Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 12:09

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Kain_niaK schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:21:
Hopelijk komt het tot een goed einde.
Hou ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Dat zal ik zeker doen. Na die laatste actie van hen ben ik nog zekerder van mijn zaak :)

Nog een toevoeging :p De bonusregeling is ook aangepast (mondeling) Eerst zou ze per sale 1x bonus ontvangen en dat is dus aangepast naar 5 sales= 1x bonus. De bedragen zijn wel gelijk. Ook dit hebben ze modeling aangegeven en staat niet in contract. In het contract staat niets over bonussen en dergelijke trouwens :|

[ Voor 35% gewijzigd door Praetextatus op 10-11-2011 10:31 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 15:13
mja jou vriendin is toch wel ietwat een muts, maar dat heb je haar al duidelijk gemaakt ?:P ( geintjuh )

Wat verdient ze daar nu precies, 8 á 10 euro bruto per uur ? daarvoor blijf je toch niet..
principieel zou ik inderdaad ook geld willen ontvangen voor verrichte diensten, echter dat wil niet zeggen dat ze er nog altijd moet werken, neem die 100 euro voor lief anders.. lesje geleerd - volgende keer oogjes open doen :)

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Praetextatus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:22:
[...]

Dat zal ik zeker doen. Na die laatste actie van hen ben ik nog zekerder van mijn zaak :)

Nog een toevoeging :p De bonusregeling is ook aangepast (mondeling) Eerst zou ze per sale 1x bonus ontvangen en dat is dus aangepast naar 5 sales= 1x bonus. De bedragen zijn wel gelijk. Ook dit hebben ze modeling aangegeven en staat niet in contract. In het contract staat niets over bonussen en dergelijke trouwens :|
Contractueel niets vastgelegd.. dus die bonusregeling hoeven ze in feite niet uit te betalen. Als je ergens gaat werken wil je toch een waterdicht contract..zucht.

Je hebt toch duidelijk wanneer je bent gaan werken de eerste dag? Ik neem aan dat je vriending dit nog wel weet? :P Anyway, een log zegt niet alles. Maar de kaart spelen: 'je hebt toen niet gewerkt' zal het bedrijf niet spelen aangezien ze dit al (denken te) hebben afgedekt met de clausule training bladibla.
Praetextatus schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:30:
Bedankt voor alle goede tips mensen :)

Er is ook een kleine toevoeging. Naast dat ze 100 Euro inhouden voor een training als ze binnen 1 maand stopt (zelf een mapje doorlezen binnen 20 minuten) krijgt ze dus ook haar eerste werkdag niet betaald (omdat ze training heeft gekregen :p)
Ook staat dit niet in haar contract aangegeven, maar hebben ze haar mondeling verteld gister.
Aankomende maandag gaat ze of anders ik voor haar bellen voor juridisch advies :)
Twee opmerkingen.

1. Dus ze werkt er nog steeds? Zou ik niet doen persoonlijk.
2. Aankomende maandag? Hebben advocaten verlengd weekend of is er vakantie? Anders zou ik gister hebben gebeld. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Len Canoot op 10-11-2011 10:47 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Loopt ze daar nou nog steeds rond? De potentiele schade loopt zo alleen maar op. Enige voordeel is dat de potentiele som zodanig op kan lopen dat het over een tijdje wel loopt om het gelijk in rechte te halen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat ben ik met je eens. Probleem is, mocht het zo ver komen, dat het toch moeilijk te bewijzen is dat zij die dag heeft gewerkt....
Ik zou niet eens gaan werken bij een organisatie waar ik moet bewijzen dat ik een bepaalde dag gewerkt heb. Ligt misschien aan het soort werk, maar kom op zeg. Wegwezen daar, les leren en voor de rest niet meer druk om maken.

• Thalaron
  • Laatst online: 14:22
[...]

Dat ben ik met je eens. Probleem is, mocht het zo ver komen, dat het toch moeilijk te bewijzen is dat zij die dag heeft gewerkt. Ze is wel ingelogd geweest in hun systeem voor x aantal uren de eerste werkdag, maar daar hebben zij de logging van en dat zullen ze ook niet zo 1-2-3 laten zien natuurlijk :)
Als je het zo gaat redeneren:

Wie zegt dat ze over een maand uberhaupt gewerkt heeft?

Snap niet helemaal waarom je vriendin dit pikt, gewoon zorgen dat je er wegkomt! Ofwel door ontslag ofwel door je te laten ontslaan. Kom gewoon niet opdagen wanneer ze je nodig hebben of weet ik veel wat. Doe op je werk anders dan dat ze willen. Ze kunnen je immers niets dwingen!

Beter een weekje/maandje uitkering en 100 euro voor lief nemen.. dan straks overspannen thuis moeten zitten voor een jaar omdat je als stuk vuil behandeld bent!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Diggie9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-10 13:24
Hier staat precies wat ze wel en niet mogen. http://www.salaris-inform...callcenters_2010-2012.pdf

Voor de rest hebben we de Arbo

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
Weet je wat het lullige is:

ik heb ongeveer in het zelfde situatie gezeten als haar, heb contact gehad met UWV voor advies.
Mij werd verteld: "we zitten in crisis je mag blij zijn dat je werk hebt! zeg je de baan op dan heb je (dacht ik) 3 maanden geen recht op WW!!!
wij adviseren zoekt u eerst ander werk voor dat u uw baan opzegt!

Ik had ook een werkgever die graag zijn personeel aanbrulde en graag “intimideerde”
Maar bij mij had die de verkeerde, want ik brulde net zo hard terug.
Uiteindelijk heb ik gezorgd dat ik 2 voor mijn contract naar huis mocht en gewoon doorbetaald werd tot mijn contract einde, maar hiervoor moet je niet bang zijn van wat heftige confrontaties!

Echt erg is dat op moment, als je maar bij de UWV binnen komt krijg je al een stempel op je hoofd van hij/zij wil niet werken.

[ Voor 28% gewijzigd door soheilmd op 10-11-2011 16:58 ]

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Dat ben ik met je eens. Probleem is, mocht het zo ver komen, dat het toch moeilijk te bewijzen is dat zij die dag heeft gewerkt. Ze is wel ingelogd geweest in hun systeem voor x aantal uren de eerste werkdag, maar daar hebben zij de logging van en dat zullen ze ook niet zo 1-2-3 laten zien natuurlijk :)
Met je eens?
Het is zo.

Afspraken die niet op papier staan (of beter nog, in het contract staan), zijn niet als dusdanig geldig.

One World Concepts

• Roenie
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:32:
[...]

Met je eens?
Het is zo.

Afspraken die niet op papier staan (of beter nog, in het contract staan), zijn niet als dusdanig geldig.
Waarom zijn mondelinge afspraken niet geldig dan? Het is uiteraard zonder getuigen niet te bewijzen.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-11 16:59
Man, neem je verlies, kap ermee, richt je op iets nieuws. Met deze bedrijven kom je er niet uit, of je doorgaan tot de rechter.

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Peekster schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:04:
[...]

-geen 32 uur, maar oproepkracht contract. (de vriending MOET toch 32 uur per week werken van werkgever)
Helaas teken je daar voor. Als het 0 is is het 0 en als het 32 is is het 32. Dat ze er 32 moet werken staat hier ( binnen een 0 uren contract ) los van.
Is dat zo? Was het niet zo dat de rechter zal beoordelen wat de feitelijke situatie is? Als ik teken voor een nul uren contract maar in praktijk blijk ik een vaste kracht van 36 uur per week, dan houdt het 0 uren contract geen stand. Het gaat erom wat de feitelijke inhoud is in de praktijk, het etiketje dat men erop plakt houdt geen stand als etiket - feitelijke situatie niet overeen komt.

Weet het niet meer helemaal zeker hoor, maar hier staat me iets van bij. Misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven die het zeker weet.

[ Voor 14% gewijzigd door bear87 op 10-11-2011 19:42 ]

Verwijderd

Hmmm erg slecht om iets te tekenen wat je niet gelezen hebt.
Er had veel ergere dingen in kunnen staan denk ik :p

• Thalaron
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 02:28:
Hmmm erg slecht om iets te tekenen wat je niet gelezen hebt.
Er had veel ergere dingen in kunnen staan denk ik :p
Boeit weinig imo... immers....

Wat erin staan MOET overeenkomen met de WET.. Doet het contract dit niet is dit automatisch al niet rechtsgeldig..

Mijn werkgever mag van mij prima een contract aan me geven waarop staat dat ik akkoord ga met 1 euro salaris per 40 uur in de week.

Teken ik ook best, is toch niet geldig... (uiteraard teken ik geen onzin zaken, en al helemaal niet zonder alles eerst door te nemen)

Op het moment dat men mij het niet zou toelaten het eerst door te nemen, zal er wel een luchtje aan zitten en teken ik het zoiezo al niet meer!

[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 11-11-2011 02:50 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Thalaron schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 02:49:
[...]

Boeit weinig imo... immers....

Wat erin staan MOET overeenkomen met de WET.. Doet het contract dit niet is dit automatisch al niet rechtsgeldig..
Helemaal waar natuurlijk, maar je recht hebben en je recht krijgen zijn wel twee verschillende zaken. Door een handtekening te zetten onder allerlei zaken die strijdig zijn met binden recht ben je weliswaar niet gebonden, maar wel verzekerd van ellendige discussies en vervelend getouwtrek. Het boeit dus m.i. wel degelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar in de praktijk is het vaak niet zo simpel. Meestal is er in dat soort gevallen ook sprake van een scheve machtsverhouding. Bij huur- en arbeidscontracten die aan alle kanten rammelen heeft de aanbieder van het contract (werkgever of verhuurder) een machtspositie t.o.v. degene aan wie het contract wordt aangeboden (werknemer of huurder). Natuurlijk kan je er als werknemer/huurder voor kiezen om niet te tekenen, maar dan heb je geen baan/woning; je wordt dus min of meer door omstandigheden gedwongen om akkoord te gaan met zaken die niet door de beugel kunnen. En om dat daarna recht te brijen is inderdaad vaak een gebed zonder einde. De enige reden waarom werkgevers/verhuurders het idee hebben dat ze kunnen wegkomen met het negeren van de geldende wet- en regelgeving is omdat ze die machtspositie hebben: voor jou tien anderen! Ik vind dat de potentiële werknemer/huurder hier veel beter tegen beschermd zou moeten zijn... Alleen is dat heel moeilijk in praktijk te brengen, helaas.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Omied
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 11:20
Praetextatus schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:08:
[...]

Dat klopt :) En dat wil ik ook ergens aan de kaak stellen. Ik heb haar zelf aangegeven om in ieder geval de contact gegevens van zo veel mogelijk collega's te noteren zodat dit in 1x met goede data naar de juiste instantie kan (na overleg met alle betrokkenen natuurlijk. )
Naast het UWV en het Juridisch Loket denk ik ook dat het goed is even contact op te nemen met een vakbond. Zij kunnen namelijk de situatie niet alleen voor die vriendin verbeteren, maar zullen, voor zover ze dat kunnen, ook hun best doen om andere werknemers in een betere situatie te krijgen.
En een mailtje naar de Consumentenbond met voorbeelden van dat liegen kan ook zorgen voor aardig wat 'naming and shaming' in hun blaadje...

EDIT: vakbonden die ik in een callcentre-CAO tegenkom zijn FNV Bondgenoten en Qlix. Of CNV in deze sector actief is, weet ik niet.
Verder kun je nog contact opnemen met de OPTA/Consuwijzer i.v.m. het bellen naar nummers op het bel-me-nietregister.

[ Voor 13% gewijzigd door Omied op 11-11-2011 14:26 . Reden: toevoeging ]

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-11 20:34
Schreeuwen naar werknemers (aangenomen dat dat daadwerkelijk gebeurt) valt onder PSA (PsychoSociale Arbeidsbelasting).

Artikel 3 van de arbowet stelt daarnaast dat de werkgever een beleid voert wat gericht is zo goed mogelijke arbeidsomstandigheden van de werknemers. Schreeuwen tegen werknemers en dit soort infantiele contracten lijken mij niet tot een dergelijke type beleid te horen.

Mijn advies, zoals ThaDiggah al zei is in ieder geval een melding te maken bij de arbeidsinspectie. De rest is bekend ontslag nemen en juridisch advies inwinnen.

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:58
Zo'n situatie heb ik nog nooit gezeten, maar mij kennende laat ik geen kaas van mijn brood eten en zeker niet intimideren. Ik zou doen wat omied en a4553 schrijven. Ik zou tot het gaatje gaan om mijn recht te halen.
Toon ruggengraat. Ze blufpokeren.

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Kain_niaK schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:20:
...
Wat dacht je van hetzelfde zinnetje telkens over en over herhalen tot je een wit licht ziet voor je ogen?
Goedendag mevrouw/meneer u spreekt met Frank van Proximus.
Proximus zou graag u bestaande contract verlengen en we geven u daar 2 maanden gratis abonnement voor.
Bent u geïnteresseerd in dit aanbod? (of zoiets, de echte pitch ben ik gelukkig vergeten)
Zodra het gesprek beëindigd was of de klant ophing hadden we binnen de seconde de volgende klant aan de lijn. Het systeem belt die namelijk zelf op en zodra er antwoord is word er doorverbonden naar een "available" operator.

Dus je had gesprekjes van ongeveer 40 seconden tot 2 minuten lang.
En dat 2 uur achter elkaar tot je volgende break.
Soms werd je gewoon duizelig op je stoel omdat je adem te weinig had.
Als je 's nachts gebeld werd op je eigen telefoon dat was het eerste was je zei:
Goedendag u spreekt met Frans van Proxi.... oh ... nee ik ben niet aan het werk.
Hallo ?
...
Bedankt voor dit verhelderende stukje waardoor ik met meer plezier naar mijn eigen werk ga :)

[ Voor 9% gewijzigd door PZOOO op 13-11-2011 20:53 ]

ICT & Reizen

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan heb je mensen met domme vragen, en je kan boze mensen hebben, maar je zit tenminste wel op binnenkomende telefoongesprekken van mensen die contact willen hebben met de helpdesk, en die je misschien nog wel kan helpen ook.

Verwijderd

Direct vertrekken, je bent nog beter af om als hoer aan de slag te gaan... Daar hou je namelijk wel wat aan over als je je eigenwaarde verkoopt.

Verwijderd

Al contact gezocht met de baas?

• B_FORCE
  • Niet online
Mjah inmiddels zijn wel al heel wat dagen verder.
Tijd voor een update.

One World Concepts

• RocketKoen
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:25:
Direct vertrekken, je bent nog beter af om als hoer aan de slag te gaan... Daar hou je namelijk wel wat aan over als je je eigenwaarde verkoopt.
en je maakt je klanten tenminste blij

TheS4ndm4n#1919

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:25:
en dan ben je meteen je inkomen kwijt want je neemt zelf ontslag en je gaat geen cent krijgen van het UWV. Slimste is om te kijken voor een andere baan en tot die tijd maar gewoon op je tanden te bijten. Eventueel kun je nog kijken voor zaken zoals arbo ed., maar het probleem is meestal dat je er niets mee te winnen hebt (jij als persoon) en geen hond je gaat steunen als het er eenmaal op aankomt.

Cut your losses imo. maar wel pas als je een alternatief hebt. Op werkgebied is er maar 1 ding erger dan slechte schoenen en dat is geen schoenen hebben.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Roenie
  • Niet online
polthemol schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:21:
[...]
en dan ben je meteen je inkomen kwijt want je neemt zelf ontslag en je gaat geen cent krijgen van het UWV. Slimste is om te kijken voor een andere baan en tot die tijd maar gewoon op je tanden te bijten. Eventueel kun je nog kijken voor zaken zoals arbo ed., maar het probleem is meestal dat je er niets mee te winnen hebt (jij als persoon) en geen hond je gaat steunen als het er eenmaal op aankomt.

Cut your losses imo. maar wel pas als je een alternatief hebt. Op werkgebied is er maar 1 ding erger dan slechte schoenen en dat is geen schoenen hebben.
Dat ligt natuurlijk aan je financiële situatie. Als je nog genoeg schoenen thuis hebt liggen.... Zo ben ik ergens na een maand weggegaan omdat de cultuur me gigantisch tegenviel. Omdat ik niet afhankelijk was van het salaris, kon ik dat relatief makkelijk doen.

Maar ook als je het geld wel hard nodig hebt kan het een overweging zijn. Het is maar net hoe erg je eronder lijdt.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Geen idee of ik gezeik krijg, maar ik heb ook een maand ofzo bij Unamic HCN gewerkt. De omstandigheden zoals hierboven waren het nog niet maar komt wel in de buurt.

Aangeven als je naar de WC gaat, geen koffie, pauze op strikte tijden, iedere seconde wordt gemeten, X uur voor training in je eigen tijd volgen (waren 3 dagen die ik vrij had, 1/2 werd uitbetaald en de andere na 3 maanden). Overal werd op je gezeken, gesprekken duurden te lang, schijt aan alle regeltjes.

Heb ik ook een maand volgehouden ondanks dat ik wel geld nodig had. Maar ik was weggegaan en heb gelukkig nog wat gespaard en daarna een ander baantje genomen.

Ik ben wat meer van de service, mijn opleiding is nogal hoger dan de gemiddelde floormanager die ze daar hadden. Mensen worden weggestuurd na een uur als men niet presteert enzo. Heb toen mijn reistijd maar ingevuld omdat ik voor een 8 uur wel anderhalf uur wil reizen maar als je na 1 uur al weggestuurd wordt dan ga ik niet maar 1 uur invullen.

Naderhand kwamen ze hierachter, werd wekelijks uitbetaald en zijn toen gestopt. Ze hoefden het geld gelukkig niet terug want ik zei dat als ik die reisuren terug zou moeten betalen ik dan gewoon de uren wilde waar ik voor getekend had (16) en beschikbaar moest zijn. Moesten ze me maar niet naar huis sturen.

Maar als ik jouw vriendin was zou ik er gewoon weg gaan, asap. Dan maar eventjes rood staan en wat zuiniger aan doen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1 2 Laatste