[BBG Aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 57 Laatste
Acties:
  • 154.767 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:49:
[...]

O ja, ik snap het perfect. zie de review, ze testen op ultra. Zegt dat niet genoeg dan ?
Ja, want je snapt dan niet wat daar allemaal staat. Al zet je hem op ultra, hij gaat niet meer textures in streamen. Want er zit maar 1GB in. Heb je meer dan 1GB, gaat hij er meer textures in zetten. Afhankelijk van de aanwezige hoeveelheid geheugen, gaat hij textures en meshes die verder weg staan in het geheugen streamen. Zie ook de video.

En blijkbaar heb je de 2e link ook niet goed gelezen:
Notes: It is recommended for less experienced users to read about Virtual Memory and have a brief understanding about paging/swapping. Basically for graphics cards it works in a similar way - simulated video memory is a lot slower than dedicated video memory, just the same way as virtual memory is a lot slower than physical memory. There are two categories of "out of video memory":

Case (a): Actual video memory usage is greatly above the capacity of dedicated video memory on the graphics card. In such case, all the contents within the sight of the camera (in from of the player) "fight" for a place in the dedicated video memory but unfortunately swapping happens all the time, causing unplayable average fps obviously below 30.

Case (b): Actual video memory usage is slightly above the capacity of dedicated video memory on the graphics card. In such case, only the contents within the sight of the camera (in front of the player) would be loaded into the dedicated video memory, while the contents outside the sight of the camera (behind the player) would be pushed into the virtual video memory. High fps is still achieved if the player doesn't rotate the camera; however when the player quickly rotates the camera, swapping happens between the dedicated video memory and the virtual video memory, for which the latency and bandwidth of the PCIE communication is bottlenecking, causing temporarily low fps (aka lag, choppy lag, lag spike), which often make up the "min fps" of a benchmark session.

For users who only care about case (a) please ignore this article. For enthusiast users who do care about both case (a) and case (b) then this is the list for you.
En lees ook zijn antwoord: http://www.xtremesystems....24&viewfull=1#post4822224 http://www.xtremesystems....01&viewfull=1#post4823301

Maar goed, madrox moet zijn gram weer halen, want hij kan nooit ongelijk hebben _O- . Alle games zijn daar gestest en hebben meer gebruikt, betekend niet dat 1GB kaarten direct onbruikbaar zijn, alleen dat er steeds meer games zijn die wel meer dan 1GB lusten.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterPMG
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-10-2023
Goedenavond mensen,

Ik ben nieuw hier en na heel wat pagina's in deze topic te hebben doorgenomen besloten me aan te melden, omdat ik vermoed dat ik hier goed geholpen/geadviseerd kan worden.

Ik ben van plan om een nieuw gamingsysteem aan te schaffen. Mijn budget is 1000 Euro, scherm inbegrepen. Randapparatuur heb ik.

Heb eens naar de BBG systemen gekeken en de high-end samenstelling bevalt me in principe wel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,95€ 15,95
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,-€ 95,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,02€ 32,02
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 189,95€ 189,95
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 101,-€ 101,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 88,90€ 88,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
2Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 226,-€ 452,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.129,22

Ik heb de 128GB ssd vervangen door de Crucial M4 64GB en de 1TB schijf weggehaald omdat ik zelf nog wat externe HDD's heb en eventueel ook nog een interne.

Ben nog niet zeker over welk scherm maar dacht zelf aan toch wel 22-23" wat in combinatie met bovenstaand zou resulteren in zo'n 1300 Euro. 300 Euro boven mijn budget dus.

Is dit omlaag te brengen naar zo'n 1000 Euro zonder dat ik hier significant op hoef in te leveren? (een paar tientjes over budget vind ik geen ramp hoor, maar goedkoper is natuurlijk beter)

Wat voor mij belangrijk is, is dat ik games die nu in de winkel liggen - Skyrim, COD, Battlefield 3 - moeiteloos op de hoogste settings kan spelen en games die in nabije toekomst verschijnen - GTAV, Max Payne 3 - toch wel minstens op high.

De 64GB SSD voldoet voor mij als 'Windowsschijf' gezien ik al jaren mijn HDD's in partities opsplits (wat kleinere partitie voor Windows, de rest voor opslag/backups)

Ik weet niet hoe 'noodzakelijk' 2 GPU's zijn dus wellicht valt daaraan nog wat te sparen, wel dacht ik in het geval van één enkele GPU aan een 2GB variant om toch een beetje future proof te zijn.

8 GB werkgeheugen, want ik heb liever nu een beetje teveel dan over een half jaartje ofzo alweer een beetje te weinig. Bovendien lijkt me dat niet de voornaamste kostenpost om op te besparen.

Qua processor denk ik aan een i5 om voor de enkele uitzonderlijke games (of bewerkingen) die meer op CPU dan GPU leunen, maar ook hier valt wellicht nog wat te sparen aangezien er wat goedkopere varianten zijn. Verder schat ik momenteel Intel ook wat hoger in als AMD.

Ik denk dat ik de belangrijkste punten wel heb gedekt. Sorry voor de wat lange eerste post, maar geef liever wat teveel uitleg dan wat te weinig. Alvast bedankt voor alle advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:51:
En lees ook zijn antwoord: http://www.xtremesystems....24&viewfull=1#post4822224 http://www.xtremesystems....01&viewfull=1#post4823301

Maar goed, madrox moet zijn gram weer halen, want hij kan nooit ongelijk hebben _O- . Alle games zijn daar gestest en hebben meer gebruikt, betekend niet dat 1GB kaarten direct onbruikbaar zijn, alleen dat er steeds meer games zijn die wel meer dan 1GB lusten.
Een paar post verder word die post die je aanhaald ook al onderuit gehaald. Er staan ook grafieken tussen waar de 2GB kaarten amper beter scoren. Blijkbaar ben ik niet de enige. 2GB is leuk, maar geen noodzaak op 1920x1200. Dat zeg ik. Daar kan je het alleen maar mee eens zijn, alle resultaten wijzen dat uit. Zowiezo deugt dat lijstje van die knul niet, iets, waar hij door meerdere personen op word gewezen. Maarja, als jij op dit soort onbetrouwbare "natte vingerwerk" je reputatie wil laten afhangen; dat is je goed recht.

In die link van je naar dat forum op anand word er ook dit gezegt:
1gb vram cards can run ultra without MSAA fine, the game engine will scale over 1gb vram on ultra IF your card has more. If it doesn't, the "ultra" settings are in effect "high". The game does not look any different for scenes close to your character on high vs ultra. Ultra just enables higher res models/textures for objects further away, the more vram you have, the more details you can view further out.
Meer detail in de verte, klopt. Ik zeg: Klopt. Alleen is dat amper te zien, zegt ook terecht een andere poster; de verschillen zijn amper of niet te zien. Conclusie: 2Gb is leuk maar niet perse nodig. Verschillen die je amper of niet kan zien, waar hebben we het over ?

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 03-01-2012 23:22 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@masterPMG: Zoals je zelf eigenlijk ook al laat zien passen 2 videokaarten simpelweg niet in je budget als dat 1000 euro inclusief monitoren is. Wat prestaties is er natuurlijk ook een flink verschil tussen een crossfire setup en een enkele HD6950 2GB, maar in principe kun je alle huidige games gewoon met de hoogste instellingen op 1920 x 1080 spelen met een enkele HD6950 2GB.

Van 1300 naar 1000 euro zonder prestaties in te leveren is helaas gewoon onmogelijk aangezien je samenstelling verder prima is. Je zult dus moeten kiezen of het budget oprekken of voor een enkele videokaart gaan.

Wat betreft de monitor zou ik naar deze kijken pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM. Uitstekende monitor voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterPMG
@ik222:

Als ik met een enkele HD6950 2GB de huidige games op de hoogste settings kan draaien lever ik voor mijn gevoel niet echt in, haalt ook meteen een flinke kostenpost weg waardoor ik bijna op het gewenste budget zit. Bedankt! Bovendien kan ik dan over een tijdje als die kaart goedkoper wordt voor een prikkie alsnog die 2e aan mijn opstelling toevoegen - mocht dat nodig zijn.

Nog iets waardoor ik eventueel iets van de prijs kan afschaven?

Ow ja nog iets, die 64GB SSD komt niet met een upgradekit zoals de 128GB versie uit de BBG. Heeft de aangegeven case een plek ervoor, of moet dit nog gecombineerd worden met een bracket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
masterPMG schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:00:
Goedenavond mensen,

Ik ben nieuw hier en na heel wat pagina's in deze topic te hebben doorgenomen besloten me aan te melden, omdat ik vermoed dat ik hier goed geholpen/geadviseerd kan worden.

Ik ben van plan om een nieuw gamingsysteem aan te schaffen. Mijn budget is 1000 Euro, scherm inbegrepen. Randapparatuur heb ik.

Heb eens naar de BBG systemen gekeken en de high-end samenstelling bevalt me in principe wel:

#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 226,-€ 452,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.129,22

...
ik heb:
- 1 vd 2 videokaarten verwijderd
- de voeding vervangen door een ander model dat je nieuwe setup moeiteloos kan daaren, incl overklok
- scherm toegevoegd, dit is een goed scherm voor zijn prijs. je kan hiervoor evt advies vragen in de bbg voor monitoren
dwz dat je voorlopig enkel op grafische kracht inlevert en maar 35 euro boven je budget zit. echter ga je hier heel zware games zoals bf3 niet helemaal op max kunnen spelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 174,-€ 174,-
1XFX Pro 550W€ 57,81€ 57,81
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 226,-€ 226,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.034,03

je kan nog op een aantal andere dingen besparen, zoals kast, mobo en cpu. cpu zou ik zo laten aangezien de 2400 niet overklokbaar is en je voor niet veel geldbesparing toch wat inlevert.
wat kadt en mobo betreft: als je usb 3.0 niet belangrijk vindt, kan je een kast nemen zoals
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
pricewatch: Fractal Design Arc Midi Tower
pricewatch: Nexus Prominent R
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)

als je(front, dus op je kast) usb 3.0 niet belangrijk vindt, neem dan gewoon een goedkoop mobo dat aan je eisen voldoet http://tweakers.net/price...iyBRXy7ypoI-CNf9Reah5G-Mb
anders zijn er 2 mogelijkheden: een mobo met een internal usb 3.0 header kopen (staat bij specificaties van website fabrikant) en je kast hierop aansluiten (de goedkoopste mobos hebben dit echter meestal niet), of de nexus prominent r aansluiten op backpanel usb 3.0, waardoor je wel weer een heel goedkoop mobo kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond mensen,

Ik weet dat het misschien een beetje kak overkomt op jullie en dat je denkt van wat een luie gozer maar toch..

Ik ben opzoek naar een redelijke pc, welke bf3 toch wel goed kan draaien (denk aan medium/high).
Maar ik zou zo een 2 3 niet weten wat voor samenstelling ik moet kiezen..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Budget is rond de 5 a 600 euro.

Alvast bedankt,
Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
masterPMG schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:30:
@ik222:

Als ik met een enkele HD6950 2GB de huidige games op de hoogste settings kan draaien lever ik voor mijn gevoel niet echt in, haalt ook meteen een flinke kostenpost weg waardoor ik bijna op het gewenste budget zit. Bedankt! Bovendien kan ik dan over een tijdje als die kaart goedkoper wordt voor een prikkie alsnog die 2e aan mijn opstelling toevoegen - mocht dat nodig zijn.

Nog iets waardoor ik eventueel iets van de prijs kan afschaven?

Ow ja nog iets, die 64GB SSD komt niet met een upgradekit zoals de 128GB versie uit de BBG. Heeft de aangegeven case een plek ervoor, of moet dit nog gecombineerd worden met een bracket?
Dingen waar je nog wat op zou kunnen besparen
- Als je toch geen crossfire draait is een 500 watt voeding ook al ruim voldoende. Neem bijvoorbeeld zoiets pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
- Als kast zou je de corsair 400R ipv de 500R kunnen pakken. pricewatch: Corsair Carbide 400R
- De extra koeler kan je weglaten. Wat betreft koelen voldoet de bijgeleverde koeler prima zolang je niet serieus gaat overclocken. Wellicht maakt hij iets meer geluid maar persoonlijk vind ik dat te verwaarlozen, ik hoor mijn casefans een stuk duidelijker in de standaard Corsair 400R.\

Al met al kun je dan toch nog ruim 100 euro besparen waardoor je niet ver over je budget zul gaan. En dit zijn besparingen waarvan je pc niets minder gaat presteren.

Wat betreft de SSD is er een plaats voor de de 400R maar die is niet echt ideaal volgens mij. Dus ik zou voor die paar euro een bracket nemen en hem netjes daarmee in een 3.5" slot hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterPMG
@bertp1:

Dat ziet er al erg goed uit, bedankt! Wat betreft die andere voeding; wanneer wordt het noodzakelijk om toch voor die 750W (of iets vergelijkbaars te gaan)? Als ik overklokken wil combineren met een 2e GPU of alleen al de 2e GPU op zich?

En die 64GB SSD heeft geen bracket nodig of is er hiervoor al plek in de Corsair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:50:
Goedenavond mensen,

Ik weet dat het misschien een beetje kak overkomt op jullie en dat je denkt van wat een luie gozer maar toch..

Ik ben opzoek naar een redelijke pc, welke bf3 toch wel goed kan draaien (denk aan medium/high).
Maar ik zou zo een 2 3 niet weten wat voor samenstelling ik moet kiezen..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Budget is rond de 5 a 600 euro.

Alvast bedankt,
Groeten!
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012

onderste systeem, eventueel wat besparen hier en daar.
bv met een oude harde schijf, iets goedkopere kast, iets goedkopere videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 03-01-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterPMG
@ik222: Heel nuttige tips! Ik zal even goed alles nakijken en zodra ik het nagenoeg klaar heb zal ik de 'finalized' samenstelling hier posten ter controle. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Een paar post verder word die post die je aanhaald ook al onderuit gehaald. Er staan ook grafieken tussen waar de 2GB kaarten amper beter scoren. Blijkbaar ben ik niet de enige. 2GB is leuk, maar geen noodzaak op 1920x1200. Dat zeg ik. Daar kan je het alleen maar mee eens zijn, alle resultaten wijzen dat uit. Zowiezo deugt dat lijstje van die knul niet, iets, waar hij door meerdere personen op word gewezen. Maarja, als jij op dit soort onbetrouwbare "natte vingerwerk" je reputatie wil laten afhangen; dat is je goed recht.
Onzin, dat begrijp je zelf ook, maar dat zal je niet toegeven. Ik zeg ook nergens noodzaak, blijkbaar snap je ook niet wat daar staat. Daarom zal ik het nog een keer posten.
Case (b): Actual video memory usage is slightly above the capacity of dedicated video memory on the graphics card. In such case, only the contents within the sight of the camera (in front of the player) would be loaded into the dedicated video memory, while the contents outside the sight of the camera (behind the player) would be pushed into the virtual video memory. High fps is still achieved if the player doesn't rotate the camera; however when the player quickly rotates the camera, swapping happens between the dedicated video memory and the virtual video memory, for which the latency and bandwidth of the PCIE communication is bottlenecking, causing temporarily low fps (aka lag, choppy lag, lag spike), which often make up the "min fps" of a benchmark session.
En jij met je '30 jaar ervaring _O- ' zou toch moeten weten dat benchmarks niet alles zeggen. Zoals hij ook uitlegt gaat het over echte game op de slechtste momenten. Blijkbaar ga jij graag voorbij aan dat punt, maarja anders heb je niet gelijk he. 2GB op 1900x1200 is geen dikke overkill, games maken er nu al gebruik van, maar noodzaak? Nee. En over zijn methode van testen, je kan gewoon niet ontkennen dat ze meer gebruik er van maken, gezien het gewoon screenshots zijn van het verbruik boven de 1GB.
1gb vram cards can run ultra without MSAA fine, the game engine will scale over 1gb vram on ultra IF your card has more. If it doesn't, the "ultra" settings are in effect "high". The game does not look any different for scenes close to your character on high vs ultra. Ultra just enables higher res models/textures for objects further away, the more vram you have, the more details you can view further out.
Meer detail in de verte, klopt. Ik zeg: Klopt. Alleen is dat amper te zien, zegt ook terecht een andere poster; de verschillen zijn amper of niet te zien. Conclusie: 2Gb is leuk maar niet perse nodig. Verschillen die je amper of niet kan zien, waar hebben we het over ?
Dus je geeft toe dat 560TI 1GB niet het zelfde kwaliteit beeld leverd in BF3 als de 6950 2GB. Daarmee ook dus dat 2GB wel nuttig is (maar niet noodzakelijk, voor je mij weer woorden in de mond legt). En ook dat al draaien ze allebei op Ultra de 560TI geeft dus geen ultra weer geeft.
[...]

O ja, ik snap het perfect. zie de review, ze testen op ultra. Zegt dat niet genoeg dan ?
_O- _O- _O-
. En dikke cudo's dus voor de maker van BF3 dat ze zon goeie engine hebben gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremegamer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Hallo allen,

altijd al een fanatieke gamer geweest , maar niet hardcore.

nu zit ik al paar maandjes op m'n netbook te teren en wil terug wat stevigers :)

ik zeg het nu al - hardware is niet mijn ding :|
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital RE4 RE4 WD1003FBYX, 1TB€ 175,10€ 175,10
1Aerocool Strike-X€ 53,-€ 53,-
1Intel Core i7 2700K Boxed€ 298,-€ 298,-
1Aerocool V12XT-1000€ 188,10€ 188,10
1OCZ Vertex 3 120GB€ 156,80€ 156,80
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 37,90€ 37,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,92

heb wel al wat kunnen vinden maar moederbord - geen idee welke.
tevens weet ik ook ni welke Grafische kaart er op dit moment alles soepel speelt. (dit mag de meerprijs van het budget zijn)

•Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1500 €
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
TV met HDMI input / resolutie etc weet ik niet is wel 31,5"
•Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Wi-FI
Bleutooth
front jacks (headset)
front usbs
SSD - voor windows/linux systeem op te zetten.
HDD - moet niet al te groot zijn gezien ik alles van en naar het internet gooi.
Upgradebare componenten
Geoptimaliseert voor virtualisatie (niet echt een noodzaak)
TV-Tuner / digitaal
ALL in One card-reader ingebouwd
Technologie die handig lijkt mag je ook altijd wel vermelden :)

•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
altijd al willen HDMI opnemen - wil ik nog wel wat voor uitleggen. (indien mogelijk / HDCP is geen weerlegging) de waarom is niet ver weg te denken ;)
weet niet of het bestaat op consumenten cpu's maar een hardware Remote KVM zou leuk zijn :)

•Wat voor soort gamer ben je?
Fanatiek als in , Dirt 3 / wolfenstein / COD:WAW | soms wat Adobe After effects.

zow als je nog iets nodig hebt , poot even iets neer :).

Bedankt alvast.

Groeten

Xtremegamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:10:
[...]

Onzin, dat begrijp je zelf ook, maar dat zal je niet toegeven. Ik zeg ook nergens noodzaak, blijkbaar snap je ook niet wat daar staat. Daarom zal ik het nog een keer posten.
Je maakt een hoop heissa over 1 opmerking van mij, dat snap ik heel goed.
En jij met je '30 jaar ervaring _O- ' zou toch moeten weten dat benchmarks niet alles zeggen. Zoals hij ook uitlegt gaat het over echte game op de slechtste momenten. Blijkbaar ga jij graag voorbij aan dat punt, maarja anders heb je niet gelijk he. 2GB op 1900x1200 is geen dikke overkill, games maken er nu al gebruik van, maar noodzaak? Nee. En over zijn methode van testen, je kan gewoon niet ontkennen dat ze meer gebruik er van maken, gezien het gewoon screenshots zijn van het verbruik boven de 1GB.
Tegelijk meld hij dat het nog steeds prima speelbaar is. Reviews laten zien dat d emin fps amper beter is bij 2GB kaarten; de dip komt a: door de game engine en b: door het gebrek aan GPU power.
Dus je geeft toe dat 560TI 1GB niet het zelfde kwaliteit beeld leverd in BF3 als de 6950 2GB. Daarmee ook dus dat 2GB wel nuttig is (maar niet noodzakelijk, voor je mij weer woorden in de mond legt). En ook dat al draaien ze allebei op Ultra de 560TI geeft dus geen ultra weer geeft.
Theoretisch welllicht niet, in de prijktijk zal je het niet merken. Iets, wat de gebruikers zelf al aangeven; ze kunnen de verschillen niet zichtbaar maken. Maar neem nouf ff voor het gemak de HD6950 1Gb vs de 2GB, en meet dan de verschillen eens, in FPS en kwaliteit van de settings. Appels met appels, weet je wel.
Durf ik te wedden dat je heel goed op zoek moet gaan naar verscchillen, die duidelijk het voordeel van de 2GB kaart aantonen op 1920x1200. Waar men zich vooral druk om maakt, zijn de hogere resoluties; en terecht.
Daar kan 2Gb zeker iets toevoegen.
_O- _O- _O-
. En dikke cudo's dus voor de maker van BF3 dat ze zon goeie engine hebben gemaakt.
En Metro, en Skyirm en....Civ 5 en...

Memory Capacity and Resolution

We have found that it comes down to what your native resolution is that you play at. If you play at 1920x1200 or lower, we have no problem recommending the 1GB Radeon HD 6950 over the GeForce GTX 560 Ti. At 1920x1200 1GB frame buffer seems to be adequate. Though the GTX 560 Ti is faster in Civ 5, for the most part the Radeon HD 6950 1GB seems to be superior when it comes to shader driven games. Overclocking the 560 Ti will make up for some of this since it is capable of ~1GHz GPU core speeds, but you are going to have to truly push it to make up for lost ground.

http://www.hardocp.com/ar..._1gb_performance_review/4

Zeggen precies wat ik zeg, toevallig. Maar ja, dat is maar een brakke review site en ik een oude man O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Mensen,

Graag advies voor onderstaande 2 alternatieven.

De volgende uitgangspunten zijn van toepassing:
- Ik ben niet van plan te gaan overclocken
- Ik neem mee (Monitor & Voeding (Zalman 650W) huidig systeem
- Wil in staat zijn om de nieuwste games probleemloos te kunnen draaien

Alternatief 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 104,01€ 104,01
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 88,20€ 88,20
1Intel Core i5 2400€ 163,-€ 163,-
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,56

Alternatief 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 104,01€ 104,01
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 88,20€ 88,20
1Intel Core i5 2400€ 163,-€ 163,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC€ 243,-€ 243,-
1Asrock H61iCAFE€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 721,56

Waarschijnlijk zal een SSD nog worden toegevoegd.

De twijfel zit em met name in de videokaart HD6950 of GTX 560ti OC

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Denk dat de MSI koeler stiller zal zijn, en die zou ik nemen. Een ander zal zeggen, neem de HD6950. Dat kan, al zou ik dan eerder die van Sapphire of MSI nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Je maakt een hoop heissa over 1 opmerking van mij, dat snap ik heel goed.
Een foute opmerking ja.
Tegelijk meld hij dat het nog steeds prima speelbaar is. Reviews laten zien dat d emin fps amper beter is bij 2GB kaarten; de dip komt a: door de game engine en b: door het gebrek aan GPU power.
Waar zeg ik 1GB is onspeelbaar? Nergens.
Theoretisch welllicht niet, in de prijktijk zal je het niet merken. Iets, wat de gebruikers zelf al aangeven; ze kunnen de verschillen niet zichtbaar maken. Maar neem nouf ff voor het gemak de HD6950 1Gb vs de 2GB, en meet dan de verschillen eens, in FPS en kwaliteit van de settings. Appels met appels, weet je wel.
Durf ik te wedden dat je heel goed op zoek moet gaan naar verscchillen, die duidelijk het voordeel van de 2GB kaart aantonen op 1920x1200. Waar men zich vooral druk om maakt, zijn de hogere resoluties; en terecht.
Daar kan 2Gb zeker iets toevoegen.
Dus er zijn wel verschillen en ook meerdere games die meer dan 1GB gebruiken. Dus 2GB is wel degelijk een plus.
En Metro, en Skyirm en....Civ 5 en...

Memory Capacity and Resolution

We have found that it comes down to what your native resolution is that you play at. If you play at 1920x1200 or lower, we have no problem recommending the 1GB Radeon HD 6950 over the GeForce GTX 560 Ti. At 1920x1200 1GB frame buffer seems to be adequate. Though the GTX 560 Ti is faster in Civ 5, for the most part the Radeon HD 6950 1GB seems to be superior when it comes to shader driven games. Overclocking the 560 Ti will make up for some of this since it is capable of ~1GHz GPU core speeds, but you are going to have to truly push it to make up for lost ground.

http://www.hardocp.com/ar..._1gb_performance_review/4

Zeggen precies wat ik zeg, toevallig. Maar ja, dat is maar een brakke review site en ik een oude man O-)
Je bent blijkbaar te dom te koppig om te snappen wat daar staat, dus ga ik het maar eindeloos herhalen.
En om mijzelf te herhalen:
2GB op 1900x1200 is geen dikke overkill, games maken er nu al gebruik van, maar noodzaak? Nee.
.
Het gaat niet om slechte performance op 1GB kaarten en het gaat niet om reviews met benchmarks. Het gaat om het draaien van echte games die op 1900x1200 gewoon meer gebruiken dan 1GB, dat heeft hij gewoon aangetoond bij een hele stapel games. Een 2GB kaart nemen is zelfs op een lagere resolutie zoals FullHD gewoon een plus punt omdat games op die resolutie ook wel over de 1GB willen gaan. Dat is mijn punt en dat is gewoon aangetoond. Battlefield 3 heeft er ook baat bij. Nu kan je daar over discussieren of je dat gaat merken, maarja, AA 2x vs 4x vs 8x? Zelfde verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

svenc schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:20:
De twijfel zit em met name in de videokaart HD6950 of GTX 560ti OC
Kijk hier eens: http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=330

Afhankelijk van welke games jij speelt, zou ik toch voor te HD6950 gaan.Verder zou ik zeker een SSD nemen, desnoods gewoon deze pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Zet je windows op en een of twee games, en je werkt vele malen sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
@Svenc: Alternatief is niet valabel, een Intel processor op een AMD moederbord gaat niet werken. Over de 560 vs 6950 en 1GB of 2GB, daar is op dit moment wat achtergrondgeluid over te horen op dit forum. Maar dan moet je echt goed tussen de posts door gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterPMG
Goedemiddag allen.

Na me er nog even in te hebben verdiept is dit mijn eindlijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech X-530€ 51,90€ 51,90
1Logitech K120 (Internationaal)€ 6,93€ 6,93
1Logitech Corded Mouse M500€ 17,79€ 17,79
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,72

Het scherm lijkt op basis van de BBG en goede scores op internet een snelgemaakte keuze. Verder heb ik de voeding veranderd - dit kan ik op een later tijdstip nog altijd upgraden als ik besluit een 2e GPU bij te plaatsen.

Verder heb ik de extra koeling verwijderd aangezien ik niet van plan ben om extreem te gaan overklokken.

Zoals je ziet zit ik iets over het budget heen, maar let wel ik heb bedrade invoerapparatuur en nieuwe boxen toegevoegd. Met deze totaalprijs kan ik wel leven. Is dit een stabiele totaalconfiguratie of ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo, ik zal beginnen met zeggen dat ik weinig verstand heb van computers en onderdelen en de technische specs ervan.
Heb met hulp van dit forum al een eerste aanzette gekregen van een systeem maar heb dit even moeten stil leggen vanwege andere zaken maar nu pak ik het weer op.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 euro

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) B
Nee alles graag nieuw, behalve idd toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Graag een goede game computer die als het kan beetje future proof is jaartje of 3 ?

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Een goede computer die games zoals BF3, Starcraft 2, Star Wars the Old Republic en WoW met een hoge framerate, resolutie en high/ultra settings kan afspelen.

Ben zelf erg tevreden over nvidia dus daarom heb ik bewust geen ati gekozen ga liever voor een stille opstelling, omdat pc in de huiskamer staat.
IK hou de SLI optie open maar denk dat een wat zwaardere single kaart me meer aanspreekt en misschien dat ik die dan vervang na 3 jaar.

Zit alleen wat te twijfelen over mobo en behuizing of dat wel stil en airflow technisch optimaal is, daar de pc in een bureau komt te staan.
Dus had ik graag hier een mening over als het kan.

Wat voor soort gamer ben je?
Redelijk fanatiek

Ben er voor me gevoel al redelijk uit maar nu het eind oordeel van de profs zullen we maar zeggen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z68A-G45 (B3)€ 101,-€ 101,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 83,78€ 83,78
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 109,-
1BenQ XL2420T€ 369,-€ 369,-
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 119,99€ 119,99
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,46€ 5,46
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 261,90€ 261,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 167,49€ 167,49
1HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader (AR941AA)€ 19,99€ 19,99
1Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5€ 417,-€ 417,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.843,08

Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
masterPMG schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:51:
@bertp1:

Dat ziet er al erg goed uit, bedankt! Wat betreft die andere voeding; wanneer wordt het noodzakelijk om toch voor die 750W (of iets vergelijkbaars te gaan)? Als ik overklokken wil combineren met een 2e GPU of alleen al de 2e GPU op zich?

En die 64GB SSD heeft geen bracket nodig of is er hiervoor al plek in de Corsair?
de xfx pro 550w is genoeg voor 1 gpu + overklok (van cpu en gpu). als je er een 2de gpu bijdoet op zijn minst een goede 650w voeding, die 750w is zodat je wat meer marge hebt. 650 is in principe genoeg voor 2 gpu's + overklok (alhoewel je minder marge hebt dan met 550w en 1 gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ben ik bezig met een computer samen te stellen, ik heb enige kennis op het gebied van computers, maar de markt is tegenwoordig zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor het bewerken van foto en video, daarnaast doe ik veel met 3d software (+renderen). Momenteel heb ik het volgende bij elkaar gezocht (en na goed lezen, moet het ook goed samen kunnen werken :) )

Graag hoor ik van de meer ervaren bouwers of zij tips / advies hebben, om de onderdelen op elkaar aan te laten sluiten. Of wanneer men andere merken / types aanraadt om dit te posten.

Mijn budget bedraagt circa 1000-1100 euro. (HDD heb ik nog liggen)

Moederbord: ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=-

videokaart: GIGABYTE GV-N460OC-1GI

Processor: Intel® Core™ i7-2600K

RAM: G.Skill 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit 16384 MB

Voeding: OCZ ModXStream Pro 700W

SSD: OCZ OCZSSD2-1VTXPL120G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
@dash86 ik zou eerder een Asus P8P67 nemen, veel goedkoper, sabertooth is zwaar overkill als je niet veel gaat overklokken.

[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sabertooth is idd erg overdreven, 2133MHz geheugen net zo nutteloos, voeding kan ook wel beter voor minder en de SSD is ook niet echt goed. Verder vraag ik mij af of je een GTX460 nuttig gaat gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:19:
@dash86 ik zou eerder een Asus P8P67 nemen, veel goedkoper, sabertooth is zwaar overkill als je niet veel gaat overklokken.
Wellicht dat ik in de toekomst mijn pc nog wat wil clocken, vandaar ook voor de i7-2600K heb gekozen. De prijs van het moederbord dat je aanraadt is inderdaad een stuk goedkoper. Als de specs er ook naar zijn, dan is het inderdaad een goed alternatief! bedankt. (kan ik mooi wat extra geld tegen de cpu aangooien, die is tenslotte (naast RAM en videokaart) volgens mij erg belangrijk bij 3D software etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
en zoals the mask zegt haal een Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB of een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

en geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile x2

dash ^

[ Voor 23% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:25:
Sabertooth is idd erg overdreven, 2133MHz geheugen net zo nutteloos, voeding kan ook wel beter voor minder en de SSD is ook niet echt goed. Verder vraag ik mij af of je een GTX460 nuttig gaat gebruiken.
Bedankt voor je reactie, wat raad je dan wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:27:
[...]
Dus er zijn wel verschillen en ook meerdere games die meer dan 1GB gebruiken. Dus 2GB is wel degelijk een plus.
Veels te kort door de bocht wat je hier stelt. Als er al verschillen zijn, zijn die zeer game speciek in een handvol games en dan nog: geen hond die die verschillen kan waarnemen. Als jij daar waarde aan wil hechten, ben je in mijn ogen een clown.
Je bent blijkbaar te dom te koppig om te snappen wat daar staat, dus ga ik het maar eindeloos herhalen.
Ik snap precies wat er staat, jij daarentegen neemt alles wat hij beweert voor zoete koek, terwijl hijzelf, in datzelfde topic, flink tegengas krijgt. Maar nee, daar hoor ik je niet over; de juistheid van de cijfers die daar gepubliceerd word; de juistheid van de conclusie, die hij daaruit opmaakt.

Hij word door meerdere posters, zwaar bekritiseerd en in mijn ogen terecht. Reviewers van HardOCP bijv, en vele anderen, zien ook geen voordeel tot 1920x1200. Ook daar ga je volledig aan voorbij. Wat weten zei nou ?
Het gaat niet om slechte performance op 1GB kaarten en het gaat niet om reviews met benchmarks. Het gaat om het draaien van echte games die op 1900x1200 gewoon meer gebruiken dan 1GB, dat heeft hij gewoon aangetoond bij een hele stapel games. Een 2GB kaart nemen is zelfs op een lagere resolutie zoals FullHD gewoon een plus punt omdat games op die resolutie ook wel over de 1GB willen gaan. Dat is mijn punt en dat is gewoon aangetoond. Battlefield 3 heeft er ook baat bij. Nu kan je daar over discussieren of je dat gaat merken, maarja, AA 2x vs 4x vs 8x? Zelfde verhaal.
Hij heeft niets nieuws aangetoond. Het enige wat we zien zijn "mogelijke" vram verbruiken. In hoeverre die kloppen? Dat weet ik niet en jij ook niet. Wat we wel weten is dat 1GB kaarten net zo goed scoren tot 1920x1200.
Want weet je; als er echt een ram tekort is dan droppen de min fps niet een paar fps, maar tot onspeelbaar.

Zelf draai ik Skyrim met med/high settings, geen AA en 16xAF op 1920x1200 met 40/60 fps average. Een 2GB kaart met dezelfde chip gaat me geen ruk verder helpen, de GPU is daar te zwak voor. En al heb je een HD6950 met 2Gb, dan nog zie je de min FPS op exact dezelfde plekken in een benchmark. Dat heeft niet mets vram te maken, maar met precies dat moment in de test; waar het zelfs die GPU het even "teveel" word.

Maar goed, het echte bewijs; betere graphics , heb ik nog niet gezien. Laat maar zien dan!

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@dash, dit heb je nu samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 69,90€ 69,90
1OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 120GB€ 119,49€ 119,49
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 79,-
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 162,-€ 162,-
1Asus P8P67€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,19

[ Voor 7% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:35:
[...]

Veels te kort door de bocht wat je hier stelt. Als er al verschillen zijn, zijn die zeer game speciek in een handvol games en dan nog: geen hond die die verschillen kan waarnemen. Als jij daar waarde aan wil hechten, ben je in mijn ogen een clown.
Nee, je geeft net toe dat BF3 het verschil uit maakt. De clown ben je zelf, gezien je het toegeeft en dan maar steeds blijft terug krabbelen. Maarja, je zou mij eens gelijk geven, dat kan natuurlijk niet. 8)7
Ik snap precies wat er staat, jij daarentegen neemt alles wat hij beweert voor zoete koek, terwijl hijzelf, in datzelfde topic, flink tegengas krijgt. Maar nee, daar hoor ik je niet over; de juistheid van de cijfers die daar gepubliceerd word; de juistheid van de conclusie, die hij daaruit opmaakt.

Hij word door meerdere posters, zwaar bekritiseerd en in mijn ogen terecht. Reviewers van HardOCP bijv, en vele anderen, zien ook geen voordeel tot 1920x1200. Ook daar ga je volledig aan voorbij. Wat weten zei nou ?
Hij word door 1 iemand bekritiseerd, wooo zwaar hoor. Daarbij begrijp je het stukje blijkbaar niet. Daarom zal ik hem nog een keer posten (dacht dat je niet als een kind behandeld wou worden).
Er zijn gewoon screenshots, met bewijs.
Hij heeft niets nieuws aangetoond. Het enige wat we zien zijn "mogelijke" vram verbruiken. In hoeverre die kloppen? Dat weet ik niet en jij ook niet. Wat we wel weten is dat 1GB kaarten net zo goed scoren tot 1920x1200.
Want weet je; als er echt een ram tekort is dan droppen de min fps niet een paar fps, maar tot onspeelbaar.
Nee dat is niet waar |:( . Daarom snap je B dus ook niet. Probeer het te begrijpen en begin dan maar weer eens met praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:40:
[...]
Nee dat is niet waar |:( . Daarom snap je B dus ook niet. Probeer het te begrijpen en begin dan maar weer eens met praten.
Kom jij eerst maar eens met bewijzen, keiharde pixels. Dan praten we verder.

ps: wat begrijp je niet aan "Theoretisch welllicht niet". Is dat een volmondig ja ? Wie moet er er hier nou leren lezen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:41:
[...]
Kom jij eerst maar eens met bewijzen, keiharde pixels. Dan praten we verder.
Staan in de link, of ben je nu ook nog blind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:38:
@dash, dit heb je nu samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 69,90€ 69,90
1OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 120GB€ 119,49€ 119,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,19
Dan heb je nog 200 euro te besteden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
hier kun je beter voor gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,90€ 58,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,70

volgensmij heb je zelfs genoeg aan een 500w voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Staan in de link, of ben je nu ook nog blind?
1 op 1 pixel vergelijk, tussen een 1Gb en 2GB kaart (met uiteraard dezelfde gpu en systeem) ?
Heb ik zeker gemist dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:45:
[...]

1 op 1 pixel vergelijk, tussen een 1Gb en 2GB kaart (met uiteraard dezelfde gpu en systeem) ?
Heb ik zeker gemist dan 8)7
Lees die link nu en probeer inplaats van alleen nee als een klein kind te zeggen ook eens dingen te begrijpen en aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:45:
hier kun je beter voor gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Builder CX600 V2€ 58,90€ 58,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 173,-€ 173,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,70

volgensmij heb je zelfs genoeg aan een 500w voeding
Ook als ik er in de toekomst een videokaart bij wil plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
en ik zou eerder deze graka kiezen dan: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)

[ Voor 38% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:46:
[...]

Lees die link nu en probeer inplaats van alleen nee als een klein kind te zeggen ook eens dingen te begrijpen en aan te nemen.
Waarom moet ik iets aannemen, wat niet bewezen is, wat niet getest is met 100% ge-eikte software door 1 enkele dude ? Sorry, ik neem mijzelf serieuzer dan dat. Dat noem ik volwassen. Waar hij mee komt kan ik me niet in vinden, dat baseer ik o.a ook op eigen ervaring. Zijn punten worden in mijn ogen overtuigend bekritiseerd.

Weet nog dat men riep dat men minstens een quadcore nodig had voor GTA IV bijv. Dat je een 2GB videokaart moest hebben om op max te kunnen spelen. Weet je dat nog ? Hij, diezelfde gast waar je het zo hoog in de bol van hebt; denkt dat nog steeds.

Hoe vreemd toch, ik draaide met een E8400 en een GTX285 (1GB) GTA IV op max, met max view etc. , met een simpele tweak, kan je zo downloaden. Gameplay? Top! Nee, mensen die al beginnen met zulke foute statements doen bij mij geen goed.

Maarre, waar is dat pixelvergelijk nou ? Video, plaatjes, waar zichtbaar te volgen is wat hij allemaal beweerd ?
Met diezelfde videokaart , eentje met 1GB en eentje met 2GB ram ?

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:48:
[...]

Ook als ik er in de toekomst een videokaart bij wil plaatsen?
dan kun je beter voor Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:55:
[...]

Waarom moet ik iets aannemen, wat niet bewezen is, wat niet getest is met 100% ge-eikte software door 1 enkele dude ?
Is niet gedaan door een enkele dude. Hij laat mensen met nvidia kaarten die kunnen dat meeten met de software, op momenten een screen shot nemen, van dat programma waar uit blijkt dat het geheugen van de videokaart meer dan 1GB gevuld.
Sorry, ik neem mijzelf serieuzer dan dat. Dat noem ik volwassen. Waar hij mee komt kan ik me niet in vinden, dat baseer ik o.a ook op eigen ervaring. Zijn punten worden in mijn ogen overtuigend bekritiseerd.
Hahahaha. _O- . Volwassen. Je baseert jouw op je ervaring, je hebt gewoon een dikke case van cognitive dissonantie.
Weet nog dat men riep dat men minstens een quadcore nodig had voor GTA IV bijv. Dat je een 2GB videokaart moest hebben om op max te kunnen spelen. Weet je dat nog ? Hij, diezelfde gast waar je het zo hoog in de bol van hebt; denkt dat nog steeds.
Dat is ook zo. Het draait het beste en ja dat weet ik ook uit ervaring.
Hoe vreemd toch, ik draaide met een E8400 en een GTX285 (1GB) GTA IV op max, met max view etc. , met een simpele tweak, kan je zo downloaden. Gameplay? Top! Nee, mensen die al beginnen met zulke foute statements doen bij mij geen goed.
Dus je hebt hem getweakt, standaard dus niet. Dan geeft de game ook netjes aan dat je meer nodig hebt aan Vram. Maar blijkbaar telt dat dan weer niet. Mensen doen bij jouw het sowieso niet goed, als het niet in jouw straatje past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:58:
[...]

Is niet gedaan door een enkele dude. Hij laat mensen met nvidia kaarten die kunnen dat meeten met de software, op momenten een screen shot nemen, van dat programma waar uit blijkt dat het geheugen van de videokaart meer dan 1GB gevuld.
Meten met een tool, waarvan we niet eens zekerheid hebben over de juistheid van de meting(en). Ja, heerlijk :X
Hahahaha. _O- . Volwassen. Je baseert jouw op je ervaring, je hebt gewoon een dikke case van cognitive dissonantie.
Dan heb ik tenminste nog iets, beste man >:)
Dat is ook zo. Het draait het beste en ja dat weet ik ook uit ervaring.
Goh, ik vraag me af hoe jij dat dan ervaren hebt. Toen ik naar de quadcore i7 920 overstapte, merkte ik, behalve een paar fps extra in de benchmark, geen hol verschil tijdens het spelen. Maar ja, dat is mijn ervaring. Die neem je met een korreltje zout. Wel, vergeef me dat ik dan hetzelfde doe bij jou.
Dus je hebt hem getweakt, standaard dus niet. Dan geeft de game ook netjes aan dat je meer nodig hebt aan Vram. Maar blijkbaar telt dat dan weer niet.
Omg, ben je zou werkelijk zo onwetend en onbekwaam ? De game laat dan nog precies zien wat er "nodig" is, bij mij sotnd de teller richting de 2GB. Had ik er last van ? Nee!
Maarja, dan moet je het eerst ervaren he, zelf meemaken. Dan kan je er als een grote jongen over meepraten.
Grappig ook, dat diezelfde tool zegt dat GTA IV 1 GB nodig heeft, terwijl de ingame meter aangeeft 1.2 GB !
(staat gewoon in datzelfde topic van je lezen). Wat is nou de juiste meting? Is er wel een juiste meting ?
Weet niet, weet niet. Wat ik wel weet is mijn ervaring, daar hecht ik meer aan; draaide super op max settings met een paar simpele tweaks. GTA IV is een slechte port, remember ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:07:
[...]

Meten met een tool, waarvan we niet eens zekerheid hebben over de juistheid van de meting(en). Ja, heerlijk :X
O, nou, laten we dan maar stoppen met alle tools en benchmarks om te meten.....
Dan heb ik tenminste nog iets, beste man >:)
Right. Wees er trots op. O wacht...
Goh, ik vraag me af hoe jij dat dan ervaren hebt. Toen ik naar de quadcore i7 920 overstapte, merkte ik, behalve een paar fps extra in de benchmark, geen hol verschil tijdens het spelen. Maar ja, dat is mijn ervaring. Die neem je met een korreltje zout. Wel, vergeef me dat ik dan hetzelfde doe bij jou.
Het zelfde. Vooral omdat jouw ervaring heel vaak niet overeen komt met de rest van de wereld.
Omg, ben je zou werkelijk zo onwetend en onbekwaam ? De game laat dan nog precies zien wat er "nodig" is, bij mij sotnd de teller richting de 2GB. Had ik er last van ? Nee!
Maarja, dan moet je het eerst ervaren he, zelf meemaken. Dan kan je er als een grote jongen over meepraten.
Grappig ook, dat diezelfde tool zegt dat GTA IV 1 GB nodig heeft, terwijl de ingame meter aangeeft 1.2 GB !
(staat gewoon in datzelfde topic van je lezen). Wat is nou de juiste meting? Is er wel een juiste meting ?
Weet niet, weet niet. Wat ik wel weet is mijn ervaring, daar hecht ik meer aan; draaide super op max settings met een paar simpele tweaks. GTA IV is een slechte port, remember ?
Ik en iedereen met mij die de vanilla game heeft geïnstalleerd en hem over zijn limiet heeft geschoven, heeft daar last van gehad dat het slecht liep. Nou hecht jij maar aan je ''ervaring'', dan ga ik uit van metingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die andere ondersteund toch ook 2 videokaarten? Wat is het wezelijke verschil? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:11:
[...]

Die andere ondersteund toch ook 2 videokaarten? Wat is het wezelijke verschil? :)
de ene heeft een x16 en een x4 lane, de andere heeft 2 x8 lanes. is wat sneller die 2 x8 lanes. (die is ook x16 als je er 1 kaart in doet). heb zelf ook een p8z68-v met 2 x8 lanes. is alleen wat duurder dan die gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:09:
[...]

O, nou, laten we dan maar stoppen met alle tools en benchmarks om te meten.....
Dat zeg ik niet. Wie is hier nou kinderachtig ?
Right. Wees er trots op. O wacht...
Ach, ik wilde toch iets zeggen zonder je onmiddelijk te schofferen.
Het zelfde. Vooral omdat jouw ervaring heel vaak niet overeen komt met de rest van de wereld.
Vreemd, ik zie heel veel reviewers precies hetzelfde zeggen. T/m 1920x1200 is 1GB afdoende.
Ik en iedereen met mij die de vanilla game heeft geïnstalleerd en hem over zijn limiet heeft geschoven, heeft daar last van gehad dat het slecht liep. Nou hecht jij maar aan je ''ervaring'', dan ga ik uit van metingen.
Tja, een echte tweaker tweaked. Kan ik ook niet helpen dat jij en anderen daar niet de moeite voor willen nemen.
Skyrim draai ik ook niet standaard. Dat doen alleen de "blinden".

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterPMG
bertp1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:50:
[...]

de xfx pro 550w is genoeg voor 1 gpu + overklok (van cpu en gpu). als je er een 2de gpu bijdoet op zijn minst een goede 650w voeding, die 750w is zodat je wat meer marge hebt. 650 is in principe genoeg voor 2 gpu's + overklok (alhoewel je minder marge hebt dan met 550w en 1 gpu)
Bedankt voor de info!

In deze post zie je mijn aangepaste overzicht: masterPMG in "[BBG Aanschaf] Gamesysteem"

[ Voor 5% gewijzigd door masterPMG op 04-01-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:28:
[...]

Dat zeg ik niet. Wie is hier nou kinderachtig ?
Ik probeer op jouw niveau te praten.
Ach, ik wilde toch iets zeggen zonder je onmiddelijk te schofferen.
Right.
Vreemd, ik zie heel veel reviewers precies hetzelfde zeggen. T/m 1920x1200 is 1GB afdoende.
Vreemd, waar zeg ik dat dat niet zo is? Of zeg ik alleen dat meer dan 1GB vram wel gebruikt word?
Tja, een echte tweaker tweaked. Kan ik ook niet helpen dat jij en anderen daar niet de moeite voor willen nemen.
Toen GTA4 net uit was, waren er nauwelijks tweaks. Dat doet verder niets af aan het feit dat de vanilla dat gedrag vertoont.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
kom op reinman en madrox, kan dit niet in een dm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

megadoom schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:31:
Je hebt gelijk, ik kap ermee. En nee, in een DM met Reinman, dat gaat niet, heb ik al eens geprobeerd.
We zullen het nooit eens worden, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megadoom schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:31:
Met hem valt niet te praten, dus via dm heeft het ook geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Als jullie dit van elkaar weten waarom dan iedere keer die nutteloze discussies?
Kap daar nou eens mee dan, de mensen die iets aan dit topic hebben kunnen hier echt niets mee....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:37:
Als jullie dit van elkaar weten waarom dan iedere keer die nutteloze discussies?
Omdat hij ongelijk heeft en ik niet wil dat mensen zijn slechte advies aannemen.
Kap daar nou eens mee dan, de mensen die iets aan dit topic hebben kunnen hier echt niets mee....
Sja, als hij nu gewoon eens iets zou aannemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hithaelgir
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 16:20
Zijn hier dan geen moderatoren die al dat off-topicgezever kunnen stopzetten? Ik erger mij er mateloos aan! Dit is één van de meest gelezen topics, en toch is er niemand die iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Hithaelgir schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:43:
Zijn hier dan geen moderatoren die al dat off-topicgezever kunnen stopzetten? Ik erger mij er mateloos aan! Dit is één van de meest gelezen topics, en toch is er niemand die iets doet.
Hoe eindeloos en vermoeiend het ook kan worden, het bleef eerst aardig on-topic :P

Al hoort het op den duur eerder hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416460 zodra het niet meer op een bepaald systeem is toegespitst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ach, lees anders pagina 80 en de 4 erna maar eens door.... dezelfde "type" discussie over SSD...
Allemaal welles-nietes... enz... ZUCHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:39:
[...]

Omdat hij ongelijk heeft en ik niet wil dat mensen zijn slechte advies aannemen.

[...]

Sja, als hij nu gewoon eens iets zou aannemen...
Waarom zou ik iets aannemen van een leek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:02:
[...]

Waarom zou ik iets aannemen van een leek ?
Omdat zoals zo vaak je het weer fout hebt.(Zie core vs module, want bijna een core is volgens madrox een volledige core is omdat marketing dat zegt, net als de SSD gewoon zonder waarschuwing een controller aanraden met een bekend probleem en nu gewoon weer liegen dat meer dan 1GB niet gebruikt word in BF3). Maar goed, jij wist dit allemaal 30 jaar geleden al, daarom neem je niets aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flixion
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 17:33
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Omdat zoals zo vaak je het weer fout hebt.(Zie core vs module, want bijna een core is volgens madrox een volledige core is omdat marketing dat zegt, net als de SSD gewoon zonder waarschuwing een controller aanraden met een bekend probleem en nu gewoon weer liegen dat meer dan 1GB niet gebruikt word in BF3). Maar goed, jij wist dit allemaal 30 jaar geleden al, daarom neem je niets aan.
Volgens mij zegt hij niet dat het niet gebruikt wordt, maar dat het tot een bepaalde resolutie geen significant verschil maakt ;]

Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flixion schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:05:
[...]
Volgens mij zegt hij niet dat het niet gebruikt wordt, maar dat het tot een bepaalde resolutie geen significant verschil maakt ;]
In BF3 niet ;). Trouwens ga de discussie maar eens goed lezen, want er lopen 2 dingen door elkaar (nl BF en Geheugen gebruik in games op 1900x1200). Daarbij zou ik die link eens goed gaan lezen, naar het forum waar de gene een lijst heeft met games die meer verbruiken dan 1GB. Het betekend niet direct dat het slecht loop met 1GB.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Nooit heb ik beweerd dat het volledige cores zijn, dat maak jij ervan. Wel zijn het min of meer volledige cores, veel meer dan HT bij Intel. De enige "fout" die ze in het design hebben, is dat de FPU unit single is uitevoerd en niet dubbel, zoals de integer units. De integer units, die het gewoon wel goed doen.

Waar lieg ik of zeg ik dat er niet meer dan 1Gb "gebruikt" word in BF3 ? Wederom probeer je mij te schofferen op halve waarheden en fantasieen uit jouw geest.

BF3 bijv, zoals jij het zo mooi stelt, word overal getest met max settings, op "vanilla" settings. Waar de 1GB kaarten het vrijwel zoniet net zo goed doen als de 2GB kaarten op 1920x1200 en lager. Met dezelfde grafische settings! Waar haal jij het dan vandaan om te stellen dat de 2GB kaarten meer en betere graphics laten zien ?
Niemand kan dat bewijs leveren, alleen Reinman. Alleen, we zien het niet he? Waar zijn die vergelijkende graphics dan, tussen 1 en 2GB kaarten, met die settings, met dezelfde GPU/systeem ?

Kom op, man. Je weet het zo goed. Als je ze niet kan vinden, maak ze zelf zou ik zeggen. Ik daag je uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Nooit heb ik beweerd dat het volledige cores zijn, dat maak jij ervan. Wel zijn het min of meer volledige cores, veel meer dan HT bij Intel. De enige "fout" die ze in het design hebben, is dat de FPU unit single is uitevoerd en niet dubbel, zoals de integer units. De integer units, die het gewoon wel goed doen.
Madrox schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:17:
[...]

Ow ja, natuurlijk. Wie vind het hier nodig om modules en cores uit te gaan leggen ?
Het is gewoon een sixcore, kijk maar in de pricewatch.
Leugenaar! Het is dus geen sixcore want er ontbreken dingen.
Waar lieg ik of zeg ik dat er niet meer dan 1Gb "gebruikt" word in BF3 ? Wederom probeer je mij te schofferen op halve waarheden en fantasieen uit jouw geest.
[...]

Leugenaar!
BF3 bijv, zoals jij het zo mooi stelt, word overal getest met max settings, op "vanilla" settings. Waar de 1GB kaarten het vrijwel zoniet net zo goed doen als de 2GB kaarten op 1920x1200 en lager. Met dezelfde grafische settings! Waar haal jij het dan vandaan om te stellen dat de 2GB kaarten meer en betere graphics laten zien ?
Niemand kan dat bewijs leveren, alleen Reinman. Alleen, we zien het niet he? Waar zijn die vergelijkende graphics dan, tussen 1 en 2GB kaarten, met die settings, met dezelfde GPU/systeem ?
Je hebt en niet gelezen en de links niet bekeken: Bekijk het filmpje, waar de maker van BF3 je dat verteld.
YouTube: GeForce LAN 6 - Johan Andersson Battlefield 3 Presentation Part 1 / 5#
http://forums.anandtech.c...ead.php?t=2200975&page=15
Kom op, man. Je weet het zo goed. Als je ze niet kan vinden, maak ze zelf zou ik zeggen. Ik daag je uit!
Daar al je leugens. Het bewijs staat in die link, daar staat alles genoemd wat je nodig hebt, jij wil dat niet aannemen als bewijs, dat is niet mijn probleem. Het is gewoon solide bewijs, screenshots van meer dan 1GB verbruik. JIJ wil dat niet aannemen, niet mijn probleem, het klopt namelijk gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat er in de pricwatch 6-core staat ? Ik dacht het niet O-)
Leugenaar!
Het word kolderiek, die reacties van je. Neem een blauwe pil!
Je hebt en niet gelezen en de links niet bekeken: Bekijk het filmpje, waar de maker van BF3 je dat verteld.
YouTube: GeForce LAN 6 - Johan Andersson Battlefield 3 Presentation Part 1 / 5#
http://forums.anandtech.c...ead.php?t=2200975&page=15

Daar al je leugens. Het bewijs staat in die link, daar staat alles genoemd wat je nodig hebt, jij wil dat niet aannemen als bewijs, dat is niet mijn probleem. Het is gewoon solide bewijs, screenshots van meer dan 1GB verbruik. JIJ wil dat niet aannemen, niet mijn probleem, het klopt namelijk gewoon.
Het vermeende verbruik kan kloppen, dat betwist ik niet en heb ik nooit betwist. Helaas is jouw oplossend vemrogen zo laag. Het effect ervan, daar val ik over. Het effect, wat schijnbaar compleet verwaarloosbaar is.

BF3 zeg je ?
http://www.tomshardware.c...ance,review-32308-12.html
ziedaar, 1GB en 2Gb Radeon op Ultra.
T/m 1920x1200 doen ze het allen gewoon goed, ALLEN! OOK de 1GB HD5870.
Bij 2560x1600 laat de HD5870 de grootste drop zien, maar zie de 2GB kaarten eens spartelen!
Die zakken ook in als een baksteen, de enige reden dat ze het hiet beter doen is idd die extra GB.
Bij 1920x1200, waar zijn de voordelen dan? IK zie ze niet!

En ja, dan laten die meters me ff steenkoud. On-ge-eikte meters, meneer! We weten niet eens of ze juist meten.

Tom zegt er dit over:
Given the three fastest single-GPU cards AMD sells, it’s clear that Ultra quality requires more than any one of the company’s graphics processors can deliver.
Ey, geen woord over vram limitaties. Nee hee, de GPU's! Mijnheer! De GPU's!

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 13:25
Ik wilde eigenlijk om wat advies gaan vragen, maar ik wacht wel even tot de heren zijn uitgeraasd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Ceauz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:37:
Ik wilde eigenlijk om wat advies gaan vragen, maar ik wacht wel even tot de heren zijn uitgeraasd ;)
Ik denk dat je tegen dan al een leuke 7XXX gpu en en Ivy Bridge cpu uit kunt zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Ceauz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:37:
vraag maar om advies, anderen kunnen je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:36:
[...]

Dat er in de pricwatch 6-core staat ? Ik dacht het niet O-)
Lol je ziet wat je daar zelf zegt en je geeft nog steeds niet toe. Meneer "Het is gewoon een sixcore".
Het word kolderiek, die reacties van je. Neem een blauwe pil!
Nee, je liegt en je vind het vervelend dat ik dat maar blijf herhalen en herhalen en herhalen. In de hoop dat je het ooit snapt.
Het vermeende verbruik kan kloppen, dat betwist ik niet en heb ik nooit betwist. Helaas is jouw oplossend vemrogen zo laag. Het effect ervan, daar val ik over. Het effect, wat schijnbaar compleet verwaarloosbaar is.
Mijn oplossend vermogen? Jij zit te zeuren over dat het niet klopt en nu zeg je in eens dat je het nooit betwist hebt? Jij betwiste alles. Het effect zit ik ook niet over te zeuren, waar zie je mij zeuren dat het om het effect gaat. De effecten hoeven niet eens zo duidelijk aanwezig te zijn en wat hij tests zijn ook geen benchmarks. Dus benchmarks er bij halen helpt hier niet eens want dat is wat anders want die verglijkt niet in game op het slechtste moment.
BF3 zeg je ?
http://www.tomshardware.c...ance,review-32308-12.html
ziedaar, 1GB en 2Gb Radeon op Ultra.
T/m 1920x1200 doen ze het allen gewoon goed, ALLEN! OOK de 1GB HD5870.
Bij 2560x1600 laat de HD5870 de grootste drop zien, maar zie de 2GB kaarten eens spartelen!
Die zakken ook in als een baksteen, de enige reden dat ze het hiet beter doen is idd die extra GB.
Bij 1920x1200, waar zijn de voordelen dan? IK zie ze niet!
Dan voor de miljoen miljarste keer, heb je niet begrepen wat hij daar neer zet.

Zal ik het nu nog een keer neer zetten, ga het nu eens lezen:
ase (b): Actual video memory usage is slightly above the capacity of dedicated video memory on the graphics card. In such case, only the contents within the sight of the camera (in front of the player) would be loaded into the dedicated video memory, while the contents outside the sight of the camera (behind the player) would be pushed into the virtual video memory. High fps is still achieved if the player doesn't rotate the camera; however when the player quickly rotates the camera, swapping happens between the dedicated video memory and the virtual video memory, for which the latency and bandwidth of the PCIE communication is bottlenecking, causing temporarily low fps (aka lag, choppy lag, lag spike), which often make up the "min fps" of a benchmark session.
En ja, dan laten die meters me ff steenkoud. On-ge-eikte meters, meneer! We weten niet eens of ze juist meten.
Net als al die andere software die gebruikt word.
Tom zegt er dit over:
Given the three fastest single-GPU cards AMD sells, it’s clear that Ultra quality requires more than any one of the company’s graphics processors can deliver.
Ey, geen woord over vram limitaties. Nee hee, de GPU's! Mijnheer! De GPU's!
Who cares? Ultra gebruikt gewoon meer ram als dat beschikbaar is. Dat is gewoon de waarheid.
Madrox schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:16:
[...]
Meer detail in de verte, klopt. Ik zeg: Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucoloco
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01 11:59
480 euro
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
[/b]de harde schijf en dvd speler zijn al aanwezig, de randaperatuur word later gekocht (scherm 180P)
niets speciaals
stil, en het liefst een beetje upgrade gemak. er word niet mee geoverclocked

ik had zelf al twee configuraties gemaakt i3 en pII
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One Hundred€ 46,45€ 46,45
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,90€ 27,90
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 59,90€ 59,90
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 99,90€ 99,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 67,90€ 67,90
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 148,-€ 148,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,55

hier kan een tweede kaartje bij maar mist wat gpu power.
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1000€ 31,50€ 31,50
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 109,99€ 109,99
1Thermaltake Smart M450W€ 52,84€ 52,84
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 189,90€ 189,90
1Asrock H61M/U3S3€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 481,73

deze heeft voor gamen een iets snellere cpu en graka maar moet het wel met de boxed cooler doen (de i3 heeft een veel lagere tdp) en er kan geen extra videokaart bij.

heeft iemand suggesties of weet iemand welke van de twee het beste is laat het dan graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:51:
[...]

Lol je ziet wat je daar zelf zegt en je geeft nog steeds niet toe. Meneer "Het is gewoon een sixcore".
Eindelijk, het kwartje valt >:)
Nee, je liegt en je vind het vervelend dat ik dat maar blijf herhalen en herhalen en herhalen. In de hoop dat je het ooit snapt.
Nee. Wat ik vervelend vind is dat je roept dat ik lieg, wat gewoon klinkklare onzin is.
Het helpt niet om mij te overtuigen, weet je.
Mijn oplossend vermogen? Jij zit te zeuren over dat het niet klopt en nu zeg je in eens dat je het nooit betwist hebt? Jij betwiste alles. Het effect zit ik ook niet over te zeuren, waar zie je mij zeuren dat het om het effect gaat. De effecten hoeven niet eens zo duidelijk aanwezig te zijn en wat hij tests zijn ook geen benchmarks. Dus benchmarks er bij halen helpt hier niet eens want dat is wat anders.
Ach ja, die test op ultra bij BF3 bijv.
De 2Gb kaarten moeten wel scherpere plaatjes laten zien he, bij verre objecten tov van de 1GB HD5870.
Dat is wat jij beweerd, niet dan ?
Dan voor de miljoen miljarste keer, heb je niet begrepen wat hij daar neer zet.
Zie mijn reactie hierboven, ik begrijp precies wat jij zegt.
Zal ik het nu nog een keer neer zetten, ga het nu eens lezen:
ase (b): Actual video memory usage is slightly above the capacity of dedicated video memory on the graphics card. In such case, only the contents within the sight of the camera (in front of the player) would be loaded into the dedicated video memory, while the contents outside the sight of the camera (behind the player) would be pushed into the virtual video memory. High fps is still achieved if the player doesn't rotate the camera; however when the player quickly rotates the camera, swapping happens between the dedicated video memory and the virtual video memory, for which the latency and bandwidth of the PCIE communication is bottlenecking, causing temporarily low fps (aka lag, choppy lag, lag spike), which often make up the "min fps" of a benchmark session.
Jaja, ook op 1920x1200. De een laat een 19 fps min zien, en de andere (2Gb kaart) 20/23 FPS, teminste, dat zie je in de tests. Als ze spelen, merken ze er in beide gevallen evenveel of even weinig van. Wat maak je daar van ?
Who cares? Ultra gebruikt gewoon meer ram als dat beschikbaar is. Dat is gewoon de waarheid.
Who carez, als geen hond het kan zien, Tenzei, TENZEI hij het spel stopt, zijn poppetje stopt en op de vergezichten gaat letten (iets in de verre, verre verte). Dat wil er bij jou maar niet in :F
Als het gebeurt tenminste. Heb er nog steeds geen beelden en/of plaatjes van gezien. Laat eens zien dan, die superiere 2GB beelden (en 1GB beelden, want zo kan je het meteen zien/vergelijken) >:)
Op je mooie praatjes afgaan doe ik niet, ook niet naar leuke demo's en mistige verhalen in een topic.
Harde bewijzen, Reinman. Komaan zeg, zo moeilijk kan dat toch niet zijn voor je ?

enne, we hebben het over 1920x1200 en lager, he! Zeg het maar even, voordaat je dat "vergeet".

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@lucoloco ik zou dan voor die amd machine gaan, een Corsair Builder CX500 V2 voeding.

edit: kom op jongens wees niet zo kinderachtig de hele tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:59:
[...]

Eindelijk, het kwartje valt >:)
Dus je geeft gewoon toe dat je liegt? Dat je het wel een sixcore vind terwijl je weet dat het geen volledige 6 core is?
Nee. Wat ik vervelend vind is dat je roept dat ik lieg, wat gewoon klinkklare onzin is.
Het helpt niet om mij te overtuigen, weet je.
Je hebt gezien wat je daar zegt of wil je nu ontkennen dat het tegenstrijdig is en dat je dus liegt.
Ach ja, die test op ultra bij BF3 bijv.
De 2Gb kaarten moeten wel scherpere plaatjes laten zien he, bij verre objecten tov van de 1GB HD5870.
Dat is wat jij beweerd, niet dan ?
Dat is de waarheid, alleen verre afstand, is lastig te zien.
Zie mijn reactie hierboven, ik begrijp precies wat jij zegt.
Nee, dat heb je niet. Want anders had je ook begrepen waarom je niet met benchmarks aan hoeft te komen.
Jaja, ook op 1920x1200. De een laat een 19 fps min zien, en de andere (2Gb kaart) 20/23 FPS, teminste, dat zie je in de tests. Als ze spelen, merken ze er in beide gevallen evenveel of even weinig van. Wat maak je daar van ?
Again, wat boeien die benchmarks waar je mee aankomen.
Who carez, als geen hond het kan zien, Tenzei, TENZEI hij het spel stopt, zijn poppetje stopt en op de vergezichten gaat letten (iets in de verre, verre verte). Dat wil er bij jou maar niet in :F
Als het gebeurt tenminste. Heb er nog steeds geen beelden en/of plaatjes van gezien. Laat eens zien dan, die superiere 2GB beelden (en 1GB beelden, want zo kan je het meteen zien/vergelijken) >:)
Zelfs de maker van het spel verteld dat en jij wil het niet geloven. Wie is er nu gek? Je geeft zelf perslot ook toe dat het zo is. Dus waar zeur je nu over?
Op je mooie praatjes afgaan doe ik niet, ook niet naar leuke demo's en mistige verhalen in een topic.
Harde bewijzen, Reinman. Komaan zeg, zo moeilijk kan dat toch niet zijn voor je ?
Alle harde bewijzen zijn er, maar jij wijst ze gewoon af met domme redenen, want het moet precies zijn zoals jij wil! Staat het er anders of word het op een andere manier weer gegeven. Dan vind madrox het direct niet goed (wel handig).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
ik vind dat degene die uiteindelijk gelijk krijgt de ander een nieuw toetsenbord moet betalen want die zullen ondertussen wel versleten zijn :P .

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:13:
ik vind dat degene die uiteindelijk gelijk krijgt de ander een nieuw toetsenbord moet betalen want die zullen ondertussen wel versleten zijn :P .
Dat is het probleem, madrox gaat toch geen gelijk erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
oh god :F

waar zijn de mods?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:15:
[...]

Dat is het probleem, madrox gaat toch geen gelijk erkennen.
Let's agree to disagree?

Ik vind het een interessante discussie, maar er komt wel èrg veel herhaling in nu.
Zelf heb ik te weinig specifieke kennis om een van jullie gelijk te geven, dus inhoudelijk hou ik me er buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Dus je geeft gewoon toe dat je liegt? Dat je het wel een sixcore vind terwijl je weet dat het geen volledige 6 core is?
Wat ik vind is irrelevant. De cpu word verkocht als sixcore en daar reken ik de cpu ook op af.
Als het een triplecore is, zoals jij beweerd dan is het een verdomd snelle triple core :*)
Je hebt gezien wat je daar zegt of wil je nu ontkennen dat het tegenstrijdig is en dat je dus liegt.
Als iemand iets tegenstrijdigs zegt, wat ik niet doe overigens; ik leg de nuance anders; wil dat nog niet zeggen dat iemand liegt.
Dat is de waarheid, alleen verre afstand, is lastig te zien.

[...]

Nee, dat heb je niet. Want anders had je ook begrepen waarom je niet met benchmarks aan hoeft te komen.

[...]

Again, wat boeien die benchmarks waar je mee aankomen.

[...]

Zelfs de maker van het spel verteld dat en jij wil het niet geloven. Wie is er nu gek? Je geeft zelf perslot ook toe dat het zo is. Dus waar zeur je nu over?
Nee, leer lezen. Ik zeg dat (en nu vertaal ik het even, misschien dat je het dan snapt) zelfs als zou er in de verte iets meer detail te zien zijn, er geen hond is die het opmerkt. Dat je het beeld moet stoppen en met een vergrootglas moet aanwijzen > hee, ziedaar....twee extra pixels! Let op, Reinman; ik zeg: ZELFS ALS. Dat is wat anders dan beamen wat jij stelt.

De makers zeggen een hele boel, maar wanneer en met welke resolutie dat gebeurt, hoor ik ze niet zeggen, jij wel ?
Alle harde bewijzen zijn er, maar jij wijst ze gewoon af met domme redenen, want het moet precies zijn zoals jij wil! Staat het er anders of word het op een andere manier weer gegeven. Dan vind madrox het direct niet goed (wel handig).
Maak ervan wat je wil, kerel. Voorlopig ben jij de zwakste schakel, ik heb nog steeds geen degelijk vergelijkend materiaal gezien. Alleen maar mooie praatjes en beledigingen. Tot je dat bewijs hebt geleverd, verkoop je gebakken lucht; dat denk ik ervan.
Robolokotobo schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:13:
zie dat maar op 1 manier gebeuren; hij of iemand anders test twee gelijke GPU's, de 1 met 1 GB de ander met 2GB op hetzelfde systeem, met dezelfde settings. En dan zou, volgens Reinman, de 2Gb kaart overtuigend meer detail laten zien op 1920x1200. Wel, ik wacht....

(tot nu toe, heb ik het nog niemand aan zie tonen, wat voor mij een teken aan de wand is)

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 04-01-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:22:
[...]

Wat ik vind is irrelevant. De cpu word verkocht als sixcore en daar reken ik de cpu ook op af.
Als het een triplecore is, zoals jij beweerd dan is het een verdomd snelle triple core :*)
Prima, wat kan mij het schelen waar jij de cpu op afrekent. Je zegt gewoon dat het een sixcore is. Wat het gewoon niet is. Er ontbreken onderdelen. Maar jij blijft maar beweren dat het volledige kernen zijn. Maar nu zei je net weer wat anders.
Madrox schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Als iemand iets tegenstrijdigs zegt, wat ik niet doe overigens; ik leg de nuance anders; wil dat nog niet zeggen dat iemand liegt.
Doe je wel. Want het een van de 2 is dan niet waar, wat betekend dat je liegt.
Nee, leer lezen. Ik zeg dat (en nu vertaal ik het even, misschien dat je het dan snapt) zelfs als zou er in de verte iets meer detail te zien zijn, er geen hond is die het opmerkt. Dat je het beeld moet stoppen en met een vergrootglas moet aanwijzen > hee, ziedaar....twee extra pixels! Let op, Reinman; ik zeg: ZELFS ALS. Dat is wat anders dan beamen wat jij stelt.
Maar je geeft dus toe dat in de verte het wel uit maakt.
De makers zeggen een hele boel, maar wanneer en met welke resolutie dat gebeurt, hoor ik ze niet zeggen, jij wel ?
De resolutie is ook irrelevant, hij vult gewoon dat geheugen.
Maak ervan wat je wil, kerel. Voorlopig ben jij de zwakste schakel, ik heb nog steeds geen degelijk vergelijkend materiaal gezien. Alleen maar mooie praatjes en beledigingen. Tot je dat bewijs hebt geleverd, verkoop je gebakken lucht; dat denk ik ervan.
Lol, jij hebt nog nergens gelijk gehad. Wat jij denk is irrelevant, de bewijzen wijzen wat anders uit. Of je dat wil aannemen, maakt me niet uit, maar ik blijf je net zo lang verbeteren.
zie dat maar op 1 manier gebeuren; hij of iemand anders test twee gelijke GPU's, de 1 met 1 GB de ander met 2GB op hetzelfde systeem, met dezelfde settings. En dan zou, volgens Reinman, de 2Gb kaart overtuigend meer detail laten zien op 1920x1200. Wel, ik wacht....
Waar zeg ik overtuigend meer detail?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

_/-\o_
die doen echt niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 18:09
Ja waar zijn de admins?
Steeds als er op de verkeerde plaats in het forum een vraag wordt geplaatst die eigenlijk hier in de BBG thuishoort zijn de mods er als de kippen bij om er een slotje op te zetten.
en nu krijgen de mensen in kwestie niet eens de kans om hier advies zoeken. ook wordt er niks gedaan aan deze discussie die volkomen offtopic gaat. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yostie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-03 16:06
Off-Topic Discussie BBG Aanschaf

Madrox, Reinman, chim0, speciaal voor jullie...

Ga daar de discussie maar voortzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace123
Zou ik misschien een reactie mogen hebben op me systeem aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
mace123 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:16:

kan je je system posten? (kwijtgeraakt in dit gedoe hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paalbasher
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-08 19:43
mace123 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:15:
Hallo, ik zal beginnen met zeggen dat ik weinig verstand heb van computers en onderdelen en de technische specs ervan.
Heb met hulp van dit forum al een eerste aanzette gekregen van een systeem maar heb dit even moeten stil leggen vanwege andere zaken maar nu pak ik het weer op.

Max 2000 euro

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) B
Nee alles graag nieuw, behalve idd toetsenbord en muis.

Graag een goede game computer die als het kan beetje future proof is jaartje of 3 ?

Een goede computer die games zoals BF3, Starcraft 2, Star Wars the Old Republic en WoW met een hoge framerate, resolutie en high/ultra settings kan afspelen.

Ben zelf erg tevreden over nvidia dus daarom heb ik bewust geen ati gekozen ga liever voor een stille opstelling, omdat pc in de huiskamer staat.
IK hou de SLI optie open maar denk dat een wat zwaardere single kaart me meer aanspreekt en misschien dat ik die dan vervang na 3 jaar.

Zit alleen wat te twijfelen over mobo en behuizing of dat wel stil en airflow technisch optimaal is, daar de pc in een bureau komt te staan.
Dus had ik graag hier een mening over als het kan.

Wat voor soort gamer ben je?
Redelijk fanatiek

Ben er voor me gevoel al redelijk uit maar nu het eind oordeel van de profs zullen we maar zeggen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z68A-G45 (B3)€ 101,-€ 101,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 83,78€ 83,78
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 109,-
1BenQ XL2420T€ 369,-€ 369,-
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 119,99€ 119,99
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,46€ 5,46
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 167,49€ 167,49
1HP 22-in-1 (Zwart) Media Card Reader (AR941AA)€ 19,99€ 19,99
1Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5€ 417,-€ 417,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.843,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Xtremegamer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:48:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital RE4 RE4 WD1003FBYX, 1TB€ 175,10€ 175,10
1Aerocool Strike-X€ 53,-€ 53,-
1Intel Core i7 2700K Boxed€ 298,-€ 298,-
1Aerocool V12XT-1000€ 188,10€ 188,10
1OCZ Vertex 3 120GB€ 156,80€ 156,80
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 37,90€ 37,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,92
Ik zou beginnen met even goed inlezen in de BBG en dit topic want bovenstaande is op meerdere punten gewoon geen goede samenstelling:

- Geheugen wat je nu hebt gekozen draait op 1.65v terwijl voor het sandy bridge platform 1.5v geheugen wordt geadviseerd. Dus vervang dat door bijvoorbeel dit uit de BBG pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
- OCZ SSD's kennen een hogere uitval vanwege hun sandforce chipset, kies daarom liever een Crucial M4 of een Samsung 830
- Wat betreft grafische kaarten kun je met dat budget gewoon 2 x HD6950 is crossfire draaien zoals ook in de BBG staat.
- Voeding is belachelijk duur die je nu hebt. Bijvoorbeeld zoiets volstaat al prima pricewatch: Corsair Gaming GS800
- Je hebt geen moederbord in je samenstelling. Ook hiervoor kun je gewoon in de BBG kijken en voor de pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:22
mace123 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:16:

Misschien kun je je 2600K inwisselen voor een 2500K, zolang je het bij gamen houd kun je die euro's prima bij je houden. Dat verschil, als het er al is, ga je namelijk niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Weinig op aan te merken, lijkt me een goede samenstelling. Natuurlijk kun je discussieren of je niet beter voor 2x HD6950 in crossfire gaat maar dat is en blijft een persoonlijke keuze zoals je zelf al aangeeft. Wel zou ik als je zo'n systeem bouwt er gelijk 16GB geheugen in zetten, dat is namelijk nu gewoon erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paalbasher
Ik zou persoonlijk gewoon het high end systeem BBG kopieren de videokaarten vervangen voor de 580, lichtere voeding nemen en dan jouw rand apperatuur toevoegen. Dan heb je een betere basis
en een goedkoper moederbord dan want sli heb je niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door paalbasher op 04-01-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:38
ik222 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:41:
[...]
Wel zou ik als je zo'n systeem bouwt er gelijk 16GB geheugen in zetten, dat is namelijk nu gewoon erg goedkoop.
95% van gamers hebben aan 4GB al genoeg, maar nemen nu 8GB omdat het zo goedkoop is. 16GB is voor 99.999% van gamers overbodig. Scheelt misschien maar een tientje o.i.d., maar is toch weer een tientje.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@paalbasher, eens, maar je hebt wel een moederboord met cfx nodig...
@dekar, idd 8 gb is genoeg, 16 gb is zwaar overkill

[ Voor 9% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paalbasher
megadoom schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:58:
@paalbasher, eens, maar je hebt wel een moederboord met cfx nodig...
ow je heb gelijk, dat had ik niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dekar1 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:55:
[...]

95% van gamers hebben aan 4GB al genoeg, maar nemen nu 8GB omdat het zo goedkoop is. 16GB is voor 99.999% van gamers overbodig. Scheelt misschien maar een tientje o.i.d., maar is toch weer een tientje.
Ja je hebt gelijk hoor dat het nu voor gamen niet nodig is, maar wie weet wil je de computer in de toekomst gebruiken voor taken waarvoor 16GB wel handig is. Aangezien geheugen nu niets kost zou ik als je dan zo'n dik systeem bouwt (2000 euro) er gewoon 16GB inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
vaag 2x een dual channel kit is sneller dan een quad channel kit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 161,95

valt me ook op dat een enkele: Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10 goedkoper is geworden

[ Voor 96% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Laatst online: 13-09 21:01
Ik wil hier binnenkort nog wat advies vragen over een nieuw systeem dat ik binnenkort ga aanschaffen, dus ik wilde zo'n lijstje als hierbover maken, maar hoe moet dat precies? :+

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@tr4il my tnet> wenslijst> nieuwe wenslijst> vul iets in> en dan alles invullen. anders stuur mij een dm en ik doe het voor je.

en welkom op tweakers.net :)

[ Voor 33% gewijzigd door megadoom op 04-01-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace123
Oke heren ik heb de nodige aanpassingen gedaan op het geheugen en de processor.
Bedankt voor het advies :)

Zit alleen nog steeds beetje met het idee van airflow en geluid is dit oke?
Of zou ik misschien ander mobo moeten hebben om dit te optimaliseren misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo tweakers,

ik heb een vraag die hier waarschijnlijk niet thuis hoort, maar door al dat gepraat over video memory vroeg ik mij af of je door het in sli of cf zetten van kaarten het video memory verdubbeld/ verhoogd.
is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
@emiel, nee in beide geheugen word hetzelfde gezet, als bijde kaarten 1 gb bezitten, is het effectief 1 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterPMG
Goedenavond mensen, heb onderstaande reeds eerder vandaag gepost, maar die is in de flamewar zoekgeraakt:

Na me er nog even in te hebben verdiept is dit mijn eindlijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech X-530€ 51,90€ 51,90
1Logitech K120 (Internationaal)€ 6,93€ 6,93
1Logitech Corded Mouse M500€ 17,79€ 17,79
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,72

Het scherm lijkt op basis van de BBG en goede scores op internet een snelgemaakte keuze. Verder heb ik de voeding veranderd - dit kan ik op een later tijdstip nog altijd upgraden als ik besluit een 2e GPU bij te plaatsen.

Verder heb ik de extra koeling verwijderd aangezien ik niet van plan ben om extreem te gaan overklokken.

Zoals je ziet zit ik iets over het budget heen, maar let wel ik heb bedrade invoerapparatuur en nieuwe boxen toegevoegd. Met deze totaalprijs kan ik wel leven. Is dit een stabiele totaalconfiguratie of ben ik iets vergeten?
Pagina: 1 ... 28 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471098">topicstart</a> door.