Ik zie dat dit topic al voor meer meldingen dan alleen spam wordt gebruikt, en ik zie ook geen betere plaats. Dus daar komt 'ie:
Jullie zustersite HWI stelt in de voorwaarden eisen aan de taalbeheersing van mensen die onder nieuwsberichten reageren. Slecht geschreven berichten worden verwijderd als er melding over gemaakt wordt. Nu zit ik
in een discussie met iemand die schrijft
"Ongeautoriseerd uploaden (verspreiden) van Auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming van de desbetreffende rechthebbende bevoegd Auteur van datzelfde materiaal voor eigen gewin is illegaal.", en vervolgens volhoudt dat
""eigen gewin" Betekend ten koste van de auteursrechthoudende.", en als ik "eigen gewin" interpreteer als "eigen gewin", dan doe
ik wat fout. Sterker nog: iets verderop in de discussie beweert hij glashard
"Ik zet nergens in de tekst dat het alleen illegaal is als je dat doet door eigen gewin".
Het moderatiesysteem is niet op zulke discussies berekend, want als ik er tegenin ga loop ik (in dit geval puur als verdediger van gezond verstand, en ja ik weet dat dat heel arrogant over kan komen) een groot risico om ook een lading -1's te ontvangen. Wat doet Tweakers met zulke gevallen? Het zit niet in mijn aard om mensen die zulke onzin uitkramen gewoon te negeren, maar keer op keer zulke discussies voeren op de frontpage is ook niet goed, voor mij niet, voor de andere lezers niet, en voor Tweakers niet.
[
Voor 5% gewijzigd door
Arumes op 12-11-2016 01:05
]