peedee schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 07:23:
Hallo, ik heb een haperende U-tube ontvangst zowel op betaald internet als Wifi, misschien is het al besproken maar ik vind het nogal irritant vandaar...
Is het een Wifi kwestie? Heeft iemand anders hier ervaring mee. Verder geen probleem met deze prachtige mobiel. Behalve dan het batterijprobleem...
Ik heb dit nooit gehad, tot een aantal dagen geleden.
Opeens kreeg ik hier last van en inderdaad erg irritant dat gekraak en gehaper.
Aangezien er geen nieuwe YouTube app is gereleased en ook de OneX firmware er al langer op staat kan het niet anders zijn dat er iets is veranderd tussen het moment van niet en wel krakende youtube.
Het enige wat ik heb aangepast is wat updates gedownload/geïnstalleerd van andere apps.
Dus ik heb getracht de situatie te herstellen van een aantal dagen geleden om te zien of dit de oplossing is.
Helaas ben ik niet zo slim geweest om dit stapje voor stapje te doen zodat ik nu niet weet welke app de veroorzaker was.
Eerst getest of alleen een reboot de oplossing is: dus niet.
Ik heb een aantal apps die ik wilde uitproberen gewoon gedeinstalleerd en een reboot gedaan van de phone.
Nu is het gehaper weg.
Ik denk dat je kan concluderen dat de oorzaken van haperingen aan inefficiënte of conflicterende andere apps ligt.
Zoals ik al eerder zei is het van belang zeer selectief en kritisch te zijn welke apps je toelaat op je telefoon.
Sommige apps draaien op de achtergrond en kunnen de telefoon nadelig beïnvloeden (performance bijv.)
Als een app om de zoveel tijd gaat pollen kan dit een dip veroorzaken in de vloeiendheid binnen andere apps (vermoed ik).
Ik heb ook een flauw vermoeden dat een update op een app die je al op je phone had staan soms anders is dan wanneer je schoon begint met een kale installatie.
Wellicht is dit onzin, maar het zou kunnen zijn dat als je apps helemaal verwijderd en daarna de laatste versie opnieuw download/installeert dat er geen troep blijft hangen in plaats van elke keer alleen een update eroverheen te zetten.
Maargoed. Ik zou dus in het geval van de youtube issues eerst eens al je apps doorlopen en weghalen wat je echt niet gebruikt en stapje voor stapje nagaan of de haperingen weg zijn. En vergeet de reboot niet.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j