Metalkai schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:14:
Toch blijf ik me af vragen wat er gebeurd als je belangrijke figuren vermoord, zoals bijvoorbeeld de Jarls of andere main-quest givers.
Kom je dan niet vast te zitten?
Die zijn als 'essential' gemarkeerd en kunnen niet dood gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 00:48

M2M

medicijnman

Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:57:
[...]

Oww ik ben level 24 ofzo .. maar heb maar 10k .. ben al weet ik het hoe lang aan het sparen voor een huis in solitude :p
Maargoed daar komt elke keer een wapen tussen waarvan ik denk :D hebbenhebben!
Hoe je aan zoveel geld komt is me een raadsel .. (misschien bewaar ik teveel meuk in mijn huis)
En koop ik van elke type (elven,ddwarven enzo) alle wapens en dingen om men collectie compleet te maken :9 Waardoor het geld ook niet hard oploopt!
er zijn zooooo veeel manieren om aan heel veel poen te komen in dit spel. Loop een random grot of vervallen kasteel in (waar dus geen forsworn zitten, die hebben niks), trek de hele zooi loot er uit. Alle armor, jurkjes en dingen die meer dan 50 gold waard zijn en verkoop de boel. Als je het kunt doen tegelijk met een quest ben je binnen no-time stinkend rijk.

En uiteraard de alle guilds leegroven zodra je binnen bent. Er zijn vaak een behoorlijke hoeveelheid waardevolle spullen te vinden.

-_-

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Metalkai schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:14:
Toch blijf ik me af vragen wat er gebeurd als je belangrijke figuren vermoord, zoals bijvoorbeeld de Jarls of andere main-quest givers.
Kom je dan niet vast te zitten?
Optie 1: de NPC die je doodde was niet belangrijk genoeg, en je mist hooguit een side-quest.
Optie 2: de NPC kan niet dood, omdat hij belangrijk is voor een main-quest.

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-11 09:23

Plasma_Wolf

Student

Hoe kan ik scrolls gebruiken? Ik zie, als ik ze ge-equipped heb, het zelfde teken voor de scroll staan als bij de shouts en in het menu staat dat ik ze kan gebruiken met behulp van E.

Maar zowel Z als E werken niet.

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Moby Dick schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:11:
[...]

Groot gelijk, zo raak je ook niet overpowered (smithing 100 + enchanting 100 = te makkelijk).
Het enige nadeel is dat je dus wat langzamer geld verdient, en geen dragon armor kan enchanten.

[...]

De enige manier om dit sandbox singleplayer spel verkeerd te spelen is door geen plezier te hebben.

Met een lvl 40 Orc met Daedric Warhammer (Legendary) +30 fire damage in Dragonbone armor met +100% 2-handed damage kom ik al een stuk dichter in de buurt daarvan.
Haha houd niet zo van overpowerde dingen :)
Dragon armor vind ik lelijk, dus zal ik vast niet gebruiken :D
Maaar ik heb genoeg plezier, dus wat dat betreft speel ik het goed :)

(weet iemand btw waar je zon trouwjurk vandaan haalt? EN nee niet via de console das lame ;d)

• Moby Dick

Moby Dick

Plasma_Wolf schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:16:
Hoe kan ik scrolls gebruiken? Ik zie, als ik ze ge-equipped heb, het zelfde teken voor de scroll staan als bij de shouts en in het menu staat dat ik ze kan gebruiken met behulp van E.

Maar zowel Z als E werken niet.
Scrolls worden ge-equipt als 1-malige spell, je cast ze met dezelfde knop als linker- of rechterhand spellcasting.
(ik ken de PC keybinds niet, zit zelf op PS3)

[ Voor 4% gewijzigd door Moby Dick op 05-12-2011 11:19 ]

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 16:02

jpiwf

licenced pepernootaddict

Moby Dick schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:17:
[...]

Scrolls worden ge-equipt als 1-malige spell, je cast ze met dezelfde knop als linker- of rechterhand spellcasting.
(ik ken de PC keybinds niet, zit zelf op PS3)
linker/rechter muisknop ;)
gek genoeg rechtermuisknop voor de linkerhand en andersom

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Moby Dick

Moby Dick

Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:16:
[...]

Dragon armor vind ik lelijk, dus zal ik vast niet gebruiken :D
Ja, Ebony en Daedric zien er veel beter uit, maar dropt Daedric ook als loot? Ik kom nu wel Ebony tegen, maar kan je dus een Daedric set verzamelen puur van random drops?

• Zen!th
jpiwf schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:20:
[...]

linker/rechter muisknop ;)
gek genoeg rechtermuisknop voor de linkerhand en andersom
Ja daar irriteer ik mij ook mateloos aan ..
Dan denk ik .. even men teammate healen, en iemand anders een ijspijl in zen bakkes schieten ..
En dan heal ik die ander, en schiet ik men teammate een ijspijl in zen bakkes :(
Moby Dick schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:20:
[...]

Ja, Ebony en Daedric zien er veel beter uit, maar dropt Daedric ook als loot? Ik kom nu wel Ebony tegen, maar kan je dus een Daedric set verzamelen puur van random drops?
Geen idee, ik gebruik altijd studded (heb ik een Hi-Res texture mod voor waardoor de rest lelijk is) dus ..
T beste wat ik tegen ben gekomen tot nog toe is Elven denk ik .. maar die vind ik ook lelijk, teveel ingepakt :p

[ Voor 37% gewijzigd door Zen!th op 05-12-2011 11:23 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

M2M schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:15:
[...]

er zijn zooooo veeel manieren om aan heel veel poen te komen in dit spel.
~player.additem 000000F 100000 :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• thermisol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
hey mensen, ik heb een vraagje, ik ben een soort van allround dude, summon altijd mijn flame astornach en dan ga ik los met m´n battle axe, maar ik gebruik light armour, gewoon omdat het minder weegt, gebruikt iedereen light of heavy?? en als je mage bent gebruik je ook gewoon light of heavy neem ik aan, want met cloth word je hard afgemaakt.

ook vind ik het raar dat ik bandits in 2 klappen sloop, maar die bandit chiefs heb ik meestal toch wel een potion of 2 nodig.. iemand hetzelfde probleem?

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Als je Mage bent heb je spells om je armor-rating hoger te maken, dus je hebt niet echt Light of Heavy armor nodig.
Je kan dus gewoon een robe gebruiken met een goede enchant erop.

• Zen!th
thermisol schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:28:
hey mensen, ik heb een vraagje, ik ben een soort van allround dude, summon altijd mijn flame astornach en dan ga ik los met m´n battle axe, maar ik gebruik light armour, gewoon omdat het minder weegt, gebruikt iedereen light of heavy?? en als je mage bent gebruik je ook gewoon light of heavy neem ik aan, want met cloth word je hard afgemaakt.

ook vind ik het raar dat ik bandits in 2 klappen sloop, maar die bandit chiefs heb ik meestal toch wel een potion of 2 nodig.. iemand hetzelfde probleem?
Ik gebruik altijd medium ..
Bandits hebben ook maar 5 health points :p en dan zon chief 200 ofzo ..
Ik heb het zelfde met men boog, sneak je een bandit 3x damage vliegt ie weg zowat van de damage
En zon chief schiet je 10% af :O komt misschien door zijn level ofzo?

• M2M

M2M

medicijnman

Tegen verschillende tegenstanders werken verschillende dingen. Undead bijvoorbeeld hak ik normaliter in 1 klap doormidden als ik ze vlak daarvoor bewerkt heb met shock. Verder hang ik in het setje
spoiler:
nightingale
armor. Heavy is te lomp. Enkel bij hargravens heb ik potions nodig. Ik weiger momenteel nog te levelen en hang dus op lvl 5 na 30 uur gameplay en 4 compleet uitgevoerde guildquestreeksen.

-_-

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56

Ik gebruik als mage alleen cloth, ik moet gewoon heel erg oppassen met geraakt worden, maar omdat je wat sneller kunt bewegen en geen stamina opgebruikt als mage kan ik goed ontwijken. (vijanden met pijl en boog zijn het lastigst)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
EnigmaNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:39:
Is ook geen bug. Gewoon working as intended.
Ik geloof niet dat dat intended is. Maakt verder niet uit, het is in-game en als je het wil gebruiken moet je dat gewoon doen. Maar naar mijn mening is het niet iets wat ze zo bedoeld hadden en dus een bug.
Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:46:
[...]

Ik heb als test wat rommel voor men huis in whiterun gegooid .. (ding als bekers enzo die me in de weg stonden! en een elven bow, waar ik er toch 6 van had)
Maar het ligt er naa 500x quicksaven, 100x fast travelen en 100 uur waiten nog steeds ..
Op exact dezelfde plek (ook de elven bow)
Dus .. binnenkort maar even wat extra troep daar neer leggen van wat meer waarde (dragon bones oid) en kijken of het er nog ligt na 500x quicksaven,100x fast travelen en 100 uur waiten!
Ik had voordat ik m'n huis in Whiterun had daar vast wat dragonbones e.d. gedumpt en daar waren er later toch echt een paar van weg.

https://niels.nu

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hey mensen, ik heb een vraagje, ik ben een soort van allround dude, summon altijd mijn flame astornach en dan ga ik los met m´n battle axe, maar ik gebruik light armour, gewoon omdat het minder weegt, gebruikt iedereen light of heavy??
ben ook een random dude, gebruik vooral one-handed (sword), in combi met fire/ice spells en af en toe een astornac, ben alter in de game ook begonnen mijn Bow meer te gebruiken omdat het toch wel erg handig is (vooral vanuit sneak)

Maar ik draag alleen maar heavy armor, heb daar ook veel perks in gestopt incl. de perk waardoor heavy armor niets meer weegt :) Met mijn heavy-armor + perks ben ik toch aardig safe tegen chiefs, khoef nooit potions te gebruiken behalve tegene echt moeilijke vijanden. Die hlee grote robots in de dwarven dungeons sloop ik bv ook zonder moeite.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 05-12-2011 11:35 ]

• Hydra
Ik heb zelf 2 characters. M'n eerste was heavy + 2 keer onehander. Toen ben ik een nieuwe begonnen met light armor en de focus op sneaken en archery, en dat is gewoon een erg leuke speelstijl. Ik maak er een sport van om zoveel mogelijk af te maken zonder echt gespot te worden. Ik blijf het hilarisch vinden om in een groep van 3-4 man een bandit weg te knallen waarna de rest na een paar seconden paniek tot de conclusie komt dat ze het allemaal ingebeeld hebben :)
Chaoss schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:33:
Maar ik draag alleen maar heavy armor, heb daar ook veel perks in gestopt incl. de perk waardoor heavy armor niets meer weegt :) Met mijn heavy-armor + perks ben ik toch aardig safe tegen chiefs, khoef nooit potions te gebruiken behalve tegene echt moeilijke vijanden. Die hlee grote robots in de dwarven dungeons sloop ik bv ook zonder moeite.
Dat heb ik dus ook op m'n eerste en vond ik een beetje jammer. Met m'n gear was ik praktisch immuun voor physical damage. M'n archer heeft veel perks in sneak en archery zitten maar heel weinig in light armor. Dus ik moet m'n best doen niet gespot te worden want veel damage reduction heb ik niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 05-12-2011 11:41 ]

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 02-11 09:23

Plasma_Wolf

Student

Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:21:
Ja daar irriteer ik mij ook mateloos aan ..
Dan denk ik .. even men teammate healen, en iemand anders een ijspijl in zen bakkes schieten ..
En dan heal ik die ander, en schiet ik men teammate een ijspijl in zen bakkes :(
Ik heb het wel voor elkaar gekregen om de linkermuisknop aan de linkerhand te zetten en de rechtermuisknop aan de rechterhand.

Met de scrolls is het nu gelukt, bedankt. Ik had toch liever gehad dat ze daar ook het teken bij hadden gezet dat laat zien of je de scroll links of rechts hebt ge-equipped.

[ Voor 16% gewijzigd door Plasma_Wolf op 05-12-2011 11:40 ]

• Zen!th
Plasma_Wolf schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:39:
[...]

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om de linkermuisknop aan de linkerhand te zetten en de rechtermuisknop aan de rechterhand.

Met de scrolls is het nu gelukt, bedankt. Ik had toch liever gehad dat ze daar ook het teken bij hadden gezet dat laat zien of je de scroll links of rechts hebt ge-equipped.
Maar .. dan is het als je 1 wapen heb ook zo of niet? want linkermuisknop bashen is essentieel met onehanded!
Rechtermuisknop bashen is .. onnatuurlijk :9

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Ik erger mij mateloos dat resist niet meer werkt. De quest met Azure star is niet te doen. Ik heb met potion 75% fire resist en nog word ik in een paar seconden neergehaald door fireballs. Die overigens wel enorm vet klinken met mijn headset op. Wat een bass :D

Weet iemand overigens een mod waar een je een kasteel/fort kan kopen en opknappen? Zoals die uitbreiding in Oblivion.

• thermisol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
is er eigenlijk ook een doel voor de dragon bones en scales? want ik verkoop ze altijd maar ik heb geen id of dat daarvan scaled armour ofzo word gemaakt

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

thermisol schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:43:
is er eigenlijk ook een doel voor de dragon bones en scales? want ik verkoop ze altijd maar ik heb geen id of dat daarvan scaled armour ofzo word gemaakt
Ja.
Ik speel zelf met Heavy armor; sneaken e.d. gaat bij mij nog prima en met 'The Steed Stone' geactiveerd heb je er totaal geen last van :).

Naast de stones waardoor je sneller kunt levellen is de Steed Stone de meest nuttige naar mijn idee. +100 Carry Capacity, je armor vertraagt je niet meer, en het armor dat je aan hebt weegt niks.

Mijn armor weegt ruim 50 dacht ik, dus in totaal win ik er ong. 150 carry capacity mee :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

thermisol schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:43:
Kijk eens bij smithing in the laatste perk... je kunt er armor mee maken.

• Zen!th
Loev schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:43:
Ik erger mij mateloos dat resist niet meer werkt. De quest met Azure star is niet te doen. Ik heb met potion 75% fire resist en nog word ik in een paar seconden neergehaald door fireballs. Die overigens wel enorm vet klinken met mijn headset op. Wat een bass :D

Weet iemand overigens een mod waar een je een kasteel/fort kan kopen en opknappen? Zoals die uitbreiding in Oblivion.
Hmm k ga daar maar is proberen binnen te komen dan!
Op Adept ofc :)
Jaa die geluiden van die vuurballen zijn echt heerlijk ;d
Zon mod komt vast nog wel! heb ik nog niet gezien iig ;)
k refresh ie nexusskyrim elk uur, en check even de newly added!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 13:00

Haan

dotnetter

Loev schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:43:

Dan moet eerst de construction kit uitgebracht worden, dat is geloof ik in januari, dus daarna kan je de eerste mods verwachten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-11 08:10

Steef

GoT's Most Eaten

Voor zover dit hier nog niet langs is gekomen, Skyrim Bard Song and Main Theme Female Cover‬:
YouTube: Kanaal van malufenix

_/-\o_

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 14:34
XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:45:
Ik speel zelf met Heavy armor; sneaken e.d. gaat bij mij nog prima en met 'The Steed Stone' geactiveerd heb je er totaal geen last van :).

Naast de stones waardoor je sneller kunt levellen is de Steed Stone de meest nuttige naar mijn idee. +100 Carry Capacity, je armor vertraagt je niet meer, en het armor dat je aan hebt weegt niks.

Mijn armor weegt ruim 50 dacht ik, dus in totaal win ik er ong. 150 carry capacity mee :)
bij heavy armor heb je op level 70 een perk die het zelfde doet (behalve die 100 capacity dan)

• Metalkai
ThaRabbit schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:51:
Voor zover dit hier nog niet langs is gekomen, Skyrim Bard Song and Main Theme Female Cover‬:

_/-\o_
Al een paar keer langs gekomen, maar het is zeker waard om een keer (of meerdere) naar te luisteren.

• Zen!th
Metalkai schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:55:
[...]

Al een paar keer langs gekomen, maar het is zeker waard om een keer (of meerdere) naar te luisteren.
Leuk dingetje rond dat liedje ..
Als ze dat in zo'n bar staan te zingen, en je shout de hele meuk van tafel, dan zitten ze ineens allemaal te kijken zovan WTF hij(the dragonborn) is er al -.-

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Metalkai schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:55:
[...]

Hij staat op repeat :$

• Metalkai
Moet toegeven dat ik het ook een tijdje op repeat had staan. Echt heel goed gedaan.
ArgantosNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:53:
[...]

bij heavy armor heb je op level 70 een perk die het zelfde doet (behalve die 100 capacity dan)
Klopt! Maar ik ben aan het levellen op Smithing, Enchanting, One Handed, Archery, Heavy Armor, Sneak en Blocking. Best een boel, en elke perk die ik uit kan sparen is mooi meegenomen ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:45:

Kheb mijn stone altijd op Warrior gehad, kheb de perk voor heavy armor zonder gewicht. Ik lvl liever wat rapper in one-handed. ed... want dat gaat hoe verder je komt hoe trager :P

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 05-12-2011 12:09 ]

• Hydra
ThaRabbit schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:51:
Ben wel benieuwd hoe ze klinkt zonder die echo...

• Zen!th
XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:00:
[...]

Klopt! Maar ik ben aan het levellen op Smithing, Enchanting, One Handed, Archery, Heavy Armor, Sneak en Blocking. Best een boel, en elke perk die ik uit kan sparen is mooi meegenomen ;)
Lol zoveel?:O
Ik alleen voor Achery en Sneaking ^^ de rest vind ik niet leuk :p

• ArgantosNL
XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:00:
[...]

dat is ook weer waar, maar als je alles doet sneaken heb je eigenlijk geen heavy armor nodig.
Gister ook iets grappigs, ik zat weer eens lekker te sneak snipen komt in een 5 man kijken waar ik zat, ik bang stil zitten muis loslaten. ze zien me niet 4 man loopt weg 1 blijft staan. ik dacht kut ik kan hem niet 1 shotten (master diff) dus saven ik even pickpocket zijn heavy armor weg en kan hem dan wel 1 shotten :+
ArgantosNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:15:
[...]

dat is ook weer waar, maar als je alles doet sneaken heb je eigenlijk geen heavy armor nodig.
Gister ook iets grappigs, ik zat weer eens lekker te sneak snipen komt in een 5 man kijken waar ik zat, ik bang stil zitten muis loslaten. ze zien me niet 4 man loopt weg 1 blijft staan. ik dacht kut ik kan hem niet 1 shotten (master diff) dus save ik even pickpocket zijn heavy armor weg en kan hem dan wel 1 shotten :+
Probleem dat ik heb is dat alles sneaken niet lukt; bijv. een draak detect je gewoon heel snel en daar heb ik met light armor nog best moeite mee terwijl heavy armor dan net wat lekkerder werkt. Daarnaast vond ik Glass armor zo spuuglelijk in Oblivion dat ik er bij voorbaat al voor had gekozen dat no matter what ik voor Daedric zou gaan ;)

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Hydra schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:08:
[...]

Ben wel benieuwd hoe ze klinkt zonder die echo...
Een reverb trekt een stem mooi glad maar iets zegt me dat zij gewoon sowiso erg goed klinkt. :)

• Hydra
Ook wel leuk trouwens:
YouTube: From Arena to Skyrim - All Elder Scrolls themes

Alle themes van Arena t/m Skyrim.
Mutatie schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:19:
Een reverb trekt een stem mooi glad maar iets zegt me dat zij gewoon sowiso erg goed klinkt. :)
Ja, dat geloof ik wel hoor, en dat indubben van die zang heeft ze erg mooi gedaan. Ik krijg bij het Dovakiin stukje ook iedere keer weer kippevel :)

[ Voor 51% gewijzigd door Hydra op 05-12-2011 12:20 ]

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
Leuk hoor, zo'n vette armor maken maar wat ik mis in dit spel zijn encounters waar dit soort armors ook echt nodig zijn. Ik had een setje deadric gemaakt met enchants en upgrades inclusief bijpassend zwaard, vervolgens is er geen zak meer aan :P Ben maar opnieuw begonnen met een mage, zonder armor, zonder hulpje en de moeilijkheidsgraad een stukje omhoog dan is het tenminste nog eens uitdagend.
Ik vind het jammer dat er niet gewoon hele nare vijanden zijn die je alleen kan mollen als je of level 50 bent of zwaar gepimpt, of voor mijn part allebei, maar die je dan wel tegenkomt op lagere levels. Of heb ik die gewoon nog niet gevonden?
dtech schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:58:
Ben nu bezig met "ultimate" armortjes te maken voor e.e.a., wat vinden jullie van deze voor een heavy armor one-handed + bow companion?

Deathknight Armor   (Daedric Armor)
Helmet Bow 40%
Neck Magic Resistance 25% Heavy Armor 25
Armor Heavy Armor 25 Stamina Regen 31%
Gauntlets Bow 40% One-Handed 40%
Ring Heavy Armor 25 Bow 40%
Shield Block 40% Magic Resitance 25%
Boots One-Handed 40% Carry Capacity 37

Dit zijn de stats op 100 enchanting met de perks zonder potions e.d.

Helm is een beetje jammer maar ik weet niet wat ik er verder op kan plaatsen; hoogstends magicka (regen) of waterbreathing maar die tweede heb ik nog niet en magic gebruiken de heavy armor companions toch niet...

Health leek me niet echt nodig, als ze met dit spul nog dood gaan maakt die 50 health ook niet meer uit :P

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Dit weekeinde nog tegen een bug aangelopen die opgelost zou moeten zijn met de laatste patch, ik ging dmv fast travel naar een Dragon Wall waarvan ik de draak al gedood had. Ik kom daar aan, hey een nieuwe draak. Pief poef paf draak dood... geen soul... geen verschroeiende huid van dat beest... bleef gewoon stilletjes liggen.

Volgens mij heeft die patch echt niks anders gedaan dan de boel slopen :).

• ArgantosNL
XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:30:
Dit weekeinde nog tegen een bug aangelopen die opgelost zou moeten zijn met de laatste patch, ik ging dmv fast travel naar een Dragon Wall waarvan ik de draak al gedood had. Ik kom daar aan, hey een nieuwe draak. Pief poef paf draak dood... geen soul... geen verschroeiende huid van dat beest... bleef gewoon stilletjes liggen.

bij mij heeft het 1 ding verbeterd aan de ctd's nu doet hij het pas nadat hij heeft geautosaved :+ maar grotere problemen dan resist heb ik eigenlijk niet.

• Zen!th
ArgantosNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:33:
[...]

bij mij heeft het 1 ding verbeterd aan de ctd's nu doet hij het pas nadat hij heeft geautosaved :+ maar grotere problemen dan resist heb ik eigenlijk niet.
Hij CTD'd helemaal niet bij mij .. (nadat ik de 4gb skyrim mod heb gebruikt!)
Daarvoor had ik na elke fast travel een crash -.-

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11 17:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:30:

Ik heb gisteren eindelijk 1 van die Peaks 'gecleared'. Elke keer als ik daar naartoe ging zat er een draak op het muurtje. Heb 'm een stuk of 4x gesloopt (kreeg wel netjes een soul). Gisteren stond de peak dan eindelijk op 'cleared'. Geen draak meer gezien.

Hoop vreemde kleine bugjes in het spel:

spoiler:
Gisteren Mercer, de huidige leider van het Thieves Guild, afgemaakt in die grot. Ging wel erg simpel... Hij bleef op 1 punt staan met zijn chameleon spell. Paar fireballs erop, naar hem toelopen en na 3 klappen was ie dood. Beetje vreemd...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DIe Mercer ging sowiezo wel erg gemakkelijk dood mijn vrouw zat naast me "moet dat een eindbaas" voorstellen..? :P bij mij deed hij wel heen en weer rennen en onzichtbaar worden ed. maar dan nog wast een makje.

[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 05-12-2011 12:47 ]

• Alcmaria
  • Laatst online: 22-10 13:48

Alcmaria

Syntax Error in 10

spoiler:
[quote]Chaoss schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:47:
DIe Mercer ging sowiezo wel erg gemakkelijk dood mijn vrouw zat naast me "moet dat een eindbaas" voorstellen..? :P bij mij deed hij wel heen en weer rennen en onzichtbaar worden ed. maar dan nog wast een makje.
[/quote]

Heb sowieso vaak zat dat de "trash"mobs VOOR de eindbaas me mee problemen opleveren dan de EPIC bossfight..

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-11 03:10
Chaoss schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:47:
spoiler:
Kleine spoiler denk ik, ik wist dit nog niet.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• ArgantosNL
Wat vinden jullie van het einde van de main quest? Het zou als je het mij vraagt wel wat epischer gemogen,
spoiler:
en dat de keuze legion of stormcloaks meer effect zou hebben op het einde. Wat ik graag had gezien was een grote gevecht rond whiterun (zat ruimte) waarbij je dat samen met de legion of stormcloaks moet vechten tegeb 10 draken en de draken zielen moet absorberen om te voorkomen dat ze gerevived worden. En als alleen the big badguy over is dat hij je oppakt om ergens 1 vs 1 verder te vechten. Dan had het meer een gevoel gegeven van IK heb skyrim gered. Nu lijkt het net alsof het de mensen van skyrim geen f**k geven om die draken en skyrim.

• M2M

M2M

medicijnman

Schaapje_BlaaT schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:26:
Leuk hoor, zo'n vette armor maken maar wat ik mis in dit spel zijn encounters waar dit soort armors ook echt nodig zijn. Ik had een setje deadric gemaakt met enchants en upgrades inclusief bijpassend zwaard, vervolgens is er geen zak meer aan :P Ben maar opnieuw begonnen met een mage, zonder armor, zonder hulpje en de moeilijkheidsgraad een stukje omhoog dan is het tenminste nog eens uitdagend.
Ik vind het jammer dat er niet gewoon hele nare vijanden zijn die je alleen kan mollen als je of level 50 bent of zwaar gepimpt, of voor mijn part allebei, maar die je dan wel tegenkomt op lagere levels. Of heb ik die gewoon nog niet gevonden?

[...]
als je het te gemakkelijk vind en je hebt de moeilijkheidsgraad niet op het hoogste staan vind ik eigenlijk niet dat je mag zeuren dat het te gemakkelijk is... Bovendien kun je het jezelf inderdaad zo moeilijk maken als je zelf wil. in je onderbroek met je vuisten tegen een draak vechten bijvoorbeeld. Veel plezier... met doodgaan :D

-_-

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik snap ook niet dat iedereen zo'n moeite doet om hele goede weapons en armor te maken... ik gebruik alleen wat ik uit quests krijg of op vijanden vind (aangezien de meeste bandits betere equipment hebben dan veel quest rewards...) Zo probeer ik het een beetje leuk te houden. Het is inderdaad erg jammer dat je niks echt nodig hebt. Was leuker geweest als je als assassin bijvoorbeeld echt sterk vergif moest maken om effectief te zijn. Het enige dat ik gekocht heb in het spel is een mage robe voor elk niveau. Verder staat er 40k goud ofzo; nog nooit iets uit hoeven geven, dat is wel eem beetje jammer. Ik zit nu te denken om de assassin wat meer te roleplayen en alleen nog maar in fine clothes rond te lopen zodat ik niet opval... Je moet van Skyrim een beetje zelf wat maken, jezelf restricties opleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoijar op 05-12-2011 13:55 ]

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10 15:25

Japser

Jeej!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk hoor, zo'n vette armor maken maar wat ik mis in dit spel zijn encounters waar dit soort armors ook echt nodig zijn

[...]
Eh, ik weet het niet hoor, maar er zijn toch behoorlijk wat vijanden die ik niet dood krijg op lvl 33 waaronder giants, die je best snel tegen komt in het spel. Met een beetje geluk kan ik ze half dood krijgen voordat ze me detecten, maar als ze me slaan dan ben ik nog steeds klaar.

Sommige draken zijn ook behoorlijk sterk (zo niet OP). De variant met z'n lightning strikes (elder meen ik) was toch ook best nasty, die insta-killed me toch wel erg vaak.

88 sneak overigens, 78 archery, 65 light armor, glass bow 94 dmg (epic) en iets van 300 armor (werkt nu toch niet?) aan met perks.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 01:02

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ArgantosNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:52:
Wat vinden jullie van het einde van de main quest? Het zou als je het mij vraagt wel wat epischer gemogen,
spoiler:
en dat de keuze legion of stormcloaks meer effect zou hebben op het einde. Wat ik graag had gezien was een grote gevecht rond whiterun (zat ruimte) waarbij je dat samen met de legion of stormcloaks moet vechten tegeb 10 draken en de draken zielen moet absorberen om te voorkomen dat ze gerevived worden. En als alleen the big badguy over is dat hij je oppakt om ergens 1 vs 1 verder te vechten. Dan had het meer een gevoel gegeven van IK heb skyrim gered. Nu lijkt het net alsof het de mensen van skyrim geen f**k geven om die draken en skyrim.
spoiler:
Volledig mee eens, de MQ is leuk vanaf het begin totdat je eigenlijk bij Alduin's 'retreat?' komt daarna gaat het bergafwaarts, ik had meer 'problemen' met die deathlords e.d. dan met Alduin... dat was echt 30 seconden en over... Daarna een gesprekje met Parthunaax en Nii????? en voila klaar... het is net of het niemand ook maar een hol kan schelen en iedereen doet alsof er niets gebeurt is.. Ik ben toen ook gestopt met spelen.. sindsdien niet meer aangeraakt. Als ik naar 'eindes' kijk had Dark Brotherhood en Thieves Guild een leuker einde, zo ook Companions. Civil War einde was ook om te janken 'Anything else i can do for the Stormcloaks? - No, if you see some Emperials in the mountains just kill em... cya'. Kortom er is niet echt een epische beloning of b.v. een 'bonus' als je eventueel een 2de playthrough gaat doen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

djunicron schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:55:
[...]

Eh, ik weet het niet hoor, maar er zijn toch behoorlijk wat vijanden die ik niet dood krijg op lvl 33 waaronder giants, die je best snel tegen komt in het spel. Met een beetje geluk kan ik ze half dood krijgen voordat ze me detecten, maar als ze me slaan dan ben ik nog steeds klaar.

Sommige draken zijn ook behoorlijk sterk (zo niet OP). De variant met z'n lightning strikes (elder meen ik) was toch ook best nasty, die insta-killed me toch wel erg vaak.

88 sneak overigens, 78 archery, 65 light armor, glass bow 94 dmg (epic) en iets van 300 armor (werkt nu toch niet?) aan met perks.
:/

Ik ben lvl 26, gebruik (heavy) dwarven armor + een blade sword en schop Giant kont.

• mister_S
  • Laatst online: 22:34
Op Master difficulty? Giants zijn behoorlijk moeilijk bij lvl 26.

[ Voor 4% gewijzigd door mister_S op 05-12-2011 14:04 ]

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

mister_S schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:03:
Op Master difficulty? Giants zijn behoorlijk moeilijk bij lvl 26.
Expert :$

• Zen!th
Wat is eigenlijk t verschil op expert/master/whatever ..
Schieten ze alleen beter en zijn ze tactischer? of hebben ze ook een stuk meer health enzo?

• Wwybo
  • Laatst online: 30-10 16:30
Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:09:
Wat is eigenlijk t verschil op expert/master/whatever ..
Schieten ze alleen beter en zijn ze tactischer? of hebben ze ook een stuk meer health enzo?
Vrijwel hetzelfde. Enkel meer stats
Zal wel flink verschil maken dan, ik heb de difficulty nog niet omhoog geschroefd (en ga dat ook zeker niet doen zolang de huidige set bugs aanwezig blijft) maar schiet een giant met 3 schoten neer.

Dan heb ik een Ebony Legendary bow, die rond de 100 damage doet... dus nog geen grote stats boosts met smithing.

• mister_S
  • Laatst online: 22:34
Als je op master difficulty zo'n knots tegen je kop krijgt doet het behoorlijk pijn.

• ArgantosNL
mister_S schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:21:
Als je op master difficulty zo'n knots tegen je kop krijgt doet het behoorlijk pijn.
ik heb het nog niet mogen ervaren(grotendeels imdat ik mijn best heb gedaan om ze te onwijken :P), maar ze hebben wel veel meer leven, waar ik bandits op adapt met 1 of 2 fireballs neer maai heb ik meerdere sneak attacks nodig met een boog van 77 damage met 3x sneak. En ze doen ook nog heel wat extra damage dus je moet goed oppassen.

• Zen!th
Wat ik wel jammer vind, is als je met een Daggger iemand backraped en 15x stealth damage doet ..
Dat ie dan gewoon steekt/slaat waardoor die bandit alsnog een hoop herrie maakt voor dat je em killt:(
Dus gelijk gedetected :(
Als ie nou zon animatie deed van .. hand over zen mond en een insta killslit ..
Daarom pak ik de boog, ga k zo zitten dat als ik em in 1x dood heb, dat ie ergens vanaf valt, zodat niemand door heb dat ie dood is!
Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:28:
Wat ik wel jammer vind, is als je met een Daggger iemand backraped en 15x stealth damage doet ..
Dat ie dan gewoon steekt/slaat waardoor die bandit alsnog een hoop herrie maakt voor dat je em killt:(
Daarom pak ik de boog, ga k zo zitten dat als ik em in 1x dood heb, dat ie ergens vanaf valt, zodat niemand door heb dat ie dood is!
In dezelfde categorie jammer: Ik heb die quest om een redguard vrouw te helpen in Whiterun gedaan. Quest afgelopen, staan er ineens weer 2 van die Alik'r warriors bij de poort een beetje te niksen. Ik was ze beu >:) .

2 volledige Sneaky kills op die warriors, volledig undetected langs de achterdeur Jorvaskrr binnen en fluitend door de voordeur naar buiten gelopen. De eerste de beste guard die ik tegen kom pakt z'n zwaard en gaat op me in hakken terwijl er in de verte nog 4 guards aan komen sprinten.

Echt jammer, ik dacht dat het crime systeem verbeterd was en dat een getuige een crime moet reporten óf dat een guard je moet zien tijdens je misdaad voordat ze achter je aan komen. Overigens had ik geen bounty, dus kennelijk registreert het spel wel dat je niet gezien bent... de guards hebben alleen een glazen bol.

• Zen!th
XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:40:
[...]

In dezelfde categorie jammer: Ik heb die quest om een redguard vrouw te helpen in Whiterun gedaan. Quest afgelopen, staan er ineens weer 2 van die Alik'r warriors bij de poort een beetje te niksen. Ik was ze beu >:) .

2 volledige Sneaky kills op die warriors, volledig undetected langs de achterdeur Jorvaskrr binnen en fluitend door de voordeur naar buiten gelopen. De eerste de beste guard die ik tegen kom pakt z'n zwaard en gaat op me in hakken terwijl er in de verte nog 4 guards aan komen sprinten.

Echt jammer, ik dacht dat het crime systeem verbeterd was en dat een getuige een crime moet reporten óf dat een guard je moet zien tijdens je misdaad voordat ze achter je aan komen. Overigens had ik geen bounty, dus kennelijk registreert het spel wel dat je niet gezien bent... de guards hebben alleen een glazen bol.
Had je die webcam bij de poort niet gezien dan? :O zo weten ze precies wie ze moeten pakken als er weer is random mensen om zeep zijn geholpen!

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 13:37
[...]

Hmm ik pakte een guard die bijdehand was met m'n uberbow + sneak en liep daarna naar z'n collega toe om over het weer te praten...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11 17:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zoijar schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:52:
[...]

Ik snap ook niet dat iedereen zo'n moeite doet om hele goede weapons en armor te maken... ik gebruik alleen wat ik uit quests krijg of op vijanden vind (aangezien de meeste bandits betere equipment hebben dan veel quest rewards...) Zo probeer ik het een beetje leuk te houden. Het is inderdaad erg jammer dat je niks echt nodig hebt. Was leuker geweest als je als assassin bijvoorbeeld echt sterk vergif moest maken om effectief te zijn. Het enige dat ik gekocht heb in het spel is een mage robe voor elk niveau. Verder staat er 40k goud ofzo; nog nooit iets uit hoeven geven, dat is wel eem beetje jammer. Ik zit nu te denken om de assassin wat meer te roleplayen en alleen nog maar in fine clothes rond te lopen zodat ik niet opval... Je moet van Skyrim een beetje zelf wat maken, jezelf restricties opleggen.
Of gewoon de moeilijkheidsgraad hoger zetten...

En moeite doen om wapens en armor te maken, tsja. Dat is juist leuk, je character customizen. Hoort ook bij de roleplay :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hydra
Wat ook vaak gebeurt in dungeons is dat als je gespot wordt, ook echt meteen de hele dungeon op je af komt rennen. Kennelijk hebben ze walkie-talkies. Dat had van mij ook wel wat beter gemogen.
Nyarlathotep schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:51:

En moeite doen om wapens en armor te maken, tsja. Dat is juist leuk, je character customizen. Hoort ook bij de roleplay :)
Mja, ik vind het op zich wel weer erg cool dat als ik succesvol ben in sneaken e.d. ik beloond wordt met one-shot kills e.d. Dus ik vind het niet erg dat m'n wapens door smithen retegoed zijn :) Als 'gewoon' mens een pijl in je kop zou natuurlijk ook gewoon insta-death moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 05-12-2011 14:54 ]

Verwijderd

djunicron schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:55:
[...]

Armor werkt wel, resistances niet zonder een SKSE patch. Als je al geen resistances enchanted had maakt het weinig uit.
Nyarlathotep schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:34:
[...]

Ik heb gisteren eindelijk 1 van die Peaks 'gecleared'. Elke keer als ik daar naartoe ging zat er een draak op het muurtje. Heb 'm een stuk of 4x gesloopt (kreeg wel netjes een soul). Gisteren stond de peak dan eindelijk op 'cleared'. Geen draak meer gezien.
Zelfs in Cleared gebieden komen ze terug. Wacht een ingame weekje en je kunt weer aan de slag.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Ik deel zijn mening anders wel. Op Master zijn alleen Giants en bepaalde Dragons nog een uitdaging, verder is het allemaal trash.

Het liefst zou ik iets zien zoals in Gothic 2. Daar kan je in het begin al de bossen in en plekken ontdekken waar mobs lopen die je nog lang niet aankunt. Maar met wat vernuft is het mogelijk om de loot die ze beschermen te stelen of om de mobs te kiten.

Het is gewoon een kwestie van het belonen van exploration. Skyrim doet dat tot op zekere mate, maar veel loot die je kunt vinden is nog steeds scaled qua level.

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 15:17
Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:28:
Als je damage x15 dan meer is dan de health van je tegenstander, dan gaat ie wel met instakill neer.
Maar het is wel hatelijk dat je het probeert, en dat je het dan niet haalt, het ziet er stom uit, en je speelstijl is compleet om zeep geholpen :p

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

• Zen!th
BertusB404 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:06:
[...]

Als je damage x15 dan meer is dan de health van je tegenstander, dan gaat ie wel met instakill neer.
Maar het is wel hatelijk dat je het probeert, en dat je het dan niet haalt, het ziet er stom uit, en je speelstijl is compleet om zeep geholpen :p
Nee maar ookal kill je em wel .. dan is het HEAAAHSAAHS en dan zijn ze dood .. en dan zitten andere guards gelijk van .. who's there bla bla en dan detected
Terwijl je met een pijl gewoon, richten schieten, en tjomp die vent is dood zonder geluid
Beetje het idee of je een kilmaakt met of zonder een silencer :)

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Nyarlathotep schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:51:
Hehe tsja, ik heb het al een paar keer gezegd, maar ik speel al op master, met 150 health, nagenoeg geen armor, en weiger potions te gebruiken of fast travel... dus ik maak het mezelf wel moeilijk genoeg :) Pacify/backstab is nog steeds gewoon alles dood. Ik wordt wel zelf door alles ge-one-hit, dus een draak is best pittig soms.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 19:11
M2M schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:46:
[...]

als je het te gemakkelijk vind en je hebt de moeilijkheidsgraad niet op het hoogste staan vind ik eigenlijk niet dat je mag zeuren dat het te gemakkelijk is... Bovendien kun je het jezelf inderdaad zo moeilijk maken als je zelf wil. in je onderbroek met je vuisten tegen een draak vechten bijvoorbeeld. Veel plezier... met doodgaan :D
Ik bedoel niet dat het hele spel te gemakkelijk is, ik vind het gewoon jammer dat je wel de mogelijkheid krijgt om vet armor te craften, maar dat je niet daarmee zeg maar boven je level uit te stijgen door encounters te doen die eigenlijk voor hoger level bedoeld zijn. In een spel als Gothic (ook open wereld RPG) kon dit wel en bij Morrowind kon het ook. Oblivion was dan weer nog erger wat dat betreft. Ik wil geen onverslaanbare bandits, ik wil gewoon dat niet alles meelevelt, maar dat er ook high level monsters zijn. Het is overigens in skyrim al beter dan bij oblivion, maar mijns inziens is het nog niet goed genoeg.

[ Voor 42% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 05-12-2011 16:34 . Reden: tekst onder de quote gezet ipv erboven ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• [x]
  • Laatst online: 30-10 15:11

[x]

Ben pas level 23 speel als een stealthy archer en speel op adept en heb nu al vaak moeite met groepen tegenstanders en casters leveren ook gigantisch veel problemen op voor deze build. Ben nu bezig met smithing maar om betere armor te maken moet ik eerst (meer) moonstone vinden.

• Zen!th
[x] schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:27:
Ben pas level 23 speel als een stealthy archer en speel op adept en heb nu al vaak moeite met groepen tegenstanders en casters leveren ook gigantisch veel problemen op voor deze build. Ben nu bezig met smithing maar om betere armor te maken moet ik eerst (meer) moonstone vinden.
Het zelfde hier! hoewel ik ze zoveel mogelijk probeer te sneaken, en even kijken met hoeveel tegenstanders ik te maken ga krijgen!
En wat goed werkt, met bogen vind ik, is Unrelentling Force, en ze tegen de grond schreeuwen, vervolgens even vol bogen(of natuurlijk in de fik zetten!)

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:10

ZenTex

Doet maar wat.

Mjah, speel op de default moeilijkheid, tot dusverre zijn mages mijn aartsvijanden aangezien ik een 2H Heavy armour build ben. Ben Nord en die 25% magica resistance was altijd wel genoeg, maar word nu door mage bazen in 1 spell om zeep geholpen, had verder geen magica res overigens. Dus veel afwachten, af en toe een spell of een schot met pijl en boog en veel selfhealen en verder wachten totdat lydia ze afleidt en niet in 1 schot neergaat. 1 powerattack is alles wat ik nodig heb.

Als die resistance bug gefixed is ga ik wel azura's quest afmaken en met eenn nieuwe char verder op een moeilijkheidsgraadje verder.

Verwijderd

Heel raar want ik speel op Expert en word bijna nooit aangevallen en kill alles bijna in 1 shot.
Zeker met de 3x crit perk die je hebt in sneak.

• Hydra
Schaapje_BlaaT schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:20:
Ik bedoel niet dat het hele spel te gemakkelijk is
Zou je het heel erg vinden om gewoon net zoals de rest van GoT je tekst te schrijven onder de post die je quote?

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Kan dat niet via een DM Hydra?
OT:

Ik moet zeggen dat hoe verder ik kom in het spel hoe meer het me gaat bevallen, heb me zelf toch maar gecured van het weerwolf zijn want ik vond er na een tijdje niet echt veel meer aan, vampier zijn heb ik nog steeds niet kunnen testen maar ga ik binnenkort zeker doen.
De draken waar ik een tijdje terug moeite mee had zijn nu een stuk makkelijker nu ik ook meer heb ingezet op magic en pijl en boog.
Wat ik mij wel afvraag is het volgende, wat zijn jullie mooiste momenten tot nu toe in de game?

Liefhebber van Tweakers

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SnoeiKoei schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:53:
[...]
Tip: regel een paard. Zelfs als je 120 ton dragon bone in je inventory hebt kun je nog altijd (traag) naar je paard lopen (versneld met zo nu en dan een whirlwind sprint) en eenmaal op je paard kun je gewoon fast travelen!!!
Waar regel ik een KOOP paard dat overal met me mee reist :p ?

De meeste mensen deugen!

• ArgantosNL
Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:08:
[...]

Nee maar ookal kill je em wel .. dan is het HEAAAHSAAHS en dan zijn ze dood .. en dan zitten andere guards gelijk van .. who's there bla bla en dan detected
Terwijl je met een pijl gewoon, richten schieten, en tjomp die vent is dood zonder geluid
Beetje het idee of je een kilmaakt met of zonder een silencer :)
je sneak is denk ik niet hoog genoeg, ik dacht ook lekker instant kill met dagger, mooi niet dus. Maar ik kon wel weer gewoon weg sneaken vlug in het donker gaan zitten bibberen van angst, maar ze hadden mij niet gevonden :+

• Zen!th
pino85 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:52:
Wat ik mij wel afvraag is het volgende, wat zijn jullie mooiste momenten tot nu toe in de game?
Mooiste moment .. hmmm waarschijnlijk een keer dat ik een draak dood heb geshout .. (die ik 2km verder op kon halen omdat ie raar doodging/neerstorte/wegvloog)
Of de keer dat ik een mage die ik niet dood kreeg opgesloten heb achter een deur ..

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Een blinde arrow kill vanaf een berg, ik zag echt maar heel vaag iets - crouch, richt er ver boven. Pfiiiieeeew "CRITSOUND" bam hert dood.

RIP hertje

[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 05-12-2011 15:56 ]

De meeste mensen deugen!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zen!th schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:54:
[...]

Mooiste moment .. hmmm waarschijnlijk een keer dat ik een draak dood heb geshout .. (die ik 2km verder op kon halen omdat ie raar doodging/neerstorte/wegvloog)
Of de keer dat ik een mage die ik niet dood kreeg opgesloten heb achter een deur ..
Met een shout ja? dat is wel echt nice, is mij nog geen 1x gelukt.
Hoe heb je die mage opgesloten haha
Cassius schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:56:
Een blinde arrow kill vanaf een berg, ik zag echt maar heel vaag iets - crouch, richt er ver boven. Pfiiiieeeew "CRITSOUND" bam hert dood.

RIP hertje
Barbaar :( ;)
Laat het de partij van de dieren maar niet horen!

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 05-12-2011 16:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Ik ben level 33 ofzo, en heb totaal geen moeite met wat dan ook zolang ik maar kan sneaken. Die 3x damage bonus op m'n bow doet wonderen.

Tijdens de Mehrunes' Razor quest kwam ik op den duur een Forsworn Briarheart tegen met dual glass axe en als huisdier had hij een troll. Eerste twee pogingen te snel detected, en het gevecht verloren... derde poging in sneak kunnen blijven en beiden met 2 schoten neer gekregen.

De Throw Voice shout waarmee je tegenstanders af kunt leiden werkt ook leuk bij groepen, ze gaan dan zoeken op de plaat waar je je shout op gericht hebt.

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:58
> Ja daar irriteer ik mij ook mateloos aan ..
> Dan denk ik .. even men teammate healen, en iemand anders een ijspijl in zen bakkes schieten ..
> En dan heal ik die ander, en schiet ik men teammate een ijspijl in zen bakkes :(

Muis knoppen kun je via Settings omwisselen....

• ArgantosNL
XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:06:
[...]

Ik ben level 33 ofzo, en heb totaal geen moeite met wat dan ook zolang ik maar kan sneaken. Die 3x damage bonus op m'n bow doet wonderen.

Tijdens de Mehrunes' Razor quest kwam ik op den duur een Forsworn Briarheart tegen met dual glass axe en als huisdier had hij een troll. Eerste twee pogingen te snel detected, en het gevecht verloren... derde poging in sneak kunnen blijven en beiden met 2 schoten neer gekregen.

De Throw Voice shout waarmee je tegenstanders af kunt leiden werkt ook leuk bij groepen, ze gaan dan zoeken op de plaat waar je je shout op gericht hebt.
dan lokken naar een trap >:)

• Hydra
Gewoon een pijl tegen de muur schieten werkt ook :)
Cassius schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:56:
Heb dat regelmatig met bandits. "Hmm, is dat een hoofd of gewoon scenery?" Pijl -> Splot -> "ah, dat was een hoofd" :P

Ook een keer met een guard van iets gehad dat ik kennelijk niet dood mocht maken. Kreeg ik een heel durp achter me aan. K*tboeren :(

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 05-12-2011 16:18 ]

Verwijderd

Main story uitgespeeld, jammer... Had echt meer uit gehaald kunnen worden. IIG ben ik nu nog even een kant aan het kiezen in de oorlog (niet gedaan als Dragonborn zijnde) en dan ga ik stilletjes aan door naar de volgende game: Eind oordeel. Mooie game, misschien beste van dit jaar. Maar de main story line einde had je meer een voldaan gevoel moeten geven. Nu was het en bedankt en doei.

Eind resultaat: level 41
spoiler:
Beide draken leven nog op einde, blades willen niet meer met mij babbelen en ik had nog geen kant gekozen in de oorlog

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 16:19 ]

• Hydra
Heh, op m'n fighter ben ik dik over de 41 en heb de MQ nog nieteens aangeraakt. Ben ook bang dat ik als ik eenmaal de MQ uitspeel het idee heb 'klaar' te zijn en dan Skyrim links laat liggen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hydra schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:20:
Heh, op m'n fighter ben ik dik over de 41 en heb de MQ nog nieteens aangeraakt. Ben ook bang dat ik als ik eenmaal de MQ uitspeel het idee heb 'klaar' te zijn en dan Skyrim links laat liggen.
Same here, kheb de mainquest tot ongeveer de helft gespeeld (denk ik, kmoet nu die elder scroll opzoeken)

Kheb intussen de Champions questline en de Thieves guild questline wel uitgespeeld, en die van de winterhold college heb ik ongeveer tot de helft gespeeld, maar bekruipt me nu toch wel het gevoel dat ik alles wel gezein heb :)

• Moby Dick

Moby Dick

Gisteren nog een spontane situatie tegen het lijf gelopen die amusant bleek, en waarvoor een kleine waarschuwing misschien op zijn plaats is.

Spoilers in deze post; een kleine spoiler over "Diplomatic Immunity" uit de main quest lijn.

Ter voorbereiding op Diplomatic Immunity moet je
spoiler:
de gear waar je "echt niet zonder kan leven" inleveren bij een NPC, zodat je door de security heen komt
. Ik doe dat dus, en loop vervolgens naar de questgiver die bij de stables van Solitude op me staat te wachten. Opeens is het stil, zie ik een schaduw over de grond glijden, en begint die epische thema-muziek te spelen. Een draak.
Maar, nu heb ik dus net
spoiler:
al mijn beste potions, luxe armor en wapen ingeleverd bij eerstgenoemde NPC. De "Party Clothes" die je krijgt voor de quest blijken niet bijster veel fire resistance te bieden ;)

Ik zoek dus dekking tussen de gebouwen, en gebruik een ancient nord bow + zo'n 400 ancient nord arrows die ik gelukkig nog bij me had om projectielen naar dat beest te spammen.
Het heeft lang geduurd, een paar potions gekost en was waarschijnlijk niet gelukt zonder mijn follower, maar die draak overleed uiteindelijk toch, en ik kon verder met de quest.

Moraal van dit verhaal:
spoiler:
zorg dat je niet ál je goede gear aan die NPC geeft,
er kan altijd een draak tevoorschijn komen.
Hydra schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:20:
Ben ik ook wel bang voor, in Oblivion vond ik die gates erg irritant en was ik juist blij van de Main Quest af te zijn :D.

Vind het overigens wel jammer dat je niets ziet van de oorlog ie gaande is. Ja je hebt Imperial Camps en Stormcloak camps... maar beide partijen doen nu gewoon niks. Ze zijn aan het wachten totdat ik een keuze maak.

Ik zou het leuker vinden als Imperials en Stormcloaks ook echt elkaar camps op zouden zoeken en dat je een kans hebt op een random encounter dat je een gevecht tussen Stormcloaks en Imperials bezig ziet waarbij je een partij kunt helpen om zo in aanzien te stijgen bij de een en te dalen bij de ander. Dat aanzien zou ook moeten stijgen als je mooie wapens verkoopt aan een partij en bijv. moeten dalen als je hun kamp leeg jat.

Ik vind wel dat ze daar meer uit hadden kunnen halen, ik heb nu gewoon echt totaal niet het idee dat er een oorlog aan de gang is.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 07:43
[...]

De throw voice shout vind ik zelf heerlijk.

Ik heb laatst mooi een groepje bandits van een klif afgegooid in combinatie met Unrelenting Force.Even de Throw Voice gebruiken aan de rand. Groepje loopt erheen. Ik loop achter ze aan: hoi jongens! FUS RO DAH! En zie ze vliegen in de vergetelheid. :)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Misha schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:27:
[...]

De throw voice shout vind ik zelf heerlijk.

Ik heb laatst mooi een groepje bandits van een klif afgegooid in combinatie met Unrelenting Force.Even de Throw Voice gebruiken aan de rand. Groepje loopt erheen. Ik loop achter ze aan: hoi jongens! FUS RO DAH! En zie ze vliegen in de vergetelheid. :)
Jammer dat je geen comboshouts kan maken, anders zou zoiets helemaal bruut zijn.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:09

Vis

XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:27:
[...]

Ben ik ook wel bang voor, in Oblivion vond ik die gates erg irritant en was ik juist blij van de Main Quest af te zijn :D.

Vind het overigens wel jammer dat je niets ziet van de oorlog ie gaande is. Ja je hebt Imperial Camps en Stormcloak camps... maar beide partijen doen nu gewoon niks. Ze zijn aan het wachten totdat ik een keuze maak.

Ik zou het leuker vinden als Imperials en Stormcloaks ook echt elkaar camps op zouden zoeken en dat je een kans hebt op een random encounter dat je een gevecht tussen Stormcloaks en Imperials bezig ziet waarbij je een partij kunt helpen om zo in aanzien te stijgen bij de een en te dalen bij de ander. Dat aanzien zou ook moeten stijgen als je mooie wapens verkoopt aan een partij en bijv. moeten dalen als je hun kamp leeg jat.

Ik vind wel dat ze daar meer uit hadden kunnen halen, ik heb nu gewoon echt totaal niet het idee dat er een oorlog aan de gang is.
Van die oorlog merk ik ook niks, heb eerder het idee dat iedereen een beetje bang is voor de dreiging van de draken... en dat merk je wel goed in de game.. en daar gaat het toch uiteindelijk ook om in Skyrim.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-11 07:43
Ik heb al meerdere malen een groepje Stormcloaks tegen de Imperials zien vechten anders. Dat ging dan wel gewoon om scoutingparties etc

• Hydra
XyritZz schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:27:
Ugh, ja man. Moest je een gazillion gates sluiten. En dan voor de mages guild moest je er volgens mij nog een paar sluiten. Voordeel was wel dat het je een hoop geld opleverde maar damn wat was dat saai. In Skyrim krijg ik daarentegen eigenlijk nauwelijks genoeg van het leegschoffelen van willekeurige dungeons. Ik krijg ook nog steeds niet het idee dat die zich vaak herhalen, en ik vind het echt brilliant dat je een willekeurige dungeon inloopt en dan opeens in een enorme cave met dwemer ruins terecht komt.

Skyrim mag dan misschien niet het mooiste of meest bugvrije spel zijn, maar de hoeveelheid content is echt ongeveer eindeloos.

Pagina: 1 ... 51 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.