[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.739 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Geachte lezer,

Graag wil ik een game pc kopen (of samenstellen) echter is mijn kennis hierover zeer beperkt. Ik heb op tweakers.net proberen uit te zoeken wat goede onderdelen zijn en wat je zoal nodig hebt maar ik heb totaal geen idee welke merken en onderdelen met elkaar compatibel zijn en hoe de prijs/kwaliteit verhouding is. Ik heb me dan ook nog nooit echt in het computer circuit begeven. Wat ik ervan begrijp is dat het voordeliger is om zelf alles samen te stellen dan het kant en klaar in de winkel te kopen. Van performance schema's en dergelijke krijg ik totaal geen overzicht. Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen.

Mijn budget is 1500 euro maar het liefst rond de 1000 euro, dit is exclusief muis en toetsenbord.

Deze PC wil ik graag gebruiken voor games en internet. Ik wil er graag zonder problemen een film op kunnen kijken in full HD hetzij een gedownloade film of bijvoorbeeld een trailer op xbw of youtube. Met de laptop die ik nu heb lukt het me niet zonder lag en buffer tijden een film te kijken door een oude verlepte netwerk kaart waardoor de verbinding minimaal is. Ik heb geen dvd branders of randapparatuur nodig, één disc drive en meerdere aansluitingen voor USB zijn genoeg. Ik heb ook geen harde schijf nodig met veel opslag capaciteit aangezien ik momenteel van de 120 GB ook maar +- 30 GB gebruik. Alhoewel het me handig lijkt om een HDD te hebben van 1 TB om zo alle games te installeren en films en muziek op te slaan. Als ik nu een film heb gezien dan verwijder ik hem meestal gelijk dit zal met een grotere harde schijf niet nodig zijn. Tevens ga ik er geen video bewerking of dergelijke technieken op gebruiken.

Ik heb al jaren niet meer op de PC games gespeeld maar was vroeger helemaal gek op Red alert 2 en de command and conquer serie. De bedoeling is dan ook dat games als Starcraft 2, World in Conflict of Supreme commander er moeiteloos op kunnen draaien op de hoogste settings. Ik wil vooral strategie games gaan spelen maar shooters en dergelijke moeten er ook op kunnen. Eigenlijk de games die ik nu voor de xbox koop wil ik voor de Pc gaan kopen. Het probleem is dat er op de xbox vrijwel geen strategie games zijn en ik dat nou toch juist het mooiste en gaafste genre vind. Ik wil er toch graag een paar jaar mee vooruit kunnen zonder upgrades. Dus kort samengevat een pc die de nieuwste games moeiteloos op hoogste settings aan kan.

Ik heb al een Tv scherm waarop ik eventueel deze PC op kan aansluiten. verder heb ik al een Logitech z5500 surround set en een Turtlebeach x41 headset. Het enige wat ik nog mis is een comfortabele muis en toetsenbord. Het is toch mogelijk om een optische kabel in de pc te pluggen en zo surround sound te creëren of heb je hier andere kabels/ instellingen geluidskaart voor nodig?

Verder heb ik geen onderdelen om te gebruiken van mijn oude PC, momenteel heb ik een laptop waarmee ik op internet kan en administratie en dergelijke mee kan doen.

Ik heb geprobeerd onderdelen samen te stellen welke op een gaming pc gericht zijn. Ik heb onderdelen gebruikt die aangeraden worden in best buy guides op diverse websites. Let wel op dat ik totaal geen idee heb hoe de koeling en voeding bijvoorbeeld werkt en hoe compatibel sommige onderdelen zijn. Ik ben echt een noob als het om computers gaat. Graag jullie advies hier over en eventueel advies word zeer gewardeerd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Scorpio 1000€ 64,95€ 64,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,95€ 37,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 190,50€ 190,50
1Asus Radeon HD7970-3GD5€ 491,90€ 491,90
1Cooler Master Silent Pro Gold 800W€ 134,90€ 134,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 145,44€ 145,44
1Corsair XMS3 CMX16GX3M4A1333C9€ 75,10€ 75,10
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 114,20€ 114,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.254,94

Het doel is een game pc samen te stellen met de best mogelijke performance.

Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven zodat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties! Dan weet ik in ieder geval dat ik goed zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik denk dat je aan een 7950 zeker al meer dan genoeg zult hebben voor de komende jaren...

en geheugen heb je al genoeg aan: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

ben je nog van plan een crossfire te draaien? of te overklokken? anders heb je aan een 550-600w voeding genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Ik heb geen plannen om crossfire te gaan draaien (2 videokaarten die samenwerken?) als ik aan één goede videokaart genoeg heb. Tevens ga ik ook niet op meerdere monitoren spelen dus eye finity is ook niet nodig.

En hoe rendabel is overklokken, mischien dat ik me in de toekomst hier nog in ga verdiepen en ga toepassen. Ik heb namelijk op mijn laptop de functie om met een druk op de knop de performance te verhogen het enige nadeel is dan dat de laptop extreem heet word maar programma's gaan wel sneller werken.

Edit: Moet ik er eigenlijk ook nog apart een netwerk kaart bijkopen of is dat al in een onderdeel ingebouwd? En is een optische drive noodzakelijk om bijvoorbeeld windows te installeren? Aangezien ik mijn games met steam ga kopen zal ik waarschijnlijk niet echt een disc tray nodig hebben...

[ Voor 26% gewijzigd door SN4K3 op 14-02-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Neem gewoon een Mugen 2 als koeler of een Coolermaster 212 Evo. Ook heb je voor non CF een overkill voeding. Als je misschien nog gaat overklokken heb je sowieso al aan een 550-600 Watt voeding genoeg.

Waarom heb je 16GB RAM? Ik zou eerder voor 8GB gaan omdat DDR3 op het moment zo goedkoop is. Maar eigenlijk is 4GB zelfs wel genoeg.

Op je mobo zit een netwerkpoort maar als je draadloos netwerk wilt gebruiken moet je daar een aparte kaart voor kopen.

Een optische drive is sowieso nog wel handig om te hebben tegenwoordig. Ze kosten toch niks.

Ik denk dat je het beste gewoon een HD7950 kunt nemen. Ik geloof dat die strategie games meer van je CPU vragen dan van je GPU.

Voor de rest een heel mooi systeem :)

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Bedankt voor de zeer hulpvolle reacties. Ik heb de lijst wat snel samengesteld en daardoor per ongeluk een 16gb Ram toegevoegd terwijl ik al had begrepen dat 8GB al eigenlijk overkill is. Als koeling heb ik de Cooler Master Silent Pro Gold 600W opgezocht. Maar het alternatief Mugen 2 lijkt ook goed te zijn.

Nu ben ik even in de war met die video kaarten. De oudere versie is de HD 7970 welke duurder is maar ook enigszins krachtiger en vorige maand zijn de versies van de 9750 gereleased welke goedkoper zijn maar toch ook zeer goede prestaties leveren. Nu zie ik dat er meerdere versies van ASUS en Sapphire. Zit er nog verschil in en zo ja welke kan ik dan het beste nemen..

En moet ik ook nog op bepaalde eigenschappen letten bij de behuizing of het moederbord? Niet dat ik straks een behuizing heb waar het niet in past of een moederbord waar verkeerde aansluitingen op zitten of niet compatibel zijn met de andere onderdelen.

[ Voor 16% gewijzigd door SN4K3 op 14-02-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
zou die cooling houden op een scythe 2 mugen rev b. voor leuk overclocken ;).

en dit niet meer een goedkopere voeding voor je: pricewatch: Corsair Builder CX600 V2

hd 7970 en 7950 zijn gloednieuw :O. 9750 bestaat niet?
kwa versies, ene heeft een betere/stillere cooler, en ligt eraan wat jij wilt.

behuizing: standaart behuizing waar een ATX moederboord in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Sorry typefoutje, het is natuurlijk 7950. En ik begreep dat de 7970 in december was uitgebracht en de 7950 in februari, vandaar dat ik het een 'oudere versie' noem.

Even een update met een lijst van alle onderdelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Scorpio 1000€ 64,95€ 64,95
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 426,71€ 426,71
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,95€ 58,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.040,25

Nog tips voor een optische drive of maakt het niet echt uit, ervan uitgaande dat de kwaliteit bij alle producten ongeveer gelijk is.

[ Voor 89% gewijzigd door SN4K3 op 14-02-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:06:
[...]

Er zitten wel degelijk verschillen tussen de diverse schijven. Hoewel ik geen voorbeelden kan vinden die deze twee schijven specifiek noemen, zegt het volgende wel een hoop:

[afbeelding]

Geen minimale verschillen, me dunkt! Het loont dus wel de juiste schijf bij jouw gebruik te zoeken. Wat Anandtech er verder over zegt:
[...]
Overigens ben ik nog aan het uitzoeken op welke manier Photoshop nu het meeste schrijft, want het zou best wel eens kunnen dat dat niet noodzakelijk puur sequentieel is.
Je begrijpt dat de twee onderste zo'n beetje de slechtste sequentieele schrijfsnelheid hebben en die summit ook al geen wonder is. Waarom ben je verder aan het pluizen eigenlijk, ik heb je al een recentere review laten zien met een een heuse scratch file actie.

Vergeet ook ff niet dat dit best case scenario's zijn, in de meeste gevallen doet zo'n SSD ook diens als OS-schijf waarvoor ook taken worden uitgevoerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 14-02-2012 23:24 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:21:
Je begrijpt dat de twee onderste zo'n beetje de slechtste sequentieele schrijfsnelheid hebben en die summit ook al geen wonder is. Waarom ben je verder aan het pluizen eigenlijk, ik heb je al een recentere review laten zien met een een heuse scratch file actie.
Ik ben verder aan het pluizen omdat ik wil weten hoe het zit, niet omdat ik zo nodig gelijk moet hebben. Daar wordt iedereen beter van. Ikzelf en iedereen die ik/wij vervolgens met die informatie kan/kunnen helpen. We hebben met z'n tweëen een hoop vermoedens geuit en die aardig onderbouwd, maar uit die discussie bleek eens te meer dat we eigenlijk allebei ook niet exact weten hoe de vork nu echt in de steel zit.

Het is dat ik geen M4 heb liggen, anders zou ik zelf wat benchmarks gaan draaien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:30:
[...]

Ik ben verder aan het pluizen omdat ik wil weten hoe het zit, niet omdat ik zo nodig gelijk moet hebben. Daar wordt iedereen beter van. Ikzelf en iedereen die ik/wij vervolgens met die informatie kan/kunnen helpen. We hebben met z'n tweëen een hoop vermoedens geuit en die aardig onderbouwd, maar uit die discussie bleek eens te meer dat we eigenlijk allebei ook niet exact weten hoe de vork nu echt in de steel zit.

Het is dat ik geen M4 heb liggen, anders zou ik zelf wat benchmarks gaan draaien :)
hier alvast een goede tip, voor wie het nog niet wist:

Faster Startup

Disable the Detect Watermark plug-in (Digimarc). Photoshop loads quicker and your pictures will open faster. This tip is straight from Adobe's official support knowledge database in their Support Knowledgebase Document 318243.

The Digimarc plug-in will no longer preload itself when you start Photoshop, and Photoshop will no longer scan each image for a digital watermark before it opens it. Remember, this a "factory authorized" tip. And it really does significantly speed things up.

Misschien had Femme daar wel last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:34:
Misschien ook niet :P Dat is precies wat ik probeer uit te zoeken, met een berg gespeculeer komen we niet veel verder.

Edit: die plugin lijkt standaard al niet meer in Photoshop te zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@snake, haal de optische drive uit de bbg, en de cooler: scythe mugen 2 rev. B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is toch totaal niet vergelijkbaar? De Coolermaster is veel efficiënter en modulair, meeste mensen kiezen met een reden zo'n voeding. Corsair CX600 V2 is trouwens ook niet echt een goede keuze (maar dat heb ik ook al tien keer eerder gezegt)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:37:
[...]

Misschien ook niet :P Dat is precies wat ik probeer uit te zoeken, met een berg gespeculeer komen we niet veel verder.

Edit: die plugin lijkt standaard al niet meer in Photoshop te zitten.
Ehm, die tip is echt. Daar is niks speculatiefs aan.
http://osxdaily.com/2011/01/31/speed-up-photoshop-tips/
Nog vijf tips. Tip 1 , Photoshop loves ram, the more, the better. Iig voor zware gebruikers.

Hier een heel mooi artikel, door insiders geschreven:
http://blogs.adobe.com/cr...for-peak-performance.html

Noot: Recommendations
In general, you should buy as much memory as you can afford and your system can support, since adding more RAM is one of the simplest ways to improve overall Photoshop performance. But remember that only 64-bit systems can effectively address more than 4GB of RAM.

Er word ook gezegt dat je wat geheugen vrij moet houden voor het OS.

[ Voor 35% gewijzigd door Madrox op 14-02-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
The mask, de vraag is: is het echt nodig een dure voeding. Wel beetje kwaliteit. maar je hebt ruimte zat. Die corsair zal ook aan zijn eisen voldoen..

[ Voor 17% gewijzigd door megadoom op 14-02-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:43:
Ehm, die tip is echt. Daar is niks speculatiefs aan.
Madrox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:34:
Dat is toch gespeculeer? Dat die tip een aantal versies van CS geleden klopte betwijfel ik niet.
Nog vijf tips. Tip 1 , Photoshop loves ram, the more, the better. Iig voor zware gebruikers.
Wat probeer je nu te zeggen? Dat zijn allemaal bekende gegevens, maar ik heb nu al meermalen aangeven dat 32 GB RAM lang niet voor alle gebruikers interessant is. 16 GB i.c.m. een SSD kan dan soelaas bieden, de vraag was echter of een SSD met een sterke write een substsantieel voordeel gaat leveren.

Maar goed, dat gaat natuurlijk niet alleen maar om Photoshop, dat was één voorbeeld om het te illustreren. Het is interessant of ze over het algemeen bij write-intensieve programma's voordeel bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:52:
[...]
Dat is toch gespeculeer? Dat die tip een aantal versies van CS geleden klopte betwijfel ik niet.
[...]

Wat probeer je nu te zeggen? Dat zijn allemaal bekende gegevens, maar ik heb nu al meermalen aangeven dat 32 GB RAM lang niet voor alle gebruikers interessant is. 16 GB i.c.m. een SSD kan dan soelaas bieden, de vraag was echter of een SSD met een sterke write een substsantieel voordeel gaat leveren.

Maar goed, dat gaat natuurlijk niet alleen maar om Photoshop, dat was één voorbeeld om het te illustreren. Het is interessant of ze over het algemeen bij write-intensieve programma's voordeel bieden.
Wel, dat artikel is reuze interressant,

Recommendations
For maximum performance, use separate, dedicated physical drives for startup, data, and scratch drives. All drives should be fast and regularly defragmented. Also, when possible, multiple drives set up in a RAID 0 array should be used for your scratch disks and data drives, and an SSD should be used for startup.

Hmmm... SSD als startup, niet eens als scratch disk. Een paar goedkope hdd's in raid-0 voldoen zeker al.

Het antwoord op jouw vraag heb ik al in de eerste link gegeven, maarja...jij vind dat niet genoeg.

Separate the Photoshop scratch disk from operating system virtual memory
As most operating systems employ a virtual memory system similar to the one in Photoshop, it is recommended that scratch disks be positioned on a different drive than the one your computer uses for its virtual memory system. In general, the operating system’s virtual memory, or swap file, is stored on the startup or system drive. To help with overall Photoshop and Windows/Mac performance, ensure that you don’t position the scratch disk on the same drive.

Ah juist, virtueel geheugen uitzetten, genoeg ram overlaten aan het OS OF het virtueel geheugen verplaatsen naar een harddisk. Een scratch diks werkt pas optimaal als het de SSD 100% voor zijn karretje kan spannen.

Maar goed, ik laat het hierbij.

ps: Ja, helemaal gelezen. Step 1 > ram ram ram , step 2 > SSD (of raid-0 harddisks)
In die volgorde. Staat er duidelijk hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door Madrox op 15-02-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:54:
Een paar goedkope hdd's in raid-0 voldoen zeker al.
Een paar goedkope HDD's in RAID0 zijn even duur als een SSD en minder betrouwbaar. Maar goed, misschien is het beter e.e.a gewoon eens even uit te zoeken in plaats van dit topic vol te spammen, want zo komen we niet verder en de mensen hier ook niet.

Edit: heb je het artikel zelf wel helemaal gelezen?
Scratch Disks [...] If you have the budget, then take a look at SSDs.
Inderdaad, ideaal zou je die los van het OS draaien, maar daarom zijn real-life benchmarks des te verduidelijkender.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
megadoom schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:41:
@snake, haal de optische drive uit de bbg, en de cooler: scythe mugen 2 rev. B
Wat is er mis met die optische drive? En is een geluidskaart eigenlijk noodzakelijk?... Aangezien er toch gewoon een toslink aansluiting op het moederbord/behuizing zit waarna je het geluid zelf kunt aanpassen op je surround set.

Nu nog een goede netwerk kaart vinden of is dit al ergens ingebouwd? :/
Ik moet dan ook waarschijnlijk nog windows 7 aanschaffen, hoe moet ik me dit voorstellen met installeren? Gewoon als ik alles heb aangesloten CD erin en er begint een automatisch installatie process? Sorry voor de domme vragen maar ik heb nog nooit eerder onderdelen vervangen laat staan een hele computer gebouwd :9

[ Voor 27% gewijzigd door SN4K3 op 15-02-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Laatst online: 08-04-2023
SN4K3 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:56:
[...]

Wat is er mis met die optische drive? En is een geluidskaart eigenlijk noodzakelijk?... Aangezien er toch gewoon een toslink aansluiting op het moederbord/behuizing zit waarna je het geluid zelf kunt aanpassen op je surround set.

Nu nog een goede netwerk kaart vinden of is dit al ergens ingebouwd? :/
Ik moet dan ook waarschijnlijk nog windows 7 aanschaffen, hoe moet ik me dit voorstellen met installeren? Gewoon als ik alles heb aangesloten CD erin en er begint een automatisch installatie process? Sorry voor de domme vragen maar ik heb nog nooit eerder onderdelen vervangen laat staan een hele computer gebouwd :9
Netwerkkaart en geluidskaart hoef je niet aan te schaffen, deze zitten al op je moederbord. Met de optische drive uit de BBG is niets mis, maar sinds jij er al 1 hebt heeft het weinig zin om deze aan te schaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zarrack op 15-02-2012 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Madrox schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Wat een foute aanname is, want ik weet donders goed wat spanning is. Echter, de lijnen van de Corsair mogen dan strakker zijn, de lijnen van de Be Quiet zitten ook gewoon binnen de specificaties en dan mag jij me eens gaan uitleggen waarom de Be Quiet slechter zou zijn. Immers, bij voltages binnen de specs moet een apparaat toch gewoon werken ?

De stroom (=vermogen) is matig bij de Corsair op de 12v lijn(en), dat is een feit.

[...]

Bedoel natuurlijk stroom op de 12v lijn :>

[...]

Dat die psu niet zoveel stroom op de 12v lijn levert.
stroom x spanning = vermogen

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SN4K3 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:56:
[...]

En is een geluidskaart eigenlijk noodzakelijk?...
Wat mij betreft niet maar dat is al jaren een discussie. De onboard "kaarten" zijn de laatste jaren steeds beter en doen voor normaal gebruik niet tot nauwlijks meer onder voor een dedicated soundcard. Her en der vind je op internet discussies over dit punt maar vooralsnog vind ik het het onnodig tenzij je audiofiel bent.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Zarrack schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:23:
[...]

Netwerkkaart en geluidskaart hoef je niet aan te schaffen, deze zitten al op je moederbord. Met de optische drive uit de BBG is niets mis, maar sinds jij er al 1 hebt heeft het weinig zin om deze aan te schaffen.
Waar kun je zien dat ik al een optische drive heb? Of is deze al meegeleverd/ingebouwd in de behuizing.

Een extra geluidskaart is dan overbodig. hoe kan ik zien wat voor netwerkkaart er is ingebouwd aangezien :ik draadloos internet wil en het bereik in mijn huis niet echt optimaal is. met de latop die ik nu heb is het een ramp en krijg ik 99% van de tijd een laag bereik, als ik de laptop een kwartslag draai een goed bereik :p

bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelasti
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 14:03
Goedemorgen medetweakers,

Heb een vraagje, mijn huidige pc is in mijn optiek aan vervanging toe, deze pc is alweer een jaar of 3-4 oud. Indien mogelijk wil ik basis onderdelen recyclen.

Mijn systeem word hoofdzakelijk voor games - BF3, WoW en Diablo 3 wanneer ie eindelijk uit komt - in de toekomst ook heavy video editing. alles op max resolutie/instellingen (momenteel BF3 alles op low :( )

Mijn huidige videokaart is net iets de breed voor de kast om een extra fan te plaatsen voor een push-pull systeem

Heb voldoende budget om eventueel het huidige mainstream systeem in elkaar te zetten en eventueel al iets te upgraden, ga uit van 800,-

Tips zijn erg welkom

(Als een mod de code kan toevoegen voor een closed code/spoiler, kan deze momenteel niet traceren in de UBB-codes - scheelt weer wat ruimte in de post)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
  kast: Sonata III
 Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601)
       System Model: P5QL-E
         Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad  CPU   Q8200  @ 2.33GHz (4 CPUs), ~2.3GHz
             Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4096MB RAM
          Page File: 2255MB used, 5933MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
   User DPI Setting: Using System DPI
 System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
     DxDiag Version: 6.01.7601.17514 64bit Unicode 
Monitor Model: PL2410HD - Illiama
dual monitor: Philips 190S
 Card name: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+

[ Voor 107% gewijzigd door Xelasti op 15-02-2012 10:08 . Reden: diversen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SN4K3 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:48:
Nu ben ik even in de war met die video kaarten. De oudere versie is de HD 7970 welke duurder is maar ook enigszins krachtiger en vorige maand zijn de versies van de 9750 gereleased welke goedkoper zijn maar toch ook zeer goede prestaties leveren. Nu zie ik dat er meerdere versies van ASUS en Sapphire. Zit er nog verschil in en zo ja welke kan ik dan het beste nemen..
Ik heb zelf de Sapphire HD7950 OC versie met dual fan.
Zeer tevreden van !
Heb hem overclockt naar 1100mhz core en 1500mhz memory met een voltage naar 1175mv.
Dan heb je zo goed als de prestaties van een HD7970 ! Bespaar je dus die 20% in kosten en doe gewoon een overclock.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Laatst online: 06-09 09:44
Hallo Beste tweakers,

Heb kopzorgen weet niet goed welke processor te kiezen wil een budget processor (<140euro) met bijhorend moederbord liefst overclockbaar zonder te veel fratsen maar wel goede geluidschip.

Gebruik vnl - Games, Geluidsbewerking, Movies
Zelf heb ik als videokaart een 6850 asus

Ben aan het twijfelen tussen 4 processoren
De I3 aangezien deze bij games goed scored mutlithreading is ok
Dan zijn er de 3 van Amd
De nieuwe bulldozer 6100 -> stock niet zo goed maar met overclocks al beter (ben noob in oc vriend gaat helpen)
De Phenom II X4 960T -> Met eventueel 2 extra cores te unlocken en mits oc degelijk voor games
De Phenom II X6 1055 -> voordeel de cores moet mss oc worden voor goede game performance

Dus vooral twijfel tussen de 3amds komen allen rond hetzelfde bedrag min of meer (beschikbaarheid)
Zoek daarbij dus passend mobo met goede geluidschip en dus OCbaar.

Alvast bedankt voor de hulp.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 97,-€ 97,-
1AMD FX-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 104,90€ 104,90
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde jullie mijn uiteindelijke lijst niet onthouden na research te hebben gedaan en wat aanpassingen te hebben gemaakt. Ik ga er van uit dat ik hier de komende 6-7 jaar eigenlijk wel mee vooruit zal kunnen. Met inderdaad 16GB ram, in quad channel, ik zie niet in waarom ook niet nu de prijzen zo voordelig zijn ;)
Volgens de testlijst van MSI is het werkgeheugen in deze kwantiteit compatible met het moederbord.

Over enige tijd, als de prijzen gedaald zijn, zal ik een HDD er bij nemen van 1 TB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hannspree Hanns.G HZ281HPB€ 243,95€ 243,95
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,40€ 14,40
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,-€ 94,-
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 99,-€ 99,-
2Adata XPG Gaming V2.0 AX3U1600GC4G9-DG2€ 46,90€ 93,80
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 142,80€ 285,60
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.296,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:56:
[...]

Een paar goedkope HDD's in RAID0 zijn even duur als een SSD en minder betrouwbaar. Maar goed, misschien is het beter e.e.a gewoon eens even uit te zoeken in plaats van dit topic vol te spammen, want zo komen we niet verder en de mensen hier ook niet.

Edit: heb je het artikel zelf wel helemaal gelezen?
[...]

Inderdaad, ideaal zou je die los van het OS draaien, maar daarom zijn real-life benchmarks des te verduidelijkender.
http://www.techpowerup.co...nce_Pro_256_GB_SSD/5.html
Kijk nou eens goed naar die eerste link die ik je gaf.
Hierboven: de filecopy test. Sequentieele power, eens ?
Valt je ook op dat de grote verliezer hier, de OCZ Agility, 1 van de beste scores neerzet bij de Scratch disk test, waar de verschillen btw in tienden van secondes zit ipv tientallen seconden bij de filecopy test ?
Als je dat ziet mag toch duidelijk zijn dat de M4 en 830 hier echt geen aardverschuivingen teweeg gaan brengen.
Sterker nog, het lijkt wel alsof de SSD's die de beste sequentieele snelheid hebben helemaal niet beter presteren in de scratch disk test. Hmm...ik denk dat dat komt omdat die scratchdisk operaties meer behelst dan domweg filecopy acties. Iig is de trend duidelijk.

Voor mij wederom een bewijs dat sequetieele power lang niet altijd zaligmakend is.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 15-02-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:14:
Ik wilde jullie mijn uiteindelijke lijst niet onthouden na research te hebben gedaan en wat aanpassingen te hebben gemaakt. Ik ga er van uit dat ik hier de komende 6-7 jaar eigenlijk wel mee vooruit zal kunnen. Met inderdaad 16GB ram, in quad channel, ik zie niet in waarom ook niet nu de prijzen zo voordelig zijn ;)
Volgens de testlijst van MSI is het werkgeheugen in deze kwantiteit compatible met het moederbord.

Over enige tijd, als de prijzen gedaald zijn, zal ik een HDD er bij nemen van 1 TB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hannspree Hanns.G HZ281HPB€ 243,95€ 243,95
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 99,-€ 99,-
2Adata XPG Gaming V2.0 AX3U1600GC4G9-DG2€ 46,90€ 93,80
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 142,80€ 285,60
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.296,64
Lijst ziet er goed uit.
mijn mening? koop ipb die 2 6870's gewoon 1 6970, en evt later een bij.. maar goed momenteel is de 6870CF beter. maar een 6970CF is natuurlijk altijd beter.
ik vind de 6870 wel wat te verouderd om te zeggen oftie 5/6 jaar meegaat.
Nogmaals (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

Ik heb het volgende samengesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z68A-GD65 (G3)€ 156,90€ 156,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 104,90€ 104,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Antec Three Hundred€ 49,95€ 49,95
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 36,30€ 36,30
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 76,97€ 76,97
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 169,90€ 169,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 39,50€ 39,50
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC€ 239,90€ 239,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.164,22

Ik wil er BF3 op ultra/high kunnen spelen op 1920x1080 resolutie.

totaal komt deze samestelling bij Alternate (waar ik hem wil gaan bestellen) op
€ 1251,17 (in elkaar gezet)
iemand nog suggesties ? kan die nog wat goedkoper of verlies ik dan veel performance ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:54:
iemand nog suggesties ? kan die nog wat goedkoper of verlies ik dan veel performance ?
Je kan voor de Mugen 2 kiezen, die koelt net iets beter en is ook een stuk stiller. Let echter wel op; dan moet je wel low-profile geheugen kiezen. In combinatie met het nu gekozen geheugen wordt dat een probleem.

Een alternatieve optie is een andere koeler of een stillere fan bij de Mugen 3.
Madrox schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:25:
Hmm...ik denk dat dat komt omdat die scratchdisk operaties meer behelst dan domweg filecopy acties. Iig is de trend duidelijk.

Voor mij wederom een bewijs dat sequetieele power lang niet altijd zaligmakend is.
Dit is dan ook precies de reden dat ik er in aan het duiken ben hoe Photoshop wat nu eigenlijk schrijft in z'n scratchfile. Echter, bedenk wel dat we het niet alleen over Photoshop hebben, we hebben het over de voordelen van een goede write in z'n diverse verschijningsvormen. Dat sequentiële power niet altijd zaligmakend is was bij voorbaat al duidelijk en ik heb volgens mij ook niet anders beweerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielz1990
  • Laatst online: 16-09 22:15
Pykow schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:54:

Je kan ook je Mobo vervangen voor een goedkopere. MSI is een goed merk, maar ik heb bij mijn pc uiteindelijk gekozen voor de AsRock Z68 Extreme 3 Gen 3. Scheelt je 40 euro, en ik kan je dit bord zeker aanraden! Bekijk anders de review even die ik erover geschreven heb. Ook zou ik je in plaats van de Samsung 830 SSD je een Crucial M4 aanraden. Komt in veel reviews iets beter naar voren en is ook 20 euro goedkoper.

Intel Core i7 12700k, MSI RTX 3080 Gaming Z 10G, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000 CL36, Asus ROG Strix Z690-I Gaming Wifi, Samsung 980 Pro 1TB, Samsung 980 1TB, Phanteks Eclipse P200A DRGB, Phanteks Glacier One 240 MPH, Phanteks Revolt Pro 850w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Dit is de uiteindelijke versie van alle componenten welke een game pc moeten creëren waar ik nog zeker 5 jaar van kan genieten. Cryis, BF3 op ultra het moet allemaal lukken. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Scorpio 2000€ 62,40€ 62,40
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 101,20€ 101,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.164,95

Bij Alternate samengesteld en uiteindelijk kom ik op 1300 euro inclusief assemblage. Hier een link http://www.alternate.nl/h...iew.html?cn=4&tn=BUILDERS , zou iemand kunnen checken of ik de correcte onderdelen heb toegevoegd zoals in de tabel hierboven? Ik zie door alle nummers en dergelijke namelijk niet of ik het exacte onderdeel heb.

En wat betekend dit en wat kan ik hieraan doen:Geheugen - Processor
•De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
niet laten assembleren, kun je zelf ook :D scheelt je ook weer wat geld. alles zou op zn plek moeten vallen. het enigste waar je misschien wat hulp mee kan gebruiken is die cooler erop doen, maar daar kun je gewoon hulp van een vriend/famillielid vragen, zou moeten lukken.

niet op die alert letten ;).

denk wel dat je een graka update moet doen binnen 5 jaar. denk niet dat 1 zo een kaart het 5 jaar uithaalt op max, maar goed. bf3 , crysis op ultra weet ik niet zeker, maar er komen nog betere drivers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielz1990
  • Laatst online: 16-09 22:15
SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:43:

En wat betekend dit en wat kan ik hieraan doen:Geheugen - Processor
•De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.
Je hebt gekozen voor geheugen met een snelheid van 1600mhz. Standaard ondersteunt de geheugencontroller van Sandy Bridge processoren de maximale snelheid van 1333 mhz. Als je dus je geheugen er in prikt en je je computer opstart, wordt dit door de geheugencontroller ingesteld op 1333mhz. Je kunt het geheugen echter wel op 1600mhz laten draaien, maar dan moet je in je bios de timings en de snelheid aanpassen (of eventueel een XMP profiel activeren wat het gekozen geheugen als het goed is ook heeft). Je hebt kans dat Alternate dit al voor je aanpast, maar dat weet ik niet zeker.

Intel Core i7 12700k, MSI RTX 3080 Gaming Z 10G, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000 CL36, Asus ROG Strix Z690-I Gaming Wifi, Samsung 980 Pro 1TB, Samsung 980 1TB, Phanteks Eclipse P200A DRGB, Phanteks Glacier One 240 MPH, Phanteks Revolt Pro 850w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Lijst ziet er goed uit.
mijn mening? koop ipb die 2 6870's gewoon 1 6970, en evt later een bij.. maar goed momenteel is de 6870CF beter. maar een 6970CF is natuurlijk altijd beter.
ik vind de 6870 wel wat te verouderd om te zeggen oftie 5/6 jaar meegaat.
Nogmaals (mijn mening)
Bedankt voor je mening! Je hebt me van gedachten doen veranderen nadat ik wat benchmarks bekeek van de 6970 in crossfire en het besef dat het voor de komende jaren eigenlijk toch overkill is voor de genres die ik wil spelen. En het verschil tussen 6970 en 6870 in crossfire is substantieel te noemen en zal inderdaad jaren bij de levensduur tellen, voor waarschijnlijk een meerwaarde van 200 euro in totaal, na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Het hele doel van deze PC is om de nieuwste games op de hoogste settings te kunnen spelen dus het zou leuk zijn als ik met deze onderdelen er een ultra performance uit kan halen.

En ik ben niet thuis in computer en techniek dus vandaar dat ik liever een professioneel iemand het zaakje in elkaar laat zetten. Het lijkt me dat het allemaal best duidelijk is waar welk stekkertje in moet en waar welk onderdeel moet zitten. Maar als ik het zelf in elkaar zou zetten hoe zit het dan met verzending? Dan moet ik toch ook per onderdeel verzendkosten betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:58:
Het hele doel van deze PC is om de nieuwste games op de hoogste settings te kunnen spelen dus het zou leuk zijn als ik met deze onderdelen er een ultra performance uit kan halen.

En ik ben niet thuis in computer en techniek dus vandaar dat ik liever een professioneel iemand het zaakje in elkaar laat zetten. Het lijkt me dat het allemaal best duidelijk is waar welk stekkertje in moet en waar welk onderdeel moet zitten. Maar als ik het zelf in elkaar zou zetten hoe zit het dan met verzending? Dan moet ik toch ook per onderdeel verzendkosten betalen...
Als je het zelf in elkaar zet en bij 1 winkel bestelt betaal je eenmalig verzendkosten voor de gehele bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Laatst online: 22-02-2023
Voor alle onderdelen betaal je niet apart verzendkosten, mits je het niet bij verschillende winkels besteld. Wat waarschijnlijk wel goedkoper is.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Ah ok, dan kan ik het hele pakket gewoon bestellen en zet ik het thuis hopelijk probleemloos in elkaar. Echter heb ik toch nog een vraag. Met alle onderdelen die ik nu heb kan ik toch wel de nieuwste games op het hoogst spelen? Ik sta open voor tips en suggesties.

Bedankt voor alle vriendelijke hulp tot dusver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:53:
[...]
Bedankt voor je mening! Je hebt me van gedachten doen veranderen nadat ik wat benchmarks bekeek van de 6970 in crossfire en het besef dat het voor de komende jaren eigenlijk toch overkill is voor de genres die ik wil spelen. En het verschil tussen 6970 en 6870 in crossfire is substantieel te noemen en zal inderdaad jaren bij de levensduur tellen, voor waarschijnlijk een meerwaarde van 200 euro in totaal, na verloop van tijd.
Je kan ook voor de middenweg gaan en een 6950 halen. Met een beetje geluk kun je hem even snel laten lopen als een 6970 en houd je +- 100 euro in je zak. Hier kun je na verloop van tijd ook altijd een 2e van bij gooien. Naar mijn mening is de 6970 niet het extra geld waard (al helemaal niet in crossfire in verhouding tot 2x 6950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Als je echt problemen hebt met bouwen, kun je sommigen van ons altijd een dm sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

megadoom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:12:
Als je echt problemen hebt met bouwen, kun je sommigen van ons altijd een dm sturen
of alternate mailen.

Maar hoezo wil je niet bij azerty kopen? Azerty is vaak goedkoper dan alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Stef602 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:17:
[...]

of alternate mailen.

Bij alternate kon ik met de PC builder app even kijken of alle onderdelen bij elkaar pasten en hoeveel het ongeveer ging kosten, aangezien de prijzen op tweakers maar een indicatie zijn. Ik zal gelijk even op de website van Azerty kijken. ;)

Edit: Ik zie al wel gelijk dat bij Azerty de video kaart bijvoorbeeld al niet meer op voorraad is.

[ Voor 9% gewijzigd door SN4K3 op 15-02-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Stef602 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:17:
[...]

Zoek hier op het forum maar eens naar garantieafhandeling. Je komt diverse vreemde verhalen tegen over berekening van afschrijving wanneer iemand binnen de garantieperiode een claim indient. Zelfde verhalen lees je ook over Salland trouwens. Dit is een van de redenen waarom ik ook overweeg niet meer bij Azerty te bestellen (mijn laatste builds komen allemaal daar vandaan). Maar goed, dat is meer iets voor de shopsurveys of een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:20:
[...]

Bij alternate kon ik met de PC builder app even kijken of alle onderdelen bij elkaar pasten en hoeveel het ongeveer ging kosten, aangezien de prijzen op tweakers maar een indicatie zijn. Ik zal gelijk even op de website van Azerty kijken. ;)
neehoor, die zijn geen indicatie ;) die zijn echt.

ga naar pricewatch -> mijn wenslijsten (muis erop) -> bestelkosten brekenen -> scroll naar beneden, en tadaa :)

@ meneer hierboven
ik had eerst ook problemen bij azerty, er was 1 heatsink plaatje een 0,1 cm verbogen. Dus ik mailen, en na een lange tijd kreeg ik wel een tegoedbon van 25 euro (ik wilde mijn pc niet opsturen, ondanks dat dat wel mocht, ook wilden ze me een nieuwe mugen sturen, maar ik had geen zin om die mugen zelf te gaan monteren).

Gewoon doordrammen en ze blijven stalken, dan lukt het wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Frozen op 15-02-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Stef602 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:22:
[...]
Gewoon doordrammen en ze blijven stalken, dan lukt het wel.
No offence maar als je de reacties hier op GoT leest gaat die vlieger niet op in veel gevallen. Wanneer je binnen een paar dagen bent misschien maar wanneer je richting het eind van de garantieperiode gaat is het ineens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Ja, ik begrijp je punt maar ik bedoel dat de wenslijst uitgaat van de goedkoopste prijs (toch?) terwijl ik liever iets bestel bij een winkel waar ik tenminste de naam van ken en goede ervaringen van anderen over heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
pitbullgio schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:10:
Ben aan het twijfelen tussen 4 processoren
De I3 aangezien deze bij games goed scored mutlithreading is ok
Dan zijn er de 3 van Amd
De nieuwe bulldozer 6100 -> stock niet zo goed maar met overclocks al beter (ben noob in oc vriend gaat helpen)
De Phenom II X4 960T -> Met eventueel 2 extra cores te unlocken en mits oc degelijk voor games
De Phenom II X6 1055 -> voordeel de cores moet mss oc worden voor goede game performance

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 97,-€ 97,-
1AMD FX-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,90
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
pricewatch: AMD Phenom II X4 970 BE

Ook leuke kandidaten volgens mij :) en misschien nog iets sneller ook. De 965/970 halen over het algemeen de 4 Ghz wel. Heb je verder wel een aftermarket koelertje? OCen met stock koeler kan resulteren in hete temperaturen en veel meer herrie.

edit: Aannemende dat je een ATX grootte kast hebt zijn de reeks asrock bordjes wel goede kandidaten voor OCen. Afhankelijk van je budget kan je kiezen, maar ik denk dat de extreme R2 al goed zal werken. Gigabyte hebben schijnbaar wat problemen met cold boots en overclocken maar welke modellen dit precies vertoonden weet ik zo niet. pricewatch: Asrock 870 Extreme3 R2.0
pricewatch: Asrock 970 Extreme4
Ik zou gaan voor de Phenom II X4 970 + extreme 3 of een i3 + intel mobo.

[ Voor 17% gewijzigd door Dekar op 15-02-2012 17:48 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:29:
Ja, ik begrijp je punt maar ik bedoel dat de wenslijst uitgaat van de goedkoopste prijs (toch?) terwijl ik liever iets bestel bij een winkel waar ik tenminste de naam van ken en goede ervaringen van anderen over heb gelezen.
ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de service bij alternate(mn broertjes pc), maar je betaalt er ook voor.

Je moet ook weten dat alternate (nadat ze je pc hebben gebouwd) hem verzegelen met stickers. Je kan dus niet je pc schoonmaken of om een andere reden in je pc komen zonder dat je garantie vervalt. wel hebben ze weinig verstand van computers

bij Azerty (waar ik mijn pc vandaan heb) hebben ze wel meer verstand van computers, mijn computer kwam volgepropt met bubbeltjesplastic aan. Echter moet je wel bij azerty vragen of ze de testlijst meesturen zodat je weet wat ze allemaal hebben getest etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die zegeltjes zijn niet rechtsgeldig, als ze kapot zijn moeten ze nog steeds garantie geven, staat in de wet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exile84 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:12:
[...]

Je kan ook voor de middenweg gaan en een 6950 halen. Met een beetje geluk kun je hem even snel laten lopen als een 6970 en houd je +- 100 euro in je zak. Hier kun je na verloop van tijd ook altijd een 2e van bij gooien. Naar mijn mening is de 6970 niet het extra geld waard (al helemaal niet in crossfire in verhouding tot 2x 6950)
Maar de 6870 en de 6950 in crossfire ontlopen elkaar niet veel, terwijl ik het dan wel heb over een aardig verschil in prijs, terwijl er wel een substantieel verschil zit tussen de 6970 en 6950 wanneer ze in crossfire worden gezet. Als dat verschil in prijs 100 euro zal zijn uiteindelijk, denk ik dat ik wel bereid ben dat te betalen. Daar komt bovenop dat de 6970 net als de 6950 is te overclocken, en volgens deze pagina met ongeveer hetzelfde percentage. http://www.legitreviews.com/article/1488/19/ Ik wil alleen liever niet overclocken want ik heb er ooit de fans mee opgeblazen buiten de garantietermijn van een videokaart die destijds nog 400 euro kostte :'( Dus denk ik dat ik toch voor de 6970 ga, uiteindelijk in crossfire, wanneer de games het verlangen en de prijs van de kaart is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:37:
Die zegeltjes zijn niet rechtsgeldig, als ze kapot zijn moeten ze nog steeds garantie geven, staat in de wet.
Klopt, evenals je garantie hebt op Apple producten zonder Apple care trouwens. Snapt ook niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
zojuist even bij Azerty en Alternate alle onderdelen met uitzondering van de graphics kaart in de winkel wagen gezet en alles bij elkaar is Alternate 10 euro duurder maar dan is wel elk onderdeel direct leverbaar. Bij Azerty moet ik 2-3 dagen wachten en voor de graphics kaart langer dan 10 dagen. De Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC is vrijwel overal uitverkocht. Echter kan ik deze ook nog bij Mycom apart bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:51:
zojuist even bij Azerty en Alternate alle onderdelen met uitzondering van de graphics kaart in de winkel wagen gezet en alles bij elkaar is Alternate 10 euro duurder maar dan is wel elk onderdeel direct leverbaar. Bij Azerty moet ik 2-3 dagen wachten en voor de graphics kaart langer dan 10 dagen. De Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC is vrijwel overal uitverkocht. Echter kan ik deze ook nog bij Mycom apart bestellen.
ok ga maar voor alternate :) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Hoe zit dat met windows 7, als ik die retail koop kost die 150 euro maar als ik hem laat installeren door een winkel of webshop kost dat 80 euro maar kan ik het later niet herinstalleren. Hoe krijg ik nu windows 7 dan? :?

Bijvoorbeeld als ik bij alternate kies om het in elkaar te laten zetten kan ik Alternate het laten installeren maar als ik de onderdelen los koop dan kan ik windows 7 nergens terugvinden.

[ Voor 30% gewijzigd door SN4K3 op 15-02-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:57:
Hoe zit dat met windows 7, als ik die retail koop kost die 150 euro maar als ik hem laat installeren door een winkel of webshop kost dat 80 euro maar kan ik het later niet herinstalleren. Hoe krijg ik nu windows 7 dan? :?
Je hebt verschillende soorten licenties. OEM-licenties zijn wat de winkels gebruiken en daarbij mag je Windows op alleen die computer gebruiken. Upgrade je teveel onderdelen of koop je een nieuwe, mag je Windows niet overzetten. Je krijgt, als je het zelf koopt, ook geen ondersteuning, maar die kreeg je in mijn ogen toch al niet echt.

Een volledige licentie is duurder, omdat je die mee mag nemen naar een volgende PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
Persoonlijk zou ik dat extra geld uitgeven voor een volledig eigen exemplaar. Helemaal als je van plan bent Windows 7 voor de komende jaren te gaan gebruiken (met het oog op verse installaties en een upgrade van je pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exile84 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:01:
Persoonlijk zou ik dat extra geld uitgeven voor een volledig eigen exemplaar. Helemaal als je van plan bent Windows 7 voor de komende jaren te gaan gebruiken (met het oog op verse installaties en een upgrade van je pc).
Inderdaad. Let wel even op welke versies hoe lang ondersteund worden, ik heb bewust voor Pro gekozen omdat die het langste van allemaal wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
Tegen die tijd wil je waarschijnlijk windows 8, 9 of 10, welke dan (OEM) ook weer 80 euro kost...
Ik doe eigenlijk nooit langer met windows dan met een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:03:
Tegen die tijd wil je waarschijnlijk windows 8, 9 of 10, welke dan (OEM) ook weer 80 euro kost...
Windows 8 ga je niet willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:03:
Ware het niet dat ik meestal meerdere PC's naast elkaar draai. Opties zijn wat mij betreft het belangrijkste en die houd ik op deze manier maximaal open.

Ik heb nu ook één W7-bak en een expermenteer/backupunuit met XP (al naar gelang de behoefte x64). XP gaat bij mij nu al 4/5 PC's mee :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Maar als ik windows 7 niet laat installeren of ik bestel het niet dan kan mijn computer gewoon niet opstarten of hoe moet ik me dat voorstellen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult simpelweg zelf een versie van windows moeten installeren. Dit is heel eenvoudig, je hoeft enkel een windows dvd/cd in de disk drive te doen en de bios staat standaard zo ingesteld dat 'ie vraagt of je wilt opstarten van de dvd/cd, door een toets in te drukken. De rest wijst zichzelf en is simpelweg het menu volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:28:
Maar als ik windows 7 niet laat installeren of ik bestel het niet dan kan mijn computer gewoon niet opstarten of hoe moet ik me dat voorstellen? :9
Wat wil je doen met een PC zonder Windows 7 of een ander OS?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Ach ja, je weet maar nooit. Ik vroeg me alleen af hoe wat voor beeld je krijgt als je je computer opstart zonder dat er windows op is geïnstalleerd. Maar kortom ik moet dus zelf nog de windows 7 retail versie er bij kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:39:
Ach ja, je weet maar nooit. Ik vroeg me alleen af hoe wat voor beeld je krijgt als je je computer opstart zonder dat er windows op is geïnstalleerd. Maar kortom ik moet dus zelf nog de windows 7 retail versie er bij kopen ;)
Je krijgt wat tests en uiteindelijk een zwart scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3

kan ik overigens deze dan ook op andere computers thuis installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Dekar1 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Kosten besparen gok ik zo. En het dan downloaden, installeren en mensen vragen welke update niet geïnstalleerd moet worden om die vervelende meldingen te voorkomen.

Maar goed. Ik heb mijn vorige systeem iets uitgebreid aangezien ik een korting van 19% tegen kwam..

Ik dacht aan Azerty om het in elkaar te laten zetten.

Ah ja en de vraag erbij: zit ik met die voeding van xfx 550 wel snor qua capaciteit en geluid? Kan het misschien stiller voor dezelfde capaciteit en prijs?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z68 PRO3 GEN3€ 86,20€ 86,20
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 173,39€ 173,39
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,20€ 14,20
1Antec Three Hundred€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 10,60€ 10,60
1XFX Pro 550W€ 53,57€ 53,57
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 229,90€ 229,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.019,20

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dekar1 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Hij zegt niet dat hij geen OS wil, hij vraagt wat er gebeurd als je geen windows besteld.

Dan kun je linux downloaden en dat erop zetten. Linux is een open-source OS, welke gratis in gebruik.

Zie anders ook Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Dit is wat ik nu heb:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.164,95

Moet ik nog een DVD brander bestellen of is dat ingebouwd en zo ja waar kan ik dat zien. En ik moet dus nog een netwerk kaart voor draadloos internet aangezien dit moederbord alleen een vaste aansluiting bied. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

Nielz1990 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:36:
[...]

Je kan ook je Mobo vervangen voor een goedkopere. MSI is een goed merk, maar ik heb bij mijn pc uiteindelijk gekozen voor de AsRock Z68 Extreme 3 Gen 3. Scheelt je 40 euro, en ik kan je dit bord zeker aanraden! Bekijk anders de review even die ik erover geschreven heb. Ook zou ik je in plaats van de Samsung 830 SSD je een Crucial M4 aanraden. Komt in veel reviews iets beter naar voren en is ook 20 euro goedkoper.
ik hoor 2 verhalen. De samsung zou iets sneller zijn dan de M4 en even stabiel zijn.
moederboard zal ik even na gaan kijken. maar ik heb die vaker langs zien komen, dus ik ga waarschijnlijk voor de AsRock ipv die MSI.

wat zou een goede vervanger zijn voor mijn koeler ? Stiller is altijd wel meegenomen, maar vindt het belangrijker dat hij goed cooled.
mijn pc op dit moment, maakt ook wel een hoop lawaai als ik BF3 speel, maar met me headset op, heb ik er bijna geen last van.

Ga straks even kijken waar ik op uitkom met een M4 SSD en AsRock moederbord.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:00:
ik hoor 2 verhalen. De samsung zou iets sneller zijn dan de M4 en even stabiel zijn.
Ze ontlopen elkaar vrij weinig, dus als je geen heel specifiek dingen doet of eisen hebt (looks bijvoorbeeld) is de goedkoopste prima. Let er wel op dat bij de M4 geen bracket zit en bij de 830 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@snake, deze brander van het bbg: pricewatch: Sony Optiarc AD-7280S Zwart

en waarom zou jij wifi willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SN4K3 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:41:
Ach ja, je weet maar nooit. Ik vroeg me alleen af hoe wat voor beeld je krijgt als je je computer opstart zonder dat er windows op is geïnstalleerd.
Dan krijg je het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://ronveenstra.com/images/233/fuxored.jpg

Iets dat je erg veel schrik kan aanjagen als er een SATA-kabeltje scheefgezakt is -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
megadoom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:05:
@snake, deze brander van het bbg: pricewatch: Sony Optiarc AD-7280S Zwart

en waarom zou jij wifi willen?
Graag wil ik draadloos internet omdat een kabel door het huis vanaf de router niet mogelijk is. Momenteel heb ik draadloos internet op mijn laptop en zit er in de xbox slim ook een draadloze netwerkadapter welke goede prestaties levert.

Ik weet dat de kwaliteit met een directe link met kabel beter is en lag verminderd maar het liefst zou ik toch draadloos willen. Of mis ik hier nu iets en ben ik totaal onnodig bezig?

[ Voor 3% gewijzigd door SN4K3 op 15-02-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Laatst online: 06-09 09:44
Dekar1 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:34:
[...]

pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
pricewatch: AMD Phenom II X4 970 BE

Ook leuke kandidaten volgens mij :) en misschien nog iets sneller ook. De 965/970 halen over het algemeen de 4 Ghz wel. Heb je verder wel een aftermarket koelertje? OCen met stock koeler kan resulteren in hete temperaturen en veel meer herrie.

edit: Aannemende dat je een ATX grootte kast hebt zijn de reeks asrock bordjes wel goede kandidaten voor OCen. Afhankelijk van je budget kan je kiezen, maar ik denk dat de extreme R2 al goed zal werken. Gigabyte hebben schijnbaar wat problemen met cold boots en overclocken maar welke modellen dit precies vertoonden weet ik zo niet. pricewatch: Asrock 870 Extreme3 R2.0
pricewatch: Asrock 970 Extreme4
Ik zou gaan voor de Phenom II X4 970 + extreme 3 of een i3 + intel mobo.
Hey,

Ja wou eigenlijk oorspronkelijk een 965 die paar maanden geleden nog 105euro was maar deze is ondertussen nog amper te verkrijgen. (ben eigenlijk al een 6maand aan het kijken voor een systeem :) maar gaat er normaal in maart komen.
970 is te verkrijgen voorlopig nog rond de 140euro maar is die bulldozer processor dan echt niks? is toch een 15euro goedkoper en zou toch iets beter multithreading moeten zijn en met de games zeker gelijke van 970 zijn.

Grtz Gio alvast bedankt voor reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
#ProductPrijsSubtotaal
1Lite-On iHAS324 Zwart€ 19,80€ 19,80
1Gigabyte KM7580€ 25,11€ 25,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.209,86

Dit is de uiteindelijke samenstelling. Morgen ga ik dit bestellen en hopelijk heb ik het dan volgende week allemaal binnen. Als ik later nog behoefte heb aan draadloos internet kijk ik daar nog wel naar. Als het goed is kan ik met dit systeem toch wel een aantal jaren wat mooie games spelen,

Tips en suggesties worden zeer gewaardeerd. En heel erg bedankt voor de hulp, zonder jullie was ik hier niet eens aan begonnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Voor de voeding zijn er betere keuzes voor dat geld, en als je eisen niet zo extreem zijn kun je ook prima een stuk goedkoper.
-The_Mask- in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29"
Wat zijn je toekomstplannen?

Voor een game systeem zou ik toch een wat betere muis aanraden, denk bv aan de pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse
Of moet het perse draadloos zijn?
Toetsenbord kan imo wel goedkoop, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door mitsumark op 15-02-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
mitsumark schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:06:
Voor een game systeem zou ik toch een wat betere muis aanraden, denk bv aan de pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse
Of moet het perse draadloos zijn?
Toetsenbord kan imo wel goedkoop, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
De muis en het toetsenbord moeten draadloos zijn aangezien ik vanaf de bank ga gamen, de computer staat naast de tv (PS51d6900) op een afstand van ongeveer 5 meter. Ik heb begrepen dat de muis en toetsenbord vanaf deze afstand nog goed werken, een kabel zou dus te lang worden.

Ik ga er van uit dat deze computer gewoon werkt op deze Tv. Input lag en dergelijke heb ik bijvoorbeeld bij de Xbox totaal geen last van dus verwacht met de PC er ook geen problemen mee te krijgen. En kwa resolutie en beeldkwaliteit zou het toch ook allemaal moeten werken? :)

Ik heb begrepen dat ik eventueel kan overklokken om zodoende optimale prestaties te krijgen, dit zal dan natuurlijk een goed voeding vereisen 600watt schijnt voor dit systeem voldoende te zijn inclusief overklokken (heb ik begrepen) maar als dit niet het geval is sta ik open voor veranderingen. Tevens heb ik verschillende keren gelezen dat de Silent pro gold een kwalitatief goede voeding is waar je niet na een paar maanden al problemen mee hebt door vermogen verlies en dergelijke problemen. Als ik voor een mindere prijs eenzelfde kwaliteit voeding is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Ik zit nu even de link die je hebt gegeven door te kijken en de voedingen te vergelijken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SN4K3 op 15-02-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Als je geen 2e videokaart wilt in de toekomst denk ik dat je prima af bent met bv een XFX Pro 550, die kost bijna de helft (is alleen niet modulair wat imo niet nodig is met die kast).
Tevens kan je moederbord dan ook goedkoper.
Wil je echt een top of the line voeding kun je kijken in de gelinkte post van The_Mask.
(zonder speciale wensen zou ik nooit meer dan "€12 per 100W" uitgeven aan een voeding)
Eventueel kun je nog naar een tussenweg gaan, bv een Seasonic ... 520W.

Wil je wel de mogelijkheid open houden voor een 2e videokaart, dan zou ik een goede 650-750W voeding nemen. Maar ook dan hoef je niet perse €100 uit te geven.

• SN4K3
mitsumark schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:55:
Als je geen 2e videokaart wilt in de toekomst denk ik dat je prima af bent met bv een XFX Pro 550, die kost bijna de helft (is alleen niet modulair wat imo niet nodig is met die kast).
Tevens kan je moederbord dan ook goedkoper.
Wil je echt een top of the line voeding kun je kijken in de gelinkte post van The_Mask.
(zonder speciale wensen zou ik nooit meer dan "€12 per 100W" uitgeven aan een voeding)
Eventueel kun je nog naar een tussenweg gaan, bv een Seasonic ... 520W.

Wil je wel de mogelijkheid open houden voor een 2e videokaart, dan zou ik een goede 650-750W voeding nemen. Maar ook dan hoef je niet perse €100 uit te geven.
Het liefst heb ik onderdelen waarmee ik zo lang mogelijk zonder upgrades mee kan doen. En als ik dan iets toe moet voegen zoals een extra video kaart dat ik wel genoeg W heb. Het is ondertussen wel duidelijk dat ik een idioot ben met computers dus de mening van jullie heb ik heel hoog zitten ;)

• mitsumark
Als ik je reacties zo lees dan denk ik dat je geen crossfire gaat draaien en daar dus niet extra in hoeft te investeren.
Tegen de tijd dat de 7950 te traag wordt (over 2-3 jaar?) is de kans groter dat je gewoon een snellere kaart van een nieuwe generatie koopt.

• SN4K3
mitsumark schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:36:
Als ik je reacties zo lees dan denk ik dat je geen crossfire gaat draaien en daar dus niet extra in hoeft te investeren.
Tegen de tijd dat de 7950 te traag wordt (over 2-3 jaar?) is de kans groter dat je gewoon een snellere kaart van een nieuwe generatie koopt.
Dus als er over aantal jaren een nieuw generatie videokaarten uitkomt zou ik deze niet in kunnen bouwen en combineren met deze videokaart? Anders zou ik eventueel een andere voeding kunnen nemen. Maar hoeveel w gebruik ik met deze samenstelling dan en hoeveel als ik zou overklokken. hoe kan ik dit berekenen? En hoe weet ik of er genoeg koeling is aangezien het natuurlijk allemaal wel wat warmte produceert.

Ik wil natuurlijk wel een samenstelling met het vermogen eental jaren.mee te gaan en uit te kunnen breiden. ik heb er nu allemaal nog niet zoveel verstand van maar ik ben wel van plan om me hier in te verdiepen zodat kk later zelf aanpassingen kan maken en overklokken en dergelijke geen probleem vormt.

• Xelasti
Laatste post op pagina 205, iemand nog een mogelijkheid er zijn idee/visie op los te laten? bvd :)

• Zarrack
Xelasti schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:45:
Goedemorgen medetweakers,

Heb een vraagje, mijn huidige pc is in mijn optiek aan vervanging toe, deze pc is alweer een jaar of 3-4 oud. Indien mogelijk wil ik basis onderdelen recyclen.

Mijn systeem word hoofdzakelijk voor games - BF3, WoW en Diablo 3 wanneer ie eindelijk uit komt - in de toekomst ook heavy video editing. alles op max resolutie/instellingen (momenteel BF3 alles op low :( )

Mijn huidige videokaart is net iets de breed voor de kast om een extra fan te plaatsen voor een push-pull systeem

Heb voldoende budget om eventueel het huidige mainstream systeem in elkaar te zetten en eventueel al iets te upgraden, ga uit van 800,-

Tips zijn erg welkom

(Als een mod de code kan toevoegen voor een closed code/spoiler, kan deze momenteel niet traceren in de UBB-codes - scheelt weer wat ruimte in de post)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
  kast: Sonata III
 Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601)
       System Model: P5QL-E
         Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad  CPU   Q8200  @ 2.33GHz (4 CPUs), ~2.3GHz
             Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4096MB RAM
          Page File: 2255MB used, 5933MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
   User DPI Setting: Using System DPI
 System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
     DxDiag Version: 6.01.7601.17514 64bit Unicode 
Monitor Model: PL2410HD - Illiama
dual monitor: Philips 190S
 Card name: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
Met je budget ga je niet alles op max kunnen spelen. Verder is het misschien handig om informatie over het geheugen ook even aan te geven.

• Xelasti
Even uit mijn hoofd is het 1333 geheugen van Kingston.

• Zarrack
Xelasti schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:52:
Even uit mijn hoofd is het 1333 geheugen van Kingston.
Ok dan is het niet boeiend om dit mee te nemen naar een volgend systeem. Ik heb ook even geprobeerd of ik iets leuks voor je kon zoeken maar ik kan helaas niet binnen het budget blijven (je wil alles op max en dat kost gewoon meer).

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 310€ 30,30€ 30,30
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,10€ 24,10
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5€ 399,-€ 399,-
1XFX PRO750W€ 83,90€ 83,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,-

Dit is wat ik even bij elkaar gezocht heb. Ik ga er hier van uit dat je zelf nog wel een data disk (lees grote harde schijf) hebt die je uit je oude systeem kan halen.

De 750W voeding is misschien wat groot, maar ik heb er rekening mee gehouden dat je ooit nog een 2e graka erbij wilt zetten.

Ook ga ik hier alleen van games uit, voor heavy videobewerking wil je misschien een CPU met hyperthreading, hier betaal je dan wel weer 80/90 euro meer voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Zarrack op 16-02-2012 12:31 ]

• SN4K3
Wat is een betere investering als ik niet wil overklokken, de Asus of sapphire 7970 of de de Sapphire HD 7950. Het prijskaartje scheelt zo'n 70 euro maar heb ik er op de lange termijn niet meer profijt van aangezien de specs?

[ Voor 9% gewijzigd door SN4K3 op 16-02-2012 13:18 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:10
Zo,

voor het eerst zelf een pc samen gesteld voor basis photoshop en wat gamen (bf3 wow D3 hoeft niet op max maar moet wel goed lopen op 1920 x 1080p)
ik zoek alleen nog een leuke grafishe kaart maar dat moet wel goedkomen (nog wat in verdiepen) SSD is al aanwezig inc 1Tb HDD

nog op en aanmerkingen? (budget max 1100 euro)

dank alvast

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 32,99
1XFX PRO750W€ 83,90€ 83,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,59

• Zarrack
500 euro voor een graka is een leuk budget. Ik zou een 7950 of 7970 nemen voor dat budget.

Heb je nog een bepaalde merkvoorkeur

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:10
lol nee goedkoper mag ook ;) hoe goedkoper hoe beter lol

• Zarrack
Goedkoper gaat ten koste van de resultaten en je bent wat minder op de toekomst voorbereid. Ik denk dat een 7950 een goede kaart is die nog wel even meekan.

pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5
pricewatch: Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top
pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Dit zijn een aantal voorbeelden van de kaarten. Je moet alleen bij de Asus rekening houden dat deze 3slots in beslag neemt. Verder is personal het preference.

[ Voor 80% gewijzigd door Zarrack op 16-02-2012 14:13 ]

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 21:19
Aangezien er enkele pagina's terug tot tweemaal toe niet werd gereageerd op mijn configuratie post ik hem nu maar nog een keer.
Wat mag het kosten?
Ik wil een upgrade uitvoeren met als voorbeeld het Mainstream gamesysteem en dat voor ongeveer 300 euro. In dit bedrag zitten ook nog de kosten voor de aankoop van een tweedehands ATI Radeon HD4850 (= ongeveer 40 euro) die ik wil kopen via V&A.
De hardware die ik wil meenemenHet gebruik
De computer zal gebruikt worden voor schoolwerk (middelbaar en over twee jaren vervolgopleiding), games, beetje videoediting wil ik mee gaan beginnen en behoorlijk veel surfen met redelijk wat tabbladen (daar laat mijn Pentium 4 steken vallen).
De games die ik zeker wil kunnen spelen zijn Skyrim, Stalker CoP, Metro 2033, COD MW3, Minecraft en mijn favoriete truck simulators. Verder zal er niet overgeclockt worden met dit systeem.
Mijn twijfelpunten
Ik twijfel er nog over of ik deze pc met de Corsair Builder CX430 V2 zal nemen in plaats van de CX500 V2 en of ik niet 8gb ram in plaats van 4 zou nemen.
Verder heb ik nog twee vragen vanwege mijn gebrekkige hardware kennis; ben namelijk beetje blijven hangen in het tijdperk van de Geforce4 en Radeon 9xxx.
- Is een harde schijf van SATA-150 gewoon prima te gebruiken (backwards-compatible)?
- Is die voeding voldoende en heeft die de goede aansluitingen voor een HD4850?
Mijn configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 14,20€ 14,20
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile€ 23,-€ 23,-
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,05

Ik ben van plan de stock-cooler van AMD te gebruiken voor deze processor.

Graag zou ik willen weten of dit een fatsoenlijk systeem is.
Bij voorbaat dank

• mitsumark
SN4K3 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:21:
[...]

Dus als er over aantal jaren een nieuw generatie videokaarten uitkomt zou ik deze niet in kunnen bouwen en combineren met deze videokaart? Anders zou ik eventueel een andere voeding kunnen nemen. Maar hoeveel w gebruik ik met deze samenstelling dan en hoeveel als ik zou overklokken. hoe kan ik dit berekenen? En hoe weet ik of er genoeg koeling is aangezien het natuurlijk allemaal wel wat warmte produceert.

Ik wil natuurlijk wel een samenstelling met het vermogen eental jaren.mee te gaan en uit te kunnen breiden. ik heb er nu allemaal nog niet zoveel verstand van maar ik ben wel van plan om me hier in te verdiepen zodat kk later zelf aanpassingen kan maken en overklokken en dergelijke geen probleem vormt.
Nee, crossfire werkt alleen met dezelfde generatie chips, en zelfs nog specifieker dan dat.
Dus alleen als je vrij snel nog eenzelfde videokaart neemt zou ik investeren in een crossfire optie.

De performance per watt wordt met de jaren alleen maar beter, daarnaast zitten ze gebonden aan de pcie specs waardoor een kaart dus nooit veel meer kan verbruiken dan wat je nu koopt (dual gpu's even buiten beschouwing gelaten).
Jouw systeem incl overklok verbruikt hooguit 500W uit de muur, voor de zekerheid kun je een 550W pakken, meer dan 600W is echt overdreven.

Koeling hangt helemaal af van het verbruik en dat valt bij de 7950 goed mee.

• SN4K3
mitsumark schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:30:
[...]

Nee, crossfire werkt alleen met dezelfde generatie chips, en zelfs nog specifieker dan dat.
Dus alleen als je vrij snel nog eenzelfde videokaart neemt zou ik investeren in een crossfire optie.

De performance per watt wordt met de jaren alleen maar beter, daarnaast zitten ze gebonden aan de pcie specs waardoor een kaart dus nooit veel meer kan verbruiken dan wat je nu koopt (dual gpu's even buiten beschouwing gelaten).
Jouw systeem incl overklok verbruikt hooguit 500W uit de muur, voor de zekerheid kun je een 550W pakken, meer dan 600W is echt overdreven.

Koeling hangt helemaal af van het verbruik en dat valt bij de 7950 goed mee.
Wat is dan een echt goede voeding van 550W? En kan ik beter voor de 7970 gaan dan voor de 7950 als ik niet ga overklokken?

• Zarrack
Beide zijn goede kaarten, welke beter is hangt van je budget af:)

• SN4K3
ok dan ga ik voor de 7970, deze heeft betere specs en daar betaal je dan natuurlijk wel iets meer voor maar uiteindelijk krijg je daar betere prestaties voor en dit voor een langere tijd. Ik wou mijn PC bij alternate laten bouwen maar ik vertrouw ze daar niet :p

Als ik zo de reviews op het internet en op tweakers lees dan krijg ik niet de indruk dat er echt professioneel word omgegaan met onderdelen.

• Zarrack
ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met alternate. Een echte tweaker bouwt zijn systeem natuurlijk zelf :P
Pagina: 1 ... 52 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.