Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:05:
Beste tweakers,
Deze site bied ontzettend veel informatie en hulp over wat voor systeem je kan kopen, maar toch vind ik het fijn om een advies te krijgen van tweakers met verstand. (in ieder geval meer dan ik heb)
Mijn vorige PC is de deur uit omdat ik hier te veel kopzorgen aan heb gehad.
Die had ik vorig jaar laten samenstellen bij Alternate:
Dit waren de specs;
Processor: Intel i7-2600K
Moederbord: ASUS P8P67 Deluxe -=Rev.3.0=-
Werkgeheugen: 16GB (4x4GB Kingston Value RAM 1333Mhz)
1ste harde schrijf: 120GB SSD Vertex 2
2de harde schrijf: 1TB Western Digital Black
Videokaarten: 2x Club 3D HD6970 (crossfire)
Voeding: Club 3D CSP-X1000CB
Behuizing: Antec Twelve hunderd V3
Besturing: Windows 7 64bit
Toetsenbord: Logitech G110
Muis: Logitech MX518
Beeldscherm: Samsung SyncMaster P2770HD (27inch)
Nu zoek ik voor een bedrag van tussen de € 2000 en € 3000 een Game PC die toch redelijk op max games moet kunnen draaien.
Ik ben zeer benieuwd wat anderen met dit budget kunnen doen. Tevens wil en kan ik hem zelf niet in elkaar zetten, want daarvoor ben ik echt een leek.
Ik wil deze PC alleen voor gamen gebruiken, want het dagelijkse (huis, tuin en keuken) onzin op internet doe ik gewoon op mijn Acer 8930G laptop.
De games die ik er wil kunnen spelen zijn, FSX, Microsoft Flight en Arma 2, Arma OA, maar voornamelijk straks Arma 3 (still to come).
Echter moet ik er wel bij zeggen dat ook alle randappratuur moeten zijn meegenomen in de prijs, zoals toetsenbord, muis en monitor. Dit heb ik namelijk allemaal meeverkocht met mijn vorige PC.
Het enige wat ik heb overgehouden is mijn Saitek Flight setup om mee te vliegen.
Het liefst wil ik een 27inch LED monitor, want 24inch vind ik echt te klein.
Ik heb ook nog een tv staan die ik niet gebruik, maar ik weet niet of het handig is om deze als monitor te gebruiken voor gamen. Het gaat hier om een Samsung 32inch LCD tv: LE32C760
Misschien dat jullie hiervoor nog een advies hebben of dit juist wel zouden doen, omdat ik hierdoor bijv. meer geld overhoudt voor de PC zelf.
Ik zou nog kunnen zeggen wat ik wel of niet graag wil, maar ik heb er echt amper verstand van, dus ik zoek een goede combinatie van spullen die mogelijk nog upgradebaar of te tweaken zijn voor de toekomst.
Ben benieuwd wat jullie bedenken en alvast bedankt voor jullie tijd.
Groeten Madman Warrior