Graag zou ik mijn computer willen upgraden met een losse videokaart voor uiteraard foto en videobewerking. Hierbij had ik begrepen dat de CPU i7 2600K te licht is voor taken zoals foto/videobewerking vlot uit te voeren.
De PC wordt vooral gebruikt voor Canon DPP, Photoschop, Lightroom (RAW-foto's), films/video's omzetten in ander formaat en in de nabij toekomst wil ik op eenvoudige wijze mijn Full-HD films van mijn camera lichtjes bewerken (knippen, plakken, muziek, titels, enz…). Hierbij laat ik weten dat ik geen gamer ben, dus spelletjes zijn niet aan mij besteed.
De configuratie ziet er als volgt uit:
Processor: Intel Core i7 2600K
Moederbord: Asus P8Z68-V-Pro
Geheugen: Kingston 16GB DDR3-1600 CL9 LP quad kit
CPU-koeler: Scythe Mugen 3
Voeding: Zalman ZM500-HP = 500watt
1x SSD: Crucial M4 128GB
2x Hard Disk: Raid 0 - Hitachi Deskstar
Optische drive: LG BH10LS30
Kast: Fractal design define R3
Na wat zoekwerk kwam ik deze volgende tekst tegen!
Een GTS 450 is 1% langzamer dan een GTX580 (€110,- vs € 400,-) in Premiere pro.(je kan heel makkelijk elke Nvidia kaart voor de Mercury playback engine ''unlocken'''mits minimaal 800 mb gddr 5 geheugen en minimaal 96 cudacores/shaders.)
Wanneer ik bv met een GTS450 of een ander model (of ATI-kaart) dat makkelijk verkrijgbaar is aan foto/videobewerking kan doen en CUDA ondersteund, dan is dit voor de prijs mooi meegenomen
Ook had ik begrepen, wanneer men een extra videokaart plaats in een Z68 moerbord, dan wordt de GPU van de i7 2600 uitgeschakeld, zodat de losse videokaart het werk overneemt.
Klopt dit bovenstaande
De PC wordt vooral gebruikt voor Canon DPP, Photoschop, Lightroom (RAW-foto's), films/video's omzetten in ander formaat en in de nabij toekomst wil ik op eenvoudige wijze mijn Full-HD films van mijn camera lichtjes bewerken (knippen, plakken, muziek, titels, enz…). Hierbij laat ik weten dat ik geen gamer ben, dus spelletjes zijn niet aan mij besteed.
De configuratie ziet er als volgt uit:
Processor: Intel Core i7 2600K
Moederbord: Asus P8Z68-V-Pro
Geheugen: Kingston 16GB DDR3-1600 CL9 LP quad kit
CPU-koeler: Scythe Mugen 3
Voeding: Zalman ZM500-HP = 500watt
1x SSD: Crucial M4 128GB
2x Hard Disk: Raid 0 - Hitachi Deskstar
Optische drive: LG BH10LS30
Kast: Fractal design define R3
Na wat zoekwerk kwam ik deze volgende tekst tegen!
Een GTS 450 is 1% langzamer dan een GTX580 (€110,- vs € 400,-) in Premiere pro.(je kan heel makkelijk elke Nvidia kaart voor de Mercury playback engine ''unlocken'''mits minimaal 800 mb gddr 5 geheugen en minimaal 96 cudacores/shaders.)
Wanneer ik bv met een GTS450 of een ander model (of ATI-kaart) dat makkelijk verkrijgbaar is aan foto/videobewerking kan doen en CUDA ondersteund, dan is dit voor de prijs mooi meegenomen
Ook had ik begrepen, wanneer men een extra videokaart plaats in een Z68 moerbord, dan wordt de GPU van de i7 2600 uitgeschakeld, zodat de losse videokaart het werk overneemt.
Klopt dit bovenstaande