Na veel pijn en moeite, en na meerdere pogingen eindelijk een systeem kunnen samenstellen wat redelijk in elkaar past. Hoop ik.
Op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer, maar dat vind ik niet zo gek als je al een halve dag bezig bent met uitzoeken. Wel geleerd om gelijk naar de levertijd te kijken van bepaalde onderdelen zodat je niet opnieuw hoeft te beginnen.
Even mijn keuzes proberen te onderbouwen:
De CPU koeler lijkt me duidelijk.
Ik heb gekozen voor een i7 2600K met zicht op de toekomst. Ik ben niet van plan elk jaar een upgrade uit te voeren. i5 had ook wel mogelijk geweest maar het budget laat dit toe.
Het moederbord heb ik gekozen aan de hand van de laatste BBG en hier een wat snellere CPU opgezet. Geheugen komt ook uit de BBG en zo ook de SSD.
Aangezien ik geen ATI fan ben heb ik gekozen voor de GTX560Ti met een kleine overclock. Deze zullen in SLI draaien. Of jullie moeten mij kunnen overtuigen om met een enkele kaart te draaien, dan denk ik aan de GTX580 welke rond dezelfde prijs van eigenaar wisselt.
Opmerking en suggesties zijn welkom en zullen ook serieus bekeken worden!
Op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer, maar dat vind ik niet zo gek als je al een halve dag bezig bent met uitzoeken. Wel geleerd om gelijk naar de levertijd te kijken van bepaalde onderdelen zodat je niet opnieuw hoeft te beginnen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,02 | € 32,02 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 261,90 | € 261,90 |
1 | Cooler Master Silent Pro M850 | € 112,- | € 112,- |
1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 173,- | € 173,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,50 | € 39,50 |
2 | Gigabyte GV-N560OC-1GI | € 199,90 | € 399,80 |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 117,90 | € 117,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.136,12 |
Even mijn keuzes proberen te onderbouwen:
De CPU koeler lijkt me duidelijk.
Ik heb gekozen voor een i7 2600K met zicht op de toekomst. Ik ben niet van plan elk jaar een upgrade uit te voeren. i5 had ook wel mogelijk geweest maar het budget laat dit toe.
Het moederbord heb ik gekozen aan de hand van de laatste BBG en hier een wat snellere CPU opgezet. Geheugen komt ook uit de BBG en zo ook de SSD.
Aangezien ik geen ATI fan ben heb ik gekozen voor de GTX560Ti met een kleine overclock. Deze zullen in SLI draaien. Of jullie moeten mij kunnen overtuigen om met een enkele kaart te draaien, dan denk ik aan de GTX580 welke rond dezelfde prijs van eigenaar wisselt.
Opmerking en suggesties zijn welkom en zullen ook serieus bekeken worden!