Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 22:30

Universal Creations

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 19:42

PowerUp

Jullie hebben waarschijnlijk de mededeling gezien dat Mig29 stopt met zijn taken als moderator voor F&V.

Hoe jammer dat ook is, het geeft ook mogelijkheden om ons team weer te versterken met nieuw bloed en nieuwe ideeën. Daarom ook dit topic.
Dit is de eerste keer dat we een open sollicitatie houden voor de functie, maar in andere fora op Tweakers is het al meer gebruikelijk en eigenlijk vonden wij dat ook wel het proberen waard.

Solliciteren doe je niet door in dit topic te posten, maar door mij even een DM te sturen (een korte onderbouwing in je DM wordt zeker gewaardeerd).
Gezamenlijk met de andere moderators van F&V zal ik die doornemen en hopelijk vinden we via deze weg onze nieuwste collega moderator :)

In dit topic mag best gepraat worden hierover, maar solliciteren doe je altijd via DM, via dit topic is niet genoeg :).

Oh en schroom zeker niet even een DM te sturen, je wordt er nooit negatief op aangekeken!

Deadline om ook een DM te sturen is 5 december, ofwel 14 dagen zal dit open blijven

wat houd de functie in
Een moderator houd een oogje in het zeil en stuurt het forum in goede banen. Je reageert op TR (topicreports) en mails van users en denkt actief mee met mogelijke verbeteringen voor het forum.
Als moderator blijf je ook user, dus we moedigen aan om gewoon mee te blijven posten met discussies e.d.
Achter de schermen wordt ook veel overlegd over sancties e.d. bij users die zich niet aan de regels kunnen houden en ook daar is je inspraak gewenst.

Gemiddeld zou ik zeggen dat tweakers je een half uurtje per dag kost, als je dat nu ook al doet, dan valt de extra belasting helemaal mee. Het is prima te combineren als je toch al een beetje dagelijks op tweakers leest

[ Voor 27% gewijzigd door Nomad op 21-11-2011 16:52 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 20:35
De eerste vraag is dan natuurlijk: wat houdt de functie in? :)

Ik heb werkelijk geen idee, behalve af en toe een topic sluiten of een user naar het juiste topic verwijzen.
Maar dat kan je met 4 man wel af lijkt me, dus wat is het nog meer?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:22
Technisch gezien is het niet echt een open sollicatie, die stuur je namelijk naar een bedrijf als je geen idee hebt of er vacatures open staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
zal de TS even een klein beetje aanvullen nog met info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Om een beetje evenwicht te brengen lijkt mij het fotograferen met een Nikon, Pentax of andere Niet Canon of Sony camera een pre... ;)

* Fiber nomineert Wijnands

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
op zich erg leuk lijkt mij. Kan me wel voorstellen zoals Mig29 schrijft dat het kan wringen met werk en privé. Zo zijn er avonden/dagen dat het gewoon niet gaat, en ik neem aan dat een zekere onderlinge afstemming cq planning noodzakelijk is?

Mischien goed als het mod-team wat meer details kan geven wat er verwacht wordt, maakt voor de mod's en de sollicitant de selectie makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 20:35
Het lijkt mij ook wel geinig, heb al eerder forums gemodereerd.... :)
Ik kom ook iedere dag wel een aantal keer in F&V....

Ik ga er over nadenken :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ligt het aan mij, of heeft FV als een van de weinige subfora nou juist niet zoveel mods nodig... jullie zijn nu al met z'n vieren. Er zijn genoeg subfora waar minder mods zitten die het ook prima overleven.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Amrit schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:25:
op zich erg leuk lijkt mij. Kan me wel voorstellen zoals Mig29 schrijft dat het kan wringen met werk en privé. Zo zijn er avonden/dagen dat het gewoon niet gaat, en ik neem aan dat een zekere onderlinge afstemming cq planning noodzakelijk is?

Mischien goed als het mod-team wat meer details kan geven wat er verwacht wordt, maakt voor de mod's en de sollicitant de selectie makkelijker.
F&V is een rustig hoekje op tweakers, waar we de laatste jaren best een hoop orde gecreëerd hebben. In 2008 hadden we een stuk vaker topics die op slot gingen en users die elkaar in de haren vlogen. Ik weet niet precies hoe we dat hebben verbeterd, behalve door aanwezig te zijn, maar tegenwoordig zijn users bijna poeslief.

Het is dan ook niet zozeer voor de dagelijkse moderaties en slotjes dat we een nieuwe moderator willen.
F&V is ook het onderdeel op Got waar we meer willen doen dan alleen een forum aanbieden. We willen meer doen met Contests (ism Fabrikanten voor echte prijzen e.d.), ik ben persoonlijk komende vrijdag op hoofdkantoor om de redactie te helpen reviewen van een stel camera's en meer van dat.
Binnen F&V streven we ernaar om Got meer te laten zijn dan een medium voor discussie, maar er echt een community van te maken.

We zoeken in die zin dus ook iemand die projecten op wil pakken en kan werken aan projecten die meerwaarde geven voor de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Daarnaast maken we graag mooie topicstarts.... al zijn dat in sommige gevallen users die later mod worden...
Maar het is inderdaad meer voor de krenten in de pap van ons forum. De dingen die ons forum wat lekkerder maken dan andere fora.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 23:05
Misschien handig om te vermelden wat je ervoor terugkrijgt, we zijn tenslotte Nederlanders (Mig29 niet helemaal, maar vooruit).

En dat half uurtje geloof ik niets van. Volgens mij zijn alle goede mods hier meer dan twee uur actief per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:51

mvh

State Governor

...en omdat T.net ook Nederlands is zal dat in de categorie 'schouderklopje' vallen :P

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Mogen we ook mensen voordragen?

In dat geval wil ik graag wijands terugzien in het mod team.

Andere mensen die ik eventueel voor zou willen dragen zijn van het Canon team, dus wellicht bij voorbaat niet geschikt, maar ach, niet geschoten. Ik geloof dat ik Derice en/of Gulf_5.

Zelf vrijwilliger? Heb jij mijn DM nog niet gezien? Daar is een reden voor. Tijd is vandaag en morgen wellicht geen probleem, maar dat kan overmorgen zo maar ineens wel een issue worden en laat ik eerlijk zijn, er zijn gewoon zaken die ik prioriteit geven boven tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Je krijgt er inderdaad niets voor van waarde. Je moet het echt doen omdat je het leuk vind. Ik zelf ben wel langer online dan een half uur per dag, maar dat is dus omdat ik het leuk vind.

De andere mods zijn er ook wel langer dan een half uur, maar dat is echt omdat we het leuk vinden. In dit gedeelte van GoT wordt alles dan ook relatief snel opgepakt. Zoals al eerder vermeld zoeken we ook iemand die de wat grotere dingen wil aanpakken. Dit vergt niet al te veel tijd en is dus wel te redden in een half uur

De acute dingen worden nu al extreem snel opgepakt, dus als je overdag geen tijd hebt is dat geen probleem.

En mensen voordragen mag wel uiteraard, maar dan nog moet die persoon zelf wel even een bericht sturen naar ons, misschien wil de persoon in kwestie niet eens namelijk.

Edit: het is ook geen doel om een niet-Canonian te recruteren, dus ook mensen die met Canon fotograferen zijn welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Moby op 21-11-2011 19:42 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat half uurtje is dus zuiver modwerk. Daarnaast ben je ook nog (veel) online als gewone user die wat post en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah voor mij blijft de vraag: Moet je hiervoor ook actief zijn in F&V?

Ik ben een van de meest actieve Tweakers, en ken alle regels (en bijbehorende sancties) wel. Maar in F&V kom ik zo goed als nooit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
D4NG3R schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:42:
Tjah voor mij blijft de vraag: Moet je hiervoor ook actief zijn in F&V?

Ik ben een van de meest actieve Tweakers, en ken alle regels (en bijbehorende sancties) wel. Maar in F&V kom ik zo goed als nooit.
Waarom zou je dan hier mod willen worden? Je moet het niet doen om het mod zijn, maar omdat je iets hebt met dit deel van het forum.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dat lijkt me wel een pré ja. Je moet wel enige feeling hebben met het onderwerp, zeker als we ook wat grotere dingen willen oppakken.

Dat je de sancties kent is zo ongeveer het minst belangrijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Daarnaast is een bekend "gezicht" hebben binnen F&V ook een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dan is dit niks voor mij :Y) . Kan ik beter even wachten tot ze een plekje bij V&B of de Spielerij hebben.

Het was ook maar een vraag, ik heb echt niet direct de interesse om een subforum te modden waar ik weinig kom of interesse in heb.

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 21-11-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D4NG3R schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:47:
Dan is dit niks voor mij :Y) . Kan ik beter even wachten tot ze een plekje bij V&B of de Spielerij hebben.
Waarom dan niet gewoon direct daar solliciteren? Ook al zijn ze daar nu niet op zoek, als je een goed verhaal hebt, komen ze er daar wellicht achter dat het een goed idee is om een extra mod in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 176826 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:51:
[...]

Waarom dan niet gewoon direct daar solliciteren? Ook al zijn ze daar nu niet op zoek, als je een goed verhaal hebt, komen ze er daar wellicht achter dat het een goed idee is om een extra mod in te zetten.
Ik aas niet zo op een mod titel, het is een leuke functie maar echt geen must.

Als ze het me zouden vragen, of er word een vergelijkbaar topic geopend daar reageer ik natuurlijk wel :) .

@ Hieronder, in de TS staat echter wel dat er hier over gepraat mag worden :Y) .

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-11-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een beetje wannabe mod had nu iedereen tot de orde geroepen....

Graag weer ontopic! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 19:17
Een echte wannabe mod stuurt natuurlijk een DM en doet een TR.
De regels he ;)

Hier stond iets doms, omdat een domme mod de opmerking niet goed had gelezen...

[ Voor 69% gewijzigd door Universal Creations op 21-11-2011 20:27 . Reden: teveel offtopic geleuter om een nieuwe post aan te maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

My 2 cents: Een mod moet objectief kunnen zijn en geen fanboy neigingen hebben, dit forum zit er vol van.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 10:14

mennovanw

Canon? You can!

GoT schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:39:
My 2 cents: Een mod moet objectief kunnen zijn en geen fanboy neigingen hebben, dit forum zit er vol van.
Eensch, goede reden waarom ik Wijnands nou net niet zou nomineren (ikzelf ben er om die reden ook niet geschikt voor).

Hmmm die 80 uur per week die ik werk helpt ook al niet.. ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
GoT schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:39:
In ons sub-fora F&V vind ik het fanboy gedrag best meevallen. Ik hoor vaak nikon mensen zeggen dat ze canon mooi vinden en andersom ook. Ik vind oprecht dat we hier prettig discussiëren in F&V.
Dat vind je niet overal terug.

Dat half uurtje per dag meen ik wel serieus trouwens, dat wij meer online zijn betekent niet dat dat ook verwacht wordt. Als jij een half uurtje per dag mee denkt in de crew sectie en kleine dingetjes oppakt en grotere dingen oppakt (en verspreid over meerdere dagen), dan ben ik tevreden hoor.
Dat de praktijk uitwijst dat je er wel meer tijd in wil stoppen ook omdat het leuk is, ja dat is alleen maar meegenomen, maar zeker niet het vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Misschien dat ik wel de beste persoon ben om het modwerk in FV wat verder toe te lichten:

Het mod werk binnen FV is over het algemeen erg makkelijk; FV is een relatief rustige hoofdgroep waarbinnen zich weinig excessen voordoen. Het grootste deel van de taken zitten hem in het lezen van de diverse topics. Het merendeel van de sturing binnen FV is door het participeren in de discussie en niet met het gebruik van een extra rechtenset. Het grootste deel van de tijd zit hem dus in het lezen van de inhoud binnen FV. De belangrijkste reden voor mijn vertrek is dat ik hier dus niet meer mee uitkom. FV is een rustige hoofdgroep op het gebied van excessen, maar trekt een behoorlijk aantal bezoekers die een behoorlijk aantal berichten produceren ;)

In dit geval wordt er gezocht naar iemand die ook wat grotere projecten wil opzetten. Er zijn wat leuke ideeen die uitvoering nodig hebben en de potentiele mod moet zin hebben om aan deze projecten te trekken.

In het algemeen kan ik zeggen dat een nieuwe mod binnen FV zich weinig zorgen hoeft te maken (hoewel nieuwe mods altijd even in de zeik worden genomen bij aanstelling); FV-crew is een enorm leuke club mensen en er wordt veel achter de schermen overlegd. Kom je er niet uit, dan kun je gewoon een balletje bij je collega's opwerpen. Verder is het erg leuk om met de users te communiceren als zij vragen/ideeen/suggesties hebben. Kortom, als je gewoon een relaxte kerel/dame bent, het lijkt je een leuke functie, hebt affiniteit met FV en je bent bereid om een deel van je vrije tijd in GoT te steken dan is dit een topkans om een leuke ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wordt er eigenlijk ook enige fotografische kwaliteit verwacht van de toekomstige mod? :+ Ik lees hier enorm veel en graag om kennis op te doen, maar ik post hier niet erg veel. Ook vanwege het feit dat de mensen die ik op de foto zet het veelal niet zullen waarderen dat ik ze online te kijk zet >:) .

Als reactie op de "wat grotere projecten", moeten wij dan denken aan zaken als foto contests, zoals de de week onderwerp topics (iets voor de users) of is het meer iets achter de schermen wat gaat veranderen?

Er is ook geen minimale eis qua aantal berichten of hoe lang je lid bent?

offtopic:
Aloys zwaait naar Nomad, dag ex-coveraar :w

Edit: Ben je als moderator eigenlijk ook uitgesloten van .plans waarbij gadget worden verloot etc?

[ Voor 7% gewijzigd door Aloys op 21-11-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Aloys schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:02:
Wordt er eigenlijk ook enige fotografische kwaliteit verwacht van de toekomstige mod? :+ Ik lees hier enorm veel en graag om kennis op te doen, maar ik post hier niet erg veel. Ook vanwege het feit dat de mensen die ik op de foto zet het veelal niet zullen waarderen dat ik ze online te kijk zet >:) .

Als reactie op de "wat grotere projecten", moeten wij dan denken aan zaken als foto contests, zoals de de week onderwerp topics (iets voor de users) of is het meer iets achter de schermen wat gaat veranderen?

Er is ook geen minimale eis qua aantal berichten of hoe lang je lid bent?

offtopic:
Aloys zwaait naar Nomad, dag ex-coveraar :w

Edit: Ben je als moderator eigenlijk ook uitgesloten van .plans waarbij gadget worden verloot etc?
* Nomad zwaait terug

Niet perse, maar het is wel een pré. Het gaat erom dat je iets met F&V hebt en dat je anderen kan motiveren en stimuleren. Als je zelf een beetje kan fotograferen, dan helpt het je geloofwaardigheid als je dingen zegt, maar in principe maakt het voor je werk als moderator niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Laten we even simpel zijn: ik ben meer van de technobabbel dan van de mooie foto's. Ik ga nu niet zielig doen, maar ik plaats eigenlijk zelden echte prachtplaten. Ik sta daar in ieder geval niet om bekend. Dus ook zonder dat je een pro bent, die wekelijks schitterende prachtplaten produceert, kun je hier als mod een taak vervullen.
Passie voor fotografie en/of video, wat mensenkennis, discussies kunnen leiden en jezelf sociaal opstellen zijn het belangrijkste imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Moby schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:40:
.... Zoals al eerder vermeld zoeken we ook iemand die de wat grotere dingen wil aanpakken. Dit vergt niet al te veel tijd en is dus wel te redden in een half uur ....
Anoniem: 22659 schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:48:
....

In dit geval wordt er gezocht naar iemand die ook wat grotere projecten wil opzetten. Er zijn wat leuke ideeen die uitvoering nodig hebben en de potentiele mod moet zin hebben om aan deze projecten te trekken.
....
Even als advocaat van de duivel cq wijsneus spelen; kan het eerlijk gezegd niet zo goed volgen. Modereren a 30 min. per dag, ok, klinkt plausibel.

Daarnaast zijn er, ietwat tussen neus en lippen door, blijkbaar ideeën die gerealiseerd moeten worden wat zich vertaald in één of meerdere projecten [hoe klein/groot laten we even voor wat het is]. En dat zou nog binnen diezelfde 30 minuten moeten passen, of laat het een uur zijn per dag? Hier toch een vraagteken.

Dat er potentiële projecten zijn is bijzonder/hartstikke leuk. Niets leuker dan projecten, helemaal als er ook wat gepionierd kan worden in combi met "nieuwe" media én fotografie. Dit klikt mij meer als iets voor een stagiare die daarmee de tijd krijgt, of iemand die echt permanent wat ruimer in de tijd zit en flexibel is. Bv, als een 3e partij iets moet leveren dan heb je normaliter een bepaalde tijdsruimte op een dag om die mensen te bereiken, tijdens kantoor-uren, of juist 's avonds, niet in het weekend etc. Gaat deze nieuwe mod alleen plannen en sturen, of ook output leveren/de subject matter expert spelen. Als je dit soort dingen enigzins kan inschatten op basis van de ideeën die er zijn kun je ook inschatten wat er van de nieuwe mod verwacht wordt, en daarmee ook de kans van slagen van het idee. En neem het me niet kwalijk, maar het "projecten opzetten of aanpakken" [opzetten en aanpakken zijn ook verschillende activiteiten] klinkt mij nu nog ietwat als "nice to have", maar niet als iets waar echt over nagedacht is. [tenzij het echt micro projecten zijn]

Op deze manier zullen de verwachtingen van de nieuwe mod, en tweakers/huidige mods nogal uit elkaar liggen. Consequenties daarvan .... Maar mischien zijn er weldegelijk hele concrete plannen, in dat geval mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Er zijn concrete plannen en die zijn te spreiden zoals je wilt per dag / week. En ik denk dat de meeste van die projectjes/projecten geen werken zijn van meer dan enkele uren, dus dat zou gezamelijk met de andere mods heel prima opgepakt kunnen worden en binnen een week afgehandeld.

En er is 1 groter project, maar dat is sowieso iets wat voor alle mods gaat zijn omdat daar meer werk in gaat zitten. Maar dan nog, als we daar allemaal 3 uurtjes per week aan zouden werken, dan zou dat project prima realiseerbaar moeten zijn.

Kortom, wat we aangeven is best reëel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
een open sollicitatie stuur je niet voor een vacature :P ;)

en voor degenen die zagen dat ik hier heb gereageerd en bang waren dat ik zou solliciteren, wees gerust, dat heb ik niet gedaan :)

ben wel benieuwd naar die projecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Nomad schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:43:
In ons sub-fora F&V vind ik het fanboy gedrag best meevallen. Ik hoor vaak nikon mensen zeggen dat ze canon mooi vinden en andersom ook. Ik vind oprecht dat we hier prettig discussiëren in F&V.
Uiteraard is niet iedereen hier een fanboy, maar degene die dat wel zijn pik je er zo uit. Als je er dan iets negatiefs over zegt is die persoon meteen op zijn pik getrapt. Zulke mensen zijn IMO ongeschikt als kandidaat.

Evenals mensen die statusgevoelig zijn en denkden dat mod een status is, zulke mensen heb je ook. Believe it or not.
mennovanw schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:21:
[...]
Eensch, goede reden waarom ik Wijnands nou net niet zou nomineren
Niet erg subtiel, maar wel eensch.

[ Voor 7% gewijzigd door GoT op 22-11-2011 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 22:30

Falcon10

Hit it i would !

Fanboys ...... is dat zo niet een typisch Apple woordje ? >:)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Falcon10 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 07:55:
Fanboys ...... is dat zo niet een typisch Apple woordje ? >:)
Nee, een typisch Anti-Apple woordje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Fiber schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:04:
Om een beetje evenwicht te brengen lijkt mij het fotograferen met een Nikon, Pentax of andere Niet Canon of Sony camera een pre... ;)

* Fiber nomineert Wijnands
Ik voel me heel erg gevleid. Zit komende 10 dagen toch met m'n poot omhoog. ;)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wijnands schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:50:
[...]

Ik voel me heel erg gevleid. Zit komende 10 dagen toch met m'n poot omhoog. ;)
Over 13 dagen (of meer) wordt er pas een nieuwe mod gekozen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Goed punt. Ben benieuwd wie het wordt.

Over fanboys gesproken... heb bijna iedereen wel 's op dergelijke trekjes kunnen betrappen. Zolang je het weet van jezelf hoeft het geen probleem te zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Aloys schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:02:
Dit is wel even een vraag die ik beantwoord wil zien worden. Ik neem aan dat je uitgesloten wordt, maar je krijgt er de crewmeeting er voor in de plaats, toch?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Moet ik even opzoeken, volgens mij waren de regels wat versoepeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ruwweg ja, crew mag bijna nooit mee doen. Uitzonderingen zijn verlotingen die geheel random gaan vanuit externe partij, of waarbij er een jury is die extern is. Maar voor bijna alles geldt dat je als crew niet mee doet inderdaad. En dat is soms wel jammer ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Wijnands schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:00:
Goed punt. Ben benieuwd wie het wordt.

Over fanboys gesproken... heb bijna iedereen wel 's op dergelijke trekjes kunnen betrappen. Zolang je het weet van jezelf hoeft het geen probleem te zijn denk ik.
Tja, degenen die je niet mag kun je altijd wegmodden natuurlijk :+

verder is het mogelijk om alle users die andere merken gebruiken dan waar jij fan van bent naar Fok! te bannen en wordt het gebruik van vaktermen als 'kiekjes', 'plaatjes' en 'paint' gewaardeerd. Daarnaast is het nog fijn om iets te weten van HDR dingetjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 23-11-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 14:45
Ik vind die hele fanboy discussie hier eigenlijk nergens over gaan. Dit onderdeel van GoT en zelfs van alle andere fora die ik bezoek (niet fotografie gerelateerd) is wel het minst onderhevig aan fanboy gedrag. Natuurlijk heb je mensen die graag met Canon foto's maken, en je hebt mensen die dan met Nikon of Sony of whatever hebben. Maar zoals ik het hier zie is dat iedereen je wil helpen ongeacht welke camera dat je hebt.
En ik heb ook niet het idee dat we hier mods hebben of hadden die hun reacties lieten afwegen door het merk camera van degene waar ze een opmerking over plaatsen.

Zelf schiet ik met Canon, maar ik vind het nieuws en de topics van Nikon etc. net zo interessant. Niemand wordt er ooit dommer van om ook bij de buren te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
In de lijst van argumenten waarom we iemand wel of niet gaan nemen als nieuwe mod staat zijn merk camera er zeker in. Maar dan wel op plek 10232 net onder de kleur van zijn sokken op woensdag avond.

En fanboy gedrag hebben we in F&V zo weinig last van, dat ik nu geen user kan noemen in F&V die af zou vallen om die reden.

Ik vermoed trouwens dat 2 weken al best een lange opening is om te kunnen solliciteren. Geeft opzich ook niets, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik volgende week nog veel inschrijvingen krijg :).

Wel leuk is dat best een aantal mensen zich hebben aangemeld als kandidaat en dat doet mij goed. Je wilt alleen moderator worden van iets waar je om geeft en wat je mooier wilt maken. En dan is het leuk om te zien dat best veel users dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Vind het goed dat jullie op deze manier om onze bijdrage vragen, draagt bij aan het open karakter van dit specifieke forum en de site in het algemeen! :)

Het lijkt me persoonlijk verstandig om niet eens de moeite te nemen om jullie aan te schrijven, gezien mijn geringe kansen om überhaupt nog door één van jullie (crew) serieus genomen te worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
mcdronkz schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:07:
Vind het goed dat jullie op deze manier om onze bijdrage vragen, draagt bij aan het open karakter van dit specifieke forum en de site in het algemeen! :)

Het lijkt me persoonlijk verstandig om niet eens de moeite te nemen om jullie aan te schrijven, gezien mijn geringe kansen om überhaupt nog door één van jullie (crew) serieus genomen te worden. :+
in F&V gedraag je je meestal best, maar het is de rest van het forum af en toe dat je in de weg zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Blanco GoT strafblad is natuurlijk wel een pre. ;-)

Ik heb m'n interesse geuit, nu over tot de orde van de dag. Wat de keuze ook wordt ik heb er vertrouwen in dat het een weloverwogen keuze wordt en dat de kleur sokken inderdaad de consideratie krijgt die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:47:
In de lijst van argumenten waarom we iemand wel of niet gaan nemen als nieuwe mod staat zijn merk camera er zeker in. Maar dan wel op plek 10232 net onder de kleur van zijn sokken op woensdag avond.
Ik zou het merk camera van iemand graag een stuk hoger op de lijst zetten. En nee, niet omdat ik denk dat het voor het mod-team onderling een afweging is. Echter ik kan me voorstellen dat als er een flinke canon-nikon discussie oplaait, sommige mensen wellicht toch iets minder makkelijk contact opnemen met een "known" canonian.

Persoonlijk zou ik daar geen probleem mee hebben, omdat ik hier al wat langer rondloop en dus ook weet dat ik het best voor elkaar krijg om het mod-team zo ver te krijgen dat ze hun "canon" pet afzetten en even hun mod-muts er bij pakken. Echter ik kan me voorstellen dat dit voor mensen die hier een stuk nieuwer zijn, wel een flinke drempel kan zijn.

n.b. Nee, ik wil het modteam er absoluut niet van beschuldigen dat ze pro dit of pro dat zijn. Tenminste ik heb het niet duidelijk terug gezien in de laatste discussies.
Ik vermoed trouwens dat 2 weken al best een lange opening is om te kunnen solliciteren. Geeft opzich ook niets, maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik volgende week nog veel inschrijvingen krijg :).
Ik kan me voorstellen dat er sommige mensen toch even heel serieus over na willen denken. Als ik zou overwegen om me kandidaat te stellen, zou ik dat namelijk ook doen. (En er is eventueel nog een heel kleine kans dat ik dat zou gaan doen ook. Als er een relevant aantal mensen mij zou vragen, zou ik e.a. nogmaals gaan overwegen, maar dan zou ik ook graag even een boom met je op zetten...)

Kortom ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die pas in de tweede week reageren. Dat zullen dan vooral de mensen zijn die dat heel goed afgewogen doen.
Wijnands schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:20:
Blanco GoT strafblad is natuurlijk wel een pre. ;-)
Nou, dat lijkt me niet. Het is toch handig als je al eens weet hoe het voelt om roze te worden of zelfs een tijdelijke ban aan je broek te krijgen? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 23-11-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wie beslist er eigenlijk? De 4 huidige F&V Mods? Of een Tweakers OpperMod? Een verkiezing zou eigenlijk ook wel leuk zijn: De F&V Mod verkiezingen met kandidaten die van alles beloven en dat de overige leden dan mogen stemmen, liefst in meerdere rondes. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Fiber op 23-11-2011 13:39 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Waarom moeten mensen het aan je vragen? Is het niet beter dat het uit jezelf komt?

Wij beslissen met zijn 5en, Mig29 heeft ook inspraak.

[ Voor 25% gewijzigd door Moby op 23-11-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ik snap je insteek zeker Dick, maar veel andere argumenten tellen zoveel zwaarder, dat ik me niet kan voorstellen dat de uiteindelijke keuze balanceert op welk merk camera.

Momenteel is dat 3x canon (was 4x canon) en 1x Sony.

Pentax schieters hebben we heel weinig en Olympus als helemaal weinig (misschien de PEN serie nog). Nikon is natuurlijk wel goed vertegenwoordigt en een Nikon man zouden wij best willen hoor :).
Het is ook handig omdat je dan wat extra knowhow hebt binnen je mod-team qua merken, handig voor openingsposts e.d.

We zien wel, het zal best meegenomen worden, maar een hoop andere argumenten zullen zwaarder mee tellen :)
Fiber schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:36:
Wie beslist er eigenlijk? De 4 huidige F&V Mods? Of een Tweakers OpperMod?
Uiteindelijk? Ik.

Maar zo speel ik het zeker niet. We zijn een team en we moeten samen aan de slag, dus wat mij betreft is de stem van de andere mods net zo belangrijk.
Moby schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:37:
Waarom moeten mensen het aan je vragen? Is het niet beter dat het uit jezelf komt?

Wij beslissen met zijn 5en, Mig29 heeft ook inspraak.
precies, ook Mig29 kan zijn stem nog mee geven en we moeten er samen wat moois van maken.
Volgens mij heb ik nog nooit mijn stem doorgedrukt achter de schermen als zijnde: mijn wil is wet :).
In een vrijwilligersomgeving werkt het ook niet zo denk ik :)...jaag je eerder mensen weg.

[ Voor 42% gewijzigd door Nomad op 23-11-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Persoonlijk zou ik daar geen probleem mee hebben, omdat ik hier al wat langer rondloop en dus ook weet dat ik het best voor elkaar krijg om het mod-team zo ver te krijgen dat ze hun "canon" pet afzetten en even hun mod-muts er bij pakken. Echter ik kan me voorstellen dat dit voor mensen die hier een stuk nieuwer zijn, wel een flinke drempel kan zijn.
Onzin, als mensen zo nieuw zijn dat ze niet zien dat de mods zich boven de flamewars verheffen hebben ze ook niet door dat de mods met canon schieten. ;)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Even heel iets anders. In 2007/2008 was er gevoelsmatig veel meer commentaar op het moderatie team in FG, dan nu. Ik zie nog steeds wel tips en verbeterpunten langs komen, maar veel minder echte harde kritieken dat we dingen echt fout doen.

Niet iedereen was in 2007/2008 natuurlijk al actief op tweakers of in FG, maar hoe kijken mensen daar tegenaan die al wel wat langer rondlopen. Vinden jullie het slechter of beter geworden, of is het stabiel en schiet het niet op?
Ik was zelf in 2007 nog geen crew (dat werd ik ergens in 2008), maar het voelde toen alsof we veel kritischer waren, maar het kan ook een ander perspectief nu zijn waardoor het anders lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat een deel van de mensen in FG/FV een stuk volwassener zijn geworden. Er was tussen de users toen veel meer een "ik-ben-canon-en-jij-bent-nikon-dus-fout" sfeer. Dat heeft tot gevolg dat mensen ook moderatie acties veel scherper beoordelen, veroordelen.

Mensen hebben toch al de neiging om de dingen die ze goed vinden, makkelijk te vergeten en de dingen die ze niet zo super vinden, snel te veroordelen en te vergroten. Het is dan ook heel gemakkelijk om (als je toch al in zo een sfeer opereert) moderaties gekleurd uit te leggen.
Zelfs als Mr.X dan een volstrekt neutrale moderator bent, is het heel gemakkelijk om zijn acties toch heel gekleurd te zien. Want dat hij een paar nikon bashers heeft aangepakt, dat vergeet ik snel, maar als hij dan mijn Canon bash een beetje afzwakt, is het natuurlijk wel een *^&$&& pro canon mod, die mensen die met Nikon niet eens de kans geeft om normaal te discussiëren.

Trouwens er zijn ook wel een paar van de heel scherpe karakters verdwenen als je het mij vraagt.

Wat jullie ook in de kaart heeft gespeeld is een paar meetings. Dan zie je toch dat er sommige dingen worden uitgesproken, maar ook dat mensen merken dat die merkenoorlog in de dagelijkse praktijk wat minder meespeelt en het toch vooral om de foto's gaat. Meetings helpen gewoon om andere mensen beter te begrijpen.

Betekent dat dan dat jullie niets beter of slechter doen? Geen idee. Ik heb wel het idee, maar nogmaals dat is mijn idee en dat is weer beïnvloed door de veranderende sfeer, dat het modteam tegenwoordig zelf iets merkneutraler is qua opstelling. In mijn beleving is het in ieder geval wel zo geweest dat het modteam ook wel eens stelling nam in de merkenoorlog. En dat heb ik jou, sinds je mod bent, in iedergeval niet (zo sterk) zien doen.

(Maar lees de disclaimer, wellicht heeft de sfeer op het forum als geheel daar ook in meegespeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 176826 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:08:
...

(Maar lees de disclaimer, wellicht heeft de sfeer op het forum als geheel daar ook in meegespeeld.)
Het is wel een stuk gematigder geworden in de loop der jaren, maar dat geld denk ik forum breed wel. Mensen worden ouder, krijgen relaties, kinderen etc ;)

Excessen zijn er altijd, maar die worden redelijk snel de kop ingedrukt naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De (dSLR) camera industrie is ook veel volwassener geworden. Tien jaar geleden zat er nog serieus veel verschil in IQ tussen de diverse merken. Tegenwoordig is het toch veel meer een kwestie van smaak en filosofie geworden.

Ik heb zelf niet zo veel met video, maar wellicht is het toch een pre als een nieuwe Mod verstand van video heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 19:17
Het is toch gewoon een beetje het jongens tegen de meisjes idee. Je eigen clubje heeft altijd gelijk en het is altijd leuk om de tegenpartij voor schut te zetten. Als mod moet je daar best aan mee kunnen doen, maar als het gaat om zuiver modereren moet je dat gewoon aan de kant kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
moderators hebben in principe ook 2 petten om op te zetten, een mod-pet en een user-pet.
Die laatste pet is net zo belangrijk, een moderator moet mee blijven posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor een goede mod is technische kennis denk ik wel van het allerminste belang, het is leuk maar in theorie kan het zelfs zonder enige kennis. Als hij er gewoon voor zorgt dat de boel draaiende gehouden wordt is dat al meer dan genoeg. Iedere 'ok' moderator hier op GoT zou dit forum net zo goed moeten kunnen runnen. Wat users evt. aan technische onzin over producten uitkramen kan door de groep users wel worden opgevangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 23-11-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voor het community-gevoel is een mod die mee kan praten met onderwerpen wel een grote pré (om met Nomads woorden te spreken: de userpet op hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat het community gevoel betreft, dit is niet iets persoonlijks tegen welke mod dan ook maar ik wordt er niet blijer of minder blij van als er wel of geen moderator meepost als een grote smurf met een rood kleurtje. Het is ook maar een gegeven. Misschien is mn community gevoel wat anders dan die van anderen.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 23-11-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik snap dat hele merken-oorlog ding echt niet hoor :?

Ik ben geloof ik rond 2007 hier in FV binnen komen waaien en toen was het inderdaad veel meer aanwezig. Maar ik heb het persoonlijk nooit als een oorlog ervaren, eerder als een stukje community-humor. Een stukje binding onder de vaste club bezoekers hier om elkaar een beetje te plagen en uit de tent te lokken. Zeker op meetings word er wat af gegrapt over "het andere kamp" maar dat heb ik altijd als goed bedoelt ervaren.

Ik zou dan ook echt geen enkel gevoel van drempel hebben om naar PU te stappen omdat hij als moddereter een Sony heeft.
Kan overigens ook gewoon zijn dat ik in die 4 jaartjes een stuk volwassener ben geworden....kuch...kuch O-)

Overigens zie ik de functie van moddereter meer als 'one of the guys' (ja het zij nou eenmaal allemaal mannen hier) uit de FV-community die wat kortere lijntjes met T.net hebben. Toevallig hebben ze ook bevoegdheid om wat meer dingen in de gaten te houden en orde te scheppen maar zeker in FV zijn het echt geen Boemannen.
Anoniem: 176826 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:08:

Trouwens er zijn ook wel een paar van de heel scherpe karakters verdwenen als je het mij vraagt.

Wat jullie ook in de kaart heeft gespeeld is een paar meetings. Dan zie je toch dat er sommige dingen worden uitgesproken, maar ook dat mensen merken dat die merkenoorlog in de dagelijkse praktijk wat minder meespeelt en het toch vooral om de foto's gaat. Meetings helpen gewoon om andere mensen beter te begrijpen.
Even in mijn geheugen zitten graven Dick, maar er zijn inderdaad een paar karakters verdwenen met een scherpe mening over dingen. En een aantal zijn veel genuanceerder geworden vind ik (oa mezelf hoor).

Overigens zijn die meetings van de afgelopen jaren echt wel goed voor de onderlinge sfeer geweest !

* sapphire heeft altijd geroepen dat hij er één zou (helpen) organiseren als hij klaar was met zijn opleiding. Nog twee maandjes en* sapphire is klaar...ik zeg voorjaars/zomer meeting !

[ Voor 51% gewijzigd door sapphire op 23-11-2011 17:49 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een Mod die geen verstand van zaken heeft zou volgens mij heel gauw door de mand vallen, bijvoorbeeld bij het wel of niet sluiten van domme topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat merken gedoe ook een kwestie is van ervaring en misschien leeftijd. Toen ik net de D50 had was ik behoorlijk anti-Canon xxxD. Nu heb ik zoiets van ik heb m'n mening, als jij er blij mee bent, gewoon doen en lekker foto's maken.

Holga/lomo snap ik echt niet maar ook dat kan ik inmiddels accepteren

Waar ik slecht begrip voor op kan brengen is mensen die niet willen leren maar die vind je hier gelukkig heel weinig.

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 23-11-2011 21:02 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 176826 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:20:
[...]

Ik zou het merk camera van iemand graag een stuk hoger op de lijst zetten. En nee, niet omdat ik denk dat het voor het mod-team onderling een afweging is. Echter ik kan me voorstellen dat als er een flinke canon-nikon discussie oplaait, sommige mensen wellicht toch iets minder makkelijk contact opnemen met een "known" canonian.

Denk dat dat wel meevalt hoor, als je het als mod niet groot in je signature hebt staan dan weten nieuwelingen echt niet zo snel waarmee je fotografeert.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Nomad schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:37:

precies, ook Mig29 kan zijn stem nog mee geven en we moeten er samen wat moois van maken.
Even voor de duidelijkheid: ik speel hierin nauwelijks een actieve rol. :)

• Universal Creations
breinonline schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:48:
[...]

Denk dat dat wel meevalt hoor, als je het als mod niet groot in je signature hebt staan dan weten nieuwelingen echt niet zo snel waarmee je fotografeert.
Elke mod heeft een voorkeur (hij heeft tenslotte zelf ook voor zijn huidige merk gekozen) en die zal ook soms blijken uit zijn posts. Maar daar komt wel een stuk relativerend vermogen bij wat een crewlid moet hebben. Ik zie echt wel de pluspunten die andere systemen hebben en ook in adviezen aan anderen laat ik dat ook merken. Ik heb in het afgelopen jaar meer Nikon systemen aangeraden dan Canon systemen als het gaat om familie, kennissen en collega's die op zoek waren naar een dslr.

Universal Creations schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:04:
[...]

... Ik heb in het afgelopen jaar meer Nikon systemen aangeraden dan Canon systemen als het gaat om familie, kennissen en collega's die op zoek waren naar een dslr.
Prima, maar als mod vind ik wel dat je merkneutraal moet staan, dus geen voorliefde voor een merk in je sig.

• Hahn
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:42:
[...]

Prima, maar als mod vind ik wel dat je merkneutraal moet staan, dus geen voorliefde voor een merk in je sig.
Wat maakt dat nou weer uit? Hij laat gewoon zien wat 'ie heeft. Ik snap sowieso niet wat de lol daarvan is (jij doet het ook :+), maar als mensen dat leuk vinden, dan moeten ze dat zelf weten. Dat zegt niks over of ze pro-merk of anti-andermerk zijn, hooguit dat ze niet anti-merk-dat-ze-hebben zijn :P

• Universal Creations
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:42:
[...]

Iedereen heeft voorkeuren. Op basis van wat maak je dan keuzes? Op goed geluk?
Maar goed, laten we vooral weer terug gaan de kwaliteiten die een mod moet hebben.

Een moderator moet neutraal staan, en dat uitstralen.

Dat je een zwarte pet/hoed/hood danwel wit/rood randje met een L op hebt is een keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:52:
Een moderator moet neutraal staan, en dat uitstralen.

Dat je een zwarte pet/hoed/hood danwel wit/rood randje met een L op hebt is een keuze :)
De politieagent mag van mij ook best een mening hebben over een favoriete voetbalclub of band, dat zou niet uit moeten maken voor zijn functie. Ik denk dat een correcte moderator ook niet beïnvloed wordt door zijn camera voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tuurlijk heeft iedereen een voorkeur, als je naar mijn sig. kijkt zie je ook dat ik Canon schiet.
Het zou een veel te dure hobby worden als ik zowel Canon als Nikon gear zou hebben.

Maar als dit inhoudt dat die persoon dan een afkeer krijgt tegen een andere merk en zelfs zover gaat dat hij leugens op dit forum post om mensen zover te krijgen dat ze voor zijn merk gaan kiezen, is wat mij betreft een stap te ver en zelfs kinderachtig te noemen. Objectiviteit moet voorop staan ook al heb je een persoonlijke voorkeur en het is duidelijk dat niet iedereen dat kan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door GoT op 26-11-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vind sommige tegenstellingen een stuk interessanter dan het merk gebeuren. Wat kan wel/wat kan niet? Ga je voor verzamel topics? Of voor alles een los topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wijnands schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:14:
Ik vind sommige tegenstellingen een stuk interessanter dan het merk gebeuren. Wat kan wel/wat kan niet? Ga je voor verzamel topics? Of voor alles een los topic?
Die discussie is pas al een keer uitgebreid gevoerd in FV feedbacktopic NIEUWE STIJL ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

psst: Je kan met een paar simpele muis kliks een complete post history opvragen van een persoon van begin tot nu.
Moraal van dit verhaal jongens en meisjes: kijk uit met wat je post, your past will come back to haunt you and bite you in your ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoT schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:16:
psst: Je kan met een paar simpele muis kliks een complete post history opvragen van een persoon van begin tot nu.
Moraal van dit verhaal jongens en meisjes: kijk uit met wat je post, your past will come back to haunt you and bite you in your ass.
Och, de oplossing is gewoon veel posten; dna is het nagenoeg onmogelijk om nog een post terug te vinden. Als mod heb je dan wat meer tools tot je beschikking om posts van users terug te vinden :+

Enniewee: terug naar die onwijs gave vacature voor de rol van mod? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Ik post zeker te weinig, en als ik dat doe ben ik een lul, om een mod te worden hé? Misschien ook maar goed ook. Zo'n vage kunstaap op een techneutenforum brengt misschien wel teveel problemen te weeg. Ik ga maar terug naar mijn subsidieflesje champagne.

Oh en moderators en neutraal, jongons. Canon, Nikon, Mamiya, it does not give a shit. Compacts is helemaal hip. Kun je tenminste overal een foto maken. Eigenlijk maakt 't ook niet uit hoe goed die compact is, als je er maar een flitser op kan zetten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
simon schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 02:30:
Ik post zeker te weinig, en als ik dat doe ben ik een lul, om een mod te worden hé? Misschien ook maar goed ook. Zo'n vage kunstaap op een techneutenforum brengt misschien wel teveel problemen te weeg. Ik ga maar terug naar mijn subsidieflesje champagne.

Oh en moderators en neutraal, jongons. Canon, Nikon, Mamiya, it does not give a shit. Compacts is helemaal hip. Kun je tenminste overal een foto maken. Eigenlijk maakt 't ook niet uit hoe goed die compact is, als je er maar een flitser op kan zetten.
Beetje olie op het vuur is nooit weg ? Maar je zou een mooie tegenpool zijn in het huidige team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vind ik wel dat 'ie nuchter moet zijn als 'ie mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003

ManiacsHouse

Scheisse!

Volgens mij ben ik gewoon de ge(ver)knipte kandidaat. Helaas zit ik hier te weinig in dit deel zodat ik mij als beste kandidaat toch maar niet kandidaat stel. :P
Het had me erg leuk geleken om sowieso wat meer voor tweakers 'te doen'. Is het gewoon een kwestie van goed opletten of er dit soort 'vacatures' voorbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02

Polariteit

Fietsende fotografeur

serieus, dat ge-emmer over welk merk de nieuwe mod moet hebben :')

ben benieuwd wie het uiteindelijk gaat worden. Zal mezelf maar niet beschikbaar stellen; heb al eens moddertje gespeeld op een ander forum en dat was meer als genoeg. het gaat meer tijd en sh*t kosten dan wat je van te voren denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Modje spelen, hier of waar dan ook is een overwegend ondankbare k- klus die inderdaad meer tijd kost dan je denkt en wat je vaak genoeg niet goed kan doen. Dat weet je van te voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maar mag je wel mee naar al die geile uitstapjes dan? Zeilen? Zuipen in kastelen? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 15:27

Milo.

klik

Hmm ik ben ook wel benieuwd wie het gaat worden. Voor mij hoeft het allemaal niet, internet moet in zekere zin ontspanning zijn en niet omdat het "moet", voor mij dan.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ManiacsHouse schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:38:
Volgens mij ben ik gewoon de ge(ver)knipte kandidaat. Helaas zit ik hier te weinig in dit deel zodat ik mij als beste kandidaat toch maar niet kandidaat stel. :P
Het had me erg leuk geleken om sowieso wat meer voor tweakers 'te doen'. Is het gewoon een kwestie van goed opletten of er dit soort 'vacatures' voorbij komen?
Sommige fora houden af en toe een "open sollicitatie als het ware", anderen kiezen er achter de schermen 1 uit en vragen die dan. Dat laatste was ook in F&V de normale gang van zaken, maar dit keer gaan we het op deze manier proberen.

Moderator zijn is niet heel ondankbaar op tweakers. Een hoop users waarderen het hier best wel en je krijgt best vaak complimenten e.d., en sowieso erkennen users hier best dat je voor hun de dingen doet en niet omdat je daar zelf altijd lol aan hebt.

De uitjes van tweakers moet je het ook niet voor doen. Niet omdat ze niet leuk zijn, maar er zijn nooit garanties dat ze volgend jaar weer in begroot kunnen worden en het is slechts 2 dagen van de 365 :).
Je moet algemeen gewoon lol hebben aan F&V en tweakers en zin hebben om het beter te maken, dat uitgangspunt is nodig om het ook wat langer dan een half jaartje vol te houden :).

Wat ik zelf daarnaast gewoon heel leuk vind is dat je meer mee krijgt van tweakers in het geheel en dat je daardoor ook veel meer bewust bent wat voor grote organisatie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Het hele merk gedoe laat ik aan me voorbij gaan, dat is geneuzel van de bovenste plank.

En dat over die geile uitstapjes, als ik daar ja op antwoord meld je je dan aan? :p

@Wijnands: klopt helemaal, je moet het doen voor de mensen waar je weinig van hoort maar die wel tevreden zijn. Klagende mensen heb je altijd en die zijn over vertegenwoordigd in het uitspreken hiervan. Heb ik geen probleem mee, houd je scherp. Even voor de duidelijkheid: ik vind het geen ondankbaar werk, je moet het alleen kunnen nuanceren.

@Milo: uitstekende reden om het niet te doen inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 29-11-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wijnands schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:01:
Modje spelen, hier of waar dan ook is een overwegend ondankbare k- klus die inderdaad meer tijd kost dan je denkt en wat je vaak genoeg niet goed kan doen. Dat weet je van te voren
Mwah valt echt wel mee hoor. Het is sowieso niet ondankbaar gemiddeld genomen. Sommige taken zijn niet zo leuk (mensen pm's sturen omdat ze stout zijn, of als je in het feedbacktopic een stel users over je heen krijgt... ;) ), maar andere zijn wel leuk (constructieve dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Moby schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:12:
En dat over die geile uitstapjes, als ik daar ja op antwoord meld je je dan aan? :p
Als ik het volgende uitstapje bij jou in het bootje mag dan graag. :9
en dan samen verdwalen op het meer... O+

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-11-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
ManiacsHouse schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:40:
[...]

Als ik het volgende uitstapje bij jou in het bootje mag dan graag. :9
-O-

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ManiacsHouse schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:40:
Toch jammer dat Tweakers zo'n mannen wereldje is.

Hebben ze een spannende secretaresse of receptioniste...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Universal Creations schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:12:
[...]

Mwah valt echt wel mee hoor. Het is sowieso niet ondankbaar gemiddeld genomen. Sommige taken zijn niet zo leuk (mensen pm's sturen omdat ze stout zijn, of als je in het feedbacktopic een stel users over je heen krijgt... ;) ), maar andere zijn wel leuk (constructieve dingen).
Valt nog mee dan. Heb zelf in een grijs verleden een forum gemod waar dik 60% vrouw was en een aantal vaste gasten ook "issues" hadden. Dat was soms tenenkrullend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Wijnands schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:17:
[...]

Valt nog mee dan. Heb zelf in een grijs verleden een forum gemod waar dik 60% vrouw was en een aantal vaste gasten ook "issues" hadden. Dat was soms tenenkrullend
:D OMG, ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is je punt hiermee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb mannen een stuk minder kunnen betrappen op...
- zij heeft het emoticon van mij gestolen
- ja maar zij zei in een pm aan die en die dat ik .. en dat is helemaal niet zo
- zij heeft iets tegen mij en doet echt ALTIJD lelijk (komen er 3 links van berichten over een jaar verspreid wat zo'n 0.1% is van wat die persoon post in een jaar)
- als jullie zo beginnen dan ... <voeg loos dreigement naar keuze in>
- ze doet wel alsof ze er verstand van heeft maar ondertussen/in werkelijkheid ...

Wat ik hier zie slaat er af en toe iemand met de vuist op tafel, hanteert de delete knop en gaat men over tot de orde van de dag. Groepsdynamiek is anders in groepen waar het overgrote deel vrouw is, zeker als een deel onder de 20 is.

[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 29-11-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Wijnands schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:59:
Ik heb mannen een stuk minder kunnen betrappen op...
- zij heeft het emoticon van mij gestolen
- ja maar zij zei in een pm aan die en die dat ik .. en dat is helemaal niet zo
- zij heeft iets tegen mij en doet echt ALTIJD lelijk (komen er 3 links van berichten over een jaar verspreid wat zo'n 0.1% is van wat die persoon post in een jaar)
- als jullie zo beginnen dan ... <voeg loos dreigement naar keuze in>
- ze doet wel alsof ze er verstand van heeft maar ondertussen/in werkelijkheid ...

Wat ik hier zie slaat er af en toe iemand met de vuist op tafel, hanteert de delete knop en gaat men over tot de orde van de dag. Groepsdynamiek is anders in groepen waar het overgrote deel vrouw is, zeker als een deel onder de 20 is.
en jij dacht dat tweakers niet ook af en toe zo kunnen reageren :P.
Zeker als ze een ban of waarschuwing aan de broek krijgen (in F&V zelden aan de hand), dan komen er allerlei vingers die naar allerlei hoeken wijzen behalve naar hun eigen hoekje.
Users die zelfs beweren dat hun account is gehackt etc, ze kunnen vrij creatief zijn in hun excuusjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:) Dat wist ik niet. Ik kom ook niet zo heel veel buiten F&V meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Geeft ook niets, had je ook niet echt kunnen weten, maar ik wilde vooral posten dat ik me zeer amuseer met de excuses die sommige users weten te bedenken.
Ook dingen als, dat is geen cloontje van mij hoor, gewoon mijn eh broer die ook op tweakers zit etc etc.

Achter de schermen vermaken we ons daar prima mee, dus dat is ook zeker een reden om modje te worden, een bergje leedvermaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

* Fiber zou er het geduld niet voor hebben. Gewoon een perma ip ban voor iedereen die durft te zeuren.... :)

Pagina: 1 2 Laatste