Ik wil/ben bezig met een bat script te maken voor een eenmalig loginscript. Het heeft te maken met een aantal trainings PC's die eens in de tijd geimaged worden en nieuwe updates etc. krijgen. Nu is het zo dat de W7/Vista en Office dan opnieuw serials etc. ingevoerd moet worden. Nu heb ik al een script dat de serial van W7/Vista aanpast en ook gelijk activeert. Maar dit is (per computer) en moet handmatig aangezet worden. Nu wil ik dus dat het bij de aller eerste login gebeurt zodat het niet meer handmatig hoeft en daarna zich verwijdert of iets ?
Ook zou het fijn zijn als die bijv met een command zijn computer naam zoekt en zo het bat bestandje met de zelfde naam en die dan oproept zodat die ook echt automatisch die juiste bat opent met de serial erin en zo dus activeert.
Op dit moment heb ik dus serial + activatie via cmd:
slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
call Activate.cmd
En in activate staat:
slmgr.vbs -ato
Nu moet het dus eigenlijk dat die voor de slmgr.vbs de juiste computer naam kiest dus bijv: Train125 en dus Train125.cmd oproept en niet Train124.cmd of iets anders. Is dit mogelijk?
Zou dit evt. ook mogelijk zijn met het Office licentie ? Daar moet namelijk 2 bestanden uit het regedit verwijdert worden voor er een nieuwe licentie ingevoerd kan worden.
Hoop in ieder geval dat iemand me al kan helpen met de computer naam en hem eenmalig te laten werken, niet dat die bij de 2e boot weer opstart.
Thanks!
Ook zou het fijn zijn als die bijv met een command zijn computer naam zoekt en zo het bat bestandje met de zelfde naam en die dan oproept zodat die ook echt automatisch die juiste bat opent met de serial erin en zo dus activeert.
Op dit moment heb ik dus serial + activatie via cmd:
slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
call Activate.cmd
En in activate staat:
slmgr.vbs -ato
Nu moet het dus eigenlijk dat die voor de slmgr.vbs de juiste computer naam kiest dus bijv: Train125 en dus Train125.cmd oproept en niet Train124.cmd of iets anders. Is dit mogelijk?
Zou dit evt. ook mogelijk zijn met het Office licentie ? Daar moet namelijk 2 bestanden uit het regedit verwijdert worden voor er een nieuwe licentie ingevoerd kan worden.
Hoop in ieder geval dat iemand me al kan helpen met de computer naam en hem eenmalig te laten werken, niet dat die bij de 2e boot weer opstart.
Thanks!