Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

een "Like" button of een soort +1 button voor de forums ? :D

Pagina: 1
Acties:

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 09:42
Beste mensen van Tweakers.

vaak lees ik hier op forums, hele leuke, grappige, handige opmerkingen :)

Is het misschien een idee om een soort TweakerDoesLikeThis button te maken? hebben anderen ook zoiets van: hmm vonden ze leuk....

gewoon een ideetje :D...

mvg HaruHaru :9

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:25

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat is de toegevoegde waarde? Ik weet zelf namelijk wel of ik iets leuk vind of niet.

* Mad Marty stemt nee...

Rail Away!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met 4 berichten in 3 jaar tijd.. Dan weet ie nog niet echt hoe GoT werkt. Hangend in een slowchat draadje, waar ook humor onderdeel is, is maar een heel klein deel van het forum.

Is leuk voor een kinder-forum, maar niet echt iets voor een disucssie platform wat GoT is.

* RaZ in for the Nee

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En je kunt topics toch gewoon bookmarken, en de URL doorsturen naar anderen en topics makkelijk zoeken op tags en keywords. Waarom dan nog een aparte likeknop maken?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gaat niet om iets als Facebook like, of Hyves like achtig idee, maar om een post een ranking te geven of die post leuk is of niet.

Opzich grappig voor een Kroeg/slowchat topic, maar die zijn natuurlijk gigantisch in de minderheid. Serieuze zaken in HK / SG / NSTM / WI waar iemand een persoonlijk probleem post, daar 30 like's als humor aan te hangen, is natuurlijk redelijk idioot :P

Ey!! Macarena \o/

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ga is terug naar Geenstijl.nl, jij! :(

Nee, mensen die smileys in topictitels gebruiken, kan ik niet serieus nemen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RaZ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:00:
Gaat niet om iets als Facebook like, of Hyves like achtig idee, maar om een post een ranking te geven of die post leuk is of niet.

Opzich grappig voor een Kroeg/slowchat topic, maar die zijn natuurlijk gigantisch in de minderheid. Serieuze zaken in HK / SG / NSTM / WI waar iemand een persoonlijk probleem post, daar 30 like's als humor aan te hangen, is natuurlijk redelijk idioot :P
Mjah, dan zou je er nog een post-rating aan kunnen geven zoals bijv stackoverflow ook doet, met hoe nuttig een reply is op de gestelde vraag (maar daar heb je natuurlijk helemaal niet de insteek van grappig, maar van relevant/behulpzaam/zinnig/correct etc).
Of je zoiets wilt is dan weer de vraag. Dingen als stackoverflow zijn veel meer helpdeskachtige dingen (vraag > antwoord) dan wat we hier op GoT hebben, waarbij het een discussieplatform is, waarbij een thread in principe alle kanten op kan.
En ga dat maar eens (objectief) beoordelen. Het kan, maar denk dat dat nog knap lastig is om te onderhouden (nog compleet afgezien van 't technische aspect).

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
TERW_DAN schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:06:
[...]
En ga dat maar eens (objectief) beoordelen. Het kan, maar denk dat dat nog knap lastig is om te onderhouden (nog compleet afgezien van 't technische aspect).
Misschien dat je het objectief kan beoordelen, maar probeer die beoordeling dan maar weer eens inzichtelijk te maken in een discussie die alle kanten op gaat.

Iets wat als leuk beoordeeld is in een slowchat-gedeelte van een discussie hoeft helemaal niet leuk te zijn (en kan in sommige gevallen zelfs grof overkomen) als je het gelijk na de topicstart zou zetten.

Een post is zo goed als nooit een alleenstaand ding (behalve de TS dan) op een discussieplatform, je hebt altijd de omliggende posts nodig om het verband te zien.

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:44
Sorry voor het kicken van een iets oud topic, maar ik vind het idee van TS goed. Bijvoorbeeld deze reactie:Gerjannn in "Hannspree Hannspad" . Hij is van mij, maar stel je voor dat deze van iemand anders kwam, ik was echt benieuwd hoe die case zou passen, zou ik een reactie plaatsen en hem bedanken. Anderen zullen er net zoals mij over denken. In zulke gevallen zou het zeker handig zijn om een Thanks-button toe te voegen, zodat je geen reactie hoef te plaatsen en die persoon van dat bericht zien dat mensen hem dankbaar zijn.

Ik ben ook actief op PC-Helpforum.be en hier bestaat deze knop ook, zie dit plaatje. Zo'n knop zou misschien in de bovenste balk passen (bij edit en quote). Hoop dat jullie inzien dat het toch wat toe kan voegen aan dit forum en er over nadenken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerjannn op 02-12-2011 14:18 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Een bedankje kan toch altijd via DM? ;)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ken die site niet die je aandraagd, maar de naam alleen al doet me denken dat dat forum meer een helpdesk-achtig forum is, waar 1 probleem in een appart topic komt.

GoT is primair een discussie platform, en daar kan het diverse kanten op. Er hoeft niet persee een probleem te zijn waar een oplossing voor moet komen.

Als iemand dus een zetje in de juiste richting wil, maar het antwoord hem niet bevalt, zal die reply laag beoordelen, terwijl de reply waarschijnlijk wel exact is wat de bedoeling zou moeten zijn.

Hier een topic waar ik iemand exact help met z'n probleem: MS-DOS script command
Dan zou ik redelijk hoog beoordeeld kunnen worden, want ik ga mee in z'n probleem/verhaal/oplossing.

Maar in de volgend topic, waar ik totaal geen antwoord geef op de vraag, maar meer een zetje in de richting om wat te lezen waar die redelijk veel informatie uit kan halen, met betrekking op de vraag, een indirect antwoord eigenlijk: DIY versus kant-en-klare oplossing, informatie gevraagd

Het is hier dus niet dump een vraag, en beoordeel het beste antwoord.

Ey!! Macarena \o/

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01
Ik vind het idee van de TS wel goed. Nu vervuil je vaak topics met: "Eens!", "hahahah", "klopt!".
Dat is waarvoor ik denk dat de like knop is uitgevonden. Aandacht aan een post geven zonder er een post aan vuil te maken.

Ik ben het ermee eens dat een like alleen niet voldoet dus waarom niet het moderatie systeem van de frontpage? Ik vind het persoonlijk zeer nuttig op de frontpage dat wanneer een reactie zoveel + moderaties heeft gehad dat het een opvallende kleur krijgt.

Ikzelf ben namelijk een mega lurker, net als een hoop anderen denk ik, en zou het fijn vinden om op deze manier toch een reactie omhoog/omlaag te kunnen liken/modden.

CISSP! Drop your encryption keys!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:20

crisp

Devver

Pixelated

Hier wordt intern al over nagedacht, maar zal ws pas iets voor na de nieuwe layout worden :)

Intentionally left blank

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:35:
Hier wordt intern al over nagedacht, maar zal ws pas iets voor na de nieuwe layout worden :)
Nieuwe layout ? :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:35:
Biedt die nieuwe layout ook native forumondersteuning voor smartphones in de vorm van een uitbreiding van de T.net app? Dat zou ik pas liken +1!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik weet van niks ? :P En deze layout is toch prima?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik kan me nog een vraag herinneren over een rating systeem voor op het forum? Deze vraag is volgens mij wel in het verlengde daarvan. Wat was daar ook al weer de uitkomst van. Kan het topic ervan zo even gauw niet terugvinden...

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:41:
[...]

Biedt die nieuwe layout ook native forumondersteuning voor smartphones in de vorm van een uitbreiding van de T.net app? Dat zou ik pas liken +1!
We willen ons wel meer focussen op touch-ondersteuning. Daarbij zal de nieuwe layout voornamelijk 'lichter' worden :)
DennusB schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:44:
[...]
Ik weet van niks ? :P En deze layout is toch prima?
Stilstand is achteruitgang ;)
Zerora schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:47:
Ik kan me nog een vraag herinneren over een rating systeem voor op het forum? Deze vraag is volgens mij wel in het verlengde daarvan. Wat was daar ook al weer de uitkomst van. Kan het topic ervan zo even gauw niet terugvinden...
Dat ligt inderdaad in het verlengde. Zoals gezegd willen we hier best wat mee gaan doen, maar pas na de nieuwe layout. Het is dus nog wat te vroeg om echt aan concrete zaken te gaan denken.

Intentionally left blank

Pagina: 1