Zoektocht naar een degelijke 23/24 inch monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:19
Dag allemaal,

Op dit moment bezit ik een combi monitor (monitor met TV-ingang) van Samsung, de 2333HD, die het zeer goed doet maar toch enkele kwaaltjes heeft qua gaming.

Misschien ligt het eraan dat ik een VGA kabel gebruik, maar als ik bijvoorbeeld in een game als Age of Empires naar links of naar rechts scroll, dan zie je een soort van refreshment lijn (ik vermoed door de 60hz refreshrate) op het beeld. Dit gebeurd ook wat bij Battlefield 3 echter stoort het daar minder omdat je toch constant bezig bent en er niet echt op let.

Nu ben ik van plan een 2de scherm bij te kopen en dit zuiver als PC-scherm te gebruiken en de 2333HD eerder als TV. Ik heb al wat rondgezocht en kwam bijvoorbeeld op de Samsung S24A350H en Dell U2312HM, eerstgenoemde stond in een recent schermonderzoek van HWI.

http://komplett.be/Komplett/product/...3/default.aspx

http://komplett.be/Komplett/product/...N/default.aspx

Nu weet ik wel dat meestal IPS-schermen niet aangeraden worden omwille van de reactiesnelheid die er nog wat hoger ligt dan bij TN-panelen. Maar misschien kunnen mensen met ervaring van deze schermen met gaming het één en ander ophelderen.

Criteria: Ik zoek een degelijk scherm met een goede beeldkwaliteit, 23 of 24 inch zoals gezegd in de titel, resolutie mag 1920x1080 of x1200 zijn, maakt niet zoveel uit voor me. De prijsklasse zou ik zo zeggen rond de 200 EUR. Zoals gezegd dient het scherm vooral om te gamen, youtube, videobewerking (Sony Vegas Pro).

Mijn huidige scherm beschikt over de welbekende Samsung gloss plastiek kleur, enige vereiste zou zijn dat het nieuwe scherm ook een zwarte rand heeft. Als er schermen bestaan (en dat weet ik eigenlijk niet) die een hogere refreshrate hebben dan 60hz in die prijsklasse mag dat ook (als het een meerwaarde is). Als het helpt: mijn GPU is de MSI GTX560 Twin Frozr II/OC.

Alvast bedankt voor de hulp en verdere zoektips,

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit soort losse "wat kan ik kopen" topics mogen niet meer en ik raad je aan hier **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? eens te kijken. Verder is hiervoor ook Pricewatch en de reviews die erbij staan maar dit soort vragen mogen dus echt niet meer !

• Tomskii5
Daarmee dat ik zelf ook al wat research had gedaan en wat monitoren opgezocht. Tevens vraag ik ook naar ervaringen van gebruikers met IPS schermen die gamen, iets wat je helemaal niet kunt terugvinden in de gelezen "Let op welke moet ik kopen topic".

Dit topic las ik ook [BBG aanschaf] Monitoren waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik best een topic kon aanmaken om wat verdere raad te vragen bij mijn keuze. :)

Verwijderd

Ondanks dat dit topic niet 'mag' toch amar een reactie:
Als je wat geld extra hebt (dubbele van je geplande 200 euro) dan raad ik je ZEER STERK de DELL Ultrasharp U2410 aan

Een van de beste 24" schermen voor zeer betaalbare prijs. (voor een scherm met H-IPS dan)

• Tomskii5
Toch bedankt voor de reactie in dat geval, dan zoek ik nog wel even verder :)

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:45

Aganim

I have a cunning plan..

Nu weet ik wel dat meestal IPS-schermen niet aangeraden worden omwille van de reactiesnelheid die er nog wat hoger ligt dan bij TN-panelen. Maar misschien kunnen mensen met ervaring van deze schermen met gaming het één en ander ophelderen.
Ik game al een aantal jaar op een IPS scherm, een NEC Multisync 20WGX2. Deze voldoet prima, wat betreft gamingprestaties bemerk ik geen verschil met een TN paneel. Wat dat betreft zal mijn volgende scherm zeer waarschijnlijk ook weer IPS gebaseerd zijn, ondanks dat ik toch behoorlijk veel game.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Game sinds kort op een IPS (Hazro HZ27WD - vrijwel hetzelfde paneel als in de Dell Ultrasharp U2711) en heb niet het gevoel dat ik er op achteruit ben gegaan ten opzichte van mijn 'veel snellere' oude tn-panelen. Ik heb zo'n idee dat het veel meer een 'tussen de oren' kwestie is dan dat het daadwerkelijk een reëel probleem is.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

simpel, beste 24" scherm binnen je budget is de Samsung 2443BW als hij nog ergens leverbaar is

+1920x1200
+in hoogte verstelbaar
+mat scherm
+simplistisch design
+pivoteerbaar

[ Voor 4% gewijzigd door Brilsmurfffje op 02-11-2011 23:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:53:
Als je wat geld extra hebt (dubbele van je geplande 200 euro) dan raad ik je ZEER STERK de DELL Ultrasharp U2410 aan

Een van de beste 24" schermen voor zeer betaalbare prijs. (voor een scherm met H-IPS dan)
Maar om toch binnen het budget te blijven, is dit dan geen betere optie?
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
De samsung 2443bw zou ik niet in hoogte verstelbaar willen noemen. Ja hij kan omhoog maar niet in stappen dat is enkel voor portrait mode bedoeld. De resolutie is het enige pluspunt van de monitor.

[edit]
De dunne bezel zou ook een pluspunt genoemd kunnen worden maar aangezien dat enkel 'nuttig' is voor een multimonitor setup kan het weer niet echt als een pluspunt worden beschouwd aangezien de kijkhoeken zich daar niet voor lenen.

[ Voor 38% gewijzigd door Xthemes.us op 03-11-2011 08:55 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:53:

Eens
heb deze zelf thuis ook staan :) even wachten op een goede aanbieding eventueel (heb ik ook gedaan voor -130 euro)
zou niets anders meer willen voor dit geld :)

Bedenk je wel dat je scherm meestal meerdere pc (upgrades) meegaat en dat deze dus wel iets meer mag kosten ;)
Ow en van een trager scherm merk ik niets ;) ik speel o.a. BF3.... daarnaast zit er ook een game optie op die het eventueel nog iets sneller maakt

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 03-11-2011 08:47 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

mrsar schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:46:
Eens
heb deze zelf thuis ook staan :) even wachten op een goede aanbieding eventueel (heb ik ook gedaan voor -130 euro)
zou niets anders meer willen voor dit geld :)
Interessant. Mogen we ook weten waar je hem met 130 euro korting tegengekomen bent en wat toen de prijs was? :)

Dan ga ik hem nl. ook wel interessant vinden.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 12:58
heb zelf ook net een nieuw scherm gekocht heb de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1
gekocht na ook veel zoeken en kijken en moet zeggen na het "goed" instellen van de config deze er erg strak uitziet en het ook zeer goed doet.
geen ghosting en goeie kleuren. en het past in je budget :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Roel1966 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:45:
Dit soort losse "wat kan ik kopen" topics mogen niet meer en ik raad je aan hier **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? eens te kijken. Verder is hiervoor ook Pricewatch en de reviews die erbij staan maar dit soort vragen mogen dus echt niet meer !
Dit is eigenlijk alles wat erover te zeggen valt. En met die aanwijzing sluit ik je topic...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.