Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand er trouwens al achter of dit apparaat USB host is/kan zijn? Op de website van bmorn word er nl gezegd dat er een usb 3g dongel aangesloten kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37
Sinlath schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:13:
Voor 1 ieder die wat met roms wil doen en niet zo stom zijn als ik en geen backup maken.

Met busybox kan je een dump van je system maken, deze is eventueel terug te flashen met de Livesuite flash util van Bmorn.:

http://android.modaco.com...iew__findpost__p__1283348
Hoe kom je in de bootloader? In de handleiding wordt een reset button genoemd, deze ben ik nog niet tegengekomen.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj4n90
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05-2023
Gister avond ff zitten stoeien met 2 stuks,
van 21:00 tot 02:00 aan het prullen geweest en geen echt gekke dingen tegen gekomen.
  • geen usb drivers nodig op w7x64 gewoon inpluggen en usb starten (top menu balk omlaag trekken usb verbinden knopje drukken)
  • wifi werkte perfect (sitecom b/g/n)
  • angry birds rio liep goed
  • doodle jump niet, blijft continu van rechts naar links over scherm springen (lijkt er op dat de sensor verkeerd uitgelezen wordt, is ook met div waterpas apps).
  • leesbaarheid van het scherm was voldoende
  • moonreader getest werkte ook goed dus als je de rest nix vind heb je iig een goedkope kleuren e-reader ;)
  • lader stekkertje komt idd een beetje brak over (steekt ver uit)
  • opladen via USB ging gestaagd misschien iets langzamer als via lader maar ja kwestie van 's nachts opladen.
  • 1 stuks was duidelijk gebruikt geweest, accu helemaal leeg (bij batterij gebruik stond enkel dagen stand-by)
    mogelijk getest in fabriek en niet goed afgesloten? of een chineesje met z'n vingertjes op het kopje gedruk bij het inpakken.
    Installer was wel geseald en geen gebruiks sporen, dus voor mij geen probleem.
  • Miste een restore 2 factory optie en google accounts link in het instellingen menu.
  • Wel jammer dat je Whatsapp niet kan installeren, kunnen de kids gewoon berichtjes naar pappie en mammie sturen dus dat vergt nog wat uitzoek werk
Voor mij voldoen ze dus gewoon aan de verwachtingen, leuk ding voor een leuke prijs

Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:29:
Is iemand er trouwens al achter of dit apparaat USB host is/kan zijn? Op de website van bmorn word er nl gezegd dat er een usb 3g dongel aangesloten kan worden...
Ik had er gisteren mijn muis op aangesloten, werkte prima.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
Bij de Aldi in Mosa Forum (Maastricht) zijn ze ook uitverkocht. Bij Aldi Volksplein nu ook, ik had blijkbaar de laatste gekocht.
Ben zelf nog wel onder de indruk van het apparaatje, maar ik heb hem dan ook nog niet veel gebruikt (is nog aan het opladen). Heb in ieder geval niet het idee dat het geen 90euro waard was.
Viel me wel op dat het scherm niet wilt roteren als je de aan/uit-knop naar beneden wijst, alle andere 3 kanten werken prima.

Getest op:
*1. android 2.6.36/sdk:2.3.4/ 1008MHz (1005.97 BogoMIPS)
*2. android ICS 3.0.8/4.0.3 / 1008MHz

Peacekeeper: nieuws: Peacekeeper-benchmark test nu ook browser op tablets en mobieltjes
155: default browser (*1)
123: Dolphin HD (*1)
DNF: Firefox 8.0 (*1)
DNF: Firefox 10.0 Beta (*1)
DNF: Opera 11.5 (*1)
>Vergelijkingsmateriaal:
359: Galaxy Tab 10.1
374: iPad 2

Sunspider 0.9.1:
2709.9ms: Firefox 8.0 (*1)
3017.0ms: Firefox 10 beta (*1)
3302.3ms: Opera 11.5 (*1)
5987.1ms: Default browser (*1)
6021.8ms: Dolphin HD (*1)
8135.0ms: Skyfire (*1)
>Vergelijkingsmateriaal:
39466.0ms: iPhone 2G

Quadrant:
1310<-->1772 @ 1008MHz (default *1)

Antutu:
2795<-->2885 @ 1008MHz (default *1)
>Vergelijkingsmateriaal:
4617: Galaxy Tab 10.1
5995: Medion LifeTab P9514 (Aldi 10inch/ Brad Pitt in "Aldi 10 inch tablet")

CaffeineMark 3
4646<-->5601 @ 1008MHz (default *1)
>Vergelijkingsmateriaal:
7009: Galaxy Tab 10.1

SmartBench 2010
p=809/g=2563:@ 1008MHz (default *1)

SmartBench 2011
p=930/g=2204:@ 1008MHz (default *1)
>Vergelijkingsmateriaal:
p=2865/g=2331: Galaxy Tab 10.1

GLBenchMark 2.1.0 details: http://glbenchmark.com/
Egypt 720p
15,4fps:@ 1008MHz (default *1)
>Vergelijkingsmateriaal:
24,0fps: Galaxy Tab 10.1
PRO
28,2fps:@ 1008MHz (default *1)
>Vergelijkingsmateriaal:
39,7fps: Galaxy Tab 10.1

Linpack
16.072<-->16.294MFLOPS @ 1008MHz (default *1)
>Vergelijkingsmateriaal:
30.98MFLOPS: Galaxy Tab 10.1

NeoCore
53.6<-->54.0fps: @ 1008MHz (default *1)
>Vergelijkingsmateriaal:
53.7fps: Galaxy Tab 10.1

[ Voor 77% gewijzigd door tedades op 20-02-2012 23:54 . Reden: peacekeeper score / meer benches / ICS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
kickassmen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:42:
[...]

Hoe kom je in de bootloader? In de handleiding wordt een reset button genoemd, deze ben ik nog niet tegengekomen.
daar is een truuk voor..

het resetknopje is een klein gaatje naast de koptelefoon ingang.
Druk deze knop met een paperclip 4x in, steek dan de usb kabel erin en klik dan nog 10x op de resetknop et voila, je pc zoekt naar de drivers en je bent in de bootloader.

ik ga verder met rommelen om te kijken of er een andere firmware op kan.. eerst maar eens terugflashen naar default

[ Voor 10% gewijzigd door Sinlath op 01-12-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Sinlath schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:06:
[...]

daar is een truuk voor..

het resetknopje is een klein gaatje naast de koptelefoon ingang.
Druk deze knop met een paperclip 4x in, steek dan de usb kabel erin en klik dan nog 10x op de resetknop et voila, je pc zoekt naar de drivers en je bent in de bootloader.

ik ga verder met rommelen om te kijken of er een andere firmware op kan.. eerst maar eens terugflashen naar default
Heb je de originele dump al en zo ja, zou je deze ergens willen posten?

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:27

winnie

de poes...

Aldi Moordrecht had er twee, en nu nog één. :)
Na mijn tegra2 POV tablet wordt dit mijn tweede android tablet in huis. Eens kijken of ik hier een "vrouw en kinderen" tablet van kan maken. De lage prijs is dan wel een voordeel. Ik schat hem in op een afschrijving naar total loss van 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
met veel moed en beleid.

is hij open.

kwalitatief ziet het er prima uit, ik ben geen fijn elektronica kenner maar het voelt en ziet er solide uit.
er viel mij wel iets op aan de binnenkant, het stikkertje met 4GB erop.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/23ijpua.jpg

voor wat betreft de dump, als deze getest is en ik kan er mijn tab terug naar origineel flashen zal ik hem delen.
Uiteraard geheel op eigen risico.

[ Voor 21% gewijzigd door Sinlath op 01-12-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Kudos voor Sinlath! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit toch 4 GB in? Al hebben ze de 4 GB verdeeld onder t OS enz.

Lijkt ook nog een vrij plekje ernaast te zitten? Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:22:
Er zit toch 4 GB in? Al hebben ze de 4 GB verdeeld onder t OS enz.

Lijkt ook nog een vrij plekje ernaast te zitten? Of zie ik dat verkeerd.
ik had maar 2 GB storage en ehm.. iets van 800MB os partitie.

maar als ik de rom dump kan ontleden kan ik het partitiontable bekijken, dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 16:42
Heb er gisteren 4 gehaald, voor de prijs een leuk tabet, touchscherm functioneert goed, maar de wifi is, bij alle 4, volstrekt onder de maat, zowel het bereik, max 10 meter met router in line of sight, als de snelheid Dit is voor alle 4 hetzelfde dus geen exemplarische fout. Vlgs de specs ondersteunt hij ook 802.11n en dat is wat de router ook rapporteert.
maar... de snelheid komt niet boven de 4mb, zelfs met de tablet naast de router.
Wifi analyzer rapporteert ook bij een afstand van 10 meter een signaalsterkte van -80, oftwel zwaar onvoldoende
Ter vergelijking, asus transformer geeft in dezelfde opstelling -45db.
Dit heb ik op in totaal 4 accespoints/routers getest, zowel met 802.11b, g,n
vlgs specs zou ook 802.11a ondersteund worden, maar daar is ie niet zichtbaar.
Zo te zien is het grijze kabeltje op de foto de antenne, eens kijken of we daar wataan kunnen doen.

Sinlath, wat moet je nog doen na het verwijderen van de twee schroeven om hem open te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
ceesmf schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:09:
Heb er gisteren 4 gehaald, voor de prijs een leuk tabet, touchscherm functioneert goed, maar de wifi is, bij alle 4, volstrekt onder de maat, zowel het bereik, max 10 meter met router in line of sight, als de snelheid Dit is voor alle 4 hetzelfde dus geen exemplarische fout. Vlgs de specs ondersteunt hij ook 802.11n en dat is wat de router ook rapporteert.
maar... de snelheid komt niet boven de 4mb, zelfs met de tablet naast de router.
Wifi analyzer rapporteert ook bij een afstand van 10 meter een signaalsterkte van -80, oftwel zwaar onvoldoende
Zo te zien is het grijze kabeltje op de foto de antenne, eens kijken of we daar wataan kunnen doen.

Sinlath, wat moet je nog doen na het verwijderen van de twee schroeven om hem open te krijgen ?
4 schroeven verwijdere.
Dan heel subtiel het klepje eraf wippen met een plastic lepeltje oid ( om de cover niet te beschadigen).

De cover zit met 6 " Clip" systeempjes vast, 1 cliipje ongeveer ter hoogte van de usb poort, 1 clipje recht ertegenover aan de bovenkanyt ( ongeveer in het midden )

De 4 clipjes langs de lange zijde van het tab zitten in lijn met de power/volume knoppen.
Beetje wiebelen met een wat steviger plastic voorwerp en hij wipt er zo uit ( met moed en beleid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 10:11
ceesmf schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:09:

mocht je iets vinden voor de wifi, dan hoor ik het graag! vind het een prima ding voor het geld, maar de wifi is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Laatst online: 23-07 01:32
Heb er gisteren ook 1 gehaald. Erg leuk apparaatje voor dat geld.
Dat de wifi zo belabberd is was mij ook al opgevallen. Hopelijk is dat een softwarematig probleem dat opgelost kan worden. Daarnaast kom ik ook niet alle apps in de market tegen die ik op mijn htc desire wel zie. Noem bijvoorbeel pudding camera of de geenstijl app.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Voor de geintresseerden, dit zegt ADB over het tab :

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5ds10x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Een 7" Netbook met een zelfde kidstheme is te koop op 7 december. He wel jammer net na 't Sinterklazen
Dan maar onder de boom.
http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/BIG10.HTM# (mogelijk al gemeld anders bij deze)

En de woensdag gekochte minipad bevalt prima. Vet LOL voor negen tientjes.

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sinlath schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:16:
Voor de geintresseerden, dit zegt ADB over het tab :

[afbeelding]
Welke drivers heb jij gebruikt?

Ik heb nogsteeds het wifi niet aan de praat, heb nu met Connectify-me zelfs een AP gemaakt, daar connect ie nu wel naar maar gebeurt gewoon niks :(

[ Voor 22% gewijzigd door Megamind op 01-12-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Megamind schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:28:
[...]

Welke drivers heb jij gebruikt?

Ik heb nogsteeds het wifi niet aan de praat, heb nu met Connectify-me zelfs een AP gemaakt, daar connect ie nu wel naar maar gebeurt gewoon niks :(
Standaard ADB drivers in combinatie met QtADB

http://www.addictivetips....ow-to-install-it-android/

http://www.addictivetips....bug-bridge-beginners-gui/

De print is van een goede versie van de tab, straks de bricked tab eraan hangen, ga nu de goede versie rooten met Gingerbreak en busybox installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kan je je Chinese tab niet upgraden met de firmware op hotfile die je hierboven ergens had gelinkt? Of is dat juist de Chinese ROM in kwestie? :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:43:
Kan je je Chinese tab niet upgraden met de firmware op hotfile die je hierboven ergens had gelinkt? Of is dat juist de Chinese ROM in kwestie? :P
dat is de chinese rom in kwestie, blijkbaar bij een full wipe doet ie toch geen full wipe.

Ik ga dus nu een rom maken die ik kan pushen en direct een full wipe doet. ( hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
ok, rom dumping is dus een fail omdat deze devices geen /proc/mtd dir hebben.

we zoeken verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn minipadje overclock naar 1,2 Ghz doet hij dat wel maar als ik de tablet uitschakel en daarna weer opstart staat hij gewoon weer op 1Ghz (snik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er uberhaupt iets te doen aan de helderheid van het scherm? alles blijft best flets en donker, ondanks de maximale brightness in instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:49:
Als ik mijn minipadje overclock naar 1,2 Ghz doet hij dat wel maar als ik de tablet uitschakel en daarna weer opstart staat hij gewoon weer op 1Ghz (snik).
Volgens mij kon je in CPU Frills een vinkje zetten of het blijvend moet zijn bij een herstart of niet.

Maar je hebt nog geluk, of het door de 1200 Mhz of iets anders komt weet ik niet, maar ik heb hem ook gebricked. Hij heeft nog maar 2 standen, uit of het groenachtige Android scherm. (En soms even het schermpje van de accu oplader als ik hem aan de USB hang)

Niets helpt tot nu toe, reset knopje, aan/uit knop lang vasthouden, etc. Ik vrees dat ik ook moet gaan leren hoe ik een Android ROM moet flashen. (Vanaf een MBA, OS X Lion)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-LBnX5mXb2cc/TtgL1aLEZpI/AAAAAAAAAIo/h4VUkwDtZZs/h301/2011%2B-%2B1

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:02:
[...]

Volgens mij kon je in CPU Frills een vinkje zetten of het blijvend moet zijn bij een herstart of niet.

Maar je hebt nog geluk, of het door de 1200 Mhz of iets anders komt weet ik niet, maar ik heb hem ook gebricked. Hij heeft nog maar 2 standen, uit of het groenachtige Android scherm. (En soms even het schermpje van de accu oplader als ik hem aan de USB hang)

Niets helpt tot nu toe, reset knopje, aan/uit lang vasthouden, etc. Ik vrees dat ik ook moet gaan leren hoe ik een Android ROM moet flashen. (Vanaf een MBA, OS X Lion)

[afbeelding]
ik denk dat ik je kan helpen.

hoe heb je de cpu hoger gezet ? met welke tool ? in de groene situatie is het volgens mij mogelijk om via ADB nog files aan te passen en zo de CPU instelling terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CPU Frills. Zonder vinkje bij blijvend.

Ik heb de Android SDK al gedownload, maar kan die ADB nergens vinden op mijn MBA. Schijnt niet zomaar een programma te zijn, maar alleen te werken vanaf de command line? Dan moet ik dus echt op Nul beginnen... :$

Eerst naar bed, morgen weer een dag...

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 02-12-2011 01:20 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:02:
[...]

[afbeelding]
Ik had dat vinkje inderdaad aangezet in No frills.
Ik ga het nu weer eens met Voltage Control proberen

Jammer dat jij die van jou niet meer opgestart krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:16:

Ik heb de Android SDK al gedownload, maar kan die ADB nergens vinden op mijn MBA. Schijnt niet zomaar een programma te zijn, maar alleen te werken vanaf de command line? Dan moet ik dus echt op Nul beginnen... :$

Meh, inderdaad, OSX zou ik zo niet weten.
mocht ik nog wat tegenkomen geef ik wel een gil, volgens mij is het een kwestie van wat files aanpassen, zolang je maar door de bootloader heen bent.

EDIT: net getest, in het groene scherm gaat ADB gewoon werken.
Zodra we weten welek files zijn aangepast kan het via adb aangepast worden ( of QtADB )

[ Voor 11% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 01:39 . Reden: testen van stelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Hmm..

na een zpektoch in de verschillen ben ik toch wel op een aantal dingen gestuit.

Zo is de touch interface driver anders, ook in de system dir kwam ik een aantal files tegen die nieuwer zijn dat de 1.18T rom van Bmorn

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/24fh4wy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:40 . Reden: Not suitable for this topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
en weg.

[ Voor 97% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Do you know a good guide for fixing my bricked Aldi tablet via Apple OS X...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Ik zit ook te twijfelen om er eentje te halen. Ik heb 3 vraagjes.

- Hoe goed kan hij video's afspelen? Divxjes, mp4 in SD resolutie? Lukt een 720p serie episode?
- Kan je door 6MP foto's bladeren? Of gaat dat te langzaam?
- Werkt hij goed genoeg om er de hele tijd mee te twitteren in een App of via de site? twitpics, twitvids, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dissapointing.
Does this mean we will not get upgrades for firmware?
Looks to me the processor is different from standard because it's running 1 Ghz.
How can we find out what type of hardware is in the Aldi tablet?

[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 02-12-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
If the SoC would be different, the tablet wouldn't even boot with the firmware. If we get to know how to extract and rebuild the firmware image file, we could backup the current firmware and modify the firmware updates for the minitab.

Problem is the firmware seems to be in a proprietary format. There are some reports on XDA from someone who tried almost every method to extract the file but failed.

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 07:33

Gem

Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:16:

Ik heb precies hetzelfde probleem maar ik heb alleen de nieuwe market, launcher, busybox en wat market programma's geïnstalleerd. Hangen bij dat Android logo en verder niets. ADB kan niets vinden maar ik kom nog wel in de bootloader als ik met een usb kabel en dat reset knopje speel. Is er geen mogelijkheid om een hard reset te doen middels die knoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige programmas crashen wanneer de tablet op 1.2 Ghz draait.
Android market crashed wanneer ik door mijn geinstalleerde apps scroll.
De market crashed niet wanneer de tablet op 1 ghz draait.

Heb problemen met de gyro sensor, welke naar links afwijkt. Ook na calibratie.
Nu volgens dgmorncom blijkt dat deze tablet niet dezelfde harware heeft als de standaard Bmorn V11 vraag ik me af of we ooit een firmware update zullen zien voor deze tablet.

IMO toch een mixed bag deze tablet.
Vind het wel een mooi ding maar heeft ook zijn nadelen.
Zit toch te twijfelen of ik m terugbreng en voor een Odys Loox ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gem schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:04:
...maar ik kom nog wel in de bootloader als ik met een usb kabel en dat reset knopje speel...
Wat is de exacte volgorde? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Op de al eerder genoemde link staat ook een draad over slechte Wifi.
http://www.slatedroid.com/topic/23789-wifi-testing/

Oplossingen die worden gesuggereerd is aanpassing aan init.rc
net.tcp.buffersize.default 4096,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.wifi 4095,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.umts 4094,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.gprs 4093,87380,256960,4096,16384,256960
net.tcp.buffersize.edge 4092,87380,256960,4096,16384,256960

en verlagen(!) transmit power in build.prop txpower=40.

En als dat niet werkt aanpassen antenne.

Zegt mij weinig, maar werk voor de echte tweakers denk ik!!

Kan iemand conformeren dat het om dezelfde chip gaat (SL20)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
@sinlath

Bedoel je met klepje dat ovale ding aan de achterkant ?; kan ik na verwijdering het binnenwerk er zo uitdrukken? bvc\d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem

Gem

Fiber schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:10:
[...]

Wat is de exacte volgorde? O-)
Tablet uitzetten, reset knopje ingedrukt houden terwijl je de USB kabel erin stopt. Vervolgens hoor je dat Windows iets gevonden heeft (pling!) en toen heb ik de USB drivers geïnstalleerd die bij de "verkeerde" firmware zat. Verder heb ik er nog niets mee gedaan }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi~

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:41 . Reden: Not suitable for this topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:11
i have one question about the cpu, on the box it says 1.2ghz but when checking with cpu spy its only 1ghz?

[ Voor 51% gewijzigd door zeef op 02-12-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for the info dgmorncom. really apreciated!
Do you know if the Aldi tablet contains the allwinner A10 chipset?
It is clocked at 1 ghz but the packaging says it contains a 1.2 ghz processor.
When overclocking to 1.2 ghz the processor in my tablet becomes unstable.

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 02-12-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
wifi performance

hi, is me gelukt init.rc te kopieren naar sd kaart, te editten maar terugkopieren naar de root wordt geweigerd (copy fails)
Wie helpt me verder, (nog niet zoveel ervaring met android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:15:
Do you know if the Aldi tablet contains the allwinner A10 chipset?
It is clocked at 1 ghz but the packaging says it contains a 1.2 ghz processor.
When overclocking to 1.2 ghz the processor in my tablet becomes unstable.
Zowel de Qware Pro3 (van de Intertoys) als deze bevatten een Allwinner A10 SoC. Bij de chip zelf vermelden ze een theoretisch maximum van 1.5GHz, maar zoals ook op SlateDroid staat weet niemand hoe ze daartoe gekomen zijn. Persoonlijk denk ik dat het gewoon een 1GHz Cortex A8 CPU is.

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
ceesmf schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:23:
wifi performance

hi, is me gelukt init.rc te kopieren naar sd kaart, te editten maar terugkopieren naar de root wordt geweigerd (copy fails)
Wie helpt me verder, (nog niet zoveel ervaring met android)
hmm root exporer kun je hem read/write mee mounten op een eenvoudige manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
Gelukt, geeft een hele verbetering van de wifi, nu bereik in het hele huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
ceesmf schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:06:
Die txpower moet je die gewoon toevoegen? want hij staat er bij mij niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
ceesmf schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:24:
@sinlath

Bedoel je met klepje dat ovale ding aan de achterkant ?; kan ik na verwijdering het binnenwerk er zo uitdrukken? bvc\d
nee, dat ovale ding aan de achterkant is plastic en zorgt ervoor dat het kleine pcb-tje van de antenne geen contact heeft met metaal.

De hele metalen achterkant kan er met moed en beleid uit, de clips moeten eerst los, dan " valt " de achterkant er bijna uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesmf
@sinlath, bedankt maar hoeft nu niet meer, wifi is nu ok, zefs video sreamen van de dreambox lukt goed

@manmetdehamer, je moet init.rc aanpassen zoals boven omschreven, let op de volgorde is anders in het originele aldi tablet.
Ik begrijp dat het verhogen van de outputpower via een complete build moet gebeuren, maar deze tweak geeft al een hele verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Ik had een txpower mod gevonden waarbij je /etc/wireless en dan de driver moet aanpassen.
helaas heeft onze tab die file allee niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
ceesmf schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:28:
@sinlath, bedankt maar hoeft nu niet meer, wifi is nu ok, zefs video sreamen van de dreambox lukt goed

@manmetdehamer, je moet init.rc aanpassen zoals boven omschreven, let op de volgorde is anders in het originele aldi tablet.
Ik begrijp dat het verhogen van de outputpower via een complete build moet gebeuren, maar deze tweak geeft al een hele verbetering
ik was met mijn tab nog niet zover dat ik richting wifi aanpassingen ging.. maar..
zou het niet efficienter werken als de edge, GRPS en UMTS verwijdert worden of juist een hele kleine buffer krijgen ? omdat dit niet aanwezig is in het tab.

helaas heb ik nu geen tab en ADB bij de hand, anders had ik een copy/paste gemaakt van het stuk waar deze settings instonden, kan ceesmf de aanvulling er op geven wat hij precies heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hmm, ik heb het een en ander gevonden aan tools om de flash aan te passen. Ik vrees echter dat ik meer dan één tablet nodig zal hebben om zonder zorgen te kunnen prutsen met de firmware (lees: als er ik één verkloot kan ik het nog herstellen met de andere O-) ). Huidige budget laat dat echter niet toe, en om nu twee keer naar Nederland te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:36:
Hmm, ik heb het een en ander gevonden aan tools om de flash aan te passen. Ik vrees echter dat ik meer dan één tablet nodig zal hebben omzonder zorgen te kunnen prutsen met de firmware (lees: als er ik één verkloot kan ik het nog herstellen met de andere :P ). Huidige budget laat dat echter niet toe, en om nu twee keer naar Nederland te gaan...
ik heb al 1 verklote tab, wellicht kunnen we combineren, wat betreft kennis vergaring ben ik al een heel eind wat er anders is, alle driver files en libs die veerschillen zijn tussen de firmwares heb ik op papier, inclusief verschillen in init.sun4i.rc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
ceesmf schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:06:
Mooi! Heb je alleen init.rc aangepast? Raar dat het werkt trouwens, wat heeft signaal te maken met buffersize. Je hebt de alleen de setprop regels aangepast neem ik aan?

Overigens, als ik met Wifi Analyser kijk dan is de signaalsterkte op zich niet zo anders dan bij mijn phone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 10:10
Ik heb er toch nog 1 kunnen vinden! Ter info: Bij de Aldi in Vianen hebben ze er nog zeker 4 :D

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik ben van plan juist over de grens te gaan kijken, hopelijk hebben ze daar nog eentje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Ik heb de init.rc aangepast, maar ik kan niet zeggen dat ik echt vooruit begn gegaan in snelheid maar 760kbps in speedtest.net waar mijn laptop 10mbps+ haalt via wifi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem

Gem

Weet iemand nog een manier om de tablet een hard / factory reset te geven als de tablet verder niet verder komt dan het android scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Gem schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:52:
Weet iemand nog een manier om de tablet een hard / factory reset te geven als de tablet verder niet verder komt dan het android scherm ?
Er is blijkbaar voor deze versie geen factory reset.
via Bmorn ( mark ) probeer ik een default rom te bemachtigen om die terug te kunnen flashen.

De flashtool van Bmorn controleert niet op enige md5 hash of andere signatures, met die tool zou dus elke rom erop gezet kunnen worden.
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:52:
Ik heb de init.rc aangepast, maar ik kan niet zeggen dat ik echt vooruit begn gegaan in snelheid maar 760kbps in speedtest.net waar mijn laptop 10mbps+ haalt via wifi :P
heb je het tablet wel opnieuw opgestart?
De init.rc wordt aangeroepen bij het booten.

[ Voor 26% gewijzigd door Sinlath op 02-12-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 22:29
Ik ben een newbie wat Android betreft, maar waarom kan ik Skype niet installeren op deze minitab ? Hij heeft toch Android > 2.1 en een camera aan boord ?

Deze app is niet compatibel met uw Unknown 7461-CI1100

[ Voor 15% gewijzigd door antoin op 02-12-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hij staat gewoon niet in de Market, als je de apk installeert werkt Skype wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:04:
Hij staat gewoon niet in de Market, als je de apk installeert werkt Skype wel.
yup.

http://uploading.com/files/8daeb3md/Skype%202.1.0.46.apk/

standaard zit er een APK installer op de ALDI tab, via deze tool kan elke apk geinstalleerd worden.

Voor de mensen die willen rooten overigens, Gingerbreak werkt.
APK installeren, starten, tap op " Root device " en heb geduld.
Het rooten kan 10 minuten in beslag nemen, de tab zal rebooten als het gelukt is.

Na het rooten kan je testen of het gelukt is door Titanium backup free te installeren, deze zal busybox installeren en daar is root voor nodig, als dat lukt, is het rooten ook gelukt.

Iedereen die ook maar enigzins iets gaat doen met het tab is backuppen van de apps/foto's aan te raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
ik dacht dat de tab al geroot is? ik kan gewoon standaart rootexplorer ed. gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
Schitterend om te zien hoe ver mensen al zijn met de tab. Prachtig!
Lees met veel plezier de posts hier en overweeg zelf tot aanschaf over te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:14:
ik dacht dat de tab al geroot is? ik kan gewoon standaart rootexplorer ed. gebruiken :P
Is idd al geroot. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Ik heb mijn minipad niet expliciet geroot. Ik heb de instructies gebruikt op http://www.dazeinfo.com/2...-android-phone-is-rooted/ en dit gaf aan dat ik root access heb. (En dan zie je dat iedereen al geantwoord heeft ;-)

Ik vraag me iets af. Ik wil graag buienradar installeren. Maar zowel buienradar phone als buienradar HD zijn niet beschikbaar voor de Minipad. Enig idee hoe ik deze eventueel toch kan installeren?

[ Voor 36% gewijzigd door Not_Disclosed op 02-12-2011 12:28 ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Not_Disclosed schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:24:
Ik heb mijn minipad niet expliciet geroot. Ik heb de instructies gebruikt op http://www.dazeinfo.com/2...-android-phone-is-rooted/ en dit gaf aan dat ik root access heb. Is het dan nog nodig om gingerbreak te gebruiken?
Op de een of andere manier heb je altijd rootrechten op de tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:28

Vis

Is dit een fijne tab voor mijn ouders? (zit ik mezelf te bedenken)

Ze willen alleen kunnen internetten en mails te lezen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Vis schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:27:
Is dit een fijne tab voor mijn ouders? (zit ik mezelf te bedenken)

Ze willen alleen kunnen internetten en mails te lezen...
ik zou zeggen dat hij daar zeker goed genoeg voor is. Als ze liever een toetsenbord/muis hebben volgende week komt een netbook met dezelfde specs ;)

ik zit zelf te denken om dat ding te gaan kopen, alleen vraag ik mezelf af of android een beetje werkt met toetsenbord / muis..

[ Voor 14% gewijzigd door manmetdehamer op 02-12-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
Kan iemand al iets zeggen over de batterijduur bij 'normaal' gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 22:29
Als ik die APK installer aanklik is alles in het chinees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
antoin schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:55:
Als ik die APK installer aanklik is alles in het chinees....
deinstalleren en een goede apk installer via de market, astro kan het ook, wat overigens ook een goede filemanager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Megamind schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:32:
[...]
Ik kan alleen geen verbinding maken met het wireless hier, WPA/WPA2 PSK beveiligd maar hij gaat van scanning en dan kan hij niet verbinden. Zal het aan de wireless chip liggen of aan Android?
Bij mij verbind hij wel (WPA2) maar dit gedrag vertoont hij ook bij mij als ik het foute wachtwoord intik.
Het lijkt alsof hij een verbinding heeft gemaakt, wachtwoord is ook opgeslagen, maar het gaat toch fout.
Heb toen de verbindig 'vergeten' en opnieuw verbonden met het correcte wachtwoord.
Is logischer als je geen foutmelding zou krijgen als je een verkeerd wachtwoord intikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:25:
[...]

Op de een of andere manier heb je altijd rootrechten op de tab
gek genoeg vond Titanium backup toch van niet, op het moment dat busybox geinstalleerd moest worden kreeg ik de mleding "check if your phone is rooted" na gingerbreak lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seems to be a good tablet.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:42 . Reden: Not suitable for this topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Sinlath schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:09:
[...]

gek genoeg vond Titanium backup toch van niet, op het moment dat busybox geinstalleerd moest worden kreeg ik de mleding "check if your phone is rooted" na gingerbreak lukte het wel.
Hmm vaag, in /syste/bin staat zelfs al busybox geinstalleerd op onze tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:13:
[...]
Verwijderd op verzoek van mark
But then why put 1.2GHz on the box, bit of fake marketing dont you think??
its like saying a car has 300bhp but its locked to 250bhp, dont think anyone would agree with that.. :P

[ Voor 34% gewijzigd door manmetdehamer op 02-12-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seems to be a good tablet.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:42 . Reden: Not suitable for this topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
Lol, i noticed then on the internet. most of them says Allwinner A10 1.5Ghz.
though even at 1Ghz it performs pretty ok.
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:13:
[...]

Hmm vaag, in /syste/bin staat zelfs al busybox geinstalleerd op onze tab.
hmm.. vreemd, die kon ik dus niet vinden.

voor een /system dump of romdump heb ik zowiezo busybox op de /data/local nodig want ik wil de system juist volledig tarren/dumpen.

enige reden waarom dit nu nog niet lukt is omdat /proc/mtd niet bestaan/andere naam heeft. dat zie je vaker bij chinese tabs

[ Voor 48% gewijzigd door zeef op 02-12-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
haha yea also our minipad is it seems >:) http://elifekey.en.alibab...ndroid_2_3_Tablet_PC.html

ah well its fast enough at 1ghz as well so no big deal realy. Is the laptop with android that aldi has for sale next week also from your company?

[ Voor 34% gewijzigd door zeef op 02-12-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
.

[ Voor 111% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I like this tablet.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:43 . Reden: Not suitable for this topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good tablet.

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:57 . Reden: Not suitable for this topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:24:
@dgmorncom:

Do you know how the firmware file (*.img) can be extracted? It would be incredibly nice if we could create our own firmware. It seems to be a proprietary file format.
misschien dat dit werkt?
http://android-dls.com/wi...C_and_Re-Pack_Boot_Images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nee, de image die gebruikt wordt kan blijkbaar enkel uitgelezen worden door de firmware upgrade tool.

[ Voor 41% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Will there be an update to Android 4 available that works on this tablet?
I see that some similar tablets will be released soon with this version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Volgens mij moet ICS wel mogelijk zijn.

[ Voor 111% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44

spacy

+++

Heb het tabje ook gehaald, en zeker grappig ding.

Dankzij diverse tips hier al het nodige vervangen aan de apps.

voordelen:
-goedkoop en om de hoek te halen, tenminste hier nog 2 op voorraad gisteren
-voelt stevig aan voor prijs
-scherm reageert goed
-video's afspelen snel en soepel

nadelen:
-accu laden idd traag, stekkertje steekt half uit, maar was op fabrieksaf vol? geladen pas na ruim 3 uur spelen gedaald tot 10%
-formaat scherm, foto's worden in meeste views in verkeerde aspect getoond.
In Google+/picassa achtige app werd de foto wel juist getoond

geen probleem voor mij:
-cpu snel genoeg voor wat ik tot nu toe getest heb
-wifi, waarschijnlijk is mijn accespoint sterk genoeg of ruimschoots binnen bereik
-geluid van ingebouwde speaker is redelijk voor deze prijs

nog niet getest:
-gyro sensors
-snelheid netwerk
-koptelefoon geluid nog niet getest

Wil het gaan gebruiken voor wat android apps ontwikkelen, zoals offline bijbel en diverse lied/gezangen bundels daarom is 7" juist erg geschikt, maar smartphone net te klein. Beetje e-reader functionaliteit. ;-)
Ook wil ik het gaan gebruiken om eenvoudige muziekscores melodielijn, pdf ofzo weer te geven tijdens spelen op een piano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks man! wifi werkt bij mij prima nu
Pete10 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:14:
Op de al eerder genoemde link staat ook een draad over slechte Wifi.
http://www.slatedroid.com/topic/23789-wifi-testing/

en verlagen(!) transmit power in build.prop txpower=40.

En als dat niet werkt aanpassen antenne.

Zegt mij weinig, maar werk voor de echte tweakers denk ik!!

Kan iemand conformeren dat het om dezelfde chip gaat (SL20)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen problemen met de G-sensor.
In veel spellen waar deze sensor gebruikt word is er een afwijking naar links.

Mijn vriendin speelt graag puzzleblox. In dit spel vallen blokken recht naar beneden maar op mijn tab vallen ze opzij naar links.

Calibreren helpt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hier staat iemand met hetzelfde probleem (met Doodle Jump).

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-12-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:44:
thanks man! wifi werkt bij mij prima nu

[...]
zou je eens een speedtest kunnen doen via speedtest app?

ben benieuwd wat voor snelheid je haalt. mijn tab haalt maar 760kbps waar mijn telefoon (zte blade) toch ruim boven de 6Mbps komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44

spacy

+++

Not_Disclosed schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:24:
...
Ik vraag me iets af. Ik wil graag buienradar installeren. Maar zowel buienradar phone als buienradar HD zijn niet beschikbaar voor de Minipad. Enig idee hoe ik deze eventueel toch kan installeren?
Heb je de app 'Het Weer' al geprobeerd, en zoek je wel binnen de normale market ?
zit me nu wel af te vragen of ik die gisteren al geïnstalleerd heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Laatst online: 02-11-2022
tedades schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:58:
[...]

Bij mij verbind hij wel (WPA2) maar dit gedrag vertoont hij ook bij mij als ik het foute wachtwoord intik.
Het lijkt alsof hij een verbinding heeft gemaakt, wachtwoord is ook opgeslagen, maar het gaat toch fout.
Heb toen de verbindig 'vergeten' en opnieuw verbonden met het correcte wachtwoord.
Is logischer als je geen foutmelding zou krijgen als je een verkeerd wachtwoord intikt.
Dit was bij mij ook. Ik was echter vergeten dat ik een mac adress filter aan heb staan. 8)7
Dus als je zeker weet dat je wachtwoord goed is controleer het volgende:.
1. Heb je mac filtering aan.
2. Heb je nog wel genoeg dhcp adressen vrij. Ik zie wel eens dat de uitdeelreeks op 5 ip adressen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is het idd ook rond de 800 kbps, waar het voorheen iets van 34 kbps was :p
surfen was echt niet te doen.. laat staan iets van de market downloaden.. 800kbps is idd niet zo snel vergeleken met mn mobiel maar maakt het surfen toch wel wat prettiger nu
manmetdehamer schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:48:
[...]

zou je eens een speedtest kunnen doen via speedtest app?

ben benieuwd wat voor snelheid je haalt. mijn tab haalt maar 760kbps waar mijn telefoon (zte blade) toch ruim boven de 6Mbps komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Wel jammer dat je Whatsapp niet kan installeren, kunnen de kids gewoon berichtjes naar pappie en mammie sturen dus dat vergt nog wat uitzoek werk
google whatsapp apk

Dan vind je het zo.
Naar je sd kaart kopieren en met filemanager naar het .apk bestand op de sd gaan en op dubbelklikken.
Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste