Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw moederbord te kopen voor deze (i7 2600K) processor die ik al in bezit heb.

Nu kan ik overal de Asus P8Z68-V Pro op voorraad krijgen, maar de Asus P8Z68-V Pro Gen3 is er ook nog?
Moet ik nu kiezen voor de Gen 3 of is de gewone versie voldoende.

Mijn computer wordt vooral gebruikt voor foto en lichte videobewerking.

Verwijderd

Daar hebben wij:
**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? voor,
Verder zijn dit soort topics niet gewenst hier.
Zie:
PMG FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil eigenlijk gen 3 zeggen, beide moederborden lijken me hetzelfde?

Verwijderd

De gen3 heeft pci-e 3.x functionaliteit.
Verder heeft Asus een leuke 'compare' functie op de site waarmee je de borden kunt vergelijken.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze op de website van Asus naast elkaar gezet en zie eigenlijk geen grote verschillen.
Wel PCI 3 :?

KLIK

Kort gezegd of gevraagd is gen 3, voor mij nuttig of niet.
Want ik zou graag snel mijn moederbord dit weekend willen aankopen en de Asus P8Z68-V Pro is op voorraad :)

Mijn computer wordt vooral gebruikt voor foto en lichte videobewerking en ik ben geen gamer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:07 ]

Verwijderd

Voorlopig zijn er nog geen videokaarten die PCI-E 3.0 ondersteunen, en dan is maar de vraag of je ook een nieuwe kaart gaat aanschaffen. Verder denk ik dat je voor de door jou geschetste taken goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik je goed begrijp is PCI 3 enkel voor videokaarten en nuttig voor gamers en dus niet voor foto/videobewerking :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:13 ]

Verwijderd

Bij videobewerking is vooral de processor belangrijk. Daarnaast heb je veel baat bij een snel opslagmedium zoals een ssd of een raid 0 opstelling. Dit zorgt ervoor dat bij het renederen van het materiaal er geen frames gedropped worden. Verder hangt het erg af van de software die je voor de videobewerking gebruikt. Is dit professionele software die ook gebruik maakt van de GPU?

Verwijderd

Topicstarter
De huidige configuratie ziet er als volgt uit:
Processor: Intel Core i7 2600K
Moederbord: ..............................................................
Geheugen: Kingston 16GB DDR3-1600 CL9 LP quad kit
CPU-koeler: Scythe Mugen 3
Videokaart: Sapphire HD5670 passief
Voeding: Zalman ZM500-HP = 500watt
1x SSD: Crucial M4 128GB
2x Hard Disk: Raid 0 - Hitachi Deskstar
Optische drive: LG BH10LS30
Kast: Fractal design define R3

Software: Adobe Photoshop 12 en Adobe Premiere Elements

Ik was vergeten mijn videokaart in het lijste te zetten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:37 ]

Verwijderd

Grafische kaart? elements maakt in ieder geval bij effecten gebruik van de rekenkracht en geheugen van de grafische kaart. Maar als jij alleen lichte videobewerkingen uitvoert zou ik mij over PCI-E 3.0 nog geen zorgen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan lijkt me Asus P8Z68-V Pro voldoende voor mijn gebruik en hoef ik me geen zorgen te maken over PCI-e3

Verwijderd

Dat denk ik ook niet......
Misschien dat je ooit eens kunt kijken naar een beter videokaartje maar daar heb je al keuze en kracht genoeg voor binnen de pci-e 2.0 reeks.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info

Graag had ik mijn videokaart nog willen upgraden :)
Alleen jammer dat er niet veel videokaarten passief gekoeld zijn en de enige alternatieven zijn bv
deze zeer grote en lompe kaarten :(

Verwijderd

Moet het perse een passieve kaart zijn? Er zijn legio actief gekoelde kaarten die behoorlijk stil zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Liefst wel, tenzij je me iets kan aanraden voor een niet gamer ;)

Verwijderd

Ik heb deze: pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI kaart gehad, veel kracht en behoorlijk stil. Zeker als hij niet veel te doen heeft. :Z
Pagina: 1