Nieuwe computer voor Een student
Ben op zoek naar een nieuw
Game/Grafisch systeem als student. Dus ik ben op zoek naar een systeem dat grafisch goed is maar ook qua CPU een 'Punch" heeft. Zelf heb ik er wel wat onderzoek naar gedaan maar de heren Tweakers hier zijn natuurlijk experts en daarom zou ik graag jullie advies krijgen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer
€750 á (Max) 800 gaan kosten.
Componenten reeds aanwezig(inc randapperatuur).
Ben al in het bezit van een assortiment aan randapperatuur. Muis/toetsenbord/webcam etc. Daarnaast heb ik een Samsung 24" monitor.. draai meestal
1680*1050 als resolutie.
(evt heb ik nog IDE dvd drive liggen, maar als het lastig is met de hedendaagse moederborden dan koop ik wel een nieuwe drive)
(Ik ben ook reeds in het bezit van een Legale Win 7 Proffesional Key)
Waar ga je de computer voor gebruiken?
De PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor
Surfen / Gamen / Grafische applicaties.
Gamen komt neer op BF3 en COD3, Ultra high? en indien mogelijk komende games natuurlijk ook zo lang mogelijk op high.
Grafische applicaties zijn vooral
Adobe Photoshop/Illustrator/etc. en daarnaast nog 3D Cad programma's (
Solidworks/Autodesk).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede performance qua CPU/GPU gecombineerd met basic case/onderdelen.
Dus High-tech opties zoals SSD is niet echt nodig tenzij het substantieel zou bijdragen aan performance binnen mijn budget

Ook de 7XXX serie van ATI is leuk, maar qua prijs/performance niet echt aantrekkelijk nu denk ik. Naast dit is crossfire oid niet echt interresant gezien het feit dat ik hier alleen bij gamen gebruik van zou maken.. de meeste grafisch zware programma's ondersteunen dit nog niet.
Alhoewel een USB 3.0 poort op de kast wel gewaardeerd zou worden (beschik over enkele USB 3 devices)
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeuren gaan vooral uit naar Performance. Mooi strakke kast zou leuk zijn maar als dit ten kosten is van performance toch maar voor een andere kast!
Mijn eigen keuze (graag commentaar!):
Dit is het systeem waar ik zelf aan zat te denken.. maar natuurlijk zijn alle opmerkingen/comments welkom. Misschien Ander geheugen/mobo/koeler/voeding...? (Met de absolute max van €800)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 97,90 | € 97,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,40 | € 14,40 |
1 | Antec One | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,99 | € 32,99 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 190,50 | € 190,50 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,50 | € 37,50 |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 36,80 | € 36,80 |
1 | Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 | € 246,50 | € 246,50 |
1 | Gigabyte GA-Z68AP-D3 | € 89,50 | € 89,50 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 796,99 |
Alvast bedankt voor het advies 
(Ohja, overclocken.. een beetje wat met de standaard overclock tools te doen is .. niet echt hardcore dus. Misschien is de Mugen een beetje overkill waar ik op zou kunnen bezuinigen.. of niet?

)