Net even gechecked en hier ook hetzelfde probleem contacten niet meer via telefoonnummer bereikbaar onder imessageUnbreukable schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:39:
Heeft iemand gemerkt dat een hoop contacten na de update via hun telefoonnummer niet meer via iMessage bereikbaar zijn? Via apple id lukt het wel.
Ook even gecontroleerd, dat iMessage probleem klopt inderdaad.
Ik zie ook geen nieuwe hier, dus ik denk het nietGotG schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:45:
[...]
ik had gelezen dat er nieuwe zouden bijzitten.
misschien was er iets bij mij misgelopen zodat er geen nieuwe bijkwamen.
maar blijkbaar dus niet?
Ik kan heel veel nummer niet meer bellen. Zodra ik probeer te bellen krijg ik nog geen seconde later "Call ended" in beeld. Het is niet bij alle nummer het geval.
Ik heb mijn instellingen al gereset, maar dat heeft niet geholpen. Ik zou thuis een complete restore kunnen proberen, maar of dat gaat helpen is de vraag...
Meer mensen met dit probleem?
Ik heb mijn instellingen al gereset, maar dat heeft niet geholpen. Ik zou thuis een complete restore kunnen proberen, maar of dat gaat helpen is de vraag...
Meer mensen met dit probleem?
Chookity-pok
192479
Ik kan sinds de update naar 5.1 random websites niet meer openen over WiFi. Over 3G werkt het echter wel.
Uiteraard mijn router al een zet gegeven, echter op een ander WiFi netwerk doet zich excact hetzelfde probleem voor. Dus lijkt mij toch iOS die hier dwars ligt. Heb de netwerkinstellingen al gereset.
Ik heb een 4S 32GB, mijn vriendin de 4S 16GB, en die heeft ook dit probleem.
Zo kunnen we op de fontpage van tweakers gewoon bepaalde links niet openen. Op de website appshopper.com, welke ik dagelijks gebruik, kan ik de links die naar de App Store verwijzen niet meer geopend krijgen. Voor de update werkte alles uiteraard perfect.

Ook heb ik idee dat de batterij een stuk sléchter presteert dan met 5.0.1.
Uiteraard mijn router al een zet gegeven, echter op een ander WiFi netwerk doet zich excact hetzelfde probleem voor. Dus lijkt mij toch iOS die hier dwars ligt. Heb de netwerkinstellingen al gereset.
Zo kunnen we op de fontpage van tweakers gewoon bepaalde links niet openen. Op de website appshopper.com, welke ik dagelijks gebruik, kan ik de links die naar de App Store verwijzen niet meer geopend krijgen. Voor de update werkte alles uiteraard perfect.
[ Voor 5% gewijzigd door 192479 op 08-03-2012 10:52 ]
Kreeg net een SMS van T-Mobile dat mijn tegoed, 500MB, voor deze maand was verbruikt. Nu blijkt dat na de update van gisteren (5.1) mijn iPhone (4S) al 245 MB aan data heeft verstuurd, via 3G
Ik heb werkelijk geen idee waar hij mee bezig is, ik heb sinds gisteren alleen iPhoto geinstalleerd.
Inmiddels de iPhoto applicatie afgesloten en ook iCloud (Photostream uitgezet), maar hij blijft verzenden, tijdens het tikken van dit berichtje zijn er alweer 3 MB bijgekomen.
De batterij vliegt ook naar het 0 punt......Om 08:00 op 100% nu staat deze al op 56%
Ik heb werkelijk geen idee waar hij mee bezig is, ik heb sinds gisteren alleen iPhoto geinstalleerd.
Inmiddels de iPhoto applicatie afgesloten en ook iCloud (Photostream uitgezet), maar hij blijft verzenden, tijdens het tikken van dit berichtje zijn er alweer 3 MB bijgekomen.
De batterij vliegt ook naar het 0 punt......Om 08:00 op 100% nu staat deze al op 56%
Klinkt goed allemaal. Hier ook het iMessage probleem trouwens. Ik las ergens de tip om iMessage uit en waar aan te zetten, maar dat helpt niet helaas.
Toestel uit / aangezet.....hij gaat gewoon verder met uploaden...inmiddels al 251 MB. Batterij 52%
Dank Apple
Zo goed heb ik ze nog niet voorbij zien komen
Dank Apple
Anoniem: 137811
IOS5.1 werkt goed. Batterij gaat langer mee nu, merk ik.
Maar ik merkte wel dat hij vaak de compas kalibreert. Zie dan ineens een gps logo boven en zie bij locatievoorzieningen >> systeem dat hij dan de compas kalibreert. Weet iemand wat functies zoals iAds op locatiebasis enzo doet? Kan ik dit allemaal uitzetten?
Maar ik merkte wel dat hij vaak de compas kalibreert. Zie dan ineens een gps logo boven en zie bij locatievoorzieningen >> systeem dat hij dan de compas kalibreert. Weet iemand wat functies zoals iAds op locatiebasis enzo doet? Kan ik dit allemaal uitzetten?
Update "no SIM" error: mijn SIM is door de update defect geraakt (iPhone 4S). Achter gekomen door SIM te swappen. Thanks Apple!Dhrzao schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:11:
[...]
Even vliegtuigmode aan en uit, werkt volgens mij wel eens
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik heb het inmiddels opgelost door eerst iMessage uit te zetten, daarna het toestel (4s) te resetten dmv de home + stb knop. Vervolgens iM. weer aangezet, en het werkt weer als vanouds.posttoast schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:54:
Klinkt goed allemaal. Hier ook het iMessage probleem trouwens. Ik las ergens de tip om iMessage uit en waar aan te zetten, maar dat helpt niet helaas.
De batterij lijkt na de update ook langer mee te gaan
Dankcmndr_adama schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:25:
[...]
Ik heb het inmiddels opgelost door eerst iMessage uit te zetten, daarna het toestel (4s) te resetten dmv de home + stb knop. Vervolgens iM. weer aangezet, en het werkt weer als vanouds.
De batterij lijkt na de update ook langer mee te gaan
Voor de mensen die ook problemen hebben zoals ik (zie bovenstaand bericht over niet kunnen bellen): Ik heb het opgelost door Network Settings te resetten. Misschien helpt het jullie ook.
Chookity-pok
Ik heb heel vaak het probleem dat mijn iPhone niet wil verbinden met Wifi, een reset network settings helpt dan wel, maar dan ben ik ineens ook al mijn settings van andere netwerken kwijt

Een geschenk uit de hemel: toch iMessage, maar geen stroomverbruiker (3G).Caneezy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:05:
Eindelijk de mogelijkheid om 3G in-/uit te schakelen. Alleen duurt het allemaal wat langer natuurlijk.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dat kon toch al lang ? Of is het nu wat toegankelijker gemaakt (vergelijkbaar met bijv met SBSettings)Caneezy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:05:
Eindelijk de mogelijkheid om 3G in-/uit te schakelen. Alleen duurt het allemaal wat langer natuurlijk.
Tot nu toe erg tevreden met 5.1 op mijn 3GS. Onder 5.0.1 was het toestel erg traag met reageren en kon ik soms 10 seconden wachten voor een sms geopend was. Ook het uitkiezen en scrollen van liedjes was vaak erg traag. De telefoon reageert nu lekker vlot en schakelt soepel tussen de verschillende apps.
Mooi om te zien dat Apple zich wel iets van de kritiek op de performance van iOS 5 op de "oudere" toestellen lijkt te hebben aangetrokken. Beestje mag dan 2,5 jaar oud zijn, maar voldoet voor mij in ieder geval nog prima.
Mooi om te zien dat Apple zich wel iets van de kritiek op de performance van iOS 5 op de "oudere" toestellen lijkt te hebben aangetrokken. Beestje mag dan 2,5 jaar oud zijn, maar voldoet voor mij in ieder geval nog prima.
"Better ask questions before you shoot"
In 5.1 nog steeds geen optie om het "sms verzonden" geluid uit te schakelen jammer genoeg...
En nog steeds geen mogelijkheid om te vragen om een ontvangstbevestiging.Krizna schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:29:
In 5.1 nog steeds geen optie om het "sms verzonden" geluid uit te schakelen jammer genoeg...
Terwijl er wel een keuze is of hij zelf mag antwoorden of niet....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
192479
Probleem inmiddels opgelost door een reset van de instellingen te doen op beide telefoons.192479 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:47:
Ik kan sinds de update naar 5.1 random websites niet meer openen over WiFi. Over 3G werkt het echter wel.
[afbeelding]
Echter, de batterij loopt echt veel sneller leeg. Voorheen een uurtje internetten over WiFi kostte ongeveer 8%, nu is dat bijna het dubbele. Echter een uitzending van DWDD (45 min) met de applicatie bekijken kost nog steeds 8%. Heb geen data beschikbaar over het gebruik in het verleden, aangezien ik makkelijk een dag haalde met intensief gebruik (geen 3G, wel heel de dag WiFi). Nu ben ik bang dat ik toch bepaalde functies en programma's elke keer expliciet uit moet schakelen om drainage te voorkomen.
Onderstaande vroeg ik al enige tijd geleden, toen 5.1 nog niet uit was:
Als dit probleem verholpen is, wil ik wel zonder jailbreak naar 5.1. Het is alleen nogal wat gedoe om dit zelf te testen, dus ik hoop dat iemand die het probleem in 5.0.1 ook had nu een update naar 5.1 gedaan heeft en me kan vertellen of de crashes verleden tijd zijn.
Heeft iemand hier inmiddels een antwoord op? Ik werk nu maar weer op 4.3.3 (jailbreak), want op 5.0.1 crashte de browser echt veel te vaak.Anakha schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:33:
Ik heb sinds de update Van 4.3 naar 5.0.1 (ipad2) constant browsercrashes, zowel met Safari als iCabmobile. Vóór de update in een half jaar nooit gecrasht, nu 5 a 10 keer per dag, zonder duidelijke reden. Ik lees op diverse fora dat ik niet de enige ben, maar Apple zwijgt in alle talen. Heeft iemand een idee of dit issue opgelost is in 5.1?
Als dit probleem verholpen is, wil ik wel zonder jailbreak naar 5.1. Het is alleen nogal wat gedoe om dit zelf te testen, dus ik hoop dat iemand die het probleem in 5.0.1 ook had nu een update naar 5.1 gedaan heeft en me kan vertellen of de crashes verleden tijd zijn.
vanmiddag iOs 5.1 binnengehaald via wi-fi en dat was binnen 5-10 minuutjes gebeurd.
Helaas is mijn batterij heel erg verslechterd en zie ik geen snelheidswinst o.i.d.
met 81 procent (11 uur s'ochtends) heeft mijn batterij het om 4 uur (middag) het begeven....
met iOs 5.0.1 haalde ik een dag met gemak
(Iphone 4 16GB)
Iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn?
Helaas is mijn batterij heel erg verslechterd en zie ik geen snelheidswinst o.i.d.
met 81 procent (11 uur s'ochtends) heeft mijn batterij het om 4 uur (middag) het begeven....
met iOs 5.0.1 haalde ik een dag met gemak
(Iphone 4 16GB)
Iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn?
Damn ik heb dit ook. Mijn accu gaat ook als een malle leeg. Spijt van de update
CISSP! Drop your encryption keys!
Iemand anders waarbij na de update van 5.1 het volume via koptelefoon drastisch lager is? Normaal kon ik deze niet eens op 100% zetten omdat het dan te hard is, maar nu is het op 100% net iets te zacht.... Iemand ideeen?
Arrived anxious, left bored
Anoniem: 319662
Ik weet niet of het om een bug gaat of dat het zo hoort, maar het gaat dus om het volgende:
Ik heb mijn iphone geupdate naar 5.1 en wanneer ik nu bij instellingen de 3G schakelaar uitzet, dan heb ik dus naast de providernaam bovenaan een E staan ipv 3G.(wat dus zo hoort te zijn).
Als ik nu mijn iphone helemaal uischakel en daarna terug aanzet, dan heb ik er terug 3G staan ipv E en zie ik dat bij instellingen de 3G schakelaar gewoon terug aan staat.
Het lijkt erop dat de aanpassing van de 3G schakelaar niet behouden blijft na het uit en terug aan schakelen van de iphone.
Het is allemaal geen probleem,want ik zet mijn iphone toch bijna nooit uit, maar ik wilde het toch maar effe melden, misschien gaat het om een bugje?
Ik heb mijn iphone geupdate naar 5.1 en wanneer ik nu bij instellingen de 3G schakelaar uitzet, dan heb ik dus naast de providernaam bovenaan een E staan ipv 3G.(wat dus zo hoort te zijn).
Als ik nu mijn iphone helemaal uischakel en daarna terug aanzet, dan heb ik er terug 3G staan ipv E en zie ik dat bij instellingen de 3G schakelaar gewoon terug aan staat.
Het lijkt erop dat de aanpassing van de 3G schakelaar niet behouden blijft na het uit en terug aan schakelen van de iphone.
Het is allemaal geen probleem,want ik zet mijn iphone toch bijna nooit uit, maar ik wilde het toch maar effe melden, misschien gaat het om een bugje?
Volumebegrenzing toevallig aan??Puck schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 02:42:
Iemand anders waarbij na de update van 5.1 het volume via koptelefoon drastisch lager is? Normaal kon ik deze niet eens op 100% zetten omdat het dan te hard is, maar nu is het op 100% net iets te zacht.... Iemand ideeen?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Hier op iPad 1 hetzelfde, regelmatig crasht Safari met 5.01Anakha schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:31:
Onderstaande vroeg ik al enige tijd geleden, toen 5.1 nog niet uit was:
Heeft iemand hier inmiddels een antwoord op? Ik werk nu maar weer op 4.3.3 (jailbreak), want op 5.0.1 crashte de browser echt veel te vaak.
Safari crashte ook regelmatig met 5.0.1, maar met 5.1 heb ik dit nog niet gehad. Safari voelt over het algemeen ook veel sneller aan. Denk dat dit dus wel goed is opgelost.sverzijl schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:09:
[...]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Hier op iPad 1 hetzelfde, regelmatig crasht Safari met 5.01
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Mooi. Nog even wachten op een untethered jailbreak voor 5.1 en ik ga over.Erulezz schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:48:
[...]
Safari crashte ook regelmatig met 5.0.1, maar met 5.1 heb ik dit nog niet gehad. Safari voelt over het algemeen ook veel sneller aan. Denk dat dit dus wel goed is opgelost.
Ook ik merk op m'n iPad 1 met iOS 5.1 dat Safari stabieler is: geen willekeurige crashes of sites waar je niet omlaag kunt schollen. Andere apps voelen ook vlotter aan, schakelen tussen apps met swipes gaat ook veel makkelijker en vloeiender.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Dat niet omlaag kunnen scrollen was inderdaad erg vervelend. Vreemd genoeg had ik dat alleen bij Tweakers..driedees schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:47:
Ook ik merk op m'n iPad 1 met iOS 5.1 dat Safari stabieler is: geen willekeurige crashes of sites waar je niet omlaag kunt schollen. Andere apps voelen ook vlotter aan, schakelen tussen apps met swipes gaat ook veel makkelijker en vloeiender.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik ben een beetje noob met mijn iPad,
Ik wil graag weten of ik iPhoto, iMovie etc. ook krijg als ik mijn iPad 1 update naar 5.1.
Ik draai nu 5.0.1 (9a405)
Ik wil graag weten of ik iPhoto, iMovie etc. ook krijg als ik mijn iPad 1 update naar 5.1.
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Als je ze gekocht hebt, dan wel (ook iPad 2 en 3 mensen moeten die apps gewoon kopen).
Same here, Themepark crashte bijvoorbeeld met regelmaat en sinds de 5.1 update draait is dit nog niet weer voorgekomendriedees schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:47:
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Tijdens de presentatie van de nieuwe pad begreep ik dat het standaard op de derde generatie iPad zit.
Daarom dacht ik,3de gen Iphoto etc. 3de Gen. 5.1, 5.1 iphoto, update naar 5.1 en iphoto... als je snapt wat ik bedoel
Daarom dacht ik,3de gen Iphoto etc. 3de Gen. 5.1, 5.1 iphoto, update naar 5.1 en iphoto... als je snapt wat ik bedoel
Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen
Ik heb een silence beltoon erop gezet waarmee ik hem stil krijg....Krizna schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:29:
Is niet helemaal hetzelfde, maar voor mij werkt het wel..
[ Voor 0% gewijzigd door treslem op 10-03-2012 17:56 . Reden: typo ]
La dolce vita - non farmi ridere
iPhoto draait officieel niet op de iPad 1! Hoewel er wel een trucje voor is het toch te installeren.Silasje schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:35:
Ik ben een beetje noob met mijn iPad,
iMovie kun je nu wel gewoon uit de AppStore installeren op de iPad 1, alleen is de functie om trailers te maken niet aanwezig.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja maar daarvoor moet je 'm jailbraiken, of niet?treslem schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:55:
[...]
Ik heb een silence beltoon erop gezet waarmee ik hem stil krijg....
Is niet helemaal hetzelfde, maar voor mij werkt het wel..
Anoniem: 380342
Wifi kan max 9 uur op iPhone volgens Apple. Met andere woorden, 8% is redelijk laag. 11% is volgens specs goed. met 8% kun je 12,5 uur wifi internetten ipv 9 uur.192479 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:31:
[...]
Echter, de batterij loopt echt veel sneller leeg. Voorheen een uurtje internetten over WiFi kostte ongeveer 8%, nu is dat bijna het dubbele.
192479
Te vroeg geklaagd ben ik bang. Heb de batterij helemaal leeg laten lopen, daarna tot 100% opgeladen, vervolgens een reset gedaan (home button + power button ingedrukt houden tot het Apple logo'tje tevoorschijn komt) en vervolgens nog een uurtje aan de lader gehangen. Daarna vanaf 100% tot 1% vrij intensief gebruikt. Bluetooth uit, netwerk op 3G maar data uit, en WiFi de hele tijd aan, waarvan 4 uur geconnect met een publieke HotSpot. Onder het gebruik valt echter ook het luisteren van een audiobook waarbij ik in slaap viel, dus daar kan 6 uur vanaf - blijft er toch een dikke 7,5 uur over aan gebruik met scherm (brightness op 50% en auto-brightness aan) en WiFi aan. Veel gewerkt met de browser en ongeveer 30 minuten gegamed. Gebruik 3 mailaccounts die ieder uur fetchen (iCloud, Hotmail en Yahoo). Na het nemen van dit screenshot viel hij overigens vrijwel gelijk uit
Jammer genoeg de 13:37 net niet gehaald.

Vanmiddag weer opgeladen naar 100%. Op dit moment staat hij op 74% met 7 uur standby en 2 uur gebruik.
Dus ben helemaal tevreden met deze uitkomst. 5.0.1 gaf bij mij ongeveer dezelfde resultaten, misschien iets slechter zelfs. Raar dat 5.1 tot de reset zo snel leegliep. Geen spijt van de update dus!

Vanmiddag weer opgeladen naar 100%. Op dit moment staat hij op 74% met 7 uur standby en 2 uur gebruik.
Dus ben helemaal tevreden met deze uitkomst. 5.0.1 gaf bij mij ongeveer dezelfde resultaten, misschien iets slechter zelfs. Raar dat 5.1 tot de reset zo snel leegliep. Geen spijt van de update dus!
[ Voor 1% gewijzigd door 192479 op 11-03-2012 17:14 . Reden: Spelfoutje. ]
Volgens mij moet de iPhone na elke update wat intensievere zaken afhandelen om alles weer optimaal te doen werken. Na dat dit gebeurt is zou het weer normaal moeten zijn is mijn mening.
Anoniem: 149800
Nee je kunt elke ringtone instellen die je wilt zonder JBKrizna schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:33:
[...]
Ja maar daarvoor moet je 'm jailbraiken, of niet?
Safari hier nu ook weer perfect. Heb sowieso het gevoel dat het hele systeem sneller en stabieler is dan 5.0.1driedees schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:47:
Voor het eerst fotostream aangezet op de iPhone. Maar in iPhoto (iMac) komen geen foto's in te staan
Ook als ik in iPhoto een foto sleep naar de fotostream komt ie niet op mn iPhone. iCloud is geinstalleerd, ook op de iPhone, fotostream staat aan maar wil dus niet.
Als ik een foto maak, komt de foto ook alleen in de fotorol en niet in het mapje fotostream
Waar zou het aan kunnen liggen?
Als ik een foto maak, komt de foto ook alleen in de fotorol en niet in het mapje fotostream
Fotostream synchroniseert pas als je de Foto's-app afsluit (niet helemaal afsluiten via multitask, maar gewoon even op de Home-button). Heb je dat gedaan? Check anders even het vinkje bij "Schakel Fotostream in" bij iPhoto > Voorkeuren > Fotostream.DJH schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:55:
Voor het eerst fotostream aangezet op de iPhone. Maar in iPhoto (iMac) komen geen foto's in te staanOok als ik in iPhoto een foto sleep naar de fotostream komt ie niet op mn iPhone. iCloud is geinstalleerd, ook op de iPhone, fotostream staat aan maar wil dus niet.
Alles staat aan, iPhone ook al gereboot, iPhoto geupdate... Niks helptjelle. schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:01:
[...]
Fotostream synchroniseert pas als je de Foto's-app afsluit (niet helemaal afsluiten via multitask, maar gewoon even op de Home-button). Heb je dat gedaan? Check anders even het vinkje bij "Schakel Fotostream in" bij iPhoto > Voorkeuren > Fotostream.
Anoniem: 5609
Ook over gegaan naar 5.1 ben er wel tevreden over 
Safari loopt soepeler en me baterij gaat ook wat langer mee.
Helaas kwam ik er te laat achter dat er nog geen jailbreak voor me 4s en ios 5.1 is
Nou ja nog maar ff geduld hebben
Safari loopt soepeler en me baterij gaat ook wat langer mee.
Helaas kwam ik er te laat achter dat er nog geen jailbreak voor me 4s en ios 5.1 is

Nou ja nog maar ff geduld hebben

Anoniem: 149800
Het enige wat me nu wel is opgevallen is dat apps nu na een bepaalde tijd in de achtergrond te hebben gestaan gekilled worden.
Dit is natuurlijk om battery leaks te verminderen en voor de meeste apps maakt het ook niets uit.
Echter voor data verbruik apps is dit natuurlijk niet het geval, nu heb ik steeds gaten in de tijdlijn.
Dit is wel de keerzijde van de verbeteringen van de 5.1 IOS
Dit is natuurlijk om battery leaks te verminderen en voor de meeste apps maakt het ook niets uit.
Echter voor data verbruik apps is dit natuurlijk niet het geval, nu heb ik steeds gaten in de tijdlijn.
Dit heb ik eigenlijk nog nergens anders zien staan...Anoniem: 149800 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:15:
Het enige wat me nu wel is opgevallen is dat apps nu na een bepaalde tijd in de achtergrond te hebben gestaan gekilled worden.
Is daar iets officieels van @ Apple??
Apps worden op random gekilled als er geheugengebrek is.Anoniem: 149800 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:15:
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Wij hebben hier op het werk een gebruiker met een iPhone 4 met IOS 5.01 zonder bijzondere apps, ze heeft afgelopen maand 7,5GB data verstuurd en 300MB ontvangen via 3G.
Heeft iemand een idee waar die 7,5GB data vandaan zou kunnen komen?
in 1 maand? spotify?Danielson schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:23:
Wij hebben hier op het werk een gebruiker met een iPhone 4 met IOS 5.01 zonder bijzondere apps, ze heeft afgelopen maand 7,5GB data verstuurd en 300MB ontvangen via 3G.
edit: Oh nee. Verstuurd. Ehm... heeft ze misschien hotspot aangezet?
[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 22-03-2012 13:26 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
In een maand inderdaad, maar het gaat om geuploade data, ze maakt geen gebruik van spotify.
Ehm.. tja.. kan je haar apps opsommen? ik kan me geen app verzinnen wat zoveel kan uploaden.Danielson schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:26:
[...]
In een maand inderdaad, maar het gaat om geuploade data, ze maakt geen gebruik van spotify.
Lijkt inderdaad op tetheren, of telt dat niet mee voor je upload?
there's no tweak without the tweaker
Ik merk hier op het werk ook wel eens een email met bijlage blijft hangen in de outbox. en die voor grootverbruik zorgt. De gebruiker kan dit makkelijk in de gate houden met een applicatie die het verbruik in de gate houd en je waarschuwd. zo voorkom je hoge rekeningen.
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Sinds afgelopen woensdag ben ik overgestapt van een HTC Desire op een iPhone 4s, pracht apparaat. Echter zijn er nog wel wat dingen in iOs waar ik niet helemaal uit kom...
Allereerst, bij whatsapp. Als ik een whatsapp bericht krijg dan krijg ik de 'tritone' te horen, dit heb ik zelf zo ingesteld. Maarrrrr, als ik vervolgens whatsapp open, dan krijg ik nog een andere ringtone te horen, die ik niet ingesteld heb. Dit is alleen met whatsapp zo, smsjes heb ik het probleem niet namelijk. Ik heb al gegoogled, maar zonder resultaat. Bij whatsapp het ringtone geluid uitgezet en bij instellingen-->berichten het whatsapp geluid aan, en andersom.
Nu is het wel zo, dat ik dat 2e geluid pas krijg als ik een conversatie open... Maar goed, geen idee hoe ik dat moet uitschakelen!
Daarnaast, ik heb een oud dockinstation van een iPod van vroeger. Nu zou ik graag een adapter hebben voor bij mn 4S zodat hij niet zo wiebelt in de dock. Iemand een idee waar ik er 1 kan krijgen ipv drie bij apple, of heeft iemand er 1 voor mij over
Allereerst, bij whatsapp. Als ik een whatsapp bericht krijg dan krijg ik de 'tritone' te horen, dit heb ik zelf zo ingesteld. Maarrrrr, als ik vervolgens whatsapp open, dan krijg ik nog een andere ringtone te horen, die ik niet ingesteld heb. Dit is alleen met whatsapp zo, smsjes heb ik het probleem niet namelijk. Ik heb al gegoogled, maar zonder resultaat. Bij whatsapp het ringtone geluid uitgezet en bij instellingen-->berichten het whatsapp geluid aan, en andersom.
Nu is het wel zo, dat ik dat 2e geluid pas krijg als ik een conversatie open... Maar goed, geen idee hoe ik dat moet uitschakelen!
Daarnaast, ik heb een oud dockinstation van een iPod van vroeger. Nu zou ik graag een adapter hebben voor bij mn 4S zodat hij niet zo wiebelt in de dock. Iemand een idee waar ik er 1 kan krijgen ipv drie bij apple, of heeft iemand er 1 voor mij over
* Weet iemand hoe ik "Als ik een app niet wil updaten" deze uit de lijst haal van te updaten apps...?
Ik heb een soort van download app die nu nog YouTube downloads ondersterund maar in de nieuwe update kan dit niet meer, dus wil ik niet updaten.
En laatst zat ik Powned te kijken en daar hadden ze het over de veiligheid van een netwerk, Die kerel van Powned had een soort app met dezelfde functie's als Firesheep voor Firefox.
* Weet iemand welke app dit is...?
En ik heb een gratis app om al je lopende processen te killen zodat je iPhone wat meer geheugen vrij heeft en dus ietje sneller is (het werkt echt) maar helaas is deze app niet meer te vinden in de app store.
Een vriend van mij wil die app ook dus vroeg ik mij af of er een truckje is om die app over te zetten naar zijn iPhone.
Bij het maken van een back-up in iTunes worden alle apps opgeslagen als een .ipa bestand
* Kan ik die zo kopieeren naar zijn backup en dat hij die terugzet naar zijn iPhone...?
Ik heb een soort van download app die nu nog YouTube downloads ondersterund maar in de nieuwe update kan dit niet meer, dus wil ik niet updaten.
En laatst zat ik Powned te kijken en daar hadden ze het over de veiligheid van een netwerk, Die kerel van Powned had een soort app met dezelfde functie's als Firesheep voor Firefox.
En ik heb een gratis app om al je lopende processen te killen zodat je iPhone wat meer geheugen vrij heeft en dus ietje sneller is (het werkt echt) maar helaas is deze app niet meer te vinden in de app store.
Een vriend van mij wil die app ook dus vroeg ik mij af of er een truckje is om die app over te zetten naar zijn iPhone.
Bij het maken van een back-up in iTunes worden alle apps opgeslagen als een .ipa bestand
* Kan ik die zo kopieeren naar zijn backup en dat hij die terugzet naar zijn iPhone...?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Anoniem: 215072
Ik loop tegen het volgende aan: ik heb een iPad en een iPhone, en ik wil graag dat als ik een app download op de een, dat 'ie automatisch download op de ander. Moet geen probleem zijn, en het werkt ook prima als ik de app download op de iPad, dan verschijnt die app keurig op m'n iPhone, maar andersom wil het niet werken.
Beide apparaten zijn uiteraard geregistreerd met hetzelfde AppleID, in beide staan de instellingen hetzelfde (dus bij instellingen, Store staan op beide apparaten de apps aangevinkt bij automatische downloads). Ook in iTunes heb ik voor beide apparaten het vakje "Nieuwe apps automatisch downloaden" aangevinkt. Maar toch werkt het maar één kant op.
Zie ik iets over het hoofd? Ik heb uiteraard al in de handleidingen gekeken en tevens op de verschillende Apple fora, maar kom zo snel niks tegen... Iedere hulp is welkom!
Beide apparaten zijn uiteraard geregistreerd met hetzelfde AppleID, in beide staan de instellingen hetzelfde (dus bij instellingen, Store staan op beide apparaten de apps aangevinkt bij automatische downloads). Ook in iTunes heb ik voor beide apparaten het vakje "Nieuwe apps automatisch downloaden" aangevinkt. Maar toch werkt het maar één kant op.
Zie ik iets over het hoofd? Ik heb uiteraard al in de handleidingen gekeken en tevens op de verschillende Apple fora, maar kom zo snel niks tegen... Iedere hulp is welkom!
Een keer in en uit loggen van de store?Anoniem: 215072 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:54:
Ik loop tegen het volgende aan: ik heb een iPad en een iPhone, en ik wil graag dat als ik een app download op de een, dat 'ie automatisch download op de ander. Moet geen probleem zijn, en het werkt ook prima als ik de app download op de iPad, dan verschijnt die app keurig op m'n iPhone, maar andersom wil het niet werken.
Anoniem: 215072
Geprobeerd, maar zonder resultaat...
Nou, schiet mij maar lek... Ik heb in iTunes bij m'n iPad het vinkje "Nieuwe apps automatisch downloaden" weggehaald en nu werkt het naar behoren. Apps die ik download op m'n iPhone verschijnen nu automatisch op m'n iPad en andersom

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 215072 op 18-04-2012 20:45 ]
Maar hoe werkt dat dan met apparaten waarvan de opslagcapaciteit niet hetzelfde is?
Ik heb een iPod Touch 8GB, een iPhone 4 16GB en wat als ik een iPad 32GB ga halen?
Buiten dat:
Ik ben daar ook mee aan het klooien binnen iTunes tussen de 2 apparaten. Het is best een crime om op 1 computer via 1 apple account meerdere apparaten te beheren. Heb nu een tweede bibliotheek aangemaakt, maar dan moet je al je afspeellijsten weer opnieuw opbouwen zo te zien. Daarnaast zie ik niet de apps die ik via mijn iPhone heb aangeschaft in de bibliotheek van de iPod staan?
Heb al een paar keer gesynced, iTunes afgesloten, zelfs tussen 2 syncs de laptop opnieuw opgestart.
Ik kan geen gebruik maken van iCloud omdat het een iPod 2G is met iOs 4 als max.
Ik heb een iPod Touch 8GB, een iPhone 4 16GB en wat als ik een iPad 32GB ga halen?
Buiten dat:
Ik ben daar ook mee aan het klooien binnen iTunes tussen de 2 apparaten. Het is best een crime om op 1 computer via 1 apple account meerdere apparaten te beheren. Heb nu een tweede bibliotheek aangemaakt, maar dan moet je al je afspeellijsten weer opnieuw opbouwen zo te zien. Daarnaast zie ik niet de apps die ik via mijn iPhone heb aangeschaft in de bibliotheek van de iPod staan?
Heb al een paar keer gesynced, iTunes afgesloten, zelfs tussen 2 syncs de laptop opnieuw opgestart.
Ik kan geen gebruik maken van iCloud omdat het een iPod 2G is met iOs 4 als max.
Anoniem: 215072 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:16:
[...]
Geprobeerd, maar zonder resultaat...
Nou, schiet mij maar lek... Ik heb in iTunes bij m'n iPad het vinkje "Nieuwe apps automatisch downloaden" weggehaald en nu werkt het naar behoren. Apps die ik download op m'n iPhone verschijnen nu automatisch op m'n iPad en andersom![]()
![]()
![]()
![]()
Ik begrijp eigenlijk niet waarom iemand apps automatisch wil downloaden op alle apparaten. Vooral met iDevices met verschillende opslagruimte is automatisch downloaden van apps niet handig.readytoflow schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:17:
Maar hoe werkt dat dan met apparaten waarvan de opslagcapaciteit niet hetzelfde is?
Buiten dat:
@readytoflow - Waarom heb je een nieuwe bibliotheek aangemaakt? Je kan toch prima 3 devices beheren in 1 iTunesbibliotheek. Wat gaat er precies fout als je dat doet??
...less is more
Ga dit maar eens even verder proberen
Eh, vind je dat slim opgelost ? Ik vind het juist irritant! Nu moet ik op elk device de foto's verwijderen die ik er niet in wil hebben. Ik had nu JUIST gedacht dat ik met 3 iDevices (2x iphone + 1x iPod touch) een grote pool van foto's kon maken en dat de foto's goed te beheren waren. Ik vind dit weer een poor mans solution van appleMcLovinB schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:04:
Verwijderen uit fotostream lukt nu inderdaad, maar moet wel op elk iDevice uitgevoerd worden als je ze helemaal en overal wilt verwijderen. Op zich slim opgelost.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik vind het prima. Foto's/screenshots wat ik niet op een iPhone hoeft te hebben, moeten wel op mijn iPad/PC/Mac blijven voor verwerking.Spam schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:05:
[...]
Eh, vind je dat slim opgelost ? Ik vind het juist irritant! Nu moet ik op elk device de foto's verwijderen die ik er niet in wil hebben. Ik had nu JUIST gedacht dat ik met 3 iDevices (2x iphone + 1x iPod touch) een grote pool van foto's kon maken en dat de foto's goed te beheren waren. Ik vind dit weer een poor mans solution van apple
En omgekeerd.
Op deze manier kan ik zelf beslissen wat waar moet blijven.
Tjsa misschien is dat wel handig dan. Had het dan tenminste configureerbaar gemaakt. Zoiets als "apply for all devices". Dit doet de naam toch iCloud geen eer aankmf schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:31:
[...]
Ik vind het prima. Foto's/screenshots wat ik niet op een iPhone hoeft te hebben, moeten wel op mijn iPad/PC/Mac blijven voor verwerking.
En omgekeerd.
Op deze manier kan ik zelf beslissen wat waar moet blijven.
Ben er overigens achter gekomen dat ie niet bijhoud welke foto's gedelete zijn in de fotostream in de backup van de iDevice. Met andere woorden : als je een factory restore doet dan moet je er weer helemaal opnieuw doorheen...werkelijk

[ Voor 18% gewijzigd door Spam op 03-05-2012 14:55 ]
Anoniem: 313807
Tot zover Ik weet is dat niet mogelijk, Ik had hetzelfde probleem met mijn iPod Touch en de app 'Whatsapp'. iPod Touch werd niet meer ondersteund, waardoor hij niet meer in de App Store stond voor iPod Touch gebruikers, omdat hij nog wel op mijn iPod Touch stond kwam die nog wel in de updates lijst binnen (Dezelfde app wordt immers nog steeds gebruikt voor de iPhone).crack_en_hack schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:45:
* Weet iemand hoe ik "Als ik een app niet wil updaten" deze uit de lijst haal van te updaten apps...?
Veel van deze apps worden na een tijdje verwijdert door Apple. Dat lees ik vaak op Macworld (.com) en iPhoneclub.crack_en_hack schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:45:
Het is mogelijk. Je kan de .ipa naar de app lijst in iTunes verslepen. Echter worden in het .ipa bestand ook gegevens opgeslagen over het apparaat en de gebruiker (Apple ID). Omdat Ik geen ervaring heb met het verschil tussen meerdere Apple ID's weet Ik niet of iTunes daar moeilijk over gaat doen.crack_en_hack schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:45:
Dat werkt niet, tenzij je met dezelfde Apple ID inlogt als waar je hem mee gedownload (gekocht) hebt. Anders kun je ook betaalde apps overzetten op willekeurige devices van vrienden oid.Anoniem: 313807 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:40:
Het is mogelijk. Je kan de .ipa naar de app lijst in iTunes verslepen. Echter worden in het .ipa bestand ook gegevens opgeslagen over het apparaat en de gebruiker (Apple ID). Omdat Ik geen ervaring heb met het verschil tussen meerdere Apple ID's weet Ik niet of iTunes daar moeilijk over gaat doen.
Anoniem: 313807
Ik heb geen idee hoe het precies werkt. In de iTunesMetaData.plist die in de .ipa verwerk zit daar blijven de gegevens uit de array 'com.apple.iTunesStore.downloadinfo' (Daar zit je Apple ID in opgeslagen) hetzelfde. Misschien kan je daarmee knoeien. (Op eigen risico)jelle. schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:46:
[...]
Dat werkt niet, tenzij je met dezelfde Apple ID inlogt als waar je hem mee gedownload (gekocht) hebt. Anders kun je ook betaalde apps overzetten op willekeurige devices van vrienden oid.
De nieuwe versie van iOS is uit, 5.1.1. Voornamelijk bugfixes.
• Improves reliability of using HDR option for photos taken using the Lock Screen shortcut
• Addresses bugs that could prevent the new iPad from switching between 2G and 3G networks
• Fixes bugs that affected AirPlay video playback in some circumstances
• Improved reliability for syncing Safari bookmarks and Reading List
• Fixes an issue where ‘Unable to purchase’ alert could be displayed after successful purchase
Heb zojuist geprobeerd een update te doen, maar ik krijg: "Software-update mislukt. Fout bij het downloaden van iOS 5.1.1."me_mrtn schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:26:
De nieuwe versie van iOS is uit, 5.1.1. Voornamelijk bugfixes.
[...]
Iemand anders wel gelukt? Ga het later nog wel eens proberen.
Edit: Modem even ge-reset, toen was het zo gepiept.
[ Voor 6% gewijzigd door jurk738 op 08-05-2012 23:15 ]
Bij mij heeft hij hem wel gedownload, maar installeren lukt bij mij voor geen mogelijkheid..jurk738 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:01:
[...]
Heb zojuist geprobeerd een update te doen, maar ik krijg: "Software-update mislukt. Fout bij het downloaden van iOS 5.1.1."
Iemand anders wel gelukt? Ga het later nog wel eens proberen.
Edit: Modem even ge-reset, toen was het zo gepiept.
Nu moet het via iTunes a la 800MB...

Overigens ging het bij mijn iPad 1 en 2 wél prima.

[ Voor 10% gewijzigd door JanvdVeer op 09-05-2012 21:44 . Reden: IMG ]
Nou.. Ziet er goed uit die nieuwe update.... Not!
Geen 3g verbindingen meer mogelijk op mijn geupdate iphone 4. Krijg de melding dat ik geen data abbo heb.
Zonet had ik heel even de optie persoonlijke hotspot, die zet ik aan, op mijn ipad wel verbinding, maar op de iphone zelf niet... Lekker vaag.
Netwerk instellingen e.d. Allemaal gereset, niets mag baten.
Geen 3g verbindingen meer mogelijk op mijn geupdate iphone 4. Krijg de melding dat ik geen data abbo heb.
Zonet had ik heel even de optie persoonlijke hotspot, die zet ik aan, op mijn ipad wel verbinding, maar op de iphone zelf niet... Lekker vaag.
http://www.unlockit.co.nz/pgerrits schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 06:38:
Nou.. Ziet er goed uit die nieuwe update.... Not!
Bedankt... denk ik... Maar uhm wat moet ik daarmee? Netwerkinstellingen van een Nieuw zeelandse provider invullen?
Waarschijnlijk zijn je APN instellingen om zeep door de update. Zou uiteraard niet moeten kunnen.pgerrits schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:29:
[...]
Bedankt... denk ik... Maar uhm wat moet ik daarmee? Netwerkinstellingen van een Nieuw zeelandse provider invullen?
Je kunt de instellingen van jouw provider opzoeken en via bovenstaande link even nalopen. Misschien staat er ergens iets niet goed. Al gaat de link over MMS-instellingen.
Heb je een exotische provider als Simpel of iets dergelijks?
[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-05-2012 08:21 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Sorry, ik had de verkeerde URL, het laatste unlockit mag weg. De URL is aangepast. Surf er heen via Wifi op je iPhone en maak een custom APN aan. Het land staat meestal goed en dan hoef je enkel nog de provider (carrier) te selecteren. Vervolgens aanmaken en het wordt in de meeste gevallen goed gezet. Hoe de APN-settings verkloot zijn is een groot raadsel trouwens. Ik had er ook ooit last van via T-Mobile zonder dat ik een update of wat dan ook had uitgevoerd. Opeens vanuit het niets waren mijn APN-settings verkloot.pgerrits schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:29:
[...]
Mischien mis ik iets, maar ik heb net geupdate naar iOS 5 op m'n iPhone en de photostream aangezet en als ik daar iets uitknikker gaat 't op m'n iPad ook kwijt hoor.Spam schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:54:
[...]
Tjsa misschien is dat wel handig dan. Had het dan tenminste configureerbaar gemaakt. Zoiets als "apply for all devices". Dit doet de naam toch iCloud geen eer aan
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik ben nu een paar dagen aan het klooien met synchoniseren met foto's op mn ipad en het lukt maar niet goed. Tot nu toe 3 verschillende benaderingen genomen :
- iTunes : ik probeer foto's op een netwerkshare te synchen omdat ik ze niet eerst lokaal wil zetten. Na het aanmaken van de iPod Photo Cache folder kapt ie echter met synchoniseren. Via wifi of vast netwerk, geen verschil. Zeer onstabiel en frustrerend
- Picasa : Werkt op zich ok maar moet elke folder apart uploaden (niet bijvoorbeeld een heel jaar) en picasa kent geen subfolders, dus word het onoverzichtelijk. Bovendien moet ik dan ruimte gaan bijkopen terwijl ik nu een 64GB iPad heb...
- Dropbox/Skydrive : dan moet ik eerst weer de foto's in een aparte folder gaan kopieren
[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 19-05-2012 11:59 ]
Photostream al geprobeerd? iCloud aanmelden, en dan foto's naar (in geval van windows) photostream folder slepen. En anders bij n mac bij iphoto aanklikken welke albums je wil synchronizeren.
Tjsa, ik heb geen Mac maar zie dat er wel een windows variant is. Eens kijken of dat wat is.Mdehoog schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:14:
Photostream al geprobeerd? iCloud aanmelden, en dan foto's naar (in geval van windows) photostream folder slepen. En anders bij n mac bij iphoto aanklikken welke albums je wil synchronizeren.
Helaas is photostream is mega onoverzichtelijk. Alles wordt in 1 mapje gegooid en alle idevices krijgen het gelijk ook in hun bakje (ik heb 2x iPhone + 1x iPod + 1x iPad aan 1 account hangen). Is wel handig om gemaakte foto's automatisch te synchen maar om ze terug OP de iPad is het niet praktisch.
Heb overigens nog wat zitten spelen met de photo synching functionaliteit in iTunes en het lijkt alsof het gewoon niet goed werkt via het netwerk. Iets met het aanmaken van die iPod Photo Cache vermoed ik
Klopt. Sinds deze of de vorige update worden de foto's uit de photostream van álle iDevices verwijderd merkte ik laatst al. Staat in de melding voordat je foto's verwijdert.CyBeR schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 01:24:
[...]
Mischien mis ik iets, maar ik heb net geupdate naar iOS 5 op m'n iPhone en de photostream aangezet en als ik daar iets uitknikker gaat 't op m'n iPad ook kwijt hoor.
Ik zou kiezen voor de iCloud-optie. Echter, als je een Windows PC hebt, kun je problemen ondervinden met foto's die op de kop staan.Spam schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:58:
Ik ben nu een paar dagen aan het klooien met synchoniseren met foto's op mn ipad en het lukt maar niet goed. Tot nu toe 3 verschillende benaderingen genomen :Geen van de drie opties werken lekker voor. Wat gebruiken jullie ? Of doe ik iets verkeerd ? Zijn er andere (lees : fijnere) alternatieven ?
- iTunes : ik probeer foto's op een netwerkshare te synchen omdat ik ze niet eerst lokaal wil zetten. Na het aanmaken van de iPod Photo Cache folder kapt ie echter met synchoniseren. Via wifi of vast netwerk, geen verschil. Zeer onstabiel en frustrerend
- Picasa : Werkt op zich ok maar moet elke folder apart uploaden (niet bijvoorbeeld een heel jaar) en picasa kent geen subfolders, dus word het onoverzichtelijk. Bovendien moet ik dan ruimte gaan bijkopen terwijl ik nu een 64GB iPad heb...
- Dropbox/Skydrive : dan moet ik eerst weer de foto's in een aparte folder gaan kopieren
Wat heb je getest met Dropbox trouwens? De Dropbox-app die foto's uit de fotorol haalt en upload naar Dropbox?
...less is more
Beste Tweakers,
Mijn iPhone crashed met enige regelmaat, ongeveer 1x per dag. Eerst dacht ik dat het door mijn Jailbreak kwam, maar nadat ik vorige week vrijdag (25 mei) geupdate ben naar iOS5.1.1 blijft mijn iPhone crashen. De diagnose en gebruik lijst staat vol met LowMemory en ResetCounter rapporten. Soms start de iPhone zich vanzelf opnieuw op, maar soms moet ik hem zelf weer opstarten.
Wat kan ik hier aan doen?
Wat achtergrond info:
Mijn iPhone crashed met enige regelmaat, ongeveer 1x per dag. Eerst dacht ik dat het door mijn Jailbreak kwam, maar nadat ik vorige week vrijdag (25 mei) geupdate ben naar iOS5.1.1 blijft mijn iPhone crashen. De diagnose en gebruik lijst staat vol met LowMemory en ResetCounter rapporten. Soms start de iPhone zich vanzelf opnieuw op, maar soms moet ik hem zelf weer opstarten.
Wat kan ik hier aan doen?
Wat achtergrond info:
- Mijn iPhone draaide op iOS 5.0.1 met jailbreak (crashed met enige regelmaat)
- Geupdate via iTunes naar iOS 5.1.1
- Mijn apps die ik via Hackulous geinstalleerd heb staan er nog steeds op, zijn alleen niet te starten
Dat lijkt me dan toch echt nog door je jailbreak te komen, probeer de volgende instructie om die echt kwijt te raken: http://forum.iculture.nl/wiki/Recovery-mode
Nothing to see here
Ondanks dat ik hem geupdate hem naar 5.1.1. Daarna geen jailbreak meer gedaan!itsme schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:37:
Dat lijkt me dan toch echt nog door je jailbreak te komen, probeer de volgende instructie om die echt kwijt te raken: http://forum.iculture.nl/wiki/Recovery-mode
Met een factory reset ben ik alles kwijt toch, dan is ie zoals hij uit de doos geleverd wordt..?
[ Voor 12% gewijzigd door Timo002 op 31-05-2012 08:40 ]
Ja. Eventueel kun je een backup terugzetten maar of dat een goed idee is in dit geval, is een tweede.
De backup is gemaakt met 5.1.1 die crashed. Dus door de backup terug te zetten heb ik het probleem waarschijnlijk weer. Tenzij de backup alleen de apps en settings betreft en niet de firmware zelf.CyBeR schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:20:
Ja. Eventueel kun je een backup terugzetten maar of dat een goed idee is in dit geval, is een tweede.
Dat was mijn punt, ja. De backup betreft niet de firmware maar juist alleen data, maar dat is waarschijnlijk juist waarom 't mis gaat. Stel je telefoon in als nieuw apparaat en kijk of 't crashen dan nog steeds gebeurt. Zo nee, mooi dan weet je dat je backup het probleem was. Zo wel is er blijkbaar iets mis met je hardware. Doe dit wel even met een volledige wipe voor de zekerheid.Timo002 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:37:
[...]
De backup is gemaakt met 5.1.1 die crashed. Dus door de backup terug te zetten heb ik het probleem waarschijnlijk weer. Tenzij de backup alleen de apps en settings betreft en niet de firmware zelf.
Zit er in iOS ook een functionaliteit om een groep met contacten tijdelijk te blocken/naar je voicemail te forwarden? Of weet iemand daar een app voor?
Ik kan nl. via mijn werk goedkoop aan een 4S komen, incl. verzekering, bel/data kosten e.d. maar dan wordt het een privé&werk telefoon (nu heb ik nog 2 telefoons). Echter wil ik bijv. tijdens een vakantie wel de contacten uit (bijv.) de groep "Werk" kunnen blocken en forwarden naar mijn voicemail.
Ik kan nl. via mijn werk goedkoop aan een 4S komen, incl. verzekering, bel/data kosten e.d. maar dan wordt het een privé&werk telefoon (nu heb ik nog 2 telefoons). Echter wil ik bijv. tijdens een vakantie wel de contacten uit (bijv.) de groep "Werk" kunnen blocken en forwarden naar mijn voicemail.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Voor zover ik weet kun je individuele contacten niet blokkeren op een iPhone, laat staan groepen. Als je 'm jailbreakt zijn er wel apps voor (zie Google).S913 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:21:
Zit er in iOS ook een functionaliteit om een groep met contacten tijdelijk te blocken/naar je voicemail te forwarden? Of weet iemand daar een app voor?
Jailbreaken had ik idd al gevonden, is echter geen optie aangezien dat tegen de policy is om de telefoon voor mijn werk (mail e.d.) te kunnen gebruiken.
Best jammer, zie het ook niet echt als blocken, maar eerder selectief mensen doorverwijzen naar je voicemail (i.p.v. handmatig een telefoontje moeten weigeren of maar over laten gaan).
Best jammer, zie het ook niet echt als blocken, maar eerder selectief mensen doorverwijzen naar je voicemail (i.p.v. handmatig een telefoontje moeten weigeren of maar over laten gaan).
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Hmm. Tricky puntje. Ik heb zojuist m'n iPhone laten vervangen en ik dacht, aangezien de oude zei dat 'ie voor het laatst om drie uur vanochtend gesynct was, dat dat ook meteen de laatste backup zou zijn. Dus heb ik niet apart een backup gemaakt vanochtend, voordat ik dat liet doen.
Maar nu m'n nieuwe aan iTunes gehangen blijkt de laatste backup van 28 mei te zijn. Maar een paar dagen geleden en in die tijd heb ik eigenlijk niets spannends uitgevreten, dus niets bijzonders aan de hand, maar wel iets om over te denken. Als je geen iCloud backup gebruikt moet je dus af en toe even je iTunes quitten en opnieuw opstarten, want anders doet 'ie alleen een sync ipv een backup.
http://www.macobserver.co...k_up_fail_and_workaround/
Maar nu m'n nieuwe aan iTunes gehangen blijkt de laatste backup van 28 mei te zijn. Maar een paar dagen geleden en in die tijd heb ik eigenlijk niets spannends uitgevreten, dus niets bijzonders aan de hand, maar wel iets om over te denken. Als je geen iCloud backup gebruikt moet je dus af en toe even je iTunes quitten en opnieuw opstarten, want anders doet 'ie alleen een sync ipv een backup.
http://www.macobserver.co...k_up_fail_and_workaround/
Zoals ik ongeveer een maand geleden schreef crashed mijn iPhone met iOS 5.1.1 en jailbreak.
Inmiddels het volgende geprobeerd:
Het vreemde eraan vind ik, als ik de iPhone opnieuw opstart, dan hoef ik niet mijn SIM pincode in te vullen. Bij opstarten, wat ik wel zelf moet doen via de power button, lijkt het dus een soort van "soft" boot.
Mensen nog ideeën? Software problemen.. hardware..?
Edit:
Zojuist weer een crash, terwijl hij gewoon in mijn broekzak zat en ik aan het lopen was.
Diagnose en gebruik geeft:
Inmiddels het volgende geprobeerd:
- Restoren naar fabrieks instellingen, jailbreak, apps geïnstalleerd
- Resteren naar fabrieks instellingen, geen jailbreak, apps geïnstalleerd.
Het vreemde eraan vind ik, als ik de iPhone opnieuw opstart, dan hoef ik niet mijn SIM pincode in te vullen. Bij opstarten, wat ik wel zelf moet doen via de power button, lijkt het dus een soort van "soft" boot.
Mensen nog ideeën? Software problemen.. hardware..?
Edit:
Zojuist weer een crash, terwijl hij gewoon in mijn broekzak zat en ik aan het lopen was.
Diagnose en gebruik geeft:
Incident Identifier: DC6F6249-2B7C-4D04-8E8D-54CC7F7ECF18
CrashReporter Key: f7caa21c6ac6fdffe508884bb6cbeda3933823d5
Date: 2012-06-25 12:49:57 +0200
Reset count: 1
Boot failure count: 0
Boot faults: rst vdd_under
Boot stage: 255
Boot app: 0
[ Voor 20% gewijzigd door Timo002 op 25-06-2012 13:03 . Reden: Toevoeging crash ]
Ik heb een iphone 4 en een ipad 2. beiden synchroniseren op hetzelfde icloud account. De iphone 4 synchroniseert regelmatig met mijn laptop, waarbij hij ook mij outlook agenda synchroniseert. In de instellingen staat dat de agenda naar icloud moet worden gesynct. Bij mij ipad 2 staat dit ook zo ingesteld. Toch krijg ik geen afspraken in mijn ipad 2. Wat doe ik verkeerd?
Mijn iCrash is ondertussen al 3 x gecrashed vandaag met dezelfde foutmelding als eerst. Helaas kan ik niets vinden op het internet. Wellicht maar iOS4.x installeren.
Wat is de "crash". Krijg je een respring van MobileSubstrate omdat je Springboard is gecrasht of krijg je een cold boot (dan klopt het van de PIN-melding) en verschijnt het Apple-logo gedurende een minuut of wat?Timo002 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:08:
Mijn iCrash is ondertussen al 3 x gecrashed vandaag met dezelfde foutmelding als eerst. Helaas kan ik niets vinden op het internet. Wellicht maar iOS4.x installeren.
Of is het zijn koosnaampje voor z'n iPhone die altijd crasht?