5 mensen in een Fabia is krap, als voorbeeld; meer dan 2 kinderstoeltjes/zitjes passen niet op de achterbank..... Laat staan dat 3 kinder op een achterbank rustighouden (pap/mam die en die zit steeds aan me) een hele kluif is..... 5 kleine volwassen lukt misschien wel, maar is totaal ongezicht om een keer een iets wat langere afstand te maken, de 3 personen die achter in zitten komen gebroken uit de Fabia.....peugeot206gt schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:58:
Tada, allereerste auto die ik vind:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/fabia/8156868
5 man: check
garantie: check
kofferbak voor kinderwagen: check
afleverbeurt en nieuwe apk: check
airco, airbag, cruise control, lichtmetaal etc etc: check
Ik had het wel geweten, met 5 man in een aygo of andere hatch was geen optie geweest hierzo. Skoda heeft de naam een beetje oudbollig te zijn, maar voorlopig scheelt dat wel behoorlijk in de aanschaf. Denk dat je deze wel rond de 6000 meeneemt. Wagentje heeft nog geen ton gelopen en onderhoud voor die 1.4 is ook stukken minder als een TDI
En zo is het eigenlijk met alle auto's uit deze kleine klasse, daarom kan je beter een auto uit minimaal 1 klasse groter kopen... Helemaal omdat 5 mensen mee moeten....
Kijk dan na een Ford Focus Wagon (vorige model), 307 SW, Toyota Corolla Verso, of nog een klasse hoger..... Dan kan je 3 mensen op de achterbank "normaal" mee nemen....
Veel mensen vergeten dat 3 kinderzitjes veelal meer ruimte in nemen dan in eerste instantie wordt gedacht, als voorbeeld, ik heb de maxicosi in een base staan op de achterbank, nu kan ik met mijn grote middenklasse eigenlijk al niet lekker op de stoel daar voor zitten. (een maxicosi + base hebben enorm veel ruimte nodig)
[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 28-11-2011 16:10 ]
Cogitationis poenam nemo patitur