Cave Story
An Unexpected Journey
Er was eens een jongen genaamd ... euh ... laten we hem voor het gemak Dreanor noemen.

En op een dag, zat deze Dreanor Minecraft te spelen. Echter, hij wist niet wat hij wou doen en zoals zo vaak rende en sprong hij doelloos door zijn wereld(en).
Dus hij ging wat anders doen, iets wat mensen die Minecraft spelen doen als ze niet weten wat ze moeten doen. Op youtube kijken hoe andere mensen Minecraft spelen die meestal ook niet weten wat ze doen.
Op youtube vond hij een kleine onbeduidende Minecraft speler genaamd Ethoslab, welke ook maar wat aanklote in Minecraft. Niet dat het ooit wat wordt met hem, ik bedoel 480p videos, kom op ...
Anyways, Dreanor zag Etho's base welke volledig ondergronds zat en Etho zag het daglicht bijna nooit. "Net als mijn echte leven." dacht Dreanor en dat gaf hem een idee, iets wat hij nog nooit gedaan had. Een base, volledig ondergronds waarbij hij het nare daglicht (bijna) nooit hoefde te zien.
Zo gezegd, maar niet zo gedaan. Na een lange tijd zoeken vond hij een seed, met een grot zo groot dat hij tranen in zijn ogen kreeg.
De seed was/is -4710712215900548573 en al snel vond hij de locatie waar de legendarische grot moest zijn, dit is wat hij zag:
Vreemdsoortige bergen zoals nooit eerder gezien en na wat graven bereikte Dreanor de grot.
En met wat Nightvision magic
Terug naar de teaser, na velen uren werk en plezier heeft Dreanor van een duistere grot vol nare wezens een basis, nee een dorp gebouwd waar een ieder zou willen wonen!
De ingang, basic en simpel waar ik nog eerst leuks/moois van wil maken
De lange, lange hal
met aan het einde dit
U ziet hier weide voor elk diersoort en een vijver voor de kippen.

De glazen bol met lava is mijn day/light control centre met jukebox en de lampen in het plafond gaan automatisch aan/uit als het dag/nacht wordt. Dit met een zand/gras daylight sensor (pre-1.5 snapshots).
We lopen over de houten loopbrug
En van de andere kant
Nog een andere hoek
Daylight lamp systeem
De "Insane Eggs Spitter", in de vijver worden de eieren uitgepoept en vallen in het water onder de signs, deze stroomt over een hopper en die doet alle eieren in kist(en). En zo af en toe een dode kip.
De kippen vijver
Mijn kleine "zen" garden, om even tot rust te komen.
Ode aan Etho's
Automatische wheat farm achter gras en de route naar mijn strip-mine en xp-farm. De Wheat-farm heeft een knop, die water uit dispensers doet stromen en alles naar een hopper stuur welke het in de kist(en) doet.
Mijn hoofd crafting/enchanting base
En main brewing room, elk ingredient krijgt zijn eigen dispenser, welke een item in het water gooit en naar je toe laat stromen.
De xp-farm, dubbele zombie spawner
Verder heb ik nog een andere mob spawning/drop farm (maar die werkt nog niet), een portal room die nog niet klaar is, een halve nether base en nog overige leuke hoekjes en opslag ruimten.
Ik wou de coördinaten van de grot in de screenshots verbergen (cijfers verstoppen in de juiste volgorde maar dat duurde mij te lang). Dus dan maar de "coördinaten: x: 250, y: 85, z: -420
Volgens mij, gezien het gras in de grot, is er gewoon in de extreme mountains zwevende bergen gerenderd ofzo.
Veel plezier met deze screenshots, als ik nieuwe dingen bijgebouwd heb zal ik weer een update posten (bijv. nether base, andere mob/xp farm, patch 1.5 dingen, etc).
Edit: Owja, en alles met de hand, in adventure mode zonder hacks, mods of andere tools. 100% handwerk, 100% vanilla!