SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Matched: spotweb
Voor de mensen die het misschien leuk vinden om mijn nieuwe 'Splendid Template' te volgen kunnen dit doen via https://github.com/SplendidGoT/Splendid-Template

Ben net begonnen dus nog niet alles in opnieuw gestyled maar de coverview heb ik er al werkend in zitten. Iets wat ik erg miste bij Spotweb:

Afbeeldingslocatie: http://splendid-designs.nl/spotweb/preview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:00
Geen matches
Looks nice!:). Ga ik zeker volgen.

Hm. Na een git clone kan ik hem verder niet instellen... Vroeger had je nog een setting met 'allowed_templates' ofzoiets. Maar die is er nu ook niet meer... Moet ik nog iets veranderen?:)

[ Voor 73% gewijzigd door Xaero op 29-05-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Xaero schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 05:51:
Looks nice!:). Ga ik zeker volgen.

Hm. Na een git clone kan ik hem verder niet instellen... Vroeger had je nog een setting met 'allowed_templates' ofzoiets. Maar die is er nu ook niet meer... Moet ik nog iets veranderen?:)
Hier was ik zelf ook al achter inderdaad. Ik heb hem bij de instellingen al wel weergegeven zodat je hem kunt kiezen alleen pakt het systeem hem niet. Ik moet nog even een Mr Spotweb himself vragen of ik ergens nog iets moet instellen. Ik heb hem zelf ingesteld via ownsettings bij default template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16
MikeOO schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 07:52:
[...]

Als je de NAS een reset hebt gegeven dan zou SQL er ook niet meer op aanwezig moeten ziin aangezien SQL standaard niet aan staat.

Je kunt alijtd phpAdmin installeren en daarmee inloggen op SQL en dan kun je zien welke databases er op staan. Als je daar de Spotweb database ziet staan dan zou je die kunnen verwijderen als je dat wilt.

Mocht de database nog aanwezig zijn dan zou je deze ook gewoon weer kunnen gebruiken. Je slaat dan de stappen over om de database aan te maken.
Probleem is dus dat ik er echt de ballen verstand van heb.

Afijn, geïnstalleerd en ingelogd, de Spotweb database bestaat dus nog. Ik denk dat het beter is een nieuwe aan te maken aangezien de huidige echt al heel lang niet meer gebruikt is.

Verder staan er ook de volgende databases in:
- information_schema
- mysql

Staan deze er standaard in of heb ik deze ooit aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Beide zijn volgens mij standaard databases.

Spotweb kan eigenlijk ook hele oude databases gewoon upgraden tot de allerlaatste versie. Dat upgraden kost soms wel heel veel tijd en soms moet je dat zelfs in meerdere stappen doen (dus eerst een oudere versie downloaden, upgraden, iets nieuwe versie downloaden, upgraden, en dan de laatste versie downloaden en upgraden). Makkelijkste is waarschijnlijk om gewoon de database weg te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Geen matches
Hmm, ik heb het topic en de wiki even doorgenomen, maar kan het niet vinden (of ik lees er overheen). Ik had altijd vrij specifieke filters (AVCHD, HD Films uit 2011 + 2012 met NLSUB) maar hoe kan ik op een zoekterm iets filteren wat ik niet wilt hebben. Eerder deed ik dat altijd volgensmij met een - (min) maar dat werkt nu niet meer. Hoe kan ik er nu wel voor zorgen dat bepaalde zoekwoorden niet worden meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:20:
Jongens, misschien dat iemand mij hier kan helpen. Heb daarvoor mezelf maar even geregistreerd.
Als ik bij de installatie op "verify database" druk krijg ik een wit beeld. Nu is dat niet erg aangezien ik dit wel in de settings allemaal kan instellen, maar vervolgens kan ik ook de database niet importeren (waar is de SQL file?!). Uitvoeren van "upgrade-db.php" resulteert ook in een wit scherm. Wat doe ik fout?
Hier hetzelfde probleem :(

Ik dacht mijn spotweb installatie is al zo oud, laat ik het eens helemaal opnieuw gaan doen. ff alle zooi eruit en opnieuw beginnen. Maar ook hier, als ik install.php run krijg ik een wit scherm. Het is een schone pull, en een een nieuwe gecreeerde database in MySQL. Ik heb het met Chrome en Firefox geprobeerd maar beide hetzelfde resultaat.

Dan handmatig maar verder gegaan :) retrieve.php draait weer maar wel met de volgende waarschuwing:

Strict Standards: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. Please use the date.timezone setting, the TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/London' for 'BST/1.0/DST' instead in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotParser.php on line 169
(parsed 2 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 2 total messages) in 0.24 seconds
Retrieving 34914 till 35801I

Maar ik zag dat ik dat in mijn PHP.ini moest aanpassen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Senaxx op 29-05-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Een volledig wit scherm kan je meestal alleen maar oplossen door in de Apache (of andere webserver :P ) error logfile te kijken, daar staat dan bijna altijd een error in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 12:14
Voor de mensen die het misschien leuk vinden om mijn nieuwe 'Splendid Template' te volgen kunnen dit doen via https://github.com/SplendidGoT/Splendid-Template
Heb een git clone https://github.com/SplendidGoT/Splendid-Template.git spotwebsplendid gedaan maar krijg een een dir listing te zien als ik naar die url ga.

enig idee wat ik verkeerd doe of tips?

thnx

[ Voor 0% gewijzigd door slommer op 29-05-2012 20:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Je moet hem clonen in /spotweb/templates/splendid/. Het is geen losstaande spotweb. Gewoon een template binnen spotweb.

Daarna dit https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1503 doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Nou, het was even werken maar hij draait inmiddels weer spotweb :) Bijna helemaal weer zoals ik hem moet hebben. Toch nog 2 problemen:

- Alle knoppen werken behalve Add user, klik er op maar gebeurt niets. Verschillende browsers geprobeerd maar doet niets... heeft dit standaard met rechten te maken?
- Hoe kan ik een filter opbouwen van verschillende worden, maar ook een NIET waarde. Stel ik wil alle HD films met subs maar niet de AVCHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Xaero schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:40:
Je moet hem clonen in /spotweb/templates/splendid/. Het is geen losstaande spotweb. Gewoon een template binnen spotweb.

Daarna dit https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1503 doorlezen.
thnx lijkt gelukt. maar volgens mij zit het nu ook in de laatste github van spotweb.

alleen werkt nzb naar sabnzb sturen niet meer. geeft aan empty nzb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
INFO::[__init__:446] Fetching http://domein.nl/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey
INFO::[nzbqueue:170] Saving queue
INFO::[__init__:846] Saving data for queue9.sab in /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab
INFO::[urlgrabber:112] Grabbing URL http://domein.nl/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey
INFO::[nzbstuff:625] Replacing spaces with underscores in ?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey.nzb
INFO::[misc:722] Creating directories: /ftp/unpacked/SAB/downloads/incomplete/?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey
WARNING::[nzbstuff:683] Empty NZB file ?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey.nzb
INFO::[__init__:835] /root/.sabnzbd/admin/future/SABnzbd_nzo_p94iGw removed
INFO::[__init__:846] Saving data for queue9.sab in /root/.sabnzbd/admin/queue9.sab

Als ik http://domein.nl/spotweb/...o5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net in me browser doe, file download en die in sabnzb upload werkt hij wel gewoon.

kan alleen niet vinden waar het probleem zit

[ Voor 65% gewijzigd door slommer op 30-05-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
elevator schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:00:
Een volledig wit scherm kan je meestal alleen maar oplossen door in de Apache (of andere webserver :P ) error logfile te kijken, daar staat dan bijna altijd een error in :)
Ik heb hetzelfde euvel, apache errorlog toont helemaal niks. Script wordt ook gewoon netjes uitgevoerd maar toont geen error, de header van de pagina worden ook gewoon netjes gerenderd maar na de <body> tag houd het op. Het lijkt erop dat het script niet naar de volgende stap gaat.
slommer schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:14:
[...]

thnx lijkt gelukt. maar volgens mij zit het nu ook in de laatste github van spotweb.

alleen werkt nzb naar sabnzb sturen niet meer. geeft aan empty nzb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
INFO::[__init__:446] Fetching http://domein.nl/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey
INFO::[urlgrabber:112] Grabbing URL http://domein.nl/spotweb/?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey
INFO::[nzbstuff:625] Replacing spaces with underscores in ?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey.nzb
INFO::[misc:722] Creating directories: /ftp/unpacked/SAB/downloads/incomplete/?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey
WARNING::[nzbstuff:683] Empty NZB file ?page=getnzb&action=display&messageid=G9tpio5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net&apikey=langeapikey.nzb
INFO::[__init__:835] /root/.sabnzbd/admin/future/SABnzbd_nzo_p94iGw removed

Als ik http://domein.nl/spotweb/...o5oS5cJdfFTwAcfU@spot.net in me browser doe, file download en die in sabnzb upload werkt hij wel gewoon.

kan alleen niet vinden waar het probleem zit
Er zit op dit moment een bug in de template switcher in spotweb. Zie bug #1504: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/1504

[ Voor 60% gewijzigd door Splendid op 30-05-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Geen matches
ah. had er al gekeken maar stond toen nog niets erover.
net even handmatig aangepast en werkt weer goed nu.

thnx

[ Voor 36% gewijzigd door slommer op 30-05-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Moet er nog iets anders gebeuren dan het clonen, en het permissis geven aan de user om templates te mogen switchen?

Ik heb namelijk hem gecloned in de templates directory met:

git clone https://github.com/SplendidGoT/Splendid-Template.git splendid

in de ownsettings.php
code:
1
$settings['valid_templates'] = array('we1rdo' => 'we1rdo', 'splendid' => 'splendid');

en daarna een nieuwe rol aangemaakt en daar het recht aan gegeven dat een gebruiker mag switchen, en deze aan de gebruikers toegekend. Maar in settings zie ik nog niet het splendid thema in de dropdown terug komen. aangezien er nieuwe commits zijn gedaan door MrSpotweb zou ik niet weten of ik handmatig in de code nog aanpassingen moet doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 01-06-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Senaxx schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:32:
Moet er nog iets anders gebeuren dan het clonen, en het permissis geven aan de user om templates te mogen switchen?

Ik heb namelijk hem gecloned in de templates directory met:

git clone https://github.com/SplendidGoT/Splendid-Template.git splendid

in de ownsettings.php
code:
1
$settings['valid_templates'] = array('we1rdo' => 'we1rdo', 'splendid' => 'splendid');

en daarna een nieuwe rol aangemaakt en daar het recht aan gegeven dat een gebruiker mag switchen, en deze aan de gebruikers toegekend. Maar in settings zie ik nog niet het splendid thema in de dropdown terug komen. aangezien er nieuwe commits zijn gedaan door MrSpotweb zou ik niet weten of ik handmatig in de code nog aanpassingen moet doen.
Heb je de laatste versie van Spotweb?:). En je moet ook bij 'ObjectID' 'splendid' doen voor het switchen van templates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Xaero schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:05:
[...]

Heb je de laatste versie van Spotweb?:). En je moet ook bij 'ObjectID' 'splendid' doen voor het switchen van templates..
Ja laatste git pull van Spotweb heb ik :) Maar waar het hem dus in zat is inderdaad dat ik geen splendid mee had gegeven aan het ObjectID, nu werkt hij, tenminste de skin load maar laat nog geen cover zien :) maar hiet zal ik waarschijnlijk full spots voor moeten downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 01-06-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Senaxx schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Ja laatste git pull van Spotweb heb ik :) Maar waar het hem dus in zat is inderdaad dat ik geen splendid mee had gegeven aan het ObjectID, nu werkt hij, tenminste de skin load maar laat nog geen cover zien :) maar hiet zal ik waarschijnlijk full spots voor moeten downloaden.
Kan ook met je rechten te maken hebben van de imagecache. Ik heb zojuist een nieuwe commit gedaan zodat je melding krijgt zodat er iets niet goed is aan de imagecache directory.

[ Voor 28% gewijzigd door Splendid op 01-06-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Helaas doet hij geen automatische retrieve meer, ook niet handmatig....
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?

Synology

Ik krijg dit als feedback op een handmatige retrieve

DiskStation> cd /volume1/web/spotweb
DiskStation> php retrieve.php
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 21
DiskStation> git pull
error: cannot open .git/FETCH_HEAD: Permission denied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Geen matches
Splendid schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:29:
[...]

Ik heb hetzelfde euvel, apache errorlog toont helemaal niks. Script wordt ook gewoon netjes uitgevoerd maar toont geen error, de header van de pagina worden ook gewoon netjes gerenderd maar na de <body> tag houd het op. Het lijkt erop dat het script niet naar de volgende stap gaat.
Enig idee hoe dit op te lossen is? Want ik zit namelijk ook met dit probleem en kom er niet verder door. PHP-errors heb/krijg ik namelijk ook niet, terwijl ze wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
bartbh schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:22:
[...]

Enig idee hoe dit op te lossen is? Want ik zit namelijk ook met dit probleem en kom er niet verder door. PHP-errors heb/krijg ik namelijk ook niet, terwijl ze wel aan staan.
Ik had het probleem ook en ben handmatig verder gegaan:

1. eerst even een git pull doen via de command line voor de laatste versie en dan:

Maak handmatig een dbsettings.inc.php aan met

code:
1
2
3
4
5
6
<?php
$dbsettings['engine'] = 'mysql';
$dbsettings['host'] = 'localhost';
$dbsettings['dbname'] = 'databasenaam';
$dbsettings['user'] = 'databaseuser';
$dbsettings['pass'] = 'database wachtwoord';

Let op! Geen afsluitende ?> PHP Tag gebruiken in deze file, wel openen.

2. Dan vanaf commandline upgrade_db.php draaien, deze richt vervolgens je database in.
3. Vervolgens start je spotweb, stel je alle instellingen in
4. Vervolgens ga je je retrieve doen (deze doe ik ook via commandline).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 15:12
hmm vaag. ben nu even aan het testen op een QNAP 569 met php 5.3.9, maar bij mij rendert hij de install.php pagina tot aan de openssl sectie. daarna blijft hij leeg.
Ik heb een ownsettings.php moeten aanmaken, met een verwijzing naar /etc/ssl/openssl.cnf

iemand hier tips om spotweb gewoon werkend te krijgen via de install.php (dan kan weer eens een update van de qpkg maken, simpel scriptje die alleen een git pull doet, webdir aanmaakt, crontab vult met een retrieve en db-update, etc)

gekke is dat de install.php prima werkt met een al draaiende spotweb op mijn 459 met dezelfde firmware. Daar hoef ik ook geen verwijzing op te nemen naar de openssl.cnf file. Rara wat is het verschil?

[ Voor 17% gewijzigd door sl1000 op 02-06-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb net een git update GIT PULL gedraaid op mijn bestaande werkende systeem, maar nu krijg ik deze error:

[pre]There is an error in your ownsettings.php

Please remove * newuser_grouplist
* nonauthenticated_userid
* templates
from your 'ownsettings.php' file, this setting is set in the settings panel from within Spotweb itself[/]

Nu snap ik dat ik die tekst moet zoeken in ownsettings.php , maar ik snap niet waarom ik het ineens moet editten en of ik het er zomaar uit kan slopen?

edit: newuser_grouplist en nonauthenticated_userid krijg ik wel opgelost, maar wat in vredesnaam moet ik aan 'templates' editting in de conf :?

Inmiddels alle verwijzingen eruit gesloopt en de install.php opnieuw gedraait (omslachtig updaten zo ..) gelukkig nu alles weer aan de praat.
Ik ging updaten omdat ik die splendid wil testen, die is dus gepulled in de templates dir.
Ik heb ook die rechten aangepast dat de template aangepast mag worden, maar ik zie 'm nergens terug.

[ Voor 33% gewijzigd door Koffie op 02-06-2012 18:14 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Koffie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:24:
Ik heb net een git update GIT PULL gedraaid op mijn bestaande werkende systeem, maar nu krijg ik deze error:

[pre]There is an error in your ownsettings.php

Please remove * newuser_grouplist
* nonauthenticated_userid
* templates
from your 'ownsettings.php' file, this setting is set in the settings panel from within Spotweb itself[/]

Nu snap ik dat ik die tekst moet zoeken in ownsettings.php , maar ik snap niet waarom ik het ineens moet editten en of ik het er zomaar uit kan slopen?

edit: newuser_grouplist en nonauthenticated_userid krijg ik wel opgelost, maar wat in vredesnaam moet ik aan 'templates' editting in de conf :?

Inmiddels alle verwijzingen eruit gesloopt en de install.php opnieuw gedraait (omslachtig updaten zo ..) gelukkig nu alles weer aan de praat.
Ik ging updaten omdat ik die splendid wil testen, die is dus gepulled in de templates dir.
Ik heb ook die rechten aangepast dat de template aangepast mag worden, maar ik zie 'm nergens terug.
Zeker weten dat je de rechten goed heb gezet? Veel mensen vergeten de ObjectID mee te geven, dit moet 'splendid' zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Ik kan geen retrieve meer ophalen, dit krijg ik als melding sinds een week heb ik dit probleem. Wat kan ik hier aan doen? graag tips

PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php on line 21
DiskStation>

ook uitvoeren van git pull krijg ik dit

DiskStation> git pull

[ Voor 17% gewijzigd door Gamma_ed op 02-06-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

sl1000 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:16:
hmm vaag. ben nu even aan het testen op een QNAP 569 met php 5.3.9, maar bij mij rendert hij de install.php pagina tot aan de openssl sectie. daarna blijft hij leeg.
Ik heb een ownsettings.php moeten aanmaken, met een verwijzing naar /etc/ssl/openssl.cnf

iemand hier tips om spotweb gewoon werkend te krijgen via de install.php (dan kan weer eens een update van de qpkg maken, simpel scriptje die alleen een git pull doet, webdir aanmaakt, crontab vult met een retrieve en db-update, etc)

gekke is dat de install.php prima werkt met een al draaiende spotweb op mijn 459 met dezelfde firmware. Daar hoef ik ook geen verwijzing op te nemen naar de openssl.cnf file. Rara wat is het verschil?
Waarschijnlijk heb je op de qnap waarop het wel werkt, geen openssl module in PHP geladen, gok ik.

Ik zou overigens een bug report aanmaken op GIthub over die installer, je bent nu al de zoveelste die daarover klaagt en dan is het waarschijnlijk ergens een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Gamma_ed schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:31:
Ik kan geen retrieve meer ophalen, dit krijg ik als melding sinds een week heb ik dit probleem. Wat kan ik hier aan doen? graag tips

DiskStation>
Deze melding heb ik al erg vaak voorbij zien komen in dit topic, volgens mij moet je een andere PHP gebruiken of iets dergelijks, kijk even in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Splendid schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:25:
[...]

Zeker weten dat je de rechten goed heb gezet? Veel mensen vergeten de ObjectID mee te geven, dit moet 'splendid' zijn
Welke rechten? Je bedoeld die van SpotWeb zelf? Ik heb een group gemaakt met als recht "Let user choose their template".
Ik heb voor de zekerheid 2 groepen gemaakt met zowel splendid als Splendid-Template als ObjectID (Splendid-Template is de naam van de folder waar de template in staat).
Beide groepen aan de users toegevoegd, maar ik kan simpelweg nergens splendid kiezen als template (ik kan 'm in de nieuwste versie ook niet aan de ownsettings.php toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Geen matches
elevator schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:19:
[...]

Waarschijnlijk heb je op de qnap waarop het wel werkt, geen openssl module in PHP geladen, gok ik.

Ik zou overigens een bug report aanmaken op GIthub over die installer, je bent nu al de zoveelste die daarover klaagt en dan is het waarschijnlijk ergens een bug.
Jawel, ik heb de phpinfo() van beide systemen vergeleken en die zijn identiek :S
wel is de een 64-bit en de ander 32-bit, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gamma_ed schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:31:

DiskStation>

ook uitvoeren van git pull krijg ik dit

DiskStation> git pull
Moet dat niet /bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php zijn? :?
/bin/php moet dan uiteraard het juiste pad naar PHP zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
sl1000 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:16:

Na wat debuggen lijk ik het te hebben gevonden... een schone "git pull" mistte de directories "Math" en "Crypt" (inclusief inhoud)
hierdoor gaan een boel dingen mis, en kan hij install.php niet fatsoenlijk renderen. een git reset HEAD en dan een git pull fixte mijn problemen. blijkbaar was mijn versie toch op een of andere wijze out-of-sync met de master branch...

edit:
hmmpff, ok de overige install pagina's na het invullen van de db-gegevens blijven bij mij wel totaal leeg ?:(

[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 03-06-2012 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Koffie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:32:
[...]

Welke rechten? Je bedoeld die van SpotWeb zelf? Ik heb een group gemaakt met als recht "Let user choose their template".
Ik heb voor de zekerheid 2 groepen gemaakt met zowel splendid als Splendid-Template als ObjectID (Splendid-Template is de naam van de folder waar de template in staat).
Beide groepen aan de users toegevoegd, maar ik kan simpelweg nergens splendid kiezen als template (ik kan 'm in de nieuwste versie ook niet aan de ownsettings.php toevoegen).
Volgens mij staat de splendid map één map te diep. Deze zou in 'templates/' moeten staan. Jouw pad is nu 'templates/splendid-template/splendid' als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, in templates/Splendid-Template staan alle template files, er is niet nóg een 'splendid' dir erbij.
Voor de zekerheid heb ik de rechten op alle files en directorys in de splendid-template dir gelijkgezet aan al het andere van mijn spotweb dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Koffie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 11:18:
Nee, in templates/Splendid-Template staan alle template files, er is niet nóg een 'splendid' dir erbij.
Voor de zekerheid heb ik de rechten op alle files en directorys in de splendid-template dir gelijkgezet aan al het andere van mijn spotweb dir.
Ik zou hem even hernoemen naar splendid en ook dat ObjectID gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geen matches
Maakt geen verschil.
Ik krijg simpelweg alleen maar we1rdo in alle 3 de pulldown menus te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Heb je wel de template opgenomen in ownsettings.php onder de noemer valid_settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:50

ralfbosz

xm create bosz -c

elevator schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:10:
Heb je wel de template opgenomen in ownsettings.php onder de noemer valid_settings ?
Dat is niet genoeg, zat er zelf ook mee, je moet ook een nieuwe permissie toevoegen, zie:

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1503
Dat van die parent/child templates is nu al mogelijk. Mocht je daar een voorbeeldje van willen, kan ik dat wel even maken gebaseerd op het child template systeem.

Ik heb nu voor het toevoegen van templates ook de nodige informatie gecommit. Je moet twee zaken aanpassen om dit mogelijk te maken:

In je ownsettings.php moet je iets opnemen als $settings['valid_templates'] = array('we1rdo' => 'we1rdo', 'splendid' => 'Mijn Template Display Naam');
Je moet mensen het "recht" geven om de template te mogen selecteren. Dit doe je door:
in te loggen met een user met administrative rechten.:
Vervolgens kga je naar "Configuratie" ==> "Gebruikers & Groepen beheer".
Klik de tab 'Groepenlijst' open
Klik op het plusje van een groep toevoegen. Geef de groep de naam 'Toegang tot Splendid template'. Voeg de groep toe
Klik nu op het pennetje van deze nieuwe groep onder de kolom 'Permissies'
In de lijst met rechten kies je voor 'Eigen template selecteren'
Bij objectid kies je voor de technische (directory) naam van de template. In ons geval splendid
Sluit het scherm
Ga naar de tab met gebruikers. Klik op de naam van de gebruiker(s) die je toegang wilt geven tot deze template.
Zet het vinkje bij de gebruiker die je toegang wilt geven en save de gebruiker.
Dit klinkt omslachtiger dan het is :)

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geen matches
Gelukt, bedankt!
Ik dacht dat die regel met die array voor templates ook niet meer in de nieuwe versie in ownsettings.php mocht - wel dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als ik naar mn spotweb ga krijg ik de volgende melding.
"Table './spotweb/spots' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed"
Ik heb upgrade-db.php al gedraaid, die geeft dit aan.
SpotWeb crashed

Database schema of settings upgrade mislukt:
Table './spotweb/spots' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

#0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(92): dbeng_mysql->rawExec('SHOW INDEXES FR...')
#1 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(140): dbeng_abs->exec('SHOW INDEXES FR...', Array)
#2 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(59): dbeng_mysql->arrayQuery('SHOW INDEXES FR...', Array)
#3 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(101): SpotStruct_mysql->indexExists('idx_spots_1', 'spots')
#4 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(594): SpotStruct_abs->validateIndex('idx_spots_1', 'UNIQUE', 'spots', Array)
#5 /var/www/spotweb/lib/SpotUpgrader.php(53): SpotStruct_abs->updateSchema()
#6 /var/www/spotweb/upgrade-db.php(29): SpotUpgrader->database()
#7 {main}root@nas:/var/www/spotweb#
Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
sl1000 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:28:
edit:
hmmpff, ok de overige install pagina's na het invullen van de db-gegevens blijven bij mij wel totaal leeg ?:(
Ik heb daarvoor de volgende work-around gevonden:
Na invullen DB-gegevens blijft de pagina op http://<host>/spotweb/install.php?page=1 staan.
Deze handmatig vervangen door http://<host>/spotweb/install.php?page=2 en de usenet-provider ingevuld.
Ook hier blijft na het indrukken van de verificatie-knop de pagina leeg dus vervolgens http://<host>/spotweb/install.php?page=3 ingevuld en de knop 'Create system' ingedrukt.
Deze pagina blijft staan en in de PHP-code stond vervolgens page# 99 genoemd, dus http://<host>/spotweb/install.php?page=99 gekozen en na een tijdje verscheen ineens 'Spotweb successfully setup' (o.i.d.)

Overigens: Ik had jouw package (SpotWeb 1107022312) geïnstalleerd, een GIT PULL uitgevoerd en de stappen hierboven doorlopen. Helaas resulteerde dat in een foutmelding (kon bepaalde tabel in DB niet verwijderen omdat deze niet bestond). In de readme stond dat je een lege DB moest aanmaken, dus de bestaande DB verwijderd en een nieuwe (lege) aangemaakt. Dit was mijn manier om het geheel weer werkend te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Ik heb zojuist een pull gedaan (d12cfe5..3bf0145) maar het probleem speelt bij mij nog steeds. Ik heb aan de linker kant een behoorlijke lijst met filters. Maar ik krijg het niet voor elkaar om de onderste filters te selecteren zonder bovenstaande dicht te klappen. Het liefste zou ik gewoon kunnen scrollen door de filters heen.
Het op 100 (of meer) items per pagina zetten heeft geen zin. De filters scrollen geenszins mee.

Weet iemand hier een oplossing voor? Het probleem doet zich zowel binnen Firefox 12 en 13 als Chrome 20.0 voor.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Even op de punaise klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Geen matches
Thnx, dat was inderdaad de oplossing _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinds vandaag begon mijn spotweb elke keer deze error te vertonen als ik ging updaten via de retrieve.php command.

code:
1
2
3
4
5
Fatal error: Call to undefined function curl_init() in D:\wamp\www\spotweb\lib\SpotsOverview.php on line 435

Call Stack:
    0.0014     319160   1. {main}() D:\wamp\www\spotweb\retrieve.php:0
    1.8773    4887112   2. SpotsOverview->getFromWeb() D:\wamp\www\spotweb\retrieve.php:241

Ik heb geen idee waarom hij die error vertoont, ik heb zelf geprobeerd om het te repareren. Ik heb de nieuwste spotweb geinstalleerd, php geupdated, apache geupdated. Maar het bracht geen verandering. Het werkte overigens wel eerst goed en curl staat ook gewoon op Ok bij de install.php pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
Rikkiz0r schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:18:
Sinds vandaag begon mijn spotweb elke keer deze error te vertonen als ik ging updaten via de retrieve.php command.

code:
1
2
3
4
5
Fatal error: Call to undefined function curl_init() in D:\wamp\www\spotweb\lib\SpotsOverview.php on line 435

Call Stack:
    0.0014     319160   1. {main}() D:\wamp\www\spotweb\retrieve.php:0
    1.8773    4887112   2. SpotsOverview->getFromWeb() D:\wamp\www\spotweb\retrieve.php:241

Ik heb geen idee waarom hij die error vertoont, ik heb zelf geprobeerd om het te repareren. Ik heb de nieuwste spotweb geinstalleerd, php geupdated, apache geupdated. Maar het bracht geen verandering. Het werkte overigens wel eerst goed en curl staat ook gewoon op Ok bij de install.php pagina.
Het beste kun je eerst proberen om de foutmelding in Google te zetten incl Spotweb
Dan vindt je een aantal topic meer soortgelijk probleem.

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1472
Lees deze eens door een probeer de oplossing eens die daar wordt gebruikt.

DELETE FROM settings WHERE name in ('publickey','privatekey');

Anders eens de andere topics doornemen en proberen.
Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Geen matches
Na de laatste git pull werd mij gevraagd om alle template settings uit de ownsettings.php te halen. Dit gedaan, maar nu zie ik onder de preferences de mobile theme niet meer, alleen de we1rdo theme? Iemand een oplossing?

Ik ben een beetje aan het spelen met de $settings['valid_templates'] setting om daar een array van te maken, maar ik ben bang dat mijn php kennis niet zover gaat..

[edit]

array is gefixt en kan nu ook de mobile theme selecteren, alleen werkt de detectie van de mobile niet goed, en krijg alsnog de gewone we1rdo theme :(

[ Voor 52% gewijzigd door Newjersey op 07-06-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
zat even te kijken naar me diskspace en kwam volgende tegen:
code:
1
2
# du -hs /var/lib/mysql/spotweb
161M    /var/lib/mysql/spotweb

en ik maak elke avond een backup hiervan:
code:
1
675M Jun  6 23:31 spotweb-120606.gz

dit is sinds 29-30 mei ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
281M May 27 23:30 spotweb-120527.gz
281M May 28 23:30 spotweb-120528.gz
287M May 29 23:30 spotweb-120529.gz
314M May 30 23:31 spotweb-120530.gz
374M May 31 23:31 spotweb-120531.gz
425M Jun  1 23:31 spotweb-120601.gz
481M Jun  2 23:31 spotweb-120602.gz
542M Jun  3 23:31 spotweb-120603.gz
585M Jun  4 23:31 spotweb-120604.gz
633M Jun  5 23:31 spotweb-120605.gz

iemand een idee hoe ik dit weer normaal krijg of tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:29:
[...]

Het beste kun je eerst proberen om de foutmelding in Google te zetten incl Spotweb
Dan vindt je een aantal topic meer soortgelijk probleem.

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1472
Lees deze eens door een probeer de oplossing eens die daar wordt gebruikt.

DELETE FROM settings WHERE name in ('publickey','privatekey');

Anders eens de andere topics doornemen en proberen.
Google
Had ik al geprobeert, werkte niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Rikkiz0r schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:58:
[...]

Had ik al geprobeert, werkte niet...
En de andere topics nog bekeken of daar iets bij staat. Anders melding aanmaken bij Git Hub van Spotweb zodat de maker er naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb momenteel een probleem dat SpotWeb een "gat" van 36 uur heeft in de spots. Nu heb ik gekeken wat retrieve.php precies doet.
k heb in de tabel `spotweb`.`spots` gekeken naar de laatste spot voor het gat; Dat was deze regel
'489324', 'ew9bd4W87gomd3QTwAJvv@spot.net', 'theknife', '30:Minutes or Less (2011) HQ AC3 DD5.1', 'DMC', '0', 'a0|', 'b3|', 'c2|', 'd1|d4|', 'z0|', '1339088308', '-1339088308', '1617223373', NULL, '2', '0', '0', ''

Nu heb ik al de timestamp-waarde (1339088308) in `spotweb`.`nntp` ingevoerd bij lastrun, maar dat mag niet baten. Hij haalt alleen allerlaatste spots op. Nu zie ik ook een maxarticleid-kolom staan, maar ik weet niet precies wat de waarde inhoudt die daar momenteel staat.

Weet / kent iemand een manier om dat gat te vullen, zonder meteen al mijn history weg te hoeven gooien?

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 09-06-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Zet 'buggy' aan in je usenet server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
slommer schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:39:
zat even te kijken naar me diskspace en kwam volgende tegen:
code:
1
2
# du -hs /var/lib/mysql/spotweb
161M    /var/lib/mysql/spotweb

en ik maak elke avond een backup hiervan:
code:
1

dit is sinds 29-30 mei ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
281M May 27 23:30 spotweb-120527.gz
281M May 28 23:30 spotweb-120528.gz
287M May 29 23:30 spotweb-120529.gz
314M May 30 23:31 spotweb-120530.gz
374M May 31 23:31 spotweb-120531.gz
425M Jun  1 23:31 spotweb-120601.gz
481M Jun  2 23:31 spotweb-120602.gz
542M Jun  3 23:31 spotweb-120603.gz
585M Jun  4 23:31 spotweb-120604.gz
633M Jun  5 23:31 spotweb-120605.gz

iemand een idee hoe ik dit weer normaal krijg of tips hiervoor?
zelf ff database nagelopen. lag aan de cache table die corrupt ofzo was. drop table en erna php upgrade-db.php gedaan.
nu weer backups van rond de 85-90mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Na de laatste Spotweb update op mijn Qnap te hebben gezet loop ik even tegen een vaag probleem aan.
Wat ik ook doe het lukt me niet om Spotweb in het Nederlands weer te geven.
Language to use in Spotweb staat gewoon op Nederlands.

Dit probleem heb ik zowel met de admin als met andere users account.
In spotweb heb ik de Nederlandse taal geselecteerd en opgeslagen.
Maar ondanks dat Language to use in Spotweb op Nederlands staat word alles in het engels weergegeven..
Ik heb mijn browser cache opgeschoond maar zonder succes.

Ik heb zowel Spotweb als de database opnieuw erop gezet maar ook dat lost het probleem niet op.

Wat doe ik fout?
Edit:

ik ben er ondertussen achter gekomen dat de qnap nog geen UTF-8 NL locale heeft.
Nu is daar wel een uitleg over maar ben er nog niet helemaal uit hoe dat moet.

Opgelost
Door even met de eerder genoemde uitleg te spelen is het uiteindelijk gelukt,
en heb ik eindelijk mijn Nederlandse taal. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mabili op 15-06-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
@sl1000
Ik zit al weken te spelen met de automatische retrieve: als ik de retrieve handmatig (via Telnet/Putty) uitvoer, gaat alles prima. Als ik echter de automatische retrieve (a.d.h.v. jouw package om de 8 uur) uit laat voeren, krijg ik alleen een Access Denied in de log-files. Hierover is al veel geschreven in diverse fora maar ik krijg 't nog steeds niet voor elkaar :-(

Nu is het vreemde dat ik laatst (rond 15:00 uur) de laatste firmware (3.7.0) heb geïnstalleerd en de eerstvolgende automatische retrieve (om 16:05 uur) liep ineens zonder problemen :) om vervolgens vanaf 00:05 weer verkeerd te lopen :? Het enige wat ik kan bedenken, is dat er iets via crontab gewijzigd wordt maar er staan zoveel (voor mij) vage regels:

# m h dom m dow cmd
0 4 * * * /sbin/hwclock -s
0 3 * * * /sbin/vs_refresh
0 5 * * * /etc/init.d/ddns_update.sh
0 3 * * * /bin/rm -rf /mnt/HDA_ROOT/twonkymedia/twonkymedia.db/cache/*
0 3 * * 0 /etc/init.d/idmap.sh dump
0 3 * * * /sbin/clean_reset_pwd
0 3 * * * /etc/init.d/ImRd.sh bgThGen
0-59/15 * * * * /etc/init.d/nss2_dusg.sh
5 */8 * * * cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb && /mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php > /share/MD0_DATA/Web/spotweb/spotupdate_status.txt && cd -
10 15 * * * /usr/bin/power_clean -c 2>/dev/null
4 3 * * 3 /etc/init.d/backup_conf.sh

Is er iets wat ervoor kan zorgen dat de automatische retrieve wél om 16:05 goed gaat,maar vanaf 00:05 niet meer? Voor zover ik begrijp, komt alleen 0-59/15 * * * * /etc/init.d/nss2_dusg.sh in aanmerking maar ik heb geen idee wat dat doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Geen matches
Robocom schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:26:
@sl1000
Ik zit al weken te spelen met de automatische retrieve: als ik de retrieve handmatig (via Telnet/Putty) uitvoer, gaat alles prima. Als ik echter de automatische retrieve (a.d.h.v. jouw package om de 8 uur) uit laat voeren, krijg ik alleen een Access Denied in de log-files. Hierover is al veel geschreven in diverse fora maar ik krijg 't nog steeds niet voor elkaar :-(
Wellicht dat het hier al eerder uitgekauwd is, maar toch:
Wat is de exacte foutmelding? En wat als je via de command line het *hele* commando (dus inclusief output redirection) uitvoert?
Is er iets wat ervoor kan zorgen dat de automatische retrieve wél om 16:05 goed gaat,maar vanaf 00:05 niet meer? Voor zover ik begrijp, komt alleen 0-59/15 * * * * /etc/init.d/nss2_dusg.sh in aanmerking maar ik heb geen idee wat dat doet ...
Ik zie zo snel niet waarum nss2_dusg.sh in aanmerking komt. Dat ding wordt elk uur om het kwartier uitgevoerd, dus 15:45, 16:00, 16:15, 16:30... Even er van uitgaan dat 'ie altijd hetzelfde doet, natuurlijk. Als dat ding speciaal om jou te pesten om 16:00 dingen open zet, en om 16:15 weer dicht gooit... tja, dan zou het kunnen.

Zelf zou ik ook die power_clean van 15:10 niet uitsluiten, trouwens.

Overigens - geen idee hoe dat op jouw NAS zit, maar hier kan op m'n Linux machine elke gebruiker z'n eigen crontab hebben, plus de systeem-crontab... wellicht dat er bij jou nog meer is wat je niet gezien hebt.

Ook een leuke test: wat als je het commando exact zoals in de crontab handmatig uitvoert om 00:01 en 00:10? Gewoon om te kijken of het aan de tijd ligt, of aan het handmatig vs cron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
Geen matches
vanaalten schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 08:51:
Wellicht dat het hier al eerder uitgekauwd is, maar toch:
Wat is de exacte foutmelding? En wat als je via de command line het *hele* commando (dus inclusief output redirection) uitvoert?
Exacte foutmelding via crontab:
code:
1
Access denied
Melding via command line:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
Last retrieve at Sat 16 Jun 2012 05:55:47 PM CEST
Retrieving new Spots from server news.sunnyusenet.com...
Looking for articlenumber for messageid
Searching from 1923382 to 1928383
Appr. Message count:    246449
First message number:   1681934
Last message number:    1928383
Current message:    1928141

Retrieving 1928141 till 1928384 (parsed 242 headers, 240 full, verified 240, moderated 2, skipped 0 of 243 total messages) in 297.24 seconds
Processed a total of 243 spots
Finished retrieving spots.

Calculating how many spots are new, done.
Last retrieve at Sun 17 Jun 2012 10:37:42 AM CEST
Retrieving new comments from server news.sunnyusenet.com...
Searching from 4135570 to 4140571
Appr. Message count:    2899994
First message number:   1240577
Last message number:    4140571
Current message:    4137125

Retrieving 4137125 till 4137626, found 501 comments in 7.94 seconds
Retrieving 4137626 till 4138127, found 501 comments in 9.49 seconds
Retrieving 4138127 till 4138628, found 501 comments in 16.33 seconds
Retrieving 4138628 till 4139129, found 501 comments in 11.19 seconds
Retrieving 4139129 till 4139630, found 501 comments in 15.7 seconds
Retrieving 4139630 till 4140131, found 501 comments in 17.63 seconds
Retrieving 4140131 till 4140600, found 469 comments in 14.28 seconds
Processed a total of 3475 comments
Finished retrieving comments.

Last retrieve at Sun 17 Jun 2012 10:41:42 AM CEST
Retrieving new reports from server news.sunnyusenet.com...
Searching from 80734 to 85735
Appr. Message count:    52474
First message number:   33261
Last message number:    85735
Current message:    85704

Retrieving 85704 till 85736, found 32 reports in 3.29 seconds
Processed a total of 32 reports
Finished retrieving reports.

Blacklist not modified, no need to update
Whitelist not modified, no need to update
Starting to create statistics 
Finished creating statistics Everything
Finished creating statistics last year
Finished creating statistics last month
Finished creating statistics last week
Finished creating statistics last 24 hours
Ik zie zo snel niet waarum nss2_dusg.sh in aanmerking komt. Dat ding wordt elk uur om het kwartier uitgevoerd, dus 15:45, 16:00, 16:15, 16:30... Even er van uitgaan dat 'ie altijd hetzelfde doet, natuurlijk. Als dat ding speciaal om jou te pesten om 16:00 dingen open zet, en om 16:15 weer dicht gooit... tja, dan zou het kunnen.

Zelf zou ik ook die power_clean van 15:10 niet uitsluiten, trouwens.
Aangezien dat commando het enige commando is wat tussen 16:00 en 0:00 uitgevoert wordt. De power_clean van 15:10 heeft geen invloed want de eerste update van 16:05 loopt prima maar daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Robocom schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:15:
[...]
Exacte foutmelding via crontab:
code:
1
Access denied
Da's niet zo heel veel informatie... ;)

Even gezocht door de spotweb bestanden en die melding twee keer tegengekomen:
de eerste in de We1rdo template, maar die snapte ik niet zo goed (gebruik je die template?)
De tweede lijkt mij waarschijnlijker, in retrieve.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
# We willen alleen uitgevoerd worden door een user die dat mag als
# we via de browser aangeroepen worden. Via console halen we altijd
# het admin-account op
$spotUserSystem = new SpotUserSystem($db, $settings);
if (!SpotCommandline::isCommandline()) {
        # Vraag de API key op die de gebruiker opgegeven heeft
        $apiKey = $req->getDef('apikey', '');

$userSession = $spotUserSystem->verifyApi($apiKey);

if (($userSession == false) || (!$userSession['security']->allowed(SpotSecurity::spotsec_retrieve_spots, ''))) {
                die("Access denied");
        } # if

# Add the user's ip addres, we need it for sending notifications
        $userSession['session'] = array('ipaddr' => '');
} else {
...

... maar geen idee waarom die rond vier uur goed gaat, en daarna niet. Sowieso lijkt het er op dat de cron-actie niet door dezelfde gebruiker gedaan wordt als wanneer je het via command-line doet - kan dat kloppen? Onder welke gebruiker log je via de command line in, en welke gebruiker is de eigenaar van die crontab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
vanaalten schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:42:
... maar geen idee waarom die rond vier uur goed gaat, en daarna niet. Sowieso lijkt het er op dat de cron-actie niet door dezelfde gebruiker gedaan wordt als wanneer je het via command-line doet - kan dat kloppen? Onder welke gebruiker log je via de command line in, en welke gebruiker is de eigenaar van die crontab?
Tbv Telnet/Putty gebruik ik de user 'admin' maar heb wel gezien dat de eigenaar van het logbestand de user httpdusr is. Ik zal even gelijknamige user aanmaken (in spotweb) en 'm admin-rechten geven ;)
Alvast bedankt voor het meedenken! Ik koppel z.s.m. terug of dit iets uitmaakt ...

Na 16:05: helaas, Access denied :'(

[ Voor 2% gewijzigd door Robocom op 17-06-2012 16:25 . Reden: Terugkoppeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Voer je wel dezelfde PHP binary uit als je handmatig start versus als je via cron start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
Geen matches
elevator schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:09:
Voer je wel dezelfde PHP binary uit als je handmatig start versus als je via cron start?
Yep, PHP vanuit /mnt/ext/opt/apache/bin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
Iemand ooit meegemaakt dat het overzichtsvenster onafhankelijk scrolt van het filtermenu?

Nu is het dus zo dat ik alle filters in moet klappen voordat ik bij de onderste regels kan komen. Net alsof het een andere container is. Nochtans Spotweb niet geupdate de afgelopen dagen; Firefox trouwens ook niet :? Spots worden ook in een 'frame' geopend lijkt het wel (dat is op zich wel prettig).

/edit:
Hm, IE heeft nergens last van... Toch een FF probleempje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
sinds de laatste pull (vanochtend half 5) heb ik een leeg scherm en deze errors bij elke retrieve:

[18-Jun-2012 08:00:01] PHP Warning: require_once(lib/dao/Mysql/Dao_Mysql_Factory.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 27
[18-Jun-2012 08:00:01] PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/dao/Mysql/Dao_Mysql_Factory.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/spotweb/lib/SpotClassAutoload.php on line 27

heb maar ff een issue aangemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Webjunkie op 18-06-2012 08:14 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickdehoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-07 13:07
speedy_kevin schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:28:
Ik heb zojuist mijn spotweb op me Synology NAS geupdate.
Nieuwste zip gedownload en de bestanden vervangen. Ik krijg de upgrade-db.php niet voor elkaar

/usr/bin/php upgrade-db.php
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php

retrieve.php komt met dezelfde foutmelding terug.

Vreemd, want vanmiddag deed de oude versie van spotweb het nog gewoon, geen errors.
Ik heb alle settings nagelopen (die in de TS vermeld staan) en alles staat goed.
Ook testinstall.php komt overal met OK terug.

Iemand een idee?

Moest met root inloggen ipv admin op de SSH
Stomme ik :(
JA! Bedankt! Ik had hetzelfde probleem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Weet iemand toevallig hoe ik een spotweb install van ca. 1 jaar geleden kan upgraden? De documentatie laat weer eens stevig te wensen over.

Als ik setting.php bekijk, dan zie ik dat settings als "$settings['nntp_nzb']['host'] " verdwenen zijn, en zelfs op een '# deprecated settings niet meer toestaan' lijst gezet zijn. Waar en hoe je dit dan wel moet (her)invullen staat er niet bij.

Ook lijken een hoop settings een naams-verandering ondergaan te hebben. En ook hier ontbreekt elke documentatie.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens mij is redelijk simpel, je haalt de settings uit je ownsettings.php (of je wist die). Als je daarna Spotweb probeet te openen, zal hij zeuren dat je de installer moeten draaien. Dat doe je, en het werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
elevator schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:06:
Volgens mij is redelijk simpel, je haalt de settings uit je ownsettings.php (of je wist die). Als je daarna Spotweb probeet te openen, zal hij zeuren dat je de installer moeten draaien. Dat doe je, en het werkt :P
Alleen gaat install.php precies doen wat het zegt: een nieuwe install doen + nieuwe user aanmaken (+ nieuwe database?). Ik will graag mijn bestaande database behouden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 13:46
albatross schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 01:06:
Weet iemand toevallig hoe ik een spotweb install van ca. 1 jaar geleden kan upgraden? De documentatie laat weer eens stevig te wensen over.
Maar gelukkig hebben we jou. Want jij gaat dit nu natuurlijk uitzoeken en direct documenteren op de wiki zodat anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen wel documentatie hebben, of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
albatross schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 03:34:
[...]

Alleen gaat install.php precies doen wat het zegt: een nieuwe install doen + nieuwe user aanmaken (+ nieuwe database?). Ik will graag mijn bestaande database behouden.
Door de FAQ op de Wiki van Spotweb te lezen! It aint that hard..

[voorkauwmodus]
https://github.com/spotwe...requently-asked-questions
[/voorkauwmodus]

De bovenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Xaero schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:31:
[...]

Door de FAQ op de Wiki van Spotweb te lezen! It aint that hard..

[voorkauwmodus]
https://github.com/spotwe...requently-asked-questions
[/voorkauwmodus]

De bovenste.
Heb je die FAQ zelf wel gelezen? Er staat namelijk niets in over waar de nzb server instellingen geplaatst moeten worden, of hernoemde variables, of ook maar iets over upgrade procedures (behalve dat je dbsettings kunt plaatsen in ownsettings.php).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:50

Rmg

Geen matches
albatross schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:21:
[...]

Heb je die FAQ zelf wel gelezen? Er staat namelijk niets in over waar de nzb server instellingen geplaatst moeten worden, of hernoemde variables, of ook maar iets over upgrade procedures (behalve dat je dbsettings kunt plaatsen in ownsettings.php).
Lees de eerste item in die faq nou maar eens goed door.... daar staat het toch echt

Maak die dbfile aan met je db settings haal de db settings uit je ownsettings. en klaar is klara. Daarna kan je in de settings page je n ieuwsserver opnieuw configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Misschien wel handig om even een backup van je database te maken met mysqldump en van je spotweb directory. Mocht het dan mis gaan dan kun je altijd weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Rmg schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:45:
[...]

Lees de eerste item in die faq nou maar eens goed door.... daar staat het toch echt

Maak die dbfile aan met je db settings haal de db settings uit je ownsettings. en klaar is klara. Daarna kan je in de settings page je n ieuwsserver opnieuw configureren
Ok, we zullen het dan maar zo proberen. Bedankt.
LeechGuy schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:50:
Misschien wel handig om even een backup van je database te maken met mysqldump en van je spotweb directory. Mocht het dan mis gaan dan kun je altijd weer terug.
Ik heb een snapshot gemaakt van de Vmware box waar het op draait; mocht het mis gaan, dan heb ik alles met een simpele druk op de knop weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Volgens mij update je gewoon van een hele oude versie waardoor je het wat moeilijk maakt.

De vragen die je stelt worden overigens automatisch beantwoord als je het gewoon probeert, daarnaast staan grote wijzigingen tegenwoordig in het admin panel te lezen.

Je moet dan alleen wel een versie hebben die recent genoeg is om het admin panel te hebben en om dat daar in te kunnen lezen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik heb/had spotweb draaien op ubuntu server 12.04 geinstalleerd met het scriptje van lasi. Ik heb met mijn stomme kop spotweb een keer geupdate vanuit de ubuntu repo waardoor spotweb niet meer werkt, maar na een aantal pogingen kom ik er niet meer uit

wat heb ik gedaan nadat ik erachter kwam:
verwijdert via het lasi script, purge via aptitude en de database uiteindelijk weggegooit.
Opnieuw geinstalleerd via het script van lasi maar nu blijf ik een foutmelding houden in install.php.

PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/services/signing/Services_Signing_Base.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/spotweb/install.php on line 95

Ik ben aardig nieuw in linux, iemand die mij een richting in kan sturen/uitleggen wat de package van de ubuntu repo gedaan heeft?

edit: ik zat te moeilijk te denken. map signing heeft een hoofdletter. Heb het verandert in install.php en het werkt weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Snuffert op 21-06-2012 19:31 ]

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Nevermind, alles opgelost :)

Upgrade was toch nog een heel gedoe:

1) Eerste was mijn install te oud voor een directe database upgrade, dus moest ik eerst een tussenversie installeren.

2) Openssl is nu zo goed als een vereiste. Na lang zoeken kwam ik bij de volgende post uit om het werkend te krijgen:

"Heb de x:\xampp\php\php.ini aangepast.
Heb de x:\xampp\php\libeay32.ddl en ssleay32.dll gekopieerd naar x:\xampp\apache\bin"

3) Zet je openssl.cnf pad naar het volgende:

$settings['openssl_cnf_path'] = "C:/xampp/htdocs/spotweb/lib/openssl/openssl.cnf";

Vanaf nu werkt ook ssl. :)

[ Voor 255% gewijzigd door albatross op 22-06-2012 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Geen matches
Vergeef me als ik niet het hele topic heb gelezen, maar heb zojuist een nieuwe installatie gedaan en kwam op een foutje en een probleem:

1. in install.php staat drie keer lib/services/signing/, dat geeft problemen want het is op mijn systeem (schone install, Ubuntu 12.04) Signing. Hierdoor breekt install.php heel lelijk af zonder meldingen..
Opgelost door bij mij in install.php de verwijzing aan te passen, maar wellicht kan dit worden gefixt in de master?

2. Ik mis spots alle spots in de maanden maart, apil, mei en juni (in die statistieken staat heel mooi, 0).
De oorzaak daarvan heb ik nog niet kunnen ontdekken, is dit iets bekends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Staatslot schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:42:
Vergeef me als ik niet het hele topic heb gelezen, maar heb zojuist een nieuwe installatie gedaan en kwam op een foutje en een probleem:

1. in install.php staat drie keer lib/services/signing/, dat geeft problemen want het is op mijn systeem (schone install, Ubuntu 12.04) Signing. Hierdoor breekt install.php heel lelijk af zonder meldingen..
Opgelost door bij mij in install.php de verwijzing aan te passen, maar wellicht kan dit worden gefixt in de master?

2. Ik mis spots alle spots in de maanden maart, apil, mei en juni (in die statistieken staat heel mooi, 0).
De oorzaak daarvan heb ik nog niet kunnen ontdekken, is dit iets bekends?
Punt 1
Kun je het beste bij Github zelf melden. Dan kan de maker daar iets aan doen. Hier melden heeft niet heel veel zin https://github.com/spotweb/spotweb.

Punt2
Ontbreken van spots kan verschillende oorzaken hebben.
a. Je gebruikt geen payserver maar server van je provider. Deze hebben meestal maar een korte retentie.
b. Zet de optie BUGGY aan in de instellingen van Spotweb.(Config --> Settings)
c. Je retentieinstellingen kloppen niet in de instellingen van Spotweb.(Config --> Settings)

Je kunt ook een handmatige retrieve starten zodat je kunt volgenen of er iets fout gaan.
Als niets helpt dan even proberen met retrieve -retro proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:51
Ik heb het volgende op Github gepost

Bij een update van Spotweb deze morgen merkte ik niets speciaals, maar als ik daarna wil 'retrieven' krijg ik het volgende:
Fatal error: Call to private Services_Signing_Base::__construct() from context 'Services_Signing_Base' in /var/www/spotweb/lib/services/Signing/Services_Signing_Base.php on line 29

Heeft er nog iemand het bovenstaande aan de hand of ligt het bij mij ergens?

[ Voor 10% gewijzigd door X-DraGoN op 25-06-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:51
Ik had er een issue op Github van gemaakt en spotweb heeft daar snel op gereageerd, 't is dus opgelost!
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
albatross schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 01:06:

...

Ook lijken een hoop settings een naams-verandering ondergaan te hebben. En ook hier ontbreekt elke documentatie.
Wel zeuren over het feit dat de documentatie te wensen over laat, maar als je het dan vervolgens voor elkaar hebt niet even de moeite willen nemen om de documentatie in de wiki bij te werken zodat anderen die hier mogelijk ook tegenaan lopen wel over de juiste documentatie beschikken. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Geen matches
LeechGuy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:14:
[...]

Wel zeuren over het feit dat de documentatie te wensen over laat, maar als je het dan vervolgens voor elkaar hebt niet even de moeite willen nemen om de documentatie in de wiki bij te werken zodat anderen die hier mogelijk ook tegenaan lopen wel over de juiste documentatie beschikken. Jammer.
Beetje raar commentaar van je. Te meer daar al 'mijn' oplossingen (die ik hier boven gepost heb) al gewoon op de wiki zelf te vinden zijn (zij het een beetje verspreid). Bovendien, hoe veel nut heeft het om een apart wiki topic te maken voor mensen die upgraden van een install van meer dan een jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Geen matches
Wat is het nou? Is het nou weer die gebrekkige documentatie, of staat het juist allemaal al gedocumenteerd in de wiki? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Geen matches
elevator schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:14:
Wat is het nou? Is het nou weer die gebrekkige documentatie, of staat het juist allemaal al gedocumenteerd in de wiki? :P
De documentatie is her en der verspreid; sommige dingen staan bij de update sectie, anderen weer bij de reguliere install. En sommige zaken staan er niet in (zoals waar en hoe de news servers handmatig in te stellen). Uiteindelijk, zoals ik hierboven al zei, is het alleen maar gebrekkig voor iemand die een update doet van een zeer oude install (omdat je dan dingen moet doen die bij de reguliere installatie horen, maar die je, relatief aan je eigen install, als update procedure beschouwd; en er komen onverwachte nieuwe dingen bij, zoals dat SSL nu zo goed als verplicht is, want anders werkt je Configuratie scherm niet goed meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Geen matches
albatross schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 03:40:
[...]

Bovendien, hoe veel nut heeft het om een apart wiki topic te maken voor mensen die upgraden van een install van meer dan een jaar oud?
De documentatie laat weer eens stevig te wensen over.
...
ook hier ontbreekt elke documentatie
Vreemd dat je blijkbaar wel vindt dat anderen deze documentatie wel voor jou hadden moeten schrijven, maar dat jij dat niet voor anderen wilt doen. Of geloof je serieus dat je de enige bent met een oude installatie?

Maar dit is het laatste wat ik er over gezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Beste mede Tweakers,

Ik zit al een tijdje (succesvol) met Spotweb te rotzooien.
Werkt perfect op mijn thuis server (Ubuntu), ook in combinatie met sabnzbd.
Zelf hou ik wel van knutselen, uitproberen is leren... echter loop ik tegen een probleem aan.

Ik kan nergens een overzicht vinden van de te gebruiken api parameters.
Zo uitgebreid als dit omschreven staat bij sabnzbd, zo beknopt is het voor Spotweb.

Mijn bedoeling is een eigen web-applicatie te schrijven, waarbij ik output (xml) wil parsen om zo het e.e.a. te automatiseren (zeg maar zoals Sick Beard, alleen toch anders ;) ).
Bij een goede match moet de link doorgegeven worden aan sabnzbd middels de api functie: URL: api?mode=addurl&name=http://www.example.com/example.nzb&nzbname=NiceName.

Maar zolang ik de parameters binnen de Spotweb api niet weet wordt dit een lastig verhaal.
Uiteraard heb ik op internet het e.e.a. gevonden zoals de imdbid en op categorie zoeken, maar zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om op taal (subs) te matchen? of genre?

Daarnaast is de link output als volgt:
http://www.mijnserver.com...pot.net&apikey=mijnapikey
Dit is GEEN directe link naar het .nzb bestand, hierdoor geeft sabnzbd een foutmelding als ik het bestand wil toevoegen middels de api functie van sabnzbd.

Heeft iemand meer informatie? Of kan iemand mij ondersteuning/oplossingen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
dprod schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:32:
Beste mede Tweakers,

Ik zit al een tijdje (succesvol) met Spotweb te rotzooien.
Werkt perfect op mijn thuis server (Ubuntu), ook in combinatie met sabnzbd.
Zelf hou ik wel van knutselen, uitproberen is leren... echter loop ik tegen een probleem aan.

Ik kan nergens een overzicht vinden van de te gebruiken api parameters.
Zo uitgebreid als dit omschreven staat bij sabnzbd, zo beknopt is het voor Spotweb.

Mijn bedoeling is een eigen web-applicatie te schrijven, waarbij ik output (xml) wil parsen om zo het e.e.a. te automatiseren (zeg maar zoals Sick Beard, alleen toch anders ;) ).
Bij een goede match moet de link doorgegeven worden aan sabnzbd middels de api functie: URL: api?mode=addurl&name=http://www.example.com/example.nzb&nzbname=NiceName.

Maar zolang ik de parameters binnen de Spotweb api niet weet wordt dit een lastig verhaal.
Uiteraard heb ik op internet het e.e.a. gevonden zoals de imdbid en op categorie zoeken, maar zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om op taal (subs) te matchen? of genre?

Daarnaast is de link output als volgt:
http://www.mijnserver.com...pot.net&apikey=mijnapikey
Dit is GEEN directe link naar het .nzb bestand, hierdoor geeft sabnzbd een foutmelding als ik het bestand wil toevoegen middels de api functie van sabnzbd.

Heeft iemand meer informatie? Of kan iemand mij ondersteuning/oplossingen bieden?
Ik zou via Github even contact zoeken met de maker. Hij geeft altijd prima support bij problemen en als er iemand is die je antwoord kan geven op jou vragen dan is hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
dprod schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:32:
http://newznab.readthedocs.org/en/latest/misc/api/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-08 11:47
Ik heb het volgende probleem, en na veel online dingen nagezocht te hebben en instellingen nagekeken te hebben kom ik er niet uit.

Ik ben vanmiddag begonnen met het opnieuw inrichten van mijn "Media server". Hierop wil ik onder andere spotweb op draaien.

Ik heb de webserver geinstalleerd en de installatie check geeft alles OK aan behalve DB::pgsql. de MySQL connectie gaat goed, maar zodra ik mijn nieuwsserver gegevens invul krijg ik de volgende foutmelding:

Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

Please correct the errors in below form and try again

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-08 11:47
rdvl schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:25:
Ik heb het volgende probleem, en na veel online dingen nagezocht te hebben en instellingen nagekeken te hebben kom ik er niet uit.

Ik ben vanmiddag begonnen met het opnieuw inrichten van mijn "Media server". Hierop wil ik onder andere spotweb op draaien.

Ik heb de webserver geinstalleerd en de installatie check geeft alles OK aan behalve DB::pgsql. de MySQL connectie gaat goed, maar zodra ik mijn nieuwsserver gegevens invul krijg ik de volgende foutmelding:

Error while connecting to server (server did not respond) [response: ""] [response: ""]

Please correct the errors in below form and try again

Heeft iemand een oplossing voor mij?
Inmiddels is het gelukt, ik heb de backup van mijn database teruggezet en mijn eigen dbconfig.inc.php aangemaakt. Na een Upgrade-DB.php werkt het naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprod
Dank!

Ik ben het e.e.a. aan het proberen, loop tegen het volgende aan:
Deze search query geeft de melding <error code="200" description="Missing parameter"/> bij:
http://servername.com/spo...Bride&cat=2040&attrs=subs

Terwijl zoeken op imdbid wel lukt:
http://servername.com/spo...81418&cat=2040&attrs=subs

Betekend dit dat het zoeken met 'q=value' binnen Spotweb niet ondersteund wordt?
Het achterhalen van de imdbid kan natuurlijk wel met de API van TMDB, maar vind een direct seach query ook wel handig.

Daarnaast wil ik ook gebruik maken van Attributes, in het bijzonder 'subs'.
Echter verschijnen alleen de standard Attributes in de XML, zoals:
<newznab:attr name="category" value="2000"/>
<newznab:attr name="category" value="2040"/>
<newznab:attr name="size" value="9073563733"/>
<newznab:attr name="poster" value="xxxxx"/>
<newznab:attr name="comments" value="11"/>

<newznab:attr name="subs"/> lijkt te ontbreken, wordt dit misschien ook niet ondersteund in Spotweb?
Volgens Newznab:
Predefined Attributes
A set of known attributes for items in different categories has been defined. Its possible that not all attributes are available at all times. Therefore a client application should not rely on any particular attributes being in the returned data but should take this list as an optional extra information. However attributes marked with * are always available.

Doe ik misschien iets verkeerd? Zo niet wordt het dan in latere releases wel ondersteund?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dprod schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:52:
[...]
Betekend dit dat het zoeken met 'q=value' binnen Spotweb niet ondersteund wordt?
Het achterhalen van de imdbid kan natuurlijk wel met de API van TMDB, maar vind een direct seach query ook wel handig.
Het betreft hier de newsnabapi. De bekende programma's zoeken enkel op imdbid, dus de noodzaak van zoeken op titel is dusver niet noodzakelijk gebleken.
<newznab:attr name="subs"/> lijkt te ontbreken, wordt dit misschien ook niet ondersteund in Spotweb?
Volgens mij had dit een technische oorzaak, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.

Vergeet niet dat we een newznab-server proberen te emuleren, terwijl we dat niet zijn. Niet alle functies zijn 1-op-1 te implementeren, doordat de interne werking van beide programma's heftig verschilt.

Edit: meer info ook te vinden in lib/page/SpotPage_newznabapi.php

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprod
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:03:
Vergeet niet dat we een newznab-server proberen te emuleren, terwijl we dat niet zijn. Niet alle functies zijn 1-op-1 te implementeren, doordat de interne werking van beide programma's heftig verschilt.

Edit: meer info ook te vinden in lib/page/SpotPage_newznabapi.php
Dank voor je snelle, en duidelijke antwoord!
Mocht iemand meer weten over de Predefined Attributes (vooral 'subs' ben ik in geïnteresseerd), hoor ik dat graag. Zou wel mooi zijn als dat nog geïmplementeerd wordt.

Ik zal op github de php eens gaan doorspitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprod
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:03:
De bekende programma's zoeken enkel op imdbid, dus de noodzaak van zoeken op titel is dusver niet noodzakelijk gebleken.
Hier wordt wel e.e.a. met de parameter 'q' gedaan, gaat het soms fout in de str_replace() functie?
} elseif (!empty($this->_params['q'])) {
$searchTerm = str_replace(" ", " +", $this->_params['q']);
$search['value'][] = "Titel:=:+" . $searchTerm;
} # elseif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
mijn spotweb is nu al een 22 minuten bezig met deze query:
DELETE FROM commentsxover WHERE id >2602611

iemand enig idee wat er aan de hand is?

edit:

SpotWeb v0.58.24.29 on PHP v5.3.3-7+squeeze13 crashed

Fatal error occured while cleaning up messages due to retention:
Lock wait timeout exceeded; try restarting transaction

#0 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(92): dbeng_mysql->rawExec('DELETE FROM com...')
#1 /var/www/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(57): dbeng_abs->exec('DELETE FROM com...', Array)
#2 /var/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Comment.php(284): dbeng_mysql->modify('DELETE FROM com...', Array)
#3 /var/www/spotweb/lib/SpotDb.php(1118): Dao_Base_Comment->expireCommentsFull('1000')
#4 /var/www/spotweb/retrieve.php(127): SpotDb->expireCommentsFull('1000')
#5 {main}

[ Voor 69% gewijzigd door Webjunkie op 04-07-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:15
Geen matches
commentsxover is gewoon een hele grote tabel ;) gewoon nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Geen matches
ja, 't heeft even geduurd maar hij 's dan eindelijk klaar.
zou wel fijn zijn als je dit soort acties ergens diep in de nacht kon plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Iemand toevallig dezelfde problemen :(? :

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/1561

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Mijn spotweb installatie doet sinds kort niet meer alle spots gelezen markeren na een bezoek. Als ik een spot handmatig open, dan wordt 'ie keurig gelezen gemarkeerd (niet-vetgedrukt in de lijst), maar als ik een dag later weer naar spotweb ga, dan zijn alle ongelezen spots nog steeds vetgedrukt.

(en ja, het vinkje staat nog steeds aan bij "Automatic mark spots as read after each visit?")

Dit komt *of* door een recente update van m'n spotweb installatie, of doordat ik van newsserver geswitcht ben (XSnews naar Eweka).

Heb gegoogled naar 'spotweb mark spots read' en 'spotweb markeer spots gelezen', maar niets nuttigs gevonden. Ook op de wiki heb ik dit probleem niet gevonden.

Iemand een suggestie (anders dan database weggooien en opnieuw beginnen...)?
Pagina: 1 ... 11 ... 50 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.