Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik zag het topic weer bovenaan staan, ik dacht 'Yes, ICS!!. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:58
... Nu weer zeker? ;-) gnegne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Etter ;)

Zag wel dat er een aantal servers weer bijgewerkt zijn vandaag. Gebeurt eigenlijk elke dag wel bij 1 server, het zijn er nu alleen 3. Ze zijn vast hard voor ons aan het werk! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Morgen is het DE 12e...
Spanning is voelbaar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik hoop dat ze niet wat vergeten, ik zit vreemd genoeg nog op 2.3.5 niet eens 2.3.6

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
3dmaster schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:51:
Ik hoop dat ze niet wat vergeten, ik zit vreemd genoeg nog op 2.3.5 niet eens 2.3.6
Kan aan de versie van je toestel liggen. Lees anders de topicstart eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Hmm komt omdat ik dus de NonEFIGSRetail heb. Is kijken of ze deze ook naar ICS updaten. Het is immers de versie die de meeste winkels verkopen. Eigenlijk wel raar dat ze een retail eu versie hebben en een NonEFIGSRetail versie.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
3dmaster schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:11:
Hmm komt omdat ik dus de NonEFIGSRetail heb. Is kijken of ze deze ook naar ICS updaten. Het is immers de versie die de meeste winkels verkopen. Eigenlijk wel raar dat ze een retail eu versie hebben en een NonEFIGSRetail versie.
Ik heb zelf retail.en.FR. Kreeg toen ik het toestel 2 maanden geleden kocht, meteen 2.3.6 aangeboden. Je zou het nog kunnen omzetten zoals in de topicstart.

Nog geen ICS hiet trouwens. Update servers zijn ook nog niet geüpdatet, normaal gebeurt dat dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik zit zelf op en.EU (zelf erop gezet), maar ook hier... nada..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 07:42:
Ik zit zelf op en.EU (zelf erop gezet), maar ook hier... nada..
Er is ook nergens een tijdstip te vinden, gewoon af en toe even naar updates zoeken ;)
En als de update morgen tijdens NED-DUI komt, hebben we iig wat te doen tijdens de wedstrijd :P

Via XDA op Motorola forums bij de volgende post terecht gekomen:
ICS update has been rolled back to Q3.

Geen idee in hoeverre deze persoon de waarheid vertelt...maar goed, dacht deel het toch maar :)

[ Voor 43% gewijzigd door agoNITE op 12-06-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
agoNITE schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:36:
[...]

Er is ook nergens een tijdstip te vinden, gewoon af en toe even naar updates zoeken ;)
En als de update morgen tijdens NED-DUI komt, hebben we iig wat te doen tijdens de wedstrijd :P

Via XDA op Motorola forums bij de volgende post terecht gekomen:
ICS update has been rolled back to Q3.

Geen idee in hoeverre deze persoon de waarheid vertelt...maar goed, dacht deel het toch maar :)
Het zou wel typisch Motorola zijn... Kijk naar de Milestone een paar jaar terug! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
agoNITE schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:36:
[...]

Whehehe.. Al hoop ik dat het zo'n wedstrijd is dat ik mijn toestel voor een keer helemaal vergeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:45:
[...]

Whehehe.. Al hoop ik dat het zo'n wedstrijd is dat ik mijn toestel voor een keer helemaal vergeet!
+1, hoop dat ze Duitsland alle hoeken van het veld laten zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Klein schopje ;)

Het is inmiddels de 13e en nergens een update te bekennen. Heb gisteren Motorola Europe op Facebok nog gevraagd of ze een datum konden geven. Dit was het antwoord wat ik kreeg:
Q: Any ETA on ICS for XT910?

A: Hi *****! The ETA on the ICS update for the RAZR family is still scheduled for release in Q2 of 2012. We will keep the community informed of any new information! For now take a look at out Software Upgrade news page for more info http://bit.ly/Hk5Mjx
(kan nu helaas geen screenshot maken, zal ik vanavond thuis even doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Zag het op XDA inderdaad. Nu staat er weer een vaag bericht over ICS 4.0.4. in China..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:30:
Zag het op XDA inderdaad. Nu staat er weer een vaag bericht over ICS 4.0.4. in China..
Dat las ik ook inderdaad. versie .210. We zien het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08
The ETA on the ICS update for the RAZR family is still scheduled for release in Q2 of 2012.
Stelletje eikels daar bij motorola. Het amerikaanse fiscale jaar is opgedeeld in vier kwarten en het 2e kwartaal waar ze het over hebben is......31 Maart afgelopen. En voor de informatie, het 3e kwartaal loopt 30 juni af.

Ik vind het helemaal niet zo erg als ze lang met ICS bezig zijn om een stabiel product af te leveren maar de constante leugens vind ik geen porem.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zullen ze hier niet een fiscaal jaar bedoelen (dat wordt alleen gebruikt voor belastingen en winst berekeningen etc), maar gewoon een calendar year. En Q2 eindigt dan gewoon eind juni. Dus ze hebben nog wel een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
citruspers schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:17:
[...]

Stelletje eikels daar bij motorola. Het amerikaanse fiscale jaar is opgedeeld in vier kwarten en het 2e kwartaal waar ze het over hebben is......31 Maart afgelopen. En voor de informatie, het 3e kwartaal loopt 30 juni af.

Ik vind het helemaal niet zo erg als ze lang met ICS bezig zijn om een stabiel product af te leveren maar de constante leugens vind ik geen porem.
Schema is 18 mei voor het laatst geüpdatet, volgens jou redenering is het schema dus in Q3 bijgewerkt. Waarom dan ineens Q2 2012 hierin vermelden :p

Ben het wel met je eens dat ze wat duidelijker kunnen zijn, aan de andere kant is Q2 2012 duidelijk genoeg...of ze dat waar kunnen maken is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Okay, fiscale jaar neem ik terug (alsnog raar dat ze verschillende nomenclatuur gebruiken), maar ze mogen inderdaad wel wat duidelijker zijn. Ik heb tot nu toe geloof ik al gehoord dat de ICS update in Q1, Q2 en Q3 uit zal komen en ik heb er steeds minder hoop in.

Ik bedoel, kom op, de SGSII heeft al een paar maanden ICS en is eerder uitgekomen dan de Razr, en ASUS heeft een complete nieuwe tablet uitgebracht waar ICS standaard op geinstalleerd staat. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door citruspers op 13-06-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
citruspers schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:59:
Okay, fiscale jaar neem ik terug (alsnog raar dat ze verschillende nomenclatuur gebruiken), maar ze mogen inderdaad wel wat duidelijker zijn. Ik heb tot nu toe geloof ik al gehoord dat de ICS update in Q1, Q2 en Q3 uit zal komen en ik heb er steeds minder hoop in.

Ik bedoel, kom op, de SGSII heeft al een paar maanden ICS en is eerder uitgekomen dan de Razr, en ASUS heeft een complete nieuwe tablet uitgebracht waar ICS standaard op geinstalleerd staat. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Er heeft zelfs iemand zwart op wit dat de update ergens halvewege mei zou komen. Volgens mij iemand in dat topic op Motorola.com.

Motorola notabene net overgenomen door Google...ze zijn in dit tempo de laatste grote die naar ICS updaten :p

Toch nog even bewijs van Facebook posten:
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/uXC8ljC/Any20ETA20on20ICS20fot___20-20Windows20Internet20.png

[ Voor 8% gewijzigd door agoNITE op 13-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Klein (te vroeg kickje).

Updage schedule is gisteren geüpdatet. Helaas geen wijzigingen voor de Razr :(
Voor Xoom WiFi + 3G is de update naar ICS in USA nu beschikbaar.
Motorola update schedule

Wat trouwens gek is, is dat de LATAM Razr ongewijzigd is in dat schema (Q2 2012). Vraag me af wat voor update ze daar dan ontvangen hebben, misschien onderdeel van een soak test?

[ Voor 45% gewijzigd door agoNITE op 14-06-2012 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Heb de ICS leak geinstalleerd, de en.EU versie, top!
Enige nadeel is dat je nu niet meer de camera op 'stil' kan zetten, die optie is eruit gehaald.
F*ck wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:17:
Heb de ICS leak geinstalleerd, de en.EU versie, top!
Enige nadeel is dat je nu niet meer de camera op 'stil' kan zetten, die optie is eruit gehaald.
F*ck wachten ;-)
Hoe heb je dat gedaan? Is/was jouw toestel geroot ?
Kwam ook dit tegen. Is dat die jij geïnstalleerd hebt ?

Edit
Toch weer wat nieuws omtrent ICS voor Razr. Op de Slowaakse site van motorola is dit te lezen.

Kan op de één of andere manier geen link van de vertaling vinden, maar Google Translate doet het prima :p

Vertaling
Introduction

This software update Motorola RAZR is designed for existing users of the software versions 6.5.1.73 and 6.5.1.167-SPU11-SPU15. This new software package updates software MOTOROLA RAZR phone to version 6.7.2-180_SPU-19-TA-11.2 and brings many new features and performance improvements. This release also updates the installation of the system to 2.3.6 Gingerbread Ice Cream Sandwich 4.0.4.

To learn more about this upgrade, if you want to watch videos explaining the most important features to offer, visit www.motorola.com / IceCreamSandwich

To ensure optimal performance, we recommend that you download and install the latest software. For more information on your Motorola RAZR visit us on site http://www.motorola.com/myRazr.

Who is this update?

This update is intended for users of phones MOTOROLA RAZR and Motorola RAZR MAXX in the Czech Republic, Denmark, Finland, France, Greece, Netherlands, Luxembourg, Hungary, Germany, Norway, Poland, Romania, Slovakia, United Kingdom, Serbia, Spain, Sweden and Italy.

Improvements:

New User Interface
Appearance and style, New colors, fonts and animations.

Lock Screen
Improved lock screen, allowing quick access to dial, text messaging, camera and home screen.

Folders
Added new folders on the Home screen to allow users to group applications and their representatives moving into the appropriate folder.

Screen all applications
Updated screen all applications allows access to applications and widgets.

Alerts
Advanced notification window includes access to the settings menu and a new slip finger gesture allows you to eliminate display of alerts.

Profile
New configuration menu settings, including switching to Airplane Mode, Wi-Fi and Bluetooth ®.

Keyboard
Keyboard with a new design for faster text input, improved error correction and recommendations words.

Advanced features

Advanced E-mail application has AutoFill addresses, e-mail for quick response and search within folders and subfolders.

Camera
The camera was improved by using fast-track recording, image capture during video recording, the possibility of using the volume keys as the shutter button, we updated the look and feel of the zoom control, we have continuously improved the focus of tapping the autofocus function and also the focus of using flash in low light.

Web Browser
The updated Web browser to load pages faster, sync bookmarks with Chrome Web browser on your computer and the ability to view websites on your desktop.

Voice input
We upgraded tool for voice input, to allow continuous dictation and the suspension and also included punctuation.

Webtop
Updated WebTop interface reflects the appearance of the tablet and Android 4.0 offers key applications optimized for resolution and size of external monitors.

New Features
Unlocking the face
Facial recognition technology was added as a new way to unlock the phone user.

Application of People
The application contacts are replaced by the new administration people. Includes pictures and more detailed profile information.

Use of data
A new tool to manage and create reports using the data with the possibility of setting limits and levels of alert.

Screenshot
Was added option of creating screen captures by pressing and holding the power button and volume reduction.

Important changes

Adobe ® Flash ®
Since Adobe stopped developing Flash, Flash Player no longer pre-installed. It may however be downloaded from Google's Play. Instead, the support for Web video using HTML5 standard.

Social Network
Social status widget and application widgets and social networks have been removed and replaced with applications and third-party widgets from Google's Play. As part of this innovation may be some applications preinstalled social networking widgets and third parties.

Widgets
They were removed widgets News / RSS feed, date and time, IM Presence, mode switch on the plane, Bluetooth Switch, Toggle GPS and Wi-Fi switch. Instead, there are other pre-installed widgets, options and third-party widgets for download.

Universal Box
Box of universal application, we replaced the E-mail, which allows consolidation of reports from different e-mail accounts.

Instructions for installing software

NOTE: After this innovation can not go back to the software Android 2.3 (Gingerbread).

To be successful upgrade installation, it is recommended to perform it when your phone battery is charged at least 50% and you are connected to a Wi-Fi.

If you have received notification of this update:
  • First Select "Download".
  • Second After downloading the software, select "Install now".
  • Third After installing the software, your phone will automatically restart.
  • 4th Your phone software is now updated to version 6.7.2-180_SPU-19-TA-11.02
If you have not received notification of this update:
  • First Available Applications, select the Settings icon.
  • Second Select "About phone".
  • Third Select "System Update".
  • 4th Select "Download". After downloading the software, select "Install".
  • 5th After installing the software, your phone will automatically restart.
  • 6th Your phone software is now updated to version 6.7.2-180_SPU-19-TA-11.02

[ Voor 115% gewijzigd door agoNITE op 15-06-2012 08:59 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Nee ik heb deze geflashed: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688241

Is op de normale manier: 2.3.6. flashen, rooten, root bewaren met rootkeeper. Daarna de OTA installeren via recovery en klaar.

Alles werkt prima, alleen is de camera (nog) stukken minder in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:51:
Nee ik heb deze geflashed: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688241

Is op de normale manier: 2.3.6. flashen, rooten, root bewaren met rootkeeper. Daarna de OTA installeren via recovery en klaar.

Die had ik net gevonden inderdaad. Maar ik denk dat ik maar eens geduldig probeer te zijn, en op de officiële OTA ga wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
This update is intended for users of phones MOTOROLA RAZR and Motorola RAZR MAXX in the Czech Republic, Denmark, Finland, France, Greece, Netherlands, Luxembourg, Hungary, Germany, Norway, Poland, Romania, Slovakia, United Kingdom, Serbia, Spain, Sweden and Italy.
Dus België staat er niet tussen? Dat betekent dat ik dus wss langer ga mogen wachten met die van mij of dat ik de procedure in de topicstart ga moeten doorlopen.... Jongens toch wat een gepruts.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-tweakers.
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon en ik twijfel nu tussen de galaxy Nexus en de Razr. Het punt van twijfel hangt er bij mij vanaf dat de Razr ICS krijgt. Het doet me helemaal niks als de Razr later geen Jellybean etc. krijgt als hij maar ICS krijgt. Ook zou ik willen weten hoe ICS op de Razr er dan uitziet. Dus nu verzoek ik aan jullie dat zodra een van jullie de officiele update via OTA heeft gekregen er op dit topic een paar screenshots ervan kan plaatsen? Het zou me erg helpen met het maken van een beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:23:
Hallo mede-tweakers.
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon en ik twijfel nu tussen de galaxy Nexus en de Razr. Het punt van twijfel hangt er bij mij vanaf dat de Razr ICS krijgt. Het doet me helemaal niks als de Razr later geen Jellybean etc. krijgt als hij maar ICS krijgt. Ook zou ik willen weten hoe ICS op de Razr er dan uitziet. Dus nu verzoek ik aan jullie dat zodra een van jullie de officiele update via OTA heeft gekregen er op dit topic een paar screenshots ervan kan plaatsen? Het zou me erg helpen met het maken van een beslissing.
Motorola heeft zelf een aantal filmpjes over ICS op youtube staan. Deze zijn ook in dit topic teug te vinden.

Niet dus, volgens mij zijn dit ze:
http://www.tech-ex.net/20...ows-off-ics-and-blur.html

[ Voor 6% gewijzigd door agoNITE op 15-06-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, bedankt. Ik zie nu dat ics op de razr er nogal stock uit gaat zien en dat vind ik alleen maar een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Screenshots ICS op de RAZR (qua layout zal dit officieel zijn verwacht ik wel):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6523667/RAZR/ics1.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6523667/RAZR/ics3.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6523667/RAZR/ics4.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6523667/RAZR/ics5.png

Dus inderdaad, behoorlijk stock. Stuk beter dan de Motorola versie van Gingerbread. :)

[ Voor 9% gewijzigd door b.o.n.s op 15-06-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:22:
Screenshots ICS op de RAZR (qua layout zal dit officieel zijn verwacht ik wel):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dus inderdaad, behoorlijk stock. Stuk beter dan de Motorola versie van Gingerbread. :)
Ziet er goed uit! Ik heb de stock Motorola GB launcher volgens mij één weekje gebruikt. Gebruik verder de hele tijd de Xperia S launcher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, b.o.n.s. Dit was voor mij de bepalende factor, dus ik ga binnenkort een Razr aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE

Jammer dat die niet te sideloaden is zonder te rooten etc. Kan ik hierna zonder al teveel gedoe de OTA installeren leren? Vanaf welke GB heb jij dit gedaan? Zit zelf op 651.167.22.XT910.Retail.en.FR.

[ Voor 34% gewijzigd door agoNITE op 17-06-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoeld dat de kwaliteit van de camera slechter is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@b.o.n.s.

Ik heb inmiddels ook de versie van ICS 4.0.4 erop staan van xda wat een verademing zeg.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat mijn kompas gewoon niet meer werkt in Google maps? ik zie wel het blauwe locatie bolletje maar deze weigert om in een pijl te veranderen.

Heb jij dat ook? Dus in Google maps alleen een bolletje en geen pijltje? Ik heb de kompas app uit de market geprobeerd en dat werkt gewoon prima, ook in app social location werkt de compas prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet het vraagteken er ging iets fout maar kan geen berichten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de hele dag bezig geweest met ICS op mijn Motorola RAZR xt910.

Hier een howto voor alle mensen die ook graag willen upgraden naar de laatste leaked versie van ICS 4.0.4 voor de Motorola RAZR xt910.

Belangrijke informatie:

- Voor deze update heb je geen root nodig, geen versie 2.3.6 van Android.
- Je kunt niet meer terug naar versie 2.3.5 of versie 2.3.6 alleen nog maar hoger dan deze leaked versie.
- Versie van de leak: 651.167.26.XT910.Retail.en.EU OTA 672.180.17.XT910.Retail.en.EU
- een losse microsd kaart is vereist.

Dit is de laatste leaked versie van ICS voor de motorola RAZR xt910 ICS 4.0.4.

Let op! Alle gegevens gaan verloren zoals foto's, contacten, programma's enz.

Wat moet je doen:

1. Download de Motorola USB drivers hier: http://www.zenid.net/MotoHelper.exe

2. Download dit pakket: http://www.zenid.net/ICS.zip

3. Installeer de USB drivers.

4. unzip nu het pakket: ICS.zip hieruit komt een map met de naam: MOTO

5. Als het goed is zie je in deze map 5 bestanden staan plus een map.

6. Selecteer nu alleen de 5 bestanden (niet de map) en kopieer deze naar je bureaublad.

7. Zorg dat je een externe microsd in je telefoon heb zitten en sluit je telefoon aan op je computer en zet deze gewoon als opslag medium zodat je met je computer bij de inhoud van je SD kaart kan komen. Je kunt het ook via een adapter doen. Kopieer je nu het bestand uit de map MOTO/SD/update.zip naar de root van je sd kaartje. Dus op je sd kaartje staat alleen update.zip

8. Zet nu je telefoon uit. Houd nu de volume + en - samen ingedrukt en druk ook op de power knop.

9. Je komt nu in een menu met keuzes. selecteer met volume down de optie: AP Fastboot.

10. Sluit nu je telefoon aan op je computer via de USB kabel. Als alles goed gaat mag je geen foutmelding krijgen van windows over drivers niet gevonden en ook moet er op je telefoon staan: usb connected.

11. Ga nu in Windows naar start en kies: uitvoeren en type: cmd en type: cd desktop

12. Type nu: eprj-mfastboot flash boot boot_new.img

13. en: eprj-mfastboot flash system system_signed

14. Als hij klaar is houd je de powerknop + volume up en down ingedrukt tot je telefoon een reboot gaat uitvoeren. als je ziet dat het scherm zwart wordt dan laat je de powerknop los en houd je de volume up en down ingedrukt net zo lang tot je weer in het menu zit met de witte teksten. Kies daar: recovery.

15. Je telefoon gaat nu booten tot je een android mannetje op zijn rug ziet liggen.

16. druk nu op de volume up en down tegelijk kort en je ziet een blauw keuze menu.

17. kies nu: apply update from external storage.

18. Blader naar update.zip en selecteer en flash deze.

19. Doe nu weer in het menu een: wipe factory / cache.

20. Je hebt nu ICS 4.0.4.

Dit heeft voor mij perfect gewerkt en ik heb alles een beetje bij elkaar geharkt en software bij elkaar gezet etc om het voor jullie wat makkelijker te maken. Ik ben verder niet aansprakelijk voor het uitvoeren van deze stappen het is je eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 02:06:
Dit heeft voor mij perfect gewerkt en ik heb alles een beetje bij elkaar geharkt en software bij elkaar gezet etc om het voor jullie wat makkelijker te maken. Ik ben verder niet aansprakelijk voor het uitvoeren van deze stappen het is je eigen keus.
Bedankt voor je stappenplan! Behoort root met deze leak ook tot de mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
DiMacho schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:32:
[...]

Bedankt voor je stappenplan! Behoort root met deze leak ook tot de mogelijkheid?
Yep die blijft behouden dankzij root keeper.

Ja, ik vind de camera stukken minder dan 2.3.6. Naast de kwaliteit en het shutter geluidje ook de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 04:48:
@b.o.n.s.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat mijn kompas gewoon niet meer werkt in Google maps? ik zie wel het blauwe locatie bolletje maar deze weigert om in een pijl te veranderen.
Moet ik testen voor je, maar, ik gebruik zelf Sygic en die werkte gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Via MotoWatcher lijkt het of er een aantal servers zijn geupdatet, nog geen update helaas :p
Wat me ook opviel is dat master.blut.svcmot.com een Last update datum van 12-06-2012 heeft. Gisteren was dit nog 28-05-2012 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@B.o.n.s.

als je wilt graag :) dan heb ik een bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:40:
@B.o.n.s.

als je wilt graag :) dan heb ik een bevestiging :)
Check, het spijt me, maar bij mij werkt het wel.
Heb je maps al opnieuw geinstalleerd?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6523667/RAZR/ics_maps.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
OP xda is er een topic geopend waarin een aantal personen hetzelfde probleem hebben (http://forum.xda-develope...p?p=27535532#post27535532) .

Advies van iemand is "Just install the maps 5.2.0 and it will work."

Probeer het gewoon is :)

(bij een gebruiker lukt dit overigens niet, maar wie weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:05:
[...]

Check, het spijt me, maar bij mij werkt het wel.
Heb je maps al opnieuw geinstalleerd?

[afbeelding]
Is dat trouwens een feature van ICS op de Razr, dat je screenshots kan maken? Of een 3rd party app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Zit ingebakken :D Vol - + PWR button (ideaaaaaal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
b.o.n.s schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:23:
[...]

Yep die blijft behouden dankzij root keeper.

Ja, ik vind de camera stukken minder dan 2.3.6. Naast de kwaliteit en het shutter geluidje ook de app zelf.
Jammer maar bij mij mislukt. Kijken of ik hem weer kan rooten! Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Laatst online: 12-09 13:58
Ga dadelijk even je stappenplan doen, ben het wachten beu. Zou het mogelijk zijn om de officiële OTA te ontvangen eenmaal je deze hebt, of is dat uitgesloten dan?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@B.o.n.s.

Google maps 5.2.0 werkt niet meer in ICS dan sluit hij per direct geforceerd af.

Maar wat zie jij dan als je gewoon Google maps start? zie je dan in de standaard weergave een bolletje of pijltje? je moet namelijk een pijl zien zoals in jouw screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Th1x4nG schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:05:
Ga dadelijk even je stappenplan doen, ben het wachten beu. Zou het mogelijk zijn om de officiële OTA te ontvangen eenmaal je deze hebt, of is dat uitgesloten dan?
als de versie die uitkomt hoger is wel ja, maar anders is hij altijd wel via een omweg te installeren net zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Nogmaals bedankt voor de duidelijkste guide die ik tot nu toe gezien heb!

Confirmed working: http://imgur.com/a/2AGnw#0

Het enige dat ik momenteel kan bedenken is dat circle battery widget nu ni meer kan batterijverbruik uitlezen, maar kan wel nog altijd via systeeminstellingen... Moet ik op zoek naar een andere widget of zo, ik vond het wel handig om meteen door te kunnen klikken vanop het startscherm.
Camera-app ziet er inderdaad wat minder uit, mja, niks onoverkomelijks :)
All in all een sterke verbetering, lijkt alsof ik terug een nieuwe telefoon heb. Alles gaat sneller, Chrome beta is ook super :) Nu eens testen hoe het zit met battery life

[ Voor 11% gewijzigd door Th1x4nG op 18-06-2012 21:32 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Thanks alles werkt zoals het moet! Blij deze stap te hebben genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Th1x4nG schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:23:
Nogmaals bedankt voor de duidelijkste guide die ik tot nu toe gezien heb!

Confirmed working: http://imgur.com/a/2AGnw#0

Het enige dat ik momenteel kan bedenken is dat circle battery widget nu ni meer kan batterijverbruik uitlezen, maar kan wel nog altijd via systeeminstellingen... Moet ik op zoek naar een andere widget of zo, ik vond het wel handig om meteen door te kunnen klikken vanop het startscherm.
Camera-app ziet er inderdaad wat minder uit, mja, niks onoverkomelijks :)
All in all een sterke verbetering, lijkt alsof ik terug een nieuwe telefoon heb. Alles gaat sneller, Chrome beta is ook super :) Nu eens testen hoe het zit met battery life
Je bedoeld dat de camera slechtere foto's maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Was net die pakketen uit de post van andyv1979 aan het downloaden toen ik via XDA dit tegen kwam:
DROID RAZR Ice Cream Sandwich Build 6.16.211 Rolls Out to Testers, Could be Official

Die melding dat 6.16.211.en.US te downloaden is, ziet er IMO nogal legit uit. Als dit de soaktest is, kan het niet lang meer duren (voor de Droid Razr/Razr Maxx althans).

Denk dat ik toch nog even mijn geduld ga bewaren, al maken jullie dat niet makkelijk met al die ICS screenshots :p

Edit: Onderaan staat wel dat dit dezelfde leak is als die van 14 juni. Weet iemand of he via de 'cheesecake' app ook een dergelijke popup krijgt waarin de info mbt de OTA staat?

[ Voor 24% gewijzigd door agoNITE op 18-06-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Nu had ik gehoopt dat mobile hotspot zou werken (werkte nooit voor me in 2.3) ... Nog steeds niet. Kan verbinden op mijn hotspot maar géén internet. Het is niet zo dat de provider tethering niet toestaat.

Ik vind dit, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1435619, maar da's echt chinees voor mij :)
Edit: eens doen wat ze zeggen op pagina 2 na het examen van overmorgen

[ Voor 10% gewijzigd door Th1x4nG op 18-06-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Th1x4nG schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:26:
Nu had ik gehoopt dat mobile hotspot zou werken (werkte nooit voor me in 2.3) ... Nog steeds niet. Kan verbinden op mijn hotspot maar géén internet. Het is niet zo dat de provider tethering niet toestaat.

Ik vind dit, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1435619, maar da's echt chinees voor mij :)
Edit: eens doen wat ze zeggen op pagina 2 na het examen van overmorgen
Welke provider heb je? en met welk apparaat probeer je in te loggen op je hotspot?

Bij mij werkt het namelijk perfect.

Ik heb T-Mobile zakelijk en gebruik de hotspot via mijn ipad en laptop met Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het graag willen weten:

Ik heb mijn RAZR na het zien van de vele watertesten op YouTube ook maar eens onder een lopende kraan gehouden en gewoon ook de hoofdtelefoon plug eens lekker in de straal gehouden, ik kan melden dat dit perfect kan! Hij deed even beetje raar met de power aan uit omdat er nog water opzat maar dat was na 1x afschudden meteen opgelost water wordt er echt afgestoten en je ziet duidelijk dat de nano coating aanwezig is! Ik zag wel dat de camera lens een beetje van binnen beslagen was maar dat was er na een uurtje weer uit maar geen druppels of vocht.

Echter deze test durf ik gewoon niet! http://youtu.be/gkCJ9rhb0_I

Deze werkt dus wel: http://youtu.be/7ZBr5QPJ82I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:33:
[...]

Welke provider heb je? en met welk apparaat probeer je in te loggen op je hotspot?

Bij mij werkt het namelijk perfect.

Ik heb T-Mobile zakelijk en gebruik de hotspot via mijn ipad en laptop met Windows 7
Mobile Vikings
Geprobeerd met mijn laptop en een iPod Touch. Zal eens iPad van de mama proberen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je 100% zeker dat je provider internet tethering op je huidige abonnement toelaat? Dit hoeft namelijk niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Th1x4nG schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:41:
[...]

Mobile Vikings
Geprobeerd met mijn laptop en een iPod Touch. Zal eens iPad van de mama proberen morgen.
Voor de zekerheid even een stappenplan voor de hotspot (denk persoonlijk dat je wel de kennis heb en het juist doet maar je weet maar nooit ;) )

Ik ga er van uit dat je alles op DHCP heb staan dus je ipod en ipad en PC. dus geen vast ingesteld IP adres.

Ik ga je even een walk geven voor de appel ipad / ipod zijn beide hetzelfde ;)

1. Wij nemen de apple ipad en drukken op de powerknop boven om hem aan te zetten c.q. uit de slaapstand te halen.

Grapje ;)

1. Meld je ipod / ipad af van zijn bestaande wifi netwerk via vergeet dit netwerk.
2. Start op je razr Hotspot.
3. Probeer het even voor het gemak met een OPEN key dus geen WPA PSK sleutel.
4. Je razr kiest nu zelf een kanaal en een DHCP IP client adres.
5. Volg de meldingen op je RAZR en zorg dat je wel een 3G of H verbinding hebt op je RAZR.
6. Laat je ipad / ipod scannen en selecteer je razr. eerste keer verbinden kan even duren.
7. eenmaal verbonden klik je op het pijltje ernaast in het blauwe bolletje.
8. Kijk nu of alle waardes zijn ingevuld tot DNS. Dit moeten alle adressen zijn met 192.168. alleen sub niet.
9. Start safari en kijk of je internet hebt.

Ik heb bij het typen van deze korte tut even mee gedaan om alle stappen goed te omschrijven en ja ik had per direct mooi Google en andere sites op me ipad en nog best snel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:15:
@B.o.n.s.

Google maps 5.2.0 werkt niet meer in ICS dan sluit hij per direct geforceerd af.

Maar wat zie jij dan als je gewoon Google maps start? zie je dan in de standaard weergave een bolletje of pijltje? je moet namelijk een pijl zien zoals in jouw screenshot.
Andy,

hmmm... dat bedoel je dus.. ;) pijl zie je bij navigatie alleen, niet bij maps zelfs... :/ Sorry, niet goed gelezen gisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit ;) maar die pijl hoor je altijd te zien namelijk ;) dat is zo op de SGS2 maar ook op al mijn andere toestellen die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Zier er naar uit dat de soaktest voor Droid Razr en Razr Maxx van Verizon er aan komt.
Draadje op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan de hele dag al niet meer zoeken naar evt updates. Hebben meer mensen hier "last" van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:55:
ik kan de hele dag al niet meer zoeken naar evt updates. Hebben meer mensen hier "last" van?
Werkt hier prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4n
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50

m4n

Ik twijfel nog over de aanschaf van de Razr op 1 punt.
Op de site van parrot staat de Razr niet tussen de compatible phones voor m'n parrot CK3100 bluetooth carkit.

Heeft iemand hier ervaring met de Razr en de Parrot CK3100?

M5n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Geen ervaring met die, maar ik heb zelf een minder uitgebreide Parrot (parrot minikit) en die werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als android compatibel is met de CK3100 zijn volgens mij logischer wijs alle android gsm's met dezelfde android versie compatibel, tenzij ze niet over bluetooth beschikken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:19:
Als android compatibel is met de CK3100 zijn volgens mij logischer wijs alle android gsm's met dezelfde android versie compatibel, tenzij ze niet over bluetooth beschikken natuurlijk.
Inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Laatst online: 02-09 07:30
Ziet er toch niet goed uit naar mijn mening, nu nog de saok test opstarten ?!

Volgens motorola AUS wordt de update verplaatst naar Q3 ! Officiële facebook pagina:
http://www.facebook.com/motorolaaus/posts/434197163280288

Daarenboven, wij hebben ook weinig te maken met Verizon. Geen motorola meer voor mij, tenzij ze nog voor 30 juni er in slagen de update uit te rollen op mijn telefoon maar dat geloof ik niet.

edit: spelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
lowlow schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:04:
Ziet er toch niet goed uit naar mijn mening, nu nog de saok test opstarten ?!

Volgens motorola AUS wordt de update verplaatst naar Q3 ! Officiële facebook pagina:
http://www.facebook.com/motorolaaus/posts/434197163280288

Daarenboven, wij hebben ook weinig te maken met Verizon. Geen motorola maar voor mij, tenzij ze nog voor 30 juni er in slagen de update uit te rollen op mijn telefoon maar dat geloof ik niet.
Met de AUS release hebben we net zo weinig te maken als met Verizon.
Maar goed, we wachten af. Acht de kans groter dat het voor EU ook naar Q3 gaat ipv Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen zet gewoon de leaked versie erop, deze werkt perfect en is stukken beter dan de versie 2.3.5 en de 2.3.6 ik draai hem nu al een week en alles werkt perfect en lekker snel! het is een behoorlijk stabiele versie voor een leaked test versie. Ik heb er zelfs mijn HTC one X voor verkocht zonder spijt, en heb ook een Motorola Xoom 2 besteld wegens tevredenheid over motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4n
  • Laatst online: 11-09 16:50

m4n

b.o.n.s schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:16:
Geen ervaring met die, maar ik heb zelf een minder uitgebreide Parrot (parrot minikit) en die werkt vlekkeloos.
Thanks.

Mijn HTC Desire werkt destijd in 1 keer.

De Motorola Defy toen met de zelfde Andoid versie die ik later voor mijn vrouw kocht was een drama
Die kreeg ik pas na firmware upgrade van de parrot CK3100 en na android update van de Defy aan de praat en werkt nog steeds niet helemaal vlekkeloos (synchroniseren van contacts).

Gebruik jij het synchroniseren van contacts en werkt dat?

M5n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ja maar dat pakt ie automatisch op. De Razr vraagt dan of de parrot je telefoonboek mag benaderen.
Daarna pakt ie dit elke keer op zodra de parrot aanstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 02:06:
Vandaag de hele dag bezig geweest met ICS op mijn Motorola RAZR xt910.

Hier een howto voor alle mensen die ook graag willen upgraden naar de laatste leaked versie van ICS 4.0.4 voor de Motorola RAZR xt910......
Ik heb ics toch maar op deze manier geinstalleerd, ik was het wachten beu. En het werkt 100%! Super bedankt voor de handige howto. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Ik heb ics toch maar op deze manier geinstalleerd, ik was het wachten beu. En het werkt 100%! Super bedankt voor de handige howto. _/-\o_
Ik ga er in het weekend ook even voor zitten, heb het ook wel gehad met het wachten :p
En gezien de berichten uit Australië, zie ik het wel gebeuren dat de release voor europa ook naar Q3 verschoven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
http://www.androidcentral...xx-get-ice-cream-sandwich

official ICS wordt nu uitgerold als het goed is! iig in de US of A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er in het weekend ook even voor zitten,
in minder dan 30 min was het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Laatst online: 02-09 07:30
cuberob schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:18:
http://www.androidcentral...xx-get-ice-cream-sandwich

official ICS wordt nu uitgerold als het goed is! iig in de US of A...
TOPnieuws! Nu nog heel even geduld... Ik lees dat de niet-verizon razr volgende week aan de beurt is. Nog in Q2 dus, dan toch geen dikke afgang en serieus ontgoochelde klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowlow schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:53:
[...]

TOPnieuws! Nu nog heel even geduld... Ik lees dat de niet-verizon razr volgende week aan de beurt is. Nog in Q2 dus, dan toch geen dikke afgang en serieus ontgoochelde klanten...
Mooi, dan zal ik mijn leverdatum binnenkort ook wel ontvangen van Amazon.de voor de Razr maxx met 4.0 al op. Staat ondertussen al bijna 3 weken, gepreordererd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Kevinneke! Kleine wereld forum!

Ik heb een minpuntje voor je waar je net als ik tegen aan gaat lopen: de autofocus doet echt totaal NIET wat je wil als je dichterbij infinity wil scherpstellen. Het onderwerp komt mooi scherp in beeld bij het scherpstellen, waarna het razr'tje doodleuk weer terug naar infinity gaat :+

Het is net alsof je een Canon in je handen hebt, maar dan met betere ergonomie 8)

[ Voor 16% gewijzigd door citruspers op 22-06-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
lowlow schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:53:
[...]

Houdt niet-Verizon in dit geval ook landen buiten USA in?
citruspers schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:17:

Het is net alsof je een Canon in je handen hebt, maar dan met betere ergonomie 8)
Soms jammer dat GoT geen 'like' knop heeft :p

[ Voor 26% gewijzigd door agoNITE op 22-06-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Laatst online: 08-09 01:16
Op het moment bezitter van de Motorola Droid 3, maar wil over naar een telefoon met meer accu capaciteit.
Dus kwam uit op de Motorola Razr MAXX.
Zag net dat deze op Typhone van preorder naar Bestelbaar is gegaan (blijkbaar binnen 3 dagen).

Dus heb ik hem besteld.
Zijn er al mensen die deze telefoon hebben via een andere weg?
Of alleen nog maar mensen die hem besteld hebben?

Want vroeg me af wat de ervaringen dus daadwerkelijk zijn ivm die accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Weet iemand of de Razr apt-X ondersteunt? Met apt-X kan een hoge kwaliteit audio stream over bluetooth worden verstuurd/ontvangen.
In de officiele Motorola specs staats niet over apt-X, maar wel weer in bijv. : http://www.macway.com/dow...oth_aptX_soundmatters.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:17:
Kevinneke! Kleine wereld forum!

Ik heb een minpuntje voor je waar je net als ik tegen aan gaat lopen: de autofocus doet echt totaal NIET wat je wil als je dichterbij infinity wil scherpstellen. Het onderwerp komt mooi scherp in beeld bij het scherpstellen, waarna het razr'tje doodleuk weer terug naar infinity gaat :+

Had je hier al enkele keren voorbij zien komen. Idd klein forum! Foto's nemen onderweg doe ik toch met mijn Fuji X100, en mijn huidige gsm ( Motorola Defy+) is ook geen technisch wonder.
KevinBel schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 19:27:
Op het moment bezitter van de Motorola Droid 3, maar wil over naar een telefoon met meer accu capaciteit.
Dus kwam uit op de Motorola Razr MAXX.
Zag net dat deze op Typhone van preorder naar Bestelbaar is gegaan (blijkbaar binnen 3 dagen).

Dus heb ik hem besteld.
Zijn er al mensen die deze telefoon hebben via een andere weg?
Of alleen nog maar mensen die hem besteld hebben?

Want vroeg me af wat de ervaringen dus daadwerkelijk zijn ivm die accu.
Ik heb hem 3 weken geleden ge preordered by amazon.de
Hij is bij expansys al een tijdje verkrijgbaar, maar voor 530 euro als ik mij niet vergis. Bij Amazon heb ik hem besteld voor 450, wat op zich een mooie prijs is. Hoop dat ze deze week een leverdatum kunnen meegeven.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Toch maar overstag gegaan. Ben nu de update.zip aan het flashen. Tot nu toe ongeveer 10 minuutjes werk gehad.

Andere vraag, is er bekend hoe (en of) we vanaf deze versie de officiële OTA straks kunnen flashen?

[ Voor 32% gewijzigd door agoNITE op 22-06-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Zodra die OTA uit is kan je die gewoon flashen. Op dit moment kan je niet terug omdat je vanaf 2.3.6 start ipv ICS. ;)

Veel plezier met ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:21:
Zodra die OTA uit is kan je die gewoon flashen. Op dit moment kan je niet terug omdat je vanaf 2.3.6 start ipv ICS. ;)

Veel plezier met ICS :)
Ach so :) Ziet er gelikt uit trouwens! Veel mooier dan HTC's Sense 3.6 op de Sensation :o
Was even zoeken hoe ik een widget kan toevoegen, via de appdrawer dus :)

Hm had trouwens verwacht dat de UAString in de browser wel onthouden zou worden. Helaas..

[ Voor 9% gewijzigd door agoNITE op 22-06-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk heb ik toch weer een hoop mensen blij gemaakt met de howto en natuurlijk het beschikbaar stellen van mijn eigen mirror voor het lekker snel downloaden van de bestanden. :+

Ik lees trouwens veel klachten over de camera op ICS naar mijn mening is hij toch niet slechter geworden dan voorheen toch?

Ik heb er zelf nog niet heel uitgebreid mee getest maar dat zal ik eens dit weekend doen.

TIP: Als je een foto gaat maken zie je links boven in beeld een wit vierkantje, hierin wordt de de status van de lens aangeven:

1. zie je een lampje dan betekend dat dat hij gaat flitsen bij je foto (indien op auto-flits).
2. zie je een wit bolletje dan is hij nog niet optimaal gefocust en moet je hem even stilhouden.
3. Zie je een groen bolletje dan kun je een optimale foto maken.

je ziet ook in je beeld in handje met (( )) erom als deze knippert is je toestel niet stil. en moet je hem stiller houden en niet bewegen.

Houd er ook rekening mee dat alle instellingen zoals beeld stabiliseren het beeld ook wat slechter maken. Klinkt raar maar is zo. Er wordt een lichte blur toegepast waardoor trillingen minder zichtbaar zijn.

Je kunt ook ergens in je beeld drukken om te focussen. Vindt je je foto's te donker zet dan belichting op 0,5 dit is al zat. ik zelf heb wel eens last dat er vaal teveel schemer is namelijk en dat los ik op door er 0.5 licht bij te zetten.

Probeer je telefoon even goed stil te houden op hetzelfde punt voor het beste resultaat ook tijdens het maken van je foto helaas beweeg je altijd een beetje omdat je druk moet zetten op je scherm.

Ik heb zelf ook de HTC one X gehad en natuurlijk maakt die veel scherpere foto's maar binnen zijn de foto's van de HTC allemaal met een rode/rose waas en zijn kleuren niet natuurlijk die van de RAZR waren zelfs vaak binnen stukken beter, alleen buiten wint de One X.

Helaas staat Motorola bekend om zijn slechte camera's dit was al met de milestone zo, deze had 5MP maar bijvoorbeeld de Nexus One met ook 5MP maakte veel betere foto's. en ook deze 8MP camera kan niet op tegen een camera van de one X, sony arc, nokia n8, SGS2/3 HTC titan enz. Maar dat is gewoon omdat Motorola op de een of andere manier geen ster hierin is ik vindt zelfs dat voor Motorola zij nu de beste werkende camera ooit hebben neergezet.

Daarbij wil ik ook even melden dat de snelle sluiter van de HTC one X en de Sony Experia ARC s misschien wel zijn voordelen heeft met snel vastleggen maar dat snelle vastleggen heeft mij al laten zien dat dit ook vaal teleurstellende foto's oplevert.

Daarbij zijn er een aantal dingen in ICS op de RAZR ontzettend cool dat zij deze hebben toegepast.

1. zo kun je namelijk als enige net als de HTC one X en de SGS3 foto's maken tijdens het filmen.
2. Je kunt instellen of je de volume knoppen wilt gebruiken om te zoomen of als sluiterknop.
3. Je kunt in timelaps filmen.

Wat ik nog ontzettend goed vindt wat niet ICS gebonden is.

1. Je kunt meerdere opnames tegelijk maken achter elkaar ook wel BRUST genoemd.
2. Je kunt filmen in 1080P.
3. Tijdens het filmen kun je geluid laten onderdrukken bij veel wind en wat nog cooler is er is een speciale concert mode voor harde muziek want bij mijn SGS2 was dit echt een drama als iets te hard stond tijdens het filmen.
4. Daarbij neemt hij stereo op.

Ook de camera app zelf zit helemaal zo slecht nog niet in elkaar eigenlijk, heb erger gezien.

Oké ik schoot inderdaad met mijn SGS2 zowel binnen als buiten veel betere foto's en wist al bij de inruil naar de RAZR dat hij dat niet ging overtreffen maar ik heb toch best soms een behoorlijke foto erbij hoor.

Ik kan wel met ervaring zeggen dat ik de kleuren van de RAZR veel beter vindt dan die van de one X als het om natuurlijke kleuren gaat en ook in het donker had ik met de RAZR vaak wel betere foto's

Wat een verhaal hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Laatst online: 08-09 01:16
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:34:
Ik heb hem 3 weken geleden ge preordered by amazon.de
Hij is bij expansys al een tijdje verkrijgbaar, maar voor 530 euro als ik mij niet vergis. Bij Amazon heb ik hem besteld voor 450, wat op zich een mooie prijs is. Hoop dat ze deze week een leverdatum kunnen meegeven.
Ik heb hem nu besteld voor 449 via Typhone, staat bij dat het nog met Android 2.3.6 is ipv 4.0.
Dus ben benieuwd of Typhone ook dezelfde gaat leveren als die in de UK, of dat er toch 1 met 4.0 mijn kant op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:17:
Kijk heb ik toch weer een hoop mensen blij gemaakt met de howto en natuurlijk het beschikbaar stellen van mijn eigen mirror voor het lekker snel downloaden van de bestanden. :+
Bedankt ! :D
Ik ben zelf van mening dat een telefoon leuk is om kiekjes mee te maken. Als je van bijzondere gebeurtenissen etc. een mooie foto wil hebben, neem je maar een goede compact camera of beter mee ;)

Weet niet in hoeverre dit 'echt' is, er is nameijk (nog) geen bewijs gepost.
EMEA (Europe and Middle East) Soak test

[ Voor 69% gewijzigd door agoNITE op 23-06-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik heb nog geen optie gevonden om het geluid van de camera uit te zetten, een van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
b.o.n.s schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:47:
Ik heb nog geen optie gevonden om het geluid van de camera uit te zetten, een van jullie?
Helaas niet..
b.o.n.s schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:27:
Zit ingebakken :D Vol - + PWR button (ideaaaaaal...)
Ik zal wel niet snel genoeg drukken, maar krijg het niet voor elkaar :P

Even ingedrukt houden dus ;)

[ Voor 39% gewijzigd door agoNITE op 23-06-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agoNITE schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:01:
[...]

Bedankt ! :D

[...]

Ik ben zelf van mening dat een telefoon leuk is om kiekjes mee te maken. Als je van bijzondere gebeurtenissen etc. een mooie foto wil hebben, neem je maar een goede compact camera of beter mee ;)

Weet niet in hoeverre dit 'echt' is, er is nameijk (nog) geen bewijs gepost.
EMEA (Europe and Middle East) Soak test
Dat ben ik met je eens inderdaad :) maar toch heb ik al 2 toestellen gehad waarvan ook buitenstaanders onder de indruk waren van de kwaliteit van de camera en dat was bij de Google Nexus One (toen) en bij de Samsung Galaxy s2 en de Sony Ericsson Xperia arc. Voor de rest kun je inderdaad beter een Nikon kopen ofzo want zelfs mijn samsung digital compact camera van 10 jaar oud blijft betere foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b.o.n.s schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:47:
Nee helaas dat kon in de vorige android 2.3.5 toch ook niet of wel? Maar ik vindt dit sluiter geluid wel beter dan in 2.3.5 met dat piep/fluit toontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Ervoor kon dit wel uitgezet worden. Nu kan het niet in de standaardapplicatie, maar je kan natuurlijk gewoon Camera ICS+ gebruiken in de plaats.

[ Voor 5% gewijzigd door Th1x4nG op 23-06-2012 18:37 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste