minder chaotisch opgebouwd in de systeem kast. Vond die Marantz maar een wirwar van kabels - snap nu waarom enkele gebruikersreviews spreken over overheating... Dan kies ik liever een apparaat dat doet waar het primair voor bedoeld is - immers wat er niet op zit, kan niet kapot gaan.

Op de NAD krijg ik bovendien 5 jaar garantie ipv twee bij Marantz. En dan pretendeert Marantz een betrouwbaar / degelijk merk te zijn. Kreeg het idee dat je met name de merknaam betaalt, en wat gimmicks ipv kwaliteit.

Maar met name het geluid in combinatie met de monitor audio bx2 gaf de doorslag. En dan te bedenken dat ik twee maanden geleden er nog vast van overtuigd was een Marantz te kopen...

[ Voor 59% gewijzigd door Flozem op 16-02-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Durf het niet te zeggen hoe het zit met de Marantz-modellen van tegenwoordig. Weet wel dat ik Marantz altijd wel een positief merk vond ten opzichte van vele andere merken. Enige Marantz waar ik naar kijk is een AV8801, dus dat is niet te vergelijken qua systeem. Reviews zijn sowieso altijd wat lastig te intepreteren. Genoeg reviews die apparaten helemaal de hemel in prijzen terwijl ze bijvoorbeeld niet eens fatsoenlijk 24p-content af kunnen spelen. Dat moet je toch zien tijdens een test?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
FeaR schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:35:
Durf het niet te zeggen hoe het zit met de Marantz-modellen van tegenwoordig. Weet wel dat ik Marantz altijd wel een positief merk vond ten opzichte van vele andere merken. Enige Marantz waar ik naar kijk is een AV8801, dus dat is niet te vergelijken qua systeem. Reviews zijn sowieso altijd wat lastig te intepreteren. Genoeg reviews die apparaten helemaal de hemel in prijzen terwijl ze bijvoorbeeld niet eens fatsoenlijk 24p-content af kunnen spelen. Dat moet je toch zien tijdens een test?!
Klopt helemaal.
De afgelopen dagen heb ik me helemaal gek gelezen zeg maar.
Wat de ene de beste vond werd afgespiegeld door een ander als te weinig vermogen, te kil en ga zo maar door.
Dus je moet de testen maar een beetje naast mekaar leggen en wat de meesten zeggen maar als oordeel nemen.
Ook heb ik met 2 ex hifi verkopers gesproken, en die gaven eerlijk toe dat ze vaker adviezen gaven over merken waar ze net iets meer marge op hadden, dus tja, wat voor advies is dat dan hè.
En veel is het een kwestie van smaak en welke eisen stel je eraan.
Wil je veel zooi in je reciever hebben wat niks met muziek te maken heeft of ga je voor de eenvoud.
Luister je uitsluitend klassiek of gaat het om bioscoop effect of hardrock luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Marantz AV8801 - Tja - duur hebbedingetje... kan me best voorstellen dat die high-end spullen kwalitatief wat anders zijn dan de consumer spulletjes die in China worden gemaakt. Maar geldt dat niet voor alle merken?

BTW: heb jij in je thuissituatie echt XLR in/outputs nodig? :p

Anyway - heb inderdaad vele reviews gelezen over zowel de beoogde Marantz als de NAD. Heb zowel de positieve als de negatieve reviews gelezen. Maar uiteindelijk ben ik het als luisteraar die het eindoordeel velt. Voor mij is dat met name op basis van de stereo / muziekkwaliteit. Films en surround staan bij mij op de tweede plaats.

Heb de NAD op basis van bovenstaande beweegredenen gekocht. Bovendien heeft de baas/verkoper me verzekerd dat wanneer de NAD T748 thuis alsnog niet bevalt, ik deze alsnog kan omruilen. Heb weliswaar met dezelfde speakers kunnen testen, maar de thuissituatie is toch weer heel anders dan in een luisterruimte.

PS: we raken wel aardig off topic nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Vandaag wat raars meegemaakt, heb nog steeds de Denon avr2113, de nad t748 is in bestelling.
Ik had wat test cd's verzameld, zat lekker op de bank te luisteren, om lekker te genieten van de dali speakers, achterste 2 boxen had ik al afgekoppeld, klonk zo wie zo voor geen meter op de Denon, Denon op 80% zoiets.
Na ongeveer 13 min weg geluid, was de Denon thermisch uitgevallen.
Er kwam een warmte vanaf niet normaal. Was dus uit veiligheid automatisch uitgeschakeld.
Na een paar minuten afkoelen deed hij het gewoon weer, maar op 40% gezet uit voorzorg.
Ze zeggen 7x 125 watt, maar volgens mij is het nog geen 30 watt daadwerkelijk, we zullen maar zwijgen over het vervormingspercentage.

Ben ik blij dat ik voor de nad gekozen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreke008 op 20-02-2013 01:12 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:57
Kleine bekentenis van wat gepruts van deze Tweaker... :9

Afgelopen maanden toch besloten om de 5.1 surround (B&W m1, cm5, subwoofer) eruit te gooien om een wat eenvoudiger opstelling te krijgen en iets beter alround hifi-geluid te kunnen produceren.

Voordat ik deze (goede) set heb verkocht, had ik al in 2.0 opstelling naar mijn oude DALi 104's geluisterd die toch nog op zolder stonden. Op zich een beter midden en voller geluid. Maar toch nog behoorlijke kasten en aangezien mijn alternatieve tv-opstelling ( Spectral qx111) voor de glaspui staat, mochten de vloerstaanders wel wat kleiner om niet al het zicht te blokkeren.

Met een behoorlijk budget op zak, heb ik diverse luidsprekers "beloerd" zoals B&W CM8 en CM9, Dali F5 Fazon, Dali Zensor, IKon 5 MK2, Canton, Dynaudio etc. waarbij gekeken is naar :
- stemweergave
- karakter bij laag volume
- detail in het hoog
en allroundheid voor muziek en films.
Verrassend genoeg hebben wij (mijn vriendin luistert meestal muziek en moest ook meebeslissen) de Dali Ikon 5 MK2 meegenomen. Prettige bijkomstigheid was dat de prijs toch ook weer meeviel.
Deze Dali geeft al bij laag volume een vol geluid, terwijl grotere luidsprkers nog een beetje staan te fluisteren en verder "open" moeten.
Voor film geeft hij ruim voldoende bas en vooral het hoog is echt heel goed gedetailleerd. De stemweergave is iets gekleurd (lees: warmer met een randje) en heeft wat meer diepte dan bij bijv. de Dali Fazon F5 (erg klinisch wat dat betreft).

Kortom, wellicht niet de ultiem beste luidspreker uit het bovengenoemde rijtje, maar wel een zeer goede allrounder die voor normaal tv kijken etc. ook erg goed bevalt. Met name het volle geluid op laag volume is echt heel prettig.

Aansturing gebeurd via een Onkyo 245 microsetje :+
De "oude" Denon pma 480 stereoversterker voegde eigenlijk niks extra's toe, tot mijn grote verrassing.
Wel wil ik de Onkyo vervangen door een Denon Ceol-achtig iets om wat te kunnen streamen etc.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dreke008 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:06:
Vandaag wat raars meegemaakt, heb nog steeds de Denon avr2113, de nad t748 is in bestelling.
Ik had wat test cd's verzameld, zat lekker op de bank te luisteren, om lekker te genieten van de dali speakers, achterste 2 boxen had ik al afgekoppeld, klonk zo wie zo voor geen meter op de Denon, Denon op 80% zoiets.
Na ongeveer 13 min weg geluid, was de Denon thermisch uitgevallen.
Er kwam een warmte vanaf niet normaal. Was dus uit veiligheid automatisch uitgeschakeld.
Na een paar minuten afkoelen deed hij het gewoon weer, maar op 40% gezet uit voorzorg.
Ze zeggen 7x 125 watt, maar volgens mij is het nog geen 30 watt daadwerkelijk, we zullen maar zwijgen over het vervormingspercentage.
Al was het maar 30 Watt wat die Denon zou leveren zou het nog steeds meer dan voldoende moeten zijn om die speakers aan te sturen. Zonder rears en dus met maar 2 - 3 speakers moet het eigenlijk nooit een probleem zijn. Oftewel heb je een defecte receiver of heb je hem verkeerd opgesteld dat hij zijn lucht niet kwijt kan. Vermogen kan en mag nooit het probleem zijn met dit soort setjes, er wordt echt te veel op vermogen geschoten en gelet hier.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:34
Ik heb een setje Zensor 5's staan, icm met een 2113 en echt nog nooit problemen gehad qua vermogen of aansturing ofzo. Het volume komt in de kamer (ca 40 m2) nooit boven de -30 uit, en het ding wordt nooit echt warm... Denk dat Dreke008 een problematisch exemplaar heeft....

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Dreke008
Zou het niet weten hoe en wat.
Doet er ook niet meer zo toe, vandaag de nad t748 geïnstalleerd.
Wat een verschil met de Denon, zacht of hard is en blijft mooi.
Mega verschil dan met de Denon toen ik er 2 boxen op had aangesloten, qua volume vrij het zelfde, al heb ik de nad nog niet verder dan 3/4 opengedraaid. Werd te hard, deed gewoon pijn aan de oren zo hard, de bas voelde als klappen in de rug, echt geweldig :) .
Maar tot op dat niveau 0 vervorming te horen, dus al met al ben ik van mening dat de nad volwassener is dan een Denon.
Osd ziet er wat armzalig uit, maar ja daar besteed nad ook geen aandacht aan, waar hun de aandacht op richten merk je wel als je volume erop zet en geniet van het geluid.
Morgen even kijken hoe ik het voor mekaar krijg dat het volume instelbaar is via de afstandbediening van de tv, want arc werkt, maar zodra ik volume ophoog gaat tv geluid harder terwijl geluid over de luidspreker het zelfde blijft.

• Dreke008
FeaR schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Al was het maar 30 Watt wat die Denon zou leveren zou het nog steeds meer dan voldoende moeten zijn om die speakers aan te sturen. Zonder rears en dus met maar 2 - 3 speakers moet het eigenlijk nooit een probleem zijn. Oftewel heb je een defecte receiver of heb je hem verkeerd opgesteld dat hij zijn lucht niet kwijt kan. Vermogen kan en mag nooit het probleem zijn met dit soort setjes, er wordt echt te veel op vermogen geschoten en gelet hier.
Hij staat in een berghok, geheel vrij, dus plenty plaats voor lucht circulatie.
En vermogen zegt mij niks, al staat er 5watt.
Als maar mooi is bij zacht en hard, ik vind prettig om soms een song echt loeihard te beluisteren, en dan verwacht ik dat het zuiver blijft en knalt als een dolle en dat de reciever uiteraard niet uitvalt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Even een update.
De nad eens aan de tand gevoeld vandaag, en werkelijk heb gewoon koppijn.
Zeker een half uur echt loeihard geluisterd.
Hij was wat warm maar niet zoals bij de Denon zodat je ongeveer er een ei op kon bakken, en ja niet uitgevallen en dat terwijl ik de nad de dubbele tijd loeihard heb gehad.
Heb hem opengedraaid tot +2, dit terwijl hij tot +15 gaat, dus dan weet je hoe hard dat hij stond.
Ga niet vol proberen, zie daar het nut niet van in, misschien maak je wel wat stuk ermee, en daarbij nog harder verdragen mijn oren niet vrees ik.
Ben wel van de rugpijn af hahahahah, heb een gratis rugmassage gehad.
Komende woensdag komt een monteur van Poulissen langs om te kijken naar het arc euvel, is me nog niet gelukt zoals ik het wil, werkt wel.
Prima zaak mag ik wel zeggen, je wordt super geholpen, dus ook de nazorg ontbreekt absoluut niet.
Laat ik hem meteen alles ff fijn afstellen, zal er zeker meer verstand van hebben als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Grappig Dreke, diezelfde Poulissen monteur komt woensdag ook even bij ons langs.

Bij het wisselen van de cd-tracks op mijn Pioneer dvd speler klinkt steeds een lichte plop over alle speakers. Alsof je een naald op een draaiende LP zet. Heb de speler via de Coax 1 en 2 geprobeerd, en uiteraard met meerdere cd's. Heb jij ook iets dergelijks kunnen constateren?

Anyway, ik heb de NAD gisteren ingeplugd en vandaag afgesteld. Kalibratie werkt perfect, en het geluid is super.

Ik had mijn oude JBL SW135 aangesloten, en zelf in eerste instantie alle speakers (4x Monitor audio BX2 + BX center) op small 60hz gezet. Daar dacht de auto calibratie anders over: die heeft alle speakers op Large gezet. De subwoofer springt af en toe subtiel bij nu, maar ik denk dat ik hem er binnenkort tussenuit haal.

Edit: misschien wordt het toch tijd voor een NAD topic. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Flozem op 22-02-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Flozem schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:16:
Grappig Dreke, diezelfde Poulissen monteur komt woensdag ook even bij ons langs.

Bij het wisselen van de cd-tracks op mijn Pioneer dvd speler klinkt steeds een lichte plop over alle speakers. Alsof je een naald op een draaiende LP zet. Heb de speler via de Coax 1 en 2 geprobeerd, en uiteraard met meerdere cd's. Heb jij ook iets dergelijks kunnen constateren?

Anyway, ik heb de NAD gisteren ingeplugd en vandaag afgesteld. Kalibratie werkt perfect, en het geluid is super.

Ik had mijn oude JBL SW135 aangesloten, en zelf in eerste instantie alle speakers (4x Monitor audio BX2 + BX center) op small 60hz gezet. Daar dacht de auto calibratie anders over: die heeft alle speakers op Large gezet. De subwoofer springt af en toe subtiel bij nu, maar ik denk dat ik hem er binnenkort tussenuit haal.

Edit: misschien wordt het toch tijd voor een NAD topic. :P
Ik speel mijn muziek via de aangesloten mediaspeler van eminent, en bij het zelf wisselen van nummer ook een lichte tik.
Auto calibratie werkte hier niet, althans mij lukte het niet, hij gaf aan dat er boxen ontbraken en bleef staan op die melding, heb ja alleen maar 2 front en 2 rear speakers, dus handmatig ingesteld, afstand en formaat.
De nad is even wennen tov de Denon, minder toeters en bellen, zelfs taal van osd niet instelbaar.
Maar het geluidsverschil maakt alles goed.
Ben eens benieuwd hoe alles werkt en klinkt als de monteur alles goed ingesteld heeft.
Begreep dat jij een subwoofer hebt, wat is de reden dat je hem er tussenuit haalt ?.
Vraag dit omdat ik twijfel of ik de dali E12F erbij ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
@Dreke008

De subwoofer die ik nu heb aangesloten is al 10 jaar oud, en zoemt irritant (ook als de subwoofer niks doet / standby staat) - zal op middellange termijn gerepareerd of vervangen moeten worden.

Bovendien heb ik het gevoel dat de subwoofer met mijn huidige speakers (Monitor Audio BX2 als front & surround, en de BX center) aan muziek niets en in films nauwelijks wat toevoegt. Maar dat is een kwestie van smaak en uitproberen. Zal de SW binnenkort eens loskoppelen, en na een paar films weet ik wel of ik iets mis of niet.

Tot slot: hij neemt natuurlijk wat ruimte in, en de kabelspagetti wordt er niet minder op. (Niet handig met twee loslopende 1,5 en 4 jaar jonge kinderen)

PS: las elders dat de calibratie met subwoofer alleen maar lijkt te hangen, en dat je wat langer geduld moet hebben. Uiteindelijk zou hij ook met 5.0 moeten werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 23-02-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Flozem schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:24:
@Dreke008

De subwoofer die ik nu heb aangesloten is al 10 jaar oud, en zoemt irritant (ook als de subwoofer niks doet / standby staat) - zal op middellange termijn gerepareerd of vervangen moeten worden.

Bovendien heb ik het gevoel dat de subwoofer met mijn huidige speakers (Monitor Audio BX2 als front & surround, en de BX center) aan muziek niets en in films nauwelijks wat toevoegt. Maar dat is een kwestie van smaak en uitproberen. Zal de SW binnenkort eens loskoppelen, en na een paar films weet ik wel of ik iets mis of niet.

Tot slot: hij neemt natuurlijk wat ruimte in, en de kabelspagetti wordt er niet minder op. (Niet handig met twee loslopende 1,5 en 4 jaar jonge kinderen)

PS: las elders dat de calibratie met subwoofer alleen maar lijkt te hangen, en dat je wat langer geduld moet hebben. Uiteindelijk zou hij ook met 5.0 moeten werken.
Dat had ik ook gelezen, maar ik heb geen center en geen SW.
De Zensor 7 als front en Zensor 1 als surround (achter), dus een 4.0 opstelling, of 2.2 openstelling, geen idee hoe je het moet noemen :)
Ik had een dikke 10 minuten gewacht maar er gebeurde niks, alleen wat ik al aangaf de melding van dat er speakers niet aangesloten waren en dat ik de bekabeling moest controleren.
Daarom ben ik blij dat de monteur van Poulissen komt, kan ik alles vragen wat ik wil weten.
Dat arc werkt is van groot belang hier, ik heb de 50vt50 als een schilderij aan de muur hangen en alle kabels verdwijnen in het berghok achter de muur daar waar de tv hangt.
Daar staat ook de rest van mijn apparatuur, en ik ga echt niet met meerdere afstandsbedieningen werken.
Ook geen all in one afstandsbediening, gewoon zoals ik voorheen had, tv aan, de versterker gaat dan automatisch aan, en als ik dan op volume + druk op de afstandsbediening van de tv dat versterker geluid harder gaat en niet tv volume.
Ook bij het uitzetten van de tv hoort de nad uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Net het topic door gelezen, staat goede info in.

Ga dit jaar voor een set van Dali. Heb nu een goedkope set van Mardaunt Short Carnaval 5.1

2 x Dali ZENSOR 5 WIT
2 x Dali ZENSOR 1 WIT
1 x Dali ZENSOR VOKAL WIT
1 x Dali Fazon SUB 1 WIT

Totaal 1600e bij hificorner

Dit gaat het worden. Ga het aansluiten op mijn Yamaha RX-V473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:52:
Net het topic door gelezen, staat goede info in.

Ga dit jaar voor een set van Dali. Heb nu een goedkope set van Mardaunt Short Carnaval 5.1

2 x Dali ZENSOR 5 WIT
2 x Dali ZENSOR 1 WIT
1 x Dali ZENSOR VOKAL WIT
1 x Dali Fazon SUB 1 WIT

Totaal 1600e bij hificorner

Dit gaat het worden. Ga het aansluiten op mijn Yamaha RX-V473
Goede keuze, ik heb vandaag ook de SUB E-12 F besteld.
De monteur was vandaag geweest, heel tevreden mee, alles is nagelopen op instellingen en dergelijke.
Hij adviezeerde me wel om de subwoofer erbij te nemen, dit zou een verrijking en een aanvulling zijn op het reeds perfecte geluid.

Waarom neem jij de Fazon SUB 1, de SUB E-12 F is de subwoofer die bij de set hoort ?.
De SUB E-12 F gaat ook dieper, is krachtiger en de woofer is dubbel zo groot.
In de link even een vergelijking.
http://www.dali-speakers....OD172$LANG1,PROD199$LANG1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Omdat ik denk dat mijn receiver niet de grote subwoofer trekt of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Dreke008 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:36:
[...]

Goede keuze, ik heb vandaag ook de SUB E-12 F besteld.
De monteur was vandaag geweest, heel tevreden mee, alles is nagelopen op instellingen en dergelijke.
Hij adviezeerde me wel om de subwoofer erbij te nemen, dit zou een verrijking en een aanvulling zijn op het reeds perfecte geluid.

Waarom neem jij de Fazon SUB 1, de SUB E-12 F is de subwoofer die bij de set hoort ?.
De SUB E-12 F gaat ook dieper, is krachtiger en de woofer is dubbel zo groot.
In de link even een vergelijking.
http://www.dali-speakers....OD172$LANG1,PROD199$LANG1
Beide woofers zijn niet te vergelijken. De ene is een gesloten kist de andere een gepoorte. Ik kan je vertellen dat een gesloten kist stukken mooier klinkt dan een gepoorte variant.

Een woofer is 9 van de 10x actief... dit betekend dat deze een ingebouwde versterker heeft en het dus niet uitmaakt welke receiver je eraan hangt.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Welke subwoofer zou jij hierbij adviseren?

http://www.besthomecinema...or-homecinemaset-wit.html

De dali zegt dat de Fazkn erbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Masterkale1 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:47:
[...]

Beide woofers zijn niet te vergelijken. De ene is een gesloten kist de andere een gepoorte. Ik kan je vertellen dat een gesloten kist stukken mooier klinkt dan een gepoorte variant.
Aangezien ik net kom kijken in hifi wereldje kan ik je niet weerspreken.
Maar gevoelsmatig na het lezen over beide subwoofers kan ik het me niet voorstellen dat jou bewering klopt.
Maar Dali schrijft zelf dat ze met de SUB E-12 F een stap voorwaarts gemaakt hebben.
Als ik je niet begrijp of het verschil niet begrijp tussen beide zou het prettig zijn als je mij eens zou willen uitleggen waarom een kist beter klinkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net mijn oude boxen gelijk in de kelder gebracht. Denk dus dat de Dali Zensor er snel komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:02:
Net mijn oude boxen gelijk in de kelder gebracht. Denk dus dat de Dali Zensor er snel komt :)
Vergeet ook niet je tv minimaal 20cm lager te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Dali SUB E-12 F is toegevoegd aan het setje.
In 1 woord prachtig, echt een aanvulling en een aanrader voor iedereen.
De front zuilen wel op small gezet, dit kwam het geluid nog meer te goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Dreke008 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:26:
[...]

Aangezien ik net kom kijken in hifi wereldje kan ik je niet weerspreken.
Maar gevoelsmatig na het lezen over beide subwoofers kan ik het me niet voorstellen dat jou bewering klopt.
Maar Dali schrijft zelf dat ze met de SUB E-12 F een stap voorwaarts gemaakt hebben.
Als ik je niet begrijp of het verschil niet begrijp tussen beide zou het prettig zijn als je mij eens zou willen uitleggen waarom een kist beter klinkt ?
De woofer zal misschien wel beter klinken maar beide types zijn niet te vergelijken. Een dichte kast geeft een veel strakkere punch dan een gepoorte kast. Een beetje vertaald --->> Gepoort = whoom whoom gesloten = boem boem.
Ik heb beide type kasten (niet van dali) in huis gehad en een gesloten kist klinkt stukken beter (vind ik).

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Dreke008 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:46:
Dali SUB E-12 F is toegevoegd aan het setje.
In 1 woord prachtig, echt een aanvulling en een aanrader voor iedereen.
De front zuilen wel op small gezet, dit kwam het geluid nog meer te goede.
Op hoeveel Hz heb je je crossover en LPF gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Masterkale1 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:32:
[...]

Hallo,

Wanneer de sub low lefel is aangesloten zou ik eerst beginnen de crossover op de sub helemaal open te draaien.

Op HT forum is er een heel topic over, erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Weten jullie het verschil tussen Crossover en Phase op een subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

crossover is de frequentie waarop hij filtert, phase is de verschuiving. Soms geeft het inschakelen van de subwoofer juist verzwakking van het geluid, dan dempen de pieken van de geluidsgolf de dalen van de andere geluidsgolf. Dan kun je hem 180 graden draaien, waardoor ze in fase staan, en elkaar dus versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Masterkale1 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:28:
[...]

De woofer zal misschien wel beter klinken maar beide types zijn niet te vergelijken. Een dichte kast geeft een veel strakkere punch dan een gepoorte kast. Een beetje vertaald --->> Gepoort = whoom whoom gesloten = boem boem.
Ik heb beide type kasten (niet van dali) in huis gehad en een gesloten kist klinkt stukken beter (vind ik).
Oke duidelijk, kan niet vergelijken, maar uitleg klinkt logisc.
Voor de rest denk ik dat het een kwestie van smaak is.
Masterkale1 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:32:
[...]

Maximaal, dus op 180, is me ook geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:19:
Welke subwoofer zou jij hierbij adviseren?

http://www.besthomecinema...or-homecinemaset-wit.html

De dali zegt dat de Fazkn erbij hoort.
Ik ben zelf van plan om de volgende set aan te schaffen:
Receiver, Yamaha RX-V773
Front en Rear, Dali Zensor 5
Center, Dali Zensor Vokal
Sub, XTZ 99 W10.16
Dat geeft in mijn optiek tonaal goed matchende speakers voor 5.0.
En als tweede is de sub goede prijs/kwaliteit verhouding en voldoende mogelijkheden om het geluid aan te passen zodat het integreert met de Dali set voor zowel muziek als film. De XTZ sub heeft de instellingsmogelijkheden als elke andere respectabele sub en bovendien de mogelijkheid zowel ported als semi closed te gebruiken (doordat je een of beide ports kan afdichten) 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Deze set is bijna het zelfde waar ik ook aan zit te denken.
Neem zelf toch liever de Dali Zensor 7 ipv 5.

Zal me is inlezen in de sub die je aangeeft. Heb jij je set al besteld?

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 13-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dreke008 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:13:
[...]

Vergeet ook niet je tv minimaal 20cm lager te hangen :)
Dat ga ik vanavond doen. Alle voorbereidingen worden getroffen.

Hoe hebben de mensen de Zensor 1 opgehangen? Aan de muur of via een stand? Zo ja welke.

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 13-03-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Versteegrob schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:29:
Deze set is bijna het zelfde waar ik ook aan zit te denken.
Neem zelf toch liever de Dali Zensor 7 ipv 5.

Zal me is inlezen in de sub die je aangeeft. Heb jij je set al besteld?
Ik heb sinds 2 weken de Zensor 5 fronts en de Yamaha 773.
Eerste indruk is goed, maar nog niet zo goed als de set kan zijn. Duidelijk is wel dat de luidsprekers wat tijd nodig hebben om in te spelen. Met name de basweergave is behoorlijk toegenomen t.o.v. toen ze net uit de doos kwamen. Mijn indruk tot nu toe: het geluidsbeeld is strak, homogeen en weinig gekleurd en er zit daarom vooral veel rust in wat je hoort, met name hoorbaar in rustige passages en akoestische opnames. Dat is natuurlijk ook een verdienste van de receiver. Grootste winst vind ik dat er geen vermoeiend geluid op je af komt; 1 a 2 uur later heb je nog steeds dezelfde grijns op je gezicht als je zit te luisteren. :*)
Voor mij was de Zensor 7 geen optie, omdat deze simpelweg een te grote kast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Klinkt hoe goed. Deze combi wil ik aanschaffen alleen met de 7 ipv de 5. Heb stands heb jij gebruikt voor de Zensor 1. Heb je foto's van je setup? Ben wel benieuwd. Maar je hebt dus niet het gevoel dat de Yamaha de set beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Versteegrob schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:38:
Klinkt hoe goed. Deze combi wil ik aanschaffen alleen met de 7 ipv de 5. Heb stands heb jij gebruikt voor de Zensor 1. Heb je foto's van je setup? Ben wel benieuwd. Maar je hebt dus niet het gevoel dat de Yamaha de set beperkt?
Zoals ik al eerder aangegeven heb in mijn vorige post komt er bij mijn geen Zensor 1; heb ik ook gelijk geen stands nodig. Wel komt er 4 x Zensor 5.
Ik heb ook nog geen foto's en dat gaat nog wel even duren want wegens een blessure kan ik voorlopig niet verder klussen en zoals het er nu bij staat is niet representatief voor het uiteindelijke eindresultaat.
In 2.0 opstelling voldoet de Yamaha overigens prima; nog voldoende power over om de buren gek te maken als dat moet >:) . Maar in een 5.1 opstelling is dat misschien anders; dat weet ik nu nog niet. Voor stereo weergave is de 'Pure Direct' die op de receiver zit, mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Duidelijk. Heb net de Zensor 7, Zensor 1 en de Zensor center besteld icm Yamaha 771. De 773 had voor mij geen meerwaarde. Heb simpele kabels besteld met de standaard aansluiten. Wil me eerste inlezen of het echt veel meerwaarde heeft zoals bijvoorbeeld een bananenstekker.

De subwoofer vind ik voor nu nog te duur. Heb vorige week een actieve subwoofer (Audioengine) besteld maar die kan ik helaas niet aansluiten op de receiver. Die ga ik mooi gebruiken voor mijn computer. Als het goed is komt het maandag binnen, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Versteegrob schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:22:
Duidelijk. Heb net de Zensor 7, Zensor 1 en de Zensor center besteld icm Yamaha 771. De 773 had voor mij geen meerwaarde. Heb simpele kabels besteld met de standaard aansluiten. Wil me eerste inlezen of het echt veel meerwaarde heeft zoals bijvoorbeeld een bananenstekker.

De subwoofer vind ik voor nu nog te duur. Heb vorige week een actieve subwoofer (Audioengine) besteld maar die kan ik helaas niet aansluiten op de receiver. Die ga ik mooi gebruiken voor mijn computer. Als het goed is komt het maandag binnen, ben erg benieuwd.
De 771 en de 773 verschillen op papier niet veel. Alleen heb ik de 771 nooit gehoord, maar de 773 wel, vandaar dat ik die heb gekocht (better save than sorry). Wat betreft het aansluiten is er een simpele hoofdregel, hoe minder overgangen (lees, kansen op verstoring) in de signaalweg des te beter. Dus als aansluiten zonder banaan stekkers voor jou geen probleem oplevert, dan zou ik dat doen.
Ben je echter iemand die regelmatig de boel moet ontkoppelen om wat voor reden dan ook, dan zijn banaan stekkers wel handig en snel in gebruik (mits van goede robuuste kwaliteit natuurlijk).
Ik ben benieuwd hoe je nieuwe set gaat klinken en wat jou mening over je set is.
In elk geval veel plezier ermee 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goed om te horen dat ik voor de meest simpele kabels heb gekozen en geen bananenstekkers. Het aansluiten gebeurt eenmalig en dan is het klaar. Als het goed is komt de set maandag of dinsdag binnen. Laat weten hoe het klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dit is wel een goede test in de OP van de Dali Zensor 5.1

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_dalizensor.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
Klopt. Die review kende ik dus al... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 16-06 16:43
Ook ik ben overstag en wil voor Dali Zensor speakers gaan. Mijn keus is gevallen op:

- 2x Dali Zensor 7 front
- 2x Dali Zensor 1 rear
- 1x Dali Zensor Vokal

Vond ze heerlijk warm klinken en ben erg benieuwd hoe deze presteren op mijn reciever.

Zelf heb ik een BK XXLS400DF subwoofer en een Yamaha RX-V1900 reciever. Ben al een beetje rond wezen kijken, maar overal dezelfde prijzen. Hebben jullie nog tips waar ik deze speakers voor een leuke prijs kan aanschaffen? Bij een 2tal winkels wilden ze niks van de prijs af doen en was ik voor deze set tussen de 1135 en de 1175 eu kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Binnetie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:02:
Ook ik ben overstag en wil voor Dali Zensor speakers gaan. Mijn keus is gevallen op:

- 2x Dali Zensor 7 front
- 2x Dali Zensor 1 rear
- 1x Dali Zensor Vokal
Ik heb mijn Zensor 7`s bij Audio de Marssteden vandaan voor de prijs van de Zensor 5. Je zou kunnen informeren of hij ze nog voor die prijs kan leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb ik gisteravond gedaan, net voor ik je reactie las. Want dat is een hele mooie prijs dan voor die set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb de prijs ontvangen, heel aantrekkelijk:

Dali Zensor 7 € 295,- per stuk.
Dali Zensor 1 € 109,- per stuk.
Dali Zensor Vokal € 199,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 11:22
Gisteren de Zensor 5 bekeken en beluisterd.
Wat me als eerste opviel is dat het echt hele compacte speakers zijn. In de winkel was het een kleinduimpje naast zijn grote soortgenoten. Ze zullen in onze kleine kamer best bescheiden uitkomen wat ook de bedoeling is.

Eerlijk gezegd was ik niet onder de indruk van het geluid. Gelijk al had ik het idee dat de speaker de lagere tonen niet goed weergeeft. Toen er even werd geswitched naar de Zensor 7 wat het duidelijk, die heeft duidelijk veel meer in z'n mars.

Helaas zijn de grote zuilen te groot voor onze kamer. Tegen beter weten in ga ik het vanavond even nameten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 14:35
Zensor 5 - 5.1 in wit hoogglans besteld i.c.m. Yamaha V673.

[ Voor 3% gewijzigd door tripkip op 06-05-2013 16:52 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
tripkip schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:52:
Veel plezier ermee, dali Zensor serie is een leuke speaker voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

tripkip schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:52:
Zijn de zijkanten bij de witte uitvoering ook in hoogglans of alleen de fronts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:33:
[...]

Zijn de zijkanten bij de witte uitvoering ook in hoogglans of alleen de fronts? :)
Alleen fronts, viel mij beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Ow das wel jammer inderdaad :|

Voor de mensen die de Zensor 1 hebben.. wat zijn bijpassende stands? Dali heeft er zelf geen voor opgegeven volgens mij. Universeel voldoet? (apollo of atacama).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
Ben ontzettend blij met de looks, maar vooral ook met het geluid!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7e6bdNn.jpg

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Welke stands zijn dat voor je surrounds?
Ze lijken op mijn Soundstyle Z2's.

En wat zien die kleine Zensortjes er schattig uit vergeleken met m'n Ikon 2's :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3w5WuiWhKcEJYdOpqieR417e/full.jpg

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
tripkip schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:24:
Ben ontzettend blij met de looks, maar vooral ook met het geluid!

[afbeelding]
Goed album of niet? Heb hem op LP besteld en volgens mij heb je een Yamaha receiver zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Ben zelf op zoek naar een geschikte versterker om mijn nieuwe Dali surround set van het juiste vermogen te voorzien.

Heb de Zensor7 speakers als front, de Zensor1 als rears op Norstone Stylum 2 vloerstands en de Zensor vocal als center. Daarnaast heb ik een REL Stentor als subwoofer staan. Die wil ik op de high level input aansluiten zodat hij het laag van de front speakers mooi kan aanvullen.

Ben alleen op zoek naar een nieuwe receiver (het liefst eentje zonder voorversterker) die krachtig genoeg is om het geheel te voorzien van voldoende vermogen.

Wil zowiezo gaan luisteren naar de setup voordat ik de receiver koop maar heb wel alvast een shortlist gemaakt. Heb niet echt merkvoorkeur dus heb getracht van alle merken min of meer vergelijkbare receivers te selecteren. Heb geen keihard budget maar wil iets dat voldoende 'power' heeft om de speakers zonder clipping of versterker oververhitting aan te kunnen sturen.

De versterkers die ik tot nu toe heb uitgekozen:

Onkyo
TX-NR818
TX-NR626
TX-NR717
TX-NR727

Yamaha
RX-A1010
RX-V673+

Pioneer
SC2022

Sony
STRDH820

NAD
T748

Hoor graag welke keuzes goed of slecht zijn en waarom. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
RutgerDB schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:39:
Ben zelf op zoek naar een geschikte versterker om mijn nieuwe Dali surround set van het juiste vermogen te voorzien.

Heb de Zensor7 speakers als front, de Zensor1 als rears op Norstone Stylum 2 vloerstands en de Zensor vocal als center. Daarnaast heb ik een REL Stentor als subwoofer staan. Die wil ik op de high level input aansluiten zodat hij het laag van de front speakers mooi kan aanvullen.

Ben alleen op zoek naar een nieuwe receiver (het liefst eentje zonder voorversterker) die krachtig genoeg is om het geheel te voorzien van voldoende vermogen.

Wil zowiezo gaan luisteren naar de setup voordat ik de receiver koop maar heb wel alvast een shortlist gemaakt. Heb niet echt merkvoorkeur dus heb getracht van alle merken min of meer vergelijkbare receivers te selecteren. Heb geen keihard budget maar wil iets dat voldoende 'power' heeft om de speakers zonder clipping of versterker oververhitting aan te kunnen sturen.

De versterkers die ik tot nu toe heb uitgekozen:

Onkyo
TX-NR818
TX-NR626
TX-NR717
TX-NR727

Yamaha
RX-A1010
RX-V673+

Pioneer
SC2022

Sony
STRDH820

NAD
T748

Hoor graag welke keuzes goed of slecht zijn en waarom. Bij voorbaat dank.
Heb zelf de sr7007, bevalt prima, zie voetnoot.

Kan alleen bevestigen dat de t748 voortreffelijk klinkt, ook gehad voordat ik de sr7007 nam.
Enigste reden dat ik hem weggedaan had is dat hij te weinig kon.
Geen app ondersteuning, geen internet radio ect, voor de rest voortreffelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59
Ik ben me aan het oriënteren op boekenplank en center speakers en wat me opvalt: ik zie de center uit de Lektor-serie alleen maar in walnoot of zwart terwijl de Lektor 1 en 2 er ook in het wit zijn. Je zou verwachten dat dat matcht zodat je een complete set kunt samenstellen in alle kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
MewBie schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:38:
Welke stands zijn dat voor je surrounds?
Ze lijken op mijn Soundstyle Z2's.
Zelfde stands ;)

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
Versteegrob schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Goed album of niet? Heb hem op LP besteld en volgens mij heb je een Yamaha receiver zo te zien.
Vond de vorige albums van Daft Punk toch beter, maar de plaat Get Lucky is wel heerlijk.

Receiver is een Yamaha RX-V673.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
tripkip schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:29:
[...]

Vond de vorige albums van Daft Punk toch beter, maar de plaat Get Lucky is wel heerlijk.

Receiver is een Yamaha RX-V673.
Ben benieuwd naar het album, heb het nieuwe album binnen gekregen en morgen komt Discovery binnen. Hele weekend lekker plaatjes draaien en zondag genieten van mijn set met de film Black Hawk Down. Wordt machtig mooi alleen jammer dat de buren zovaak naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Dreke008, onze setjes komen straks aardig overeen geloof ik.

Zal eens gaan luisteren naar de Marantz. Maakte mij op basis van de specs een beetje zorgen over het opgegeven uitgangsvermogen maar dit zit dus wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:22
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/hifi_klein.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/hifi2_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/hifi3_klein.jpg

Mijn Zensor 1 speakers staan sinds kort op Norstone Esse Stands. Ik wil er binnenkort nog twee Zensor 1 speakers bij als surround speakers, een Zensor Vokal als center en nog een subwoofer voor het laag. :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:01
Ziet er erg goed uit zo!

2x Zensor 1 lijkt me wel heel erg ontbreken in het laag nu. Jammer dat er geen opvolger is voor de Concept 2. Die Concept 2's gaan redelijk laag, zo laag dat ik geen subwoofer meer nodig heb (verkocht).

Ik kan niet wachten tot ik in een fatsoenlijk eigen appartementje kan en ook zo'n opstelling kan maken met stands. Heb de speakers al in huis (Concept 2 fronts, Concept Center, Concept 1 back), maar kan ze niet fatsoenlijk plaatsen hier.
is dus de opvolger van de Concept 2? Mwa niet echt naar mijn mening. Concept 2 gaat laag tot 43Hz, de Zensor 3 maar tot 50Hz. :/

[ Voor 35% gewijzigd door gertvdijk op 24-06-2013 16:20 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste