Pfff, wat een reacties zeg!
Even ter duidelijkheid, dit topic is zoals PowerUp al aangeeft gesplitst vanuit het "Show hier je nieuwe en oude apparatuur" topic. Ik gaf daarin aan om de 5d2 + 35L + Sigma 84/1.4 set binnenkort aan te schaffen (en waarschijnlijk de 17-40), waaruit kennelijk een aardig grote discussie ontstond.
Ik had mijn keus voor de overstap overigens al een tijd geleden gemaakt. Mocht je echt specifieke meningen hebben hierover dan ben ik daar natuurlijk wel altijd open voor
@Nomad: maar de sensor valt niet te vervangen. Dat is echt mijn enige reden voor de overstap, wat betreft de lenzen en alle andere dingen voel ik mij bij Nikon meer dan thuis.
Het is nogal lastig uit te leggen waarom ik de sensor-output van Canon zo fijn vind. Bij lenzen, AF, ISO-performance en dergelijke kun je nog in bepaalde waardes of prestaties praten, maar sensor-output is nogal lastig omschrijven. Sommigen hier die met zowel Nikon als Canon hebben gewerkt en veel op kleur, huidtinten, softness, en andere details letten herkennen het misschien wel.
Ik had mijn keus voor de overstap overigens al een tijd geleden gemaakt. Mocht je echt specifieke meningen hebben hierover dan ben ik daar natuurlijk wel altijd open voor
@Nomad: maar de sensor valt niet te vervangen. Dat is echt mijn enige reden voor de overstap, wat betreft de lenzen en alle andere dingen voel ik mij bij Nikon meer dan thuis.
Het is nogal lastig uit te leggen waarom ik de sensor-output van Canon zo fijn vind. Bij lenzen, AF, ISO-performance en dergelijke kun je nog in bepaalde waardes of prestaties praten, maar sensor-output is nogal lastig omschrijven. Sommigen hier die met zowel Nikon als Canon hebben gewerkt en veel op kleur, huidtinten, softness, en andere details letten herkennen het misschien wel.
De afgelopen jaren misschien wel, maar dat doe ik vrijwel niet meer. Ik ga mij meer richten in de hoek van huwelijksfotografie en portretten (op locatie). Was het puur party-fotografie geweest, dan had ik je wel gelijk gegeven.Nismod schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:27:
[...]
Intikkertje: Canon slikt Nikon lenzen omdat ze beter zijn.
Maar om even terug te komen op de overstap van jvdgeest, voornamelijk party-fotograaf als ik het goed heb? Heb je daar juist niet de extra iso-kwaliteit voor nodig? Je kan niet altijd flitsen tenslotte.
[ Voor 22% gewijzigd door Nordlys op 07-11-2011 22:35 ]