Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritbd
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-05-2013
heb gisteren de Aldi minipad gekocht en beetje ge-update via de terminal emulator.
Wifi is bij mij knudde. Vlakbij mijn router doet ie het goed maar op 5 mtr afstand wordt het al problematisch.
Al mijn andere apparatuur werkt overal in huis perfect en de signaal sterkte is goed tot zeer goed.
Heb ergens in deze chat iets gelzen over iwconfig.
Dit is een unix commande waar je als superuser eea kunt lezen over je wifi hardware en instellingen.
Maar helaas, bij mijn Minipad komt er niks. (ook geen foutmelding)
Ik gebruik de terminal emulator hiervoor en ben superuser (su)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Als dit niet gaat lukken breng ik de Minipad terug naar de Aldi omdat het wifi bereik nu veel te klein is.
Verder vind ik het een tablet met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!!
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor het wifi probleem.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer eens de tweak in build.prop.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:11
*init.rc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:57:
[...]

google whatsapp apk

Dan vind je het zo.
Naar je sd kaart kopieren en met filemanager naar het .apk bestand op de sd gaan en op dubbelklikken.
Whatsapp is toch gekoppeld aan apparaat nummer in combinatie met je 06nr ? Of hebben ze dat inmiddels aangepast...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:19:
[...]

Whatsapp is toch gekoppeld aan apparaat nummer in combinatie met je 06nr ? Of hebben ze dat inmiddels aangepast...
Je kunt het bijvoorbeeld met een prepaid kaartje ofzo gebruiken, dat nummer invoeren je krijgt da een code die je op de tablet invoerd waarna je watsapp kunt gebruiken zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Zojuist contact gehad met Mark van Bmorn.

er komt een nieuwe build van de Bmorn V11 die ook zou moeten passen op de ALDI tab ( onderandere de camera en batterij zijn anders)

Bij Bmorn zijn ze ook in het bezig van de Aldi rom, deze mag helaas niet vrijgegeven worden.
Ik ga contact opnemen met Eldohm om te vragen of ze de Rom ( desnoods closed/proprietary ) willen sturen/ publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Sinlath schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:34:
Zojuist contact gehad met Mark van Bmorn.

er komt een nieuwe build van de Bmorn V11 die ook zou moeten passen op de ALDI tab ( onderandere de camera en batterij zijn anders)

Bij Bmorn zijn ze ook in het bezig van de Aldi rom, deze mag helaas niet vrijgegeven worden.
Ik ga contact opnemen met Eldohm om te vragen of ze de Rom ( desnoods closed/proprietary ) willen sturen/ publiceren.
Nice, ik was aan het proberen om de rom te unpacken met rk29xx_rom_tools die ik op internet gevonden had helaas gaat dit zo te zien ook niet werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik ben nog wat Chinese documentatie aan het doornemen op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I really like its design.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:43 . Reden: Not suitable for this topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
.

[ Voor 102% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:47:
[...]
... not specially made for 5 year old kids any more. ...
That's the whole point. We are no children, but we still like to play... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit dit topic nu kort te volgen en als ik het goed begrijp zijn er wat mensen bezig met een alternatieve rom?

Maar als je dit ding nu gewoon zo koopt bij de Aldi, heb je geen toegang tot de Market, maar kun je wel gewoon handmatig apk's installeren? Klopt dat?

En ik neem aan dat die Netbook die binnenkort te koop is, hetzelfde apparaat is, behalve dat er een toetsenbord aanvast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Great to hear there will be a future firmware upgrade for the Aldi tablet!
Thanks for the good support Mark!

[ Voor 46% gewijzigd door zeef op 02-12-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
hars73 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:59:
Ik zit dit topic nu kort te volgen en als ik het goed begrijp zijn er wat mensen bezig met een alternatieve rom?

Maar als je dit ding nu gewoon zo koopt bij de Aldi, heb je geen toegang tot de Market, maar kun je wel gewoon handmatig apk's installeren? Klopt dat?

En ik neem aan dat die Netbook die binnenkort te koop is, hetzelfde apparaat is, behalve dat er een toetsenbord aanvast zit?
Je hebt gewoon de markt geinstalleerd en kunt dus ook alle apps installeren.
Alleen skype bijvoorbeeld zit niet meer in de android market, deze zal je dus als apk moeten downloaden.

Ik ga er ook vanuit dat de netbook dezelfde hardware heeft, de roms zullen alleen niet hetzelfde zijn denk ik geen touchscreen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gewoon toegang tot de market. Alleen sommige apps die in de market worden aangeboden controleren of je device geschikt is. Blijkbaar zijn er diverse apps die deze device niet herkennen.

ik heb nu 20 to 30 apps installed... heb er 6 middels een apk moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel toegang op de Market.
Maar het is een iets kleinere markt want niet alle applicaties zijn beschikbaar.
Desondanks is er wel veel te vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:00:
[...]
Ik ga er ook vanuit dat de netbook dezelfde hardware heeft, de roms zullen alleen niet hetzelfde zijn denk ik geen touchscreen bijvoorbeeld
Ow ja, dat zit er dik in dat die netbook geen touchscreen heeft. Hmm geen optie voor mij. Mijn kids zijn al helemaal gewend aan gebruik van de touch van mijn Archos G9. Vond dit wel een leuk apparaatje om 'erbij' te hebben, zodat niet elke keer mijn G9 in gebruik is door iedereen ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 02-12-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Appbrain market geinstalleerd maar ook daar zijn de apps die ik in de normale market niet kan vinden ook niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbelpost je was me net voor Matjo84 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de app MarketEnabler nuttig is en misschien volledige toegang geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
kunnen jullie ff checken of op market.android.com de tablet wordt herkend? zoniet dan heb ik misschien de oplossing voor volledige markt toegang gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:48:
We are tweakers, I don't think anyone here bought the tablet for their kids ;)
Yup, though i allready bought like 5 for different people, 3 of them ARE indeed for kid use, and still they want to change the look and feel of the rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:03:
[...]
Er is wel toegang op de Market.
Maar het is een iets kleinere markt want niet alle applicaties zijn beschikbaar.
Desondanks is er wel veel te vinden hoor.
Er zat bij mij ook nog een alternatieve Market op, weet niet meer hoe het heet, kan nu niet meer kijken, unbricken schiet nog niet op. :'(

En het ligt ook een beetje aan de Android versie, is mij verteld. Veel is beschikbaar tot 2.2 en/of 3.0. Dus 2.3 is soms een beetje over geslagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 02-12-2011 15:27 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:21:
[...]
Er zat bij mij ook nog een alternatieve Market op, weet niet meer hoe het heet, kan nu niet meer kijken, unbricken schiet nog niet op. :'(
Wat iets van Super APP of iets dergelijks, een rood icoontje.
Als niet iemand al heeft gekeken zal ik het straks even opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
tedades schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:25:
[...]

Wat iets van Super APP of iets dergelijks, een rood icoontje.
Als niet iemand al heeft gekeken zal ik het straks even opzoeken :)
Ja dat rode ding, even geprobeert, en eraf gegooid, waardeloos ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:32
Superstore, kan een backup via titanium geven als je dat wilt?

Dus, als ik het goed begrijp, moeten we ervoor zorgen dat de Aldi toestemming geeft aan Bmorn om hun nieuwe firmware beschikbaar te stellen voor onze tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
boertjeg schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:28:

Dus, als ik het goed begrijp, moeten we ervoor zorgen dat de Aldi toestemming geeft aan Bmorn om hun nieuwe firmware beschikbaar te stellen voor onze tablets?
https://market.android.co...%26utm_campaign%3DappPage

staat blijkbaar in de android market, ik heb hem eig meteen verwijdert waardeloos ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
boertjeg schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:28:

Nee, niet ALDI, maar ELDOHM, de distributeur/ OEM Brander van ProMedia.
Ik heb ze reeds een mail gestuurd met het verzoek.
Beste,

recentelijk hebben wij ( een groep android enthousiastelingen ) een aantal Promedia Kids Kleurentablet gekocht bij de Aldi.

Nu zijn wij aan het kijen naar de mogelijkheden van het tablet en de geboden hardware en deze is boven verwachting.
Gezien de geringe investering is het een prima tablet voor kinderen inderdaad.

Nu wilde wij een stapje verder en kijken of er alternatieve roms voor zijn, tijdens een poging daartoe heb ik iets teveel software verwijdert van het tablet.
Ik zou graag de tablet weer herstellen met de KIDS rom.

Ik heb reeds contact gehad met de fabrikant en deze meldde mij dat hij de ROM niet mag vrijgeven zonder toestemming omdat deze onder licentie van promedia staat ( wat logisch is )

Is er een mogelijkheid dat jullie de ROM ( desnoods in closed source ) vrijgeven ?
Ik ben mij ervan bewust dat het moment van flashen mij het claimen van garantie ontneemt, gezien het een leuke hobbie is, kan ik daar mee leven.

Met vriendelijke groet,
Wow.. ik zie nu pas de taal en schijffouten in mijn mail... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
Ok, maar ik doel specifiek op de "undbranded" ROM van de standaard bmorn die geschikt is voor onze tablet zodat bmorn deze mag openstellen op bijv. dgmorn.com.
Kort samengevat:
Jij vraagt naar de ROM van de tablet zoals wij hem met zijn allen hebben gekregen. Ik vraag naar de ROM die bmorn (eventueel) heeft voor onze tablets (en de updates daarvan, mss 4.0??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
er is nog geen rom voor onze tablet, omdat die van ons een andere accu en camera heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou. Leuke hobby hoor: Tabletjes bricken! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:38:
er is nog geen rom voor onze tablet, omdat die van ons een andere accu en camera heeft.
Natuurlijk is er een ROM voor onze tablet anders zouden we nu met zijn allen een onbruikbaar stukje hardware hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door boertjeg op 02-12-2011 15:42 . Reden: foutieve quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar zijn er dan nog geen handige jongens op XDA of zo bezig om zelf een fraaie ROM te brouwen voor deze tablet, of zijn er daarvoor te weinig verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:13:
kunnen jullie ff checken of op market.android.com de tablet wordt herkend? zoniet dan heb ik misschien de oplossing voor volledige markt toegang gevonden :)
Volgens de market.android.com site:
Deze app is niet compatibel met uw Unknown 7461-CI1100.

Bedoel je dit met hij wordt niet herkend? Of wordt hij wel herkend en kent de site de fabrikant niet.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
boertjeg schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:37:
Ok, maar ik doel specifiek op de "undbranded" ROM van de standaard bmorn die geschikt is voor onze tablet zodat bmorn deze mag openstellen op bijv. dgmorn.com.
Kort samengevat:
Jij vraagt naar de ROM van de tablet zoals wij hem met zijn allen hebben gekregen. Ik vraag naar de ROM die bmorn (eventueel) heeft voor onze tablets (en de updates daarvan, mss 4.0??)
Ok, direct een copy paste vanuit de mail van Mark :
I think I can release the ROM next weekend if permitted and do not add to much trouble to ALDI's selling. After all, customers are king. We have to put their interest first.
het hangt allemaal van goedkeuring af.

persoonlijk denk ik dat die 90 euro brick die ik heb liggen over niet al te lange tijd weer functioneel is.
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:41:
Maar zijn er dan nog geen handige jongens op XDA of zo bezig om zelf een fraaie ROM te brouwen voor deze tablet, of zijn er daarvoor te weinig verkocht?
ik denk dat XDA nog te ver weg is, hier in NL zijn er 3000 geleverd verder in de wereld nog niet heel veel heb ik het vermoeden, de grootste concurrent is de Ainol Novo 7, bijna hetzelfde maar veel beter verkrijgbaar.

Door de ondertussen goede contacten met Mark zit ik er aan te denken om een inkoop actie te starten op samenkopen.net en de 10 inch en 7 inch te importeren, in principe 1 malig (zonder winstoogmerk) maar dat is een ander hersenspinsel van mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Not_Disclosed schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:41:
[...]

Volgens de market.android.com site:
Deze app is niet compatibel met uw Unknown 7461-CI1100.

Bedoel je dit met hij wordt niet herkend? Of wordt hij wel herkend en kent de site de fabrikant niet.
Ah helaas dat doe hij bij mij ook nog steeds.
Ik las op internet dat door het aanpassen van ro.build.fingerprint de tablet als bijvoorbeeld een galaxy tab gezien kan worden door de markt. Hierdoor zouden dan alle apps geinstalleerd moeten kunnen worden, maar helaas werkt het nog niet zoals het zou moeten ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=973919

[ Voor 12% gewijzigd door manmetdehamer op 02-12-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Na het topic gevolgd te hebben ga ik er toch ook maar 1 halen haha :)

Ik wil graag langs

Aldi Geldermalsen
Aldi Zaltbommel
Aldi Leerdam
Aldi Gorinchem x2

Iemand enig idee of er bij 1 van de bovenstaande nog waren?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:48:
[...]

Ah helaas dat doe hij bij mij ook nog steeds.
Ik las op internet dat door het aanpassen van ro.build.fingerprint de tablet als bijvoorbeeld een galaxy tab gezien kan worden door de markt. Hierdoor zouden dan alle apps geinstalleerd moeten kunnen worden, maar helaas werkt het nog niet zoals het zou moeten ;)

http://chall32.blogspot.c...erprints-demystified.html
pas op met de fingerprint aanpassen.
met QtADB kan je het makkelijker aanpassen, zie mijn screenshot van een paar pagina's terug

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37244707

[ Voor 4% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou een gebrickte Aldi tablet onder de garantie vallen en nog om te ruilen zijn? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Na het doorlezen van een hele hoop chinese en russische informatie, ben ik erachter gekomen dat custom ROMs niet zo gemakkelijk te maken zijn als bij de meeste Android tablets (en telefoons). De firmware file is compleet proprietary en lijkt ook een vorm van encryptie te bevatten. Met een of andere russische tool heb ik de firmware kunnen uitpakken en dan bekom je de volgende delen:

* BootFS (10MB)
* RecoveryFS (32MB)
* RootFS (32MB)
* SystemFS (256MB)

Ik vermoed dat SystemFS het Android-systeem bevat, RecoveryFS de recovery en BootFS de kernel. Jammer genoeg kan ik ze niet verder uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:54:
Zou een gebrickte Aldi tablet onder de garantie vallen en nog om te ruilen zijn? O-)
Hmm.. daar ben ik dan weer te eerlijk voor, ik zou dat nooit doen..
Jouw gebrickte daarentegen, welke regio woon je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Amersfoort... (Sorry meneer, hij start niet meer op, ik zou echt niet weten hoe dat kan, mijn kinderen van 5 en 7 waren er mee aan het spelen... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik denk dat je dat de eerste keer wel kan doen.
Als je daar elke week staat natuurlijk... :+

[ Voor 38% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:59:
Amersfoort... (Sorry meneer, hij start niet meer op, ik zou echt niet weten hoe dat kan, mijn kinderen van 5 en 7 waren er mee aan het spelen... :'( )
ik Utrecht, met tools om het mogelijk te unbricken.
wanneer heb je tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Er is op dit moment toch nog geen werkende ROM beschikbaar? Waarmee wil je unbricken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:03:
Er is op dit moment toch nog geen werkende ROM beschikbaar? Waarmee wil je unbricken?
Fiber heeft na het gebruik van FrillCPU zijn tab gebricked.
FrillCPU zet vermoedelijk de cpu waarden in een file, kwestie van file checken/aanpassen en rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ Sinlath, dank voor het aanbod, ik wil het eigenlijk eerst zelf proberen te leren, dat is feitelijk de helft van de lol. Ben nu op m'n oude Windows XP laptop de SDK aan het downloaden. Apparaat beheer herkend hem absoluut niet automatisch. Van welk merk moet ik de OEM USB drivers hebben? Bmorn staat niet in het rijtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:11:
@ Sinlath, dank voor het aanbod, ik wil het eigenlijk eerst zelf proberen te leren, dat is feitelijk de helft van de lol. Ben nu op m'n oude Windows XP laptop de SDK aan het downloaden. Apparaat beheer herkend hem absoluut niet automatisch. Van welk merk moet ik de OEM USB drivers hebben? Bmorn staat niet in het rijtje...
wat dacht je ? dat ik alles voor je ging doen ? ;)

Geen OEM USB drivers, gebruik de Android ADB device drivers, klik op " have a disk" en selecteer dan iets van " Let me choose drivers" zoek dan naar Android devices.

Daar eb je drie unsigned drivers staan, ADB default interface, Android device en Android bootloader, kies of Device of default, bootloader is alleen als je niet verder komt dan de loader.

na het installeren van de SDK wel eerst AVD manager starten en alle packages downloaden.

Voeg daarna in de PATH omgevingsvariabelen de paden naar de tools en platform-tools toe ( anders werkt het pad naar ADB niet.)

het file dat je vermoedelijk zoekt is iets van setcpu oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, dat is alvast stap 1, ga ik doen. In Windows lijkt het al een heel stuk simpeler dan in OS X, en veel meer mensen die er verstand van hebben en documentatie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:20:
OK, dat is alvast stap 1, ga ik doen. In Windows lijkt het al een heel stuk simpeler dan in OS X, en veel meer mensen die er verstand van hebben en documentatie, etc.
als je een echte ADB noob bent ( nofi ) dan kan ik je zeker QtADB aanraden, heel flexibel en makkelijk te gebruiken en weinig kans om het echte te verknoeien.

als je files up en download, let dan wel op de rechten van de files als je ze upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Draait dat los van ADB, of meer als een soort schil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:24:
Draait dat los van ADB, of meer als een soort schil?
ziet er uit als een schil je moet de adb bestanden aanwijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:26:
[...]

ziet er uit als een schil je moet de adb bestanden aanwijzen ;)
correct, tis een grafische schil om bepaalde ADB acties heen.

overigens als je no frills cpu wil verwijderen

code:
1
adb uninstall it.sineo.android.cpu

Bron : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=911917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
hmm dit tooltje maakt het idd een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
Voor mensen die erin geïnteresseerd zijn de nieuwste android market te gebruiken op hun tab:klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Nog liefhebbers? Aldi Nijmegen Hatert heeft er nog 2. Net 1 meegenomen en zal dit topic vanavond eens doornemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb een half uur geleden bij ALDI Plein 1953 Rotterdam, 3 kompleet gesealde mediapads retour gebracht.
Voor de evt liefhebber, op zich leuke tablet alleen laat het WIFI gebeuren het na +/- 5 meter voor gezien
1 heb ik er gehouden en zal worden gebruikt als E reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Yep..

Eldohm heeft contact gezocht en super nieuws.

Ik citeer :
Bedankt voor je email.

Je kunt de bestaande ROM terugzetten door middel van Live suite en het IMG bestand onder de onderstaande links.

Om de tablet te verbinden met de PC start je eerst Livesuite op de pc

Vervolgens houd je de resetknop van de tablet ingedrukt met een paperclip (de tablet staat uit) en vervolgens plug je de USB kable in de tablet en de PC.

Zodra de PC het apparaat zietr en de driver gaat installeren kun je de restknop loslaten.

Livesuite zal nu de tablet weergeven en je kunt het gedownloade IMG bestand op de tablet zetten.

Na een herstart van de tablet staat de software er weer op zoals bij aanschaf.
ik ga vanavond de Rom testen, als deze blijkt te werken ga ik het met jullie delen ( en de startpost aanpassen )
Er zit een aangepaste livesuite bij (blijkbaar).. zucht was ik maar alvast thuis.

[ Voor 11% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Mooi zo! Moet ik toch maar één tablet gaan halen om zonder zorgen te kunnen experimenteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
YEAAAAHHH !!! :D

Eindelijk iets om mee te tweaken !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima tablet voor deze prijs,meer kwaliteit dan mn overleden archos 10.1 ....nu alleen nog uitvinden waarom wifi zo verdomd traag is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lees even terug, er is een hack voor de wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zorgt die ook voor een acceptabele snelheid? ik heb niet zozeer bereik problemen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bereik is bij mij ook wel goed, maar de snelheid is dramatisch. Ik haal in een speedtest bijvb 61kbps down, met een fatsoenlijke verbinding naar m'n Wifi router. Op m'n laptop, die naast de tablet ligt, haal ik 15MBps. Dat is wel even een verschil.. De hack in init.rd heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Iemand die voor mij aan een minipad zou kunnen komen? Ben stad en land al af gegaan in het hoge noorden. Nergens meer.. ;(
Je zou deze tweaker er zeer blij mee maken.

Heb je een PM gestuurd maniacshouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 06:54

spacy

+++

de snelheid nu ook getest:
1m vanaf acces point: 560 down/85 up (dolphin browser)
bijna 10m verderop in huis half achter muur is dat al gezakt naar 200 down/70 up

waar de adsl volgens desktop 540/93 haalt (firefox)
(speedtest.nl)

het lijkt me dat de chip dus niet direct het probleem is, maar eerder de antenne ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad,zelf ook even getest door tablet net boven mn modem te houden:
28967 kbps download / 3822 kbps upload....
mijn laptop haalt dit met gemak op een grote afstand maar de minipad zakt dan in naar +/- 500 kbps down..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Modbreak:Het schijnt dat Mark van Bmorn iets teveel heeft vrijgegeven in zijn posts. Zijn vriendelijk verzoek is om de quotes te verwijderen aangezien zijn werkgever er niet blij mee is en hij zijn baan ermee op het spel heeft gezet. Ik heb zelf al wat verwijderd maar misschien willen jullie meehelpen. Namens Mark alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
vraag mezelf dan toch af wat hij teveel vrijgegeven heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ja dat is wel duidelijk wat hij teveel vrij gegeven heeft. Ik heb het namelijk ook gelezen. Ja dat is best triest werkgevers liggen gewoon mee te lezen, ik heb dat zelf ook al mee gemaakt.

Ik moest laatst ook iets van me werkgever verwijderen, alleen dat heb ik toen maar gedaan uit fatsoen ( Mijn baan stond niet op het spel, in tegendeel ze hebben mijn contract met 1 jaar verlengd ), alleen heb ik niet het idee dat ze op tweakers.net mee lezen.

Had hij zijn naam op zijn profiel of wat? Want hij heeft zo ik kan zien niet zijn in zijn profiel gezet en nu noemt zeef wel zijn volledige naam. Zou een collega die zijn gebruikersnaam op tweakers.net wist hem verraden hebben of zit zijn baas ook op tweakers.net?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 06:54

spacy

+++

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-hNaLPNrE7sI/TtkP8w4DggI/AAAAAAAAAR0/2fvqWdHURpk/w620-h465-k/SAM_1493.JPG

handig is het bijgeleverde usb verloopje ;-) ja het keyboardje werkte direct.

Dit werkt zelfs fijn met een externe kaart lezer, de al geïnstalleerde File Explorer kan die dan ook uitlezen, maar heb nog geen mogelijkheid gevonden foto's daarvan daarna ook ergens naar de tablet zelf te kopiëren.

en 'cp' ontbrak in de terminal :| maar ja keyboard en externe kaartlezer kan ik nog niet combineren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Astro file manager gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
ik heb hem ook hoor, prima apparaat, echter is de wifi echt supertraag zoals vele andere aangeven hier. verder snel zat.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:48:
offtopic:
Ja dat is wel duidelijk wat hij teveel vrij gegeven heeft. Ik heb het namelijk ook gelezen. Ja dat is best triest werkgevers liggen gewoon mee te lezen, ik heb dat zelf ook al mee gemaakt.

Ik moest laatst ook iets van me werkgever verwijderen, alleen dat heb ik toen maar gedaan uit fatsoen ( Mijn baan stond niet op het spel, in tegendeel ze hebben mijn contract met 1 jaar verlengd ), alleen heb ik niet het idee dat ze op tweakers.net mee lezen.

Had hij zijn naam op zijn profiel of wat? Want hij heeft zo ik kan zien niet zijn in zijn profiel gezet en nu noemt zeef wel zijn volledige naam. Zou een collega die zijn gebruikersnaam op tweakers.net wist hem verraden hebben of zit zijn baas ook op tweakers.net?
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:44:
vraag mezelf dan toch af wat hij teveel vrijgegeven heeft..
Geen idee maar gezien het aantal smeekbeden dat ik van 'm heb gekregen is het menens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
Zojuist nog 1 weten te bemachtigen :-). Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
/me hoopt dat hij er morgen nog eentje kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

zeef schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:45:
[...]

[...]

Geen idee maar gezien het aantal smeekbeden dat ik van 'm heb gekregen is het menens.
Als een koppel Tweakers het al niet kan zien/lezen dan lijkt het vrij minimaal. Zielig dus dat je als bedrijf je medewerkers zo manipuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Nou ja, het is gewoon niet slim om hier te vertellen hoeveel tablets er door de Aldi besteld zijn. Kan me voorstellen dat Aldi ivm concurrentie daar absoluut niet meer blij was en bij de fabrikant heeft geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59
Via market en google geprobeert om google maps op de alditab te installeren, maar geeft telkens aan dat ik hier geen toestemming voor heb. Iemand een idee hoe je dit voor elkaar kunt krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hak schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:44:
Nou ja, het is gewoon niet slim om hier te vertellen hoeveel tablets er door de Aldi besteld zijn. Kan me voorstellen dat Aldi ivm concurrentie daar absoluut niet meer blij was en bij de fabrikant heeft geklaagd.
Oh hij werkt bij Aldi, ik dacht eerst dat het over die persoon ging die tijdens het rijden met de dienst auto even stopte bij verschillende Aldi's.

Nee inderdaad niet zo slim omdat dan in zo'n populair topic als deze te posten, al is ook zeker zo dat werkgevers vaak ook niet veel tolereren als je op internet iets over ze zegt wat ze kan schaden ookal is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
Market enabler (een apk) al geprobeerd?
En anders kan je dit proberen.

[ Voor 63% gewijzigd door boertjeg op 02-12-2011 20:53 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Vraag: Begrijp ik goed dat de init.rc en buil.prop files alleen met root explorer kunnen worden gewijzigd (en moet ik dat dus kopen via de Market)? Of zijn er andere (gratis) opties?
Verder vind ik het bizar: signaalsterkte ok volgens Wifi analyzer, ziggo speedtest ook normaal, maar throughput effectief (zoals gemeten door andere speedtests) beroerd (al niet zo beroerd thuis als bij sommige anderen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Pete10 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:55:
Vraag: Begrijp ik goed dat de init.rc en buil.prop files alleen met root explorer kunnen worden gewijzigd (en moet ik dat dus kopen via de Market)? Of zijn er andere (gratis) opties?
Verder vind ik het bizar: signaalsterkte ok volgens Wifi analyzer, ziggo speedtest ook normaal, maar throughput effectief (zoals gemeten door andere speedtests) beroerd (al niet zo beroerd thuis als bij sommige anderen),
ES File explorer heeft tegenwoordig ook root toegang en is gratis te downloaden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Edgarz schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:40:
[...]

Als een koppel Tweakers het al niet kan zien/lezen dan lijkt het vrij minimaal. Zielig dus dat je als bedrijf je medewerkers zo manipuleert.
Helemaal mee eens hoor. Maar in zo'n geval vind ik dat wij maar even moeten wijken voor het belang van de kerel in kwestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj4n90
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05-2023
Pete10 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:55:
idd ES file explore of natuurlijk voor de echte tweakerTs Total commander http://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=32029

Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:04

ManiacsHouse

Scheisse!

zeef schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:00:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Maar in zo'n geval vind ik dat wij maar even moeten wijken voor het belang van de kerel in kwestie. :)
Zeef... Wat ben je toch een goedzak... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Er staat er NU 1 in de VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Aloysxda schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:48:
Via market en google geprobeert om google maps op de alditab te installeren, maar geeft telkens aan dat ik hier geen toestemming voor heb. Iemand een idee hoe je dit voor elkaar kunt krijgen ?
Vreemd, bij mij installeerde Google Maps, Earth, Plus, Gmail, etc. zonder trucs en omwegen, gewoon uit de Market. Maar ja, hij is nu wel gebrickt. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als Sinlath de firmware van Eldohm online zet kan je hem terug gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:50:
[...]

Vreemd, bij mij installeerde Google Maps, Earth, Plus, Gmail, etc. zonder trucs en omwegen, gewoon uit de Market. Maar ja, hij is nu wel gebrickt. :z
Als ik via de google site probeer, moet ik inloggen. Dan geeft die alleen de mogelijkheid om de versie voor mijn galaxy te installeren. De apk voor maps moet toch ook ergens anders te halen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:54:
Als Sinlath de firmware van Eldohm online zet kan je hem terug gebruiken ;)
net thuis, moest even een hapje eten met de schoonouders..

kom er zo op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Hak schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:44:
anyway.. ik heb de eerste links naar de rom al gedeelt..

bijna klaar met testen.. dan ga ik de startpost aanpassen en jullie deelgenot maken van het wonder

[ Voor 30% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ach, dat is toch niets nieuws, die marketing... Die aantallen, ja, dat zou inderdaad bedrijfsgeheim moeten zijn.

Het ietwat kromme Engels deed mij overigens denken dat hij bij de fabrikant in China werkte, en niet bij de Aldi...

Ik weet toch zeker dat ik Maps gewoon uit de Market had, niks bijzonders voor gedaan. Blijft gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb maps ook gewoon geïnstalleerd. Geen problemen, werkt ook gewoon. Bij de instellingen staan trouwens niet accounts en synchronisatie. Hoe kom ik daar nu bij?

Swype bèta werkt btw wel super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Als topicstarter voel ik me indirect ook verantwoordelijk voor de gevolgen van dit topic. Ik vind het dan ook uitermate vervelend dat er iemand in de problemen is gekomen die de intentie had ons te helpen.

Ik wil dan ook een ieder vragen om niet langer te speculeren over de dingen die door dgmorncom zijn geschreven. Laten we dit topic gewoon weer vervolgen met de informatie die officieel bekend is. Tevens hoop ik dat de contacten met de fabrikant kunnen blijven bestaan aangezien we daar allemaal van kunnen leren.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
Zo, ben even aan het spelen met dit nieuwe beestje en mijn mond valt telkens weer open van verbazing. Dat dit verkrijgbaar is voor 9 tientjes :D. Schitterend.
Android 4.0 zou helemaal te gek zijn straks.

Voor nu zit ik met het probleem de als ik scroll in de browser dat deze telkens naar linksboven verspringt. Had ik destijds op mijn desire ook. Hoe zat dat ook alweer? Je kon dat ergens uitzetten, maar kan de optie nergens meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Poeh hey, Het is gelukt met maps. In de market kun je de veiligheid instellen. Die stond op volwassenen laag. Even aangepast en er gaat een wereld voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
jouke_buissink schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:47:
Zo, ben even aan het spelen met dit nieuwe beestje en mijn mond valt telkens weer open van verbazing. Dat dit verkrijgbaar is voor 9 tientjes :D. Schitterend.
Android 4.0 zou helemaal te gek zijn straks.

Voor nu zit ik met het probleem de als ik scroll in de browser dat deze telkens naar linksboven verspringt. Had ik destijds op mijn desire ook. Hoe zat dat ook alweer? Je kon dat ergens uitzetten, maar kan de optie nergens meer terugvinden.
Opera mobile er even op zetten. Heeft nog veel meer voordelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ Jouke, Welke browser?

Probeer anders eens een andere, o.a, Dolphin (Mini), Opera (Mini) FireFox, etc. Misschien is Chrome ook wel beschikbaar, weet ik niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Aloysxda schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:49:
Poeh hey, Het is gelukt met maps. In de market kun je de veiligheid instellen. Die stond op volwassenen laag. Even aangepast en er gaat een wereld voor je open.
LOL... _/-\o_ Tja, het is ook een kinder tablet he, dus eigenlijk wel logisch... :)

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste