Toon posts:

Kan mijn pc een GTS 250 handlen?

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers!

Ik heb een standaard desktop en wordt een beetje ziek van mijn videokaart (Geforce 9300 GE). Die zelfs CoD4 niet kan spelen op de laagste settings. Ook GTA IV speel ik in slowmotion. Dat is dan ook de reden dat ik deze wil verplaatsen voor een Geforce GTS 250. Nou vraag ik me af of mijn processor etc. een dergelijke videokaart wel aan kan.

Dit is al link met alle informatie:
http://h10025.www1.hp.com...c=nl&product=3757945#N250

Ik weet niet welke informatie jullie echt nodig hadden dus bij deze alle specifieke componenten.

Super thanks,
Tom

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Voeding!!! Je zult meer voeding nodig hebben.
Sowieso zou een goedkoper kaartje ook al een upgrade vormen.

Weet je zeker dat je niet ook een nieuwe processor nodig hebt? Het werkt zo ook wel maar die processor vormt dadelijk een nieuwe bottleneck.

[/quote]
Sleuftype: AM2+ Moederbord ondersteunt de volgende processorupgrades:
Phenom met Quad Core-technologie (Agena) (AM2+) tot 9600 (tot 95 watt)
Athlon 64 X2 met Dual Core-technologie X2 tot 5600+ (tot 89 watt)
Athlon 64 minder dan 4000+
Sempron minder dan 3800+
[quote]
Mmmm.. kan maar als je zowel processor, voeding, en video -upgrade doet zul je beter een nieuwe computer kunnen kopen

[ Voor 73% gewijzigd door Achilles op 24-11-2011 19:28 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:50
Call of Duty 4 draait denk ik wel aardig op die setup (heb zelf een GTS250 icm een Athlon X2 7750), maar voor GTA IV heb je echt een snellere processor nodig, omdat die heel zwaar op de cpu leunt. Volgens mij wordt er ook een quadcore aangeraden voor GTA IV.

Waar je denk ik eerder problemen mee krijgt is je voeding. Mijn GTS250 heeft een 6-pins aansluiting nodig van de voeding en is volgens mij ook niet erg zuinig. Ik denk dus niet dat je het gaat redden met de voeding die er standaard in zit...

Je zou misschien nog kunnen kijken naar een wat een nieuwere serie (die zijn vaak weer wat zuiniger), maar het blijft lastig met die voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat zijn duidelijke antwoorden, thanks. Voeding vervangen is niet echt een optie. Ik wil niet hardcore gamen maar de gemiddelde spelletjes wel fatsoenlijk kunnen spelen.

@ Achilles: je zei een andere videokaart. Is de Quadro FX 1700 nog wel mogelijk?

Nogmaals thanks!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Die verbruikt niet veel, dus waarschijnlijk wel. Is ook geen rekenmonster trouwens, maar zal wel wat sneller zijn dan je huidige GPU.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Hufter
  • Laatst online: 27-01 20:50
Je kunt ook kijken naar een (tweedehands) GT240, HD550, HD5570 of GT430.
Die kun je voor iets van drie tientjes vinden op vraag en aanbod en ze hebben geen aparte 6-pinsaansluiting, dus waarschijnlijk zijn ze ook niet heel zwaar voor de voeding.

Verwijderd

Achilles schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:21:
Voeding!!! Je zult meer voeding nodig hebben.
Hij heeft meer eten nodig? :? De PSU heeft hij niet genoemd dus dat bedoel je vast niet?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:46:
[...]

Hij heeft meer eten nodig? :? De PSU heeft hij niet genoemd dus dat bedoel je vast niet?
Sommige mensen mogen ze echt schieten :X De voeding wordt genoemt in de specs en betreft een 300W (max) voeding ;)

www.maartendeboer.net

• FastFred
  • Laatst online: 14-02 18:11
1) een GTS250 is een oude kaart (rebrand van de 9800GTX, wat weer een rebrand was van een 8800 kaart, waardoor je eigenlijk een ~5 jaar oude kaart koopt), niet kopen dus

2) processor is te traag voor GTA 4, plus dat het een AM2 processor betreft, dus naar alle waarschijnlijk heb je ook een socket AM2 moederbord die je ook zult moeten vervangen, ook je geheugen dient dan vervangen te worden

3) de voeding in kant-en-klare merk-pc's is afgestemd op de rest van de computer dus die is bij bijna iedere upgrade te zwak

4) je kunt dus net zo goed een nieuwe pc kopen, aangezien als je GTA 4 wilt draaien, je processor (dus ook moederbord en geheugen) en je videokaart (dus ook je voeding) moet vervangen Dat is dus op de behuizing, hardeschijf en dvd-speler na al een nieuwe pc

EDIT: Ah, AM2+ dus, niet goed gekeken :P Daar gaan dus ook quadcores in, dat scheelt al weer :)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 24-11-2011 22:01 ]

Verwijderd

Ventieldopje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:51:
[...]

Sommige mensen mogen ze echt schieten :X
Ja idd, daarom de voeding wordt niet genoemd dus een goed advies kan onmogelijk gegeven worden. Zeggen als iets dus wel of niet kan is dus gewoon onzin.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:05 ]

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 14:08
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:05:
[...]

Ja idd, daarom, de voeding wordt niet genoemd dus een goed advies kan onmogelijk gegeven worden. Zeggen als of iets dus wel of niet kan is dus gewoon onzin.
Even op de link in de TS klikken, naar voeding scrollen en klaar, het betreft een 300W voeding. Dat is dus inderdaad niet genoeg.

Verwijderd

Again de voeding wordt niet genoemd dus is gewoon onzin wat je zegt, vertel mij anders eens welke voeding erin zit?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 22:31 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-02 22:52
Idd, ik draai hier een hd6870 met een i5 2400 (+ nog wat andere meuk) op een goede 300w voeding zonder problemen...Waarom zou je iemand een andere voeding aansmeren als het ook best kan dat zijn huidige voeding gewoon goed is???

• FastFred
1) Gedateerde pc
2) 300Watt voeding in een merk-pc, dus voedingen zijn niet altijd top kwaliteit
3) degradatie van efficientie en piek/continue vermogens door de jaren heen

Daarom

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 14:08
^hierboven :)

Je kunt ervan uit gaan dat je geen Corsairs of andere kwaliteitsvoedingen zal vinden in Compaq Presario's...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

een GTS250 is ansich een leuk dingetje, heb er ook eentje draaien. Ze zijn alleen oud, en hebben hetzelfde probleem als 8800's en 9800's hebben: slechte badges van chips.

Maar, twee of drie tientjes is ie wel leuk hoor, en als je COD4 wilt spelen, kan dat prima. Ik had een Phenom II x3 720 met een gts250, en ik speelde COD4 op high. GTA 4 trekken doet ie alleen niet denk ik, ook omdat GTA 4 idd voornamelijk cpu kracht vraagt.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:31:
Again de voeding wordt niet genoemd dus is gewoon onzin wat je zegt, vertel mij anders eens welke voeding erin zit?
Ben je nu echt zo scheel? Klik op de link die in de TS staat. Scoll naar beneden naar voeding. Voila.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:03:
[...]

Ben je nu echt zo scheel? Klik op de link die in de TS staat. Scoll naar beneden naar voeding. Voila.
Sorry hoor er staat toch echt alleen 300watt meer niet! dus zo scheel is de mask niet, maar jij kan wel eens wat beter lezen wat de mask vraagt.

Dit is gewoon op de man spelen wat je doet en niet netjes doet. Als je zijn vraag leest zul je begrijpen wat hij bedoeld, de voeding die er in zit kan 300watt zijn maar als die voeding van een bagger merk is zal deze bij lange na niet de 300watt volledig aankunnen.

Formerly known as Ragdoll

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

God, wees bij dat The Mask nog netjes reageert. Hij zegt dat er niet genoemd wordt welke voeding erin zit, en dat klopt. Met alleen '300W' heb je niet gezegd welke voeding erin zit, alleen maar hoeveel W hij is, en daar heb je werkelijk geen zak aan als je advies wilt geven.

EDIT: Met bovenstaande dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 24-11-2011 23:08 ]

Verwijderd

[...]

Ik kan wel op dat linkje blijven klikken, maar ik denk niet dat er iets gaat veranderen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14

mrc4nl

Procrastinatie expert

*mrc4nl herinnerd zijn gts250 +pentium D systeem met een whopping 350 watt voeding*
draaide dirt1 (maxed out @12k16k) prima. videokaart overhitte alleen door het gebrek aan casefans, kap eraf, niets aan de hand 8)

ora et labora

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

engbo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:30:
Call of Duty 4 draait denk ik wel aardig op die setup (heb zelf een GTS250 icm een Athlon X2 7750), maar voor GTA IV heb je echt een snellere processor nodig, omdat die heel zwaar op de cpu leunt. Volgens mij wordt er ook een quadcore aangeraden voor GTA IV.
Zal ik je eens iets vertellen, als je gta iv met de icenhancer-mod speelt, kan zelfs mijn (oc) i7 930 het niet vloeiend draaien op high 8)7 Gta 4(2008) heeft dan wel betere graphics als battlefield 3...
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:07:
[...]

Ik kan wel op dat linkje blijven klikken, maar ik denk niet dat er iets gaat veranderen.
}:O Haal de hp site dan eens uit je hosts file
InFamous schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:05:
[...]

Sorry hoor er staat toch echt alleen 300watt meer niet! dus zo scheel is de mask niet, maar jij kan wel eens wat beter lezen wat de mask vraagt.

Dit is gewoon op de man spelen wat je doet en niet netjes doet. Als je zijn vraag leest zul je begrijpen wat hij bedoeld, de voeding die er in zit kan 300watt zijn maar als die voeding van een bagger merk is zal deze bij lange na niet de 300watt volledig aankunnen.
Compaq is het antwoord....
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:38:
Hmm dat zijn duidelijke antwoorden, thanks. Voeding vervangen is niet echt een optie. Ik wil niet hardcore gamen maar de gemiddelde spelletjes wel fatsoenlijk kunnen spelen.

@ Achilles: je zei een andere videokaart. Is de Quadro FX 1700 nog wel mogelijk?

Nogmaals thanks!
Voor cod 4 zou het zeker mogelijk kunnen zijn, maar een nieuwe pc is denk ik een betere investering
FastFred schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:52:
1) een GTS250 is een oude kaart (rebrand van de 9800GTX, wat weer een rebrand was van een 8800 kaart, waardoor je eigenlijk een ~5 jaar oude kaart koopt), niet kopen dus
...
Achilles zoekt wanhopig naar zijn nvidia verstand |:(
mrc4nl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:18:
*mrc4nl herinnerd zijn gts250 +pentium D systeem met een whopping 350 watt voeding*
draaide dirt1 (maxed out @12k16k) prima. videokaart overhitte alleen door het gebrek aan casefans, kap eraf, niets aan de hand 8)
hard-core tweaker d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door Achilles op 24-11-2011 23:34 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• FastFred
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:38:

Nogmaals thanks!
Om dat idee ook maar direct uit de lucht te schieten: een Quadro kaart is een kaart voor professioneel videobewerking enzo ;)

Die zijn niet gebouwd voor het spelen van games en zullen dat ook zeker niet kunnen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor upgrades hebben we al een verzameltopic met veel info waar je ook je eigen vraag kunt stellen als je er niet uitkomt:
[UG Aanschaf] Gamesysteem

In dat topic staat ook welke info wij nodig hebben om een zinnig antwoord te geven - wedeom een van de redenen waarom we verwachten dat je zelf eerst (op GoT) op zoek gaat voor je een eigen vraag stelt. Zoals je ziet ontaardt de discussie nogal als je onvolledige info geeft. Iig is dit topic dubbel met de upgradetopic, staat het op de verkeerde plek (vragen over je complete PC horen in Complete Systemen & Laptops) en is het nogal verziekt door voedingdiscussie. Dicht dus.

Edit:
Herlees aub ook even wat ik een jaar terug in je vorige topic hierover schreef, ik vrees dat ik nogal in de herhaling aan het vallen ben. Doe er deze keer wel wat mee!
Geforce 9300 GE of 8400 GS

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 25-11-2011 12:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.