[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor PvP denk ik dat de drake er met de voorgestelde aanpassingen behoorlijk op vooruit gaat. Een RoF bonus en missile velocity maken een HaM drake opeens behoorlijk wat beter, en die zijn al niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Gaan ze dan ook wat aan de canes doen met hun mogelijke bait fit waardoor ze een huuuge bs like tank hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:31

Shunt

Boe

Jup het probleem wat drakes nu hebben is dat ze gewoon een te grote tank hebben bij nagenoeg maximale dps op maximale range. Straks krijg je weer brawler drakes met hams en een redelijke tank en dan als logies baselisks. Ik denk dat er voor roaming fleets leuke dingen staan te gebeuren in het komende jaar.
Noxious schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:46:
Gaan ze dan ook wat aan de canes doen met hun mogelijke bait fit waardoor ze een huuuge bs like tank hebben? :P
BS like tank ? volgens mij overdrijf je nu een beetje ze hebben een degelijke tank voor een Tier2 battle cruiser maar ook niet meer. Je kan geen guns fitten je kan geen neuts fitten. Alleen een grote tank. Er is hier dan ook niets OP aan. Gewoon kijken wat voor guns er op de cane zitten zijn het smalls is het bait is niet zo moeilijk hoor.

[ Voor 48% gewijzigd door Shunt op 18-01-2012 10:51 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Shunt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:47:
Jup het probleem wat drakes nu hebben is dat ze gewoon een te grote tank hebben bij nagenoeg maximale dps op maximale range. Straks krijg je weer brawler drakes met hams en een redelijke tank en dan als logies baselisks. Ik denk dat er voor roaming fleets leuke dingen staan te gebeuren in het komende jaar.

[...]

BS like tank ? volgens mij overdrijf je nu een beetje ze hebben een degelijke tank voor een Tier2 battle cruiser maar ook niet meer. Je kan geen guns fitten je kan geen neuts fitten. Alleen een grote tank. Er is hier dan ook niets OP aan. Gewoon kijken wat voor guns er op de cane zitten zijn het smalls is het bait is niet zo moeilijk hoor.
True, scouts/tacklers moeten ook gewoon een ship scanner hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Noxious schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:20:
[...]

True, scouts/tacklers moeten ook gewoon een ship scanner hebben ;)
Nee nee nee nee gewoon nee. Ship scanners gebruik je in high sec om te ganken niet op een tackler. Een ziet iets en grijpt hem die zijn over het algemeen toch snel genoeg om niet dood te gaan. Dan kan je altijd nog kijken of hij kleine of grote guns heeft aan de gunmounts van het schip. Maar nee als taclker heb je in bvb een inty maar 2 of 3 slots of als je er meer hebt gebruik je die voor een tank. Maar nooit voor een ship scanner dat duurt overigens nog eens veel te lang voor je gezien hebt wat het is is je target al weer weg.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Shunt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:33:
[...]

Nee nee nee nee gewoon nee. Ship scanners gebruik je in high sec om te ganken niet op een tackler. Een ziet iets en grijpt hem die zijn over het algemeen toch snel genoeg om niet dood te gaan. Dan kan je altijd nog kijken of hij kleine of grote guns heeft aan de gunmounts van het schip. Maar nee als taclker heb je in bvb een inty maar 2 of 3 slots of als je er meer hebt gebruik je die voor een tank. Maar nooit voor een ship scanner dat duurt overigens nog eens veel te lang voor je gezien hebt wat het is is je target al weer weg.
Mwah, er zijn er genoeg die zelf niet attacken en gewoon liggen te wachten als bait in belts.
Er is een of andere franse corp die nogal actief zijn in de Sinq Laison region (kan even niet op hun naam komen) en die hebben 2 bait chars.
Die gasten liggen lekker "afk" in een cane in een belt in Basgerin, Gerper, Egglende, enz...

Ze vliegen niet weg, al vlieg je er een kwartier omheen ;) maar als je ze aanvalt heb je een paar seconden later een fleet op je dak die de cane remote reppen en jou plat schieten :P

Niks mis met een ship scanner op een scout / tackler, dat zijn over het algemeen toch schepen voor eenmalig gebruik die je van te voren al afschrijft, iedere keer als ze overleven is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Noxious schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:37:
[...]

Mwah, er zijn er genoeg die zelf niet attacken en gewoon liggen te wachten als bait in belts.
Er is een of andere franse corp die nogal actief zijn in de Sinq Laison region (kan even niet op hun naam komen) en die hebben 2 bait chars.
Die gasten liggen lekker "afk" in een cane in een belt in Basgerin, Gerper, Egglende, enz...

Ze vliegen niet weg, al vlieg je er een kwartier omheen ;) maar als je ze aanvalt heb je een paar seconden later een fleet op je dak die de cane remote reppen en jou plat schieten :P

Niks mis met een ship scanner op een scout / tackler, dat zijn over het algemeen toch schepen voor eenmalig gebruik die je van te voren al afschrijft, iedere keer als ze overleven is het mooi meegenomen.
Sorry maar noem jij eens een ship waar je een ship scanner op doet ? Behalve in high sec heb ik nog nooit een tackler neer gehaald waar een ship scanner op zat. Het is gewoon niet efficiënt Als jij als taclker scrammed en webbed bent dan doe je iets fout als tackler ben je ten alle tijden rond de 20km verwijderd van je target. En ja als je een cane gaat tacklen in een belt heb je een grote kans dat het bait is maar daar ga je van te voren van uit. Maar nee een ship scanner heb ik nog nooit gebruikt en ik denk als je dat bij ons doet binnen waffles of PL op een inty dat je een enkele ticket krijgt naar de troll fields.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Naja, ik heb qua pvp vooral ervaring met highsec wardecs :P dat moet ik wel toegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Ben ze zelfs ook nog nooit tegen gekomen in 0.0 nee ... en als je ze al fit en gekilled wordt dan pist iedereen op je zodra ze je km zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik had het dan ook over wars en lowsec roams :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij worden ship/cargo scanners alleen gebruikt door suicide gankers en die andere scanner voor miners :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
@ Legolas_1973 ik heb een keer een lijst uit (ik meen) 2007 gezien van iedereen die scanners kocht (cargo/ship) bij een grote anonieme EVE trader. Moest toen wel lachen, inderdaad waarom een slot op offeren om gewoon rond te kijken dat is altijd om te ganken of kijken of je target wat leuks heeft.

In Jita heb ik ook dat ik vaak getarget word als ik weer met een BPO vlieg mja within seconds zit ik met m'n intertia kanon van een Atron op warp snelheid (inc. warp core stabs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Het kan anders ook heel praktisch zijn om in wars je ammo aan te passen naar de resists van je tegenstanders ;)
Meerdere keren met succes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Dat is dan toch een soort van gank-purpose niet helemaal gank maar ook war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

GewoonWatSpulle schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:31:
@ Legolas_1973 ik heb een keer een lijst uit (ik meen) 2007 gezien van iedereen die scanners kocht (cargo/ship) bij een grote anonieme EVE trader. Moest toen wel lachen, inderdaad waarom een slot op offeren om gewoon rond te kijken dat is altijd om te ganken of kijken of je target wat leuks heeft.

In Jita heb ik ook dat ik vaak getarget word als ik weer met een BPO vlieg mja within seconds zit ik met m'n intertia kanon van een Atron op warp snelheid (inc. warp core stabs)
dapper dan. Want als zij je al gelocked hebben ben je normaal zo goed als dood. Wij ganken met regelmaat in jitta mensen op de gates in trashers. Gewoon een man of 3 of 4 en je kan zo een inty insta poppen. Lock en dood.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Your eve client needs you! DevBlog

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&nbid=3380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:49:
[...]

dapper dan. Want als zij je al gelocked hebben ben je normaal zo goed als dood. Wij ganken met regelmaat in jitta mensen op de gates in trashers. Gewoon een man of 3 of 4 en je kan zo een inty insta poppen. Lock en dood.
hij zei getarget worden... niet dat ze hem gelocked hadden... maar idd dat gebeurd zeker in de buurt van jita maar ook andere THs erg vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Vanavond/vannacht bijna 1.300.000 aan minerals de wh in haulen voor capital productie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:23:
Vanavond/vannacht bijna 1.300.000 aan minerals de wh in haulen voor capital productie :P
wat ga je produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
^^
Staat een Phoenix op zijn wishlist volgens mij :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik denk dat ik voor traden/minerals ga. Vind het nog wel leuk om te doen en militair is me te link. Vandaag missie gedaan die niet helemaal voor mij bedoelt was, samen met een ander. Ik kon nog net op tijd ontsnappen terwijl hij niets geen moeite had met die npc vijanden.

Vandaag lekker wat skills geleveled en quests gedaan. Ben opnieuw begonnen vandaag en 2 miljoen verzameld en een hoop items die ik nog kan verkopen. Heb wel vandaag denk ik zo'n uurtje of 6 actief gespeelt. Ik ga maar eens kijken naar een goed schip, heb behoorlijk wat van die fittings vergaard. 6 afterburners en verschillende kanonnen. Die kanonnen zou ik wel op me schip willen hebben. Voor repair heb ik echt meer stroom nodig, er staat ook bij depletes in 10 seconden.Nou als ik alles aanzet gebeurd dat volgens mij ook dus dit schip is gewoon niet goed genoeg meer.

Ik snap die exploring mission niet uit de tutorial. Ik blijf maar scannen overal, maar nergens een anomalie. Iemand die daar iets over weet.

Wat me opvalt is dat iedereen vastloopt in sommige tutorial missions en ze dus even hulp nodig hebben. Bijvoorbeeld in het begin met het vinden van je schip en later met de oremine missie waar iedereen de mineralen uit de verkeerde astroid haalt. Die tuts verklaren een hoop, maar zijn soms niet heel duidelijk. Gelukkig hebben we de rookie chat, waar je andere mensen kunt helpen of om hulp vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:23:
[...]

hij zei getarget worden... niet dat ze hem gelocked hadden... maar idd dat gebeurd zeker in de buurt van jita maar ook andere THs erg vaak
als je getarget bent ben je toch echt al gelocked hoor ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:52:
Ik denk dat ik voor traden/minerals ga. Vind het nog wel leuk om te doen en militair is me te link. Vandaag missie gedaan die niet helemaal voor mij bedoelt was, samen met een ander. Ik kon nog net op tijd ontsnappen terwijl hij niets geen moeite had met die npc vijanden.
te hoge missie of wat? na wat training kan je daar mogelijk nog een andere mening over krijgen...
Vandaag lekker wat skills geleveled en quests gedaan. Ben opnieuw begonnen vandaag en 2 miljoen verzameld en een hoop items die ik nog kan verkopen. Heb wel vandaag denk ik zo'n uurtje of 6 actief gespeelt. Ik ga maar eens kijken naar een goed schip, heb behoorlijk wat van die fittings vergaard. 6 afterburners en verschillende kanonnen. Die kanonnen zou ik wel op me schip willen hebben. Voor repair heb ik echt meer stroom nodig, er staat ook bij depletes in 10 seconden.Nou als ik alles aanzet gebeurd dat volgens mij ook dus dit schip is gewoon niet goed genoeg meer.
dat heeft niet zoveel met je schip te maken maar meer met je skills/fits je kan de hoeveelheid energie van je schip verhogen door energie management te trainen (valt onder engineering) en de rate van het opladen door energy systems operations te trainen.

ook kan je modules en rigs gebruiken om dit te verbeteren zoals b.v. cap recharge modules die in medium slots gaan
Ik snap die exploring mission niet uit de tutorial. Ik blijf maar scannen overal, maar nergens een anomalie. Iemand die daar iets over weet.
ja dat is een lastige, maar als je deze video gekeken hebt is het een eitje :)
Wat me opvalt is dat iedereen vastloopt in sommige tutorial missions en ze dus even hulp nodig hebben. Bijvoorbeeld in het begin met het vinden van je schip en later met de oremine missie waar iedereen de mineralen uit de verkeerde astroid haalt. Die tuts verklaren een hoop, maar zijn soms niet heel duidelijk. Gelukkig hebben we de rookie chat, waar je andere mensen kunt helpen of om hulp vragen.
precies of hier op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:57:
[...]

als je getarget bent ben je toch echt al gelocked hoor ;)
nee je snapt niet wat ik bedoel... als ik jou zie vliegen kan ik je aanklikken en locken jij ziet dan die gele hoekjes zodat je weet dat iemand je target, maar dan heb ik je nog niet gelocked. dat kost wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:01:
[...]

nee je snapt niet wat ik bedoel... als ik jou zie vliegen kan ik je aanklikken en locken jij ziet dan die gele hoekjes zodat je weet dat iemand je target, maar dan heb ik je nog niet gelocked. dat kost wat tijd.
Erm als jij die gele hoekjes ziet ben jij al getarget rood is dat je beschoten wordt geel is dat iemand je getarget heeft.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:02:
[...]

Erm als jij die gele hoekjes ziet ben jij al getarget rood is dat je beschoten wordt geel is dat iemand je getarget heeft.
zit nu niet in game maar het gaat eerst knipperen en dan is het teken dat ze je targetten en dan blijft het constant geel als je getarget bent toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:05:
[...]

zit nu niet in game maar het gaat eerst knipperen en dan is het teken dat ze je targetten en dan blijft het constant geel als je getarget bent toch :D
Nee hoor dat is gewoon een intiele indicatie dat je getarget bent. Maar je bent al wel ge target in die periode.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:15:
[...]

Nee hoor dat is gewoon een intiele indicatie dat je getarget bent. Maar je bent al wel ge target in die periode.
hmm ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
sPENKMAN schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:39:
^^
Staat een Phoenix op zijn wishlist volgens mij :)
Dat idd, helaas is de operatie niet gelukt, geen fatsoenlijke open WH gevonden.
Zodra we die hebben 2 runs met een freighter, is meteen de hole weer dicht :P

3m mass hole, 960k freighter.
2x in en uit = collapse bij laatste keer er uit gaan \o/ precies goed 8)

Edit:
En als het mis gaat dan hebben we een Charon in de wormhole :')

[ Voor 5% gewijzigd door Noxious op 19-01-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de reden om de carrier zelf in jullie WH te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:43:
Wat is eigenlijk de reden om de carrier zelf in jullie WH te bouwen?
Omdat we 'm anders via low/null naar binnen moeten halen, en we op het moment niet de support fleet klaar hebben staan om dat zonder risico's te doen.

En daarnaast hebben we alles wat nodig is (volgende caps worden ook gewoon aldaar gemined en geproduceert, alleen de eerste vereist wat meer moeite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste cap is vaak het moeilijkst ja. Als je die eenmaal hebt kan je chain collapsen en wordt het eenvoudiger om een goeie entrance te krijgen.

Wij hebben al een stuk of zes cap naarbinnen gebracht via low/null sec. Als je een beetje voorzichtig bent is het goed te doen vonden we, maar zelf bouwen is ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:00:
[...]

te hoge missie of wat? na wat training kan je daar mogelijk nog een andere mening over krijgen...

[...]

dat heeft niet zoveel met je schip te maken maar meer met je skills/fits je kan de hoeveelheid energie van je schip verhogen door energie management te trainen (valt onder engineering) en de rate van het opladen door energy systems operations te trainen.

ook kan je modules en rigs gebruiken om dit te verbeteren zoals b.v. cap recharge modules die in medium slots gaan

[...]

ja dat is een lastige, maar als je deze video gekeken hebt is het een eitje :)

[...]

precies of hier op het forum :)
Veel te hoge missie, hoewel de agent wel level 1 was, maar gewoon qua eissen was het met mijn huidige schip niet te doen.

Oh dat van die energy wist ik niet, ik ga vanavond als ik thuis kom even skillbooks kopen om dat te levelen. Die cap recharges heb ik, alleen heb ik in die med slots al 2 shield recharges. Die ik ook hard nodig heb in gevechten. Vooral omdat me shield up moet blijven want als ik me repair armor module aanzet schiet de stroom omlaag. (mijn schip is 2-2-2 qua fittings, volgens mij kan ik nog 3 rigs eropzetten, maar daar moet ik me nog in verdiepen, die dingen heb ik nog niet). Binnenkort maar eens kijken naar een leuk schip als ik de tutorial missies heb voltooid, daar krijg je ook wel wat schepen voor zag ik al.

Die video zal ik ook gelijk vanavond even bekijken. Ik had eerlijk gezegd alleen op EVE wiki en bing gezocht en niet op youtube. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
Tip: tank shield of armor maar niet beide!
Om rigs te fitten heb je weer skills nodig. Dus voordat je ze koopt, kijk even of je ze kunt fitten.

Welk schip vlieg je? Je 2-2-2 loadout suggereerd dat je niet de beste frigate hebt om missies te runnen.
Zelf ben ik een voorstander van het gebruik van destroyers voor het runnen van level 1 missies. Die heb je heel vlug geskilled en ze poepen behoorlijk wat damage uit!

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:00:
De eerste cap is vaak het moeilijkst ja. Als je die eenmaal hebt kan je chain collapsen en wordt het eenvoudiger om een goeie entrance te krijgen.

Wij hebben al een stuk of zes cap naarbinnen gebracht via low/null sec. Als je een beetje voorzichtig bent is het goed te doen vonden we, maar zelf bouwen is ook een goede optie.
Ja idd, maar we hebben een x-large ship assembly array, component assembly arrays, medium intense refinery (grootste die er is) en nog wat meuk, dus komt wel goed :)
We hebben fuel liggen voor minimaal een maand en een 2e pos klaarliggen in een hangar in de wh op het moment dat we power/cpu tekort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:16:
[...]

Veel te hoge missie, hoewel de agent wel level 1 was, maar gewoon qua eissen was het met mijn huidige schip niet te doen.

Oh dat van die energy wist ik niet, ik ga vanavond als ik thuis kom even skillbooks kopen om dat te levelen. Die cap recharges heb ik, alleen heb ik in die med slots al 2 shield recharges. Die ik ook hard nodig heb in gevechten. Vooral omdat me shield up moet blijven want als ik me repair armor module aanzet schiet de stroom omlaag. (mijn schip is 2-2-2 qua fittings, volgens mij kan ik nog 3 rigs eropzetten, maar daar moet ik me nog in verdiepen, die dingen heb ik nog niet). Binnenkort maar eens kijken naar een leuk schip als ik de tutorial missies heb voltooid, daar krijg je ook wel wat schepen voor zag ik al.

Die video zal ik ook gelijk vanavond even bekijken. Ik had eerlijk gezegd alleen op EVE wiki en bing gezocht en niet op youtube. Bedankt.
Veel lvl1 missions zijn ook in (bv) een Riftertje wel te doen hoor.
In een van je mid-slots moet je een Afterburner gooien, dan je default orbit op 5000m ofzo zetten en met de Afterburner aan ga je snel rondjes vliegen rond de rats die je voor je missie moet killen, daardoor kunnen ze je (bijna) niet raken (speedtank dus).

Dan inderdaad zoals hierboven gezegd snel trainen voor een Destroyer, waarbij je dezelfde tactiek (speedtanken) kunt toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMichel schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:35:
Tip: tank shield of armor maar niet beide!
Om rigs te fitten heb je weer skills nodig. Dus voordat je ze koopt, kijk even of je ze kunt fitten.

Welk schip vlieg je? Je 2-2-2 loadout suggereerd dat je niet de beste frigate hebt om missies te runnen.
Zelf ben ik een voorstander van het gebruik van destroyers voor het runnen van level 1 missies. Die heb je heel vlug geskilled en ze poepen behoorlijk wat damage uit!
hier sluit ik me bij aan... en wat sleepie zegt is ook een goeie zo hoef je niet vaak damage te repairen :) enige nadeel aan het begin is dat jij de rats ook moeilijk zult raken doordat je gunnery skills wat laag zijn.

wat voor ras vlieg je eigenlijk? kunnen we wat beter advies geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Iets wat ik telkens gedaan heb bij het starten met nieuwe alt is:
Base skills for everyone
Energy Management, Energy Systems Operation, Engineering, Electronics, Spaceship Command, Navigation, Warp Drive Operation

Skills for miners
Mining, Industry, Refining, Drones, Mining Drone Operation, Refinery Efficiency, Mining Barges, Exhumers

Skills for industrialists
Industry, Production Efficiency, Metallurgy, Mass Production

Amarr Ships
Small Energy Turret, Repair Systems, Controlled Burst, Gunnery, Energy Systems Operation, Hull Upgrades, Motion Prediction, Sharpshooter, Rapid Firing, Missile Launcher Operation, Long Range Targeting

Caldari Ships
Missile Launcher Operation, Small Hybrid Turret, Standard Missiles, Rockets, Gunnery, Shield Operation, Shield Management, Long Range Targeting, Sharpshooter, Motion Prediction, Rapid Firing, Controlled Burst

Gallente Ships
Small Hybrid Turret, Gunnery, Drones, Scout Drone Operation, Repair Systems, Hull Upgrades, Controlled Burst, Sharpshooter, Motion Prediction, Long Range Targeting, Rapid Firing

Minmatar Ships
Small Projectile Turret, Gunnery, Motion Prediction, Rapid Firing, Sharpshooter, Shield Operation, Shield Management, Missile Launcher Operation, Standard Missiles, Rockets, Long Range Targeting
Vooral die eerste zo vlug mogelijk naar 4/5 brengen. Zij eigenlijk de meeste rank 1 skills. en die moet je echt naar 5 brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ik ga van het weekend toch maar eens kijken naar een solo PVP Thrasher fit. Ik zit een beetje te denken aan zoeits als dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[Thrasher, 10MN AB Thrasher]
Gyrostabilizer II
Damage Control II

Warp Scrambler II
Medium Shield Extender II
Y-S8 Hydrocarbon Afterburners

150mm Light AutoCannon II
Rocket Launcher II

Small Ancillary Current Router I
Small Anti-EM Screen Reinforcer I
Small Core Defence Field Extender I

Ik kan alleen nu niet precies testen/fitten wat ik wil dus verwacht hier van het weekend meer over te horen ;)

Edit:Of heeft er iemand nog andere handige fits/tips voor een cheap solo runner??

[ Voor 5% gewijzigd door Marce op 19-01-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marce schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:24:
Ik ga van het weekend toch maar eens kijken naar een solo PVP Thrasher fit. Ik zit een beetje te denken aan zoeits als dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[Thrasher, 10MN AB Thrasher]
Gyrostabilizer II
Damage Control II

Warp Scrambler II
Y-S8 Hydrocarbon Afterburners

Rocket Launcher II

Small Ancillary Current Router I

Ik kan alleen nu niet precies testen/fitten wat ik wil dus verwacht hier van het weekend meer over te horen ;)

Edit:Of heeft er iemand nog andere handige fits/tips voor een cheap solo runner??
denk niet dat de damage controll II veel gaat doen... je kan beter focussen op meer damage DENK ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Mwah vergeet niet dat de damage control je best nette resistances geeft, dat is zeker wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:12:
[...]

denk niet dat de damage controll II veel gaat doen... je kan beter focussen op meer damage DENK ik
Nah, DC plaats resists op zowel shield als armor, en meer dan verdubbelt je hull WANT "real men hull tank".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:26:
[...]

Nah, DC plaats resists op zowel shield als armor, en meer dan verdubbelt je hull WANT "real men hull tank".
ja das leuk maar kijk even naar de hitpoints van een thrasher dat is verdubbeling van bijna niks... serieus het is een glass cannon kun je leuke dingen mee doen maar volgens mij moet focus op DPS liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:14:
[...]

ja das leuk maar kijk even naar de hitpoints van een thrasher dat is verdubbeling van bijna niks... serieus het is een glass cannon kun je leuke dingen mee doen maar volgens mij moet focus op DPS liggen
Nogsteeds denk ik zelf ook dat ik meer heb aan de dc dan aan 20% meer dps output. Hij is vooral bedoeld tegen frigs en andere destroyers. Zeker tegen frigs heb ik meer aan 80% meer ehp als aan dat beetje extra dps. (Waardes geschat, nogsteeds ivm geen fitting tools :()

Ik denk ook dat ik de rocket launcher omtover naar een salvager, waarschijnlijk offline, maar daar heb ik meer aan zonder missile skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm het grootste gedeelte van frigate/destroyer dog fights eindigt meestal met beide schepen in structure. Een DC kan dan bepalend zijn.

Je hebt trouwens bergen CPU en PG over op die fit. Dat is wel een beetje zonde. Dit lijkt me ook goed.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[Thrasher, AC-MWD]
Gyrostabilizer II
Damage Control II

Catalyzed Cold-Gas I Arcjet Thrusters
Fleeting Progressive Warp Scrambler I

200mm AutoCannon II, Republic Fleet EMP S
Small Energy Neutralizer II

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:22:
Ehm het grootste gedeelte van frigate/destroyer dog fights eindigt meestal met beide schepen in structure. Een DC kan dan bepalend zijn.

Je hebt trouwens bergen CPU en PG over op die fit. Dat is wel een beetje zonde. Dit lijkt me ook goed.

code:
1
[Thrasher, AC-MWD]
Zoals ik dus al aangaf, ik heb hem nog niet in eveHQ gezien, dus weet niet hoever ik erin zat. Ik had inderdaad de 200mm willen proberen. Jij hebt er echter een 1MN mwd op gefit nu, en ik wilde bewust een 10MN ab erop hebben; geen mogelijkheid om gescrambled te worden en hij was wel stable. Ik weet alleen niet hoe je dan dus met je pg zit naar 200mm toe.

[ Voor 27% gewijzigd door Marce op 19-01-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Marce schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:20:
[...]

Nogsteeds denk ik zelf ook dat ik meer heb aan de dc dan aan 20% meer dps output. Hij is vooral bedoeld tegen frigs en andere destroyers. Zeker tegen frigs heb ik meer aan 80% meer ehp als aan dat beetje extra dps. (Waardes geschat, nogsteeds ivm geen fitting tools :()
[...]
EFT werkt inmiddels met de nieuwe API hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce

Marce

Het is Marc met een C!

Noxious schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:52:
[...]

EFT werkt inmiddels met de nieuwe API hoor :o
Weet ik, maar ik vind het een beetje te ver gaan om eveHQ op mn stage te installeren, en ik kan thuis vanavond misschien even en morgenavond pas echt weer op mn pc :P

EDIT: En misschien wordt de align tijd vanwege de extra mass wel mn dood, dan is het een leuk probeersel geweest en weet ik ook weer dat het niet werkt.. Ik ben te koppig om het aan te nemen van iemand >:) En op battleclinic zijn er mensen die hem wel goed hebben weten te vliegen.

[ Voor 29% gewijzigd door Marce op 19-01-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:55:
[...]

hier sluit ik me bij aan... en wat sleepie zegt is ook een goeie zo hoef je niet vaak damage te repairen :) enige nadeel aan het begin is dat jij de rats ook moeilijk zult raken doordat je gunnery skills wat laag zijn.

wat voor ras vlieg je eigenlijk? kunnen we wat beter advies geven
Oh dus ik kan beter shield booster of repair drone. Maar als ik dus een repair drone heb dan schieten ze me hele schild kapot en dan kan ik pas me repair inzetten?? Ik ga dus maar voor shield en afterburner.

Ik heb een Gallente Atron, http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Atron dus een basic frigate. Een tip voor een leuk beginnersschip waar ik een beetje mee kan minen en basis missies mee kan doen want een Atron is denk ik niet het beste schip om missies mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Als je gallente vliegt kan je beter voor armor hardners gaan. Je shield word toch wel kapot geschoten en dan heb je de buffer op je armor waar je dan op tankt. Bij Caldari schepen moet je juist weer alles in shield doen omdat de armor en de hull heel zwak zijn en hij juist bonussen en de slots heeft voor shield tanking.

Edit: Zin kloppend maken.

[ Voor 14% gewijzigd door MacrosSimga op 19-01-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:11:
[...]

Oh dus ik kan beter shield booster of repair drone. Maar als ik dus een repair drone heb dan schieten ze me hele schild kapot en dan kan ik pas me repair inzetten?? Ik ga dus maar voor shield en afterburner.

Ik heb een Gallente Atron, http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Atron dus een basic frigate. Een tip voor een leuk beginnersschip waar ik een beetje mee kan minen en basis missies mee kan doen want een Atron is denk ik niet het beste schip om missies mee te doen.
gallente zijn van nature armor tankers, en je moet je bij armor tankers geen zorgen maken over je schild het is de bedoeling dat je je armor in tact houdt. als je missies wilt doen met gallente is de incurus wel een mooi begin schip of een catalyst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 09:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

vergeet repair drones, ff teveel skillen voor je denk ik :P

Wat beginnerstips (imho):
Blijf bij de schepen van het ras die je nu kan vliegen (gallante dus), deze schepen zijn beter voor armor tanken. Waarom, meer mid lowslots, waar de armor upgrades/armor repairers in moeten.
Er zijn wat basic skills die ERG slim zijn om snel te trainen
Electronics (geeft 5% meer cpu per lvl)
Engineering (geeft 5% meer powergrid per lvl)
Deze zorgen dat je dus meer modules op je bootje kan gooien.

Energy management en energy system ops. werk deze beide zsm naar 4!
Deze geven je cap totaal en snellere regen van je cap.(de rank 1 skill kan je ook naar 5 gooien als je paar dagen over hebt ;) )

Voor armor tanking: repair systems en hull upgrades (deze geven je snellere repair voor je armor repair modules en meer Armor HP)

Verder kan je naar de Small hybrid skill kijken en wat van de gunnery support skills. Zijn allemaal rank 1 skills, dus je kan ze binnen een paar dagen allemaal op 3 krijgen.

Galante doet ook veel met drones, maar denk dat je beter eerst kan zorgen dat je in leven blijft (Dus cap/fitting/tanking skills) en je daarna druk maken over dps doen :)
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:09:

je bedoeld natuurlijk LOW slots ;) maar verder klopt het :)
Fixed :P

[ Voor 5% gewijzigd door TepelStreeltje op 19-01-2012 20:11 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:30:
[...]

vergeet repair drones, ff teveel skillen voor je denk ik :P

Wat beginnerstips (imho):
Blijf bij de schepen van het ras die je nu kan vliegen (gallante dus), deze schepen zijn beter voor armor tanken. Waarom, meer mid slots, waar de armor upgrades/armor repairers in moeten.
Er zijn wat basic skills die ERG slim zijn om snel te trainen
Electronics (geeft 5% meer cpu per lvl)
Engineering (geeft 5% meer powergrid per lvl)
Deze zorgen dat je dus meer modules op je bootje kan gooien.

Energy management en energy system ops. werk deze beide zsm naar 4!
Deze geven je cap totaal en snellere regen van je cap.(de rank 1 skill kan je ook naar 5 gooien als je paar dagen over hebt ;) )

Voor armor tanking: repair systems en hull upgrades (deze geven je snellere repair voor je armor repair modules en meer Armor HP)

Verder kan je naar de Small hybrid skill kijken en wat van de gunnery support skills. Zijn allemaal rank 1 skills, dus je kan ze binnen een paar dagen allemaal op 3 krijgen.

Galante doet ook veel met drones, maar denk dat je beter eerst kan zorgen dat je in leven blijft (Dus cap/fitting/tanking skills) en je daarna druk maken over dps doen :)
Ja ben nu even die energy dingen aan het doen (net gekocht van de market), maar ik moet ook gallente frigate trainen, want ik heb net een Tristan ship gekregen die lekker wat meer fittings heeft, wel jammer dat ik de missie al accept heb want toen kwam ik er pas achter dat me skill te laag was en kan ik er niet in vliegen. De missie lijkt me lastiger dan de vorige anders lijkt het me dat je nog geen nieuw schip krijg, nu look ik 200K isk mis :( Gunnery stond al voor level 3 in de queue, small hybrid zal ik nog even naar kijken.

Zal me nog even inlezen over CPU en powergrid want ik had ze wel zien staan, maar wat het nou doet 8)7 Gelukkig staat er een hoop op evepedia :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:06:
[...]

Ja ben nu even die energy dingen aan het doen (net gekocht van de market), maar ik moet ook gallente frigate trainen, want ik heb net een Tristan ship gekregen die lekker wat meer fittings heeft, wel jammer dat ik de missie al accept heb want toen kwam ik er pas achter dat me skill te laag was en kan ik er niet in vliegen. De missie lijkt me lastiger dan de vorige anders lijkt het me dat je nog geen nieuw schip krijg, nu look ik 200K isk mis :( Gunnery stond al voor level 3 in de queue, small hybrid zal ik nog even naar kijken.

Zal me nog even inlezen over CPU en powergrid want ik had ze wel zien staan, maar wat het nou doet 8)7 Gelukkig staat er een hoop op evepedia :Y)
elke module die je fit kost grid en CPU. en thats it :P en elke boot heeft verschillende hoeveelheden grid/cpu beschikbaar, die 2 skills zorgen er voor dat je meer hebt totaal. en er zijn ook skills die het vebruik van guns/launchers verminderd (weapon upgrades en adv weapon upgrades)

het gebruik van modules kost Cap (hoewel missiles en projectile guns geen cap gebruiken)

[ Voor 10% gewijzigd door TepelStreeltje op 19-01-2012 19:13 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:10:
[...]

elke module die je fit kost grid en CPU. en thats it :P
het gebruik van modules kost Cap (hoewel missiles en projectile guns geen cap gebruiken)
Ja en door die skills te trainen krijg je dus meer CPU of Grid en kan je dus ipv 50mm steel plates 100mm steel plates installeren in je low slot naast je armor repair. (Kan nu dus niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
navitas [http://eve.wikia.com/wiki/Navitas] is trouwens de gallente miner frigate

met 2 mids en 2 lows kan je deze dus gewoon shield tanken en je lows voor cargo extenders/mining upgrades gebruiken

meestal is de rule:

meer mids dan lows = shield tank
meer lows dan mids = armor tank

[ Voor 67% gewijzigd door Dutch2007 op 19-01-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:30:

knip

Blijf bij de schepen van het ras die je nu kan vliegen (gallante dus), deze schepen zijn beter voor armor tanken. Waarom, meer mid slots, waar de armor upgrades/armor repairers in moeten.

knip
je bedoeld natuurlijk LOW slots ;) maar verder klopt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:12:
[...]

Ja en door die skills te trainen krijg je dus meer CPU of Grid en kan je dus ipv 50mm steel plates 100mm steel plates installeren in je low slot naast je armor repair. (Kan nu dus niet :P)
ja bijvoorbeeld... ook zijn hogere skills goed zodat je op gegeven moment T2 modules kan gebruiken.

je moet nu gewoon basic skills zoals hierboven is aangegeven trainen en daarna kan je een plan opzetten om naar iets specifieks te trainen. b.v. een mymidon (hele fijne battlecruiser die veel damage kan tanken) als je dat hebt train je door om hem helemaal T2 te fitten (bijvoorbeeld je kan ook een ander doel stellen uiteraard)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:25:
[...]

ja bijvoorbeeld... ook zijn hogere skills goed zodat je op gegeven moment T2 modules kan gebruiken.

je moet nu gewoon basic skills zoals hierboven is aangegeven trainen en daarna kan je een plan opzetten om naar iets specifieks te trainen. b.v. een mymidon (hele fijne battlecruiser die veel damage kan tanken) als je dat hebt train je door om hem helemaal T2 te fitten (bijvoorbeeld je kan ook een ander doel stellen uiteraard)
Is het handig om op certifications te trainen, dus proberen hier een paar van te halen of maakt dat geen drol uit? Het lijken me behoorlijk van elkaar afhangende skills dus als je gaat voor een bepaald certificate ben je goed op weg in gunnery (of wat anders), dus zelf plannen welke kant je op wil, mining, battles enzo met daarbij rekening houdend met je toekomstige schip en fittings?

[ Voor 7% gewijzigd door LeVortex op 19-01-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:33:
[...]

Is het handig om op certifications te trainen, dus proberen hier een paar van te halen of maakt dat geen drol uit? Het lijken me behoorlijk van elkaar afhangende skills dus als je gaat voor een bepaald certificate ben je goed op weg in gunnery (of wat anders), dus zelf plannen welke kant je op wil, mining, battles enzo met daarbij rekening houdend met je toekomstige schip en fittings?
certificates zijn een hulp middel om belangrijke skills te zien. ja het is goed daar naar te kijken maar staar je er niet blind op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
Oh ok, dan zal ik daar niet teveel opletten. Ik heb net 45.000 teveel antimatter charge S gekocht xD en ben nog 20.000 aan het maken, zoveel kogels krijg ik nooit meer op lol shitzooi. Ik ben dus ruim een miljoen kwijt

[ Voor 8% gewijzigd door LeVortex op 19-01-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:49:
Oh ok, dan zal ik daar niet teveel opletten. Ik heb net 45.000 teveel antimatter charge S gekocht xD en ben nog 20.000 aan het maken, zoveel kogels krijg ik nooit meer op lol shitzooi. Ik ben dus ruim een miljoen kwijt
krijg je echt wel op als je maar hard aan de bak gaat en veel guns erop doet... catalyst is wel een mooi schip kan je alle lvl 1s op je sokken doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Zo, vanavond een succesvolle operatie gehad 8) Phoenix ligt in de C5 pos forcefield jeuj :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:49:
Dat gaat inderdaad wel op hoor ;)
Ik koop mijn ammo per 100k, zodat ik tenminste even vooruit kan.
Maar ik zit dan ook een stukje verwijderd van een tradehub...

Hoewel je wss tegen die tijd wel in een battlecruiser kunt vliegen, en lvl3's aan het doen bent. en dus medium ammo nodig hebt...

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 19-01-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Noxious schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:27:
Zo, vanavond een succesvolle operatie gehad 8) Phoenix ligt in de C5 pos forcefield jeuj :P
We zijn nog tot 1:30 doorgegaan zo'n beetje.
Nu hebben we ook een mining fleet, orca's, logi's (Guardians), t3 fleet (tengu's, proteus, loki), flink aantal BS, stealth bombers, cov ops, etc in de wh liggen.
Na de valse start lijkt het eindelijk goed te gaan 8) ook de X-Large Ship Assembly Array is binnen samen met de blueprints voor de Rorqual.

Edit:
Zit atm in het ziekenhuis (dochter onder het mes). Ze hebben hier wifi, maar EVE werkt niet :'( :P

[ Voor 8% gewijzigd door Noxious op 20-01-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

[...]
Als je wilt heb ik nog wel een catalyst (destroyer) op overshot liggen, je moet hem wel zelf komen ophalen ;)
Kunnen 8 turrerts op dus firepower genoeg voor alle lvl 1 missies.

Laat maar iets weten in eve aan Forstbyte.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
LeVortex schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:06:
[...]

Zelf ga ik vaak naar battleclinic.com voor het opdoen van ideeen voor het maken van een ship fitting.
Mijn vriendin vloog ook Gallente toen ze begon met EVE en die heb ik zo snel mogelijk in de Gallente Destroyer gemotiveerd. Daarna kon ze met gemak alle level 1 missies doen.
Als je toch in een frigate level 1 missies wil doen - wat overigens prima kan - kan ik je de volgende fittings aanraden:

Day 1 mission runner 1
of
Day 1 mission runner 2

En voor de stap naar destroyer, zou je zoiets als dit kunnen fitten:
Catalyst 1

In bovenstaande loadouts wordt veel gebruik gemaakt van Tech 1 (T1) Meta 0 modules. Dit kun je zien door ingame met een rechtsklik op een module 'show info' te selecteren en dan op de 'attributes' tab te kijken. Voor de meeste modules geld: hoe hoger het meta level, hoe beter de module is. Tech 2 (T2) modules hebben altijd Meta 5.
Er zijn modules die tot en met meta 14 gaan, maar daar hoef je als beginner niet naar te kijken omdat deze gewoonweg veel te duur zijn. (Duurste Meta 14 module is de Estamel Modified Invulnerability Field die voor ruim 20.000.000.000 isk over de toonbank gaat)

Advies is om te kijken of je betere modules dan de standaard meta 0 modules kunt fitten - en of je de isk er voor over hebt uiteraard :)

Gallente is een ras waar veel bootjes van bonussen hebben op het gebruik van drones en hybrid weapons. Voor het runnen van missies zijn het gebruik van drones ideaal - mijn mening. En Gallente heeft daar een mooi groeipad voor om van level 1 missies naar level 4 missies te gaan:

level 1 - Tristan / Catalyst. Helaas geen drones, maar wel hybrids (en beetje rockets)
level 2 - Vexor. Drones.
level 3 - Myrmidon. Drones.
level 4 - Dominix. Drones.

Alternatief is het hybrid weapon platform:

level 1 - Tristan / catalyst. Helaas geen drones, maar wel hybrids (en beetje rockets)
level 2 - Thorax. Hybrids, met als 2e drones.
level 3 - Brutix. Hybrdis.
level 4 - Megatron. Hybrids.

Uiteraard zijn bovenstaande 2 paden vooral een voorbeeld hoe je zou kunnen groeien; er zijn heel veel alternatieven. Daarnaast, als je andere dingen wilt doen als missie runnen, zijn er weer andere groeipaden.
Noxious schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:10:
Edit:
Zit atm in het ziekenhuis (dochter onder het mes). Ze hebben hier wifi, maar EVE werkt niet :'( :P
Sterkte met je dochter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Meta 4 is overigens best goed te doen. N-Type hardeners zijn helemaal niet zo slecht en je kunt ze dacht ik fitten met de betreffende skill op 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Volgens mij kan je meta 4 doorgaans fitten met de skill op 1. Voor met tech II ( meta 5 ) heb je vaak skill op 4 ( target painter ed. of 5 ( turrets en launchers ed.) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Haha ty, inmiddels thuis en weer helemaal de oude :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Noxious schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Haha ty, inmiddels thuis en weer helemaal de oude :P
Mooi om te horen :)

Ont:
Is er een mogelijkheid dat ik een Jumpclone bij jullie in de pos kan doen met een bc, Covetor en eventueel later een bs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
sure, np :) je kan alleen niet jumpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Kan je niet naar een jc jumpen als die in een wormhole zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacrosSimga schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:58:
Kan je niet naar een jc jumpen als die in een wormhole zit?
Geen stations = geen clone jump vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
Ik weet niet helemaal hoe dat zit met een POS en wat de mogelijkheden zijn daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Nope, je kunt niet naar een WH jumpen. Ook niet naar een Rorqual in w-space met een Clone Vat Bay.
Wordt je dus gepod in een wormhole, moet je vanuit highsec, lowsec of 0.0 je weg weer terug naar w-space vinden.

Nb. ik heb hier alleen maar over gelezen, zelf nog nooit in een wormhole geleefd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 19:28
MisterMichel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:04:
Nope, je kunt niet naar een WH jumpen. Ook niet naar een Rorqual in w-space met een Clone Vat Bay.
Wordt je dus gepod in een wormhole, moet je vanuit highsec, lowsec of 0.0 je weg weer terug naar w-space vinden.

Nb. ik heb hier alleen maar over gelezen, zelf nog nooit in een wormhole geleefd...
Confirm

Over logistic drones, die kan je Niet op je eigen schip toepassen. Deze kan je alleen gebruiken om iemand anders te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
MisterMichel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:04:

hmm wel vervelend, als ik dan in een wh ga zitten, moet dat waarschijnlijk met een alt, voorlopig wil ik namelijk nog incursions runnen met me main. >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramasha schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Confirm

Over logistic drones, die kan je Niet op je eigen schip toepassen. Deze kan je alleen gebruiken om iemand anders te repareren.
of je eigen drones dat kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag op mijnn WH alts de sleepers er even van langs gegeven. Zeven sites down, a 250m per site. Daar wordt mn wallet wel happy van als we de loot verkocht hebben.

8) B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
MisterMichel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:52:
[...]

Zelf ga ik vaak naar battleclinic.com voor het opdoen van ideeen voor het maken van een ship fitting.
Mijn vriendin vloog ook Gallente toen ze begon met EVE en die heb ik zo snel mogelijk in de Gallente Destroyer gemotiveerd. Daarna kon ze met gemak alle level 1 missies doen.
Als je toch in een frigate level 1 missies wil doen - wat overigens prima kan - kan ik je de volgende fittings aanraden:

Day 1 mission runner 1
of
Day 1 mission runner 2

En voor de stap naar destroyer, zou je zoiets als dit kunnen fitten:
Catalyst 1

In bovenstaande loadouts wordt veel gebruik gemaakt van Tech 1 (T1) Meta 0 modules. Dit kun je zien door ingame met een rechtsklik op een module 'show info' te selecteren en dan op de 'attributes' tab te kijken. Voor de meeste modules geld: hoe hoger het meta level, hoe beter de module is. Tech 2 (T2) modules hebben altijd Meta 5.
Er zijn modules die tot en met meta 14 gaan, maar daar hoef je als beginner niet naar te kijken omdat deze gewoonweg veel te duur zijn. (Duurste Meta 14 module is de Estamel Modified Invulnerability Field die voor ruim 20.000.000.000 isk over de toonbank gaat)

Advies is om te kijken of je betere modules dan de standaard meta 0 modules kunt fitten - en of je de isk er voor over hebt uiteraard :)

Gallente is een ras waar veel bootjes van bonussen hebben op het gebruik van drones en hybrid weapons. Voor het runnen van missies zijn het gebruik van drones ideaal - mijn mening. En Gallente heeft daar een mooi groeipad voor om van level 1 missies naar level 4 missies te gaan:

level 1 - Tristan / Catalyst. Helaas geen drones, maar wel hybrids (en beetje rockets)
level 2 - Vexor. Drones.
level 3 - Myrmidon. Drones.
level 4 - Dominix. Drones.

Alternatief is het hybrid weapon platform:

level 1 - Tristan / catalyst. Helaas geen drones, maar wel hybrids (en beetje rockets)
level 2 - Thorax. Hybrids, met als 2e drones.
level 3 - Brutix. Hybrdis.
level 4 - Megatron. Hybrids.

Uiteraard zijn bovenstaande 2 paden vooral een voorbeeld hoe je zou kunnen groeien; er zijn heel veel alternatieven. Daarnaast, als je andere dingen wilt doen als missie runnen, zijn er weer andere groeipaden.

[...]

Sterkte met je dochter!!!
Bedankt ik heb nu ook een tristan dus ik kan die guide wel gebruiken. Ik vraag me alleen of of die misslelaunchers erop kunnen, want 4 turrents kan in iedergeval niet. Kan het ook nog niet testen, skills moet ik nog even trainen. Heb de meeste tutorial missies nu gehaalt, moet nog exploring en ben nog bezig met advanced military. Alleen nu krijg ik dus een schip en die moet ik dan maar de vernieling in helpen 8)7 Het is niet toegestaan het gebied te verlaten als heel schip omdat dit een bait training missie is |:( Misschien dat ik die wel oversla, ik vind het maar zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
LeVortex schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:55:
[...]

Bedankt ik heb nu ook een tristan dus ik kan die guide wel gebruiken. Ik vraag me alleen of of die misslelaunchers erop kunnen, want 4 turrents kan in iedergeval niet. Kan het ook nog niet testen, skills moet ik nog even trainen. Heb de meeste tutorial missies nu gehaalt, moet nog exploring en ben nog bezig met advanced military. Alleen nu krijg ik dus een schip en die moet ik dan maar de vernieling in helpen 8)7 Het is niet toegestaan het gebied te verlaten als heel schip omdat dit een bait training missie is |:( Misschien dat ik die wel oversla, ik vind het maar zonde.
Je krijgt als het goed is een goedkope frigate van hem als je de missie aanneemt en vergeet dan niet dat schip te insuren want het gaat toch wel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[...]

niet elk hi slot is een turret slot ;) je hebt ook missile slots en slots waar geen missile of turret in kan. maar wel tractor of salvager of wat dan ook.
schip gewoon de getver in laten gaan, die 400k isk die je verliest krijg je wel weer terug, en bovendien was het schip gratis ;) (en anders heb ik vast nog wel wat liggen voor je :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

eens kijk je terug op deze post en lach je erom... ik weet welke missie je bedoelt en adviseer je zelfs het gewoon te doen. al was het alleen maar om te weten wanneer je in de problemen zit en wat de gevolgen zijn. nu met een cheap schip die je nog krijgt ook :) verzeker het schip en stop er NIETS in geen wapen, geen modukle niets. dan verdien je er nog op ook!

edit als je op fitting knop drukt en je kijkt bij de high slots dan zie je turret symbool en een launcher symbool met een aantal witte vierkantjes die geven aan hoeveel van elk je hebt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:20:
[...]

eens kijk je terug op deze post en lach je erom... ik weet welke missie je bedoelt en adviseer je zelfs het gewoon te doen. al was het alleen maar om te weten wanneer je in de problemen zit en wat de gevolgen zijn. nu met een cheap schip die je nog krijgt ook :) verzeker het schip en stop er NIETS in geen wapen, geen modukle niets. dan verdien je er nog op ook!

edit als je op fitting knop drukt en je kijkt bij de high slots dan zie je turret symbool en een launcher symbool met een aantal witte vierkantjes die geven aan hoeveel van elk je hebt
Wapen moet wel dnek ik want ik moet 1 schip destroyen en wachten op de reinforcements. Ik zal hem sowieso even plat insuren.

En oh werkt dat zo met die turrents, nu zie ik het inderdaad 2 turrents en 2 launchers. Maar het kan dus zijn dat ik een schip koop met 8 high fits waarvan 3 turrents 3 launchers en 2 overig voor salvage oid.

Ik zal hem toch zo maar gaan doen, volgens mij ben ik wel lekker opweg met me skills hoewel ik al wel een hoop nutteloze heb getrained heb ik me energy en gunnery al lekker getrained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:34:
[...]

Wapen moet wel dnek ik want ik moet 1 schip destroyen en wachten op de reinforcements. Ik zal hem sowieso even plat insuren.

En oh werkt dat zo met die turrents, nu zie ik het inderdaad 2 turrents en 2 launchers. Maar het kan dus zijn dat ik een schip koop met 8 high fits waarvan 3 turrents 3 launchers en 2 overig voor salvage oid.

Ik zal hem toch zo maar gaan doen, volgens mij ben ik wel lekker opweg met me skills hoewel ik al wel een hoop nutteloze heb getrained heb ik me energy en gunnery al lekker getrained.
mooi... en ja het kan zijn dat je meer slots hebt dan turrets/launchers daar kan je allerlei andere dingen indoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:43:
[...]

mooi... en ja het kan zijn dat je meer slots hebt dan turrets/launchers daar kan je allerlei andere dingen indoen.
En drones gaan weer in je rigs dan toch? Dat zijn weer andere dingen dan je high/med/low slots. Zojuist maar me subscription betaald voor drie maanden. Trial account laat je echt maar de basis zien, maar je loopt al snel tegen restricties voor skilltrainen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

LeVortex schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:26:
[...]

En drones gaan weer in je rigs dan toch? Dat zijn weer andere dingen dan je high/med/low slots. Zojuist maar me subscription betaald voor drie maanden. Trial account laat je echt maar de basis zien, maar je loopt al snel tegen restricties voor skilltrainen aan.
Nee rigs hebben niets daar mee te maken. Rigs zijn een soort van extra modificatie van je ship. Daar kan je zeg maar een aantal bonussen mee aan passen op je schip. Stel je wil meer rep kracht op je armor repair module dan stop je een rig die je meer rep power geeft in je rig slots.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Drones gaan in je drone bay. Die vind je links onder in het fitting scherm. Als je de muis er bovenhoud krijg je een tooltip met drone bay. Hij zit direct onder je cargo hold. Als je daar klikt opent je dronebay zich.

Je rigslots zijn voor rigs. Dat zijn een soort upgrades voor je schip die je niet kan verwisselen zoals je normale modules kan. Als je een rig eenmaal hebt geplaats kan je dat rigslot alleen vrijmaken door de rig zelf te vernietigen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 19:42 . Reden: zpelvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

dat klopt maar je kan iig gratis een goed idee krijgen van het spel en dan moet je een keer een maad betalen (of meer) en kan je het uigebreider bekijken. altijd nog goedkoper dan een volledig nieuw spel in de winkel van 60+€ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:31:
[...]

dat klopt maar je kan iig gratis een goed idee krijgen van het spel en dan moet je een keer een maad betalen (of meer) en kan je het uigebreider bekijken. altijd nog goedkoper dan een volledig nieuw spel in de winkel van 60+€ :)
En meestal is dit spel ook nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Lijkt op een gevalletje goon rape vannacht! Was er helaas niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
De_Bastaard schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:40:
Lijkt op een gevalletje goon rape vannacht! Was er helaas niet bij :(
Wat is er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

best gevecht en die heeft raiden dik gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:11
"I was there" *O*

1200+ in local en TiDi deed zijn werk meer dan redelijk. Mijn subcap ging behoorlijk snel heen, maar ik had mijn SC-alt ook nog en met hem heb ik behoorlijk wat damage kunnen aanrichten :+

Het was een zeer leuk gevecht, behoorlijk intensief en inderdaad: we hebben gewonnen en uiteindelijk nog minimaal 2 tech overgenomen van onze CFC vrienden :P Die dag daarvoor hebben wij circa 16 tech-moons gereinforced en de stationservices van 15 stations aangepakt. :D

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik was er ook, alleen dan aan de andere kant ;)
Het begon redelijk, maar volgensmij had dat time dilation bij mij echt geen effect...
Heel erg laggy. Modules activeren was klikken en hopen dat het door kwam, target locken lukte niet.
Maar de FC leek er geen last van te hebben, die bleef maar targets callen.

nee, geef mij maar de kleine roaming gang pvp dan zo'n lagfest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
defusion schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:26:
Ik was er ook, alleen dan aan de andere kant ;)
Het begon redelijk, maar volgensmij had dat time dilation bij mij echt geen effect...
Heel erg laggy. Modules activeren was klikken en hopen dat het door kwam, target locken lukte niet.
Maar de FC leek er geen last van te hebben, die bleef maar targets callen.

nee, geef mij maar de kleine roaming gang pvp dan zo'n lagfest.
Ach, tis ook wat Mittens wilt hé :-)

WN gaf geen tegengas, maar RDN / INIT / Ev0ke hebben het enigsinds op orde. Het is dat NC. en PL nog niet mee doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Nouja, ik zit in LAWN, maar we hebben wel wat te danken aan de gewns, daar toen wij door een CPP bug onze sov verloren hebben, zij meteen alle systemen terug hebben genomen en weer aan ons hebben gegeven.

Denk overigens dat PL niet mee gaat doen, die zijn volgensmij blue met zowel jullie als met TEST als ik me niet vergis. Ach, politiek geneuzel ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 14:11
En TEST heeft van de Goons te horen gekregen dat ze per direct moeten stoppen met hun campagne in Geminate om CFC te assisteren tegen RDN & Co ;) Sowieso waren er ook een aantal NCDOT mensen bij het gevecht betrokken en ook zij zijn blue met TEST.

En ach, blue-status is met een paar acties terug te draaien :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1 ... 11 ... 46 Laatste