Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:08
Probeer de superuser binarys opnieuw te installeren/updaten, dat moet via de app zelf prima gaan.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
En na twee keer flashen is de tablet weer dood :(

LiveSuite geeft als melding 'PnpFelIn: invalid ID', niets op het scherm. Meldingen die ik op Google lees hebben te maken met een corrupte NAND flash.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
Dus bootloader wsch echt dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik denk het. Ik krijg er nu echt compleet geen leven meer in. De opvolger wordt wellicht een Qware Pro3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisict
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
dj4n90 bedankt naar exfat converteren was het enige wat nodig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piens
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 10:35
Petervanakelyen schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:38:
Fuck garantie. Ik ben tweaker voor iets :)
You're the greatest _O-
goechedoanjochie

te vroeg gejuicht :'(

hoop dat je toch nog aan een minipad kan geraken voor weinig geld. Is de nand niet te vervangen (zei hij, niet gehinderd door enige kennis)

[ Voor 28% gewijzigd door piens op 13-03-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:42:
En na twee keer flashen is de tablet weer dood :(

LiveSuite geeft als melding 'PnpFelIn: invalid ID', niets op het scherm. Meldingen die ik op Google lees hebben te maken met een corrupte NAND flash.
Peter,

Ik had het zelfde van de week ... en volgens mij betekend het dat de tablet niet in de juiste upgrade stand staat. Ik heb toen geflasht met de volume knop en 4x aan/uit knop .. en toen werkte het wel ...
(daarvoor geprobeert via de reset knop en USB inpluggen.. met de zelfde melding)

Dus volgens mij niet niet helemaal dood .. ... tenminste .. bij mij dan.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj4n90
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05-2023
chrisict schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:19:
dj4n90 bedankt naar exfat converteren was het enige wat nodig was
soms zijn oplossingen te simpel :)

Kan niet bestaat niet, wel dat ik het nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisict
dj4n90 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:39:
[...]

soms zijn oplossingen te simpel :)
Ja erg bedankt _/-\o_ , ik denk ook vaak te moeilijk 8)7 .
Heb jij misschien ook antwoord op de volgende vraag??
Kan er in de Aldi Promedia (novo7) mini tab ook werkend een Micro SDHC 32GB Class 10 in.
De prijs is weer aan het stijgen (pffff nu weer dalende)dus beter nu eentje halen voor € 30,50 deze lezen en schrijven duidelijk sneller, en kan ik ook naar exFat converteren.
Groetjes Chris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGhum
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Een Transcend 32GB MicroSDHC Card Class 4 wordt ondersteund kan ik uit ervaring bevestigen.

[ Voor 26% gewijzigd door JooGhum op 14-03-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisict
JooGhum schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:14:
32 GB wordt ondersteund kan ik uit ervaring bevestigen.
Dat weet ik heb ik er zelf ook al in geprobeerd met eentje uit mijn telefoon, maar dat was een klasse 2.
De vraag is of hij Micro SDHC 32GB Class 10 ook accepteert en mount.
Het zou moeten gaan de 32 Gig is het belangerijkste verder zou de klasse hoger toch backward compatible moeten zijn.
Groetjes Chris.

[ Voor 14% gewijzigd door chrisict op 14-03-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48
Even een vraagje. Ik volg dit topic al een tijdje omdat m'n zus een dergelijke tablet heeft. Nu vroeg ik me af of er al een stabiele versie is van ICS die ik op haar tablet kan gooien zonder dat ik na x dagen te horen krijg dat er vanalles niet werkt of vast loopt. ik zag dat er een ICS versie is op basis van Novo7. Deze is volledig werkend (er staat bij dat hij stabiel is iig)? Is de versie voor de qware pro 3 tablet wellicht beter wanneer aangepast voor de minipad? wellicht dat iemand nog andere tips heeft.
De tablet draait nu nog op stock met wat system apps verwijderd en andere launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
Ik draai ICS nu een tijdje maar ik gebruik de tablet mogelijk eenzijdig, ik draai muziek, kijk wat series via micro SD kaartje, speel wat gratis spelletjes en browse op het net. Dat werkt tot nu toe goed. De tablet is mij wel vast gelopen tijdens het verbinden van een USB Lan-adapter. Een externe USB muis, USB harde schijf en card reader werkte gewoon.
Waar ik eigenlijk nog weinig/geen gebruik van heb gemaakt is: camera, google maps en meeste andere ingebouwde google apps, microfoon.

Ik vind ICS prettiger werken dan de stock firmware omdat: resolutie is beter, ICS is geschikter voor tablets en niet alleen een telefoon systeem, tablet kan nu alle kanten op draaien ipv. 3 van de 4.

Heb wel het geluid & trillen van het toetsenbord uitgezet, dat vond ik na een tijdje irritant worden. (Dit kan bij instellingen -> invoer -> toetsenbord instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 02:42
Hallo , leuke topic van wel 85 pagina's.
Zou dit topic graag willen opslaan in een bestand.
Heb volgende week vakantie zonder Internet mogelijkheid en wil dan dit topic thuis alvast opslaan via Pc en dan opslaan en lezen op mijn minipad pag.1-85.
Wie heeft een tip hoe ik dit doe ,thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Als ik niet ingelogd ben dan zijn mijn instellingen anders en zie ik 22 pagina's ipv. 85. Ik verwacht dan ook dat je ergens kunt instellen hoeveel berichten je per pagina's je kan zien. Dat zijn al een stuk minder pagina's om op te slaan. Er zal vast ook ergens een add-on zijn om sneller pagina's op te slaan. Of je maakt er een screenshot van, met firefox + pearl crescent (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/pagesaver/) is dat super simpel (pagina 1, klik screenshot icoontje, pag2, etc).
Mogelijk dat er nog simpelere opties zijn, dus die ideeën zou ik ook nog graag horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsat
Ik heb mijn voorkeur Instellingen gewijzigd.
Maar blijf 85 pagina's houden , ook na voorkeur opslaan en reset laptop ! ?

Threadlimiet (minimaal 5)
Maximum aantal threads per pagina.gezet 0p 999

Doe ik nog iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsat
Ik heb het nu op een andere manier gedaan.

Forum >> myReact >>Voorkeuren>>Maximaal aantal berichten per pagina >>999>>Zet Voorkeuren =

Geeft 3x Paginas van 1-2-3 Aldi Minipad - Google Android Tablets – GoT_files

Dat is prima te doen en ga het nu opslaan op mijn Minipad.

Alleen ? dit is geen W7 in html.

Heb met android nog erg weinig ervaring om documenten te maken, wie heeft voor mij een snelle tip ,
moet eigenlijk al voor morgen inpakken voor de vakantie vandaar.

@ tedades bedankt voor je Voorzet

Mvg. Xsat

[ Voor 23% gewijzigd door xsat op 17-03-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02
xsat schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:10:
Heb met android nog erg weinig ervaring om documenten te maken, wie heeft voor mij een snelle tip ,
moet eigenlijk al voor morgen inpakken voor de vakantie vandaar.
Je kunt een simpele pdf printer installeren en zo afdrukken naar pdf bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik krijg de mijne op geen enkele manier in flashmodus. Niet met het resetgaatje, noch de volumeknop + 4x power. De tablet geeft geen teken van leven en mijn PC herkent niets.

Verder draait de tablet prima en als hij eenmaal gewoon aan staat doet usb storage het gewoon. Wat doe ik verkeerd? Zou wel graag ICS er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Ik zou het antwoord niet weten, maar voor de zekerheid vraag ik je wanneer je de usb-kabel in prikt.
Tijdens deze stappen is het namelijk essentieel wanneer de usb-kabel in de tablet geprikt gaat worden omdat hij anders niet in flash modus komt:
• Start de LiveSuite en kies de juiste firmware.
• Sluit de USB kabel aan op je pc (<- niet in tablet)
• Zorg dat de tablet uit staat.
• Houdt de volume + in
• Sluit de USB kabel aan op je tablet
• Druk 4x kort achter elkaar op de aan/uit knop.
• Laat de volume knop + los

Als de tablet normaal opgestart is en je dan de USB kabel aansluit zou de pc de tablet ook moeten vinden als extern geheugen. Indien dit ook niet gebeurd is er mogelijk iets mis met de USB verbinding (poort of kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tedades schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:25:
Ik zou het antwoord niet weten, maar voor de zekerheid vraag ik je wanneer je de usb-kabel in prikt.
Tijdens deze stappen is het namelijk essentieel wanneer de usb-kabel in de tablet geprikt gaat worden omdat hij anders niet in flash modus komt:
• Start de LiveSuite en kies de juiste firmware.
• Sluit de USB kabel aan op je pc (<- niet in tablet)
• Zorg dat de tablet uit staat.
• Houdt de volume + in
• Sluit de USB kabel aan op je tablet
• Druk 4x kort achter elkaar op de aan/uit knop.
• Laat de volume knop + los

Als de tablet normaal opgestart is en je dan de USB kabel aansluit zou de pc de tablet ook moeten vinden als extern geheugen. Indien dit ook niet gebeurd is er mogelijk iets mis met de USB verbinding (poort of kabel).
Gelukt! Alleen moest wel zelf naar device manager gaan om drivers te installeren. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17
Is er toevallig ergens een mirror van de ICS firmware? het linkje wat hier in dit topic staat geeft de volgende melding
Error (509)
This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Weeral? :X Ik zet binnen een half uurtje een mirror online.

Edit: mirror staat erop. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-03-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 10-09 20:58
Volgens de bmorn site is de v11 met ics klaar voor massaproductie. Zeer benieuwd wanneer de rom beschikbaar komt.
Zie www.bmorn.com/newsinfo.asp?id=26

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in dit forum, dat sommigen de aanschaf van de Q-Ware Pro3 overwegen. Ik zag vandaag in de folder van intertoys (geldig t/m 8 april) Pro3, 7" ( Android 4.0 al geïnstaleerd) van 199.99 voor 99,99

De Pro3, 10" (upgrade naar Android 4.0 via website www.intertoys.nl) van 299,99 voor 199,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:58:
Ik las in dit forum, dat sommigen de aanschaf van de Q-Ware Pro3 overwegen. Ik zag vandaag in de folder van intertoys (geldig t/m 8 april) Pro3, 7" ( Android 4.0 al geïnstaleerd) van 199.99 voor 99,99

De Pro3, 10" (upgrade naar Android 4.0 via website www.intertoys.nl) van 299,99 voor 199,99
ben er vandaag geweest, is precies dezelfde als de voorganger, alleen met android 4.0.
Wat ik heb begrepen blijft die prijs zo.

Verder had de 10" geen capasative scherm!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pentode schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:25:
Als rechtgeaarde elektronicus een opmerking ter harte over het laden van de accu van oa de minipad.

Petervanakelyen had ook al geadviseerd op te laden via de adapter opdat het sneller gaat als via usb.

Voor laden zijn de fysieke eigenschappen van de accu
en oa de daarop afgestemde laad regel elektronica de belemmerende factor. Te snel laden kan ook onnodige dissipatie te weeg brengen. Dat wil zeggen de boel wordt te heet. Zeg maar fik of smeulen.

Daarom zit in een snellader vaak een ventilator of koelblok. Er is dus een maximale veilige laadstroom.
De minipad is compact gebouwd. Er zit geen ventilator in. En van sneller laden slijt de accu eerder.
Opgemerkt dat het opladen anno nu ook softwarematig
geprogrammeerd is. De op en ontlaad cyclus, druppeladen, wear and tear etc. Soms is het mogelijk
softwarematig het laden te beïnvloeden. Veiligheid gaat boven gebruikersgemak.
Vroeger moest je schakelingen ontwerpen die hufter of
bullet proof waren. Hoe er ook aan de knoppen gedraaid werd, nooit en te nimmer mocht er schade berokkend worden. Nu natuurlijk ook niet ;-) Dus wees voorzichtig.
Ik kreeg gisteren eindelijk een reactie van eldohm:

Beste,

Dit toestel kan met een USB adapter 5V/2000mA worden geladen.

Met vriendelijke groeten,
Cordialement,

Brigitte Vandersmissen.

eldohm@teknihall.be
eldohm@teknihall.nl

Op mijn vraag:
de vraag of de Promedia kidstabblet ook via de usb-poort met 2000mA geladen mocht worden.
Dat ging u bij uw technicer navragen.
De kids tablet kan, volgens de beschrijving ook via de usb-poort geladen worden, maar nergens staat wat de maximale laadstroom (mA) daarbij is.
Dit in verband met de moderne laadstromen tot en met 2000mA.

Het is dus nog steeds de vraag of de Promedia Kidstablet dit op de usb-poort aankan??

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@morvan

Het zou kunnen, want ik had het alleen maar uit de folder en ben niet in de winkel geweest. heb nog even op de website http://www.intertoys.nl/g...-10-inch-pro3-583976.html gekeken maar daar staat ook: 10 inch 16:9 TFT Multitouch capacitief beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Hai allemaal
HELP... Ik krijg een scherm met
------------
Apparaabeheerder activeren?

<ICON> Email
de server webmail.XXX.nl vereist dat u de server toestemming geeft bepaalde beveiligingsfuncties van ue telefoon extern te bedienen.
Als u deze beheerder activeert staat u de app E-mail toe de volgende bewerkingen uit te voeren
  • Alle gegevens wissen
    De gegevens van de telefoon zonder waarschuwing wissen door de fabrieksinstellingen te herstellen
  • Wachtwoordregels instellen
    etc
  • Pogingen voor schermontgrendeling bijhouden
    etc
  • Het scherm vergrendelen
    etc
< activeren> <annuleren>
---------------
Met per bullet nog meer toelichting.
Scherm verschijnt wanneer in de email settings op de account klik (is een normale werk account, Exchange, ik heb de XXX hierboven ingevuld.
Is dit normaal???

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gewoon op 'Activeren' klikken, die melding krijg ik ook als ik mijn school mail (Exchange) instel op mijn Android telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piens
Dit is een beveiliging die door de exchange server op jouw werk wordt afgedwongen. Hierdoor kan vanaf de server de telefoon gewist worden, bv in geval van diefstal. Tevens kan de server van jouw werk eisen stellen met betrekking tot het wachtwoord en de vergrendeling van jouw tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Ok bedankt - toch raar dat een complete reset naar fabrieksinstellingen moet worden toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piens
Persoonlijk vind ik dit niet raar. Je kan je niet veroorloven dat iemand vanaf een telefoon of tablet toegang kan krijgen tot een bedrijfsnetwerk. Zodra jij meldt dat je telefoon kwijt is zullen zij je telefoon willen resetten zodat die niet meer gebruikt kan worden om in het bedrijfsnetwerk te komen. Naar mijn mening volkomen terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Mijn tablet is vandaag stuk gegaan :(.

Op het station is iemand tegen me aangelopen, excuses gemaakt, en doorgelopen. Een paar minuten later wil ik het nummer veranderen, haal de tab uit mn jaszak en zie dat de glasplaat een mooie ster er in heeft en het touchscreen dood is.

Dus die tab is waarschijnlijk useless voor normaal gebruik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piens
Dat is goed kl*te. Gecondoleerd met jouw verlies.
Je zou je tablet kunnen doneren aan Petervanakelyen. Die zou er in combinatie met de zijne misschien nog iets mee kunnen (en weer verdergaan met het ontwikkelen van roms voor de Aldi Minipad) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Daar zat ik idd ook aan te denken. Maar ik wil eerst zelf nog een paar dingetjes uitproberen. En mischien eens een mailtje sturen naar importeur om te vragen of ook losse digitizer kan kopen (geef mezelf weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Mijn touchscreen werkt nog. Ik geloof niet dat er digitizers apart te verkrijgen zijn, maar je kan support@eldohm.nl eens contacteren en kijken wat zij voor je kunnen betekenen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-03-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
Bedankt voor het emailadres. Ik zal morgen eens een mailtje schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JooGhum
  • Niet online
Ik heb mijn tablet met gebarste scherm ook aangeboden ter reparatie via eldohm. Het leek er in eerste instantie op dat ze binnen de garantie tot reparatie/vervanging zouden overgaan maar kreeg na een paar weken bericht dat reparatie buiten de garantietermijn 8)7 viel en dat reparatie mij € 67,- zou gaan kosten.
Aangezien ik maar € 60,- voor de minipad betaald had heb ik daar maar vanaf gezien...
Dezelfde dag een Pro3 gehaald met standaard ICS erop en nog geen seconde spijt gehad! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Hmm, Mijn tab doet niet zoveel meer... Mijn zusje deed gisteren de oplader erin (hij viel toen uit) en daarna wilde hij helemaal niet meer aan... Reset knop ingedrukt houden en usb erin geven ook niks... lijkt wel alsof hij helemaal geen stroom krijgt oid...
Als ik oplaadkabel erin stop geeft hij ook geen accuding aan(kan zijn omdat ik ICS erop heb staan?
Maar volgens mij issie dood...

Iemand nog een idee?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Soms gaat hij na een dag wachten gewoon weer aan, mogelijk is hij dan gewoon leeg en is de fout opgelost. Je kunt ook proberen hem een keer met de USB-kabel aan de pc te hangen. (Slaat nergen op, maar hielp bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
tedades schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:47:
Soms gaat hij na een dag wachten gewoon weer aan, mogelijk is hij dan gewoon leeg en is de fout opgelost. Je kunt ook proberen hem een keer met de USB-kabel aan de pc te hangen. (Slaat nergen op, maar hielp bij mij)
was ik dat ooit niet eens dat dit aanraadde omdat ik dat al eens had gehad?
Maar dit heb ik helaas al geprobeerd :( ik ga hem nu heel de nacht (en dag) aan de oplader leggen en aan de usb... wie weet.... :'(

Na een nacht aan de usb doet ie het weer.. accu 100%... weird ding hoor! haha krijg je met een ding van 90 euro...

[ Voor 9% gewijzigd door Ewivis op 28-03-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
De logica van deze oplossing ontbreekt mij af en toe maar op een of andere manier werkt het. Blij voor je dat hij weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neehoff
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2023
Ben inmiddels ook trotse bezitter van een Aldi minipad 8), echter heb ik een probleem met het ding. Er wordt geen micro sd gevonden. Heb 3 verschillende geprobeerd, maar helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik dit eventueel kan oplossen, of is het gewoon domme pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mr_x007 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:28:
Is er toevallig ergens een mirror van de ICS firmware? het linkje wat hier in dit topic staat geeft de volgende melding

[...]
Welke link gebruik je? Ik zoek me rot in dit topic.

TS bracht me verder...
Petervanakelyen in "Aldi Minipad"

[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 31-03-2012 08:39 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Neehoff schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:53:
Ben inmiddels ook trotse bezitter van een Aldi minipad 8), echter heb ik een probleem met het ding. Er wordt geen micro sd gevonden. Heb 3 verschillende geprobeerd, maar helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik dit eventueel kan oplossen, of is het gewoon domme pech?
De alditab heeft intern geheugen van 4GB, deze (of een deel hiervan) is aangegeven als SD-kaart.
Je echte micro-sd kaart is aangegeven als extern_sd (afhankelijk van je firmware is de naam net iets anders).
Mogelijk dat je hierdoor het idee hebt gekregen dat hij je sd-kaart niet pakt?

Op het moment dat je de sd-kaart invoert zou er een melding op het scherm moeten verschijnen (een icoontje/tekst, afhankelijk van je firmware 2.3->links boven, ICS->rechts onder) die aangeeft dat een externe kaart gemount is geworden.

Als je de USB-kabel aansluit op de tablet zou de SD-kaart ook zichtbaar moeten zijn voor jouw pc.

Indien bij al deze scenario's jouw SD-kaartjes niet verschijnen lijkt me dat er iets mis is met de kaartlezer of de SD-kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:12

winnie

de poes...

Van dinsdag 3 april tot zondag 8 april is er bij het kruidvat een tablet te koop, die erg op de alditab lijkt, maar al standaard ICS heeft. Prijs: 89,95euro voor 7 inch en 139.99 voor de 10inch.
http://www.kruidvat.nl/do...e=2012-14-tablet&token=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
winnie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:48:
Van dinsdag 3 april tot zondag 8 april is er bij het kruidvat een tablet te koop, die erg op de alditab lijkt, maar al standaard ICS heeft. Prijs: 89,95euro voor 7 inch en 139.99 voor de 10inch.
http://www.kruidvat.nl/do...e=2012-14-tablet&token=-1
De beschermhoes en toetsenbordhoes zullen mogelijk ook geschikt zijn voor de alditab. Dus dat zou sowieso handig kunnen zijn, de prijs hiervan valt ook mee (20euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
had de stille hoop dat bmorn nog een ICS update uit zou brengen (http://www.bmorn.com/newsinfo.asp?id=26) maar begin te denken dat ik dan lang mag wachten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Misschien dat deze alsnog uitkomt, mogelijk voor de nieuwe modellen tablets (zijn volgens mij nog niet beschikbaar).
tedades schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:16:
[...]
De beschermhoes en toetsenbordhoes zullen mogelijk ook geschikt zijn voor de alditab. Dus dat zou sowieso handig kunnen zijn, de prijs hiervan valt ook mee (20euro).
Vandaag even gekeken, de hoesjes hadden ze niet (na vragen in de winkel).
De aanwezige tablets waren van het merk 'Cherry'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Goed, ook bij mij is de tablet helemaal dood. Batterij is blijkbaar erg ontladen geweest. Ik heb geprobeerd met de lader op te laden, maar dat geeft geen resultaat. Ik heb hem een nacht aan de USB gelegd -> geen resultaat. Wat nu? Heeft iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Als je hem aan de voeding legt zie je dan wel het grote batterij icoontje op het scherm verschijnen, of helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Nee, er verschijnt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Dat is zeker vreemd. Het klinkt inderdaad alsof hij niet meer werkt.
Wat je zou kunnen proberen is het volgende. Als hij nu toch niet stuk zou zijn maar gewoon 'vast hangt' kun je zijn batterij laten leeg lopen. Dat duurt ongeveer 1 dag. Probeer hem aan te zetten met de aan-knop. Laat hem een dag zo liggen en hang hem dan weer aan de netstroom adapter. Als je dan ook geen batterij icoontje ziet lijkt hij stuk.
Je kan eventueel natuurlijk de firmware installatie modus proberen (daarvoor moet je hem wel deels opgeladen hebben), deze staat beschreven in deze post: tedades in "Aldi Minipad" en in de eerste post van dit topic op pagina 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ook ik heb een probleem met mijn aldi-tablet.

Ik heb de orginele firmware er op staan, wel met de Go Launcher in plaats van de default.

Wat ik merk is dat na 10 tot 15 minuten gebruik het beeld strepen begint te vertonen en dat het apparaat niet meer is te bedienen. Het enige dat nog reageert is enkele seconden lang de aan/uit-knop indrukken.
Als je daarna de tablet weer wil gebruiken duurt het niet langer dan 1 minuut tot het probleem zich weer voordoet, soms zelfs bij het booten van android/firmware.
Als de tablet weer een uurtje blijft liggen is hij weer een kwartier te gebruiken.

Mijn idee is dat er 2 mogelijkheden zijn:
- stroom bouwt zich op
- warmte bouwt zich op.

Ik heb de tablet opengeschroefd en ik heb hem daarna gestart. Ik heb met mijn handen gevoeld of er iets echt warm werd. Alleen de cpu werd handwarm, de rest was koel en toch hing de tablet weer. Ik voelde nergens stroom lekken tijdens gebruik. Verder zag binnenin alles er goed uit. (op wat plakband na, dat in de fabriek of later is toegevoegd... )

Warmte lijkt het niet te zijn, ik weet nu niet hoe ik verder kan testen wat de oorzaak is.
Mijn gevoel zegt me dat mijn 3-jarig zoontje dat de tablet ook gebruikt de oorzaak zou kunnen zijn, hij heeft hem een paar keer laten vallen.

Iemand een idee hoe ik verder kom?

Foto van de crash:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ieObz4zOSHGHYRRvtJhxqxEi/full.jpg

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik kan je uit ervaring vertellen dat strepen over je scherm geen goed teken zijn :+

Bij de laatste poging om mijn tablet terug tot leven te wekken ben ik er wel erachter gekomen dat er een aantal transistors op de achterkant van het PCB slechte contactpunten hebben. Zachtjes blazen was genoeg om de tablet vast te doen lopen. Ik geloof dat een aantal GeForce 8800 kaarten daar ook last van hadden en dat je het kon oplossen door de PCB een paar minuten te bakken in de oven, maar ik weet niet of dat wel verstandig is met een chinese tablet :P

[ Voor 26% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-04-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Ja, met een SMD-reflow oven. Ooit heeft een ontwerp in de Elektuur/Elektor gestaan om een gewone elektrische bakoven om te toveren tot zo'n apparaat. Je hebt dan wel nog de flux, soldeerpasta ed en kennis van zaken nodig. Profi reflow ovens kosten al gauw een paar duizend euro. Er bestaan ook hete lucht soldeerbouten. Dan heb je wel een vaste hand nodig. Voor de geïnteresseerde op circuit online zijn hier discussies over gaande: http://www.circuitsonline.net/forum/view/66811 en voor het artikel: http://www.elektor.nl/nie...sionele-smd.1923620.lynkx

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Recent had een collega van mij een geforce 8600 uit een laptop die zo'n probleem had. Deze had hij toen laten oververhitten (koeling eraf gehaald) en toen werkte hij weer een tijdje.
Schijnbaar is in de oven leggen of met een föhn erop blazen vergelijkbaar. Indien je het bordje in een oven wilt gaan leggen moet je wel het hele pcb uitbouwen en niet de hele tablet in de oven leggen :)
De vraag is of dit het probleem is, misschien kun je net als Petervanakelyen zei een keer op het bord blazen en kijken of het probleem zich dan al voordoet. Heb ooit een pc gehad met een defecte condensator, deze gaf ook dit soort beeld problemen (kwam doordat hij warm werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja ... en hier ook een "dode" tablet ...

Zoals altijd werk ik er mee door totdat het systeem zich zelf uitschakeld. En dan leg ik hem meteen aan de voeding ... geen probleem .. tot zaterdag.

Zondag ochtend wou hij niet meer opstarten, en ook via USB en andere truuken is er geen leven in te krijgen. Zal morgen maar eens contact opnemen met de support afdeling .. eens kijken wat die zeggen.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:43:
tsja ... en hier ook een "dode" tablet ...

Zoals altijd werk ik er mee door totdat het systeem zich zelf uitschakeld. En dan leg ik hem meteen aan de voeding ... geen probleem .. tot zaterdag.

Zondag ochtend wou hij niet meer opstarten, en ook via USB en andere truuken is er geen leven in te krijgen. Zal morgen maar eens contact opnemen met de support afdeling .. eens kijken wat die zeggen.

Hein
geloof me, laat hem nog een poosje aan de usb liggen en probeer het later nog een keer... als ie 100% opgeladen is dan doet ie het ineens weer... probeer het iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

@tedades en andere forummers: Mmm, lekker gebakken tablet van de Aldi met een krokant korstje. Aka crème brûlée En als toetje geen Ice Cream Sandwich meer ;-)

FF zonder dollen vroeger gebruikte we(en mogelijk nog steeds) koude spray om oa schakelingen "door te fluiten" om zo op te sporen al waar het signaal op houd. De breuk of het lek zit. Opdat een defect onderdeel, slecht contact of oa printbreuk te lokaliseren en te repareren was. Bij analoge schakelingen lukt dat aardig. Digitale schakelingen repareren is different cook. En dat spul, de componenten zijn zo klein en delicaat geworden anno nu dat herstellen met een gewone soldeerbout gelijk staat aan je printje crispy flamberen. En een print bestaat tegenwoordig uit meerdere layers.

Zelf vind ik dit reuze jammer. Tegenwoordig worden hele printplaten met onderdelen en al vervangen, weggegooid. En bijna niet meer op component niveau hersteld.

Saillant detail: Ik ben extreem bijziend. Heb een brilsterkte(dioptrie) van -15. Zonder contactlens met een beschermbril op kan ik van dichtbij op 0.3 mm optisch zuiver bijvoorbeeld een contactvoet van een processor repareren, recht zetten etc. Normaal zou het hele moederboard voor RMA naar US opgestuurd moeten worden. Nu doe ik dat effetjes. M'n collega's noemen het bionische ogen ;-) ja ja spot er mee. Binnenkort worden "inbouwlenzen" in de voorste oogkamer geïmplanteerd. zie ff off topic: YouTube: ARTISAN & ARTIFLEX lens implantation; consumer information (English) En kan dan bovengenoemd Huzaren stukje niet meer uitvoeren.

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
bartelsrobert schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:21:
had de stille hoop dat bmorn nog een ICS update uit zou brengen (http://www.bmorn.com/newsinfo.asp?id=26) maar begin te denken dat ik dan lang mag wachten... :(
Iemand hier toevallig al een mailtje aan bmorn aan gewaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
whiteguy schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:47:
[...]

Iemand hier toevallig al een mailtje aan bmorn aan gewaagd?
een mailtje meer is alleen maar beter toch? Dus stuur er nog een zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de aftersales afdeling van Bmorn op 21 maart gemaild met de vraag om de 4.0 update.
Nadat ik nog het buildnummer moest doorgeven (7461_CI1 100_android_nl_000_20111031),
zou de software mij toegestuurd worden.
Sindsdien niets meer gehoord uit het verre oosten, dus net nog een keer gemaild, wie weet.
Overigens stond op de Aldi verpakking doelgroep 5-88 jaar,deze tablet lijkt mij echt geen
speelgoed voor een bengel van 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

bartelsrobert schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:43:
[...]
een mailtje meer is alleen maar beter toch? Dus stuur er nog een zou ik zeggen ;)
Ik heb er voor de jaarwisseling een mailtje aan gewaagt, kreeg een antwoord dat ze er wel aan werken maar geen precieze datum gesteld hebben omdat ze niets op de markt rushen willen / standaard PR verhaaltje.

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:50:
[...]
geloof me, laat hem nog een poosje aan de usb liggen en probeer het later nog een keer... als ie 100% opgeladen is dan doet ie het ineens weer... probeer het iig ;)
raar maar waar ....
Na 2 dagen aan de USB ... kom ik vanavond thuis .. en start ik mijn laptop. Krijg ik meldingen dat er een "powersurge on USB hub" melding... (nog nooit eerder gezien)

Maar ... ik zie een lege batterij groot op mijn scherm van de tablet staan ...
Meteen de echte voeding er in gedaan .. en aangezet... en weer gewoon opgestart.
Hij was echt helemaal leeg ... (0% opladen in het scherm) .. maar nu na 2 uur aan de lader weer op 77%.

Dus ... ik heb weer een werkende tablet ..

Maar vreemd vindt ik het wel

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neehoff
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2023
De tablet herkent inmiddels mijn SD kaartje. Is er echter een manier om de externe sd als intern geheugen te laten werken?
Ik krijg steeds meldingen als ik een game wil installeren dat ik niet genoeg interne geheugen heb of geen sd kaart geïnstalleerd heb voor extra data van de game.

Heb op dit moment 8 gig die ik niet kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:15:
[...]

raar maar waar ....
Na 2 dagen aan de USB ... kom ik vanavond thuis .. en start ik mijn laptop. Krijg ik meldingen dat er een "powersurge on USB hub" melding... (nog nooit eerder gezien)

Maar ... ik zie een lege batterij groot op mijn scherm van de tablet staan ...
Meteen de echte voeding er in gedaan .. en aangezet... en weer gewoon opgestart.
Hij was echt helemaal leeg ... (0% opladen in het scherm) .. maar nu na 2 uur aan de lader weer op 77%.

Dus ... ik heb weer een werkende tablet ..

Maar vreemd vindt ik het wel

Hein
Haha briljant he? Raar ding! Tja krijg je natuurlijk een beetje met een tablet van 90 euri :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Neehoff schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:18:
De tablet herkent inmiddels mijn SD kaartje. Is er echter een manier om de externe sd als intern geheugen te laten werken?
Ik krijg steeds meldingen als ik een game wil installeren dat ik niet genoeg interne geheugen heb of geen sd kaart geïnstalleerd heb voor extra data van de game.

Heb op dit moment 8 gig die ik niet kan gebruiken :(
Ik heb het nog niet weten op te lossen. De tablet ziet het interne geheugen als SD-kaart, waardoor je direct te weinig geheugen over hebt. Spellen begrijpen blijkbaar niet dat er 2 type SD-kaarten zijn, de interne en externe. Mijn video's en muziek gaat allemaal goed. Als iemand erachter komt hoe dit (lijkt mij een algemeen android iets) dat zou ik dat ook graag willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom lukt het mij niet om de drivers te installeren terwijl iedereen dit lukt.
Ik heb de drivers uit de topic start geprobeerd en die van google.
Maar mijn systeem blijft zeggen dat hij geen drivers kan vinden.

In mijn device manager zie ik een onbekend apparaat genaamd android. Hier selecteer ik stuurprogramma bijwerken en selecteer één van de drivers. En dan krijg ik de melding dat windhoos geen drivers kan vinden.
ik gebruik een windows 7 x64 machine

Hebben meer mensen dit probleem gehad? En zo ja wat heb je er aan gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je moet de Google ADB driver geforceerd installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWtweaker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:54:
Waarom lukt het mij niet om de drivers te installeren terwijl iedereen dit lukt.
... Hebben meer mensen dit probleem gehad? En zo ja wat heb je er aan gedaan.
Ik neem aan dat je de drivers bedoelt die nodig zijn om de tablet te kunnen flashen. Dat ging bij mij ook niet vanzelf onder Windows7 64. Waarschijnlijk doordat ik dat eerst probeerde zonder de tablet in flashmodus te willen brengen. Maar op een gegeven moment moest ik wel. Via USB aangesloten, volumeknop + 4 x power-knop. De pc gaf vervolgens een fout aan m.b.t. installeren driver voor het usb-apparaat. In de device manager het usb-apparaat met uitroeptekentje geopend, update driver software, en geleid naar de drivers uit de openingspost. Nu wilden die wel installeren. (De stappen met de driver had ik eerder ook geprobeerd maar dan zonder de tablet in flashmodus te brengen. Toen wilde het niet.)

Dank aan allen die de firmware hier beschikbaar hebben gesteld en dank voor de vele tips op dit forum!
Zelf was ik er op uit om de tablet op afstand te kunnen bedienen maar dat is me nog steeds niet gelukt. Ik heb wel remote het scherm van de tablet op mijn pc, maar de tablet reageert niet op remote input met muis of toetsenbord. Dit lukte ook niet onder de andere hier geposte versies van Android voor dit tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Grr, ik ben vandaag naar de aldi gegaan om mijn tablet te retourneren (dat ding gaat nog steeds niet aan). Moet ik me wenden tot promedia. Die hebben natuurlijk alleen een 0900 nummer voor service en dat is continu in gesprek. Maar een email blijkt wel te werken, ik moet mijn tablet gratis naar een antwoordnummer sturen. Dan wordt het daar nagekeken en eventueel omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Tijdens de verkoop van deze tablet, heb ik er 2 stuks gekocht bij de Aldi. Met een er van doen we niets, en is ook amper gebruikt. Deze kan ik daarom maar beter verkopen.
De tablet is compleet met 2 gig micro SD en een luxe hoes die hem goed bescherm, en waarmee je het tab rechtop kunt zetten. Wie heeft er belangstelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik zit hier een beetje vast...

Na het extra kabeltje als antenne te hebben aangebracht, zoals gezegd door 'rapsac', is mijn WiFi-verbinding een stuk stabieler.

Ook heb ik met Root Explorer het init.rc zitten veranderen naar de waardes welke ook in het OP staan vermeld. Probleem is dat deze veranderingen een reboot niet overleven. Na een reboot is de init.rc dus gewoon weer zoals voorafgaand het editten.

Graag zou ik dit wel werkend willen hebben, aangezien dingen downloaden van de Play Store/Market bedroevend langzaam gaat en ook YouTube onbruikbaar is. Heeft iemand een idee hoe ik dit euvel verhelp?

Ik gebruik de ICS ROM van Petervanakelyen...

[ Voor 10% gewijzigd door MacBreQ op 22-04-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante post op Tabletrepublic over een officiële ICS voor de Teken T02, die hetzelfde zou zijn
als onze Aldi Minipad:
http://tabletrepublic.com...1/best-firmware-1629.html
(adres even in adresbalk browser plakken)
Ik heb via de link naar Teken de ICS gedownload, duurt best lang, maar te a-android-technisch
om deze te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ik had vandaag ook vermeldingen gevonden van de Eken T02 firmware. Ik heb zojuist de Eken T02 firmware geprobeerd op de Aldi Minipad. Helaas werkt deze niet. Het scherm reageert dan niet meer.

[ Voor 64% gewijzigd door Not_Disclosed op 23-04-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyphen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2024

Hyphen

Snap je het wel?

Ik heb die T02 firmware ook geflashed en afgezien van het niet werkende touchscreen doet die het best goed.

Nu is het me wel gelukt om de system partitie te backuppen en daar de tar.gz te extracten met de bestanden.
Het lukt me alleen niet om de nieuwe image goed terug te flashen (orginele backup van nandc is 32mb, mijn nieuwe bestand wordt iets van ~9 mb :-/

Weet iemand hoe ik de aanpassingen kan verwerken in een bestand wat ik terug kan flashen naar nandc op een manier dat de tab daarna ook nog echt boot ^^

[ Voor 18% gewijzigd door Hyphen op 27-04-2012 10:25 ]

//ugly hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fantastico
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 22:52
Weet iemand of het mogelijk is zonder te flashen, volledig acces te krijgen voor market, of te updaten naar play market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Iemand nog interesse? :)

V&A aangeboden: 7" tablet

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 20:42
Heb onlangs zo'n ding in mijn handen gekregen.
Leuk speelgoed.
Alles werkt en nog niet eens zo onaardig ook nog.
Maar toen ik mijn 16g geheugenkaart erin stopte kon ik deze niet meer uitlezen.
Ik kwam tot de ontdekking dat de geheugenkaart boven de sleuf zat en er niet in !
Tabletje gedemonteerd en geheugenkaart eruit gehaald.
Helemaal defect....dus maar een nieuwe besteld.
Maar het blijft raar dat je de geheugenkaart er dus boven kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
johan63 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:02:
Heb onlangs zo'n ding in mijn handen gekregen.
Leuk speelgoed.
Alles werkt en nog niet eens zo onaardig ook nog.
Maar toen ik mijn 16g geheugenkaart erin stopte kon ik deze niet meer uitlezen.
Ik kwam tot de ontdekking dat de geheugenkaart boven de sleuf zat en er niet in !
Tabletje gedemonteerd en geheugenkaart eruit gehaald.
Helemaal defect....dus maar een nieuwe besteld.
Maar het blijft raar dat je de geheugenkaart er dus boven kan plaatsen.
hihi heb ik ook gehad... tja dat is een beetje het geval bij goedekope tablets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 19:23
HELP!!!!!!!!!!! hoe kijg ik hem uit update stand hij sprong er gewoon in en hij gaat er niet meer uit .
p.s ik gebruikte hem met ICS rom en hij begon te flippen blauwenstreepen in schrerm dus ik had hem geflashd naar normaal rom . ;( ;( ;( :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Hmm... een keer aan de pc's USB poort hangen en weer uit de USB poort trekken?
Zo niet is het 24 uur wachten tot de batterij leeg is nog altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
dat wordt dus wachten want ik heb hem al op 10 poorten aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
gelukig ik probeerde het weer en hij laadt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
marcmelo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:18:
gelukig ik probeerde het weer en hij laadt op
tevroeg gejuigt ik wacht tot hij leeg is en dan laaadt ik hem op en als het weer gebeurt maak ik een foto
.... onding ik had er nooit ICS op moeten gooien |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert82
  • Laatst online: 25-09-2022
Beste heren en Dames.
Sinds eind november(sinds de verkoop van de minipad) hou ik dit forum in de gaten.
Ik vindt het fantastisch dat er zoveel mensen hun vrije tijd besteden met het zoeken naar oplossingen(zoals wifi probleem) en het maken van Roms. BEDANKT. d:)b

Ik heb onlangs de ge-customized ROMS van Feiyumod (Gingerbread) en Novo7-based (ICS) geprobeerd.
Hierover heb ik toch een vraag:
-Zijn deze Roms wel zo efficiënt mogelijk gemaakt?
Ik bedoel hiermee, zijn de services die niet gebruikt kunnen worden door de tablet, eruit gehaald?

Zoals:
- Bluetooth;
- ethernet;
- simkaart ondersteuning / 3g.
En nog meer.

Het lijkt mij namelijk dat dit de accuduur verkort terwijl het niet gebruikt wordt.
Ik vindt het namelijk jammer dat de accu van de tablet zo snel leeg raakt en het lijkt me daarom fijn om een ROM te hebben die alleen de services heeft die werkelijk ook door de tablet gebruikt kunnen worden, en zodoende de accuduur verhoogd.

p.s. dit is geen bezwaar of klacht naar de makers. Juist niet, alleen maar lof. _/-\o_ _/-\o_ Meer nieuwschierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
Volgens mij kun je bepaalde dingen wel via USB aansluiten (zoals: bluetooth/ethernet/3G) waardoor de services wel nog actief zijn. Bluetooth heb ik niet geprobeerd maar 3G deed 'iets' (pin-code vragen) op mijn tablet. Bij ethernet (Wii) inprikken liep hij vast maar mogelijk kwam dit door niet ondersteunde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertjeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:08
In de meeste gevallen zijn deze service's inderdaad verwijderd, maar dat hangt volledig van de bedoelingen van de maker af. In de system/app folder staan deze APK's dan wel of niet. Zelf hernoem ik ze altijd naar bijv: Phone.apk -> Phone.apk.old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

De interface ziet er wel wat kinderachtig uit, maar ja, hij is voor kinderen gemaakt hé?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik heb mijn Aldi minipad eindelijk terug nadat ik hem ingezonden had voor omruil. Het duurde ongeveer 5 weken. Anyway: ik heb een refurbished exemplaar terug gekregen, waar de letter "q" het niet doet. Ook de "1" van het numerieke toetsenbord doet het niet. Mogelijk een fout in de scherm calibratie. Ik ben nu op zoek naar de scherm calibratie bij "Instellingen" maar daar kan ik niets vinden. Heeft iemand een idee waar ik dat moet zoeken?
Ondertussen een HTC calibratie tool gedownload. Nu is het gelukt om te calibreren, maar het maakt voor het toetsenbord niet uit. De "1" en de "q" blijven onbereikbaar. Ik krijg resp een "2" en een "w". Ook een ip-adres krijgen van een open wifi AP lukt niet echt soepel. Ik stuur deze minipad maar weer terug en vraag mijn geld terug.
Ik vind de minipad een briljant ding, 7 inch, voldoende ram en capacitief. Voor mij de ideale bookreader met extra's. Helaas is de uitwerking niet geweldig. Net teveel minpuntjes. Dus maar op zoek naar een ander apparaat.

[ Voor 39% gewijzigd door winnie op 17-06-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ik wil graag eens de nieuwe ICS firmware testen van de Benss B7 op de minipad. Deze staat sinds kort op de site van Benss. Ik heb alleen geen idee hoe ik moet downloaden van 115.com.

De link is http://www.benss.net/down_soft.asp?id=36

Kan iemand die hem wel weet te downloaden ergens delen op een plek waar we makkelijker bij kunnen?

[ Voor 17% gewijzigd door Not_Disclosed op 19-06-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ICS firmware testen van de Benss B7 op de minipad. Deze staat sinds kort op de site van Benss. Ik heb alleen geen idee hoe ik moet downloaden van 115.com.
Ik gebruik firefox en na popups toestaan voor 115.com gaf de 2e knop (groen met animatie pijl) geeft me een B7 4.0 chinees nogwat .rar. 178MB.
Ik kan het niet mirrorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Helaas ook de Benss B7 werkt niet op de Aldi Minipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Mocht iemand nog interesse hebben:
http://tweakers.net/aanbo...ablet-case-(qts-107).html

Gaat weg ivm aankoop 10"tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ... er is dus een toekomst voor deze aldi pads .... als xbmc machine :-)
nieuws: XBMC voor Android aangekondigd

nu maar hopen dat we ooit hardware versnelde video werkend krijgen in 4.0.. zodat het afspelen weer wat vloeiender word.

(is er al iemand aan het kijken naar 4.1?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik wilde binnenkort ook kicken maar je was me voor...
Goed ik zie ook graag nog dat iemand een update naar 4.1 maakt zeker omdat de 7" afmeting nu goed word ondersteund. Dus als iemand dat kan en die heeft iets van mij nodig/ik kan wat voor diegene betekenen schiet maar een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik durf niets te beloven, maar ik zal eens kijken wat ik kan doen voor hardware acceleratie onder ICS. Ik heb geen tablet om mee te testen dus dat laat ik aan jullie over. Jelly Bean moet je op dit moment nog niet verwachten.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste