Toon posts:

Zijn abonnements prijzen echt nieuws?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Vodafone maakt prijzen iPhone-abonnementen bekend
nieuws: T-Mobile maakt prijzen iPhone 4S bekend
nieuws: IPhone 4S wordt bij KPN 50 euro duurder dan iPhone 4

Gaan we nou werkelijk van iedere aanbieder het iPhone abonnement als "nieuws" op de site zetten? Dat doen jullie toch ook niet voor andere smartphones? Kunnen mensen die een iPhone willen niet gewoon zelf eens bij de verschillende providers een prijsopgave halen?

Bij het eerste bericht kon je nog stellen dat je daarmee een indicatie van de prijsstelling van oude en nieuwe iPhone aangaf. Maar dat gaat voor de overigen niet op.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
+1 :) Beetje onnodig. En als het wel gebeurt mag het van mij in een losse categorie en dan moeten alle Android / Windows prijzen er inderdaad ook bij ! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Gaan we nou werkelijk van iedere aanbieder het iPhone abonnement als "nieuws" op de site zetten?
Ja. Net als vorige jaren. De abonnementen van iPhones zijn over het algemeen anders qua opzet, prijs en voorwaarden dan andere abonnementsvormen. Dat was in elk geval in het verleden altijd zo: ze worden nu deels gelijk getrokken.

Op het moment dat de abo's altijd gelijk zijn, zijn alleen de introductie van nieuwe abo's nieuws. Nu is dat nog niet het geval en zien we het dus als nieuws over abonnementen bij providers. Dat is belangrijk nieuws voor ons, omdat we mensen willen helpen bij het orienteren voor een aankoop van een telefoon (daarom doen we ook telefoonreviews etc). De beprijzing bij diverse providers is dan een belangrijke schakel.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar ik heb in elk geval de redenering willen uitleggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat mag er dan allemaal zo bijzonder en anders zijn qua abbonnementsvormen van de iphone t.o.v. andere smartphones? Ik zie absoluut niets bijzonders of afwijkends. Zelfs shit die je bij andere smartphones ook hebt.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Sterker nog, we publiceren van de grote aanbieders nieuws over alle abonnementsvormen, dus ook als er nieuwe iPhone-abonnementen komen. Wat jij dezelfde shit noemt, vinden anderen wel boeiend. Wij vinden het in ieder geval boeiend genoeg om te blijven melden. We schrijven over mobieltjes en ook over de providers en hun abonnementen.

Verwijderd

Topicstarter
Zit toch niet zo te liegen! Er zijn nog nooit Tweakers artikelen verschenen die het alleen over HTC of Samsung abonnementen, of alleen over Android abonnementen hebben. De enige fabrikant met dat privilege is Apple. Andere artikelen over abonnementen gaan altijd over globale prijswijzigingen van een provider, en niet toegespitst op één telefoonmerk.

En ik zou ook graag antwoord hebben op de vraag die ik stelde naar aanleiding van Arnoud's reactie. WAT is er dan zo bijzonder aan een iPhone abonnement dat het een serie van aparte artikelen verdiend?

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-02 13:56
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:40:
Zit toch niet zo te liegen! Er zijn nog nooit Tweakers artikelen verschenen die het alleen over HTC of Samsung abonnementen, of alleen over Android abonnementen hebben. De enige fabrikant met dat privilege is Apple. Andere artikelen over abonnementen gaan altijd over globale prijswijzigingen van een provider, en niet toegespitst op één telefoonmerk.

En ik zou ook graag antwoord hebben op de vraag die ik stelde naar aanleiding van Arnoud's reactie. WAT is er dan zo bijzonder aan een iPhone abonnement dat het een serie van aparte artikelen verdiend?
Correct me if I'm wrong, maar komt dat niet gewoon omdat er voor de iPhone eigenlijk altijd specifieke abonnementen geweest? Terwijl voor HTCs en Samsungs de 'standaard' abonnementen gelden en je daardoor dus ook geen artikel kunt wijden/weiden(?)aan specifieke HTC abonnementen?

n.a.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het komt denk ik omdat providers zelf een onderscheid maken tussen iPhone-abo's en andere. Bij Vodafone bijvoorbeeld kun je kiezen uit Bel+SMS+Web-abo's en uit iPhone Smart XX abo's. De globale prijswijzigingen bij providers gaan dus over niet-iPhone abo's. Waarom dit onderscheid gemaakt wordt is mij ook een raadsel, maar volgens mij sluit de berichtgeving wel aan bij de praktijken van de providers.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Waarom moet bij Apple altijd alles anders? Ik word zo langzamerhand spuugzat van die "Oh great holy Apple".

En dat de abo's anders zijn, so what? Geïnteresseerden kunnen dat zelf wel uitzoeken toch? Geheel eens met de TS dus. Of hebben jullie op de twk.rs afdeling allemaal een Apple ofzo?

edit:

Sowieso BS dat Apple phones aparte abo's moeten hebben. Waar the neuq slaat dat op? Sorry hoor, maar.. naja, ik zal me inhouden.

[ Voor 19% gewijzigd door NeFoRcE op 21-10-2011 13:50 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Er zijn nog nooit Tweakers artikelen verschenen die het alleen over HTC of Samsung abonnementen, of alleen over Android abonnementen hebben.
Misschien komt dat doordat die niet bestaan? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
NeFoRcE schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:47:
Waarom moet bij Apple altijd alles anders? Ik word zo langzamerhand spuugzat van die "Oh great holy Apple".

En dat de abo's anders zijn, so what? Geïnteresseerden kunnen dat zelf wel uitzoeken toch? Geheel eens met de TS dus. Of hebben jullie op de twk.rs afdeling allemaal een Apple ofzo?

edit:

Sowieso BS dat Apple phones aparte abo's moeten hebben. Waar the neuq slaat dat op? Sorry hoor, maar.. naja, ik zal me inhouden.
Daar heeft het natuurlijk niks mee te maken. Het is gewoon nieuws:

1. Fabrikanten hebben aparte abo's, speciaal voor de iPhone, met aparte prijsstelling
2. Veel mensen zijn daar in geïnteresseerd, zeker met de komst van de iPhone 4S

Dat geïntereseerden het zelf kunnen uitzoeken is een raar argement op een nieuwssite. Dan zou er helemaal niets meer gepubliceerd hoeven worden :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 13:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

P_de_B schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:58:
[...]

Daar heeft het natuurlijk niks mee te maken. Het is gewoon nieuws:

1. Fabrikanten hebben aparte abo's, speciaal voor de iPhone, met aparte prijsstelling
2. Veel mensen zijn daar in geïnteresseerd, zeker met de komst van de iPhone 4S

Dat geïntereseerden het zelf kunnen uitzoeken is een raar argement op een nieuwssite. Dan zou er helemaal niets meer gepubliceerd hoeven worden :)
Maar wáárom hebben telco's aparte abo's voor Apple phones?! Dat komt bij mij echt over van; jaaaa Apple is speciaal, Apple verdient wat aparts, Apple dit, Apple dat... pffff

Professioneel Heftruck Syndroom

• pven
  • Niet online
NeFoRcE schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:01:
[...]

Maar wáárom hebben telco's aparte abo's voor Apple phones?! Dat komt bij mij echt over van; jaaaa Apple is speciaal, Apple verdient wat aparts, Apple dit, Apple dat... pffff
Je rants richting Apple hebben volgens mij niets met dit topic te maken?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:22

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:51:
nieuws: Vodafone maakt prijzen iPhone-abonnementen bekend
nieuws: T-Mobile maakt prijzen iPhone 4S bekend
nieuws: IPhone 4S wordt bij KPN 50 euro duurder dan iPhone 4
[...]
Bij het eerste bericht kon je nog stellen dat je daarmee een indicatie van de prijsstelling van oude en nieuwe iPhone aangaf. Maar dat gaat voor de overigen niet op.
120, 349 en 197 reacties lijkt mij op zich al reden genoeg. Het kan mij ook niet echt boeien, maar blijkbaar vele anderen wel. Het zijn vaak de drukst bezochte topics op een dag. De Tweakers schoorsteen moet ook roken, Apple = pageviews. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik ben dan niet pro Apple of pro Android, maar Apple maakt de hardware+software. Daarmee zijn zij gewoon bepalend wie het wel of niet mag verkopen en hoe. En doordat ze zo alles zelf maken kunnen ze ook een heleboel bepalen. Dat ze dat doen d.m.v. aparte Apple abonnementen, tja als Apple zo wil werken en het werkt is het best wel apart dat het nog steeds werkt. Bijna alles wat ze doen is anders dan anders en dat vinden mensen apart en daarom denk ik dan ook nieuwswaardig.

Doordat iedereen naar links toe gaat, gaat Apple naar rechts, want hun hebben er een andere visie op. Zij willen je er een ander ervaring mee geven. Dat veel anders is, is vaak dan ook nieuwswaardig.

Self reflection is the school of wisdom

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het is gewoon een goede vergelijking/ sum-up van wat alles kost.
Er staat toch ook regelmatig nieuws over de nieuwe reguliere KPN/ Vodafone abbo's op de FP.
Je zat toch ook niet te ranten toen Tweakers het nieuws bracht over de nieuwe/ dure abbo's van Vodafone?
Dat providers speciale iPhone-abbo's hebben heeft Tweakers niet gekozen, zij brengen alleen het nieuws.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Tijd dat er ook nieuws items komen voor Alle BlackBerry's aangezien je daar ook andere abonnementen voor nodig hebt.

@Fiber , het aantal reactie's doet er niet toe. check het niveau van de reactie's!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het aantal reacties is inderdaad niet maatgevend, net zoals het aantal views dat niet is.

Er zijn Apple-abo's en non-Apple-abo's, zoals Arnoud al in de tweede reactie in dit topic aangeeft, en over beide berichten we. Moeilijker dan dat gaat het niet worden.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:41:
Tijd dat er ook nieuws items komen voor Alle BlackBerry's aangezien je daar ook andere abonnementen voor nodig hebt.
Betreft dat nieuwe abonnementen speciaal voor een nieuwe BlackBerry of betreft het abonnementen die al enige tijd leverbaar zijn?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Willen jullie dan wel consequent zijn met de categoriën waarin jullie deze artikelen plaatsen? Want het is nu drie keer iets anders, terwijl het om precies hetzelfde gaat.

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Betreft dat nieuwe abonnementen speciaal voor een nieuwe BlackBerry of betreft het abonnementen die al enige tijd leverbaar zijn?
standaard heb je voor BlackBerry andere abonnementen. je hebt een BIS of BES abbo nodig om fatsoenlijk te kunnen internetten op je BlackBerry onder extra hoge kosten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

standaard heb je voor BlackBerry andere abonnementen. je hebt een BIS of BES abbo nodig om fatsoenlijk te kunnen internetten op je BlackBerry onder extra hoge kosten.
Dat is al jarenlang zo. Dat is dus geen nieuws, totdat er iets verandert.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

Dan is dat toch het antwoord: voor een nieuwe BlackBerry worden er dan blijkbaar geen nieuwe abonnementen geïntroduceerd, in tegenstelling tot een nieuwe iPhone.

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:47:
[...]

Dan is dat toch het antwoord: voor een nieuwe BlackBerry worden er dan blijkbaar geen nieuwe abonnementen geïntroduceerd, in tegenstelling tot een nieuwe iPhone.
wat is het feitelijke verschil? alleen de naam...

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:51:
[...]

wat is het feitelijke verschil? alleen de naam...
Ik kijk in het eerste artikel uit de topicstart en lees:
Vodafone introduceert twee abonnementsvormen: iPhone Messaging en iPhone Smart
Dat lijken mij nieuwe abonnementen, in tegenstelling tot de BlackBerry-abonnementen die niet wijzigen als er een nieuw toestel uit komt.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur

Met aanbieder bedoel ik natuurlijk telco. De volgende keer dat je zo'n toon aanslaat, gaat het topic op slot. Wát er zo bijzonder aan is? Het is een nieuw abonnement, dat is wat er zo bijzonder aan is. Net zoals we al jaren over de andere abonnementen bij de providers schrijven. Niets meer en niets minder.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilbert de Vries op 21-10-2011 14:56 ]

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 16:58

GerritGekke

Gamechanger

Vraag = Aanbod. Apple is gewoon hot, en het word gelezen. Dat is toch wat je wilt als nieuwsaanbieder. Hoe meer lezers/reacties des te beter.
Telegraaf post ook wel eens nieuwsartikelen waarvan ik denk "dit is toch geen nieuws", maar kennelijk wel! En je kan het artikel gewoon overslaan, je bent niet verplicht om het te lezen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door GerritGekke op 21-10-2011 14:58 ]

 Karma

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GerritGekke schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:57:
Telegraaf post ook wel eens nieuwsartikelen waarvan ik denk "dit is toch geen nieuws", maar kennelijk wel!
Het valt inderdaad in dezelfde categorie als nieuws over C-lijst BNers :+ . Ook de Story wordt gelezen...

Toch is imo de nieuwswaarde erg klein, en zou men het heel goed met een enkel nieuwsbericht afkunnen en dan updates van andere Telco's. Dan komt het niet zo prominent in beeld :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Het valt inderdaad in dezelfde categorie als nieuws over C-lijst BNers :+ . Ook de Story wordt gelezen...

Toch is imo de nieuwswaarde erg klein, en zou men het heel goed met een enkel nieuwsbericht afkunnen en dan updates van andere Telco's. Dan komt het niet zo prominent in beeld :) .
Als ze allemaal tegelijkertijd beschikbaar kwamen wel. Nu nog een update maken in een artikel van dagen oud wordt niet meer gelezen.

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:54:
[...]

Ik kijk in het eerste artikel uit de topicstart en lees:

[...]

Dat lijken mij nieuwe abonnementen, in tegenstelling tot de BlackBerry-abonnementen die niet wijzigen als er een nieuw toestel uit komt.
Alleen maar de naam wat anders is. De rest (lees data limieten) heeft te maken met de nieuwe data tarieven die laatst zijn ingevoerd.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:00:
Als ze allemaal tegelijkertijd beschikbaar kwamen wel. Nu nog een update maken in een artikel van dagen oud wordt niet meer gelezen.
Waarom niet? Zij die interesse hebben zullen het wel lezen, en het is wel een oplossing voor het imo wat onnodige maken van nieuwe nieuwsberichten voor elk marginale update van informatie. De in de startpost genoemde 3 nieuwsberichten zijn imo echt geen aparte berichten waard :)

Van een onafhankelijke nieuwssite als Tweakers zou ik verwachten dat men niet zomaar meewerkt aan het genereren van aandacht voor een product/bedrijf wat graag aandacht heeft, zelfs als er eigenlijk niets te melden is. Via de update wordt het nieuws gebracht, maar is er geen extra aandacht voor.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 21-10-2011 15:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Waarom niet? Zij die interesse hebben zullen het wel lezen, en het is wel een oplossing voor het imo wat onnodige maken van nieuwe nieuwsberichten voor elk marginale update van informatie. De in de startpost genoemde 3 nieuwsberichten zijn imo echt geen aparte berichten waard :)
Als er nieuwe informatie beschikbaar komt gaan mensen echt niet zoeken naar een oud artikel dat niet eens meer zichtbaar is op de Frontpage.

Wanneer er al een recent artikel staat kan het natuurlijk samengevoegd worden, zoals net ook gebeurd is.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 21-10-2011 15:06 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan kan het nieuws over de hardware van de 4S ook wel bij het 4 bericht van vorig jaar en het Galaxy Nexus nieuws wel bij het Nexus S nieuws. Zo werkt het gewoon niet als het eerste nieuws al wat ouder is.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:04:
Als er nieuwe informatie beschikbaar komt gaan mensen echt niet zoeken naar een oud artikel dat niet eens meer zichtbaar is op de Frontpage.

Wanneer er al een recent artikel staat kan het natuurlijk samengevoegd worden, zoals net ook gebeurd is.
De datums van de drie artikelen in de OP zijn 7 oktober, 19 oktober en 21 oktober. Je argument gaat imo op voor het bericht van 7 oktober, maar binnen dezelfde week (19 en 21 oktober, dwz woensdag en vrijdag) vind ik het een wat matig excuus :) .

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Ik begrijp juist weer niet dat mensen zich hier druk om maken. :S
Ik vind het wel echt nieuwswaarde hebben, net als vele anderen met mij.

Er komen zoveel nieuwsberichten voorbij die mij niets interesseren. Daar ga ik Tweakers toch niet op aanspreken? Ik ga toch ook niet bij de Telegraaf klagen als ze weer één of andere roddel over Gerard Joling op de voorpagina zetten? Dat nieuws interesseert mij niet, dus ik focus mij op de artikelen die mij wel boeien.

Ik zie dit topic dan ook als de zóveelste rant richting Apple.
gambieter schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:09:
[...]

De datums van de drie artikelen in de OP zijn 7 oktober, 19 oktober en 21 oktober. Je argument gaat imo op voor het bericht van 7 oktober, maar binnen dezelfde week (19 en 21 oktober, dwz woensdag en vrijdag) vind ik het een wat matig excuus :) .
Mensen, we hebben het over de NIEUWS-sectie. Een bericht van gisteren en daarvoor is geen nieuws meer. Artikelen kun je alleen updaten als een bericht <8 uur is.

[ Voor 34% gewijzigd door funk-e op 21-10-2011 15:12 ]

...less is more

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35
gambieter schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:09:
[...]

En dat is prima. Er zijn echter genoeg mensen die wél zitten te wachten op deze informatie. Ik vind het erg simpel om het aan de kant te schuiven omdat het alleen om iPhone-abo's gaat.

Ik ben helemaal geen stagiair

• GerritGekke
  • Laatst online: 11-02 16:58

GerritGekke

Gamechanger

Doe dat maar niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Rataplan op 21-10-2011 15:16 ]

 Karma

• Herman
  • Laatst online: 08:07

Herman

FP ProMod
Persoonlijk vind ik dat er te makkelijk over het punt van TS heen gewandeld wordt. Mijn gevoel is dat de iPhone een andere behandeling krijgt dan andere smartphones. Eerder wees ik op het feit dat kleurvariaties van de iPhone wél nieuwswaarde had en van andere telefoons niet. Nu is mijn gevoel wederom dat de iPhone een andere behandeling krijgt. Ik kan wat moeilijk begrijpen dat het objectief is om tot drie maal toe de iPhone op de FrontPage te plaatsen vanwege een (in mijn ogen) 'simpel' prijslijstje. Uiteraard weet ik dat de redactie zeer overwogen besluiten neemt en dat ik niet alle feiten ken, maar voor mijn gevoel is dit gewoon niet juist.
Op dat aspect wordt m.i. onvoldoende ingegaan.
funk-e schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:10:
(...)
Er komen zoveel nieuwsberichten voorbij die mij niets interesseren. Daar ga ik Tweakers toch niet op aanspreken? Ik ga toch ook niet bij de Telegraaf klagen als ze weer één of andere roddel over Gerard Joling op de voorpagina zetten? Dat nieuws interesseert mij niet, dus ik focus mij op de artikelen die mij wel boeien.
Wellicht is dat wel de reden dat ik niet naar de Telegraaf ga ;) Ik beschouw Tweakers als serieus en objectief, en daarom is het de moeite waard om zo nu en dan discussies over nieuwswaarde te hebben :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
De overige twee genoemde artikelen hadden geen nieuwe abonnements vormen. Dat waren gewoon de bestaande abonnementen. Het enige afwijkende is de bijbetaling voor het nieuwe model. En dat is niet bepaald nieuws te noemen... Het is altijd zo dat de bijbetaling afhankelijk is van het type telefoon dat je bij je abonnement neemt.
Volgens jullie eigen argumenten waren die beiden dus géén artikel op de FP waard.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joost schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:13:
En dat is prima. Er zijn echter genoeg mensen die wél zitten te wachten op deze informatie. Ik vind het erg simpel om het aan de kant te schuiven omdat het alleen om iPhone-abo's gaat.
Wordt iets nieuws omdat er mensen op zitten te wachten? Dat dit voor BNers en de Telegraaf opgaat, OK, maar in een kwaliteitskrant verwacht ik wat meer terughoudendheid voor dergelijke berichten. En de analogie gaat hier ook op.

En je draait de zaak om: het is wel erg simpel om het als aparte nieuwsberichten te brengen omdat het om iPhone-abo's gaat. Zoals Herman87 aangeeft, is er toch meer dan de schijn dat Apple-scheetjes opgeblazen worden tot echt nieuws; de vergelijking met de kleurvariaties is een goede :) .
funk-e schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:10:
Mensen, we hebben het over de NIEUWS-sectie. Een bericht van gisteren en daarvoor is geen nieuws meer. Artikelen kun je alleen updaten als een bericht <8 uur is.
Yep, en de abo-prijzen zijn Geer & Goor-berichten ;) . Die hoef ik in het NRC ook niet te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 21-10-2011 15:35 ]

• Herman
  • Laatst online: 08:07

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:30:
De overige twee genoemde artikelen hadden geen nieuwe abonnements vormen. Dat waren gewoon de bestaande abonnementen. Het enige afwijkende is de bijbetaling voor het nieuwe model. En dat is niet bepaald nieuws te noemen... Het is altijd zo dat de bijbetaling afhankelijk is van het type telefoon dat je bij je abonnement neemt.
Volgens jullie eigen argumenten waren die beiden dus géén artikel op de FP waard.
Inderdaad... Goed punt!
Volgens mij zijn het inderdaad ook geen nieuwe maar gewone 'bestaande' abonnementen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

gambieter schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:33:
[...]

En je draait de zaak om: het is wel erg simpel om het als aparte nieuwsberichten te brengen omdat het om iPhone-abo's gaat. Zoals Herman87 aangeeft, is er toch meer dan de schijn dat Apple-scheetjes opgeblazen worden tot echt nieuws; de vergelijking met de kleurvariaties is een goede :) .
Vroeger kwam elk gerucht op de frontpage, dat is al een heel stuk minder geworden.
De nieuws items over de iphone abo's moeten prima kunnen, maar zou ook goed zijn als andere high end modellen op die manier gepresenteerd kunnen worden zoals de nieuwe Nexus. Niet elk model hoeft een nieuwsitem maar alleen de high end modellen kan best denk ik.

39

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Let me be clear: als de abonnementen voor iPhone gelijk worden getrokken met de gewone abbo's, is dat voor ons geen nieuws meer. Dan gaat het inderdaad nog over toestelprijzen. Toestelprijzen zijn wel nieuws, maar alleen op algemeen niveau: als trend in de prijsstelling.

Dat is echter een nieuwe ontwikkeling: totaan de iPhone 4 hadden alle providers aparte iPhone-abo's. Sterker nog: Vodafone heeft nog steeds aparte abo's. Dat T-Mobile en KPN de abo's gelijk trekken, is onderdeel van het nieuws en reden om het te brengen: veel mensen zullen aparte iPhone-abo's verwachten (hoewel de abo's voor de iPhone 4 al gelijk waren getrokken, als ik het wel heb)

In het vervolg zullen we de toestelprijzen bij nieuwe abo's van KPN en T-Mobile dus ook niet meer tot in detail melden, tenzij er iets verandert aan de abo's ten opzichte van andere toestellen. Wat dat betreft kan ik je geruststellen: de berichten over iPhone-abo's zal waarschijnlijk bij de release van de volgende iPhone niet zo talrijk zijn :)

Op beschuldigingen van sensatiezoekerij of berichten publiceren voor pageviews of reacties ga ik niet in, maar ik wil benadrukken dat ik posts met ferme beschuldigingen niet op dit forum vindt thuishoren: een discussie hoort hier altijd plaats te vinden met respect voor de wederzijdse standpunten en dat respect lijkt bij sommigen te ontbreken. Dat is jammer, want dat gebrek aan respect leidt af van het punt dat je wil maken en trekt het niveau van de discussie naar beneden tot op een punt waarop ook wij er op een gegeven moment geen aandacht meer aan willen geven. Denk dus goed na voor je beschuldigingen in je post zet (over sensatiezoekerij of berichten plaatsen voor pageviews): een respectvolle, goed beargumenteerde post heeft veel meer impact en daarmee heb je veel meer kans je gelijk te halen :)
Pagina: 1