Opzoek naar router met goede WLAN

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo Tweakers,

Nadat mijn Linksys Cisco router is overleden is het wel tijd voor een nieuwe. Nu al een 2 tal routers in huis gehad maar de Wireless LAN was om te huilen. Ik ben eigenlijk opzoek naar een router waarvan de Wireless zeer krachtig is. Zodat ik wireless goed kan ontvangen op zolder (Router staat in de woonkamer). Het moet uiteraard wel een N router zijn en MAC filtering hebben.

Ik heb een 2 tal routers getest, maar voor ik weer een miskoop koop wil ik eigenlijk weten wie er een beetje ervaring heeft met een router met goede ontvangst.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 13:56
Doe eens wat onderzoek hier op Tweakers. Er zijn op dit moment twee routermodellen erg populair, en hebben beide een eigen ervaringen topic, de TP-Link TL-WR1043ND en de Netgear WNDR3700N.

Ik heb zelf sinds een week de TP-Link in mijn bezit, en ben er uiterst tevreden mee.

https://freight.associates

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dragon707 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:59:
Hallo Tweakers,

Nadat mijn Linksys Cisco router is overleden is het wel tijd voor een nieuwe. Nu al een 2 tal routers in huis gehad maar de Wireless LAN was om te huilen. Ik ben eigenlijk opzoek naar een router waarvan de Wireless zeer krachtig is. Zodat ik wireless goed kan ontvangen op zolder (Router staat in de woonkamer). Het moet uiteraard wel een N router zijn en MAC filtering hebben.

Ik heb een 2 tal routers getest, maar voor ik weer een miskoop koop wil ik eigenlijk weten wie er een beetje ervaring heeft met een router met goede ontvangst.
Beste Dragon707,

Je bent er al vaker opgewezen, maar bijdeze nog een keer.

We verwachten een behoorlijke portie eigen inzet. Je kan prima een lijst van mogelijke kandidaten samenstellen met behulp van de http://tweakers.net/pricewatch
Zie: Dit overzicht van alle WLAN routers met 802.11n ondersteuning en gesorteerd op score
Bepaal zelf ook nog even je budget en kies de mogelijke kandidaten.

Ga op zoek naar een review. De pricewatch biedt een heleboel reviews, maar je vindt er ook nog een heleboel op www.smallnetbuilder.com waar ook gekeken wordt naar de WiFi/LAN2LAN/WAN2LAN throughput.

Verder hebben we een topic lopen voor de nominatie van de gouden steeksleutel: [Gouden Steeksleutel] WiFi Router
Daar vind je nog wat korte gebruikersmeningen. Ook kan je op zoek naar de winnaar van de GoudenSteeksleutel WiFi Router van 2010.

Tenslotte hebben we een zoekfunctie. [search=welke wifi router,NT]
Daar moet (ongezien) wat uitkomen..

Ik verwacht dat je in het vervolg wat meer inzet toont in je topicstarts.

Succes met je keuze

Dit topic is gesloten.