Spielerij feedback topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Waarom is die er eigenlijk niet, zoals ie op zoveel andere subfora wel te vinden is? Ik wilde eigenlijk even posten dat ik het een ontzettend goed idee vond om van het BF3 topic een apart slowchat topic te maken. Het is wel duidelijk dat ontzettend veel mensen een uitlaatklep nodig hebben, en op deze manier kan er in het "serieuze" topic gewoon over de game worden gepraat zonder dat posts ondersneeuwen onder alle andere offtopic posts. Maar goed, dat kon ik dus niet posten, want er is geen feedbacktopic :P, en om daar nou een apart LA topic voor aan te maken leek me ook weer zo'n onzin.

Maar goed, effectief doe ik het nu dus alsnog 8)7. Maar het onderwerp van gesprek is hier: feedbacktopic voor Spielerij. Vindt niemand dat handig?

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2011 17:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja lijkt me ook... Weet niet wat toen de crewbeslissing was, maar lijkt me dat dat wel voor bijna elk subforum geschikt is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als groot voorstander en early adopter van een feedbacktopic zou ik zeggen: meteen doen. :Y) In de Devschuur heeft het de modforce een stukje makkelijker toegankelijk gemaakt en hoewel veruit het meeste commentaar negatief is heb ik wel de indruk dat het een positieve bijdrage levert aan het inzichtelijk maken van het modproces en zelfs in het bijsturen van mensen die een "fout topic" openen en verhaal komen halen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het is imho ook makkelijker en toegankelijker om even snel iets 'en public' aan de kaart te stellen of juist iets positiefs te melden. Het zorgt dat iedereen kan meediscussieren, zonder dat er meteen een beladen LA topic voor nodig is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Ook DPC heeft geen feedback topic. Het is de keuze van elk forum om het wel/niet te doen. Binnen DPC weet iedereen ons wel te vinden wanneer ze opmerkingen hebben.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

We gaan het even meenemen :)

Komen we op terug :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
iisschots schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:43:
Het is de keuze van elk forum om het wel/niet te doen.
Uiteraard. Maar ik vroeg waarom je ervoor kiest om het niet te doen, als het voor beide partijen zo goed bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Om heel eerlijk te ze zijn wist ik van het bestaan van deze topics niet af en aangezien Spielerij er ook geen had kon ik het ook niet missen. Een feedback topic lijkt me hartstikke prima en ook zeker geschikt voor een groot en druk bezocht forum als Spielerij. Ik zal met de andere Spielerij moderators even de details uitwerken en een topic starten :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:29:
[...]

Uiteraard. Maar ik vroeg waarom je ervoor kiest om het niet te doen, als het voor beide partijen zo goed bevalt :)
^^ er zijn niet maar twee partijen, dat is een beetje het probleem. :P Om feedbacktopics effectief te maken kunnen ze alleen op één forum of een groep fora slaan, en inherent daaraan is dat ze voornamelijk bekend zijn voor de moderators van die fora. Wat dat betreft zouden we misschien wat kunnen doen aan een betere kruisbestuiving tussen verschillende hoofdgroepen, maar gezien de crewforumstructuur die jij ook nog wel kent is dat misschien wat lastig. Dit soort dingen worden doorgaans besproken in de hoofdgroepspecifieke crewfora en zijn dus niet algemeen bekend.

Then again, een van de eerste (het eerste?) feedbacktopics stamt uit Softe Goederen, dus dat is eigenlijk geen excuus in dit geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:11:
[...]

^^ er zijn niet maar twee partijen, dat is een beetje het probleem. :P
Met de twee partijen doelde ik op de moderators en de users. In de fora waar ze gebruikt worden (zoals in de Devschuur) bevalt het voor zowel de moderators als de users. Tenminste, dat is een aanname maar ik denk dat jij het daar wel mee eens bent :). Eigenlijk zijn er trouwens 3 partijen: moderators, regulars en overige users (waarbij regulars een neutrale uitstraling hebben en tegelijkertijd snappen waarom het beleid is zoals het is, en dat ook uit kunnen leggen - ik heb het idee dat dat voor de overige klagende users sneller geaccepteerd wordt dan als een moderator hetzelfde verhaal houdt, want die is immers niet onpartijdig).

Verder, de mogelijkheid dat men er niet op de hoogte van is ben ik me terdege van bewust. Daarom ook het idee om dat even aan te kaarten :). Op het moment dat iemand de opmerking maakt dat het een forum-specifieke keuze is ga ik er daarentegen vanuit dat dat impliceert dat er voor Spielerij (valt dat nou nog steeds onder SG? Ik dacht dat inmiddels een aparte HG was, maar misschien is de categorizering op de index louter een cosmetische) expliciet niet voor is gekozen en de afweging dus wel is gemaakt.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:29:
[...]

En of dat zo is, is nog maar de vraag...
Mediaspelers en HTPC's Feedbacktopic

Was even nuttig toen het forum werd opgestart, maar daarna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:15:
[...]

Met de twee partijen doelde ik op de moderators en de users. In de fora waar ze gebruikt worden (zoals in de Devschuur) bevalt het voor zowel de moderators als de users. Tenminste, dat is een aanname maar ik denk dat jij het daar wel mee eens bent :)
Ik ben er heel blij mee ja. :P
Verder, de mogelijkheid dat men er niet op de hoogte van is ben ik me terdege van bewust. Daarom ook het idee om dat even aan te kaarten :). Op het moment dat iemand de opmerking maakt dat het een forum-specifieke keuze is ga ik er daarentegen vanuit dat dat impliceert dat er voor Spielerij (valt dat nou nog steeds onder SG? Ik dacht dat inmiddels een aparte HG was, maar is de categorizering op de index louter een cosmetische) expliciet niet voor is gekozen en de afweging dus wel is gemaakt.
Ik denk eerder dat er bedoeld werd dat het een forumspecifiek iets was dat niet groot is ingeschoten van bovenaf. Of en wanneer zo'n feedbacktopic er komt is dus afhankelijk van kruisbestuiving tussen hoofdgroepen en vragen zoals die van jou. :P Ik geloof in elk geval niet dat iemand bewust de keus heeft gemaakt om het voor Spielerij niet te doen. :+ Vandaar ook dat ik zeg dat er meer dan 2 partijen zijn. Namelijk: de users, en de moderators van elke hoofdgroep apart als groep. :P

offtopic:
Spielerij heeft wel een eigen kopje maar valt nog steeds onder Pim. als HGA en voor zover ik weet is er ook geen apart crewforum voor Spielerij. :P Net zoals Tweaking en Harde Waren nog steeds beiden onder HWC vallen. :)
Edmin schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:16:
[...]

Daarom moet je die draadjes wat mij betreft hoofdgroepbreed doen en niet forumbreed. Het loopt bij ons ook niet echt storm maar omdat het in meerdere fora tegelijk oplicht als het actief wordt wordt er wel meteen adequaat gereageerd. :)

Verder is Spielerij natuurlijk veel actiever dan een HTPC-forum. :P

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 28-10-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nou ja het wordt een beetje een metadiscussie zo, ik denk dat we elkaars punt wel begrijpen ;)
Edmin schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:16:
[...]

Fair enough, er is dus ook een voorbeeld waarbij het niet goed werkte. Maar is het netto resultaat dat het slechter is geworden? Is de opmerking "niet geschoten is altijd mis" nu niet van toepassing? Want er zijn dus ook voorbeelden waarbij het wél goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In zoverre is het contraproductief dat het niet bijdraagt aan de richtlijn om zo weinig mogelijk stickies/stuckies op je forum te hebben. Maar inderdaad, niet geschoten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Fair point, teveel stickies is ook niet handig. Maar wel interessant waarom dat topic dan zo weinig aandacht krijgt. Wellicht is de naam "feedbacktopic" onhandig gekozen? Zou een naam als "Feedback op moderaties binnen [forum/HG]" misschien niet duidelijker zijn voor mensen die hier niet vaak posten?

Ook moet je het natuurlijk afzetten tegen de hoeveelheid DM's, mails en LA topics jullie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk dat het gewoon per HG kan verschillen in hoeverre er behoefte aan is. Jij brengt het nu als Spielerij-regular aan, dus is er iig een behoefte. In andere fora kan dat best varieren. Over MSH krijg ik slechts heel zelden DM's en dan zijn die nog meestal van dien aard dat men het niet heel snel openbaar zet. De Spielerij-hoek lijkt me wat dynamischer, met veel verschillende titels en wijzigende platformen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Jij brengt het nu als Spielerij-regular aan
Mwoa ik ben niet echt een spielerij regular. Als devschuur regular ben ik me echter terdege bewust van het concept en zie ik van dichtbij dat het systeem best wat toevoegt. Dat dat per HG zal verschillen zal ik niet ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En meteen al positieve feedback. :+

Pagina: 1