Paulus0013 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:07:
Het valt me op dat heel veel mensen hier de afslag kennelijk enorm graag willen hebben dat ze er een extreem onveilige situatie voor over hebben.
De regels zijn toch simpel: op de vluchtstrook hoor je niet en op de rechterrijstrook mag je niet zomaar keihard afremmen. Kortom doorrijden en het verderop lekker uitzoeken.
Of moet de hele wereld maar wijken omdat jij persee je afslag wilt halen? Kom op zeg stelletje egoisten. Keep the flow going.
Een zo goed als stilstaande rij auto's op de vluchtstrook is gevaarlijk, zeker als men op de hoofdrijbaan er op volle snelheid langs raast.
Gelukkig rijd ik niet op de vluchtstrook en gelukkig rem ik niet keihard af van 120 km/h. naar 5 km/h. Mijn auto heeft al 5 jaar dezelfde remblokjes en bij de laatste a.p.k. werd me verteld dat ik nog zeker de helft aan remvoering heb.
Egoisme zou zijn als ik doorrijd tot het UIT bord en als ik geen ruimte zou maken voor anderen. Ik voeg echter uit waar het hoort en ik houd ook afstand zodat anderen ook veilig kunnen reageren en dus kunnen uitvoegen, want de asorijders op de vluchtstrook proberen wel de gaten dicht te rijden. Er wordt soms dankbaar gebruik gemaakt van mijn ruimte, zelfs door vrachtauto's. Ik maak ruimte voor anderen.
Bovendien heb ik naar aanleiding van het incident met de schreeuwmeneer deze situatie aan de politie voorgelegd. Hun eerste reactie: "hier ligt een goudmijn aan boetes." Hun tweede reactie: "levensgevaarlijk wat men op de vluchtstrook doet, wat jij doet is goed." De rechtspraak ondersteunt mij zelfs.
Ik wil overigens best wel een keer een praktijkfilmpje maken van mijn zicht naar achteren. Dan zie je dat je dus prima dat je vertraagd op de rechter rijbaan kunt rijden. Door het gebruik van de clignoteur en het gebruik van de dimlichten ben je zichtbaar en eigenlijk schuift iedereen een baan naar links om je in te halen.
thefox154 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:51:
Je zult moeten kiezen uit twee kwaden, en gelukkig snapt elke NL-er met een beetje verkeersinzicht dat netjes aansluiten de beste optie is en doet 99% dit ook. En iedereen komt wel is op een plaats waar hij het niet kent en kun je het niet 100% voorkomen. Maar aan het rijgedrag van iemand kun je dan ook al direct zien of het per ongeluk is. Deze zou ik er netjes tussne laten. Of express, rij jij even lekker een afslag verder.
Er is een groot verschil tussen erlangs knallen en bij het UIT bord je auto er tussen knallen, of gewoon netjes uitvoegen waar de uitvoegstrook begint om daarna anderen ook de gelegenheid te geven om uit te voegen.
Je ziet ook duidelijk dat de vluchtstrookrijders echt proberen om iemand er niet tussen te laten, maar dat de mensen die zich wel aan de regels houden echt niet moeilijk doen om iemand anders er ook even tussen te laten.
Het is heel simpel, als alle vluchtstrookrijders zich nou aan de verkeersregels hielden, dan was de "gevaarlijke" situatie die jullie noemen uberhaupt niet ontstaan omdat er dan vanzelf een opstopping op de snelweg kwam, waar men overigens voorbij kan op de linker baan.
[
Voor 23% gewijzigd door
Trommelrem op 26-11-2011 11:04
]