Goedemorgen,
Ik wil voor thuis een desktop pc gaan aanschaffen. De bedoeling is dat deze BF3 op redelijk hoge settings gewoon lekker vlot kan draaien. Het hoeft geen over the top gamesysteem te worden maar ik wil dat het systeem de komende paar jaar lekker snel blijft. Wel wil ik dat er in de toekomst wat extra uitbreidingen mogelijk zijn. (misschien een crossfire optie over een jaar of 2 bijvoorbeeld)
Naast gamen zal ik er ook nog wat 3d mee tekenen (autodesk inventor) en wordt de pc gebruikt voor het bekende internetten, mailen, film kijken, muziek luisteren etc.
Misschien dat er in de toekomst ook nog een 2e beeldscherm aangesloten wordt.
Wat heb ik thuis nog liggen?
Windows 7, nieuwe 500gb WD harddisk, 22" monitor, cd/dvd-drive.
Een SSD en een grotere harde schijf hoef ik nu nog niet, in de toekomst zijn dit wel opties als de prijzen weer wat beter worden.
Ik heb me laten inspireren door enkele bbg's en wat reviews van verschillende onderdelen. Daarmee ben ik tot dit lijstje gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec One Hundred | € 47,- | € 47,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 191,10 | € 191,10 |
1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 52,28 | € 52,28 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,50 | € 39,50 |
1 | Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition | € 229,90 | € 229,90 |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 116,50 | € 116,50 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 676,28 |
Nu vraag ik mij af of ik voor het moederbord geen goedkoper exemplaar kan nemen. Of is deze juist geschikt i.v.m. de eventuele crossfire opstelling over een paar jaar?
Past het geheel goed in de bovenstaande kast of is het beter om (met het oog op de toekomst) voor een duurdere als de
http://tweakers.net/price...-500r-black.html#tab:info te gaan?
Editje: Zou een hele stille kast zoals de
http://tweakers.net/pricewatch/282494/c ... l#tab:info ook een optie zijn? Of wordt het systeem hier snel te warm in (evt na uitbreiding) of past het geheel misschien niet?
Mijn budget voor de bovenstaande onderdelen ligt rond de 600 - 700,- Echter wanneer iets meer investeren het echt waard blijkt te zijn sta ik natuurlijk open voor suggesties.
Mochten er verder nog dingen zijn die jullie anders zouden doen hoor ik het natuurlijk graag.
M.v.g.
Thijs