Toon posts:

Geforce 9300 GE of 8400 GS

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views

• tomhenk
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-10-2013
Hello,

Momenteel zit mijn stock kaartje nog in mijn computer. Het is een nVidia Geforce 9300 GE. Een grafisch drama, wat gemaakt is voor hd film kijken maar bijvoorbeeld GTA IV is op de laagste instellingen niet eens speelbaar.

Nou liep ik vandaag toevallig door Dynabyte en daar zag ik dat ze voor 35 euri's een Point of View Geforce 8400 GS hadden liggen. Dat is natuurlijk een koopje.

Specs van beide kaartjes:

9300 GE:
Model nVidia GeForce 9300GE
Chipset G98
Interface PCI-Express
GPU Frequency 540 MHz
Video Memory
Dedicated 256 MB
Type DDR2
Frequency 500 MHz
Bus Width 64 bits
Total Memory 256 MB

8400 GS:
Naam Point of View 8400GS 512 MB PCI-E
Merk Point of View
Soort Videokaart
Chipset nVidia GeForce 8400GS
Engine Snelheid 450 Mhz
Geheugen 512 MB GDDR2
Geheugen snelheid 600 Mhz
Bustype PCI-Express 16x

Kunnen jullie mij vertellen of dat dit een verbetering is? Dus van de 9300 GE naar de 8400 GS?

Mijn dank is groot!
Tom

• Wouter.S
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-09 23:24

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

1. Een 8400gs voor 35 is echt geen koopje.

2. Die kaart gaat totaal geen verschil maken, zeker al niet voor GTA IV. Daarvoor moet je toch echt een stevigere kaart zoeken. Ik weet niet wat voor voeding je hebt en wat voor budget je hebt maar ik zou eens zoeken bij vraag een aanbod naar een net tweedehands kaartje.

Een Ati 4850 of 4870 afhankelijk van je voeding en/of budget zouden GTA IV al speelbaarder moeten maken. Het hangt natuurlijk ook van de rest van je pc af...

[Voor 12% gewijzigd door Wouter.S op 06-11-2010 18:15]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Sebedees
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-08 23:33
Maakt niet veel uit, ze zijn allebei nutteloos voor games. Kijk in de v&a naar een tweedehands 4850 bijvoorbeeld, of een 9800GT.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• tomhenk
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-10-2013
Bedankt voor de eerlijke replies.
Ik heb deze computer:
http://h10025.www1.hp.com...757945&key=null&site=null

I know, zelf een pc samenstellen is altijd beter maar ik heb hem gehad als cadeau ;).
Er is geen enkel onderdeel vervangen dus alles is stock.

Wat kan deze pc aan en wat hoef ik nog niet eens te proberen dan?

Thanks

• Qurius
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:15
dan zul je toch je PC eens moeten openschroeven en ons vertellen wat er op de sticker aan de zijkant van de voeding staat..

Dat kastje dat je linksboven ziet hangen in deze case http://ic.tweakimg.net/ext/i/1007838065.jpg

[Voor 29% gewijzigd door Qurius op 06-11-2010 20:06]

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:24
Een X2 4600+. Met een X2 6000+ ben je tegenwoordig al redelijk gelimiteerd met een kaart die GTA IV kan spelen.... Of toch maar wat oudere spellen spelen, of een console kopen (niet doen! :p) of echt een geheel nieuwe pc kopen.

Jouw x2 4600+ zou nog onder de x2 5000+ komen met een redelijke videokaart en dan zit je dus op 10 FPS.

• CQC AnacondA
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:43
Jongens, niet te negatief,
Een van mijn bijbakken (4400+EE) draait nog prima mee hoor met een 8800GT.
Als je bij vraag en aanbod of nieuw een Nvidia 9600 of AMD equivalent voor een klein bedrag kan scoren kan je nog prima een spelletje spelen. Crysis op max is uiteraard een beetje veel van het goede maar met iets minder eye candy kan je nog wel even door. In ieder geval iets wat niet te veel stroom trekt.

Succes!

een 8400 of 9300 is om het even, bagger voor spelletjes

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[BBG aanschaf] Videokaarten

^^

Topic voor dit soort dingen.

Sowieso verwachten we dat je zelf de moeite neemt om op zoek te gaan voordat je een topic opent. Als je benchmarks van beide kaarten opzoekt kom je er snel zat achter dat het gerommel in de marge is: beide totale low-end gevallen. In diezelfde benchmarks kon je er vanzelf achter wat snellere kaarten zijn, maar ook hoeveel (meer) ze verbruiken. Daarvoor moet je naar je voeding kijken. Graag voortaan trouwens dat soort dingen opzoeken ipv alleen maar een link als specs te geven waar niet alles in staat wat relevant is en veel overbodige meuk staat :o

Dit topic gaat dicht wegens geen eigen inzet.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee