[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.784 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zarrack schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:14:
Hallo tweakers,

Ik gebruik nu al tijden dit forum en wil nu eindelijk mijn pc gaan vervangen. Aangezien hier een aantal experts zijn hoop ik van de beschikbare expertise gebruik te kunnen maken.

Het systeem wat ik wil bouwen wordt pas aangeschaft na de release van de ivy bridge proc lijn. De proc in de wenslijst is daarom een placeholder. Er zijn geen componenten die ik mee wil nemen van mijn oude pc en het budget is 1500 euro voor de pc en +- 250 euro voor de randapparatuur. Hieronder kunnen jullie zien dat de producten die ik wil hebben eigenlijk te duur zijn voor mijn budget. De pc moet een aantal jaar meekunnen en games op hoge resolutie draaien. Daarnaast doe ik ook aan videobewerking.

Mijn vraag is, waar kan ik op besparen?
CPU (de 2500K is eigenlijk al genoeg/dit terzijde).

moederbord, voeding, SSD, videokaart(en), kast en koeling.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 92,69€ 92,69
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,06€ 94,06
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 278,-€ 278,-
2Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 429,23€ 858,46
1XFX PRO850W€ 91,10€ 91,10
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 156,07€ 156,07
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 116,30€ 116,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.758,20

En zelfs dan zit je nog zo'n 250 euro boven je budget. Die twee videokaarten hakken flink in je budget, je wil teveel van het goede voor dat geld. 2x een HD6970 is wel haalbaar (of beginnen met 1 snellere).

Als je toch een CM kast wil, zou ik zeker deze overwegen:
http://www.cmstorm.com/en/products/chassis/Trooper/
Nieuwer dan de HAF-X met wat leuke features en toch wat goedkoper.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbig123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05-2021
Oke bedankt voor de snelle reacties,

Maar wat denken jullie van de Corsair Builder Series CX600 V2 , zou deze 2x een 6950 kunnen laten draaien?

Mvg mark

There's only one SUPERBIG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Madrox schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:11:
[...]

CPU (de 2500K is eigenlijk al genoeg/dit terzijde).

moederbord, voeding, SSD, videokaart(en), kast en koeling.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 92,69€ 92,69
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,06€ 94,06
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 278,-€ 278,-
2Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 429,23€ 858,46
1XFX PRO850W€ 91,10€ 91,10
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 156,07€ 156,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.758,20

En zelfs dan zit je nog zo'n 250 euro boven je budget. Die twee videokaarten hakken flink in je budget, je wil teveel van het goede voor dat geld. 2x een HD6970 is wel haalbaar (of beginnen met 1 snellere).

Als je toch een CM kast wil, zou ik zeker deze overwegen:
http://www.cmstorm.com/en/products/chassis/Trooper/
Nieuwer dan de HAF-X met wat leuke features en toch wat goedkoper.
Je hebt gelijk dat die videokaarten goed in mijn budget hakken, ik hoop dat tegen de tijd dat ivy bridge gereleased wordt NVIDIA ook iets gereleased heeft zodat de GPU prijzen iets verlaagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Zarrack schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:46:
[...]
Kan een 750W voeding 2x 7950 aan? Ik ga namelijk wel overclocken. Verder ben ik ook een beetje bang voor de temperaturen van de 2 videokaarten als ze dicht bij elkaar geplaatst zijn.
een 7950 verbruikt max 250W, dus ik denk dat de 850W die madrox heeft staan geen onverstandige keus is.
Verder kan je Hier zien hoe een enkele 7970 het doet op 5760 x 1080 resolutie.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:21
superbig123 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:34:
Oke bedankt voor de snelle reacties,

Maar wat denken jullie van de Corsair Builder Series CX600 V2 , zou deze 2x een 6950 kunnen laten draaien?

Mvg mark
Die is niet beter dan de xfx 550, en het lijkt me wat krap voor 2 6950's.
Het kan waarschijnlijk wel, maar dan de kaarten en cpu niet overklokken.

Liever gewoon de xfx pro 650, of als je modulair wilt de xfx xxx 650.
Eventueel de thermaltake toughpower xt 675 of Smart M650W (de laatste ben ik niet heel zeker van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Beste tweakers,

ik wil de knoop eens doorhakken en wil kijken wat voor systeem ik kan krijgen voor het volgende:

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1200 ( het liefst tegen de 1000 aan)

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
De volgende componenten neem ik mee:
Logitech G15 V2 (oranje)
Logitech z4 speakers (waar is eigenlijk niks meer mee doe)
Logitech G35 headset (werkt via USB)
Logitech G500 muis
WLANUSB600 adapter van linksys

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
ik wil minimaal een SSD waar ik Windows 7 en BF3,MW3 en TF2 op kan installeren.
ik speel meestal maar 1 game voor een paar maanden en dan pleur ik het eraf.
64GB lijkt mij voldoende voor alleen windows 7 en 2 games.
Daarnaast heb ik ook gewoon Windows 7 OEM nodig.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
ik wil BF3 op ultra kunnen spelen en het liefst een Nvidia kaart (vanwege drivers)
kaart moet gewoon wat beter zijn dan de GTX460 1GB die ik nu heb.
Pc moet in elkaar gezet worden en besteld worden bij ALTERNATE.(goede ervaring mee)

Wat voor soort gamer ben je?
een alrounder die heel wat games in zijn bezit heeft.
van GTA IV/Mafia 2 tot Battlefield 3/Modern warfare 3
Dirt 3 tot en met Fifa 12

mijn pc is echt bedoelt voor gamen en misschien programmere, maar dat heeft niet zoveel opslag nodig.
ik hoef geen grote HDD want ik krijg deze toch nooit vol.
ik verbruik nu 228.4 GB van de 1380GB

dus conclusie:
minimaal 6 GB
Betere videokaart dan GTX460 1GB (voorkeur GTX560 een 570 lijkt me weer overpriced invergelijken met de prestaties. of anders toch AMD 6950)
SSD van minimaal 64 GB of meer voor Windows 7 en BF3
Windows 7 OEM
in elkaar gezet kant en klaar bij ALTERNATE.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Heb je de best buy guide van januari bekeken? je kan in plaats van de HD6950 bijvoorbeeld de GTX560 in SLI gebruiken. De rest van het systeem lijkt mij op het eerste gezicht voldoende om BF3 op ultra te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekar1 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:47:
een 7950 verbruikt max 250W, dus ik denk dat de 850W die madrox heeft staan geen onverstandige keus is.
Verder kan je Hier zien hoe een enkele 7970 het doet op 5760 x 1080 resolutie.
Waar gaat de overige 350 watt aan op dan? Zelfs een heel bruut overclockte 2500K of 2600K voor 24/7-gebruik haalt dat bij lange na net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:19

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Twijfel nog aan 2 verschillende HD7970 kaarten...

De ASUS HD7970-3GD5 en de ASUS HD7970-DC2-3GD5 - DirectCU II

Ongeveer 35 euro verschil. Is dit zijn meerwaarde waard? Dat hij stiller is begrijp ik. En blijkbaar ook 20% cooler. Dit is vooral interessant bij het overklokken neem ik aan? Zijn er verder nog voordelen van de DirectCU II ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuOma
  • Laatst online: 16-04-2019
manmetdehamer schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:31:
[...]

Hmm als ik jouw was zou ik misschien nu alleen de video kaart upgraden.
Als je een full HD scherm koopt hem je ook een dikkere kaart nodig om de games op hoge settings te kunnen spelen. Ik weet niet welke settings je wilt gamen?
Je zou kunnen overwegen om op dit moment alleen de video kaart te upgraden en ff door te sparen en als je dan weer geld hebt een wat grotere update te doen!
Daarom wil ik ook een full HD scherm + nieuwe videokaart, zodat ik games als BF3 en The Witcher 2 op een hogere resolutie kan draaien met hogere settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:32:
[...]

Waar gaat de overige 350 watt aan op dan? Zelfs een heel bruut overclockte 2500K of 2600K voor 24/7-gebruik haalt dat bij lange na net.
Het is niet de bedoeling dat je watts opmaakt. Een voeding die vaak en constant veel vermogen moet leveren kan sneller slijten en eerder instabiel worden.

Een ietwat zwaardere Voeding, zal ook stiller en koeler blijven.

Our noise results are very close to the XFX Pro Series 650W PSU we reviewed last week. At around 70% load, the PSU become audible, rising to a maximum of 35.3 dBa at 100% load. It isn’t the world’s quietest PSU by a long shot, but at realistic load levels it should not annoy the user base.

Temperature (c)
Intake Exhaust
75W 35 37
150W 35 37
375W 38 43
565W 42 51
750W 45 53

The large fan pushes a lot of airflow under load which helps to keep the components in check. At around 70-80% load, the fan speeds start increasing considerably. At full load we reach a 8c above ambient intake threshold.

Bron
70%? Dat is al bij 525watt. Met een overklokte HD7970 combo en een zwik hardware in je kast zit je algauw op en over de 600watt (load). Het kan, maar voor weinig geld meer heb je een voeding die a) beter op zo'n taak is uitgerust en b) meer lucht heeft voor latere upgrades/uitbreidingen. Daar krijg je dan wat extra stilte als cadeautje bij. Een 1000watter, ja dat zou idd teveel zijn.
daffie82 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:42:
Twijfel nog aan 2 verschillende HD7970 kaarten...

De ASUS HD7970-3GD5 en de ASUS HD7970-DC2-3GD5 - DirectCU II

Ongeveer 35 euro verschil. Is dit zijn meerwaarde waard? Dat hij stiller is begrijp ik. En blijkbaar ook 20% cooler. Dit is vooral interessant bij het overklokken neem ik aan? Zijn er verder nog voordelen van de DirectCU II ?
Hij dekt drie van die lelijke PCIe slotjes af :+

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 01-02-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:55:
Het is niet de bedoeling dat je watts opmaakt. Een voeding die vaak en constant veel vermogen moet leveren kan sneller slijten en eerder instabiel worden.
Als je gewoon een goede A-merkvoeding neemt kan hij zonder moeite het opgegeven vermogen leveren over langere periodes en meestal zelfs aanzienlijk meer. Dan moet je inderdaad wel een goede voeding nemen, maar dat valt sowieso al aan te raden.
Een ietwat zwaardere Voeding, zal ook stiller en koeler blijven.
Niet per definitie, dat hangt van het specifieke geval af :) Er wordt voor de omzetting van een X-aantal watts nu eenmaal een bepaalde hoeveelheid warmte gegenereerd, want de efficiëntie van de meeste goede voedingen ligt erg dicht bij elkaar en de hoeveelheid gegenereerde warmte bij een bepaald verbruik dus ook. Dan hangt het dus niet van het maximaal opgegeven aantal watts af hoeveel lawaai een voeding maakt, maar vooral van de toegepaste koeltechniek danwel fan.
70%? Dat is al bij 525watt. Met een overklokte HD7970 combo en een zwik hardware in je kast zit je algauw op en over de 600watt (load). Het kan, maar voor weinig geld meer heb je een voeding die a) beter op zo'n taak is uitgerust en b) meer lucht heeft voor latere upgrades/uitbreidingen. Daar krijg je dan wat extra stilte als cadeautje bij. Een 1000watter, ja dat zou idd teveel zijn.
Met het bovenstaande verhaal in ogenschouw genomen gaat dit dus ook alleen op bij de hier specifiek genoemde voedingen. Een andere, stillere voeding is dus ook gewoon een realistische optie.

Welke uitbreidingen die een substantiële hoeveelheid stroom verbruiken voorzie je dan nog in de toekomst? Na een snelle processor en twee high(est)-end kaarten houdt het toch wel echt een beetje op, tenzij je aan gekkigheid als een derde kaart wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:55:
[

[...]

Hij dekt drie van die lelijke PCIe slotjes af :+
lol ;)
Verder dus geen verschillen of voordelen?
Ik heb wel beetje schik van een standaard overgeclockte kaart.
Heb nu namelijk een geforce 9800 GTX+ (ook standaard overclocked) en die vertoont artifacts bij gamen wegens te hoge clocksnelheid van de shaders....
Of ligt dat misschien aan iets anders? Heb de shaders namelijk al eens iets lager gezet en probleem was weg !

EDIT : ander nadeel van die 3 slotjes afdekken is misschien dat ik hierna geen 2de kaart meer kan bijzetten in crossfire? Met bijvoorbeeld een Asrock Z68 Extreme3 Gen3 of een Asus P8P67 EVO moederbord (twijfel nog tussen deze 2).

[ Voor 17% gewijzigd door daffie82 op 02-02-2012 00:11 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kunnen natuurlijk altijd fabrikanten en/of kaarten zijn die iets niet netjes aanpakken waardoor een (factory)overclock problemen oplevert. Ook is het niet ondenkbaar dat er een (klein) probleem was met jouw kaart, waardoor dergelijke zaken gingen spelen.

Over het algemeen zijn factory overclocked kaarten net zo betrouwbaar als gewone kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:03:
[...]

Als je gewoon een goede A-merkvoeding neemt kan hij zonder moeite het opgegeven vermogen leveren over langere periodes en meestal zelfs aanzienlijk meer. Dan moet je inderdaad wel een goede voeding nemen, maar dat valt sowieso al aan te raden.
Metingen liegen niet. Zie de 650/750 en 850 watt review van de XFX.
Niet per definitie, dat hangt van het specifieke geval af :) Er wordt voor de omzetting van een X-aantal watts nu eenmaal een bepaalde hoeveelheid warmte gegenereerd, want de efficiëntie van de meeste goede voedingen ligt erg dicht bij elkaar en de hoeveelheid gegenereerde warmte bij een bepaald verbruik dus ook. Dan hangt het dus niet van het maximaal opgegeven aantal watts af hoeveel lawaai een voeding maakt, maar vooral van de toegepaste koeltechniek danwel fan.
We hebben het over dezelfde serie, van dezelfde fabrikant. Ja, de 850watter van XFX presteerd beter bij hogere loads.
Met het bovenstaande verhaal in ogenschouw genomen gaat dit dus ook alleen op bij de hier specifiek genoemde voedingen. Een andere, stillere voeding is dus ook gewoon een realistische optie.
Een stillere van 750watt voor hetzelfde geld ? Die zijn duurder dan de 850watter van XFX.
Welke uitbreidingen die een substantiële hoeveelheid stroom verbruiken voorzie je dan nog in de toekomst? Na een snelle processor en twee high(est)-end kaarten houdt het toch wel echt een beetje op, tenzij je aan gekkigheid als een derde kaart wil beginnen.
Als ik kijk naar mijn 650watter van Corsair, die kan nog wel drie jr mee. Toen ik hem kocht was die zeker te zwaar, nu past het beter. En kan ik nog uitbreiden binnenkort. Maarre, wat maak jij je druk om wat, een tientje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:07:
[...]

lol ;)
Verder dus geen verschillen of voordelen?
Ik heb wel beetje schik van een standaard overgeclockte kaart.
Heb nu namelijk een geforce 9800 GTX+ (ook standaard overclocked) en die vertoont artifacts bij gamen wegens te hoge clocksnelheid van de shaders....
Of ligt dat misschien aan iets anders? Heb de shaders namelijk al eens iets lager gezet en probleem was weg !
Het was de overclock. Ja, OC-kaarten lopen "op hun tenen". Je krijgt iig wel garantie op die "standaard" overklok.
EDIT : ander nadeel van die 3 slotjes afdekken is misschien dat ik hierna geen 2de kaart meer kan bijzetten in crossfire? Met bijvoorbeeld een Asrock Z68 Extreme3 Gen3 of een Asus P8P67 EVO moederbord (twijfel nog tussen deze 2).
Dat kan idd een issue zijn. Daarom prefereer ik o.a. de Twin FRozer koelers, 2-slots en ook heel goed.
Sapphire heeft de Toxic, dat is ook een goede. XFX en Club-3d hebben ook twin-koelers, maar die zijn ietwat minder. Als je de drieslots neemt en later CF wil, moet je een mobo nemen met voldoende afstand erstussen (twee tussenslots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:18:
Metingen liegen niet. Zie de 650/750 en 850 watt review van de XFX.
Goedzo, je hebt een voorbeeld gevonden waarbij je beweringen kloppen. En de rest van alle voedingen die bestaan?
Een stillere van 750watt voor hetzelfde geld ? Die zijn duurder dan de 850watter van XFX.
Als geluid zo'n issue is is dat wellicht het overwegen waard.
Als ik kijk naar mijn 650watter van Corsair, die kan nog wel drie jr mee. Toen ik hem kocht was die zeker te zwaar, nu past het beter. En kan ik nog uitbreiden binnenkort. Maarre, wat maak jij je druk om wat, een tientje ?
650 watt is voor de meeste gewone stervelingen al rijkelijk veel, maar 850 watt is toch alweer een heel andere catagorie. Ik gaf niet voor niets een toelichting waarin ik al aangaf dat je dat zelfs met de twee snelste kaarten van het moment plus een uiterst rappe CPU bij lange na niet gaat halen. Dus nogmaals, welke onderdelen voorzie je dat dat voor de toekomst een goed idee gaat zijn?

Let ook wel, ik stel niet dat een ruime voeding niet soms een goed idee is, maar ik probeer wel te voorkomen dat we elkaar allemaal exorbitante voedingen aanpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 01:13:
[...]

Goedzo, je hebt een voorbeeld gevonden waarbij je beweringen kloppen. En de rest van alle voedingen die bestaan?
Natuurlijk klopt mijn bewering, in tegenstelling tot sommige anderen hier roep ik niet zomaar iets.
Ehm, waarom moet ik de rest er ook bijhalen. Jij vind een XFX750 oke en een XFX 850watt teveel.
Heb al aangegeven dat je een betere kan vinden, maar dan wel voor meer geld en/of minstens zo duur als de 850watt van XFX. Maar als jij een betere weet, be my guest!
650 watt is voor de meeste gewone stervelingen al rijkelijk veel, maar 850 watt is toch alweer een heel andere catagorie. Ik gaf niet voor niets een toelichting waarin ik al aangaf dat je dat zelfs met de twee snelste kaarten van het moment plus een uiterst rappe CPU bij lange na niet gaat halen.
Je berekening klopt niet. Je gaat uit van non-overklok systemen, systemen bovendien, waar doorgaans niet veel hardware aan hangt. Heb ook al links gegeven van HardOCp, waar zo'n systeem rap boven de 600watt verstookt.
Dan is de belasting bij een 750watt 80%, daar waar fans behoorlijk op toeren raken. Bij de XFX850 zit je dan rond de 65- 70%: een ideale belasting.
Let ook wel, ik stel niet dat een ruime voeding niet soms een goed idee is, maar ik probeer wel te voorkomen dat we elkaar allemaal exorbitante voedingen aanpraten.
True, dat wil ik ook niet. Nergens zeg ik dat een 850watter moet, toch ?
In zijn geval zou ik een 850watter nemen, zo simpel is het. Dat is mijn advies. Ook, omdat in dit geval het verschil in prijs zo klein is.

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 02-02-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Madrox schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:26:
[...]

Dat kan idd een issue zijn. Daarom prefereer ik o.a. de Twin FRozer koelers, 2-slots en ook heel goed.
Sapphire heeft de Toxic, dat is ook een goede. XFX en Club-3d hebben ook twin-koelers, maar die zijn ietwat minder. Als je de drieslots neemt en later CF wil, moet je een mobo nemen met voldoende afstand erstussen (twee tussenslots).
Bedankt voor je reactie.
En de gewone ASUS HD7970 heeft wel 2 slots?
Of de sapphire HD7970 dus, die heeft er ook 2 en is eigenlijk nog beter dan de ASUS?
Die 2 mobo's waar ik tussen twijfel hebben die voldoende afstand ertussen voor eventueel een DirectCU II in Crossfire?
Thx !

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 02-02-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:37
Na het samenstellen van mijn eigen PC heb ik nog een vraagje.
Ook mijn broertje zou graag een nieuwe game PC hebben.
Nu heb ik het amd systeem uit de BBG genomen en de hd6950 vervangen door de 7950.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 72,90€ 72,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,50€ 14,50
1Antec One Hundred€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Cooler Master Blade Master 120MM/25MM PWM, 120mm€ 6,60€ 6,60
1XFX Radeon HD7950 3GB Core Edition€ 404,27€ 404,27
1Thermaltake Smart M450W€ 47,90€ 47,90
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 104,90€ 104,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 67,40€ 67,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 830,92

Is deze AMD CPU snel genoeg voor het gebruik met de nieuwe HD7950?
En is deze voeding sterk genoeg voor dit systeem met OC?
Nog andere op/aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manmetdehamer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:07:
Is deze AMD CPU snel genoeg voor het gebruik met de nieuwe HD7950?
Ja, dat moet zeker lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Op dit moment ben ik een pc onderdeel voor onderdeel bij elkaar aan het rapen, om uiteindelijk een budget game pc te hebben. Nu heb ik de Tweakers.net Best Buy Guide
Bekeken, maar aangezien ik al een aantal onderdelen heb, denk ik dat bijvoorbeeld de voeding wel van 450W minimaal is. Aangezien ik om eerlijk te zijn minimaal verstand heb van de benodigdheden, graag jullie hulp.

Doel: de 2 videokaarten optimaal benutten
Kosten: €300 - €400
Aanwezige componenten: Hieronder opgesomd
Voorkeur: Aankomende 3-4 jaar voorruit te kunnen met gamen. Ook pc meteen als mediacenter gebruiken (muziek en film)
Gamer: Afhankelijk van tijd, uurtje tot 1.5 per dag.
Nog nodig: werkgeheugen, voeding, moederbord, kast, dvd-drive, processor
Side note: lange termijn project. Geen haast geboden.

2x pricewatch: Western Digital Caviar SE WD2500JS, 250GB

pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB

pricewatch: Western Digital Elements SE 1TB Zwart

2x pricewatch: Club3D CGAX-67724I HD6770

audiokaart, randapparatuur allemaal al binnen.
Scherm: pricewatch: Packard Bell Maestro 220 LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmoustache
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 13:27
Tweakers,

Graag wil ik een nieuwe PC. Ik heb hierbij de BBG gebruikt en gekeken naar de reactie's en hierop ingespeeld. Zelf ben ik niet heel erg goed met pc-onderdelen en of het wel op elkaar past. Hieronder mijn voorlopige samenstelling. De kast en voeding die hou ik nog van mijn huidige PC. Voeding is 700w.

Het geheugen kon ik niet vinden in pricewatch, dit is een:
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 77,30€ 77,30
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 191,10€ 191,10
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 199,90€ 199,90
1Asrock H61iCAFE€ 66,49€ 66,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,79

Zou dit op elkaar passen? En is het ook een redelijk systeem voor ong. 600 euro?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:07:

Bedankt voor je reactie.
En de gewone ASUS HD7970 heeft wel 2 slots?
Of de sapphire HD7970 dus, die heeft er ook 2 en is eigenlijk nog beter dan de ASUS?
Die 2 mobo's waar ik tussen twijfel hebben die voldoende afstand ertussen voor eventueel een DirectCU II in Crossfire?
Thx !
Ik zie dat de Sapphire 25 eur duurder is dan de ASUS.
Dit is het dus wel waard? (wegens betere cooling en betere overclock mogelijkheden?)
Die 3 slots vallen voor mij sowieso af anders moet ik weer opnieuw een andere mobo gaan zoeken...
Dus in de HD7970 2 slots range is op dit moment die Sapphire de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
mrmoustache schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:35:
Tweakers,

Graag wil ik een nieuwe PC. Ik heb hierbij de BBG gebruikt en gekeken naar de reactie's en hierop ingespeeld. Zelf ben ik niet heel erg goed met pc-onderdelen en of het wel op elkaar past. Hieronder mijn voorlopige samenstelling. De kast en voeding die hou ik nog van mijn huidige PC. Voeding is 700w.

Het geheugen kon ik niet vinden in pricewatch, dit is een:
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 77,30€ 77,30
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 199,90€ 199,90
1Asrock H61iCAFE€ 66,49€ 66,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,79

Zou dit op elkaar passen? En is het ook een redelijk systeem voor ong. 600 euro?

Alvast bedankt!
Zoals ik het hier zie past alles. Of dit een goed systeem is? Goed is relatief maar je proc is ruim voldoende voor games (je had niet aangegeven wat je met de pc wilt doen). Je videokaart kan ook de huidige games wel aan, waarschijnlijk niet op ultra settings though. Je kan er misschien voor kiezen om een gtx560TI te nemen ipv je huidige selectie omdat de TI toch iets meer performance levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Ik zie dat de Sapphire 25 eur duurder is dan de ASUS.
Dit is het dus wel waard? (wegens betere cooling en betere overclock mogelijkheden?)
Die 3 slots vallen voor mij sowieso af anders moet ik weer opnieuw een andere mobo gaan zoeken...
Dus in de HD7970 2 slots range is op dit moment die Sapphire de beste keuze?
Daffie, deze plankjes passen met de drie-slots Asus:
http://tweakers.net/price...7828;295064;283282;298697
hou er wel rekening mee dat een tweede drie-slots kaart je aansluitingen aan de onderzijde in de weg kunnen gaan zitten en in het geval van de Asrock zal de videkaart zelfs over de pcb vallen (je kast zal dus ruimte daaronder vrij moeten hebben, anders zou er wel eens een voeding in de weg kunnen zitten).

Wat de beste keus is ? Eigenlijk geen eentje, als je ziet wat voor prestaties de HD7950 neerzet. Die een stuk voordeliger is. En ik doelde op de Sapphire toxic kaarten, de Toxic is er nog niet voor deze HD7970. Die er nu staat komt gewoon met stock koeling.

De beste van de HD7970 kaarten is nu de XFX HD7970, hoewel die onder idle ietwat luidrichtiger is dan de single fan reference koeler. Onder load is die wel stiller. Dan zie ik de Gigabyte van 555,euro met drie fans, de Windforce koeler. Is ook een optie. Maar als je stille idle wil, kan je misschien toch beter een reference gekoelde kaart nemen.

[ Voor 46% gewijzigd door Madrox op 02-02-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Waarom zie je die XFX als de beste op dit moment?
Dat ie luider is bij idle vind ik bijvoorbeeld al een nadeel tov bijvoorbeeld de ASUS met stock koeling.
En het is ook een verschil van 45 EUR ...

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 02-02-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Ik was eerst ook een 7970 fanboi, nu ik de benchmarks bekenen heb is het inderdaad vrijwel nutteloos om een 7970 aan te schaffen. Het is ook mogelijk om de 7950 semi te unlocken (alleen de shaders blijven locked geloof ik) waardoor de prestaties steeds dichter bij de 7970 komen. Als je dus naar prijs / performance kijkt zou ik nu voor de 7950 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hmmm, maakt het echt zo weinig verschil?
Welke HD 7950 raad je me dan aan?
Houd er wel ook rekening mee dat ik binnen 6 tot 12 maanden waarschijnlijk een 2de kaart bij zet in crossfire op een AsRock Z68 Extreme3 Gen3 mobo. Dus zeker geen drie-slots optie zou ik zeggen !
Alvast dank voor jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:14:
Waarom zie je die XFX als de beste op dit moment?
Dat ie luider is bij idle vind ik bijvoorbeeld al een nadeel tov bijvoorbeeld de ASUS met stock koeling.
En het is ook een verschil van 45 EUR ...
De meeste 7970's zijn reference kaarten. De XFX heeft een aangepaste koeling, wat mogelijk kan resulteren in betere overclock, ik gok dat dit de reden is waarom de XFX gezien wordt als de beste. Helaas is het resultaat wel dat er wat meer geluid geproduceerd wordt.

Laat ik voorop stellen dat de 7970's qua performance maar net iets beter zijn dan de 9550's dus ik zou zowiezo voor een 7950 gaan. Dit scheelt je zon 100 euro per kaart.

Edit: ik loop een beetje vooruit met de 9550 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zarrack op 02-02-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

9550 ? Je bedoelt waarschijnlijk de 7950 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:20:
Hmmm, maakt het echt zo weinig verschil?
Welke HD 7950 raad je me dan aan?
Houd er wel ook rekening mee dat ik binnen 6 tot 12 maanden waarschijnlijk een 2de kaart bij zet in crossfire op een AsRock Z68 Extreme3 Gen3 mobo. Dus zeker geen drie-slots optie zou ik zeggen !
Alvast dank voor jullie suggesties.
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC

Beide kaarten zijn al overgeclockt en komen met "custom" koeling. Ik zou deze adviseren. Naar mijn weten zijn beide kaarten ook 2-slots dus een extra kaart erbij zou met het goede mobo geen probleem moeten zijn.

Edit: Wil je trouwens overclocken of zou een stock kaart genoeg zijn voor jou?

[ Voor 4% gewijzigd door Zarrack op 02-02-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iemand die Zarrack kan bijtreden?
Zeker ook ivm het 2-slots gegeven... Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zarrack schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:28:
[...]

Edit: Wil je trouwens overclocken of zou een stock kaart genoeg zijn voor jou?
OC waarschijnlijk niet, mits ik er toch heel waarschijnlijk wat later (6 tot 12 maanden) een 2de bijsteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Dan kan je voor een paar tientjes minder reference kaarten gebruiken. Deze hebben minder koeling, maar als je toch niet overclockt zal dat hoogstwaarschijnlijk geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Moeten trouwens om in Crossfire te gebruiken de kaarten identiek dezelfde zijn?
Of mag je bijvoorbeeld 1 HD7950 OC samen met een niet-OC kaart steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Het is mogelijk om kaarten uit dezelfde 100series in crossfire te gebruiken (b.v. 5870 en 5830). Ter verduidelijking, het zou theoretisch mogelijk moeten zijn om een 7970 en een 7950 in crossfire te gebruiken, ik denk daarom niet dat de speed van de core / geheugen van een kaart problemen zullen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even in te haken op het systeem waarvan ik op het punt sta van aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Prominent R€ 68,84€ 68,84
1XFX Pro 550W€ 54,36€ 54,36
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 268,05€ 268,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,15

Ik kreeg de tip om de stock koeler van de processor te vervangen door een andere. Is dit echt nodig of eigenlijk alleen als ik misschien ooit nog eens wil gaan overclocken?

Gr.
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Hallo Thijs, custom koeling is relatief goedkoop, koelt beter en is meestal stiller. Het zou zonde zijn omhet niet te doen. Ik adviseer om pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B te gebruiken, voorziet je cpu van goede koeling voor een schappelijke prijs.

Stockkoeling zal je proc op acceptabele temperatuurlevels houden dus het is niet noodzakelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Zarrack op 02-02-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zarrack schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:28:
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC

Beide kaarten zijn al overgeclockt en komen met "custom" koeling. Ik zou deze adviseren. Naar mijn weten zijn beide kaarten ook 2-slots dus een extra kaart erbij zou met het goede mobo geen probleem moeten zijn.
Kan iemand bevestigen dat deze 2 kaarten beide slechts 2-slots hebben en geen 3?
Zo ben ik zeker dat ik erna nog een 2de kaart op men mobo kan zetten in crossfire.
Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:41:
Iemand die Zarrack kan bijtreden?
Zeker ook ivm het 2-slots gegeven... Thx !
http://www.google.nl/sear...9371d8ff&biw=1536&bih=846
Zover ik weet zijn alleen de Asus Direct CUII's triple slots koelers. De sapphire en Gigabyte zijn iig 2-slots kaarten.
(Powercolor had dacht ook nog een 3-slots koeler, maar op een andere gpu).

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/hd7950-gigabyte3.jpg
Duidelijk een 2-slots kaart.
http://nl.hardware.info/n...n-radeon-hd-7950-modellen
Tot dusver alleen Asus met 3-slots modellen lees ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 02-02-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bedankt Madrox, dan ga ik morgen waarschijnlijk die sapphire 7950 OC of die Gigabyte Windforce bestellen afhankelijk van beschikbaarheid.
hopelijk heb ik dan morgen eindelijk men PC besteld !
Dank aan alle tweakers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:15:
Om nog even in te haken op het systeem waarvan ik op het punt sta van aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Prominent R€ 68,84€ 68,84
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 268,05€ 268,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,15

Ik kreeg de tip om de stock koeler van de processor te vervangen door een andere. Is dit echt nodig of eigenlijk alleen als ik misschien ooit nog eens wil gaan overclocken?

Gr.
Thijs
Niet nodig, zelfs bij milde overklok niet nodig. Wel maken ze dan behoorlijk veel herrie en daarom kiezen
velen een custom koeler; beter overklokken en stillere fan (ook bij standaard klok maken de stock fans meer herrie dan custom koelers). Voor non-overclockers is het dus nog steeds een aanrader, als ze stilte willen onder load.

Nu ken ik mensen die het geluid niet storend vinden. Ja, dan is het zonde om 30 euro voor een custom koeler neer te leggen. Als het je toch al niet boeit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 109,99€ 109,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1NZXT Phantom€ 136,70€ 136,70
2Cooler Master Megaflow Blue 200MM, 200mm€ 11,90€ 23,80
1Enermax T.B.Apollish UCTA14N-BL, 140mm€ 10,30€ 10,30
3Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm€ 5,80€ 17,40
1Xigmatek XLF-2006, 200mm€ 15,95€ 15,95
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 274,-€ 274,-
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 544,40€ 544,40
1OCZ ZX 1000W€ 165,20€ 165,20
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
1Asrock Z68 Extreme7 Gen3€ 253,40€ 253,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.815,66

Ik zit nu tóch nog in over het moederbord..
Eerder melde ik dat ik triple 7970's erin wou hebben, maar dit idee is afgevallen door de geluidszorgen.
Dus nu wil ik er maar 2 in crossfire hebben, ook melde iemand dat met het huidige bord ik beter een 2011 socket kon nemen?

Nu ik toch naarr crossfire terugval zal ik ook een goedkopere power supply kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

850watt is idd meer dan genoeg voor zo'n CF setup, 750watt kan ook nog. Nee, alleen als je triple Cf wil draaien met deze kaarten was het beter om naar het 2011 platform te gaan. Blijf je bij CF is die noodzaak er niet echt en kan je gewoon bij socket 1155 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Madrox schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:33:
850watt is idd meer dan genoeg voor zo'n CF setup, 750watt kan ook nog. Nee, alleen als je triple Cf wil draaien met deze kaarten was het beter om naar het 2011 platform te gaan. Blijf je bij CF is die noodzaak er niet echt en kan je gewoon bij socket 1155 blijven.
Oke, laatste vraag.
Is het verstandig om twee XFX Radeon 7970's in CrossFire te draaien zonder waterkoeling?
Heb hier helemaal geen verstand van, maar ik weet wel dat die kaarten overclocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
denk niet echt dat je die watercooling nodig hebt, alleen hoezo zou je de overclocked kaarten willen hoewel je dat gratis zelf kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
megadoom schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:40:
denk niet echt dat je die watercooling nodig hebt, alleen hoezo zou je de overclocked kaarten willen hoewel je dat gratis zelf kan doen?
Heb er zelf geen verstand van, straks verpruts ik nog zo'n kaart door hem te hoog te zetten..
Ik heb de benchmarks van de XFX 7970 gezien en die zijn toch wel 5 a 10 FPS hoger gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ze kunnen zeker in CF, met die dual fans. Airflow heb je genoeg in je kast, zie ik :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 02-02-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
Madrox schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:44:
Ze kunnen zeker in CF, met die dual fans. Zorg wel voor genoeg airflow in je kast.
Oké dankjewel voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Mezzid schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:15:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 109,99€ 109,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 20,-€ 20,-
1NZXT Phantom€ 136,70€ 136,70
2Cooler Master Megaflow Blue 200MM, 200mm€ 11,90€ 23,80
1Enermax T.B.Apollish UCTA14N-BL, 140mm€ 10,30€ 10,30
3Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm€ 5,80€ 17,40
1Xigmatek XLF-2006, 200mm€ 15,95€ 15,95
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 274,-€ 274,-
1XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation€ 544,40€ 544,40
1OCZ ZX 1000W€ 165,20€ 165,20
1Asrock Z68 Extreme7 Gen3€ 253,40€ 253,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.815,66

Ik zit nu tóch nog in over het moederbord..
Eerder melde ik dat ik triple 7970's erin wou hebben, maar dit idee is afgevallen door de geluidszorgen.
Dus nu wil ik er maar 2 in crossfire hebben, ook melde iemand dat met het huidige bord ik beter een 2011 socket kon nemen?

Nu ik toch naarr crossfire terugval zal ik ook een goedkopere power supply kunnen nemen?
Een 1155 bord is helemaal prima voor CF. Ik weet dat het niet veel uitmaakt qua performance, maar je superdure moederbord heeft maar 1 pci-e 3.0 slot, pricewatch: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 heeft er 2 en scheelt nogal wat geld.
Wat betreft de voeding, je zal je systeem wel kunnen aandraaien met een 850W voeding.

EDIT: Voor mensen in discussie over welk merk 7950 ze zouden moeten nemen: reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid Ik zou voor de ASUS 7950 gaan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Pykow schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:07:
Beste tweakers,

ik wil de knoop eens doorhakken en wil kijken wat voor systeem ik kan krijgen voor het volgende:

1000-1200 ( het liefst tegen de 1000 aan)

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
De volgende componenten neem ik mee:
Logitech G15 V2 (oranje)
Logitech z4 speakers (waar is eigenlijk niks meer mee doe)
Logitech G35 headset (werkt via USB)
Logitech G500 muis
WLANUSB600 adapter van linksys

ik wil minimaal een SSD waar ik Windows 7 en BF3,MW3 en TF2 op kan installeren.
ik speel meestal maar 1 game voor een paar maanden en dan pleur ik het eraf.
64GB lijkt mij voldoende voor alleen windows 7 en 2 games.
Daarnaast heb ik ook gewoon Windows 7 OEM nodig.

ik wil BF3 op ultra kunnen spelen en het liefst een Nvidia kaart (vanwege drivers)
kaart moet gewoon wat beter zijn dan de GTX460 1GB die ik nu heb.
Pc moet in elkaar gezet worden en besteld worden bij ALTERNATE.(goede ervaring mee)

een alrounder die heel wat games in zijn bezit heeft.
van GTA IV/Mafia 2 tot Battlefield 3/Modern warfare 3
Dirt 3 tot en met Fifa 12

mijn pc is echt bedoelt voor gamen en misschien programmere, maar dat heeft niet zoveel opslag nodig.
ik hoef geen grote HDD want ik krijg deze toch nooit vol.
ik verbruik nu 228.4 GB van de 1380GB

dus conclusie:
minimaal 6 GB
Betere videokaart dan GTX460 1GB (voorkeur GTX560 een 570 lijkt me weer overpriced invergelijken met de prestaties. of anders toch AMD 6950)
SSD van minimaal 64 GB of meer voor Windows 7 en BF3
Windows 7 OEM
in elkaar gezet kant en klaar bij ALTERNATE.
Iemand nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Ik weet niet bij Alternate maar bij Afuture kom je met onderstaand op 922 euro uit en ze vragen 50 euro voor inbouwen en 15 euro voor Windows installeren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,95€ 58,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 87,50€ 87,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 38,40€ 38,40
1Club3D GTX570 Coolstream Edition (CGNX-X5780F)€ 302,40€ 302,40
1Asrock P67 Pro3 SE€ 78,40€ 78,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,25

Bij Alternate ben je twee tientjes duurder uit alleen voor de PC. Ik weet alleen niet wat ze vragen voor inbouwen en Windows installeren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aRK0jeiXxwUEzK2Lm7LK34z8/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 02-02-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Dekar1 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:49:
EDIT: Voor mensen in discussie over welk merk 7950 ze zouden moeten nemen: reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid Ik zou voor de ASUS 7950 gaan ^^
De ASUS komt zelfs met die enorme custom cooler niet veel uit de buurt van de stock coolers. Ik zou juist niet voor de ASUS gaan.
http://nl.hardware.info/r...eling-en-geluidsproductie

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

chim0 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:26:
[...]

Ik weet niet bij Alternate maar bij Afuture kom je met onderstaand op 922 euro uit en ze vragen 50 euro voor inbouwen en 15 euro voor Windows installeren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,95€ 58,95
1Club3D GTX570 Coolstream Edition (CGNX-X5780F)€ 302,40€ 302,40
1Asrock P67 Pro3 SE€ 78,40€ 78,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,25

Bij Alternate ben je twee tientjes duurder uit alleen voor de PC. Ik weet alleen niet wat ze vragen voor inbouwen en Windows installeren.

[afbeelding]
daar vragen ze 55 euro voor.

ik denk dat ik het moederboard moet veranderen voor eentje die in de toekomst SLI kan draaien, ze geven aan dat deze alleen voor crossfire beschikbaar is

ik kwam zelf uit op 1063.28
SSD m4 van 128GB gepakt
en een cpu koeler scythe mine 2.
alleen komt er nog 80 - 100 euro bij voor een 1TB HDD erbij of misschien toch maar een 500GB (heb nu 300GB in verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dekar1 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:49:
[...]

Een 1155 bord is helemaal prima voor CF. Ik weet dat het niet veel uitmaakt qua performance, maar je superdure moederbord heeft maar 1 pci-e 3.0 slot, pricewatch: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 heeft er 2 en scheelt nogal wat geld.
Zal weinig uitmaken met een Sandy Bridge CPU O-)
Mezzid schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:44:
[...]

Oké dankjewel voor je hulp.
Wat het mobo aangaat; deze is een pak goedkoper en heeft wel 2x PCIe 3.0 sloten (niet dat je daar wat aan hebt met een Sandy-Bridge cpu).
pricewatch: Asrock Z68 Extreme4 Gen3
En dan heb je ook nog dat plank van 115/120 euro wat Dekar noemt, prima plankje.
Probeer eens een wenstlijstje te maken hier, dat maakt het wat eenvoudiger.
Ah, heb het al :)

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC€ 240,50€ 240,50
1MSI MSI Z68A-G45 (G3)€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,46

-Voeding vervangen door deze XFX550. Dat lijkt minder maar deze XFX leverd veel meer vermogen op de 12v lijnen. Een 650watter zou trouwens nog beter zijn, als je SLI wil gaan draaien.

-Videokaart vervangen voor een snelle GTX560 Ti met 2GB videoram. Een hele berg goedkoper dan de GTX570 en de prestaties zijn niet veel minder. Daar kan je BF bijna maxed out vloeiend mee spelen. Je wilde dichter bij de 1000 euro zitten, dus daar hou ik je aan :+

ps: tussen haakjes, die CX600 leverd 40 ampere max op de 12v lijn, dat word met twee GTX570 huilen met de pet op, vrees ik. Wil je 2x GTX570 in SLI draaien, neem dan minsten een 650watter. Eentje met genoeg juice op de 12v lijnen dan. Met de GTX560 Ti kan je het af met een beetje minder, maar niet veel minder.

[ Voor 106% gewijzigd door Madrox op 02-02-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Pykow schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:45:
[...]

daar vragen ze 55 euro voor.

ik denk dat ik het moederboard moet veranderen voor eentje die in de toekomst SLI kan draaien, ze geven aan dat deze alleen voor crossfire beschikbaar is
Hoe lang wil je wachten dan met die tweede videokaart? Want straks komen ook de nieuwe Nvidia videokaarten uit.

Maar als je nu prestaties wilt en Nvidia, is 2x GTX560Ti in SLI of een GTX580 de snelste optie maar ook het duurst. Je zou dan wel een Z68 bordje moeten nemen met twee PCI-e x8 sloten, zoals de Asrock Z68 Extreme3 Gen3, en een voeding met voldoende aansluitingen, de XFX 650W bijvoorbeeld.

Dan wordt het zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO650W€ 72,66€ 72,66
2Club3D GeForce GTX 560Ti CoolStream Edition€ 224,90€ 449,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.102,26
ik kwam zelf uit op 1063.28
SSD m4 van 128GB gepakt
en een cpu koeler scythe mine 2.
alleen komt er nog 80 - 100 euro bij voor een 1TB HDD erbij of misschien toch maar een 500GB (heb nu 300GB in verbruik)
Je kan ook de Coolermaster 212 EVO pakken maar met een 128GB SSD wordt het wel erg prijzig.

Harde schijven zijn helaas nog steeds te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

sja ik kom van een i7-860 GTX460 1GB 6GB interne geheugen vandaan.
en heb eigenlijk niks te klagen in het begin, maar door zoveel problemen de laatste maanden, wil ik hem dus gaan vervangen.

1x GTX560 2GB zal al een stuk beter draaien als een GTX460 lijkt mij (verwacht dat ik Ultra met alle filters uit in BF3 moet kunnen halen, zo niet geen man over boord het is een wens)

vindt het veel belalangrijker dat er een SSD in komt waar ik windows 7 , BF3 op kan installeren.
USB3.0 voor de toekomst. nog wat SATA600 zodat ik in de toekomst een 2e SSD erbij kan prikken (wat ik eerder zal doen dan een videokaart)

PC moet gewoon niet zo erg zijn als mijn huidige systeem. Random crash, HDD is langzamer geworden.
ik moet me settings van BF3 als wat naar beneden zetten om het zelfde resultaat te halen dan 1,5 maand terug. (omdat me pc uitvalt tast het me overige hardware aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie avond Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe pc, vooral om op te gamen. Ik heb een aantal dagen op internet rondgekeken en ook veel hier op het Tweakers forum. Toch kom ik er nog niet uit wat ik nu moet aanschaffen, en aangezien mijn budget zo rond de 1000 euro ligt wil ik er natuurlijk wel zeker van zijn dat ik mijn geld goed besteed. Het is de bedoeling dat ik met deze PC de komende tijd de nieuwe games op hoge kwaliteit kan spelen.

Ongeveer 1000 euro.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
- Een 1920x1080 monitor.
- Muis en toetsenbord.
- Speakers.

Ik denk aan een i5 2500k. Ook ben ik geïnteresseerd in een SSD (64 of 128 ben ik nog niet over uit, al neig ik naar 64).

Ik wil de nieuwe games zoals een Battlefield3, Batman Arkham City etc. Op Ultra kunnen spelen. Daarnaast wil ik vooral Guild Wars 2 er graag op spelen. Hier is nog geen release datum van bekend, behalve dat hij dit jaar komt. Het is wel bekend dat het de bedoeling is dat GW2 goed op de gemiddelde pc gespeeld zal kunnen worden, dus hier maak ik met niet zoveel zorgen om.

Tot nu toe vooral een xbox-gamer, maar ik wil nu met een goede pc de overstap maken naar PC gamen. Daarop wil ik vooral de Batmans/Assassins Creeds etc., shooters en dan Guild Wars 2 spelen.

Ik kijk uit naar een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
  • Laatst online: 27-02-2023
Srry dat ik dit vraag maar wat houdt het in als "wachten op verzamelen "staat bij azerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
i5 2500k is zeer goed(i7-2600k ook zeer goed).Check de bench eens op anandtech.com
Je kan ook een ati 69xx serie erbij neme of andere gelijke nvidia videokaart.

SSD als je snelle laadtijden wilt is het wel erg handig.

[ Voor 15% gewijzigd door at00mb0m op 02-02-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:25:
hopelijk heb ik dan morgen eindelijk men PC besteld !
Dank aan alle tweakers !
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,55€ 94,55
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5 OC€ 426,71€ 426,71
1Silverstone Strider Gold ST85F-G€ 123,50€ 123,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.211,18

Dit wordt hem dus dan volledig als alles goed gaat.
Iemand nog snel bedenkingen of opmerkingen?? Laat het snel weten, want morgen is ie besteld ;)
Belangrijk om weten is dat ik dus waarschijnlijk in crossfire ga na 6 tot 12 maanden.
Hoor graag nog dingen die beter kunnen of andere suggesties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Laatst online: 05-08-2024
Even een snelle vraag: mijn oude pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 heeft het begeven. Beviel me sowieso niet.

Welke van de twee nemen om een Phenom II 965 te koelen?

Opties:
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
scythe mugen 2 koelt beter maar is wel big ;p.

Ik zou voor scythe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Laatst online: 05-08-2024
at00mb0m schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:54:
scythe mugen 2 koelt beter maar is wel big ;p.

Ik zou voor scythe gaan.
Ik heb ook een redelijk grote tower, dat moet denk ik wel passen.

pricewatch: Cooler Master CM Storm Enforcer

Had ook al een lichte voorkeur. Heeft iemand nog opmerkingen tegen de Scythe?

[ Voor 3% gewijzigd door Fraxor op 02-02-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Fraxor schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:55:
[...]

Ik heb ook een redelijk grote tower, dat moet denk ik wel passen.

pricewatch: Cooler Master CM Storm Enforcer

Had ook al een lichte voorkeur. Heeft iemand nog opmerkingen tegen de Scythe?
De mugen kan wat lastig in te bouwen zijn maar qua performance / prijs is het een zeer goede koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
ga voor de mugen , is een goeie koeler echt lage temps!

[ Voor 3% gewijzigd door at00mb0m op 02-02-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het past is de Mugen 2 een enorm fijne koeler voor zijn geld. Pas wel op met te hoog geheugen, dat wil nog wel eens misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:31:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.211,18

Iemand nog snel bedenkingen of opmerkingen?? Laat het snel weten, want morgen is ie besteld ;)
Belangrijk om weten is dat ik dus waarschijnlijk in crossfire ga na 6 tot 12 maanden.
Ik zou pricewatch: XFX PRO850W gebruiken als voeding, scheelt je weer 30 euro:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 11:50
daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:31:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.211,18

Hele mooie setup! ik ga denk ik ook zoiets samenstellen...
Ik twijfel alleen of ik zal wachten op de nieuwe Nvidea kaarten???
Iemand enig idee wanneer deze uitkomt, en zal deze sneller als de 79XX series zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zarrack schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:00:
[...]

Ik zou pricewatch: XFX PRO850W gebruiken als voeding, scheelt je weer 30 euro:)
Thanks voor de feedback.
Maar de voeding heb ik net veranderd wegens hevige discussies hier op het forum :)
Waar toch wel de conclusie was dat die Silverstone zijn 30 eur meer wel waard is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
gaat het hier dan om stroombesparing of de bouwkwaliteit van de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik wat lijstjes bekijk en wat aanpassingen maak kom ik hierop uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 155,25€ 155,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,23

Zal dit iets zijn of doe ik nu dingen verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:12:
Als ik wat lijstjes bekijk en wat aanpassingen maak kom ik hierop uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 155,25€ 155,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,23

Zal dit iets zijn of doe ik nu dingen verkeerd?
Wil je later nog een 2e kaart in SLI erbij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Ziet er goed uit. Als je je CPU niet gaat overclocken kan je eventueel nog een wat goedkoper moederbord nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Zarrack Nee, het is de bedoeling dat het hierbij blijft.

@ Dekar1 Dat ben ik niet van plan, welk moederbord raad je ipv deze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:19:

Als je geen SLI wil dan ziet het systeem er goed uit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi, dan ga ik morgen eens kijken waar ik hem het goedkoopst kan bestellen, bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:19:

Elk moederbord zal wel voldoen. Met de nieuwste chipset is pricewatch: Gigabyte GA-Z68AP-D3 of pricewatch: Gigabyte GA-Z68P-DS3 de goedkoopste. Geen idee wat precies het verschil is eigenlijk, maar ik denk niet dat er enig verschil te merken zal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Dekar op 02-02-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekar1 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:27:
[...]

Elk moederbord zal wel voldoen. Met de nieuwste chipset is pricewatch: Gigabyte GA-Z68AP-D3 of pricewatch: Gigabyte GA-Z68P-DS3 de goedkoopste. Geen idee wat precies het verschil is eigenlijk, maar ik denk niet dat er enig verschil te merken zal zijn.
Oké bedankt, ik ga er nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zarrack schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:07:
gaat het hier dan om stroombesparing of de bouwkwaliteit van de voeding?
het is 80 PLUS Gold ipv Bronze voor die XFX en die Silverstone is ook Modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

daffie82 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:05:
[...]

Thanks voor de feedback.
Maar de voeding heb ik net veranderd wegens hevige discussies hier op het forum :)
Waar toch wel de conclusie was dat die Silverstone zijn 30 eur meer wel waard is. :+
Daar zijn we dus nog niet zeker van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Haha, hij kost in ieder geval evenveel als die Corsair die ik eerst had.
Maar Madrox, wat is jou mening dan over de voeding? Zou je ook voor die XFX gaan? En wat vind je van de rest vd setup?
Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:37
Omdat mijn laatste post een beetje verloren is geraakt in de massa hier nogmaals.
Nadat ik mijn eigen systeem heb samengesteld wil mijn broertje ook een nieuw systeem.
Ik zit zelf te denken aan iets als hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 560 Ti€ 254,80€ 254,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,45

Is dit systeem snel genoeg en de voeding sterk genoeg om misschien later nog over te stappen naar een nieuwe videokaart hd7950/7970?

Hoeveel minder performance haalt een dergelijk amd systeem nu als een i5?
Ofwel is het een goede bang for the buck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
  • Laatst online: 15-09 13:33
Ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen en ik wou graag jullie hulp vragen bij het samenstellen ervan. Mijn budget is ongeveer 750 euro. Ik wil hem gebruiken voor gamen (StarCraft 2, Skyrim, Battlefield 3), internetten en algemene kantoortaken. Verder wil ik graag een harde schijf van 1 á 2 TB.
Het gaat alleen om de kast; alle randapparatuur neem ik mee van m'n oude pc. Ik ben van plan over een paar maanden een full HD 1080p monitor te kopen en dan m'n oude monitor ernaast te gebruiken.
Ik wil hem laten assembleren door een winkel als Azerty; dat is al verwerkt in het budget.
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken of er later nog videokaarten bij te prikken.

Ik heb aan de hand van de BBG en dit topic al een aantal onderdelen bij elkaar gezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 111,40€ 111,40
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,91

Past dit goed bij elkaar en kan ik hiermee games als BF3 op hoge settings spelen? Alvast bedankt!

EDIT: Zou het de hogere kosten waard zijn om de processor te vervangen door een pricewatch: Intel Core i5 2400?

[ Voor 20% gewijzigd door Malta Soron op 03-02-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
manmetdehamer schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:28:
Omdat mijn laatste post een beetje verloren is geraakt in de massa hier nogmaals.
Nadat ik mijn eigen systeem heb samengesteld wil mijn broertje ook een nieuw systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,45

Is dit systeem snel genoeg en de voeding sterk genoeg om misschien later nog over te stappen naar een nieuwe videokaart hd7950/7970?

In games niet heel veel, maar je voeding is neit echt een topvoeding. Ik zou persoonlijk sneller voor een corsair oid gaan, en ook nog wat meer zeker als je wilt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
manmetdehamer schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:28:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,45

De I-2400 en I-2500 zijn een stuk sneller dan de phenoms. Dat je hier niets van ziet in games is niet waar. Er zijn een aantal games die veel CPU kracht gebruiken. Ik denk dat het de moeite waard is om over een I5 na te denken (toekomstgericht), maar de Phenom zal waarschijnlijk alles wel kunnen hanteren.
Je voeding is niet spectaculier en hij zal problemen krijgen als je er een 7970 of 7950 in wil stoppen. Mijn advies is om een 650W te nemen (misschien een beetje overkill nu, maar je kan later wel upgraden naar een betere videokaart), bijvoorbeeld de pricewatch: XFX PRO650W.

[ Voor 3% gewijzigd door Zarrack op 03-02-2012 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Malta Soron schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:43:
Ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen en ik wou graag jullie hulp vragen bij het samenstellen ervan. Mijn budget is ongeveer 750 euro. Ik wil hem gebruiken voor gamen (StarCraft 2, Skyrim, Battlefield 3), internetten en algemene kantoortaken. Verder wil ik graag een harde schijf van 1 á 2 TB.
Het gaat alleen om de kast; alle randapparatuur neem ik mee van m'n oude pc. Ik ben van plan over een paar maanden een full HD 1080p monitor te kopen en dan m'n oude monitor ernaast te gebruiken.
Ik wil hem laten assembleren door een winkel als Azerty; dat is al verwerkt in het budget.
Ik ben niet van plan om te gaan overclocken of er later nog videokaarten bij te prikken.

Ik heb aan de hand van de BBG en dit topic al een aantal onderdelen bij elkaar gezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 111,40€ 111,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,91

Past dit goed bij elkaar en kan ik hiermee games als BF3 op hoge settings spelen? Alvast bedankt!

EDIT: Zou het de hogere kosten waard zijn om de processor te vervangen door een pricewatch: Intel Core i5 2400?
2 van de 3 games die je hierboven beschrijft maken relatief veel gebruik van de CPU, een I5-2400 zou voor deze games extra performance opleveren. Of het de hogere kosten waard is? Dat hangt van jezelf af, de extra processing kracht zou games vlekkelozer laten verlopen, als je je budget iets zou kunnen rekken dan zou ik voor de i5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarrack schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 06:39:
[...]

2 van de 3 games die je hierboven beschrijft maken relatief veel gebruik van de CPU, een I5-2400 zou voor deze games extra performance opleveren. Of het de hogere kosten waard is? Dat hangt van jezelf af, de extra processing kracht zou games vlekkelozer laten verlopen, als je je budget iets zou kunnen rekken dan zou ik voor de i5 gaan.
Zelf een i3 red die spellen ;) dacht je van zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N560UD-1GI€ 195,40€ 195,40
1Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB€ 114,48€ 114,48
1Intel Core i3 2100€ 97,-€ 97,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Asus P8H67-M Pro v3.0€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,33

Bettere HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:51:
[...]

Zelf een i3 red die spellen ;) dacht je van zoiets:
Dank voor de reacties :) Ik kan op zich m'n budget wel wat oprekken. Wat denken jullie hiervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB€ 118,95€ 118,95
1Intel Core i5 2400€ 165,90€ 165,90
1XFX Pro 550W€ 54,09€ 54,09
1Gigabyte GA-Z68AP-D3€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 840,79

Ik had de indruk dat een voeding met 430W niet krachtig genoeg zou zijn voor een i5. Klopt dat? En voegt een H67 of Z68 chipset heel veel toe i.v.m. een H61 (bijv. pricewatch: MSI PH61A-P35 (B3)) in deze config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Malta Soron schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:12:
[...]

Dank voor de reacties :) Ik kan op zich m'n budget wel wat oprekken. Wat denken jullie hiervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001 , 2TB€ 118,95€ 118,95
1Intel Core i5 2400€ 165,90€ 165,90
1XFX Pro 550W€ 54,09€ 54,09
1Gigabyte GA-Z68AP-D3€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 840,79
Ziet er goed uit en alles gaat werken met elkaar.
Ik had de indruk dat een voeding met 430W niet krachtig genoeg zou zijn voor een i5. Klopt dat?
Een voeding is niet alleen voor je processor maar voor het hele systeem maar je kan ook de pricewatch: Corsair Builder CX500 V2 overwegen.
En voegt een H67 of Z68 chipset heel veel toe i.v.m. een H61 (bijv. pricewatch: MSI PH61A-P35 (B3)) in deze config?
Nee want je kan toch niet overklokken met die processor.

Maar zou je niet een SSD overwegen? Dat is tenminste een onderdeel wat zichtbare prestaties oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
chim0 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:20:
[...]

Ziet er goed uit en alles gaat werken met elkaar.

[...]

Een voeding is niet alleen voor je processor maar voor het hele systeem maar je kan ook de pricewatch: Corsair Builder CX500 V2 overwegen.

[...]

Nee want je kan toch niet overklokken met die processor.

Maar zou je niet een SSD overwegen? Dat is tenminste een onderdeel wat zichtbare prestaties oplevert.
Dank :) Ik zat te denken aan de CX430 V2 omdat die twee tientjes goedkoper is, maar ik zag dat hij vrijwel alleen in combinatie met de i3 voorkomt, vandaar.
Ik zie dat het MSI moederbord alleen DDR3-1333 DRAM ondersteund, terwijl ik DDR3-1600 DRAM heb geselecteerd. Dat zou moeten werken, toch?
Ik heb wel nagedacht over een SSD, maar ik wil ook graag veel opslagruimte en twee schijven wordt wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Ik heb geen ervaring met corsair voedingen dus daar kan ik je niet mee helpen. Het ddr3-1600 geheugen werkt inderdaad gewoon op een moederbord dat alleen 1333 aankan. Het zal waarschijnlijk daarom op 1333 en niet 1600 draaien. Over een SSD, dit zal je wel wat extra snelheid opleveren maar ik denk niet dat je er in games veel van merkt. Als je budget niet verder op kan rekken zou ik gewoon een 7200 rpm data schijf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 12:21
Cyleo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:44:
[...]

In games niet heel veel, maar je voeding is neit echt een topvoeding. Ik zou persoonlijk sneller voor een corsair oid gaan, en ook nog wat meer zeker als je wilt upgraden.
De Thermaltake Smart M450W is intern nagenoeg hetzelfde als de Corsair CX500 V2...
Daar kun je prima nog een 7950/7970 op zetten in de toekomst.

@ MS, dat 1600 geheugen zal standaard gewoon op 1333 draaien, hoogstwaarschijnlijk kun je het in de bios wel op 1600 zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 03-02-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
chim0 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:20:
Nee want je kan toch niet overklokken met die processor..
Zarrack schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:35:
Het ddr3-1600 geheugen werkt inderdaad gewoon op een moederbord dat alleen 1333 aankan. Het zal waarschijnlijk daarom op 1333 en niet 1600 draaien.
Ik ben eigenlijk toch wel geneigd om het Gigabyte Z68 mobo te nemen. Het levert een beetje snelheidswinst op bij het geheugen en het is een high-end chipset, terwijl de H61 toch best wel low-budget is. Voelt wat beter :P
Dus dan blijft de config van een paar posts terug ongewijzigd. Die was in principe goed, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
dat kan je doen inderdaad. De rest van je systeem was inderdaad goed.

[ Voor 45% gewijzigd door Zarrack op 03-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
Ik zit met de volgende (hopelijk niet al te domme) vraag m.b.t de aanschaf van het gamesysteem:

Ik wil graag de Corsair Carbide 500R behuizing in combinatie met een Asrock moederbord (dit vanwege de verhalen over problemen met de Gigabyte-moederborden), namelijk de Z68 extreme 3 gen 3 òf de duurdere extreme 4 gen 3.
Nu is het zo, dat ik vanwege een wat oudere digitale videocamera persee een firewire poort nodig heb.
Wat moet ik doen ?

- Ik weet dat er in de Corsair 500R behuizing een firewire poort zit, maar...
!! Doet deze poort het ongeacht met welk moederbord het wordt gecombineerd ?
Met andere woorden: gaat deze poort altijd sowieso werken ?
Zo ja, dan heb ik aan de Asrock extreme 3 gen 3 genoeg.
- Of zal ik de Z68 extreme 4 gen 3 kopen, daar zit een firewire poort in òf:
- de extreme 3 gen kopen, daar zit geen firewire in, maar dan gecombineerd met een los firewire pci kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Help me eens kiezen aub jongens !!

PowerColor 7970 (2-slots???) : 528,69
MSI R7970-2PMD3GD5 : 540
XFX Core Edition Radeon HD 7970 : 561

XFX Double Dissipation Edition Radeon HD 7950 : 481
MSI R7950-2PMD3GD5/OC : 423
Sapphire HD7950 : 442

Volgens deze reviews van de 7950 (http://nl.hardware.info/n...n-radeon-hd-7950-modellen) zou ik beter niet de gewone Sapphire nemen (OC versie is veel beter) en van MSI lijkt het me beter de Twin Frozr III te nemen ipv deze. Dus dan zou enkel de XFX versie overblijven die waarschijnlijk ook beste overclock potentieel heeft. Maar met deze prijs kom je wel erg dicht in de buurt van een 7970, toch??

Ik wil uit deze 6 kiezen omdat deze de korste levertijden hebben.

bedankt voor jullie tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:23:
Beste tweakers,
Ik zit met de volgende (hopelijk niet al te domme) vraag m.b.t de aanschaf van het gamesysteem:

Ik wil graag de Corsair Carbide 500R behuizing in combinatie met een Asrock moederbord (dit vanwege de verhalen over problemen met de Gigabyte-moederborden), namelijk de Z68 extreme 3 gen 3 òf de duurdere extreme 4 gen 3.
Nu is het zo, dat ik vanwege een wat oudere digitale videocamera persee een firewire poort nodig heb.
Wat moet ik doen ?

- Ik weet dat er in de Corsair 500R behuizing een firewire poort zit, maar...
!! Doet deze poort het ongeacht met welk moederbord het wordt gecombineerd ?
Met andere woorden: gaat deze poort altijd sowieso werken ?
Zo ja, dan heb ik aan de Asrock extreme 3 gen 3 genoeg.
- Of zal ik de Z68 extreme 4 gen 3 kopen, daar zit een firewire poort in òf:
- de extreme 3 gen kopen, daar zit geen firewire in, maar dan gecombineerd met een los firewire pci kaartje.
Het maakt niet echt veel uit, mocht het niet werken dan kan je idd gewoon een PCI firewire kaartje gebruiken (check wel even of het moederbord een PCI slot heeft). Ik zou mij er niet druk om maken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
daffie82 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:30:
Help me eens kiezen aub jongens !!

PowerColor 7970 (2-slots???) : 528,69
MSI R7970-2PMD3GD5 : 540
XFX Core Edition Radeon HD 7970 : 561

XFX Double Dissipation Edition Radeon HD 7950 : 481
MSI R7950-2PMD3GD5/OC : 423
Sapphire HD7950 : 442

Volgens deze reviews van de 7950 (http://nl.hardware.info/n...n-radeon-hd-7950-modellen) zou ik beter niet de gewone Sapphire nemen (OC versie is veel beter) en van MSI lijkt het me beter de Twin Frozr III te nemen ipv deze. Dus dan zou enkel de XFX versie overblijven die waarschijnlijk ook beste overclock potentieel heeft. Maar met deze prijs kom je wel erg dicht in de buurt van een 7970, toch??

Ik wil uit deze 6 kiezen omdat deze de korste levertijden hebben.

bedankt voor jullie tips !
Ik zou geen OC versie nemen omdat je de 9750 relatief simpel zelf kunt overclocken, scheelt je weer een paar tientjes:). Welke kaart je neemt maakt vrij weinig uit, meeste kaarten komen met degelijke custom koelers. Zelf zou ik voor de pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 maar de levertijd voor deze kaarten is inderdaad wat aan de lange kant.
Pagina: 1 ... 46 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.