Toon posts:

[iMac] Beginnersvraagjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste ,

ik heb vandaag een imac 21,5 inch gekocht dit is mijn eerste mac en ben niet zo heel bekend met os x.
Maar mij vraag is hoe krijg ik msn eigenlijk op de mac en kan op youtube geen video kijken ?

iemand die mij kant helpen hierbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
Als je dermate weinig verstand van de computer en software hebt is misschien AppleCare iets voor je? Maar MSN kan je gewoon downloaden, en Youtube filmpjes zul je eerst even de Flash plugin moeten downloaden :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
flash plugin heb ik nu maar msn waar kan ik die bijv downloaden \ik heb wel redelijk verstand van computer maar na 5/6 jaar van windows naar mac os is wel een grote stap ik weet niet alles uit mijn hoofd daarom dacht laat ik het maar hier vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Intikken op Google en het eerste wat je tegenkomt: Messenger for Mac.
Er zijn ook alternatieve clients zoals Adium.

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 29-10-2011 21:07 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:56
Klik :)

Als je nieuw met OS X bent, zijn de volgende topics misschien interessant:
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7
Het grote Windows naar Mac frustratie topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 22:21

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:54:
ik heb wel redelijk verstand van computer maar na 5/6 jaar van windows naar mac os is wel een grote stap ik weet niet alles uit mijn hoofd daarom dacht laat ik het maar hier vragen :)
Dus als je 'download msn osx' in Google intypt, dan kun je niks vinden? Goh, OSX werkt idd totaal anders dan Windows...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Ik raad je als MSN programma trouwens wel Adium aan. Messenger van Microsoft is een beetje buggy. Je YouTube probleem zal wel komen door de flash plug in. Let wel op dat je die download van adobe.com, er is namelijk malware op OS X in omloop dat zich voordoet als flash player install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zoals je ziet willen we je best helpen, maar ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat je een beetje lui bent. GoT is geen helpdesk, en het antwoord op beide vragen had je kunnen vinden met Google of de GoT search. Ook mag je iets meer aandacht besteden aan de zinsbouw en interpunctie in je post. We vallen echt niet over een enkele spelfout, maar als je wil dat we je helpen, is een leesbare post toch het minste dat we mogen verwachten. Daarnaast wekt een post zonder enige aandacht voor de zinsbouw en interpunctie al snel de indruk dat iemand lui is.

De enige reden dat ik dit topic (nog) niet sluit, is omdat er gelukkig nog wel mensen nuttige reacties geven en de moeite nemen om je verder te helpen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:52:
Als je dermate weinig verstand van de computer en software hebt is misschien AppleCare iets voor je? Maar MSN kan je gewoon downloaden, en Youtube filmpjes zul je eerst even de Flash plugin moeten downloaden :).
Als je Firefox installeert, tenminste op Lion, dan heb je gewoon Flash 10 standaard.

Ik vind dit wat vreemd eigenlijk.... maarja blijkt dus gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Als je je bericht kwijt bent, komt dat omdat deze een enkeltje naar de Trashcan heeft gekregen. Dat een topic mager is betekent niet dat het direct toegestaan is om offtopic/HK/troll reacties neer te gooien. Het beleid is nog altijd van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:14:
[...]

Als je Firefox installeert, tenminste op Lion, dan heb je gewoon Flash 10 standaard.

Ik vind dit wat vreemd eigenlijk.... maarja blijkt dus gewoon te werken.
Ja oke :), maar er vanuitgaand dat TS dat niet heeft gedaan (en gewoon op Safari werkt) moet je even apart de flash player installeren :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De meeste 3rd party browsers leveren de Flash plugin mee als deel van de package. Apple doet dat bewust niet om de last van het zelf moeten testen en repackagen van Adobe's software kwijt te zijn. Idem met Java. En waarom ook? Waarom zou Apple moeite doen om 3rd party apps/plugins te testen en te repackagen als dat betekent dat je standaard een paar releases achterloopt?

Je kan de latest-and-greatest gewoon bij Adobe resp. Oracle zelf vandaan halen en ervan uitgaan dat die bedrijven zelf hun testing voor Mac OSX in orde hebben ;) Ik vind het in ieder geval niet zo raar, en op andere OS'en werkt het niet anders.

Pagina: 1