Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laat ik ten eerste beginnen met het probleem dat ik dus niet weet waar ik mijn topic moest posten, dus ik heb hem maar hier gepost.

Het probleem is dus dat ik mijn hoofdtelefoon in me laptop had zitten, en op een of andere manier is de 3.5 MM Jack afgebroken en zit het andere deel vast in mijn laptop..

Nou heb ik wss een nieuwe moederbord nodig voor me laptop.

maar dat is niet mijn vraag.

Ik vroeg me af of er een verlengstuk is of iets dergelijks, zegmaar een stuk plastic, met usb aansluiting, die je dan op je laptop aansluit en dan daarop de hoofdtelefoon kan aansluiten (Sorry wist geen betere omschrijving haha)

of dat ik externe boxen kan aansluiten waarop ik me hoofdtelefoon kan aansluiten,

zodat ik in ieder geval niet meer me hele laptop kan verkloten.

en dan had ik nog een andere vraag, mijn laptop denkt nu dat er een hoofdtelefoon is aangesloten, waardoor ik totaal geen geluid kan horen, mij vraag is, kan ik het niet ergens instellen waardoor het geluid weer door me laptop boxen gaat?

mvg

TehJoke

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 23:24
wat denk je van het probleem oplossen en het afgebroken stuk er uit halen ( desnoods pc openmaken .)
en zo het probleem verhelpen in plaats van er omheen werken .

dat je daar na ander optie`s zoekt om geen jack in je laptop te prikken is een ander verhaal ,
usb aangesloten boxen zijn er genoeg en als je even Google zie je zo of er dan nog een jack in kan das niet zo moeilijk.

Verwijderd

Zie Hier: pricewatch: Creative SoundBlaster Connect HiFi
een usb geluiskaart voor € 35,- thuis...

Heb je ook geen nieuw moederbord nodig (met een speciale pincet van vrindin of moeder kun je wss gewoon dat stukje uit je laptop halen en kost het je niets)

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is al open geweest en het is onmogelijk om dat ding eruit te krijgen (althans dat zeggen ze)
heb er zelf heel weinig verstand van
en het liefst zit ik niet daarbinnen te prutten met pincetten of andere zooi.

EDIT; in die usb geluidskaart kan volgens mij geen hoofdtelefoon worden aangesloten of wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 23:00 ]

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 21:24

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Verwijderd

Topicstarter
ik had nog een vraag over die dingen die hierboven word vermeld.

is het zo dat die externe geluidskaarten een slechter (of minder mooiere) geluid geven dan de interne?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en dan had ik nog een andere vraag, mijn laptop denkt nu dat er een hoofdtelefoon is aangesloten, waardoor ik totaal geen geluid kan horen, mij vraag is, kan ik het niet ergens instellen waardoor het geluid weer door me laptop boxen gaat?

weet iemand daar nog iets op?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:13:
ik had nog een vraag over die dingen die hierboven word vermeld.

is het zo dat die externe geluidskaarten een slechter (of minder mooiere) geluid geven dan de interne?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

weet iemand daar nog iets op?
Vermoedelijk zit er in je laptop een Realtek geluidskaartje en heb je als het goed is een 2de gekleurd speakertje waar je op kan klikken en een menu van Realtek zelf te zien krijgt. Ergens in dat menu kan je kiezen dat de externe luidsprekers niet uitgeschakeld worden wanneer je een hoofdtelefoon aansluit.

Wat betreft de geluidskwaliteit van externe geluidskaarten is het puur ervan afhankelijk welk merk je koopt en bv een of ander Sweex stickje minder van kwaliteit kan zijn. Pak je daarentegen iets van Creative dan krijg je door de bot genomen toch wel een betere geluidskwaliteit dan je interne geluidskaart.

Maar het is ervan afhankelijk welk type interne geluidskaart in de laptop zit en ook al is het Realtek dan zijn er nog diverse type's Realtek geluidskaarten. In de praktijk gezien zal je in elk geval weinig verschil merken en ook dit nog weer eens afhankelijk is van de koptelefoon die je gebruikt. Je gaat er in elk geval niet op achteruit en dat is denk ik wel de hoofdzaak ervan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.dealextreme.co...external-sound-card-22475
Voor minder dan 2 euro heb je al zo'n ding :)

• Roel1966
  • Niet online
Offtopic : zoiets zou ik zelf dan nooit kopen, maar goed ik gebruik momenteel Auzentech intern, dus tja dan zit je toch een beetje op ander niveau te denken :*)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet 100% zeker dat een identiek probleem als dat van de TS al eens ooit voorbij gekomen is.
Even zoeken: ja dus:
Pin luidspreker zit vast in onboard moederboord!
[MacBook] afgebroken audioplug

De beste resultaten schijnen gehaald te zijn met een zgn. "linkse tap" icm een vaste hand :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

Vermoedelijk zit er in je laptop een Realtek geluidskaartje en heb je als het goed is een 2de gekleurd speakertje waar je op kan klikken en een menu van Realtek zelf te zien krijgt. Ergens in dat menu kan je kiezen dat de externe luidsprekers niet uitgeschakeld worden wanneer je een hoofdtelefoon aansluit.
Ik geloof zelf ook dat ik me kan herrineren dat ik dat ooit zag staan,maar weet nu niet meer waar ik kan vinden welk merk ik heb. bij het opstarten van me laptop zie ik inderdaad een 2e gekleurde speakertje, maar die verdwijnt meteen weer, en die kan ik daarna niet meer terug vinden.

Wat betreft de geluidskwaliteit van externe geluidskaarten is het puur ervan afhankelijk welk merk je koopt en bv een of ander Sweex stickje minder van kwaliteit kan zijn. Pak je daarentegen iets van Creative dan krijg je door de bot genomen toch wel een betere geluidskwaliteit dan je interne geluidskaart.

Maar het is ervan afhankelijk welk type interne geluidskaart in de laptop zit en ook al is het Realtek dan zijn er nog diverse type's Realtek geluidskaarten. In de praktijk gezien zal je in elk geval weinig verschil merken en ook dit nog weer eens afhankelijk is van de koptelefoon die je gebruikt. Je gaat er in elk geval niet op achteruit en dat is denk ik wel de hoofdzaak ervan.
ik heb nu deze speakers gezien: http://www.mycom.nl/Products/View/257148.aspx
Heb ik daarbij ook net zo weinig verschil in geluidskwaliteit zoals bij de externe geluidskaarten?

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:31:
Ik weet 100% zeker dat een identiek probleem als dat van de TS al eens ooit voorbij gekomen is.
Even zoeken: ja dus:
Pin luidspreker zit vast in onboard moederboord!
[MacBook] afgebroken audioplug

De beste resultaten schijnen gehaald te zijn met een zgn. "linkse tap" icm een vaste hand :)
Ik ga liever niks met lijm uitvoeren (als je dat bedoelde)
en daarbij heb ik totaal geen vaste hand ( slechte moteriek)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

liever was die helemaal niet afgebroken. ik zou wel ff iemand met een vaste hand zoeken om wat met een hetenaald/lijm te proberen

of gewoon openschroeven en zelf kijken of hij van binnenuit naar buiten is te duwen. desnood connector vervangen

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 28-10-2011 21:30 ]

Iperf

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:20:
ik heb nu deze speakers gezien: http://www.mycom.nl/Products/View/257148.aspx
Heb ik daarbij ook net zo weinig verschil in geluidskwaliteit zoals bij de externe geluidskaarten?
Zoiets als zo'n ION setje zou ik niet doen want die staan niet zo bekend om een redelijke kwaliteit, maar wanneer je iets wil wat wel altijd beter is als je interne geluidskaart kan ik je deze http://www.mycom.nl/Produ...i-Surround-51-Pro/1194457 wel aanraden. Is misschien wel wat duurder maar deze externe geluidskaart kan je wel een hele tijd mee voorruit en altijd hierop nog eens een los speakersetje van bv Logitech op aansluiten.

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
Je kan het geluid nog via speakers laten lopen door het Default Playback Device aan te passen.
Rechtermuisknop op het geluid icoontje (De Witte, voor als je RealTek drivers hebt) en de rest wijst zich vanzelf.

There is no real life, there is just AFK.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:30:

of gewoon openschroeven en zelf kijken of hij van binnenuit naar buiten is te duwen. desnood connector vervangen
Hij is opgengeschroeft en vanbinnen was hij er niet uit te halen. wat wel kon is dat er een nieuwe moederbord in geplaatst zou worden, dit zouden dan reparatiekosten opleveren ergens in de 80 euro.. en ik vind 80 euro reparatie voor een laptop van 280 euro erg zonde..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik heb zo het gevoel dat ze liever winst makene op een nieuw mb dan dat ze hun best willen doen.

op zich rekenen ze geen onderzoeks kosten die er ook niet om liegen soms dus helemaal oncoulant zijn ze niet zo te zien

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Mastermind-- schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:31:
Je kan het geluid nog via speakers laten lopen door het Default Playback Device aan te passen.
Rechtermuisknop op het geluid icoontje (De Witte, voor als je RealTek drivers hebt) en de rest wijst zich vanzelf.
ik ben daar zon duizend keer wezen kijken, maar er staan daar 2 afspeelapparaten (om het even in het nederlands te zeggen)

1. Luidsprekers en koptelefoons
2. onafhankelijke hoofdtelefoon.

als ik die eerste uitschakel werkt het geluid niet meer en zie ik er een kruisje bijstaan.
ik heb het plaatje hieronder toegevoegd omdat ik niet wist hoe ik het moest uitleggen.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ewegdx.png
EDIT: Ik heb het plaatjes veranderd in die boom en het verkeersbord voor de lol 8)7

ik heb inmiddels al een externe geluidskaart besteld die in dit topic vernoemd is, bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 16:53 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je iconen zijn ook fucked up zo te zien

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:55:
je iconen zijn ook fucked up zo te zien
die heb ik nogmaals zelf veranderd.

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

ik ben daar zon duizend keer wezen kijken, maar er staan daar 2 afspeelapparaten (om het even in het nederlands te zeggen)

1. Luidsprekers en koptelefoons
2. onafhankelijke hoofdtelefoon.

als ik die eerste uitschakel werkt het geluid niet meer en zie ik er een kruisje bijstaan.
ik heb het plaatje hieronder toegevoegd omdat ik niet wist hoe ik het moest uitleggen.
[afbeelding]
EDIT: Ik heb het plaatjes veranderd in die boom en het verkeersbord voor de lol 8)7

ik heb inmiddels al een externe geluidskaart besteld die in dit topic vernoemd is, bedankt!
Kan je het plaatje ergens anders uploaden? Tinypic laad bij mij niet.

There is no real life, there is just AFK.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mastermind-- schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:24:
[...]

Kan je het plaatje ergens anders uploaden? Tinypic laad bij mij niet.
alstu
btw er hoort nog een a in alternte denk ik .. jaaaaaa lingo

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/2ewegdx%5B1%5D.png

@hieronder .. check je search box

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 30-10-2011 01:41 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

alstu
btw er hoort nog een a in alternte denk ik .. jaaaaaa lingo